ایران خودروسایپا

مقایسهٔ سایپا ساینا با پژو 405 SLX

بازار خودروی ایران بخصوص در قسمت خودروهای ارزان‌قیمت بسیار محدود است. این قسمت از بازار تقریباً به‌طور کامل در انحصار دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی سایپا و ایران‌خودرو بوده و اقشار کم‌درآمد جامعه نیز مجبور به خریدن خودروی قدیمی، کسالت‌بار و بی‌کیفیت این دو خودروساز هستند چراکه انتخاب دیگری پیش روی خود ندارند؛ بنابراین تصمیم داریم ازاین‌پس در سری مقالاتی خودروهای داخلی و یا مونتاژ داخلی که ازلحاظ قیمتی تقریباً در یک سطح قرار دارند را با یکدیگر مقایسه کنیم. البته این خودروها فقط ازلحاظ قیمتی باهم شبیه هستند و شاید در یک کلاس نباشند. برای اولین قسمت محصول جدید سایپا یعنی ساینا را در برابر پژو ۴۰۵ SLX قرار داده‌ایم.

Saipa Saina VS Peugeot 405 SLX 01

معرفی خودروها

پژو ۴۰۵ به‌عنوان یکی از کهنه‌کاران صنعت خودروسازی ایران نیازی به معرفی ندارد. خودرویی که از سال ۱۳۶۹ وارد بازار ایران شد و همچنان با قدرت در حال تولید شدن است! البته صنعت خودروسازی ایران به‌نوعی به پژو ۴۰۵ مدیون است چراکه خودروهای فراوانی همچون پژو پارس، پژو RD، سمند و حتی دنا بر اساس آن ساخته‌شده‌اند. خودرویی که قصد مقایسهٔ آن را داریم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ ۴۰۵ یعنی SLX است که با تجهیز به پیشرانهٔ نسبتاً جدید TU5 هنوز هم در بازار خودروی محدود ایران برای اقشار کم‌درآمد گزینهٔ مناسبی محسوب می‌شود. در سوی دیگر ساینا قرار دارد که نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است. این خودرو که به‌تازگی وارد بازار شده فقط در ظاهر و داخل با تیبا متفاوت است و ازلحاظ فنی و تجهیزات هیچ فرقی با تیبا ندارد. در ادامه خواهیم فهمید که آیا محصول جدید سایپا حریف شیر پیر ایران‌خودرو می‌شود یا نه.

طراحی خارجی

در اینجا نیازی به بررسی طراحی خارجی پژو ۴۰۵ نیست زیرا آن‌قدر این سال‌ها در کوچه و خیابان این خودرو را دیده‌ایم که تقریباً همه با آن آشنا هستیم. بعلاوه طراحی کهنهٔ این خودرو هم نیازی به بررسی ندارد. البته ایران‌خودرو پس از فیس لیفت موفق پژو پارس که بر روی ۴۰۵ انجام گرفت بار دیگر نیز این خودرو را مورد فیس لیفت قرار داد تا بلکه چهرهٔ پیر و فرتوت آن را کمی جوان‌تر کند. در این فیس لیفت که بانام ۴۰۵ SLX عرضه شد تغییراتی بسیار جزئی همچون تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، اضافه شدن پروژکتور به سپر جلو و اضافه شدن یک اسپویلر کوچک به لبهٔ درِ صندوق بار انجام‌گرفته است.

Ikco-Peugeot-405-SLX-2009-0

ساینا هم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است که چندی است وارد بازار شده و طبق رسم خودروسازان وطنی، نسخۀ قدیمی هم همچنان در کنار نمونهٔ جدید تولید خواهد شد! در ساینا تغییراتی نسبتاً کلی در چراغ‌ها، سپرها، کاپوت، جلوپنجره و… صورت گرفته تا کمی از انتقادات فراوانی که به طراحی تیبا واردشده بود را کاهش دهد؛ اما این فیس لیفت هم چندان دل‌چسب از آب درنیامده و عدم هماهنگی عجیبی در قطعات خودرو به چشم می‌خورد؛ زیرا پیکرهٔ نحیف تیبا با چراغ‌های بزرگ و سپر عضلانی جلو به‌هیچ‌عنوان همخوانی ندارد. در کل هنوز هم طراحی قدیمی ۴۰۵ زیباتر و هماهنگ‌تر از ساینا به نظر می‌رسد هرچند جراحی جزئی ایران‌خودرو بر روی SLX هم زیبایی خاصی ندارد.

Saipa-232-Saina-2010-01

طراحی داخلی

ایران‌خودرو به‌تازگی داشبورد جدیدی را برای پژو پارس و ۴۰۵ طراحی کرده است که هرچند به دلیل کاربرد پلاستیک خشک در آن، کیفیت سابق را ندارد ولی تا حدودی زیباتر و بروزتر از گذشته شده است. غربیلک فرمان و رو دری‌های جدید در کنار داشبورد جدید و همین‌طور تریم کرم‌رنگ موجب شده که داخل ۴۰۵ SLX جدیدتر و زیباتر از بیرونش به نظر برسد. در ساینا نیز سایپا داشبورد، غربیلک فرمان و رو دری‌ها را تقریباً به‌طور کامل عوض کرده و در برخی مدل‌های از تریم دورنگ نقره‌ای-مشکی استفاده کرد است تا داخل ساینا هم با تیبا متفاوت باشد. البته صفحه آمپر تغییر نکرده و مشابه تیبا است. بااین‌حال در طراحی داخلی هم اوضاع به نفع ۴۰۵ SLX با داشبورد جدید و تریم کرم‌رنگ است که آن را لوکس‌تر از ساینا نشان می‌دهد.

تجهیزات رفاهی و ایمنی

با قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان نباید از این دو خودرو انتظار تجهیزات و امکانات زیادی را داشت. بااین‌وجود ۴۰۵ SLX دارای ترمزهای ABS و EBS، ایربگ راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک، پروژکتورهای عقب و جلو، آینه‌های برقی و شیشه‌های برقی جلو است. ساینا هم مانند تیبا در دو تیپ SX و EX ارائه می‌شود که تیپ EX از تجهیزات بیشتری برخوردار است و ما هم برای هماهنگی بیشتر با ۴۰۵ SLX تیپ EX را برای این مقایسه انتخاب کرده‌ایم. ساینا EX تقریباً از تمامی امکانات ۴۰۵ SLX برخوردار است و به امکانات اضافهٔ سنسور دنده‌عقب، شیشه‌های برقی عقب، رینگ‌های آلومینیومی و تهویه مطبوع اتوماتیک نیز مجهز است که آن را در بخش تجهیزات در جایگاه برتری نسبت به ۴۰۵ SLX قرار می‌دهد.

پیشرانه

۴۰۵ SLX چند سالی است که با پیشرانهٔ جدیدتر TU5 پژو ۲۰۶ عرضه می‌شود که هرچند در حرکت دادن پیکر سنگین‌تر ۱۱۲۰ کیلوگرمی ۴۰۵ ضعیف‌تر از پیشرانهٔ XU7 عمل می‌کند اما به دلیل مصرف سوخت کمتر بسیاری را مجاب به خریدنش می‌کند. این پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور داشته و طبق اعلام سازنده، ۴۰۵ SLX را در ۱۳.۲ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر است. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، ساینا از همان پیشرانهٔ تیبا استفاده می‌کند. یک موتور ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ با ۸۰ اسب بخار قدرت ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور. البته این نیرو برای کشیدن وزن ۱۰۵۰ کیلوگرمی ساینا نسبتاً کافی بوده و بااینکه شتاب صفرتا صد رسمی آن از سوی سازنده اعلام‌نشده اما اندازه‌گیری‌های غیررسمی عددی در حدود ۱۲ ثانیه را نشان می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده است.

 

نتیجه

در انتخاب نهایی بین این دو خودرو بیشتر سلیقه و نیاز خریداران اهمیت دارد و نمی‌توان یکی را به‌طور کامل برتر از دیگری دانست؛ اما در کل پژو ۴۰۵ SLX با فضای جادارتر، موتور TU5 و داشبورد جدید هنوز هم تا حدودی انتخاب بهتری نسبت به محصول جدید سایپا محسوب می‌شود؛ اما اگر مصرف سوخت کمتر، ابعاد جمع و جورتر و ظاهر جدیدتر برایتان اهمیت دارد ساینا می‌تواند انتخاب نسبتاً مناسبی باشد. هرچند که جدیدتر بودن به معنای زیباتر بودن نیست.

قیمت کارخانه‌ای پژو ۴۰۵ SLX هم‌اکنون ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان است درحالی‌که تیپ EX ساینا ۲۷,۷۵۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. بنابراین باید ۳ میلیون تومان قیمت بیشتر ۴۰۵ SLX را نیز در نظر داشت.

 

 

مشخصات فنی

  پژو ۴۰۵ SLX سایپا ساینا EX
پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 ۱.۵ لیتری M15
قدرت ۱۰۸ اسب بخار ۸۰ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر ۱۲۸ نیوتن متر
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
شتاب صفرتا صد ۱۳.۲ ثانیه حدود ۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر ۷ لیتر در صد کیلومتر
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۶۷ متر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۴/۱.۷/۱.۴۱ متر ۴.۲/۱.۶۶/۱.۴۸ متر
وزن خالص ۱۱۲۰ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۴۱ لیتر
قیمت ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان ۲۷,۷۵۰,۰۰۰ تومان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶۸ دیدگاه‌ها

  1. فقط انگلستان

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    اخه این همه دروغ چیه نوشته صفر تا صد پژو 405 -13.2ثانیه هستش دوستم از همین پژو داره تازه تقویت شده هم هست بالای ده بار امتحانش کردیم صفر تاصدش18 ثانیه هست هر کس داره امتحان کنه تازه امکان داره بیشتر از 18 ثانیه باشه ماله شما چون ماله دوستم تقویت شده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      گفته شده اون باله روی صندوق 405 فقط دو شرکت تونستن بسازن اولیش ایران خودرو بوده ساینا هم بعد از تسلا ایرودینامیک ترین خودرو چراغاشو نگاه کنید متوجه میشید

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. امیرحسین

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (337 ديدگاه)

      دیگه دوست عزیزم حرف های عجیب نفرمایید,من با 405 مدل 80 موتور 2000 تونستم 12 ثانیه بزنم حالا این شده 14 ثانیه.دیگه 18 ثانیه مال پیکان وانت هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        برای اثبات حرفمم بگم با یه کادیلاک کلاسیک کورس گذاشتیم میگن صفر تا صد اونا 13 ثانیس نتونستیم گرد شو جمع کنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hamid...Audi

          ۷ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (712 ديدگاه)

          منم با 405 مدل 91 شتاب صفر تا صد 13.8 ثانیه زدم…این که توان بالاتری هم داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. سجاد

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (189 ديدگاه)

      آخه کار هر کسی نیست صفر تا صد گرفتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. حبیب

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (169 ديدگاه)

      مزدا 1000 هم 0تا100 ایقد زیاد نیس احتما زیاد یا ماشین دوست شما 3 کار میکرده یا مشکل از راننده بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. سامان اذری

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      نه دیگه داش 18 ثانیه هم دیگه بی انصافی هست
      احتمالا اون ماشین رو cng بود موقع تست ?
      شتابش همون که بالا نوشته شده واقعی تره
      ضمنا 405 پورشه پانامرا نیست که افراد خیلی کمی تجربه روندنش رو داشته باشن

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Parvaz

        ۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (395 ديدگاه)

        داداش با سی ان جی هم ۱۸ ثانیه نمیشه، تاخیر گاز فوقش یک ثانیه هست… به قول دوستمون کار هرکسی نیست صفر تا صد گرفتن… در ضمن دوستان در جریان هستن بیشتر از ۴بار فشار به این موتور لگنای ایرانی بیارین واشر سرسیلندر سوزوندن و آب روغن قاطی کردنش رو شاخشه!!!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. سعید

          ۶ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (222 ديدگاه)

          برا TU5 بر خلاف XU7 به این راحتی ها سوزوندن واشر سر سیلند تعریف نشده.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Parvaz

          ۷ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (395 ديدگاه)

          بله دوست عزیز برا tu5 های مدل ۹۰ به پایین تعریف نشده است، برا ۹۰ به بالا که چینی و هندوستانی هستن خوبم تعریف شده

          موافقم 1
          مخالفم 0
    6. Hitler

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      از همین پژو داره و تقویت شده؟شوخی میکنی؟
      پارس ما که موتورش تقویت هم نشده و هشت سوپاپس و دهنشو سرویس کردم چهار ده ثانیه میزنه.چند بار گرفتم.
      ضمنا صفر تا صد گرفتن این نیس که تا ته گاز بدی تیک آف کنی آخر دور موتور بعد کات آف دنده عوض کنی.
      قبول دارم همشون ماشینای آشغالین ولی امکان نداره هیجده ثانیه بشه.
      اگر تبریز باشید مایلم تستش کنم.
      تلگرام ادم کنید:
      @nightwake

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        اخه دوستان منطقی حرف بزنید من یه بار یه کیا موهاوی شش سیلندر دیدم تخته گاز گرفت رفت فکر کنم صفر تا صد شش سیلندرش9 ثانیه باشه باور کنید چشمم وایساد اونقدر شتابش بالا بود ولی هزاران بار شتاب انواع پژو رو دیدم که تخته گاز می رن ولی انگار نه انگار یه شتاب خندار و کم دارن اگه این طوری باشه که شتاب پژوهای شما دوازده ثانیه باشه که باید با دیدن شتابش ادم خشکش بزنه ویکم شتابش از موهاوی کمتر باشه باید بگم پژو دوستم روی بنزین بود تقویت شده هم بود رانندگی دوستم هیچ مشکلی نداشت و چند بارم امتحانش کردیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Parvaz

          ۷ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (395 ديدگاه)

          داداش موهاوی ۸سیلندر رو با ۴۰۵ مقایسه میکنی ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حبیب

          ۷ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (169 ديدگاه)

          به خدا حرفت خنده داره قبول کن داری اشتباه میکنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. فقط انگلستان

          ۷ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          من اصلا گفتم موهاوی هشت سیلندر؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Hitler

          ۷ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (499 ديدگاه)

          موهاوی چون شاسی بلند فول سایز هست شتابش خیلی به چشم میاد.
          اینو نگا کن
          http://www.aparat.com/v/zrUaS/%D8%B5%D9%81%D8%B1_%D8%AA%D8%A7_%D8%B5%D8%AF_405_slx_tu5_%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%AF_%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF_%D9%85%D8%AF%D9%84_8%2F93
          از ثانیه ی 13شروع میکنه و در ثانیه 26 سرعتش صدتاس.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    7. ASTON MARTIN

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      نخرید
      همین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ASTON MARTIN

        ۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        تیبا خودش فیس لیفته

        موافقم 0
        مخالفم 0
    8. یه پسر

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      منظورتون از ماشین تقویت شده چیه ؟؟
      شمع هاشو عوض شده ؟ فیلتر هاشو با سشوار تمیز کردین ؟ :)

      والا من کاری به مشخصات فنی و عملکرد این چیزا ندارم
      حیف فسفر بخوای واسه این لگنا بسوزونی ؛ تو کشورای همسایه تو قبرستون ماشیناشون ماشینای تر تمیز تری نسبت به تیبا و ساینا 405 پیدا میشه

      ولی بشخصه اگه تا سی تومن بودجه تو دست بالم بود حیف تیبا بزک کرده نمی کردم برتری سمند و 405 صفر رو نسبت به ساینا و تیبا فرد نا بینا هم با لمس کردن و درک ابعاد و فرم ماشین می تونه متوجه بشه
      تو شرایط فعلی شتابو مصرف سوخت مهم نیس اصلا شوخیه به این فکر کنین تو تصادفات شهری کدومشون پدر مادر دار تره و حفظتون می کنه هر چن تو جاده همشون از یه کنار …

      و من الله توفیق

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        الان زانتیا یک یا دو ثانیه شتابش از پژو405 بیشتره هیچی دیگه همین مونده بگید زانتیا مثل یه ماکسیما یا موهاوی می ره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    9. real

      ۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (39 ديدگاه)

      با دنده چند شروع به حرکت کردین؟
      حالا چیشو تقویت کرده؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    10. real

      ۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (39 ديدگاه)

      با دنده چند شروع به حرکت کردین؟
      حالا چیشو تقویت کرده بود؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    11. سعید

      ۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      هی روزگار…
      منطقه آزاد دو قدمیمون دارن هیوندا اکسنت صفر رو 41 تومان، النترا صفر رو 49 و کیا اپتیما صفر رو 56 میلیون میفروشن ما هنوز داریم صحبت از 405 فسسسسسسیل(عصر ژوراسیک) میکنیم.
      خیلی باید بر خودت کنترل داشته باشی که فحش ندی به…

      اینم لینکشون:
      http://bama.ir/car/details-2-3948292/2016-hyundai-accent-for-sale
      http://bama.ir/car/details-2-3961577/2015-hyundai-elantra-for-sale
      http://bama.ir/car/details-2-3791150/2015-kia-optima-for-sale

      موافقم 0
      مخالفم 0
    12. بابی

      ۲۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یا تو راننده نیستی یا پژوی دوستت آر دیه چون همه میدونن اس ال ایکس ۱۳ ثانیه ست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دو شاهکار طراحی و مهندسی از ایران زمین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      ما میگیم خر نمی خوایم پالون خر عوض میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (97 ديدگاه)

        یاد قدیما افتادم اینم شعاری بود برا خودش حیف وصد حیف که چی شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ارادتی که خودروسازای ایرانی نسبت به یک ماشین دارن بی نظیره.خط تولید خوردرو وارد ایران نمیشه اما اگر یک خودرو شانس بیاره و وارد خط تولید شرکت های ایرانی بشه دیگه حاضر نیست دل بکنه.حداقل 30 تا 40 سال جا خوش میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. O /\/\ I D

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (414 ديدگاه)

    ساینا رو ندیده بودم تا اینکه دو روز پیش از نزدیک دیدمش و به اینکه ما داریم هر روز بدتر از دیروز فرغون و قوطی حلبی تولید میکنیم ایمان آوردم !!
    جالبه چند روز پیش مسئولی فرمودند صنعت خودروسازی ایران قابل رقابت با صنعت خودروسازی دنیاست !
    منظورش صنعت فرغون سازی بوده یا چیزی از خودرو سرش نمیشده !
    :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایرانی

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    دو تا از زشت ترین طرحها :
    1_تیبا با طرح هند قدیم+فیات کوچولوهای 60 سال قبل…!!!
    2_ پژوی405 تبدیل شده به پیکان…!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mohammad

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    شاهکار خودرو سازی ایران یکی مونتاژ فرانسه یکی مونتاژ هند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیرحسین

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    ساینا یکی از افتضاحات طراحی صنعت خودروسازی هست.من نمیدونم بچه های طراحی تو دهه هفتاد پراید رو فیس لیفت کردن و پرشیا رو طراحی الان کجا هستن؟؟؟اگه همون حد از ذوق هم باقی مونده باشه نباید شاهد ماشینی به زشتی ساینا باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mobin

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اینارو سارا نیکای ۵ ساله از قم فرستادن شبکه پویا ،اینا هم کپیش کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. sirvan

      ۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (217 ديدگاه)

      پرشیا رو فرانسه برای ایران طراحی کرد که 405 رو شبیه 406 بکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. محمد

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عقبش چقدر زشته . اینهمه طراح خوب تو کشور داریم من نمیدونم این طراحی ها رو از کجا میارن. لاقل عقبش رو یکم میزون تر میزدن . آبرو خودشون بردنبا این طراحیشون . روز به روز بدتر از دیروز .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فقط انگلستان

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    اونجاش جالبه که برای شتاب ساینا نوشته حدود 12 ثانیه این حدودی که نوشته شده یعنی چی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان دستگردی

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (689 ديدگاه)

      اطلاعات فنی هر دو خودرو از سایت ایران خودرو و سایپا استفاده شده. شتاب پژو 405 SLX هم در سایت ایران خودرو همین رقم ذکر شده. ولی شتاب رسمی ساینا و یا تیبا از سوی سایپا اعلام نشده برای همین از آزمایشهای غیر رسمی که توسط خودروهای شخصی افراد گرفته شده استفاده شده است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۷ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        اقای دستگردی عزیز منظورم تست سایپا و ایران خودرو هستش ناراحت نشید از حرفام

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. AKBAR

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    شرکت سایپا در این وضعیت نا یه سامان خودرو ایران ، تا آنجا که توانسته است در قیمت گذاری ساینا زرنگی کرده است . ساینا در واقع نسل جدید خودرو پراید است که 1/5 برابر قیمت پراید قیمت گذاری شده است . من تا کنون خودرویی را نشنیده ام که نسل جدیدش 1/5 برابر نسل قدیم آن قیمت گذاری شده باشد !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    من ساینا رو از نزدیک دیدم، جلو و کنار و داخلش به نظرم قشنگ تر و جدیدتر از ۴۰۵اس‌ال‌ایکس هست و امکانات بیشتر و کوچکتر بودن(برای جای پارک) و موتور کم مصرف تر و قیمت ارزون تر (نسبت به اس ال ایکس) از ویژگی‌اش هست!
    ۴۰۵ هم موتور پرقدرت تر ، جادار تر و قطعات ارزون و خرید و فروش راحت از ویژگی‌اش هس!
    فقط اون تغییر چراغ ، نصب پروژکتور و باله زشت تر اش کرده!
    عقب ساینا هم زشته و برای خانواده های پرجمعیت مناسب نیس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. جواد

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    مگه آبرویی دارن که بخواد از دست بره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رادین

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    هر دو خودرو از اون دست ماشینایی هستن که
    یبار موقع خریدش خوشحال میشی و یبارم موقع فروشش
    لطفا یه بررسی جامع هم در مورد مشکلات این پارس های جدید با موتور xum بکنید،بدجوری ملت درگیر مشکلات این ماشین شدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسین

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    من تجربه داشتن 405 slx xu7 رو داشتم واقعا از نظر قطعات داخلی افتضاحه….موتور ماشینم بعد از 100000تا به شدت افتاد رو خرج

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایرانی

      ۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (612 ديدگاه)

      100000تا کارکرد بازم خوبه…!!
      سمند اس یی دوستم رو 48000 پکید…….!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. محمد

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    سلام من 405slx دارم می تونم بگم ماشین نه عالی ولی خوبی هستش نسبت به ساینا پاینا اینا. مصرف سوختشم دور ور 5 تا 6 هستش
    تو تست شتابش هم چند باری 11 و 12 ثانیه شد .
    خداروشکر تا الان خوب بوده و مشکلی نداشته راضیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Sajjad Ahmadi

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    مورچه چیه که کله پاچش چی باشه
    سایپا یه 65 اسب گرفت، چند دهه ماشین تولید کرد
    بخدا رنو و پژو، با اینکه توی جهان آنچنان سرآمد نیستن
    خیلی بهتر از این قوطی حلبیا هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حمیدرضا

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    امروز یه برلیانس 230 دیدم هی گفتم پشتش شبیه چه ماشینی هست خدایا الان فهمیدم همین سایناست منتها نمیدونم مثل اینکه طراحی برلیانس قدیمی تر از این باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ali

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    دوستان کمکم کنید واقعا کدوم رو انتخاب کنم؟؟؟ خیییییللیی سخته بین این دو یکی رو انتخاب کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

      ۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (137 ديدگاه)

      من بودم هیچ کدوم رو انتخاب نمیکردم حتی شده ماهی چند صد هزار تومن پول تاکسی بدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. فرزام

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    بهتر بود اسم تیتر مقاله این میشد :
    مقایسه قاطر و خر ……………………………. .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهمان

    ۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    کیفیت داشبورد اس ال ایکس فاجعه است
    یه بار داخلش نشستم یاد اسباب بازی افتادم
    واقعا 405 چه ماشینی بود و اینا چکارش کردن ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. عماد

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه سر برید سایت فروش اینترنتی ایران خودرو خیلی جالبه عملا داره بانکداری میکنه. اینا واقعا از کجا اجازه چنین کارایی پیدا میکنن؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. عیسی

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    Hاینقدر میگید انتخاب اقشار کم در امد ادم از خودش نا امید میشه…رنج 30 میلیون تومان بیشترین مصرف کننده را تو ایران داره..خرید همین ماشینا برا قشر متوسط جامعه هم به این راحتی نیست…قشر کم در امد یعنی اون کارگر بی نوایی که ماهی 1.5 میلیون میگیره و اگه تو بهترین حالت بتونه ماهی 500 تومنم پس انداز کنه 5 سال طول میکشه که از پس خرید یه ماشین سی میلیونی بر بیاد..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. موكا

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    405 هنوز هم توی جاده شیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. نخود آش

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (294 ديدگاه)

    قبلا تیبا رو لعنت میکردم چون به نظرم تیبا خیلی طراحی حال به هم زنی داشت ولی از وقتی ساینا رو دیدم عاشق تیبا شدم. به در و دیوار قسم….
    پناه بر خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    1 چیز مهمی که بهش نپرداختین بحث هندلینگه؟؟؟

    هندلینگ پژو کجا و سابرینا … کجا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مجید ایران

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببین چه بلایی سر 405 آوردند
    چقدر زشت شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. دوج

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    هنر نزد ایرانیان است و بس ،سپر جوشن باله عقب پژو و…..اتحادیه اروپا سرعت خیره کننده پیشرفت صنعت ما رو که میبینه مجبور میشه با تحریم سنگ اندازی کنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. MjM

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (720 ديدگاه)

    به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. احمد

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ساینا دارم یک ماه همه چیزش عالیه خداروشکر مصرفش جاده ۵.۶ هست در شهر ۷.۲
    شتاب عالی
    نرمی و راحتی مثال زدنی
    ظاهرش که هرکه دیده پسندیده
    نسبت به پولی که دادم خیلی راضی کنندس

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. احسان

      ۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (314 ديدگاه)

      یاد بنز اس کلاس افتادم با این تعاریف

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. احسان

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    مقایسه کاملی نبود واقعا هندلینگ ۴۰۵ قابل قیاس با تیبا نیست کیفت سواریشم هم بهتره پایداریش تو سرعت های بیشتر از ۱۰۰ قابل قیاس با تیبا نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا