ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. lpsk

    ۱۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم 206تیپ 5دارم هنوز20000تاکارنکرده مشکل گیربکس ومشکل برقی داره واقعاآشغال میدن دست مردم من اگه بودجه ام میریسدعمراماشین ایرانی میخریدم ولی چه کنیم که مجبوریم بسوزیم وبسازیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با کمال تاسف باید بگم ماشین ایرانی اونم ساخت ایران خودرو به معنای واقعی آشغال. اکثرشونو تجربه کردم واقعا افتضاحه همشون تو یک نتقطه اشتراک دارن اونم تو گیربکس پر سرو صدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوشین

    ۱۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و خسته نباشید

    قصد خرید خوردوی mvm رو داشتم حقیقتش تو یکی از سایتها خیلی در موردش بد نوشته بودن که قدرتش از پراید کمتره یا تو سربالایها جوش میاره و خیلی چیزهای دیگه میخواستم بدونم واقعا اینجوری هست ؟
    درضمن میخواستم ببینم لوازم یدکی ماشین تو بازار هست ؟ دسترسی به اون آسونه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      راست میگفتن من هم ام وی ام داشتم هم دویست شش .
      وقتیی دویست شش داشتم تو یه سربالایی خواستم خودمو با ماشین بغلی که ام وی ام بود مقایسه کنم اما موقعی که من رسیدم ته سربالایی اون تازه وسطش بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سجاد

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آره.خداییش همه چیزش هست.فقط باید بری نمایندگیش.البته بعضی چیز های مهمش.حدودا دوهفته میشه تا بیاد.درکل من خودم اگه بخوام ماشین بخرم تواین رنج قیمتmvmمی خریدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Nafiseh

    ۱۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان :)
    من اکثر نظراتتون رو خوندم اما چیزی جز اینکه از بین بدو بدتر حتی نمیشه بد رو هم انتخاب کرد ، دستگیرم نشد واقعا چرا برای خرید ماشین باید اینقد دغدغه داشت چرا تو ایران چیزی نیست ک مورد نداشته باشه ماشالله از هر دری توء ایران … من 111 داشتم یروز بعد از تحویل بارندگی شد وقتی اومدم درو باز کنم بشینم آبی بود ک از همه جای ماشین میزد بیرون فقظ بخاطر کم گذاشتن چسب ب شیشه جلو و عقب بود بقیش بماند تا اشکم در نیومده کلا پشیمون شدم حالا 206 و بیشتر 315MVM میخوام اما با نظرات شما واقعا نمیدونم ماشین گرفتن درسته یا ن …!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیرحسین عبدی - کارشناس فنی ایران خودرو

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    شما که خودت ام وی ام سوار نشدی چطور به خودت اجازه دادی اونو با 206 مقایسه کنی؟
    اصلا معنای مقایسهء فنی میدونی چیه؟
    من سالها 206 داشتم و خودمم ایران خودرویی هستم، یک کلام… 206 آشغاله.

    ام وی ام درسته که اسمش چینیه و برند معتبری نیست ولی پشتوانش خودروساز ژاپنیه و از قطعات و موتور روز استفاده شده، اسمش چینیه ولی قطعاتش ژاپنیه.
    206 اسمش گنده و بزرگه ولی در اصل محصول ایران با قطعات درجه 3 چینیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ilyar

      ۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      آقای کارشناس با 206 کاری ندارم. ولی ام وی ام از تکنولوژی ژاپن استفاده نمیکنه. همچنین بین ماشین های چینی ام وی ام بدترینشونه. ..از هرکی و هر ام وی ام سوار و هر سایت خودرویی میخوای بپرس. …206 هرچی باشه بازم از ام وی ام بهتره. لااقل این 206 خراب شد قطعاتش پیدا میشه ولی ام وی ام چی؟ ماشینت مهمون پرروی نمایندگی مدیران خودرو میشه. بهتره اسمت نو بذارین حقوق بگیر مدیران خودرو. ..:-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        دوست عزیز این رفیقمون حرفش درست چون کارمند ایران خودرو که نباید الکی ازش تعریف کنه من ساله 91 پژو 206 صفر داشتم مصرفش 11 تا 12 بود بارا یه ماشین 1.3 لیتری این مصرف بنزین یعنی خودکشی .
        ولی ام وی ام مصرفش 6 هست یا بگیم بدبینانش 7 .
        ایرانخودرو و سایپا رو باید تحریم کرد تمام .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سجاد

        ۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        عزیزمن یکی از فامیل های ماحدودا دوسالیmvm35داسشت.بعد فروخت و یه تویوتا یاریس خرید.خداوکیلی میگفت تویوتا یاریس کلا1درجه ازmvm315بهتره.گرفتی یانه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          گلم جریان مقایسه ام وی ام با 206 هستش نه با تویوتا….!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. m

        ۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من 206 دارم و الان ام وی ام خریدم یک هفته 206 را نگه داشتم که مقایسه کنم کدومشون بهتره
        206 ترمزش بهتره و دید عقب ماشین ولی مصرف سوختش از مورانو بیشتره تازه اگر دوستان یادشون نره تو سری های جدید دنده و کلاچ حتما لازمه!
        در کل فرمون 315 خیلی نرمه دنده و کلاچش خیلی عالیه البته من تازه 1 هفتس تحویل گرفتم
        315 چند تا مورد عجیب داره!
        یکی اینکه چراغها وقتی روشن میشه سیستمی نداره که بهت نشون بده یا من هرچی گشتم آمپر آب پیدا نکردم
        دیوم توی ماشین هیچ نشانگری نیست که نشون بده درها باز هستن یا قفل و….
        در کل خیلی خوشگله

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. deniz

        ۲۰ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آرامش خودتونو حفظ کنید هرکس نظر و تجربه خودشو داره…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. سعید

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان من از سال82 یه 206 نقره ای دارم و با خیلی از ماشین های جدید چینی یعنی بیشترشون که دوستام خریدن رانندگی کردم هیچ کدوم از ماشینای چینی جای 206 نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      البته محصولات قبلی ایران خودرو خوب بود ولی این محصولات جدید همشون از قطعات درجه 3 چینی هست.ولی ام و ام از قطعات چینی درجه یک هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بي بااااااك

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیزم تو ٢٠۶ مدل ٨٢ رو با ٢٠۶ مدل ٩٣ مقایسه نکن. اینا خداشونم یکی نیست….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مهشید

    ۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این مطلب خیلی هدف دارانه نوشته شده و دلیلش هم احتمالا اینه که این ادمین می خواد تبلیغ ایران خودرو رو بکنه! پدر همسر من دوساله ام وی ام 530 دار و خیلی راضیه. اگه ام وی ام آشغاله پس ماشینای تولید داخل چیزی فراتر از آشغاله… به ندرت پیش میاد کسی ماشین ایرانی و چینی سوار شه و باز ایرانیه رو ترجیح بده چون از همه نظر به درد نخورن. اون از رانا که کلی ا رو از خریدنش پشیمون کرد، اون از 405 که بارها آتیش گرفت و سرنشینا رو زنده زنده سوزوند، اون از پراید که مفت نمی ارزه، مطمئنا 206 تولید داخل هم چنگی به دل نمی زنه. ماشین های چینی ماشین های بی کیفیتی نیستن و نسبت به قیمتشون خوبن. مطمئنا تولیدات چین از تولیدات داخل ک فقط جنس بی کیفیت با قیمت بالا میدن دست مردم بهتره. شک نکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ilyar

      ۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      خانوم بیزحمت به مقایسه ام وی ام 530 با 4 خودروی دیگر که تو سایت دنده 6 هست نگاه کن …ام وی ام آخر شده …حتی بین چینی های به درد نخور هم آخر شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سجاد

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ماشین های ایرانی آشغال نیست.ولی خداییش ماشین های چینی خیلی بهتر از ایرانی ها هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امیر

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      موافقم شدیدا….!! من خودم 10 ساله پژو دارم.. راضیم! ولی نه از ماشینهای تولید داخل سال 88 به بالا که مفت گرونن! mwm درسته چینی هستش ولی از جنشای مونتاز داخل خیلی بهتره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. فرزاد

    ۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم مهندس مکانیک هستم باگرایش ساخت وتولید میخوام بگم تکنولوزی ماشین سازی فرانسه با چین قابل قیاس نیست ولی ام وی ام 315 ظاهر قشنگی داره ولی فنی ان را شک دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. shayan

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آیلار خانم لطفا توهم نزن هر وقت پرید… نظر بده .به احتمال زیاد تو ام وی ام 315 ندیدی وسوار هم نشدی و داری نقل قول میکنی پس اصلا نظر نده .من که یک سال دارم راضی ام. موتور این ماشین 100 سی سی از 206 کوچیکتره با اینحال که وزنشم تقریبا 170 کیلو سنگینتره اما قدرت جفتشون 109 اسب بخاره. مصرفشم درkm 100 تقریبا 2 لیتر کمتر از206 هست از خودم نمیگم از سایت های معتبر اطلاعات گرفتم. اما قبول دارم صفحه کلاچ 206 کمی قویتره همین وبس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ilyar

      ۲۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (509 ديدگاه)

      اتفاقا راست گفتی. ..از مجلات معتبر وکارشناسان خودرویی ایران و تست و بررسی این خودرو در سایت های خودرویی این هارو نقل کردم. ..
      در بین ماشین های چینی ام وی ام از هر لحاظ بدترینه. …از هرکی میخوای بپرس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اشکان

        ۲۸ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خواهشا شایعه نکنید.بنده شاهد تصادف شاخ به شاخ سمند (که ایمن ترین شاسی رو بین خودرو های ایران خودرو داره)با ام وی ام 315 بودم و به عینه ایمنی 315 رو دیدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سجاد

        ۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        آیلار.نظرت بدجور اشتباهه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. امیر

        ۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        1 جور حرف میزنی انگار فرانسه خودش این 206 هارو با پست فرستاده ایران! دددده اگه همون چین فطعات نده که در ایران خودرو تحته میشه! حتی قالپاق از چین میارن! درود به شرافت پیکان سال 47 !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. shayan

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام.نوشین خانم فقط 28 تا نمایندگی mvm تو تهران وجود داره همه قطعاتشم هست.تو تموم شهرها هم نمایندگی داره. من بچه مشیریه ام واسه گارانتی بردم نمایندگی آقای مددی مهر ضلع شمالی پارک خزانه خ شهید رسول عالی. همه قطعاتش فراوونه. شماره شو از 118 بگیر تا مطمئن شی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      خیلی […] هست فکر کنیم محصولات چینی نمایندگی کمتری دارن .
      1- محصولات چینی چند ساله امدن اما ایران خودرو و دوستان چندین دهه هست دارن به صورت انحصاری خون ملت رو میمکن باید نمایندگیش بیشتر باشه .
      2- اگر در کل نسبت تعداد نمایندگی در جهان رو نگاه کنین این چینیا از ما خیلی جلو ترن .
      3- نسبت تعداد ماشین به تعداد نمایندگی رو نگاه کنین میفهمین چینیا خدمات پس از فروش بهتری دارن .

      سایپا ایرانخودرو باید تحریم بشه .
      من الان x60 دارم خیلی خوب .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. پارسا

    ۱۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خوش به حالتون که تو تهرانید ما که تو شهرستان مشکل قطعه داریم شدیدا…
    2 تا نمایندگی تو استان ما بیشتر نیست اونا هم کلی نازو ادا دارن وهم قطعه ندارن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سهيل

    ۱۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اقا شایان خوودروهایی مثل ام وی ام و دیگر برندهای چینی در ایران در حال حاضر بدترین ماشین های کشور هستند که علت ان را تجربه کردم.اول انکه کیفیت قطعات خودروهای چینی از خودروهای داخلی مانند خانواده پژو بسیار پایین تره و قبمیت قطعات انها نیز بسیار بالاست .همچنین قطعات این خودروهای چینی بزک شده فقط در نمایندگی ها پیدا میشه و باید سفارش بدی .در کل هنوز که هنوزه خانواده پژو در ایران بعنوان ماشین داخلی حرف اول رو می زنه. هم قیمت ها مناسبه و هم قطعات ماشین های داخلی بهتر پیدا میشه .اگه باور نمی کنید به یکی از تعمیرگاههای خودروهای چینی مراجعه کنید و با مشتریان گفتگو کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من فقط x60 رو تجربه کردم اما تمام محصولات ایران خودرو و سایپا رو چند سال داشتم . اقا بیاین رو راست باشیم با هم : از سیاهی بالا ترم مگه رنگی داریم ؟؟؟؟؟ اصلآ تومحصولات داخلی کیفیت کجاست که ما بخواهیم مقایسه کنیم .همین 315 الان هست 40 تومن در اصل هست 25 تومن یعنی از تیبا اشغال ارزونتر اما این اقایون محترم اینو گرون میکنن تا ما بریم اشغالاشونو بخریم .
      بزارین چینی ها صنعت خورو سازی رو به این مدیرای خودرو سازی ما یاد بدن .
      برین یه نگاه بندازین به بخور بخور توهمین ایران خودرو سایپا بعد دلیل بدبختیمونو میفهمین .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی حقیقت دوست

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام عرض شود که چیزی به اسم تولید داخل نداریم فقط بدن ه تولید داخله که بیشتر از 50 درصد ورقش هم از خارج تامین میشه بقیه قطعات تماما وارداتی هستند حتی اگر تو بهترین حالت اینجا ماشین کاری یا آببندی یا رنگ بشن و متاسفانه داخلی ها بدلیل انحصاری بودن بازار و روی زیادی که بدلیل عدم پاسخگویی بوجود اومده میرن ارزونترین و بی کیفیت ترین جنس چین یا هند رو سفارش میدن و با تغییر یا سفارش مارک مورد نظر و حک کردن رو محصول با یه بسته بندی به معنای واقعی به مردم …. میاندازند و بس . اینارو با تجربه 15 ساله در صنعت خودرو بعنوان یه کارشناس فنی گفتم که بدونید اما اینم بدونید که چین بخش وسیعی از بازار اروپا و امریکارو هم داره و هرچی پول بدی آش میخوری اما حس محصول چینی اینه که حداقل طبق برند و استانداردی که داره چینی اصله نه تقلبی .ولی داخلی ها بدلایلی که گفتم چینی های بی کیفیته . تصمیم با خودتونه . ما فقط مونتاژکاریم نه تولید کننده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. پارسا

    ۱۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من دارم فقط قشنگی داره پشیمونم پشیمون

    تو رو خدا نخرید پشیمون میشید

    من گول زیبایی شو خوردم و خریدم

    الان می خوام بفروشم 206 بخرم

    پشتیبانی نمایندگی 00000000000

    قطعات گیر نمیاد

    گارانتی الکیه

    ………………

    نخریدددددددددددددددددددددددددددددددد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. اشکان

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.من یک سال و شش ماهه که ام وی ام 315 دارم خداوکیلی نسبت به قیمتی که و اسش دادم خیلی خوبه.تنها مشکلش مصرف بنزینه قد 1800cc بنزین میزوزونه.هر کی میگه نخرین دروغ میگه در مقایسه با ظاهر و کیفیت امروز 206 خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ashkabous

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان بهتره این لینک مقایسه رو در آپارات ببینید که خالی از لطف نیست
    http://www.aparat.com/v/9gJls/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85_%D8%AA%D8%B3%D8%AA_%D9%88_%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C_%D8%A7%D9%85_%D9%88%DB%8C_%D8%A7%D9%85_315_%D8%AF%D8%B1_%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مجید

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من بعد از خواندن تمام این بررسی ها تو سایتهای ایرانی با اینکه دوست داشتم خودرو ینی بگیرم بخاطر مسایل فنی و… پژو 206اس دی گرفتم صفر،الان یه هفته است تحویل گرفتم از شب اول خاموش شد روشن نشد و هر روز دارم با تعمیرکارها و گارانتی سر وکله میزنم هنوز نتونستن درستش کنن،الان میگم کاش این بررسی های سایتها رو نخونده بودم و همون خودروی چینی رو میگرفتم از من به شما نصیحت خودتون رو درگیر ایران خودرو نکنید، خلاصه که خیلی خورده تو ذوقم و پشیمونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهدی

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تبلیغات ایران خودرو شرکتی که هیچ عابرویی برای تمام برندهاش نزاشته خواهشا تو بحث مصرف ماشینهای ایران خودرو با رقبای متوسط وارداتیش نگاه کنید یا بحث به روز بودن تکنولوژی شما یه ماشین 2 سال ساخت چین رو با یه محصول نه فرانسوی بلکه خود ایران خودرو به کمک همین چین رو که ساخته شده رو مقایسه میکنید ماشینی که در دهه 90 ساخته شده ایران خودرویی که با 15 تا 20 هزار پرسنل مستقیم و غیره با چندین نمایندگی اشغال تر از خود شرکت دارند با جون مردم بازی میکنند بعد یه محصول داغونتر از قبل میسازند به نام دنا با 47000 تا 52000 ……206 تمام شده با ارز امروز میشه 8/700 و به مردمم همیشه در صحنه فرو میکنند 38 تومان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. رضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه دونه نیو فیس ام وی ام خریدم.خیلی ظاهر و قدرت و شتاب و سرعتش از 206 بهتره.داشبوردشم خیلی ناز و خشکل شده.واقعا حس میکنی تو یه ماشین صد ملیونی نشستی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. رضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    2 روزه که mvm 315 جدید تحویل گرفتیم…برای خانمم نه خودم.امشب پشتش نشستم تا یه تستی ازش کنم… درلحظه ی اول ناامید کننده ست. صدای وحشتناک موتور واز اون بدتر وقتی راه میفتی گیربکسش مث پیکانهای 30 سال پیش زوزه میکشه…ماشین درحرکت لرزش داره.نمیدونم از گیربکسه یا کلاچ یا چرخها… صدای موتور دردنده های 4 و 5 بهتر میشه.امشب رفتیم لواسون…منکر نیستم که ماشین صفر وخشکه وآب بندی نشده ولی درسربالایی مسیر بصورت حقارت آمیزی جون نداشت.ماشین ازبیرون وداخل خیلی خوشگله.کلی به ظاهرش رسیدن… مدل صندوق دارشو گرفتیم که حتی از مزدا 3 خوشگلتره. ولی لامصب ازلحاظ فنی تو ذوقمون خورده شدید.میخوام شنبه ببرمش نمایندگی بگم اگه همشون همینجورن برام بفروشش ولی اگه عیب ازماشین ماست که درستش کنن.گرچه اگه سروصدای گیربکسش رو کم کنن که بعید میدونم ولی کشش ماشین در حد پراید هم نیست…اینو که دیگه نمیتونن کاریش کنن. قطعا الکی نوشتن 109 اسب قدرت داره.خنده دار تراینه که درحرکت ماشین به یک طرف متمایل میشه که از یک خودروی صفر کیلومتر عجیبه….خلاصه اگه دنبال ظاهر قشنگش برید پشیمون میشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (23 ديدگاه)

      سلام آقا رضا …
      315 جدید مثل مدل قدیمیش مشکل گیربکس داره وفقط صفحه کلاچش تقویت شده….پس یا قیدوشو بزن و یا باید باهاش مدارا کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. سینا

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم روز اول که 315 تحویل گرفتم به شدت با شتابش مشکل داشتم ولی الان بعد از طی 1600 Km انصافا شتابش خیلی بهتر شده..(ی چیزی میگم ی چیزی میشنوی)این جمله رو از خیلی هایی که ام وی ام داشتن شنیدم ولی اولش خودم مسخره میکردم ولی الان واقعا بهش پی بردم(این جمله:اگر ماشینت ی عیب داشت بهش حساس نشی خودش خوب میشه)که واقعا هم واسه من اینطور شد..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد حسين

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان عزیز.من MVM رو سوار نشدم…ولی تیپ 5 مدل 84 با ECU 7.4.4 با 63000 تا کارکرد دارم.واقعا MVM به هیچ عنوان به طراحی _ آپشن پذیری _ شتاب و…..تیپ 5 فرانسوی مالتیپلکس نمیرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. جواد

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    درمورد 206 تیپ 5 بی انصافی نکنید حداکثر مصرفش در سخت ترین شرایط 6.5 لیتره خودم دوسال داشتم خیلی راضی بودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. maryam

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بله آقا جواد اگه مدل 206 شما زیر 90 باشه درست میگی ولی تو این دو سه سال آشغاله آشغال مخصوصا مدل 93 مثل مال من که 12000 کارکرده خودم صفر از نمایندگی تحویل گرفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی حقیقت دوست

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      حتما فرانسویش بوده و گرنه محصولات بعد تحریم که با دور زدن تحریمها و تامین قطعات به هرقیمت و از هرکجا تولید شده مثل هندونه دربسته میمونه و خوب و بد داره شانسیه . کنترل آنچنانی هم رو این موارد نمیشه. هرچی که خواستی بگیری بغیر از محصولات کره و ژاپن و آلمان بقیه رو باید شانس بیاری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. maryam

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام، من206 اس دی مدل88 داشتم راضی بودم 5ماه پیش دوباره206 تیپ 5 گرفتم.خداوکیلی خیلی آشغاله از روزی که تحویل گرفتم هرهفته نمایندگی هستم بگمببگماری تعویض تعمیر چه قطعاتی؟ پمپ درب صندوق درب راننده که الان درب شاگرد هم خرابه وباز نمیشه، تعویض تسمه دینام کا پاره شد، سیستم خنک کننده که از اول خراب بود وفراخوان دادن همه برن برای تعویض یک فیوز، دیسک وصفحه کلاج که از اول مشکل داشت دونده 1و2 به سختی جا میرفت،از اول هرروز مراجعه کردم قطعه نداشتن برام نوبت امداد زدن وقتی نوبتم شد 113 هزار تومن پول صفحه ازم گرفتن گفتن کیلومتر بالای 5000 شامل گارانتی نمیشه ودر آخر اسکل بلبرینگ هم عوض کردم ، مصرف بنزین بالا صدای موتور هم که دیگه نپرس افتضاح راستی اول ماشین همش جوش می آورد که رله فن هم عوض کردم!! راستش خیلی 315 آلبالویی دوست دارم بخرم بعضی میگن سینی نداره اتاقش صدا می افته گیربکس مشکل داره والا 206 من که بیشتر مشکل داشت بازم داره!! خداوکیلی یکی از کارکنان نمایندگی ایران خودرو به من گفت 206 تا سال 90 خوب بود دیگه قطعاتش خیلی آشغال سده مثل اسباب بازی بیشتر قطعات ایرانی هندی چینی و…..بهم توصیه کرد برماست سراغ ام وی ام ولی مدل x33 راستی من چند بار هم برای سوییچ مراجعه کردم که درب خودرو بازو بسته نمیشه ویکی صدای آژیر مسخره ازش درمی اومد مشکل کامپیوتر وبرنامه داشت !! دوستان در کل من خیلی پشیمان هستم از خرید 206 تیپ5 صفر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سهيل

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دیروز یک ام وی ام 315 سوار شدم که مسافر کشی می کرد.از راننده در مورد ماشینش جویا شدم و گفت 315 از اول مشکل دیسک و صفحه دارد که باید همان ازابتدا کوبیده شود و با تعویض حل نمی شود.نمی دونم ماشین صفر با حدود قیمت چهل میلیون چرا باید چنین مشکلی داشته باشد.چطور از ام وی ام تعریف می کنید.وی گفت 530 هم از ابتدا مشکل کمک فنر دارد و باید همه فنرها تعویض شود.اگه می خواهید الان ماشین بخرید یک 206 تیپ 5 قبل از سال 91 بخرید و ببرید اپکو لوازم سفارشی نصب کنید و انوقت بهش گاز بدید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی حقیقت دوست

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      40 تومن برای من و توئه وگرنه هیچ جای دنیا بابت این لگنها که به ارابه معروفند دو سکه پول سیاه هم نمیدن به قول اصفهونیا از درد ناعلاجی به گربه میگن خانوم باجی . بنز صفر 54 هزار پوندی بعد دوسال کارکرد اونهم تو شرایط آس به 3000 پوند فروخته میشه یا پژو zrt که تو ایران دیده نمیشه و نزدیک به پوند25000 قیمت داره بعد دو سال به 2400 پوند فروخته میشه آخه کی میاد این ماشینارو بگیره تازه همین ال90 تیپ 2 فول اتوماتش با شرایط و ناز و عشوه و اشانطیون و اقساط به 6500 دلار فروخته میشه هیچکس زیر بارش نمیره . مورانو وقتی که تازهبرای اولین بار اومده بود تو لندن با اون همه گرونیش ، فول آپشن صفر و به روز25000 دلار با شرایط التماس میکردن اما تو ایران لختش میکردن پولشم پیش میگرفتن و سهتا چهار برابر قیمت میفروختن کمک کردن و نون رسوندن اشکال مختلف ذاره یه موقع صدقه میدی ولی یه موقع آدامس 50تومنی رو میخری 500 تومن . حکایت ما و چین و خودرو سازها حکایت همین نون رسوندنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. سهيل

    ۲۸ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    علی اقا با شما کاملا موافقم.چرا راه دور میریم .رفتم منطقه ازاد بندر انزلی ماشین امریکایی مانند شورولت قیمت کردم حدود هفتاد میلیون یا ماشین های کره و ژاپنی زیر پنجاه میلیون بود. شاخ دراوردم.این قیمت واقعی ماشین هاست.خیلی جالبه بعضی ها تو ایران به ماشین های چینی می گن ماشین خارجی !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. جواد

    ۲۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط 206

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. جواد

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خواهشا خودرویی رو که کارخونش نتونسته یه صفحه کلاچ خوب و مچ شده روش بذاره مه میسوزه رو میشه با 206 که پنج ستاره بوده و هرچی هم باشه اگه قطعاتشم جنس بد باشه ولی باز طرح ساختش خوبه و همچیزش با هم ست هست مقایسه کرد!!!عقل حکم میکنه حداقل ادم ماشینی بخره که از امریکا.افریقا,اروپا گرفته تا اسیا جواب خودشو پس داده ولی Mvm و شرکتهای چینی فکر این هستن که هر روز یه ماشین با ارایش ظاهری بزنن و پول بره تو جیبشون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. majid

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سفلام من یک ماهه 315 خریدم قبل ازان رانا صفر داشتم به همه دوستان سفارش میکنم که شک نکنید 315فوق العاده خوبه .من خیلی رازی هستم درسته که شتابش کمتر از رانا است ولی رانندگی باهاش لذت بخشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. علی

    ۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من mvm رو بارها روندم.فرمونش هیچ حسی نداره.هربار که کلاچ میگیری و گاز میدی نا امیدت میکنه.سیستم تعلیق یا سیستم تعطیل؟؟؟جنس داشبورد و تو دزی ها وحشتناک انگار هر لحظس که بشکنن.
    تنها چیز خوبش بی صدا بودن و راحت عوض شدن دنده هاس که به لطف صفحه کلاچ ملال آورش اصلا خوب نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. فرزاد

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من میخوام MVM 315 جدید بگیرم . مشکلم اینه که نزدیکترین نمایندگی 700 کیلومتر باهام فاصله داره !!! تازه شایدم موقع مشکلات کارمو راه نندازه . دوستانی که این خودرو رو دارن و یا از مسایل فنیش اطلاع دارن خواهش میکنم بدون تعصب راهنمایی کنید که ماشینی هست که سر و کارمون رو تمام وقت به نمایندگی بندازه ؟ و اینکه میگن صفحه کلاچ رو زود میسوزونن درسته ؟ دایی خانمم که mvm 530 داشت اشکش دراومده بود با گیربکس و صفحه کلاچ .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا