ایران خودرو

مشخصات فنی پیکان

مشخصات فنی پیکان:

General

اطلاعات عمومی

Manufacturer ایران خودرو

کارخانه سازنده

Model Paykan 1600

مدل

Powertrain Layout Otto, Front transversal

وضعیت قرار گیری موتور

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌Base Price خارج از رده

قیمت پایه

Dimensions

ابعاد

Length ۴۳۴۵ mm

طول

Width ۱۶۲۰ mm

عرض

Height ۱۴۱۹ mm

ارتفاع

Engine

موتور

Configuration ۴, In-line

وضعیت موتور و تعدادسیلندرها

Valvetrain ۸ OHV

وضعیت سوپاپ ها

Displacement ۱۵۹۸ cm3

حجم موتور

Power ۴۸ kW (DIN) 5200 rpm

قدرت

Torque ۱۱۰ Nm (rpm) 3200 rpm

کشتاور

Compression Ratio ۷.۸

نسبت تراکم

Transmission

گیربکس

Gear Type ۴ Manual

نوع گیربکس

Top Speed km/h 140

حداکثر سرعت

۰-۱۰۰ ۱۴.۳ s

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر

EPA City / Highway ۹.۱/۱۰۰km

مصرف سوخت در شهر / بزرگراه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۲۹ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (165 ديدگاه)

    سلام به همه
    خواستم جدا از بحث یه واقعیتی رو تعریف کنم

    واقعا ترمز پیکان اصلا خوب نیست اتاق همشون هم پوسیده شده
    یه پیکان پارسال از لاین سه به سمت لاین سرعت که من باشم منحرف شد کلا به بغل چرخید و زد شاسی جلو کاپوت و کل گلگیر و درب سمت شاگرد ماشینمو داغون کرد حالا ماشینمم بدون رنگ بود

    وقتی پیاده شدم دیدم پیکانش که مدل ۸۳ هم بود کل قسمت کاپوتش و جفت گلگیر جلوش دیگه در راستای اتاق ماشینش نبود و ورق شاسی کلا پاره شده بود

    من اعتماد کردم و مدارک ماشینشو همون روز تصادف دادم بهش
    پارسال سه ماه ماشینم در حال تعمیر بود ۲۰ تومن با فاکتور نمایندگی ایران خودرو از جیب خرج کردم
    شاید باور کردنش سخت باشه ولی الان یکساله میگذره و الان حکم جلب به دست باید برم کلانتری سرباز ببرم دستگیرش کنن

    بیمه قسطی ارزون داشت که نصف خسارت رو الان بعد یکسال داده

    /خواهشی که دارم اینه که واقعا اگر رانندگی بلد نیستید و پول ندارید پشت ماشین نشینید اگر هم مجورید حداقل آروم برید
    اصلا فکر نکنید که تصادف کنم فوقش یه برگ بیمه میدم
    بیمه هیچ وقت تا سقف تعهداتش خسارت نمیده/

    موافقم 39
    مخالفم 11
    1. Hossein

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من پیکان ندارم ولی اومدم مشخصات پیکانو بخونم ک اینو ک گفتیو خوندم
      ماشینت اس ۵۰۰ عه🤡؟

      موافقم 11
      مخالفم 6
  2. Paykan Driver

    ۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام بە دوستان
    یک پیکان ٨۳ انژکتور دوگانە سوز دارم سرسیلندر روا روش انداختم با منیفولد روایی و کیت مکش و ۲ عدد هدرز ۲ سیلندری کە (خودم شخصا ساختم و بجای یک لولە اگزوز ۲ عدد لولە اگزوز دارە کە هر لولە اگزوز دود ۲ سیلندر را بیرون میندازد) و پیستون و شاتون روایی و میل سوپاپ ۱۷۰۰ و وایر و شمع تقویتی و شمع چهار زمانە (مخصوص خودرو های دوگانە سوز) و سوپاپ های روایی با لاستیک سوپاپ پژویی و دریچە گاز روایی و فیلتر بنزین تقویتی و پمپ بنزین تقویتی و سوخت پاش ۴ سوراخە روایی و ecu ریمپ شدە و گیربکس ۷ دندە (۶ دندە جلو با یک دندە عقب) کە خودم سفارشی ساختمش با یک دیفرانسیل تویوتایی کاملا نو…از نظر جلوبندی کمک و دیسک جلو کلا آردی هست و فرمان هم هیدرولیک شدە و ماشین کولر روش هست پمپ هیدرولیک روش هست واترپمپ روایی و استارت تویوتایی…خلاصە ماشین درحد یک ماشین ریسینگ…این آقایی کە میگە پراید بهترە ببینم کدوم ماشین ایرانی جرات درگ باهام دارە؟؟ پارسال رفتم تهران تو اتوبان ساوە با یک جک s5 انداختم جک کم آورد ۲۴۰ نیومد با waze زدم ۲۵۵ تا سرعتم بود….صفر تا صدم ۶ ثانیەس و از نظر لاستیک هم عقب 195/65/r14 هست و جلو 175/65/r13 هست.

    بجز ماشینای ایرانی هیچ ماشینی تا حالا نتونستە بگیرتش حتی پارس elx و 206!!!
    و اینکە بگم دوستان ماشینم رو باسکول زدم ۱۲۶۷ کیلو بودە
    لطفا نگید الکی گفتە این ماشینو خودم جمع کردم بە هرکی بگی میگە غیرممکنە چون این ماشین تو هیچ جای ایران همچین ماشینی پیدا نمیشە

    با گازش ۲۲۰ تا میرە ولی دیگە نمیرە با بنزین معمولی ۲۵۰ میرە با بنزین سوپر هم ۲۶۰ میرە

    توم برو پراید رو شش دندە کن اینجوری تقویت کن ببینم ۱۰۰ تا بیشتر میرە؟؟!

    انشااللە سال بعد پول اومد دستم میکنم توربوشارژ بجای کیت مکش

    با تشکر

    موافقم 43
    مخالفم 15
    1. Arash

      ۱۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما ماشین نساختی.عملا یک بمب متحرک اونم بقول ارتشی‌ها سوپرسونیک ساختی.مرد حسابی،این چهارچوب ساخته شده برای تحمل یک حد سرعت ‌‌‌و فشار باد،اون اتاق یخورده درگش کم بشه مثل برگ خشک پاییزی پرتت میکنه هوا..مغز خوب چیزیه.دوست داشتن خوبه،ولی جان مردم به خطر انداختن چیز دیگه.
      بعد میگی جز ماشین ایرانی هیچ ماشینی نتونسته بگیرش؟
      خودتم پشتش علامت !!! تعجب چسبوندی؟

      پیکان مال 100 سال پیش بوده.همین ماشینایی که هنوز میزنیم از پژو و بقیه هم قدیمی شده.آخه این تابوت مرگ چیه که اینجور تعریفش میدی.
      امیدوارم این دولت‌های یک طرحی چیزی بیارن و اجباری تمام پراید و پیکان تو تمام کشور جمع کنن…

      موافقم 6
      مخالفم 4
  3. حامد

    ۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا من میتونم راحت تمام مشکلاتی که اینجا برای پیکان گفته شد رو نقض کنم چون خودم پیکان ۷۵ دارم و هیچکدوم از این مشکلات رو نداره مخصوصا مشکل داغ کردن چون کل راه حلش یه ترموستات ۷۴ درجه و پروانه ۸ پره!
    ولی ازش خسته شده بودم میخواستم پژو ۲۰۶ بگیرم که یه اتفاقی افتاد که آگهی رو حذف کردم و پیکان مدل ۷۵ خسته رو یه تعمیر اساسی کردم که تا اخر عمرم باهام بمونه

    توی جاده داشتم با حدود ۱۰۰ سرعت نرم میرفتم که یه نامردی بهم فرمون داد و برای اینکه نزنم بهش فرمون دادم ولی خریت کردم موقع فرمون دادن ترمز گرفتم و توی جاده با همون سرعت دو دور، دور خودم چرخیدم، بیاید قبول کنیم بیشتر ماشینای ایرانی توی همچین وضعیتی چند بار توی آسمون پشتک میزنن، ولی پیکان من حتی ذره ای لاستیکش از زمین جدا نشد، به هیچ جایی هم نخورد، حتی خاموشم نشد باحالترش اینکه بردمش مکانیک و جلوبندی ساز چک کردنش فقط ضربه گیر فنر شمشی پاره شده بود اونم احتمالا از ترس بود😂

    برعکس پراید که ارابه ی مرگه، پیکان ارابه نجات زندگیه!!
    به چشم دیدم که پیکان و پژو شاخ به شاخ خوردن ولی راننده پیکان فقط پاش شکسته و بهتره نگم سر سرنشین پژو چی اومد!

    در حال حاظر موتور نو براش گرفتم و میخوام یه رنگی هم بهش بزنم جیگرش حال بیاد بازم باهاش کار دارم حاظرم میلیارد خرجش کنم ولی نگهش میدارم
    گیربکس و دیفرانسیلش هم آرژانتینی همون سال ۷۵ هستش تا حالا باز نشده و هیچ مشکلی هم نداره

    موافقم 29
    مخالفم 5
    1. خب شاید نخواستم نام بنویسم چرا اینو اجباری کردی خب😑

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش واسه اون راننده پیکان چیزیش نشد چون ۱۰۰ کیلومتر با هم فاصله نداشتن که پیکان به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسه😐 احتمالا پژو ۱۲۰ تا سرعت داشته و دلیل اینکه راننده پژو سَقَط شد فقط و فقط بخاطر وزن پیکانه و بس😑

      موافقم 6
      مخالفم 6
    2. سروش

      ۱۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام خدمت همه .آقا من یه پیکان دارم.تجربه شخصیم از پیکان اینه که ماشین با دوام وجون داریه. مصرف هم ۱۰۰،۱۰.از لحاظ خرج بکم، ۸سال دیسک صفحه عوض نکردم هیچ مشکلی هم نداره از لحاظ شتاب وکشش. ولی جدیدا حرکت اولیه یه مقدار می لرزوند، باتریشم خدا گواه بعد ۷ سال دیگه عوض کردم .روغن هیچی کم نمی کنه،ولی یه سوپاپش مشکل جزئی پیدا کرده که نیاز به باز شدن ندارد،از نظر شتاب هم با پرایدمعمولیا خیلی میندازم ،ولی مدل بالا هاش (یورو ۴)شتابشون بهتره از پیکان فابریکی۸۲ یا۸۳ .ولی از لحاظ قدرت از هر ماشین ایرانی کشش
      بهتر،بخصوص سر بالایی ،واسه داخل گل که نگم ، یبار تو جاده خاکی ،گل بقدری زیاد بود که ماشین های شاسی با زنجیر چرخ وهل میرفتن بالا ولی پیکان من خدا شاهد با دو تا مسافر بدون بدون زنجیر یا حتی هلی از شاسیا مثل مزدا جلو زدیم .البته به رانندگی هم خیلی مربوط میشه.از لحاظ مقایسه با پراید هم کافی بدونید ،که پراید صفر ۹۹تو سال ۱۴۰۲،نهایتا ۲۷۰ تومن قیمتش،در حالی که پیکان صفر(کار نکرده) ۸۳ ،راحت ۲۵۰تومن قیمتشه ،خب اختلاف مدل ولی یکسان بودن قیمت خودش پاسخ به هرچه ابهام .ببخش آقا حامد نظر های خودم نمیدونم چرا بسته بودن ،دیگه در پاسخ به شما مجبور بودم نظر بدم.اردات مند شما .سروش

      موافقم 2
      مخالفم 2
  4. ابی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان .چند وقت پیش پیکان سواری بردم کلاج درست کنه بعدرفتم آوردم که دیفرانسیل بد جوری خارو خوری صدا میده و در صورتی که قبلا هیچ مشکل نداشت بعد فهمیدم روغنی که یک روز قبل عوض کردم از گرون ها که حالا هیچ یک ذره هم نداشت تازه روغن دیفرانسیل را هم دیدم خشک خشک بود و خود تعمیر کار هم یک وانت پکیده خریده بود داشت کامل درست می‌کرد احتمال داره عوض کرده باشه چون این جور عیب که یک هویی ایجاد نمیشه .لطفا پاسخ بدید .بد جوری ناراحتم و دستم هم خالیه نمی دونم چکار کنم؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پیکان انگلیسی

    موافقم 6
    مخالفم 2
  6. Peyman

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    مکانیک هستم
    یه پیکان مدل ۸۲ دارم،پارسال روش کولر نصب کردم
    گیربکسشو ۵ سرعته کردم
    شیشه ها چهارتا برقی کردم
    ریمپ انجام دادم
    اتاق کیپ مثل بنز w124
    فرمونشم نیمه هیدرولیک شد
    ۸ ساله دستمه تا الان جوش نیاورده
    با هر ماشینه ایرانی پا به پاش میره
    با دنده ۵ راحت ۱۹۰ تارو زدم بیشترم میتونم برم
    با کل شرکت ایرانخودرو سایپام عوضش نمیکنم
    اوناییم که طرفدار ارابه مرگن بشینن سرجاشون لطفا

    موافقم 16
    مخالفم 5
  7. عرفان

    ۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید دوستان یه سوال داشتم یه پیکان تمیز مدل ۸۱ دیدم میخوام برش دارم و صاحبش بهم گفته که دنده هیلمنی هست میخواستم بدونم این گیربکس همون گیربکس آرژانتینیه یا فرق داره
    اصلا این گیربکس هیلمنی اذیت میکنه و پر خرجه یا نه؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
  8. Milad

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیزان پیکان سوارانم.جهت داغ کردن باید خدمتتون عارض باشم که رادیاتور برنجی باشه و سالم و بدون تنگی کانال و ضد یخ و ترموستات ۷۴ هیچ داغ کردنی در کار نیست .اگرم دیدین باز داغ میکنه بدین سیخ بندازن به رادیاتور مشکل حل میشه اونوقت .
    رادیاتور های آلومینیومی درسته یکبار مصرف هستن ولی اونا داغ نمیکنن.جهت اطلاع

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. مجتبی

    ۲۷ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام داداش مثل اینکه پیکان ندیدی تو عمرت من زمین کشاورزی دارم واسه پیکان بکسل بند گذاشتم یه تانکر هزارلیتری آب و هر روز تابستان از دوازده کیلومتر جاده سر بالایی که تراکتور رو هست و هنوز هیچ صاحب پرایدی هم جرات رفتن ازش نداره میبرم سر زمین اگه خواستی دفعه بعد فیلمشم برات میگیرم

    موافقم 0
    مخالفم 3
  10. بماند

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نگاه کنین شما همتون فقط اوستای این هستین که بگین پیکان عالی،پراید مزخرف،ولی از این حرفا هم نیست بنده خودمم پراید داشتم همه جا همراهش رفتم از خاکی گرفته تا سر بالایی های شدید یکمم کم نیاورده حتی با سرنشین زیاد. تازه شما پیکان رو با این همه تقویت و … میرسونید جایی که سرعت بگیره ولی پراید نه،، فابریک به دلیل نوع موتور بروز تر و… سرعتش بیشتر هست و هم قدرتش از پیکان بیشتره . من هم پیکان داشتم اونم سگ جون بود اصلا تو خاکی همراهش ۴۰ تا برو آخ نمیگه ولی اگه همین کارو تکرار کنی باید سر دور روز نکشیده کلی خرج جلو بندی ماشین کنی بعدم اگه مردش هستید با ماشین های روز دنیا این پیکان زپرتی رو مقایسه کنید نه با پراید و پژو اونم ساخت ایران خخخخخ

    تازه کورس پیستون پراید هم ۸۳.۶ و قطر سیلندر ۷۱ میلی متر هست.
    از لحاظ قدرت میشه گفت که:
    پراید:۶۶.۵اسب بخار مدل صبا با یک سری تقویت جزئی میشه تا ۷۵ تا هم رسوند
    پراید۱۳۱: ۷۱ اسب بخار کارخانه
    پیکان کاربراتور حدود ۵۰ اسب بخار
    پیکان انژکتور ۶۳ اسب بخار نهایتش
    هی ام در مورد این دو تا زپرتی حرف نزنید که هیچ کدومشون چیز به درد بخوری نیستند و خیلی ساله که از دور خارج شدن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. علی چشمه

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پیگان وبا ایلمن پرایدو با نهایت ماتیز مقایسه میکنن سیستم دوتاشون فرق میکنه ای
    سب بخارش انژکاور ورادیاتوردف عقب وجلو ۵دنده وچهار دنده ندل ساختش لااقل ۲۵سال فرق داره وپیگان بدن محکمه مونور رینگ بزرگترا ولی پراید رینگش گوچیکه وتیزتر وتوسربالای انژکتور ودنده یکش عالیه وپیگان حماله مماشین نامردی نیست نه تو تصادف ونا تو مرام با صاحبش .اگه بدی هم کردهمقصر نبوده

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. بماند

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    درسته پیکان ماشین کاره حمالی زیاد کرده ولی اینکه میگین بدنش محکمه چونکه فابریکش سرعتی نداره که بخواد تو تصادف نابودبشه بعدم تو تیر آهن ۱۸هم با ۱۴٠تا سرعت بزنی تو دیوار کج میشه دیگه توقعی که نمیشه از این ماشینا داشته باشید همشون دوره خودشون خوب بودن ولی الان دیگه نه این چیزی هس نه اون

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. Papo

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    با کمال ادب و احترام اونی که میگی پیکان به درد نمیخوره و پوسیده شده
    چهار تار پیر مرد دیدی نشستن پشت فرمون پیکان و با سرعت کم رانندگی کردن فک میکنی همه اونایی که پیکان دارن همینطورین
    من خودم پیکان دارم فابریک فابریکه حتی یه دست وایر تقویتی روش ننداختم
    تا حجم ۲۰۰۰ هم آماده درگم
    شتاب اولیه تو شهری و دور بالا جاده بیرون در خدمتم ☺️❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بماند

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      حاجی به مولا من قبول دارم.
      ولی دیگه نمیخواد خیلی خرج این ماشین هابکینم مثلا تقویت و… همین که ازشون مراقبت کنیم بسه. اینا زمان خودشون خوب بودن بعدم بستگی به راننده داره که چطور ماشینشو بار بیاره وگرنه پیکان که ماشین بدی نیست برای قشر متوسط جامعه خیلی خوبه فقط بری براش یک گیربکس اردی ۵ دنده بندازی اوکی میشه و موتورش الکی توی زور نمیره
      همیشه هر ماشینی خوبی و بدی خودش را داره (گل بی عیب نیستن) هیچ وسیله ای

      بعدم قدرت اصلی پیکان که در دفترچه شرکتی ان خواندم ۴۹کیلو وات بود که میشه ۶۵و خورده ای اسب بخار که به نظرم نسبت به اون زمان (از وقتی که انژکتورشد) و نوع سیستم انژکتوریش خوب است. 😊

      پراید صبا انژکتوری اصل آن ۶۱.۵ اسب بخار واقعی کارخانه است
      پراید مدل بالا مثل ۱۳۲ و وانت پراید هم ۷۱اسب بخار واقعی دارند
      سیستم انژکتور پیکان و پراید و پژو با هم فرق دارند.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا