ایران خودروسایپا

مقایسهٔ سایپا ساینا با پژو 405 SLX

بازار خودروی ایران بخصوص در قسمت خودروهای ارزان‌قیمت بسیار محدود است. این قسمت از بازار تقریباً به‌طور کامل در انحصار دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی سایپا و ایران‌خودرو بوده و اقشار کم‌درآمد جامعه نیز مجبور به خریدن خودروی قدیمی، کسالت‌بار و بی‌کیفیت این دو خودروساز هستند چراکه انتخاب دیگری پیش روی خود ندارند؛ بنابراین تصمیم داریم ازاین‌پس در سری مقالاتی خودروهای داخلی و یا مونتاژ داخلی که ازلحاظ قیمتی تقریباً در یک سطح قرار دارند را با یکدیگر مقایسه کنیم. البته این خودروها فقط ازلحاظ قیمتی باهم شبیه هستند و شاید در یک کلاس نباشند. برای اولین قسمت محصول جدید سایپا یعنی ساینا را در برابر پژو ۴۰۵ SLX قرار داده‌ایم.

Saipa Saina VS Peugeot 405 SLX 01

معرفی خودروها

پژو ۴۰۵ به‌عنوان یکی از کهنه‌کاران صنعت خودروسازی ایران نیازی به معرفی ندارد. خودرویی که از سال ۱۳۶۹ وارد بازار ایران شد و همچنان با قدرت در حال تولید شدن است! البته صنعت خودروسازی ایران به‌نوعی به پژو ۴۰۵ مدیون است چراکه خودروهای فراوانی همچون پژو پارس، پژو RD، سمند و حتی دنا بر اساس آن ساخته‌شده‌اند. خودرویی که قصد مقایسهٔ آن را داریم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ ۴۰۵ یعنی SLX است که با تجهیز به پیشرانهٔ نسبتاً جدید TU5 هنوز هم در بازار خودروی محدود ایران برای اقشار کم‌درآمد گزینهٔ مناسبی محسوب می‌شود. در سوی دیگر ساینا قرار دارد که نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است. این خودرو که به‌تازگی وارد بازار شده فقط در ظاهر و داخل با تیبا متفاوت است و ازلحاظ فنی و تجهیزات هیچ فرقی با تیبا ندارد. در ادامه خواهیم فهمید که آیا محصول جدید سایپا حریف شیر پیر ایران‌خودرو می‌شود یا نه.

طراحی خارجی

در اینجا نیازی به بررسی طراحی خارجی پژو ۴۰۵ نیست زیرا آن‌قدر این سال‌ها در کوچه و خیابان این خودرو را دیده‌ایم که تقریباً همه با آن آشنا هستیم. بعلاوه طراحی کهنهٔ این خودرو هم نیازی به بررسی ندارد. البته ایران‌خودرو پس از فیس لیفت موفق پژو پارس که بر روی ۴۰۵ انجام گرفت بار دیگر نیز این خودرو را مورد فیس لیفت قرار داد تا بلکه چهرهٔ پیر و فرتوت آن را کمی جوان‌تر کند. در این فیس لیفت که بانام ۴۰۵ SLX عرضه شد تغییراتی بسیار جزئی همچون تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، اضافه شدن پروژکتور به سپر جلو و اضافه شدن یک اسپویلر کوچک به لبهٔ درِ صندوق بار انجام‌گرفته است.

Ikco-Peugeot-405-SLX-2009-0

ساینا هم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است که چندی است وارد بازار شده و طبق رسم خودروسازان وطنی، نسخۀ قدیمی هم همچنان در کنار نمونهٔ جدید تولید خواهد شد! در ساینا تغییراتی نسبتاً کلی در چراغ‌ها، سپرها، کاپوت، جلوپنجره و… صورت گرفته تا کمی از انتقادات فراوانی که به طراحی تیبا واردشده بود را کاهش دهد؛ اما این فیس لیفت هم چندان دل‌چسب از آب درنیامده و عدم هماهنگی عجیبی در قطعات خودرو به چشم می‌خورد؛ زیرا پیکرهٔ نحیف تیبا با چراغ‌های بزرگ و سپر عضلانی جلو به‌هیچ‌عنوان همخوانی ندارد. در کل هنوز هم طراحی قدیمی ۴۰۵ زیباتر و هماهنگ‌تر از ساینا به نظر می‌رسد هرچند جراحی جزئی ایران‌خودرو بر روی SLX هم زیبایی خاصی ندارد.

Saipa-232-Saina-2010-01

طراحی داخلی

ایران‌خودرو به‌تازگی داشبورد جدیدی را برای پژو پارس و ۴۰۵ طراحی کرده است که هرچند به دلیل کاربرد پلاستیک خشک در آن، کیفیت سابق را ندارد ولی تا حدودی زیباتر و بروزتر از گذشته شده است. غربیلک فرمان و رو دری‌های جدید در کنار داشبورد جدید و همین‌طور تریم کرم‌رنگ موجب شده که داخل ۴۰۵ SLX جدیدتر و زیباتر از بیرونش به نظر برسد. در ساینا نیز سایپا داشبورد، غربیلک فرمان و رو دری‌ها را تقریباً به‌طور کامل عوض کرده و در برخی مدل‌های از تریم دورنگ نقره‌ای-مشکی استفاده کرد است تا داخل ساینا هم با تیبا متفاوت باشد. البته صفحه آمپر تغییر نکرده و مشابه تیبا است. بااین‌حال در طراحی داخلی هم اوضاع به نفع ۴۰۵ SLX با داشبورد جدید و تریم کرم‌رنگ است که آن را لوکس‌تر از ساینا نشان می‌دهد.

تجهیزات رفاهی و ایمنی

با قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان نباید از این دو خودرو انتظار تجهیزات و امکانات زیادی را داشت. بااین‌وجود ۴۰۵ SLX دارای ترمزهای ABS و EBS، ایربگ راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک، پروژکتورهای عقب و جلو، آینه‌های برقی و شیشه‌های برقی جلو است. ساینا هم مانند تیبا در دو تیپ SX و EX ارائه می‌شود که تیپ EX از تجهیزات بیشتری برخوردار است و ما هم برای هماهنگی بیشتر با ۴۰۵ SLX تیپ EX را برای این مقایسه انتخاب کرده‌ایم. ساینا EX تقریباً از تمامی امکانات ۴۰۵ SLX برخوردار است و به امکانات اضافهٔ سنسور دنده‌عقب، شیشه‌های برقی عقب، رینگ‌های آلومینیومی و تهویه مطبوع اتوماتیک نیز مجهز است که آن را در بخش تجهیزات در جایگاه برتری نسبت به ۴۰۵ SLX قرار می‌دهد.

پیشرانه

۴۰۵ SLX چند سالی است که با پیشرانهٔ جدیدتر TU5 پژو ۲۰۶ عرضه می‌شود که هرچند در حرکت دادن پیکر سنگین‌تر ۱۱۲۰ کیلوگرمی ۴۰۵ ضعیف‌تر از پیشرانهٔ XU7 عمل می‌کند اما به دلیل مصرف سوخت کمتر بسیاری را مجاب به خریدنش می‌کند. این پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور داشته و طبق اعلام سازنده، ۴۰۵ SLX را در ۱۳.۲ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر است. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، ساینا از همان پیشرانهٔ تیبا استفاده می‌کند. یک موتور ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ با ۸۰ اسب بخار قدرت ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور. البته این نیرو برای کشیدن وزن ۱۰۵۰ کیلوگرمی ساینا نسبتاً کافی بوده و بااینکه شتاب صفرتا صد رسمی آن از سوی سازنده اعلام‌نشده اما اندازه‌گیری‌های غیررسمی عددی در حدود ۱۲ ثانیه را نشان می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده است.

 

نتیجه

در انتخاب نهایی بین این دو خودرو بیشتر سلیقه و نیاز خریداران اهمیت دارد و نمی‌توان یکی را به‌طور کامل برتر از دیگری دانست؛ اما در کل پژو ۴۰۵ SLX با فضای جادارتر، موتور TU5 و داشبورد جدید هنوز هم تا حدودی انتخاب بهتری نسبت به محصول جدید سایپا محسوب می‌شود؛ اما اگر مصرف سوخت کمتر، ابعاد جمع و جورتر و ظاهر جدیدتر برایتان اهمیت دارد ساینا می‌تواند انتخاب نسبتاً مناسبی باشد. هرچند که جدیدتر بودن به معنای زیباتر بودن نیست.

قیمت کارخانه‌ای پژو ۴۰۵ SLX هم‌اکنون ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان است درحالی‌که تیپ EX ساینا ۲۷,۷۵۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. بنابراین باید ۳ میلیون تومان قیمت بیشتر ۴۰۵ SLX را نیز در نظر داشت.

 

 

مشخصات فنی

  پژو ۴۰۵ SLX سایپا ساینا EX
پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 ۱.۵ لیتری M15
قدرت ۱۰۸ اسب بخار ۸۰ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر ۱۲۸ نیوتن متر
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
شتاب صفرتا صد ۱۳.۲ ثانیه حدود ۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر ۷ لیتر در صد کیلومتر
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۶۷ متر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۴/۱.۷/۱.۴۱ متر ۴.۲/۱.۶۶/۱.۴۸ متر
وزن خالص ۱۱۲۰ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۴۱ لیتر
قیمت ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان ۲۷,۷۵۰,۰۰۰ تومان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶۸ دیدگاه‌ها

  1. جعفر

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    امروز رفتم نمایندگی سایپا واسه ثبت نام ساینا گفتن بدلیل فروش زیاد و استقبال زیاد مردم فعلا سهمیه فروش ندارن ساینا تا چند وقت دیگه میشه پرفروش ترین ماشین ایران .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. نیما

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در این مقاله به هزینه بالای نگهداری خودرو های پژو و استهلاک بالای آنها اشاره ای نشده است.ساینا ء تیبا و پراید هزینه نگهداری و هزینه خرید قطعات بسیار ارزانی دارند.استهالک بسیار پایینی هم دارند.تمامی راننده تاکسی ها خواستار تیبا هستند ولی به اجبار به آن ها پژو و سمند میدهند.

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. مرتضی

      ۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماست فروش نمیگه ماستم ترشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. پویا

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قطعا ساینا برتره چون هم قیافه ش خیلی جذاب تره 405 چهره خیلی قدیمی و دمدمه ی داره هم از لحاظ سرعت من تمام کلیبای که دیدم بخصوص در اپارات ساینا سرعت خیلی بالاتری داره چندین ماشین فاصله میندازه امکانات رفاهی بیشتر و مصرف سوخت ساینام. کمتره که همه اینا باعث میشه ساینا در اینده پرفروش ترین ماشین ایران بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من خودرو ساینا خریداری کردم و واقعأ ازش راضیم
    البته مشکلاتی هم داره که با هربار مراجعه به نمایندگی برطرف شده
    دوستانی که این ماشینو ندارن و حتی سوارش نشدن لطفأ اظهار نظر نکنن
    برای قشر کم درامد جامعه عالیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. مصطفی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بنده درمورد ماشینای صفر زیر ۳۰میلیونی ینی سمندse , پژو ۴۰۵ ، ساینا و تیبا خیلی تحقیق کردم مزایا و معایبشون رو پیدا کردم به این نتیجه رسیدم که از نظر اپشن ، استهلاک پایین و مصرف سوخت و تعمیرو نگهداری ارزان و چهره جدیدتر ساینا بهترین مورد هست . من یک سال پیش ماشین کارکرده خریدم یه پژو پارس سال هرروز تعمیرگاه بودم یه جاشو تعمیر میکردم هزینه تعمیراتشم خیلی بالا بود مجبور شدم با ضرر بفروشمش چون واقعا این یه سالی که داشتم اذیتم کرد دیگه تصمیم گرفتم ماشین صفر بگیرم دیگه خیالم راحته ماشین از اول دست خودمه تا دوسال هم گارانتی داره و به شما دوست عزیز توصیه میکنم ماشین صفر بگیر البته قبلش تحقیق کن و به جیبت نگاه کن اگه مجبور نیستی ماشین دسته دوم نگیر یا موقع خرید ماشین دسته دوم خیلی مواظب باش . خانواده پژو چند مشکل دارن ۱-مشکل واشر سرسیلندر ۲- مشکل روغن ریزی پس از مدتی ۳- مشکل کیفیت پایین و سروصدای کابین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مصطفی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    من ساینا تحویل ۳۰روزه ثبت نام کردم یه هفته ای اومد امروز رفتم نمایندگی تحویل گرفتم‌ . ساینا از نزدیک ببینید خیلی شیکه انشاالله نصیب شمام بشه یکیشو بخرید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. ایمان

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. سه ماهه از ساینا استفاده میکنم، نسبت به ماشینهایی که تو این رنج قیمت هستن، من رضایتم بیشتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. منوچهر

    ۲۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ساینا از هر نظر به پژو برتری داره..اول اینکه پژو مث ماست واشر سر سیلندر میسوزونه دوم اینکه پژو خرجش خیلی بالاتر از ساینا هستش سوم اینکه پژو مصرف سوختش بالاتره و اونچیزی که در متن بالا نوشته شده که مصرفش هفت لیتر در صد کیلومتره رو واقعا قبول ندارم چون تا 9 لیتر هم میرسه مصرف پژو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    من شخصا پژو ۱۸۰۰cc رو میخرم چون کشش فوق العاده ای تو سربالایی داره که خیلی بهتر از تیبا و سایناس،جادار تره،بازار دست دومش فوق العادس،لوازمش همه جا هست و ماشین سمجی هس،البته به جای خود که افراد نظرات مختلفی باهم دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نامی

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من دوماهی هست که ماشین رو دارم و ماشین قبلی من 206 sd بود
    تجربم رو خدمتتون می گم:
    اول اینکه حتما مدل لوکسشو بگیرید 400 تومن بیشتره ولی میارزه، بخواید خود نمایندگی هم سانروف براتون میزنه
    – فرمان و سیستم تعلیق فوق العاده نرم، عقب از 206 جادار تره
    – دنده ها بخوبی جا میره و اگه راننده 206 باشید بهتون می گم که با 206 برابری می کنه
    – ماشین کاملا بی صداست، عایق بندی خیلی خوبی داره
    – صدای موتور در دور موتور 5 به بالا زیاد میشه به طوری که تو کابین صدای موتورو می شنوید.
    – کولر ماشین از 206 برتره – هم سربالایی هم ترافیک تست شد هیچ فشاری روی ماشین حس نمی کنید.
    – صندوق جادار.
    – اگر هم اهل اسپرت کردن ماشین هستید این گزینه خوبیه، خودم رنگ آبی کربنیه سفارشیشو گرفتم (این مدل دستگیره در هام رنگ دارن و مشکی نیستن و خودمم شیشه هاشو دودی کردم).
    – اندازه لاستیک ها مناسبه سایز 14
    – من تو همین هفته ام از چالوس رفتم شمال و از رشت برگشتم و حدود 700 کیلومتر با 4 سرنشین باهاش روندم ، بسیار عالی جواب داد.
    – از اونجایی که موتوری و جلو بندی ریوعه قطعاتشم هست.
    درکل ماشین خوبو بی صداییه و گزینه های خوبیم با توجه به کلاس قیمتیش داره. من خودم از خریدم راضیم.
    – صندلی هاشم از 206 راحت تر و ارگنومیک تره.
    موفق باشید.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  10. جواد

    ۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    من چند وقته که ساینا رو تحویل گرفتم تجربیاتمو در مورد ساینا در اختیار شما قرار میدم
    نقاط قوت :
    ۱- هندلینگش تو جاده و سرپیچ عالی
    ۲- توی شهر مصرف سوخت بسیارپایین صدی ۵.۵
    ۳- ترمزا خیلی خوب با سرعت بالاهم بگیری درجا میخ میشه
    ۴-صندلی ها خیلی راحت
    ۵-کابین جادار و صندوق عقب بزرگ
    ۶- بدنه خیلی محکم و جلوبندی ریویی فوق العاده
    ۷- اپشن ها نسبت به قیمت رضایت بخش
    ۸- موتوری پر شتاب
    ۹- قطعات فراوان
    نقاط ضعف:
    ۱- بلندگوهای صوتی کمی ضعیف
    ۲-چون تازه وارد بازار شده اگر قصد فروشش رو داشته باشید ممکنه اذیت شید البته به مرور زمان بازارش بهتر میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Slx tu5 men

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ههه شما دارین ساینا رو با 405 tu5 مقایسه میکنین. بعد میگین از tu5 بهتره خخخ خخخ از این شوخیا نکنین قلبم ضعیفه . عزیزم اگه دنبال مصرف کمتری برو پراید سوار شو شرط میبندم با این لگن هیچ فرقی نداره این tu5 405 ماشینای گنده ترو له کرده بعد میگین ساینا میگم شما تا حالا slx دیدین یا خودتونو زدین به کوچه علی چپ .

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. کمیل

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام بنده چند ماهی است که ساینا خریدم که به صورت مختصر نظرم رو در این خودرو میدم:
    محاسن:
    1. دارا بودن آپشن های مناسب در مقیاس خودروهای با قیمت زیر 30 میلیون تومان از جمله سنسور دنده عقب، آینه های برقی، چهار شیشه بالا بر برقی، کولر و بخاری دیجیتال
    2. مصرف سوخت مناسب در حد پراید چه درون شهر و چه در جاده های برون شهری
    معایب:
    1. شنیده شدن زیاد صدای موتورماشین در داخل کابین چه در حال شتاب گرفتن از دنده های کم به دنده های بالا انگار که سوار ماشین مسابقه ای شده ای . همچنین در موقعه هبور از سرعت 120 کیلومتر در دنده پنج
    2. قدرت نسبتا کم موتور در دنده چهار، دور موتورتا سرعت 80 کیلومتر در این دنده روی دونیم می ماند و به محض عبور از این سرعت و ورود به سرعت 85 کیلومتر دور موتور به روی عدد 3 می آید و صدای موتور به اندازه ای در داخل شنیده می شود که شما را مجبور می کند قبل از رسیدن به سرعت 90 کیلومتر دنده رو به پنج ارتقا دهید. در حالی که انتظار بیشتری از 80 اسب بخار می رود.
    3. از خودروی با این ظاهر و آپشن انتظار می رفت حداقل باکش 50 لیتر ظرفیت داشته باشد که نهایتا 40 لیتر ظرفیت دارد.
    4. صفحه نمایش گر دور موتور خیلی شلوغ است و فاصله بین عدد 2 و 3 به نسبت سایر خودروها کمتر است در حالی که اصل رانندگی نرمال کنترل دور موتور خودرو در حدفاصل این دو عدد است.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. محمد

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    اول این که ایران خودرو کجا سایپا کجا
    دوم اینکه پژو جادار تر در مسافرت و سرعت اطمینان بیشتری میدهد
    سوم این که قدرت ماشین بیشتر است
    ساینا به درد دختر خانوما میخوره
    جا هم نداره صدای درها زیاد است کیفیت ماشین اصلا خوب نیست

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. احسان

      ۱۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آره دیگه ایران خودرو کجا سایپا کجا چون سایپا سراتو میزنه ایران خودرو هنوز تو خانواده ۴۰۵هستش من خودم مدیر فروش نمایندگی سایپام در مورد چیزی که اطلاع نداری صحبت نکن

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. هادی

        ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (8 ديدگاه)

        سراتو آپشنال با دو ایربگ و ترمز عقب کاسه ای خدا یا خودت رحم کن

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. علی

        ۵ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (3 ديدگاه)

        خدمات ایرانخودرو بهتره طرز برخوردشان بهتره کیفیت خودروهایشان نسبت به سایپا بهتره و فراوانی قطعات یا علی

        موافقم 2
        مخالفم 0
  14. مجید

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا ملت بدبختی هستیم اون از پراید ها ک چند مدل ساختن ب اسم های مختلف ۱۳۱ و ۱۳۲و… همشون ک مزخرف بعدش شد تیبا ک از پراید هم بی کیفیت تر اعلام شد حالا هم ساینا و داستانهای جدیدش. بالاخره ی جوری باید این پول رو از جیب مردم بکشن بیرون این خودروها برای اقشار متوسط ب پایینه و پولی ک میدن با زحمت در اومده ای کاش مسئولین سایپا یکم فقط یکم ب فکر مال و جون مردم هم بودن…. ای کاش، متاسفانه بحث سر انتخاب بد و بدتر هست….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حامد

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مسخره است که پژو405باموتورپرقدرت وتعادل بالاراباساینا(پرایدارتقایافته)مقایسه کنی،باپژوبه راحتی میشه 160تاسرعت رفت،درصورتیکه ساینادرسرعت100تعادل خودشوازدست میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. م ح

      ۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      جالبه عزیز . چند ساله ساینا سوار میشی ؟ آخه نه اینکه خیلی دقیق گفتی بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر سرعت ، تعادل خودشو از دست میده ، گفتم تو این چندین و چند سالی که ساینا سوار بودی چندبار تعادل خودتو از دست دادی ؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. سعید

      ۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من ساینا دارم 190 تا هم باهاش رفتم لایی هم کشیدم تو اون سرعت و دور موتور روی 5 فقط صدای موتور زیاده

      موافقم 2
      مخالفم 0
  16. مصطفی

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    من خودم ساینا دارم با پژو پارس کورس انداختیم تو جاده پابه پاش میومدم از سرعت ۱۵۰ تاخیلی نرم و راحت ازش جلو زدم کساییکه باما تو ماشین بودن اصلاباورشون نمیشد بطور کل نظرشون درمورد ساینا تغییر کرد خیلی شتاب و سرعت ساینا عالیه . حالا شما دوست عزیز که میگی ساینا راه نمیره از ۱۰۰ تا به بالا تعادلش بهم میخوره فقط یه بار سوار شوببین چطوره بعدش نظرت عوض میشه یانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      شما توسربالایی با ۵ تا مسافر با پژو کل بنداز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. arash

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ساینا شتابش کمتره بعد ۴۰۵ تو کورس جاش میزاره من شیشه دستی رو هم بیشتر ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. meysam

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظرات همگی خوانده شد
    خیلی راحت و صریح بگم تا وقتی سوار ماشین ساینا نشدید خواهشا اظهارنظر نفرمایید
    ساینا واقعا نسبت به همه ی ماشین های جدید ایرانی زیر چهل میلیون واقعا فوق العادست
    فقط یک بار امتحانش کنید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. سام

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من، اینکه میشه گیربکس پژو رو تقویت کرد و زانتیایش کرد تو شتاب و قدرت حرفی واسه گفتن نمیزاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مرتضی

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که هنگ کردم اول تیبا داشتم بد نبود ,بعد ۴۰۵ اس ال ایکس ,که واقعا عالی بود .پول لازم شدم فروختم .حالا۲۸ بیشتر پول ندارم مجبورم ساینا بخرم تحقیق کردم اکثرا راضی هستن ,ولی دلم پیش پژوست ,دارم دغ میکنم بخاطر سه ۳ تمومن الان لنگم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احسان

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم مسئول فروش نمایندگی سایپام ساینا ماشین عالی هستش برای کسایی که تا ۳۰ تومن پول دارند بهترین گزینه هست امکاناتشم خوبه موتورهای سایپا از موتور خانواده پژو خیلی بهتر و کم استهلاکتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام اینا‌حرفه
      من‌ اول تیبا داشتم مدل ۹۰ اول خوب بود بعو همش مشکل استپر ودریچه گاز داشت بعد ولی تو جاده خدایش ۱۸۰تا میرن ولی با رینگ ۱۵ تعادل بیشتری داشت بعد سایت خریدم مدل ۹۵ اونم همین شرایطا داشت ولی خلل اس ال ایکس دارم من با پژو واقعا راحت ترم تا دلش تو کفی خیلی بهتره ولی از نظر من هر دو ماشین خوبیت ولی مقایسه این با هم واقعا اشتباس اونم از لحاظ موتوری. واقعا tu5موتور عالی تو ایران به حساب میاد موتوری که رو ۲۰۷ نصبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. دلشکسته

      ۲۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقای احسان خان وبه قول خودتون مدیرفروش محترم بخداالان یکساله درموردانواع خودروهای تولیدداخل دارم تحقیق میکنم باوربفرمائید گیج شدم وهنوز یک خودروی خوب وکم استهلاک که بادرامدقشرمتوسط وضعیف جامعه همخوانی داشته باشه رانتونستم پیداکنم درموردپژو405وسمندوسایناوتیباوپراید وخیلیهای دیگه تحقیق کردم یکسریهاراضی اند وسری دیگرناراضی کاری به خودروهای تولیدی ایران خودروندارم ولی همین خودروهای تولیدی شرکت سایپای محترم شما که حضرتعالی مدیرفروشش هستیدرابریدسرچ کنیدوببینیدچه خبره؟راجع به پرایداصلاصحبت نمیکنم چون همه وخودتون بهترمیدانیدراجع به ساینایی صحبت میکنم که شماسنگشوبه سینه میزنیدطرف خودروی صفرکیلومترباهزارذوق وشوق خریداری کرده هنوز4000باهاش راه نرفته کلی قطعه تعویض کرده به نظرجنابعالی خودروی صفریعنی اینیکه شمابه مردم تحویل میدید؟ مردم این پولهاروبازحمت وبدبختی وازشکم زن وبجه زدن وباهزارجوروام نزول داربانکی خریداری میکنندتازه بعدازخریدش یه پاشونم بایدتونمایندگیهاباشهوازکاروزندگی ووقتشون بزنندتازه خودروی صفرکیلومتروروبراکنندچراهیچگونه نظارتی درخطتولید وکنترل کیفیت صورت نمیگیرد؟مگه این مردم هموطن شمانیستند؟مطمئن باشیدمشکل اصلی عدم نظارت وکنترل درخط تولیدوکنترل کیفیت شرکت سایپاوایران خودروست درغیراینصورت یابایدهمه خودروهاخوب ازخط تولیدبیرون می امدندیاهمه بدوبدون کیفیت درحالیکه یکسریهاازخریدشان راضی اندوسری دیگرناراضی درهرصورت شماکه دستی دراتش دارید بهتربه این مسائل واقفیدوخوب اشکال وایرادکاررامیدانیدپس خواهش میکنم به شعورمردم توهین نکنیدومشکل رادرخودتان وشرکت ذیربطتان بیابید….. بدرود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. مهرداد

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام؛
    من حدود26 الی 27 میلیون پول جور کردم تا یه ماشین متوسط بگیرم! حالا بین خودروهای کم کارکرده پژو 405 GLX سمندLX لیفان 620 MVM530 MVM315 و خودروی صفر ساینا یا تیبا موندم. لطفاً دوستان باتجربه، راهنمایی کنند. “ممنون”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      ماشینای چینی کلا بازار خوبی ندارن پول نیاز بشی طول میکشه تا ماشینو بفروشی جدا ازون اکثرا قطعاتشون به راحتی گیرنمیاد وباید سفارش بدی نمایندگی واست بفرستن که اونم چندروز طول میکشه ماشینی بگیر که قطعاتش راحت گیربیاد وتعمیرشم همه بلد باشن . واسه انتخاب ماشین چندمورد مدنظرت باشه :۱- مصرف سوخت پایین ۲-هزینه تعمیر ونگهداری پایین ۳- فراوانی قطعات
      همه ماشینای ایرانی مزایا و معایب دارن
      مثلا 405GLX حرارت موتورش زیاده و کمبود اب رادیات به سیلندر میتونه اسیب جدی وارد کنه پس چشمت همیشه باید به امپر اب باشه و اب رادیاتو مرتب چک کنی در ضمن کابینش بعد یکی دوسال به صدا میفته و اپشنم که هیچ. درمورد سمند۱۸۰۰هم که موتور پژو داره این ایراداتو داره ولی از نظر اپشن رضایت بخشه شتاب اولیش پایینه
      اگر از ماشینای ایران خودرو خواستیدتوصیه من ۴۰۵slx موتور tu5واگر از خانواده سایپا خواستید من ساینا رو بهتون پیشنهاد میکنم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  23. سمند ساینا

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من میخوام یک ماشین زیر 30 تومان بخرم میخواستم بدونم سمند بخرم یا ساینا لطفا صادقانه راهنمایم کنید چون من با کارگری این پول جور کردم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۲۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش ماشینای سایپا کم مصرف تر کم خرجی ترن از ماشینای ایران خودرو هستن هر کدوم رو انتخاب کردی باید به فکر خرجیای بعدش باشی باید طوری باشه که خرجیش در حد جیبت باشه همین ساینا ماشن خوبیه و به صرفه تره واسه شما که درآمد کارگری داری .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. مهرداد

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پژو slx با طراحی داخلی شیک،موتور پرشتاب و کم مصرف tu5 که روی این بدنه به علت ایرودینامیک خوب،به خوبی جواب پس داده،ماشینی که طراحی اروپا هستش صد درصد از همه لحاظ بهتر از ساینا هست،اصن خنده داره که بگی ساینا بهتر از slx!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مصطفی

      ۲۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      Slx با این اختلاف قیمتی ۳میلیونی که داره از نظر اپشن هیچ برتری نسبت به ساینا نداره در ضمن slxهای جدید کیفیت قطعات و مونتاژشون خیلی افتضاح شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ایمان

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      طراحی اروپا!!!!!! طراحی 40 سال قبل را میفرمایید؟
      ما ایرانیها متاسفانه سنگ بیگانه را به سینه میزنیم و به پتانسیل داخلی اعتقاد نداریم. پژو 405 زمان خودش بهترین ماشین بود . پیکان هم زمان خودش ماشین خوبی بود ، این دلیل نمیشه که بگیم چون پیکان طراحی انگلیس بود مثلا از تیبا یا ساینا بهتره.
      ساینا یا تیبا نیز اصالتا طراحی ایرانی ندارند اما در کل خیلی بهتر از ماشین های پژو تولید حال حاضر ایران هستند که فقط خرج روی دست صاحب خود میذارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. سبحان

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ساینا خریدم جلوبندی مزخرفی داره سیبک سمت راننده رو با ۴۰۰۰کارکرد تعویض کردم دیسک و صفحه و سنسور مپ و ترموسات کولر عوض کردم درها هم خیلی جیر جیر میکنه در ضمن قفل های خرابی دارند چون الان بعد از سه ماه قفل درب راننده با عقب تعویض شده گیربکس مزخرفی داره صدای زیادی داره که میگنند همه این جوریه صدای موتور هم که دیگه نگو به نظر من یه ریو سالم گیر بیاریده حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. far2016

      ۲۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بد شانسی آوردی دوست عزیز! چون ساینای من این ایرادات رو نداره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مصطفی

        ۲۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (14 ديدگاه)

        منم ساینا دارم ولی این مشکلاتی که شما میگید رو ندارم ماشینای ایرانی شانسیه یا خوب از اب درمیاد یا بد همینه که هست نه تنها ماشینای سایپا بلکه ماشینای ایرانخودرو هم این مشکلاتو دارن و ازطرفی به نحوه رانندگی و مراقبتون از خودروتون بستگی داره

        موافقم 1
        مخالفم 0
  26. یاسر

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من حدود سه ماه است که ساینا گرفتم و خیلی ازش راضی ام از همه لحاظ از پژو برتر و بخصوص کم هزینه تر است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علی

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام بنده چند سالی بود که فقط ماشین های پژو استفاده میکردم از 405 گرفته تا پارس و 206از اونا هم راضی بودم ولی واقعیتش استلاک و مصرف سوختش زیاد بود این اخری هم که رانا داشتم که اصلا راضی نبودم ولی الان چند روزه ساینا خریدم که خدارو شکر فعلا خوبه فقط قیمتش یکم زیاده انشاالا که خوب باشه حداقل اذیت نشیم ..یاعلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ho

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    اشتباه شما در این مقایسه این بوده که در آخر طرفداری پژو را کردین در صورتی که شما فقط معایب و محاسن این دو ماشین را باید بگین و انتخاب را به خود بیننده این پست بدهید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. رضا

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سال به سال ماشین های جدیدتر و باکیفیت بهتر و زیباتر تولید میشود. به نظر من ، منطقی نیست که ماشینی مثل ۴۰۵ که تولیدی تقریبا بیست سال پیشه رو به ساینا ترجیح داد. به خصوص بعد از تحریم ها قطعات اصلی پژو از کشور چین وارد ایران میشه. ساینا هم داری فضای مناسب و راحت برای سرنشینان میباشد و هم ظاهری زیبا و روز دنیا رو داراست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. رضا

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من یک ماهی هست که ماشین ساینا رو خریداری کردم و واقعا از همه لحاظ راضی هستم ظاهری بسیار زیبا و جدید ی داره ونسبت به پژو 405 بسیار بسیار زیبا تر و کم هزینه تر ه پژو با تمام قدرت وشتابی که داره بخاطر مشکلات فراونی که داره اصلا قابل مقایسه نیست با ساینا .
    پژو 405 از زمان تحویل خوردرو دارای اشکال وایراداتی فروان مخصوصا برای شهر های گرم سیر وجنوبی کشور هست و حرارت زیادی داره وبعد ازچند سال کارکرد حتما نیاز به تراش دارد در کل ساینا بسیار خودرو خوب و پر فروشی هست و در مقایسه این دو خودرو ساینا بهتر ه نسبت به بقه ماشین های این رنج قیمت خصوصا 405 است وبایدا شاره کرد که ساینا حدود سه میلیون نیز از 405 ارزان تر ه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا