ایران خودروسایپا

مقایسهٔ سایپا ساینا با پژو 405 SLX

بازار خودروی ایران بخصوص در قسمت خودروهای ارزان‌قیمت بسیار محدود است. این قسمت از بازار تقریباً به‌طور کامل در انحصار دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی سایپا و ایران‌خودرو بوده و اقشار کم‌درآمد جامعه نیز مجبور به خریدن خودروی قدیمی، کسالت‌بار و بی‌کیفیت این دو خودروساز هستند چراکه انتخاب دیگری پیش روی خود ندارند؛ بنابراین تصمیم داریم ازاین‌پس در سری مقالاتی خودروهای داخلی و یا مونتاژ داخلی که ازلحاظ قیمتی تقریباً در یک سطح قرار دارند را با یکدیگر مقایسه کنیم. البته این خودروها فقط ازلحاظ قیمتی باهم شبیه هستند و شاید در یک کلاس نباشند. برای اولین قسمت محصول جدید سایپا یعنی ساینا را در برابر پژو ۴۰۵ SLX قرار داده‌ایم.

Saipa Saina VS Peugeot 405 SLX 01

معرفی خودروها

پژو ۴۰۵ به‌عنوان یکی از کهنه‌کاران صنعت خودروسازی ایران نیازی به معرفی ندارد. خودرویی که از سال ۱۳۶۹ وارد بازار ایران شد و همچنان با قدرت در حال تولید شدن است! البته صنعت خودروسازی ایران به‌نوعی به پژو ۴۰۵ مدیون است چراکه خودروهای فراوانی همچون پژو پارس، پژو RD، سمند و حتی دنا بر اساس آن ساخته‌شده‌اند. خودرویی که قصد مقایسهٔ آن را داریم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ ۴۰۵ یعنی SLX است که با تجهیز به پیشرانهٔ نسبتاً جدید TU5 هنوز هم در بازار خودروی محدود ایران برای اقشار کم‌درآمد گزینهٔ مناسبی محسوب می‌شود. در سوی دیگر ساینا قرار دارد که نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است. این خودرو که به‌تازگی وارد بازار شده فقط در ظاهر و داخل با تیبا متفاوت است و ازلحاظ فنی و تجهیزات هیچ فرقی با تیبا ندارد. در ادامه خواهیم فهمید که آیا محصول جدید سایپا حریف شیر پیر ایران‌خودرو می‌شود یا نه.

طراحی خارجی

در اینجا نیازی به بررسی طراحی خارجی پژو ۴۰۵ نیست زیرا آن‌قدر این سال‌ها در کوچه و خیابان این خودرو را دیده‌ایم که تقریباً همه با آن آشنا هستیم. بعلاوه طراحی کهنهٔ این خودرو هم نیازی به بررسی ندارد. البته ایران‌خودرو پس از فیس لیفت موفق پژو پارس که بر روی ۴۰۵ انجام گرفت بار دیگر نیز این خودرو را مورد فیس لیفت قرار داد تا بلکه چهرهٔ پیر و فرتوت آن را کمی جوان‌تر کند. در این فیس لیفت که بانام ۴۰۵ SLX عرضه شد تغییراتی بسیار جزئی همچون تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، اضافه شدن پروژکتور به سپر جلو و اضافه شدن یک اسپویلر کوچک به لبهٔ درِ صندوق بار انجام‌گرفته است.

Ikco-Peugeot-405-SLX-2009-0

ساینا هم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است که چندی است وارد بازار شده و طبق رسم خودروسازان وطنی، نسخۀ قدیمی هم همچنان در کنار نمونهٔ جدید تولید خواهد شد! در ساینا تغییراتی نسبتاً کلی در چراغ‌ها، سپرها، کاپوت، جلوپنجره و… صورت گرفته تا کمی از انتقادات فراوانی که به طراحی تیبا واردشده بود را کاهش دهد؛ اما این فیس لیفت هم چندان دل‌چسب از آب درنیامده و عدم هماهنگی عجیبی در قطعات خودرو به چشم می‌خورد؛ زیرا پیکرهٔ نحیف تیبا با چراغ‌های بزرگ و سپر عضلانی جلو به‌هیچ‌عنوان همخوانی ندارد. در کل هنوز هم طراحی قدیمی ۴۰۵ زیباتر و هماهنگ‌تر از ساینا به نظر می‌رسد هرچند جراحی جزئی ایران‌خودرو بر روی SLX هم زیبایی خاصی ندارد.

Saipa-232-Saina-2010-01

طراحی داخلی

ایران‌خودرو به‌تازگی داشبورد جدیدی را برای پژو پارس و ۴۰۵ طراحی کرده است که هرچند به دلیل کاربرد پلاستیک خشک در آن، کیفیت سابق را ندارد ولی تا حدودی زیباتر و بروزتر از گذشته شده است. غربیلک فرمان و رو دری‌های جدید در کنار داشبورد جدید و همین‌طور تریم کرم‌رنگ موجب شده که داخل ۴۰۵ SLX جدیدتر و زیباتر از بیرونش به نظر برسد. در ساینا نیز سایپا داشبورد، غربیلک فرمان و رو دری‌ها را تقریباً به‌طور کامل عوض کرده و در برخی مدل‌های از تریم دورنگ نقره‌ای-مشکی استفاده کرد است تا داخل ساینا هم با تیبا متفاوت باشد. البته صفحه آمپر تغییر نکرده و مشابه تیبا است. بااین‌حال در طراحی داخلی هم اوضاع به نفع ۴۰۵ SLX با داشبورد جدید و تریم کرم‌رنگ است که آن را لوکس‌تر از ساینا نشان می‌دهد.

تجهیزات رفاهی و ایمنی

با قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان نباید از این دو خودرو انتظار تجهیزات و امکانات زیادی را داشت. بااین‌وجود ۴۰۵ SLX دارای ترمزهای ABS و EBS، ایربگ راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک، پروژکتورهای عقب و جلو، آینه‌های برقی و شیشه‌های برقی جلو است. ساینا هم مانند تیبا در دو تیپ SX و EX ارائه می‌شود که تیپ EX از تجهیزات بیشتری برخوردار است و ما هم برای هماهنگی بیشتر با ۴۰۵ SLX تیپ EX را برای این مقایسه انتخاب کرده‌ایم. ساینا EX تقریباً از تمامی امکانات ۴۰۵ SLX برخوردار است و به امکانات اضافهٔ سنسور دنده‌عقب، شیشه‌های برقی عقب، رینگ‌های آلومینیومی و تهویه مطبوع اتوماتیک نیز مجهز است که آن را در بخش تجهیزات در جایگاه برتری نسبت به ۴۰۵ SLX قرار می‌دهد.

پیشرانه

۴۰۵ SLX چند سالی است که با پیشرانهٔ جدیدتر TU5 پژو ۲۰۶ عرضه می‌شود که هرچند در حرکت دادن پیکر سنگین‌تر ۱۱۲۰ کیلوگرمی ۴۰۵ ضعیف‌تر از پیشرانهٔ XU7 عمل می‌کند اما به دلیل مصرف سوخت کمتر بسیاری را مجاب به خریدنش می‌کند. این پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور داشته و طبق اعلام سازنده، ۴۰۵ SLX را در ۱۳.۲ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر است. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، ساینا از همان پیشرانهٔ تیبا استفاده می‌کند. یک موتور ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ با ۸۰ اسب بخار قدرت ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور. البته این نیرو برای کشیدن وزن ۱۰۵۰ کیلوگرمی ساینا نسبتاً کافی بوده و بااینکه شتاب صفرتا صد رسمی آن از سوی سازنده اعلام‌نشده اما اندازه‌گیری‌های غیررسمی عددی در حدود ۱۲ ثانیه را نشان می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده است.

 

نتیجه

در انتخاب نهایی بین این دو خودرو بیشتر سلیقه و نیاز خریداران اهمیت دارد و نمی‌توان یکی را به‌طور کامل برتر از دیگری دانست؛ اما در کل پژو ۴۰۵ SLX با فضای جادارتر، موتور TU5 و داشبورد جدید هنوز هم تا حدودی انتخاب بهتری نسبت به محصول جدید سایپا محسوب می‌شود؛ اما اگر مصرف سوخت کمتر، ابعاد جمع و جورتر و ظاهر جدیدتر برایتان اهمیت دارد ساینا می‌تواند انتخاب نسبتاً مناسبی باشد. هرچند که جدیدتر بودن به معنای زیباتر بودن نیست.

قیمت کارخانه‌ای پژو ۴۰۵ SLX هم‌اکنون ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان است درحالی‌که تیپ EX ساینا ۲۷,۷۵۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. بنابراین باید ۳ میلیون تومان قیمت بیشتر ۴۰۵ SLX را نیز در نظر داشت.

 

 

مشخصات فنی

  پژو ۴۰۵ SLX سایپا ساینا EX
پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 ۱.۵ لیتری M15
قدرت ۱۰۸ اسب بخار ۸۰ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر ۱۲۸ نیوتن متر
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
شتاب صفرتا صد ۱۳.۲ ثانیه حدود ۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر ۷ لیتر در صد کیلومتر
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۶۷ متر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۴/۱.۷/۱.۴۱ متر ۴.۲/۱.۶۶/۱.۴۸ متر
وزن خالص ۱۱۲۰ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۴۱ لیتر
قیمت ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان ۲۷,۷۵۰,۰۰۰ تومان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶۸ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    6000 کیلومتر با ساینا رانندگی کردم مسافرت تهران تا سرعین از حیران رفتم وازمسیر خلخال به اسالم برگشتم تهران به کرمان هم رفتم درکل ماشین خوبیه با کولر 6/7میسوزونه کولرش عالیه سر بالایی هم کم نمیاره لاستیکارو195انداختم تعادلش هم خوب نیست ولی بدم نیست از لحاظ ظاهر اکثرا تعریف میکنن 170راحت پر میکنه بیشتر گازش ندادم
    سروصدایی هم نداره فضای صندوق هم خوبه یکم زوزه ریز گیربکس داره شتابش خوبه همین که روغن کم نمیکنه واشر نمیسوزونه قیمتش ولی 28 تند 24 بود بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امید

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من روانی این اطلاعات دقیقتونم فقط خخخخخخخخخ ینی شتاب این لگن از slx بیشتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخ با 28 اسب قدرت کمتر و 14 نیوتن گشتاور کمتر!!!!!!!!!!!!! برید دوغتون بنوشید بااااااووو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. soltan

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      405 یه بار کاپوتش رو بزنی بالا باید 3 میلیون پیاده شی! ولی پراید با 700 هزار تومن کل ماشینو تعمیر می کنی!!!! ماشین های ایران خودرو لش تر و بی مصرف تر از خودش مگه همون خودش باشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدي

      ۲۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      برادر من برو یذره بررسی کن بعد بیا حرف بزن.شتاب ساینا تو صفر تا 100نزدیکای 12ثانیه هستش .پس نباید بگیم شتابش کمه .همیشه اسب بخار نشان از شتاب بیشتر نیست.اینو تو چینیای بازازر میشه فهمید.ماشینه 120اسب بخار قدرت داره بعد تو 14ثانیه صفر تا 100رو میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. پويا نگاري زاده

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بله چون وزن ماشین کمتره مانند تیبا که با وزن پایینش و با قدرت کمتر با خیلی از ماشین های خارجی رقابت میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد وندجلیلی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پژو 405SLX با موتور TU5 داشبورد جدید را میتوان ماشینی پرشتاب و وحشی قلمداد کرد که در جاده دارای مصرف سوخت خیلی خیلی پائین در حدود 6 الی 7 تا می باشد و ماشینی جوان پسند و پرشتاب که دارای آپشن های جدید در داشبود است . تغییرات کوچک ظاهری در فیس لفت جدید اعم از پروژکتور و بال و … نیز تا حدی چهره ای اسپورت تر به ماشین داده است و قابلیت نصب ضبط تصویری با سیستم رهیاب سخنگو و دوربین های جلو و عقب و سنسور های مختلف به قابلیت های این ماشین باسابقه افزوده است . طبق رتبه بندی ایرانخودرو از نظر قدرت و شتاب و سرعت میتوان 405slx را بعد از 206SD دومین ماشین پرشتاب دانست و در رتبه های بعدی پارس و سمند قرار دارد که وزن خودرو نیز در این معیار لحاظ گردیده است. یکی از بزرگترین محاسن این پژو اتاق جادار و ایربگ های راننده و کمک راننده می باشد و صندوق بسیار جادار آن در مسافرت بر مزیت های آن افزوده است . در کل خودرو باسابقه و قدیمی پژو 405 در صورتی که اسپورت شود بسیار زیبا تر از سایر پژو های داخلی می باشد
    طبق تستی که شخصا در اتوبان زنجان تبریز بارها انجام دادم اکثر خودرو هایی مثل 206 سمند پارس ریو و زانتیا را براحتی میگیرد و تنها ماشینی که از آن عقب می ماند و برابر با آن می رود Pars ELX می باشد.بدلیل قابلیت ها و شتاب این خودرو در مناطق مرزی کردستان به این خودرو لقب پژو شتری را داده اند که دلیل آن کم مصرف پرشتاب و جادار بودن آن است . تنها ایرادی که به این خودرو با سابقه وارد است گیربکس آن می باشد که همین مشکل در خودرو های پرشیا و 206صندوقدار نیز موجود می باشد
    در نهایت اگر خودرویی جادار و جوان پسند با شتاب و موتور عالی و کم مصرف و ارزان تر می خواهید در خرید پژو 405 SLX شک نکنید .
    در مورد محصولات سایپا در نهایت احترام نا امن ترین خودرو ایرانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ب نظرم پرشتاب ترین خودروی داخلیsoren turboهستش بعد از اون سمندef7‏ /من با همین ef7همه ماشینایی که اسم بردین رو گرفتم/جسارتا از همه راحت تر گرفته پژو 405با موتورtu5هستش/البته pars elxمیتونه یه رقیب قابل احترام برایef7باشه
‏[امیدوارم خدای نکرده ناراحتتون نکرده باشم‏]‏

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعید صابری

      ۲۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مقایسه دو ماشین از لحاظ سرعت(کدوم ماشین کدوم ماشین میگیره).بستگی به عوامل زیادی داره.اصلی ترین عامل راننده است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. سینا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، با توجه به نوشته های بالا مردم ایران مجبور به خرید خودروهایی هستند که باب میلشون نیست و به ناچار خریداری میکنند، من چند سالیه ک پراید سوارم و تو فکر خرید پژو اس ال ایکس بودم که تو سایت ها با خودروی ساینا آشنا شدم ولی از نزدیک ندیدمش هنوز، از نظر ظاهر از دید جلو و عقب زیباتر نشون میده از پژو، اما از بغل همون تیباست ، پژو هم همون 405 قدیمه هیچ آپشنی روش نصب نشده ، لااقل ساینا چهار تا بقول خودشون آپشن نصب کردند که تو خودروهای روز دنیا اینا جزو آپشن محسوب نمیشه ، الان دو دل شدم تو انتخاب این دو ماشین ، لطفا بدون تعصب راهنمایی کنید. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظرم پژو 405 امتحانشو پس داده.اگه من باشم بین پژو 405 و ساینا،پژو405 رو انتخاب میکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرو های ایران خودرو توهینی به خریدار محسوب میشن.وقتی 1986 تولید 405 در دنیا متوقف شده ادامه تولیدش توی ایران با کمترین تغییرات نشونه ی چیه.من تجربه خرید 405 سمند و 206 و جک و ام وی ام صفر رو دارم بنطرم در حال حاضر خرید خودرو های چینی علیرغم مشکلاتی که دارن برای کسانی که از یکنواختی بازار خودرو رنج میبرن شانس خوبیه برای یک سواری متفاوت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین های سایپا از نظر فنی کیفیت بهتری دارند ولی پژو یه ماشین پر خرج اما با کلاس ، زیبا و جادار تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مجید

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام نمیدونم چه دلیلی داره وقتی هنوز خودرویی رو خودتون تست نکردید و از شرایط رانندگیش خبر ندارید نظر میدید.تعصب رو کنار بگذارید در کل هر دو خودرو بی کیفیت هستند شکی در اون نیست.من هم ۴۰۵ داشتم هم پنج ماه است که ساینا خریدم.ساینا مصرفش کمتر رانندگی اسان تر داشبورد زیبا تر و با کیفیت تر امکانات بیشتر هم در شهر رانندگی خوبی داره و هم در جاده تا الان هشت هزارتا باهش رانندگی کردم تنها مشکل ماشین گیربکسش هست که اونم مشکلی انچنانی محسوب نمیشه چون در ۴۰۵ و ۲۰۶هم همین مشکل بود و تا دیسک صفحه نوع بهتر رو نذارید رو ماشین کمی اذیت میشید و مشکل گیربکس ساینا هم در دنده عقبش هست که کمی بد جا میخوره ولی اونقدر نیست که ازار دهنده باشه.صدای موتور نسبت به تیبا خیلی کمتر شده اکسل عقب قوی تر شده و اپشن ها بروزتر و کولر قوی داره.صندوق جادار و هزینه تعمیرات نسبت به ۴۰۵ خیلی خیلی کمتر و کلا ماشین کم استهلاکیه و مشکل واشر سرسیلندر و کم کردن روغن پژو رو نداره.تیپ خودرو ساینا خیلی در واقعیت زیباتر و بروزتر از انچه که در عکس ها نشون میده هست.البته تیپ خودرو به سلیقه هر فرد بستگی داره.داشبورد نسبت به تیبا خیلی تغییرات داشته زیباتر و ظریفتر و جلوی پا بازتر شده.ماشین از طرف طول از تیبا بزرگتر شده و ماشین با این که در عکس ها از بقل کمی به تیبا شبیه است ولی کلا نسبت به تیبا تپلی تر و اسپورت شده سپر عقب پهن تر از تیباست و از عقب زیر ماشین و اگزوز ماشین دیده نمیشه و از این لحاظ مشکل شکل ظاهری تیبا در قسمت نمای عقب حل شده.نمای جلو کاملا با تیبا فرق داره و چراغ ها و سپر اسپورت و همینطور جلو پنجره کوچک تیبا جای خودش رو به جلو پنجره زیبا داده.در کلام اخر اینکه به نظر من ساینا یک فیس لیفت کاملا موفق از تیبا است که با فاصله چهارصد هزار تومنی که با تیبا دو داره صرف با خرید این خودرو است.هم تیپ جدید و سیستم تعلیق کاملا نرم و هم صدای موتور بسیار کم در اتاق و هم صندلی های راحت رو نسبت به تیبا خواهید داشت.پس عزیزان من کسانی که تجربه رانندگی با خودرو رو ندارن لطفا نظر ندن و تعصب بی جا نداشته باشن و کسانی که در این رنج قیمتی انتخاب های کمی رو دارن گمراه نکنن و همه جوانب رو در نقدها بررسی کنن تا کسانی که می خوان خودرو بخرن دچار سردرگمی نشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهرام

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      به فرمایشات شما این نکات رو اضافه میکنم که مشکل گیربکس ساینا در nd2 کاملا حل شده. فرمان نه تنها سفت نیست که بسیار نرم تر از 405 و سمند و پرشیا هست. دید اطراف و احاطه بر جاده در ساینا بسیار بهتر از 405 هست. متاسفانه صدای موتور نسبت به گروه پژو بیشتر درون اتاق شنیده می شود که با این موتور قابل حل نیست و در آینده و شاید با نصب موتور 16 سوپاپ سه سیلندر جدید با توان بالاتر سایپا حل شود. در کل لذت رانندگی با ساینا به دور از تعصب به مراتب بهتر از 405 هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. کوروش

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام ،داخل ماشین به جز دکمه های بالابر برقی شیشه ها و صندلی های عقب کپی برداری از ماشین ریو می باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. violet

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 4 ماهه ساینا گرفتم..ازش راضیم فقط نسبت به پراید خیلی سنگینه..مصرفش خوبه..کولرش عالیه..شتاب ثانویه اش بهتر اراولیه است..ایرادش اینه وقتی فن کار میکنه یکم ماشین میلرزه و تو دنده یک بیشتر محسوسه..شاید مال من اینطوری باشه..هیدرولیک فرمونش هم یکم ایراد داره..فرمونش سفته نسبت به پراید…به نطر من یه ماشین خانوادگی و البته بسیار ایمن تو سرعت بالا ..از سمند بهتره در سرعت بالای 120

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مگا موتور

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ساینا تیبا یا همون پراید هیچی نداشته باشن موتوری دارن ب نام مگا موتور که نصف ظرفیت رادیاتش آب بریز نصف کارترش روغن ینی سه لیتر آب میخواد با دو لیتر روغن اصن بدون آب و روغن بنزین بریز باکش چراغ بنزین روشن خیال راحت برون هر جا میخواستی بری میبرتت بدونی که جوش بیاره یا تو سرعتش اثر بذاره اما وای بروزی ک وژو نیم لینر روغن یا ی لیتر آب کم داشته باشه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. مهدی

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ولی ببینید چقدر از دنیا عقبیم که سال 2016 ماشینی به نام ساینا ساختیم که هنوز در رقابت با 405 قدیمی از رده خارج با طراحی 1987 حرف زیادی واسه گفتن نداره و هنوز برنده قطعی این رقابت نیست. حالا هی بگید ماشین چینی بده. ببینید کره که چه عرض کنم ، چین کجا رسیده! !!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. من پژو پارس دارم و خیلی ازش راضیم اما وقتی میفهمی به خاطر یک مشکل کوچیک مثل کم شدن آب رادیاتور باید واشر سرسیلندرت بسوزه و کلی هزینه برای تعمیرش بدی ، به هرچی پراید و تیبا و ساینای توی بازار راضی میشی. همین…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. پژوت

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      هندلینگ و فرمان پذیری ساینا نسبت به پژو خیلی بهتره شتاب تقریبا بالاتره رانددگی تو شهر و جاده تا ۱۶۰ تا بازم از پژو سره اما بالای ۱۶۰ سالار پژو پارس است و بس از ۸۸ پارس دوگانه شرکتی داشتم ۹۵ که یه هفته پشت ساینا نشستم دیگه پژو برام غریبه بود نمیتونستم باهاش رانندگی کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شما میتونی پژو پارس موتور tu5 یا 405 tu5 سوار بشی که به خاطر کم شدن آب واشر سر سیلندر نسوزه مجبور نیستی پارس یا 405 موتور 1800 یا همون xu7 سوار بشی اگه بتونی سر سیلندر موتور tu5 رو بیاری پایین دیگه اسطوره ای

      موافقم 0
      مخالفم 1
  12. سیدمصطفی

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان.از توضیحات همه شما سروران سپاسگذارم ،مخصوصا آقای مجید. با اطلاعاتی که دادین تصمیم گرفتم ساینا بخرم چون هم اندازه قیمت ساینا میتونم هزینه کنم و هم از پس خرج زیاد پژو برنمایم.امیدوارم از خریدم پشیمان نشم.با تشکر مجدد از دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسین

    ۳۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    در مورد ایران خودرو و سایپا باید بگم که کلا اشغال مونتاژ میکنند ولی خوب همبن که هست.
    در مورد پژو که یک خودرو فرانسوی هستش باید گفت که فرانسه صنعت خودرو سازی قوی نسبت به باقی رقباش در کشورهای ازاد (از لحاظ قیمت گذاری خودرو ) مثل اروپا و امریکا و … رو نداره.
    شما اگر کیفیت خودرو برایتان مهم است به ماشین مادر نگاه کنید که ساخت کجاست و چقدر فروش داشته .
    ساینا (بهتر بود میگفتن تیبا3 )همون ریو هستش که مال کمپانی کیا هستش (نسخه خنگ ریو میشه تیبا و نسخه تیبا با سپر و چراغ جدید میشه ساینا)
    کمپانی کیا یکی از مشتقات هیوندای کره که معمولا کره ایی ها موتور گیربکس امریکایی دارند با بدنه کره ایی مثل پراید که مال فورد امریکا بوده یا دوو سیلو و …
    ای کاش به جای تیبا همون ریو رو تولید میکردن با اسم ساینا بازم خریدنش ارزش داشت.
    بهترین کار اینه که نخریم تا حداقل خودرو رو با کیفیت مونتاژ کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من در حال حاظر زانتیا دارم ولی بالا یه نفر گفت ک تعادل بالای 120 تای ساینا از سمند بهتره?????
    هیچی دیگه حرفم نیومد
    یه چیز دیگه…. من یه بار سوار ساینا دوستم شدم از شدت خشکی صندلی نسبت ب زانتیای خودم کمر درد گرفتم??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. منفرد

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان نظرها رو خوندم، کم کم به عقلم شک کردم، چون آدم نکته سنجیم، دورو وریام همیشه از دستم شاکیند… اینارو گفتم که بگم. آدم سختیم توو انتخاب،
    خدایی ساینا از جلو و عقب زیباست، مخصوصا از عقب.. توی ی سایتی دیدم عکس پشت تویوتا یاریس گذاشته بود، زیرش عکس پشت ساینا… کاملا و کاملا شبیه هم بودن… از جلو هم شبیه جیلی امگرند7… حالا این دو خودرو زشتند؟؟!! آخه یه کم انصاف داشته باشید…مطمئن باشید، ساینا بسیار در بازار موفق خواهد بود…در ضمن هیچ تعصبی نسبت. ب این دو خودرو ساز اشغال ساز…..ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. وحید

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا محمد زانتیا کجا و ساینا کجا فرقشون بین زمین و اسمان هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما واقعا بدبختیم که باید بین آشغالها یک آشغال رو انتخاب کنیم اما بین انتخاب یکی از این دو آشغال ساینا به صرفه تر و کم خرج تر از 405 slx است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. نیما

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان گرامی – با هر دو خودرو رانندگی کنید – بعد متوجه می شوید که خیلی تفاوت ندارند – بی تعصب حرف بزنیم – این گونه زیباتر است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ایمان

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام دوستان
    بنده نیز با تمام دوستانی که معتقدند خودروهای داخلی کیفیت لازم را ندارند موافق هستم. به عنوان فردی که سالها پژو 405 استفاده کردم عرض میکنم که با اینکه 405 ماشین جادار و راحتی است اما استهلاک و هزینه نگهداری پژو واقعا سخت است ، برای قشر ضعیف ، ماشین های فعلی سایپا که زیر 30 میلیون هستند با تمام مشکلاتشان خیلی اقتصادی است. ظاهر ساینا خیلی بهتر از تیباست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    405slx خیلی بهتر از تیبا و ساینا هست در کل فقط ایران خودرو هم جادار راحت پر قدرت و شیک هست در کل کل ماشین خوبی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Kamali

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من یک ساله ک تیبا یک خریدم، من با اغلب ماشینها در جاده های برون شهر، کورس انداختم ، رقیب سرسخت پژو پارسه،همه تولیدات ایران خودرو(پزو،سمندو پارس) رو راحت پشت سر میگذاری فقط کافیه یکم تحمل کنی، پشت سر اونها بری سرعت ک به 170 رسید حالا نوبت تیباست ک راحت جلو میره، و چشمهای اونطرفی 2 تا میشه، منم اولش فکر میکردم ک پرایده ولی خیلی خیلی با پراید فرق داره، از نظر نگهداری هم در سال 2 بار روغنشو تعویض نمیکنم، حتی یه قطره آب هم کم نمیکنه، کولرشم عالیه، فقط یادتون باشه ب عابر پیاده برخورد نکنید چون خطای دید داره. در کل پژو مژو نخرید، چون خرجتون زیاد میشه. مصرف بنزینتونم در برون شهر خیلی کمه ، یک کلام عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. هادی پردل

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من ۸۵۰۰ باساینا راه رفتم.اول که خریدم در صندوق عقبش خراب بود که نمایندگی نتونست درستش کنه بردمش قفلسازی راحت درستش کرد۰کلید برقی ایینه بغلش هنوز خرابه.مه شکناشو تاحالا یه مرتبه عوض کردم۰متاسفانه براش لاستیک ۱۹۵کره ای انداختم که هر چقدر بالانس کردم بازم فرمونش میزنه که فکر میکنم از رینگای بی کیفیتشه۰گیربکس ضعیفی داره که صدا میکنه۰دنبال این اشغالا نرین ماشینه ایرانی همینه۰الانم قصد فروششو دارم ۰ال۹۰ ثبتنام کردم برای برج ۲.تا اون موقع باهاش سر میکنم۰باز ال۹۰ تو این اشغالا اب شسته تره میگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. شهرام عاشق پیکان و وانت پیکان وپیکان استیشن 1725CC

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    موتور پژو 405 از نوع xu7jpl3 که دارای 8 سوپاپ بوده خودشو بکشه 98 اسب بخار اگه راست بگن و 147نیوتن متر طبق نوشته ویکیپدیا xu engine
    و موتور tu5jp4 که دارای بیشینه توان و گشتاور،، 108 اسب بخار و 142 نیوتن متر بوده
    آیا موتور هشت سوپاپه پژو 405 اگه قویتر و پرشتاب تر از موتور 16 سوپاپ پژو 206 باشه اگر موتور 405 را اینبار بر روی 206 بگزاریم آیا شتابش بیشتر میشه !!!!!!!!
    اگه بگیم عدد گشتاور اینطور مهمه پس موتور تندر ال 90 یا L90 باید خیلی از موتور 206 تیپ 5 با موتور TU5JP4 قویتر است
    پس یا دیگر این فرمایشات را تکرار نکنید یا باید گفت موتور 16 سوپاپ 206 از موتور 8 سوپاپ 405 و نیز تندر 90 ضعیفتر است?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حامد

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خسته نباشید به همه ایی دوستان من تو پرشیا دست دوم و ساینا موندم که کدوم رو انتخاب کنم به نظرتون کدومش بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مصطفی

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام، به نظر من به جای این ماشین های اشغال سایپا و ایران خودرو همون ریو را تولید میکردن بهتر بود، ریو خیلی قوی تر از تیبا و ساینا هست، 200تا را راحت پر میکنه، تعادلش با زانتیا برابری میکنه، افسوس که یه بهانه پیدا کردن و تولیدش را ماوقف کردن تا بتونند اشغالهایی مثل تیبا و ساینا را جایگزینش کنند،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مصطفی

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بنده سه ماهه دارم در مورد ساینا تحقیق میکنم کسایی که این ماشینو دارن خیلی خیلی ازش راضی هستن بنظر من بهترین ماشین زیر ۳۰میلیون ساینا هست هم چهره جدیدتر هم امکانات بیشتر ازهمه مهمتر مصرف سوخت پایین و استهلاک بسیار پایین مناسب برای قشر ضعیف و متوسط جامعه.منکه میخام برم این هفته ثبت نام کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Saeed

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظراتو خوندم ولی بهتره کسایی که این ماشینارو دارن تجربیاتشونو در اختیار بقیه بزارن که دچار اشتباه تو خرید ماشین نشن.
    بنده خودم ۶ ماهی هست ساینا خریدم و ازش خیلی راضیم مشکل خاصیم نداره بالاخره ماشین صفره و مشکلات اولیه مثل ریگلاژ در و در صندوق عقب خلاصه ماشین خوبیه تو سربالایی ها هم امتحانشو پس داد.سوختشم مثل پرایده که مزیت دیگشه،موتورشم که مگاموتور موتور جونداریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. جعفر کاظم بیگی

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چند ماهی میشه که ساینا خریدم قبلا جک جی5 ولیفان ایکس60 و ام وی ام 315 داشتم وبیش از 30 ساله که با همه جور ماشینی رانندگی میکنم فقط بطور خلاصه بهتون بگم که یک چرخ ساینا می ارزه به کل ماشین های چینی ودرمقایسه با 405 هم بگم که از هر نظر ساینا از 405 سرتره چون امکان نداره که 405 بعد از یک مدت کوتاه که از عمرش گذشت جوش نیاره تکنولوژی ساخت ساینا از ماشینهای چینی وتولیدات ایران خودرو خیلی بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امید

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام با تحقیقاتی که منم انجام داده ام ساینا مورد خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Amir

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام
    من خیلی بی طرفانه میخوام نظر بدم امیدوارم بدردتون بخوره،دوستان من سال ٩٠ تیبا گرفتم فوق العاده بود زیاد اذیت نکرد فروختمش یه صفر گرفتم
    از لحاظ موتوری خاطرتون جمع باشه واشر سرسیلندر نمیسوزونه هر چی گاز بدی بهش ١٩۵ تا باهاش رفتم،یه ٢٠۶ اس دی هم دارم
    همون اول گرفتیم روغن کم میکرد البته این شانسیه
    موتورشو تعمیر کامل کردیم ماشین صفر بود البته
    الان خوب هست ولی اون شتابی که ازش انتظار دارمو نداره
    تو ایران هر چقدر پول بدی آش میخوری
    من ۴٠۵ اس ال ایکسو واسه ترمز و نرمی فرمونش خیلی قبول دارم
    شاید بزرگترین مشکل تیبا یا ساینا فرمون که نسبت به ۴٠۵ سفت تره باشه
    و البته سیستم ترمز که فکر کنم ترمز پراید یا ریو رو گذاشتن که واسه تیبا خوب نیست البته من خیلی تند میرم باهاش
    نکته دیگه بلبرینک چرخ تیبا این سری جدید یکی دو بار خورد کرد عوضش کردم
    نتیجه:تو هر دو ماشین باید حوصله نمایندگی رو داشته باشی همش بری
    تیبا واسه کارایه جزئی مثل ترمز و بلبرینگ چرخ و البته تقه زدن موقع ول کردن کلاج و گریبکس که صدا میده و موتور پژو که طبعش گرمه وو خوراکش واشر سرسیلندرو و این مزخرفاته
    آقا پول داری یه ماشین ژاپنی بگیر راحت شو یه عمر نداری همون پرایدو بگیر آروم تر برو فقط خخخ ?

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا