ایران‌خودرو تکلیف سوزوکی‌ها را روشن کرد

یکی از کمپانی‌هایی که پس از توافق هسته‌ای بحث همکاری ایران‌خودرو با آن به‌شدت بالا گرفت سوزوکی بود. سوزوکی که در گذشته گرند ویتارای محبوب و کیزاشی نه‌چندان پرطرفدار را به خطوط تولید ایران‌خودرو فرستاده بود، اکنون می‌خواهد تا با افزایش تنوع در مدل‌هایش، سهم بیشتری از بازار ایران را در اختیار بگیرد. به همین دلیل نیز خودروهای ارزان‌قیمت خود را به ایران فرستاده تا در بازه‌های قیمتی که هم‌اکنون در اختیار چینی‌هاست به رقابت بپردازند. در همین راستا، سایت خبری ایران‌خودرو از عرضه چهار مدل از سوزوکی به همراه قیمت و اطلاعات فنی مختصری از آن‌ها خبر داده است. یکی از این چهار مدل، کیزاشی است که قبلاً نیز حضور نه‌چندان موفقی در خطوط تولید ایران‌خودرو داشت؛ اما سه خودروی دیگر سوئیفت، دیزایر و SX4 نام دارند.

Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi

ارزان‌ترین این مدل‌ها، یک سوپر مینی است که سوئیفت نام دارد. سوئیفت که از سال 2000 بر روی خطوط تولید سوزوکی قرار گرفته و اکنون در سومین نسل از حیات خود به سر می‌برد، در سال‌های اخیر دچار چند تغییر کوچک و فیس‌لیفت قرار گرفته و دقیقاً مشخص نیست که کدام‌یک از این مدل‌ها، مدلی خواهد بود که توسط ایران‌خودرو عرضه خواهد شد. بر اساس اعلام ایران‌خودرو، سوئیفت دارای دو گزینه موتور 1200 سی‌سی و 1600 سی‌سی خواهد بود که قدرت آن‌ها به ترتیب 87 و 136 اسب‌بخار خواهد بود و حداکثر گشتاور آن‌ها نیز به 114 و 160 نیوتن‌متر می‌رسد. ایران‌خودرو در مورد سیستم انتقال قدرت سوئیفت اطلاعاتی منتشر نکرده اما در خارج از ایران برای سوئیفت دو گیربکس دستی 5 و 6 دنده، یک گیربکس خودکار 4 دنده و یک گیربکس CVT گزینه‌های قابل انتخاب هستند. لازم به ذکر است که سوئیفت با این موتور 1600 سی‌سی در بازارهای جهانی با نام سوئیفت اسپرت به فروش می‌رسد.

SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT

SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT

اکنون به بحث قیمت سوئیفت می‌رسیم. پس از شما تقاضا می‌کنیم که آرامش خود را حفظ کرده و دچار هیجان نشوید!‍ ایران‌خودرو قیمت سوئیفت را تنها 80 میلیون تومان اعلام کرده است و البته اعلام نکرده این که قیمت مربوط به کدام تیپ از این خودروست. در نتیجه سوئیفت که قرار است از اردیبهشت سال 1396 با بازار عرضه گردد، گران‌تر از رقبایی چون هیوندای i20، کیا پیکانتو، میتسوبیشی میراژ و ام‌جی 3 خواهد بود.

SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT

SUZUKI SWIFT
SUZUKI SWIFT

البته باید کمی هم خوش‌بین باشیم. سوئیفت دارای نکات مثبت قابل‌توجهی نیز هست. این خودرو موفق شده از موسسه Euro NCAP پنج ستاره کامل را کسب کند و این مسئله از ایمنی بالای این خودرو حکایت دارد. علاوه بر این، سوئیفت خودرویی بسیار کم‌مصرف است و آلایندگی بسیار کمی دارد. همچنین موتور 1600 سی‌سی این خودرو بسیار قدرتمند است و می‌تواند گزینه خوبی برای جوانان باشد.


دومین محصول جدید سوزوکی برای ایران‌خودرو، بسیار مشابه محصول اول است و در واقع یک زیرمجموعه از آن محسوب می‌شود. سوزوکی دی‌زایر (Dzire) مدل صندوقدار سوئیفت است که توسط شریک هندی سوزوکی، یعنی ماروتی، تولید می‌شود. دیزایر از نظر نمای خارجی و تریم داخلی تفاوت‌های کوچکی با سوئیفت دارد. از نظر فنی نیز طبق اعلام ایران‌خودرو، دیزایر با موتور 1200 سی‌سی بهینه شده سوئیفت عرضه می‌شود که توانایی تولید 94 اسب‌بخار و 114 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire

SUZUKI SWIFT DZire
SUZUKI SWIFT DZire

اضافه شدن صندوق عقب به سوئیفت چندان نمای دل‌چسبی را ایجاد نکرده است؛ هرچند که ما ایرانی‌ها با دیدن خودروهایی چون پژو 206 و ام‌وی‌ام 315 صندوقدار، دیگر به این نمای نه‌چندان متناسب عادت کرده‌ایم! دیزایر نیز به‌مانند سوئیفت 80 میلیون تومان قیمت خواهد داشت و در اردیبهشت ماه 1396 عرضه خواهد شد.


اما سومین محصول جدید ایران‌خودرو در واقع چندان هم جدید نیست! سوزوکی کیزاشی که در گذشته مدتی بر روی خطوط تولید ایران‌خودرو بود، برای ما چندان نا آشنا نیست. یک سدان سایز متوسط که به ایران آمد تا موفقیت‌های برادرش گرند ویتارا را برای ایران‌خودرو تکرار کند؛ اما در واقع کیزاشی تنها ناکامی پژو 407 را برای ایران‌خودرو تکرار کرد و نتوانست از پس رقبای قدرتمند شرقی خود، یعنی تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما برآید. البته ناکامی‌های کیزاشی منحصر به بازار ایران نبود. بلکه این خودرو از هند تا آمریکا با فروش پایین خود، به‌عنوان یک شکست در کارنامه سوزوکی ثبت شد. این فروش پایین به همراه دو فراخوان عمده که به دلیل ایراد در جعبه داشبورد و باک سوخت کیزاشی انجام شد، در نهایت باعث گردید تا سوزوکی عطای این مدل را به لقایش ببخشد و در سال 2014، یعنی تنها 5 سال پس از آغاز تولیدش، تولید این خودرو را متوقف کرد.

Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi

Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi

جالب اینجاست که ایران‌خودرو اعلام کرده که قصد دارد در شهریور 1396 یعنی 3 سال پس از توقف خط تولید کیزاشی، این خودرو را دوباره در ایران عرضه کند و این بار قیمت 128 میلیون تومان را برای آن در نظر گرفته است. این عمل البته چندان عجیب نیست، چرا که تجربه ثابت کرده است که مسئولین خودروسازان ایرانی علاقه‌ای وصف‌ناشدنی به خودروهایی دارند که خط تولید آن‌ها در همه جای جهان متوقف شده و حتی به نوعی کلاسیک به شمار می‌روند! شاید لذتی (بخوانید: سودی) که در تولید خودروهای از رده خارج خودروسازان دیگر برای مسئولین خودروساز وجود دارد، در هیچ کاری وجود نداشته باشد!


آخرین محصول سوزوکی طبق اعلام ایران‌خودرو، مدل SX4 است. SX4 در سال 2006 بر روی خطوط تولید قرار گرفت و در آن زمان یک هاچ‌بک کلاس C به حساب می‌آمد؛ اما در نسل دوم که از 2013 عرضه شد و با نام SX4 S Cross شناخته می‌شود، تبدیل به یک کراس آور کلاس C گردید. این خودرو از یک موتور 1600 سی‌سی بهره می‌برد که اندکی با موتور سوئیفت اسپرت تفاوت دارد و توانایی تولید 115 اسب‌بخار و 156 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

Suzuki SX4 S Cross
Suzuki SX4 S Cross
Suzuki SX4 S Cross
Suzuki SX4 S Cross

Suzuki SX4 S Cross
Suzuki SX4 S Cross

برای SX4 در خارج از ایران گزینه دیفرانسیل جلو و یا چهار چرخ متحرک قابل انتخاب است و دو گیربکس دستی 5 و 6 سرعته و یک گیربکس CVT گزینه‌های انتقال قدرت آن به شمار می‌روند که البته معلوم نیست کدام‌یک از آن‌ها توسط ایران‌خودرو انتخاب خواهد شد. این خودرو همچنین موفق به کسب 5 ستاره از موسسه Euro NCAP گردیده است. طبق اعلام ایران‌خودرو SX4 از شهریور 1396 به بازار عرضه خواهد شد و 108 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.


ایران‌خودرو همچنین اعلام کرده که با فولکس‌واگن و پژو برای تولید محصولات جدید به توافق رسیده است و شرایط عرضه و قیمت‌های این خودروها نیز به زودی اعلام خواهد شد؛ اما با توجه مطالب و اعداد و ارقامی که در این مطلب بیان شد، به نظر می‌رسد که متأسفانه پیش‌بینی‌های کارشناسان در مورد آینده خودروسازی درست بوده و اولاً خودروهای جدیدی که قرارداد آن‌ها پس از توافق هسته‌ای بسته شده باشد، زودتر از یک سال و نیم دیگر وارد بازار نخواهند شد و ثانیاً خودروهای جدیدی که از نظر کیفیت و ایمنی در سطح قابل قبولی باشند، آن‌قدر گران خواهند بود که عملاً قشر متوسط و ضعیف جامعه توانایی خرید آن‌ها را نخواهند داشت و تا زمانی که در نرخ ارز، تعرفه‌های گمرکی، تسهیلات بانکی و شرایط خودروسازان تغییرات عمده‌ای رخ ندهد، این اقشار جامعه تنها می‌توانند امیدوار باشند که پس از چند سال نمونه‌های دست‌دوم تمیز این خودروها را پیدا کنند.

suzuki-iran

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

131 دیدگاه

  1. عماد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    هدف از اعلام این قیمتها فقط ترسوندن مردم از آینده قیمت و خرید محصولات فعلی میباشد

    پاسخ
    1. Tiraxtor
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      دقیقا !
      علت نخریدن مردم علاوه بر تحریم نبود توان خرید برای خودروهای حتی 30 میلیونی هست بعد اقایون میرن خودرو های 80 میلیونی رو انتخاب میکنن !
      البته اینا از جیب مردم خبر دارن ولی به قول دوستمون به هر قیمتی هم که شده نمیخوان از گاو های شیر دهشون دست بردارن و با گزینه هایی هم که پیشنهاد میدن میخوان به نوعی آینده فروش فرغون های فعلیشون رو تضمین کنن !

      پاسخ
    2. فواد
      سوابق: (272 دیدگاه) ,

      همش 80 میلیون. مفته آقا 80 میلیون میشه 23-24 هزار دلار. یهو فکر نکنین با همین پول میشه تو دنیا ماشینی بهتر از این خرید ها. به نظر من همین الان ثبت نام کنید. راستی جناب وزیر چه خبر؟

      پاسخ
    3. kevin7360
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      صد در صد با نظر عماد موافقم اینا از کجا خبر دارن که نرخ ارز سال 96 چقدره که از همین الان واسش قیمت تعیین میکنن حتی بزرگترین خودروسازهای جهان زود تر از سه ماه مونده به ارائه خودرو صحبتی از قیمت نمیکنن .فقط میخوان مردم از کمپین دلسرد کنن والا به خدا اگه شرایط به همین شکل پیش بره اینا تا سال 95 ورشکست میشن اون وقت مگه تو خواب آشغالهای از رده خارج سوزوکی تولید کنند.

      پاسخ
    4. اشکان
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      آفرین بزن زنگو مردونه ایستادیم این تو بمیری از اون تو بمیریا نیست
      آقا قیمت دلار باید برگرده به قبل از تحریما اول باید از دولت شروع بشه اونوقت شاید قدرت خرید مردم بالا بره

      پاسخ
  2. کیانوش 38
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    عرضه دوباره کیزاشی که تولیدش یک بار با شکست مواجه شده شک برانگیز و قابل تامله. حالا از این جمله بگذریم که میگن “کسانی که تاریخ خودشون رو فراموش کنن محتوم به تکرار اون هستن.” ولی واقعا چه دلیلی میتونی داشته باشه که یه همچین ماشینی (حالا چه خوب و چه بد) اونم با قیمت بالاتر دوباره عرضه بشه ؟ وقتی یه محصولی توی بازار شکست میخوره از چرخه تولید خارج میشه یا افت قیمت محسوسی داره. راستش من هم خیلی جواب واضحی برای این پرسش ندارم و تنها تفسیری که میتونم ارائه بدم فشار به سطوح قیمتی خودروهای دیگه برای جلوگیری از افت اون ها و ثابت نگه داشتن وضعیت موجوده هرچند اگر این طور هم باشه باز هم نشونه ناتوانی خودروسازا در جلب نظر مساعد بازار و دست و پا زدن های الکیه. در کل این قضیه خیلی مشکوکه و بوی یه سیاست اقتصادی کثیف رو میده. خودروسازای ما برای جبران بازار از دست رفتش به خاطر عملکرد ضعیف و طمع کارانش به جای اینکه دست به اصلاحات مفید بزنه فقط میخواد گستره کثیف بازی کردن هاشو بیشتر کنه. یا به عبارت بهتر برای جبران کثیف کاری هاش دست به کثیف کاری بیشتری میزنه.

    پاسخ
  3. نمایشگا اتومبیل اراد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان هرچند خودمم دارم بیکار میشم ولی قیمت خودروها دوبرابر قیمت اصلی شونه
    و تنها چند درصد مردم اینو میدونن درک میکنن
    دلیل اصلی نخریدن خودروها گران بودن اونهاست
    ومردم نمیتونن بخرن
    نه اینکه پول داشته باشن و نخرن
    باید مردم اگاه کنیم تا قشر متوسط وقشر مرفه هم از این حرکت تحریم خودروها اطلاع پیدا کنن
    نباید بخاطر یک خودرو که در سطح جهانی متوسطه 150 ملیون پول داد .. 150ملیون خیلیه ها یه کارمند که حدود 2ملیون حقوق میگیره اگه تمام توانش به خرج بده ویک ملیون حقوقش برای ماشین خریدن کنار بزاره باید 150ماه صبر کنه تا خودرو ایده الشو بگیره واقعا مسخرس

    پاسخ
    1. اشکان
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      آقای کجا حدود 2 میلیون حقوق کارمند طبق وزارت کار زیر یک میلیونه مثل خود من

      پاسخ
  4. جواد
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    به نظر من اینکه خودرو ارزون بشه نشه خلاصه ازین بزک نمیر بهار میاد. . . اینا همه سرکاریه و خودمونو گول زدن آقا هر وقت ارزش پول ملی بالا رفت تولید تو مملکت رونق گرفت ثبات سیاسی داشتیم بر اساس علم و اصول تو اقتصاد پیش رفتیم نه تنها خودرو بلکه همه چی ارزون و در دسترس همه قرار میگیره،بعد از جریان توافق هسته ای بیشترین خواسته مردم اینه که ماشین ارزون بشه ،حالا فرض مثال ماشین ارزون شد همه مشکلات حل میشه ؟؟؟ بابا ما تو کشورمون قیمت هیچی واقعی نیست فقط کافیه یه سر به ابن مناطق آزاد بزنین همه چی اونجا قیمتش یک سوم داخل آقا یه جای کار ایراد داره…

    پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    این قیمت ها با توجه به شرایط فعلیه باید ببینیم سیاست دولت در مورد نرخ ارز و تعرفه قطعات و سود تسهیلات چه تغییری میکنه

    پاسخ
    1. مهمان
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      این قیمت ها برای شرایط فضاییه ؛ نه فعلی
      در شرایط فعلی با همه مواردی که گفتین قیمت سلریو باید حداکککثر 26-27 و سوئیفت 35 باشه (که باز هم 40-50 درصد بالای قیمت هنده)
      اگه می خواستم 40-50 برای سوئیفت پول بدم که دیگه آشغال مونتاژی ویرانخودرو رو نمی خریدم ، میرفتم وارد میکردم، مونتاژ ژاپن فول آپشن 50 در می اومد
      80 که دیگه ضایعس چه منظوری داشتن
      مثلا عقل نداریم بجای ای20 و میراژ و اپل کورسا میریم سوزوکی که در ویرانخودرو مونتاژ شده میخریم (تازه اشکودا فابیا که هنوز نیومده هم به کنار)

      پاسخ
  6. مجید جون
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    مثل همیشه ایرانیا باید ماشین ها رو دو سه برابر قیمت جهانیشون بخرن . آخرش هم ایران خودرو میگه ضرر کردیم.این هنر مدیریت نوینه.
    لطفا دوستان قیمت ایران خودرو رو با قیمت جهانیش مقایسه کنید.

    پاسخ
  7. قمی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    امیدوارم که این کمپین موفق بشه و با اینکه خودم یه پژو 405 مدل83 دارم و توانایی خرید ماشین صفر رو دارم ولی ماشین خودمو با صد تا دونه از این آشغالا ی جدید عوض نمیکنم. البته دوستان باید توجه کنن که همیشه انسانهایی هم که تا نوک دماغشون رو بیشتر نمیتونن ببینن هستن و تا قیمت یه ماشین یه ریزه میاد پایین فکر می کنند که همه چی تمومه و سریع میرن ماشین صفر میخرن و همه جا به به و چه چه میکنن که ما موفق شدیم و قیمت ماشین فلان قدر اومد پایین و ما چنین و چنان کردیم و غیره … . به نظر اینجانب اطلاع رسانی باید در سطح بسیار وسیع تری صورت بگیره تا همه متوجه بشن که هدف از ایجاد این کمپین فقط پایین آوردن قیمت خودرو نیست بلکه هدفی به مراتب بالاتر و والاتر رو دنبال می کنه و اون هدف چیزی جز رساندن قیمت خودرو به قیمت واقعی جهانیش و رساندن کیفیت خودرو به کیفیت واقعی جهانیش و رساندن کیفیت خدمات بعد از فروش خودرو به کیفیت واقعی جهانیش، نیست.پس همه با هم متحد و یکصدا در این راه گام برداریم و با ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی مطمئنا و حتما و قطعا پیروزی از آن مردم فهیم و زیرک این مملکت خواهد بود.انشاءالله.

    پاسخ
  8. رضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    دوستان تو هر گرو ه از شبکه های مجازی هستین دیگران رو از وجود کمپین آگاه کنین.من خودم حتی به کسای که هنوز شناختی به این محیط ها ندارن با پیامک اطلاع دادم.
    اجازه ندیم با این خبرها که همش دروغ و ساسیت کثیفه مردم ناامید بشن.
    انشالا با کمک همدیگه مافیای خودرو رو از بین میبریم.
    سپاس

    پاسخ
  9. سامان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    کمپین «نخریدن خودرو صفر» با این خبرا آسیب نمیبینه. آهای مسئولین مربوطه مطلع باشید! ما خودروی صفر نمی خریم تا قیمتا تعدیل بشه و کیفیت، مطابق استانداردهای روز بشه یا اینکه همتون ورشکست می شید. مطمئن باشید!

    پاسخ
    1. مهیار
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      آقا من موندم اینایی که تا شنیدن وام میدن شب رفتن جلوی در نمایندگی رخت خواب پهن کردن کیان دقیقا؟

      پاسخ
  10. من
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    سال 1396 مدل سال و بروز شده کرولا و النترا و مزدا 3 و … میاد درست؟
    در مقابل اینها کیزاشی هست که تو دنیا شکست خورده و بعد سه سال به خاطر توقف تولید در کارخانه مادر هیچ بروز رسانی روش انجام نشده ،به علت مونتاژ در ایرانخودرو از اپشن هاش کم شده. حالا چطور میخواد با قیمت برابر با اینها رقابت کنه خدا میدونه!

    پاسخ
  11. اشكان
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    این رفتار من رو یاد این جمله انداخت خلایق آنچه لایق { اونهایی که از این دزدهای سر گردنه خرید کنن لیاقتشون همینه که خودرو تاریخ مصرف گذشته با چند برابر قیمت }

    پاسخ
  12. احمد.ف
    سوابق: (463 دیدگاه) ,

    دوستان چند روز پیش در بلوار کشاورز تهران یک ماشین با آرم عجیب و غریب دیدم پلاک آزمایش فنی داشت. بعد که سرچ کردم دیدم که سوزوکی اسپلش هست که یک شرکت چینی مونتاژ می کنه به نظرم این گزینه هم ممکن است که بیاد و رو نکرده باشن چون تولید چین هم هست احتمالش بیشتره. ولی خوب قیمت که ….!!!

    پاسخ
  13. ashkan
    سوابق: (312 دیدگاه) ,

    80 میلیون خودروی مخصوص جوانان؟
    جون ما 80 میلیونش کجا بود
    دی زایر که سایز تیباست اونوقت 80 میلیون
    اون وقت فرق شما با وارد کننده ها چیه؟
    خوب یهو وارد کنید دیگه
    کیزاشی مونتاژگ داخله نهایتآ 70 میلیون بیرزه
    شاسی بلنده هم 60 میلیون
    اون دوتا هم یکی 35 میلیون یکی 30 میلیون
    بقیه ش پول مفته

    پاسخ
  14. Arash
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    اصلا این قیمت ها قابل جدی گرفتن نیست
    بیشتر به جنبه شوخی این قیمت ها فکر میکنم
    خیلی خندیدیم
    میگن یه کارخونه داره احداث میشه میخواد نوکیا 1100 ملی! تولید کنه با قیمت فقط 1 میلیون و 100 هزار تومن در رنگ ها و نقش ها و طرح های مختلف
    به نظرتون موفق میشه؟؟؟؟؟؟!

    پاسخ
  15. :o
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    با این قیمت کسی هم میخره ؟!!! خب با این قیمت کیا و هیوندای میخره دیگه !

    پاسخ
  16. far
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    فکر کن به این 80 پول بدی این هیجان داره؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  17. امین انصاری
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    عزیز من کی میاد 80 تومن بده سویفت بگیره اونیم که تو گاری سازی مونتاژشده باشه کیزاشی 128 میلیون!!!اوپتیما 2014 زیر 30تا کار کرده الان همین قیمته سگش میارزه به این با این قیافش این قورباغه که با چوب زدنش

    پاسخ
  18. abolfazl
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    سلام
    خودرو سازی ما سه مشکل عمده دارد:
    1.محصول متنوع ندارد اقای خودرو ساز تنوع ، نه تغییر مدل چراغ ها ،طراحی با جوانان خلاق و مشابه مدل های بروز دنیا
    2.کیفیت مناسب در مقابل قیمت پرداختی و با قیمت مشابه ماشین خا رجی ندارد اقای خودرو ساز میگی تحریم نمیشه رقابت کرد درست باید برای 20 تلاش کنی تا 15 بگیری نه بخوای قبول بشی با 10 که اوضاع بشه این
    من خودم به شخصه حاضرم 10 تا 15 میلیون برای حمایت تولید داخلی و اقتصاد کمک کنم نه ماشین هیوندای i40در منطقه ازاد خودمون با پلاک منطقه 88میلیون که مسلما قیمت کارخانه ایش پایین تره ولی با پلاک ایران160میلیون تازه کارخانه ای و تحویل 30 روزه
    اگه میخواید مردم ماشیناتونو بخرند باید رقابت کنید ماشین در حد النترا بزنید با قیمت 60 تا 70 که منطقه ازادش 57 فول ابشنه
    ماشینی طراحی کنید مثل مدل های 2000تا 2006 با قیمت های 30تا 40 تومن
    بخدا مردم وام میگیرند بجای پرایدو پژو بخرند حداقل میدونند ماشین سوارند
    3.عدم توجه به سلیقه مردم
    اگر به این موضوع توجه نشود باید بجای خودروی داخلی از کشور چین حمایت کنیم
    مثل جک و جیلی که ماشین های با کیفیتی هستند و قیمت پایین دارند که اگر نمونه بی امکانات وارد بازار کنند و قیمت پایین مسلما قیمتی تا 30میلیون می توند داشته باشد
    ***در آخر باید بگویم دیگر شعار بست است ما ضد انقلاب نیستیم فقط دیگر تا شما قدمی برای سربلندی کشور بر ندارید تا خودرویی در حد ماشین های دنیا نسازید توقع خرید و حمایت نداشته باشید و ما مردم دیگر ماشین نمی خریم با این شرایط فکر کنم چین به حفظ جون ما بیشتر اهمیت می دهد***

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.