ایران خودروچشم اندازسایپاهفته نامه

نگاهی به محصولات آیندهٔ سایپا و ایران‌خودرو

بازار خودروهای زیر صد میلیون تومان ایران همواره از عدم تنوع و وجود خودروهای قدیمی و از رده خارج رنج می‌برده است. بااین‌حال طی سال‌های اخیر با هجوم همه‌جانبهٔ خودروهای چینی به این بخش بازار، تنوعی نسبی در آن به وجود آمده است که البته نمی‌توان این نوع تنوع را مثبت تلقی کرد. درهرحال دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی سایپا و ایران‌خودرو که هم‌اکنون بیشترین سهم را از بازار خودروی داخلی در اختیار دارند، جهت حفظ سهم خود از بازار، علاوه بر اینکه به عرضهٔ خودروهای چینی روی آورده‌اند، با بروز یا فیس‌لیفت کردن محصولات قبلی خود نیز سعی در ارائهٔ خودروهای جدیدی داشته‌اند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم محصولات آیندهٔ این دو خودروساز کشور را معرفی کنیم.

ایران‌خودرو

دنا ELX

ikco-dena-2017-elx-01

یکی از خودروهایی که در این لیست به‌زودی به بازار عرضه می‌شود، دنا فیس‌لیفت یا ELX است. خودرویی که نسخهٔ بروز شدهٔ دنای کنونی محسوب شده و ایران‌خودرو سعی داشته ایرادات آن‌را برطرف سازد. در دنا ELX بخش جانبی خودرو دستخوش تغییراتی شده که آن‌را متمایز از نمونهٔ فعلی کرده است. همچنین تغییراتی جزئی هم در چراغ‌های جلو و عقب ایجاد شده و گرافیکی زیباتر پیدا کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین تغییرات دنا جدید، تجهیز آن به سانروف است تا با این آپشن محبوب بتواند نظر خریداران خودروهای چینی را به خود جلب کند.

بااین‌حال به نظر نمی‌رسد در بخش داخلی جز تغییراتی در سیستم مولتی‌مدیا، تغییرات دیگری ایجاد شده باشد. گفته می‌شود که دنای جدید مجهز به ایربگ‌های جانبی و گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها خواهد بود که البته بعید به نظر می‌رسد. طبق گزارشات، این خودرو با دو موتور EF7 تنفس طبیعی و توربوشارژ تا پایان سال جاری با قیمتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

رنو L90 فیس‌لیفت

renault-l90-fecelift-3

رنو لوگان یا L90 علیرغم موتور و گیربکس باکیفیتش، به دلیل طراحی ظاهری نه‌چندان زیبا همواره از سوی خریداران داخلی موردانتقاد بوده است. به همین دلیل چند سال پیش پارس‌خودرو به‌عنوان دیگر تولیدکنندهٔ L90 در ایران، آن‌را مورد فیس‌لیفت قرار داده و در نمای عقبی آن تغییراتی ایجاد کرد. حال ایران‌خودرو هم قصد عرضهٔ نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ L90 را دارد. البته این فیس‌لیفت کار ایران‌خودرو نیست و در سال ۲۰۰۹ توسط داچیا انجام گرفته است.

در این فیس‌لیفت تغییراتی در چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجرهٔ خودرو ایجاد شده و نمای داخلی آن‌هم مشابه ساندرو شده است. البته نمی‌توان از اقدام نبوغ آمیز ایران‌خودرو در نصب چراغ مه شکن عقب به شکلی کاملاً زشت و ناهماهنگ در زیر سپر L90 فیس‌لیفت جهت اخذ استانداردها گذشت! قرار است نسخهٔ اتوماتیک L90 فیس‌لیفت ایران‌خودرو با قیمتی در حدود ۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه گردد. البته احتمالاً نسخهٔ دستی این خودرو قیمت کمتری در حدود ۴۰ میلیون تومان خواهد داشت.

پژو ۲۰۷ صندوقدار

peugeot-207-sd-2

پس از عرضهٔ نسخهٔ جدید پژو ۲۰۷ هاچ‌بک به بازار که تغییراتی در داخل و خارج آن اعمال شده است، ایران‌خودرو تصمیم گرفته نسخهٔ صندوقدار آن‌را هم روانهٔ بازار کند. البته این خودرو همانند نسخهٔ هاچ‌بک، در اصل فیس‌لیفتی از پژو ۲۰۶ صندوقدار است. به‌احتمال فراوان همان تغییرات داخلی و خارجی که در ۲۰۷ هاچ‌بک جدید ایجاد شده، در نسخهٔ سدان هم اعمال خواهد شد. البته در تصاویری که از نمای عقب این خودرو منتشر شده، مشخص است که سپر عقب آن با ۲۰۷ هاچ‌بک متفاوت بوده و از سپر عقب ۲۰۶ برای آن استفاده شده است. همچنین دو چراغ شبرنگ هم به زه روی سپر اضافه شده که نمای جالبی ندارند.

بااین‌حال دلیل این اقدام عجیب ایران‌خودرو در تعویض سپر عقب ۲۰۷ با ۲۰۶ مشخص نیست چراکه سپر عقب ۲۰۶ هیچ هماهنگی با سپر جلو ۲۰۷ ندارد. علاوه بر این، یک اسپویلر هم به لبهٔ درِ صندوق اضافه شده است. برای چراغ‌های عقب و جلوی ۲۰۷ صندوقدار نیز از همان چراغ‌های جدید نسخهٔ هاچ‌بک استفاده شده است. با توجه به قیمت ۴۲ میلیون تومانی پژو ۲۰۷ هاچ‌بک جدید، احتمالاً نسخهٔ صندوقدار آن‌هم با همین حدود قیمت و با کمی افزایش از زمستان امسال به بازار عرضه خواهد شد.

سایپا

ساینا هاچ‌بک

saina-hatchback-1

محصول جدید سایپا که ساینا نام گرفته است، در اصل فیس‌لیفتی از تیبا بوده و نه‌تنها زیباتر نشده بلکه حتی ناهماهنگ‌تر از قبل شده است. بااین‌حال سایپا پس از محبوبیت تیبا هاچ‌بک، قصد عرضهٔ نسخهٔ هاچ‌بک ساینا را هم دارد که با کد ۲۱۲ شناخته شده و تصاویری هم از آن انتشار یافته است. ساینا هاچ‌بک به‌احتمال‌زیاد در قسمت جلو کاملاً مشابه نسخهٔ سدان خواهد بود اما در عقب تغییراتی را نسبت به تیبا هاچ‌بک تجربه کرده که مهم‌ترین آن‌ها تغییر چراغ‌ها و انتقال جا پلاک به روی درِ صندوق است. البته بازهم طبق معمول نتیجهٔ کار زیبا از آب درنیامده است.

در سوی دیگر، غیر از نسخهٔ هاچ‌بک ساینا، سایپا برنامهٔ تولید نسخهٔ اتوماتیک این خودرو را هم دارد که طبق گفته‌ها احتمالاً مجهز به گیربکس CVT خواهد بود. البته ارائهٔ گیربکس AMT هم برای این خودرو محتمل است. به‌احتمال‌زیاد ساینا هاچ‌بک و اتوماتیک تا پایان سال جاری به بازار عرضه خواهند شد و طبق معمولی قیمتی بیشتر از نمونهٔ کنونی خواهند داشت؛ اما با توجه به گزارشات، اختلاف قیمت ساینا اتوماتیک با نسخهٔ دستی چندان زیاد نخواهد بود و این خودرو با قیمتی در حدود ۳۲-۳۳ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد. اگر این امر محقق شود، ساینا اتوماتیک ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک بازار لقب گرفته و احتمالاً با استقبال بالایی مواجه خواهد شد.

سایپا SP100

saipa-sp100

کمتر از دو سال پیش سایپا در دومین جشنوارهٔ طراحی خود ماکتی در ابعاد واقعی از یک محصول کاملاً جدید بنام SP100 را برای اولین بار به نمایش درآورد. در آن زمان گفته شد که این خودرو بر روی پلت‌فرم جدید سایپا بنام X300 ساخته خواهد شد. سایپا SP100 خودرویی در کلاس C بود که برخلاف دیگر ساخته‌های وطنی طراحی نسبتاً زیبایی داشته و تا حد زیادی به طراحی‌های روز دنیا نزدیک بود. طبق آخرین گزارشات، SP100 به‌عنوان سومین خودروی ملی سایپا پس از تیبا و ساینا، طی دو سال آینده تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

این خودرو مجهز به تجهیزاتی چون فرمان برقی، سیستم کنترل پایداری، ایربگ‌های جانبی، چراغ‌های روشنایی در روز و سیستم ناوبری خواهد بود و حتی سایپا ادعا کرده است که SP100 برای آزمایش ایمنی به سازمان یورو انکپ برده خواهد شد. البته با سابقه‌ای که از سازندگان داخلی سراغ داریم، این وعده‌ها چندان عملی به نظر نمی‌رسند. همچنین به نظر می‌رسد در این پروژه هم ردپایی از برادران چینی در میان باشد! بااین‌حال تاکنون اطلاعات دیگری از این محصول جدید سایپا در دست نبوده و معلوم نیست که هم‌اکنون پروژهٔ آن در چه مرحله‌ای قرار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. امید

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    امیدوارم ریشه همشون کنده بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ???
      جالبه چند وقت پیش نظر سنجی کردن که مردم دوست دارن خودروسازان داخلی با کدوم شرکت ها همکاری کنن.
      64 درصد گفتن برند های آلمانی مثل فولکس واگن ، اوپل، و …
      16.85 درصد گفتن برند های ژاپنی
      7.14 درصد شرکت های فرانسوی انتخاب کردن
      6.5 درصد کره ای
      و 5.5 درصد چینی

      بعد شرکت هایی که باید متعلق به مردم باشند، دقیقا عکس خواسته ی مردم عمل میکنند.

      مردم از ماشین چینی خوششون نمیاد. چه کسی رو باید بینین؟؟؟ بابا ، ما ، ماشین چینی نمیخوایم ، خود چینی ها ماشین هاشون رو سوار نمیشن. چرا وقتی میشه ماشین های خوب مونتاژ کرد بریم سراغ آشغال های بی کیفیت و بدون امنیت چینی ؟؟
      چرا موش آزمایشگاهی خودروسازان چینی باشیم ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اکبر66

        ۱ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (41 ديدگاه)

        برند های معتبر با ما همکاری نمی کنند .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. KING 918

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (217 ديدگاه)

      تا ریشه هممون رو خشک نکنن چیزیشون نمیشه
      تو رو قران تندر 90 فیس لیفت چیه دیگه ؟؟؟؟
      اقا ایران تا 2 میلیون سال دیگه هم تو هرچی موفق بشه تو 2تا چیز موفق نمیشه من ضمانت میکنم ….
      1. خودروسازی
      2. فوتبال
      یعنی بگن ایران کارت گرافیک ساخته انویدیا رو ورشکست کرده باور میکنم اما موفقیت تو اون دو مورد رو اصلا ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Parvaz

        ۲۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (395 ديدگاه)

        دمت گرم خیلی باحال گفتی…. آقا توو چیزی که نمیتونیم پیشرفت کنیم چه اصراری هست ماشین بسازیم… تعرفه هارو بردارید حداقل آمار تلفات جاده ای بیاد پایین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. morteza

          ۲۶ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (5 ديدگاه)

          اخه 207 صندوق دار رو کجای دلم بزارم
          یعنی ملت رو به مسخره گرفتن دو تا چراغ عوض میکنن میشه ماشین جدید و دو ملیون میکشن روش .خدا ازشون نگذره ببین گیر کیا افتادیم مگه میشه مگه داریم پس چرا موشک میسازن نقطه زن ولی یه ماشین جدید نمیسازن حالا نمیگم در حد اروپا ولی در حد چین که میشه ساخت .یعنی به معنای واقعی کلمه ملت ایران رو بلا نسبت خر فرض کردن و سواری ازشون میکشن
          به امید ریشه کن شدن خودروی وطنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علی

          ۲۶ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1204 ديدگاه)

          ن فقط تلفات جاده ای
          که در پی برداشتن تعرفه ها تو مصرف سوخت و الاینده های هوا هم کاهش قابل ملاحظه های داریم ک به نفع بعضیا نیس
          هزینع های بیماری های تنفسی هم کاهش دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. armin

          ۲۷ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (421 ديدگاه)

          دنای فیسلیفت : اسکی واضح از لنسر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Mehrbod

          ۲۷ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (248 ديدگاه)

          چرا نمی توانیم ؟؟ اگر شخص کاردان در جای خود قرار بگیرد ، خوب هم می توانیم .. ایرانیان لایق و موفق را در صنایع خودروسازی و در بخش های گوناگون ببینید..
          آمار بالای تلفات جاده ای ما هم بیشتر به فرهنگ پایین رانندگی و قانون گریزی رانندگان ما بستگی دارد تا نوع خودروها و ایمنی آنها..

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Mehrbod

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (248 ديدگاه)

      دوست من ، ریشه در مدیریت افراد نا لایق ، ناوارد و نادان است و آن باید کنده شود و نه صنایع کشورمان ..
      شما فکر میکنی در صنایع دیگر کشورمان چه خبر است ..! در جاهای دیگر حتی وضع از خودروسازی هم بدتر است .. خودروسازی تازه از بهترین هاست که وضعش این سان و مورد هجمه است !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ارش

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      به خدا حرص ادم در میاد وقتی این حلبی ها رو میبینه بعد با اب و تاب تبلیغ هم میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Erfan

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    به تندر اینقدر کروم اضافه کردن شبیه این کامیون پاکستانی ها شده که وسایل اویزونش میکنند….

    خدا به خیر بگذرونه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ASA

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    علاقه شدیدی به دنا دارم اما کیفیت موتور ال نود منو به سمت خودش میکشونه
    از طرفی این محصول جدید سایپا هم داره بهم امید میده، البته فقط طراحیش و اینجور که اینا میگن، حتما ۶۰ تومن میشه
    فرمان برقی و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Enayat

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من نمی‌دونم چه اصراری هست ایران ماشین تولید کنه،مثل این میمونه که ژاپن بخواد فرش دستباف تولید کنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پرسپولیس

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (260 ديدگاه)

    بزرگترین خودروساز جهان هستیم ایران بدلی از خودروخهای ارزان قدیمی فرانسه که برای کشورهای اروپای شرق وفقیر درست میکنندانگارشق القمر کردن اینقدرپژو405و پراید وپارس دیدیم اگه خ دمان را کنترل نکنیم هرروز باید بالا بیاریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. <<<<<

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    خدایا این خوشی ها رو از ما نگیر
    1. تغییرات نمای جانبی (فقط درها) = افزایش بی دلیل هزینه برای مصرف کننده بیچاره
    2. حداقل میخواستید اون درب باکشو عوض کنید یا جاشو درست کنید خدایی اون وسطا ولو شده برای خودش
    3. من کشته مرده اون قلاب بکسلشم که حتی تو محصولات به اصطلاح لوکس وجودشو فریاد میزنه
    4. 207 صندوقدار دیگه کر کر خندست چه فرقی با 206 داره الان؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سیدامین فاخر

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    چقد پشت ساینا هاچ بک شیری شده پشت دیویستو هفت هم یه گاف بزرگه اما خدا کنه سایپا اس پی ۱۰۰ خوب دراد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    وجدانن یه عکس از چهره این مهندسان وایده پردازان نابغه بزارین ببینم کیا هستن اخه میدونین ما مردم ایران اردت خاصی بهشون داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. omid

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      ایده پردازان اصلی این خودروها همون مدیران نالایق و رانتی و دولتی و رابطه ای هستند که با سواد پایینشون مهندسان رو مجبور میکنن طوری که اونها میخوان بسازن، وگرنه مهندس و طراح خوب هم توی این شرکتها هست. نمونه اش سمند که مدیروقت ایرانخودرو از میتسوبیشی گالانت که اون موقع زیبا و خوش فروش بوده خوشش اومده و این طرح رو به طراحان تحمیل کرده، یا طراحی سورن که سعی کرده بودن مخلوطی از بی ام و و آئودی دربیارن و نتیجه افتضاح شد ، یا همین تیبا2 که کپی ضعیف و ناشیانه ای از لانچیا و 206 شده !!
      توی سیستم های انحصاری دولتی که مدیران و افراد رده بالا براساس روابط و سیاسی کاری و نه شایستگی و سواد انتخاب میشن، طبیعتا مدیران از سواد و دانش و درک کمتری از زیردستان و مهندسان میانی دارند که مجبور به گذر از سطوح پایین و سلسله مراتب و رسیدن به جایگاه های بهتر هستند. و این دور باطل ادامه خواهد داشت همچنان و تا این اصل مدیریتی درست اجرا نشه، امیدی به پیشرفت واقعی این شرکتها نخواهد بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. SS

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    حالا یورو انکپ هم نشد مثل پراید یه انیمیشن براش بسازید بعد هم یه اهنگ بزارید روش به خودتون افتخار کنید
    یوروانکپ … خخخخ
    این برادران چینی هم کار خودروسازی ما رو راحت کردن
    میدیم برامون طراحی میکنن و میسازن بعد بهش میگیم خودرو ملی
    اون از رانا ، اینم از اس پی 100

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. AK_007

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    متاسفانه
    وَ کانَ لَم یَکُن شیئاً مَذکورا
    و دیگر چیزی برای گفتن نیست,,,

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Ashkan

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (376 ديدگاه)

    207 صندوق دار در حال آزمایش دیدم (پلاک سبز کوچیک)
    از پشت شبیه 206 بود فقط رینگش فرق میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Omid

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    این کارهایی که روی 207 انجام دادن (تغییر چراغ و کروزکنترل و….) هرکس خودش میتونه از لوازم اسپرت فروشی ها بخره نصب کنه، ارزون تر هم درمیاد.
    این که دیگه اسمش مدل جدید نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Omid

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    نمیدونم طراح های داخلی (البته اسم طراح براشون زیادیه) چرا گیر دادن به مه شکن عقب این شکلی .. یه دونه عقب وسط!
    ظاهرا دیدن روی 206 جالب بوده، اینا هم با خودشون گفتن روی دنا و تیبا هاچ بک و بقیه مدل ها هم بزاریم!

    دیگه به این فکر نکردن که 206 مال 1998 بوده و اون زمان جالب بوده.
    الان دنیا عوض شده! مه شکن رو داخل مجموعه چراغ عقب میزارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Omid

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (81 ديدگاه)

      و همچنین تندر جدید…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. nima

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    آخه وقتی نمای جانبی دنا رو عوض کردن مگه اون قبلیش رو هم اضافه رو ماشین بهمون میدن که گرونترش میکنن؟؟؟؟؟؟خوب قالبش فرق کرده دیگه وگرنه به همون اندازه قالب قبلی متریال مصرف شده واسش.چرا گرونتر رو من نمیفهمم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رضا

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    اوج خلاقیت در طراحی. اینا لکه ننگی بر خودرو سازی دنیا هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ahmad

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    انصافا از حق نگذریم اس پی 100 طراحی خوشگلی داره

    اما ناگفته نماند که چند سال قبل از ماکت و تصاویر گرافیکی دنا هم جوری رونمایی کردن که آدم کیف میکرد و احساس می کرد قراره یه ماشین جذاب و پیشرفته تولید بشه، ولی وقتی از نسخه واقعی و اصلیش رونمایی کردن دیدیم که زرشک!!!
    زمین تا آسمون با طرح های گرافیکیش فرق داشت!

    تفاوت تصویر گرافیکی دنا با نسخه واقعی:
    http://mihanpost.com/wp-content/uploads/2014/07/Dena-dashboard.jpg
    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/pers_110408_high.jpg
    http://mihanpost.com/wp-content/uploads/2014/07/DENA-Interior-3.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امير رحيم پور

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    منتظرم ببینم وانت و حاچبک دنا و رانا چی میشه
    الان میرم روی ساینا و فیس لیفت تندر یکم فکر کنم
    دعا کنین ب یه جایی برسم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امین

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (97 ديدگاه)

    همیشه با پیش زمینه ی فکر قضاوت کردن خوب نیست درسته محصولاته زباله ای تولید میکنیم ولی همیشه هم قضاوت درست نیست :)
    دوستان محترم و عزیز و ایرادگیر اون فیس لیفتی که از ال نود توی عکس ها میبینید کار سایپا نیست مدل 2009 ال نود هست که قراره با ده سال تاخیر وارد مملکت بشه.
    اون سایپا SP100 هم اینقدر خوب درومده که ادم باورش نمیشه کار سایپا باشه
    بنظرم شوخی کردن باهامون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehrbod

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (248 ديدگاه)

      SP 100 کار مرکز طراحی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت است ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. The R

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (93 ديدگاه)

    این سایپا اس پی 100 شبیه محصولات اپل نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. omid

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      پشتش شبیه اینسیگنیا شده یکم ، البته خوبه. جلوش ولی خیلی بهتر میتونست باشه، بیش از حد محافظه کارانه و معمولی از آب درومده. امیدوارم باز هم تغییر کنه این طرح.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. امیر.عارف

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بهترین راه برای آدم کردن اینها اینه که 6 ماه ما مردم ماشین نخریم. ولی هنوز به اون بلوغ فکری که مردمان بی فرهنگ اجنبی رسیده اند نرسیده ایم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرمحمد

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (58 ديدگاه)

      من برای همین موضوع 206 خریدم 82 با اینکه تو زمان تحریم می تونستم صفر ثبت نام کنم !
      کلی هزینه کردم تا تونستم سرپاش کنم و این مدت راضی بودم اما یهو دیدم کل ملت دارن صفر میخرن !!! البته از اون برنامه پایش شبکه یک فهمیده بودم چه اشتباهی کردم
      واقعا ملت سرخوشی هستیم از هر لحاظ :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. Ehsan

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    تا وقتی مشتری برای این لگنا باشه دولت هم عین خیالش نیست میندازه به ملت سودشو میبره.تا خود مردم نخوان هیچ اتفاقی نمیفته که گویا حالا حالاها قرار نیست بیدار بشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. h112

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (434 ديدگاه)

    کار به بقیه ماشین ها ندارم….شرط میبندم اون sp100 رو چینی ها برامون میسازن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. MjM

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (721 ديدگاه)

    به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا بدبختیم بهترین طراح ان خودرو دنیا ایرانین ما تو ایران لگنم نمیتونیم تولید کنیم جالبه بهترین پولم میگیریم از این ملت بدبخت اون وقت اگه یکی بگه ماشین ایرانی نخرید خائن میشه خائنین اونایین که سر مردم کلاه میزارن ان شالله این خودرو سازای ایرانی نابود بشن تامردم یه نفس راحت بکشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. آرش

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    sp100 از جلو خود jac j5 هست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حسین

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یک پیشنهاد که می توان بر روی آن فکر کرد
    تغییر از سال شمسی به سال نوری
    این طوری حداقل بعد از یک سال نوری بهتر می شود نسبت به تغییرات شرکت های خودرو سازی ایران نظر داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. sunmartin

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    اگر به واقعیت های صنعت خودور و کشور جهان چندمی خودمون نگاه کنید متوجه میشی که ساخت دنا با هد لایت ها و چراغ های عقب جدید خوب و در 207 صندوق دار با افزودن امکانات کروز و باز طراحی کیلومتر شمار باز طراحی سپر های جلو . عقب و آپشن هایی مثل نمایشگر تصویری و بلوتوث با قیمت 42 ملیون بهتر از انواع چینی بازار است اتفاقا از دنا و 207 (همان 206 پلاس) خوب استقبال شده بنده خودم خودروی خارجی سوارم اما بیاد دارم که برای تهیه خودور چقدر زیر وام و قرض . …در زندگی دجار فشار مالی شدم چون در ممالکی نظیر ایران که خرید خودور با چندین برابر قیمت واقعی همراه است وجود این خودورها هم باز غنیمت است من بهیچ وجه طرفدار این سیر تسلسل نیستم اما واقعیت اینست که بیشتر مردم قدرت خرید بالایی ندارند پس با توجه به این واقعیت عریان به این مسئله نگاه کنید که تمام شهرهای ایران تهران اصفهان مشهد تبریز رشت کرج و کیش نیست در شهرستانها قدرت خرید مردم بسیار کمتر است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      البته سراتو سایپا خیلی هم خارجی محسوب نمیشه ها!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. adel

      ۲۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (171 ديدگاه)

      بذارید من مخالف صحبت های شما باشم.
      چرا قیمت خودروها بالاست به هزار دلیلی که هم شما میدونید هم من ….
      همه میدونن که حدود 40 تا 70 درصد مردم ایران قشر متوسط جامعه هستن.با این وجود خیلی ها میتونن خودروهای بین 35 تا 50 تومن رو هزینه کنن.
      بنابراین خیلی از خودروهای به نسبت خودروهای موجود میشه در کشور با همین قسمت تولید بشه.یه مثال میزنم: یه پراید چند لیتر میسوزه در 100 تا الان در شهر 8-10 لیتر میسوزه، حالا کشور چقدر واسه تمام خودرهای داخلی که حداقل بین 8-10 لیتر میسوزه هزینه واردات بنزین میکنه و دلار از کشور خارج میشه؟ خیلی نمیشه گفت چه قدر یه رقم نجومی … حالا شما همین دلار رو اگه خرج زیرساخت خودروسازی کنی به نظرت چی میشه…. یعنی تولید خودروهای به روزتر با مصرف سوخت مدیریت شده و کمتر…
      اینطوری ارز کمتری خارج میشه و ارز به مراتب ثبات بیشتری پیدا میکنه و این پول در آینده میتونه به صنعت خودروسازی کشور تزریق بشه.
      من میگم میشه با برنامه ریزی دقیق صنعت خودرو با همین استراتژی ساده پیشرفت قابل توجهی داشته باشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. adel

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    ما طراحی ایرانی خوب و موفق کم نداریم که در حال حاضر در کمپانی های بزرگ و اسم و رسم دار کار میکنند مثل بی ام و،
    مشکل دوستان خودروساز هست که سیاستشون فقط تا نوک دماغشون رو می بینه و فقط میخوان با کمترین هزینه بیشترین سود رو ببرن.
    یکی نیست بهشون بگه اخه بدبخت ها، شما با این کارتون که بیشتر هزینه رو دست کشور میذارین در بلند مدت، آمار تلفات جاده ای که بخشی از اون برمیگرده به خودروهای بی کیفیت داخلی که دولت چقدر واسه هر نفر هزینه میکنه در کشور و به همین راحتی میفرستنشون سینه قبرستون یا مصرف زیاد سوخت خودرو ها که باعث واردات بی رویه بنزین به کشور و خارج شدن اون همه ارز و دلار میشه و غیره و غیره ….
    نمی دونم شاید دستهایی پشت پرده باشه که نمی خوان نونشون بریده بشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اکبر66

      ۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (41 ديدگاه)

      ایرانخودرو با بنز وارد همکاری میشود … برای مونتاز . به امید اینکه همه بنز سوارشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    ایشالا در همشون تخته بشه!!! واقعا باید به حال این صنعت مسخره مثلا خودروسازی گریست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Maserati

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من میخواستم ماشین بخرم. به نظرتون پژو بهتره یا سمند ef7

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (97 ديدگاه)

      تاکسی

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا