ایران خودروسایپا

مقایسهٔ سایپا ساینا با پژو 405 SLX

بازار خودروی ایران بخصوص در قسمت خودروهای ارزان‌قیمت بسیار محدود است. این قسمت از بازار تقریباً به‌طور کامل در انحصار دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی سایپا و ایران‌خودرو بوده و اقشار کم‌درآمد جامعه نیز مجبور به خریدن خودروی قدیمی، کسالت‌بار و بی‌کیفیت این دو خودروساز هستند چراکه انتخاب دیگری پیش روی خود ندارند؛ بنابراین تصمیم داریم ازاین‌پس در سری مقالاتی خودروهای داخلی و یا مونتاژ داخلی که ازلحاظ قیمتی تقریباً در یک سطح قرار دارند را با یکدیگر مقایسه کنیم. البته این خودروها فقط ازلحاظ قیمتی باهم شبیه هستند و شاید در یک کلاس نباشند. برای اولین قسمت محصول جدید سایپا یعنی ساینا را در برابر پژو ۴۰۵ SLX قرار داده‌ایم.

Saipa Saina VS Peugeot 405 SLX 01

معرفی خودروها

پژو ۴۰۵ به‌عنوان یکی از کهنه‌کاران صنعت خودروسازی ایران نیازی به معرفی ندارد. خودرویی که از سال ۱۳۶۹ وارد بازار ایران شد و همچنان با قدرت در حال تولید شدن است! البته صنعت خودروسازی ایران به‌نوعی به پژو ۴۰۵ مدیون است چراکه خودروهای فراوانی همچون پژو پارس، پژو RD، سمند و حتی دنا بر اساس آن ساخته‌شده‌اند. خودرویی که قصد مقایسهٔ آن را داریم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ ۴۰۵ یعنی SLX است که با تجهیز به پیشرانهٔ نسبتاً جدید TU5 هنوز هم در بازار خودروی محدود ایران برای اقشار کم‌درآمد گزینهٔ مناسبی محسوب می‌شود. در سوی دیگر ساینا قرار دارد که نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است. این خودرو که به‌تازگی وارد بازار شده فقط در ظاهر و داخل با تیبا متفاوت است و ازلحاظ فنی و تجهیزات هیچ فرقی با تیبا ندارد. در ادامه خواهیم فهمید که آیا محصول جدید سایپا حریف شیر پیر ایران‌خودرو می‌شود یا نه.

طراحی خارجی

در اینجا نیازی به بررسی طراحی خارجی پژو ۴۰۵ نیست زیرا آن‌قدر این سال‌ها در کوچه و خیابان این خودرو را دیده‌ایم که تقریباً همه با آن آشنا هستیم. بعلاوه طراحی کهنهٔ این خودرو هم نیازی به بررسی ندارد. البته ایران‌خودرو پس از فیس لیفت موفق پژو پارس که بر روی ۴۰۵ انجام گرفت بار دیگر نیز این خودرو را مورد فیس لیفت قرار داد تا بلکه چهرهٔ پیر و فرتوت آن را کمی جوان‌تر کند. در این فیس لیفت که بانام ۴۰۵ SLX عرضه شد تغییراتی بسیار جزئی همچون تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، اضافه شدن پروژکتور به سپر جلو و اضافه شدن یک اسپویلر کوچک به لبهٔ درِ صندوق بار انجام‌گرفته است.

Ikco-Peugeot-405-SLX-2009-0

ساینا هم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است که چندی است وارد بازار شده و طبق رسم خودروسازان وطنی، نسخۀ قدیمی هم همچنان در کنار نمونهٔ جدید تولید خواهد شد! در ساینا تغییراتی نسبتاً کلی در چراغ‌ها، سپرها، کاپوت، جلوپنجره و… صورت گرفته تا کمی از انتقادات فراوانی که به طراحی تیبا واردشده بود را کاهش دهد؛ اما این فیس لیفت هم چندان دل‌چسب از آب درنیامده و عدم هماهنگی عجیبی در قطعات خودرو به چشم می‌خورد؛ زیرا پیکرهٔ نحیف تیبا با چراغ‌های بزرگ و سپر عضلانی جلو به‌هیچ‌عنوان همخوانی ندارد. در کل هنوز هم طراحی قدیمی ۴۰۵ زیباتر و هماهنگ‌تر از ساینا به نظر می‌رسد هرچند جراحی جزئی ایران‌خودرو بر روی SLX هم زیبایی خاصی ندارد.

Saipa-232-Saina-2010-01

طراحی داخلی

ایران‌خودرو به‌تازگی داشبورد جدیدی را برای پژو پارس و ۴۰۵ طراحی کرده است که هرچند به دلیل کاربرد پلاستیک خشک در آن، کیفیت سابق را ندارد ولی تا حدودی زیباتر و بروزتر از گذشته شده است. غربیلک فرمان و رو دری‌های جدید در کنار داشبورد جدید و همین‌طور تریم کرم‌رنگ موجب شده که داخل ۴۰۵ SLX جدیدتر و زیباتر از بیرونش به نظر برسد. در ساینا نیز سایپا داشبورد، غربیلک فرمان و رو دری‌ها را تقریباً به‌طور کامل عوض کرده و در برخی مدل‌های از تریم دورنگ نقره‌ای-مشکی استفاده کرد است تا داخل ساینا هم با تیبا متفاوت باشد. البته صفحه آمپر تغییر نکرده و مشابه تیبا است. بااین‌حال در طراحی داخلی هم اوضاع به نفع ۴۰۵ SLX با داشبورد جدید و تریم کرم‌رنگ است که آن را لوکس‌تر از ساینا نشان می‌دهد.

تجهیزات رفاهی و ایمنی

با قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان نباید از این دو خودرو انتظار تجهیزات و امکانات زیادی را داشت. بااین‌وجود ۴۰۵ SLX دارای ترمزهای ABS و EBS، ایربگ راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک، پروژکتورهای عقب و جلو، آینه‌های برقی و شیشه‌های برقی جلو است. ساینا هم مانند تیبا در دو تیپ SX و EX ارائه می‌شود که تیپ EX از تجهیزات بیشتری برخوردار است و ما هم برای هماهنگی بیشتر با ۴۰۵ SLX تیپ EX را برای این مقایسه انتخاب کرده‌ایم. ساینا EX تقریباً از تمامی امکانات ۴۰۵ SLX برخوردار است و به امکانات اضافهٔ سنسور دنده‌عقب، شیشه‌های برقی عقب، رینگ‌های آلومینیومی و تهویه مطبوع اتوماتیک نیز مجهز است که آن را در بخش تجهیزات در جایگاه برتری نسبت به ۴۰۵ SLX قرار می‌دهد.

پیشرانه

۴۰۵ SLX چند سالی است که با پیشرانهٔ جدیدتر TU5 پژو ۲۰۶ عرضه می‌شود که هرچند در حرکت دادن پیکر سنگین‌تر ۱۱۲۰ کیلوگرمی ۴۰۵ ضعیف‌تر از پیشرانهٔ XU7 عمل می‌کند اما به دلیل مصرف سوخت کمتر بسیاری را مجاب به خریدنش می‌کند. این پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور داشته و طبق اعلام سازنده، ۴۰۵ SLX را در ۱۳.۲ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر است. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، ساینا از همان پیشرانهٔ تیبا استفاده می‌کند. یک موتور ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ با ۸۰ اسب بخار قدرت ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور. البته این نیرو برای کشیدن وزن ۱۰۵۰ کیلوگرمی ساینا نسبتاً کافی بوده و بااینکه شتاب صفرتا صد رسمی آن از سوی سازنده اعلام‌نشده اما اندازه‌گیری‌های غیررسمی عددی در حدود ۱۲ ثانیه را نشان می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده است.

 

نتیجه

در انتخاب نهایی بین این دو خودرو بیشتر سلیقه و نیاز خریداران اهمیت دارد و نمی‌توان یکی را به‌طور کامل برتر از دیگری دانست؛ اما در کل پژو ۴۰۵ SLX با فضای جادارتر، موتور TU5 و داشبورد جدید هنوز هم تا حدودی انتخاب بهتری نسبت به محصول جدید سایپا محسوب می‌شود؛ اما اگر مصرف سوخت کمتر، ابعاد جمع و جورتر و ظاهر جدیدتر برایتان اهمیت دارد ساینا می‌تواند انتخاب نسبتاً مناسبی باشد. هرچند که جدیدتر بودن به معنای زیباتر بودن نیست.

قیمت کارخانه‌ای پژو ۴۰۵ SLX هم‌اکنون ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان است درحالی‌که تیپ EX ساینا ۲۷,۷۵۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. بنابراین باید ۳ میلیون تومان قیمت بیشتر ۴۰۵ SLX را نیز در نظر داشت.

 

 

مشخصات فنی

  پژو ۴۰۵ SLX سایپا ساینا EX
پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 ۱.۵ لیتری M15
قدرت ۱۰۸ اسب بخار ۸۰ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر ۱۲۸ نیوتن متر
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
شتاب صفرتا صد ۱۳.۲ ثانیه حدود ۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر ۷ لیتر در صد کیلومتر
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۶۷ متر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۴/۱.۷/۱.۴۱ متر ۴.۲/۱.۶۶/۱.۴۸ متر
وزن خالص ۱۱۲۰ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۴۱ لیتر
قیمت ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان ۲۷,۷۵۰,۰۰۰ تومان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶۸ دیدگاه‌ها

  1. hossein

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام نظر همه قابل احترامه ولی من موندم خودرویی که از نظر قدرت و گشتاور از پژو slxکمتره چطور میتونه تو شتاب یا سرعت پژو رو بگیره با اونکه فقط 70 کیلو از پژو سبک تره ولی قدرتش 28 اسب بخار و گشتاورش 14 نیوتن بر متر کمتره.
    خدایی گاهی اوقات با خودم فکر میکنم اگه ایران بتونه موتور 1500 سی سی تولید کنه که هشت سوپاپ باشه و بتونه متور tu5روکه 1600 هست و16 سوپاپ بگیره و فقط هفتاد کیلو سبک تره پس چرا این قدر عقب هستیم.
    مگراینکه گریبکسش خیلی عالی باشه چی بگم والا با اطلاعات من جور در نمیاد.ما که یه slxمدل 89 داریم دهنشو به معنای واقعی اسفالت کردیم و تاحالا دو دفعه دسته موتور عوض کردیم و هنوز هم عالی.جوری که شما از ساینا تعریف کردین خدا نکنه یه ساینا گیرم کنه یه جوری به slxگاز بدم که …البته اگه نیاز باشه شایدم سرگاز رد شد خخخخخ
    ان شالله که روز به روز پیشرفت کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.
      دوست عزیز بررسی شتاب ساینا ،، پژو 206 رو براحتی جا میذاره اما به علت دور موتور محدود که تا 6000 هست باعث ضعفش هست.
      شتاب فوق العاده ای نسبت ب slx داره.
      تا سرعت 150-160 از پژو پیش هست اما به بعدش کمی باهم کل کل دارن.
      زیادم ادعای slx رو نداشته باشید همچین مالی هم نیس و همچنین ساینا

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. گاکران

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        بردار سایناتو با سند و مدارکش بیار منم اس ال ایکسم رو با سند میارم تا ۱۶۰ هم بهت سه تا ماشین آوانس میدم سر سویچ هم بذاریم زدی ماشینم نوش جونت.

        موافقم 0
        مخالفم 2
    2. امین

      ۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ساینا 87 اسب قدرت داره و به دلیل نزدیکی محورها شتابش خیلی بیشتر از 405 هست. خودم توی این 3 سال slx های زیادی جا گذاشتم. بعد از سرعت گیرها که توی آینه بغلم محو میشن.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. هادی

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والله من الان پولم اماده هست موندم پژو بخرم یا ساینا گیج شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ساینا

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. شهاب

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ساینا بخر شک نکن

      موافقم 4
      مخالفم 0
    3. سعید

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خوب معلومه هادی خان دیگه پژو خیلی بهتره میخای خونواده ات امنیت داشته باشه حرف منو گوش کن…. پولی بات لگن های سایپا خرج نکن

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. م ح

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (7 ديدگاه)

        نه اینکه ایران خودرو الان داره مازراتی و بوگاتی تحویل مردم میده ؟؟؟ داداش من ، خانواده پژو با موتور قدیمی و ترتری ۱۸۰۰ ، حرفی برای گفتن ندارن . مثل ماست واشر سرسیلندر میسوزنه . بار اول که واشر زد حدود ۴۰۰ بار دوم حدود ۸۵۰ خرجشه و اگه سرسیلندر عوض بشه تا ۱.۵۰۰ باید دست به جیب بشی . یا اگه موتور tu5 منظورته که هر جا پارک کنی آبروت میره از بس روغن ریزی دارن . یکی از همسایه ها رانا داره با همین موتور tu5 که روی پژو ۴۰۵ و پارس هم گذاشتن ، بیچاره از خجالت نمیاره پارکینگ چون صاحبخونه بهش توپیده بود که اینجا مگه تعویض روغنیه ؟ ببر ماشینتو درستش کن . ولی بدبخت میگفت ۴ بار بردم کاسه نمد و وسایلشو عوض کردم ولی روز از نو روزی از نو . از بابت ایمنی هم پژو آنچنان مالی نیست . مخصوصا از قسمت عقب . محصولات سایپا هم دست کمی از این موضوع ندارن و خیلی هم نمیشه بهشون نازید . اما ماشینهایی که سایپا تولید میکنه به لحاظ موتوری از ایران خودرو به صرفه تره چون استهلاک کمتری دارن .
        خلاصه کلام ، حق این ملت نیست با این مبالغ سوار ماشینهای بی کیفیت داخلی بشن ولی موضوع انتخاب بد و بدتره . یا علی داداش

        موافقم 3
        مخالفم 0
  3. ایمان

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام و احترام به دوستان
    بنده سالها از پژو 405 جی ال ایکس استفاده کردم. متاسفانه موتورهای پژو با فشار و دمای بالایی کار میکنند . این فشار و دمای بالا باعث استهلاک سریع قطعات موتور و حتی مجموعه شیلنگ و لوله های آب و هیدرولیک میگردد. با قطعات ایرانی و چینی که الان روی پژو ها نصب میگردد با سیستم پژو سازگار نیست و خرج زیادی روی دست مالک وسیله نقلیه میگذارد. موتورهای تی یو فایو پژو هم استهلاک زیادی دارند و قطعات آنها نیز گران تر هستند.
    متاسفانه اکثر مردم هنگام خرید ماشین تحقیقات عمیقی در این مورد انجام نمیدهند. بنده بعد از بررسی زیاد و پرس و جو از دارندگان ساینا از حدود دو هفته پیش اقدام به خرید یک دستگاه ساینا ex صفر کیلومتر کردم. نتیجه مقایسه با پژو 405 :
    – ساینا نسبت به پژو شتاب خوبی دارد.
    – مشکل صدا و تقه زدن گیربکس که می گفتند در تیبا وجود دارد در ساینا برطرف شده است.
    – اکثر دوستان صدای زیاد موتور ساینا را ایراد می گیرند که بنده در دنده 4 تا سرعت 100 راندم و انصافا صدا از پژو جی ال ایکس کمتر بود. شاید تی یو فایو صدای کمتری داشته باشد و بنده تجربه نکردم.
    – موتور پژو زود زود هوا میگیره و باید هواگیری بشه و باعث سوختن واشر سرسیلندر میشه که این موارد در ساینا وجود نداره.
    – ساینا در کمک ها ( سیستم تعلیق ) نسبت به پژو خیلی نرمه که بنده خودم انتظار این مورد را نداشتم و خیلی از این بابت تعجب کردم.
    – ساینا صندلی های بسیار خوب و اگرونومیک تری نسبت به پژو داره. بنده وقتی پژو را فروختم و اقدام به خرید ساینا کردم بیشتر از این بابت نگران بودم که وقتی به تجربه این راحتی صندلی ساینا را دیدم واقعا حیرت کردم.
    – ساینا بدنه و جلوبندی محکمی نسبت به پژو داره که می تونید آن را از مقایسه تیبا و پژو از صافکاری ها تحقیق نمایید.
    – ساینا تجهیزات رفاهی و زیبایی بیرونی و داخلی بهتری نسبت به پژو داره که البته این موارد بیشتر سلیقه ای است.
    در کل ساینا در رده زیر 30 میلیون بهترین انتخاب است و ماشین کاملا اقتصادی است و سیستم آن تیبا ست که در ایران جواب خود را پس داده و تمام ایرادات تیبا در آن برطرف شده است.

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. علی کیوانی فر

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ممنون از اینکه وقت گذاشتین و نوشتین
      متشکر،من همین اطلاعات رو میخاستم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. رضا

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان میخواید بدونید که یه ماشین هم استهلاک و شتابش به چه صورته کافیه وزن ماشین رو بر قدرت ماشین تقسیم کنیم هرچه این عدد پایین تر باشد نشان دهنده استهلاک پایین و قدرت و شتاب بیشتر است البته بسته به گیربکس خودرو هم دارد ولی در شرایط این که هر خودرویی با گیربکس متناسب با خودرو باشد.البته این ها همه تئوری است ولی تا حدودی می توان تشخیص داد در حال حاضر خودرو های زیر به این صورت می باشد اسب بخار وزن
    سورن توربو 1261/150=8.4
    206 اس دی 1086/105=10.34
    206 تی یو 5 1054/105= 10.03
    اس ال ایکس تی یو 5 1115/108=10.32
    پارس تی یو 5 1185/108=10.97
    ساینا 1050/87=12.06 البته ظاهرا قدرت موتور رو افزایش دادن
    تندر 1115/105=10.61
    تیبا 1000/87=11.49
    پراید 131 915/71=12.88
    سمند ال ایکس ای اف 7 1240/113=10.97
    سمند ال ایکس بنزینی 1220/94=12.97
    405 جی ال ایکس 11

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خوب یعنی الان استهلاک پژو از پراید کمتره،،،،،،،چ حرفا

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. شهاب

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من ساینا خریدم قبلش سمند داشتم ef7 واقعا از سمند لش بهتره کسی میخواد بخره مطمئن باشه که خوبه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. حمید

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم پژو 405GLX مدل 90 دارم. باساینا هم رانندگی کردم نسبت به پژو نرم تر و بی صرو صدا هستش. وصندلی بهتری هم داره به نظر بنده ساینا گزینه بهتری هست

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بهترین نظر…
      خیلی خوب و قانع کننده

      موافقم 2
      مخالفم 0
  7. paizzan

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان …
    من الان مدتیه که ساینا دارم ، ماشین بی سر و صدا و خوبیه ، اینکه میگن از نظره فنی با تیبا هیچ فرقی نداره ، حرف مفته … گیریبکس نسبت به تیبا بهتره ، دنده ها خیلی خوب و نرم جا میره ، سیستم تهویه عالی ، از همه مهمتر صندلی های خیلی خیلی بهتری نسبت به 405 و تیبا داره ، صندوق عقبش هم به نظرم نسبت به تیبا جادار تره ، ظاهری مناسب تری نسیت به 405 و تیبا داره ، رانندگی باهاش خستگی نمیاره ، رو دست اندازها خیلی نرم عمل میکنه و خشک نیست نسبت به تیبا ، من که خدااااایی راضیم … تا به الانم مشکلی نداشته ، والاااا

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. جواد

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    واقعا از نظرات همه دوستان استفاده کردم و مفید بود میشد این نتیجه گرفت که ساینا بخریم بهتر است .و واقعا در اینکه ساینا ماشین کم استهلاک تری از هر لحاظ نسبت به پژو هست شکی نیست (در عین حالی که طراحی ایرودینامیکی ضعیف و ابتدایی دارد .)مخصوصا برای قشر متوسط که بخش هزینه های ماشین خیلی براشون مهمه از جمله خود من پس مطمئن باشید که ساینا گزینه به مراتب بهتری است من تجربه استفاده از این ماشین رو ندارم و نگفتم اما از روی تجارب شما دوستان به این نتیجه رسیدم و آن چیزی که در واقعیت و منطق واضح و آشکار است نیز گویای همین مطلب هست . اگر باز هم کسی نظر خاصی نسبت به پژو 405 و ساینا داره خوشحال میشیم که در میان بزاره در ضمن دقت کنید که در اظهار نظرها احساسی و تعصبی نشوید.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. As

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    اگه یکم دقت کنید میبینید که در سایت دیوار اکثرا این ماشین (ساینا)را بعد از چند روز یا ماه با کیلومتر خیلی کم برای فروش میگذارند. متاسفانه من ثبت نام کردم ولی بموقع انصراف دادم. اشکال در موتور و گیربکس و البته طراحی بدنه که در پیچ ها تعادل ندارد و سایپا اعلام کرده (سایت سایپا نیوز)که قصد اصلاح مجموعه موتور و گیربکس را دارد. ۴٠۵ که اصلا حتی جای فکر نداره توی یک کلام آهن پاره ای بیش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. NIMA

      ۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باسلام من این ماشین رو دارم و برای آب بندی باهاش رفتم شمال و در شرایط برف و بارون تمام پیچ های چالوس رو بالا رفتم سر پیچ ها هیچگونه مشکلی نداره چون از رینگ 14 پنج پره و لاستیک های 185استفاده کردن بسیار نرم و راحت رفتم و بسایر هم راضی هستم تو سربالایی هم خیلی خوب حرکت میکرد و اصلا کم نمیاورد

      موافقم 3
      مخالفم 0
  10. حکمت

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    .سلام دوستان…امیدوارم خوب باشید
    بنده معلم هستم..از قشر متوسط جامعه…حدود ۲۷/۸ تومان پول دارم …چند تا گزینه برای انتخاب دارم…
    ۱) ساینا..بخاطر لوازم یدکی ارزانش(البته اگر لوازمش راحت پیدا بشه)…چهره ی جدیدش..و اینکه میتوانم صفرش را بخرم
    ۲)سمندlx سال(دست دوم)…بخاطر حس امنیتش هنگام رانندگی…اما به طبع مصرف و هزینه ی بالای نگهداری هم دارد
    ۳)رانا که هنوز تجربه ی رانندگی با این ماشین را ندارم
    به هیچ عنوان اهل سرعت نیستم.. به طوریکه لنت پرایدی که قبلن داشتم را بعد از ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر عوض کردم!!!
    !! ما دو نفر هستیم..اما فکر نمیکنم با این حجم ترافیک حوصله ی رانندگی در شهر را داشته باشم…بیشتر نظرم ماشینیست برای جاده و همچنین ماشینیکه کمتر اذیت کنه..(میدانم به هر حال اذیت خواهد کرد)
    متاسفانه مثل خیلی از مردم و نظراتِ مختلفی که در مورد خودروها میشنویم هنوز نتوانسته ام به نتیجه ای برسم برای خرید…وهیچ سر رشته ایی هم برای کارشناسی خودرو ندارم…ممنونم از شما دوستان اگر طبق شرایط من..مرا راهنمایی کنید…
    فدای مهرو معرفتتان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      من خودم ساینا دارم ماشین کارمندیه از لحاظ استهلاک از ماشینای ایرانخودرو کم استهلاک تر و مصرف سوخت کم وقطعات ارزان پیشنهاد میکنم راجب ساینا تحقیق کنید و ازکسانی که این ماشینو تجربه کردند سوال کنید

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. ایمان

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      بین گزینه هایی که فرمودید ساینا گزینه مطمئن و کاملا معقولی است.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  11. فریدون

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعد از کلی تحقیق سایناex ثبت نام کردم.
    استهلاک کمتر
    مصرف کمتر
    قیمت قطعات و تعمیرات کمتر
    ابعاد جمع و جورتر
    کلا خانواده گروه تیبا رو سوار نشدم ولی از هر کسی که تیبا داره میپرسم راضیه. خودم ال۹۰ دارم و فکر نمی کنم هیچ ماشین زیر ۴۰ ملیونی ازش بهتر باشه ولی ساینا هم برای زیر ۳۰ ملیون خوبه. چه میشه کرد ایرانه و اینها تو لگنهای ساخت خودروسازهای دزد وطنی باز بهتره

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. منفرد

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دادا مصرفش کمه…؟؟یعنی 100چند میسوزونه..
      من خودم ساینا سوارم… لطفا دقیق جواب بدید…ممنون میشم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. شهاب

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ساینا ازهرنظرخوبه من ۶ماهه دارم آی نمیگه مصرفش خیلی کمه شتابشم عالیه حتما بخرید پشیمون نمیشیدبخدا دیگه کافیه تا کی توخیابان قیافه ی سمند و پرایدو ۴۰۵ بدشکلو ببینیم روحیه مون پوکیدبخدا نگاه خارجیها همیشه به روزن نه ما ۳۰ ساله ول کن ۴۰۵ نیستیم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. علی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام برای برای خرید ساینا دوهفته تحقیق کردم در مجموع خودروی بسیار خوبی هست. در نتیجه دوروزه مدل ای ایکس لوکس ثبت نام کردم.خیلی عالیه
    پول ندیم به این چینی های غارتگر و دزد.
    فقط ساینا

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. امیر

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فقط ساینا وتمام بدون بحث بی خودی والکی

    موافقم 3
    مخالفم 0
  15. حسین

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ساینا خریدم واقعا ازش راضی هستم نسبت به تیبا خیلی بهتر شده خیلی شیک تره قیمتش هم با این تغییراتی که بهش دادن می ارزه چه بسا همین تغیرات رو اگه خودتون بخواید رو تیبا معمولی بدین همین قیمت پاتون میافته حالا هر کی پول داره و میتونه ماشین خارجی و خوب بخره خب صد البته که بهتره ولی با این پولی که ما داریم و تو این رنج ارزشش رو داره ولی یه علامت سوال بزرگ جلو خود شرکت سایپا هست وقتی یه چیز نزدیک ۲۷۸۰۰۰۰۰بابت این ماشین پول میگیرین یه انتن ساده و یا آچار چرخ ناچیز چیه که شما از رو ماشین حذفش کردین تازه کارت دو ستاره هم که توی تبلیغات به عنوان یه آپشن اسم بردین چرا حذفش کردید من این ماشین رو نمایندگی کاسانه رشت برداشتم ولی اینا رو نداره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. مصطفی

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تو شهرما ساینا زیاد شده قطعا ماشین خوبیه که مردم زیاد میخرن از خیلیاشون پرسیدم همه راضین از ساینا و از خریدشون پشیمون نیستن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ساینا از سمند خیلی بهترهست هم از نطر امکانات وهم صندلی واصطلاک کمترین خیلی مهمه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  18. دوستی

    ۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    توی کشورمون هر ماشینی که تولید میشه ، اوایل در موردش بقدری بد و بیراه میگن و ازش بدگویی میکنن که ندیده دل آدمو میزنن . اما بعد از یه مدت همه براش صف میکشن و حتی اگه بشه توی نوبت هم میرن که زودتر بخرن . مثل ال ۹۰ . اوایل همه میگفتن گاریه اما همین گاری ( به قولِ بعضی افراد دلال و سودجو یا یه مشت انسان مغرض ) ، الان شده ۴۰ میلیون و براش سر و دست میشکونن . یه مدت سمند و یه مدت تیبا و الان نوبت ساینا رسیده که ازش بدگویی میکنن . اما بعد از یکی دوسال همینم عادی میشه و کسی ازش بدگویی نمیکنه که هیچ ، براش پر و بال هم میزنن . چون چاره ای نداریم . خودرو شده انحصاری بین دو شرکت آشغال و لگن ساز و دولت هم همه جانبه ازش حمایت میکنه . پس مردم مجبور هستن که به همینا راضی باشن . تازه هر سال هم که یه مبلغی میذارن روی قیمتش . فقط خدا به داد مردم مظلوم برسه . ولی در کل مجبوریم از بین بد و بدتر یکی انتخاب کنیم . من ساینا رو ترجیح میدم به خانواده پژو با موتور قدیمی و ترتری xu7 ۱۸۰۰ که مثل ماست ، فرت و فرت واشر سرسیلندر میسوزونه . بقیه موتورهای وطنی هم از این قائده مستثنی نیستن هر کدوم مشکلاتی دارن . این سیاست شرکتهای خودروسازیه که جنس آشغال میدن دست مردم تا بتونن دوباره از طریق فروش قطعات یدکی سود چند برابر بکنن و به طریقی پول بی زبون مردم رو از جیبشون بکشن بیرون . برای دوستان آرزو میکنم هر کسی با هرماشینی که داره خوش باشه و انشاءالله که مشکلی براش پیش نیاد .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان طبق تحقیقات و پرس و جوهایی که انجام دادم دوستانی که ساینا خریده بودن خیلی ازش راضی بودن منم ثبت نام کردم و مطمئنم که پشیمون نمیشم درضمن من ۴۰۵ و سمند lx هم سوار شدم حیف پول فقط واشر سر سیلندر میسوزونه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  20. همتی

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام،
    ساینا دوگانه سوز نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Ro

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام شمارو به خدا قسم میدم نه تیبا بخریم نه ساینا به خدا من داشتم شاید شتابش خوب باشه من حتی با اون ۲۱۰ رفتم ولی سریع از هم می پا شه تمام قطعاتشم گرونه من تقریبا هر ۳ماه ۴۰۰ هزار تومان خرج می کردم من که ۳ سال استفاده کردم پدر مو که در آورد شاید برای شما خوب شد من که آرزو دارم خوب بشه به جان خودم هنوز صداش تو گوشم هست شاید باورتون نشه ولی به بدبختی فروختم با ولی ضرر بازم خودتون می دانید.. .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  22. Ro

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینو یادم رفت که بگم مصرف سوختش تو ۱۰۰ تا خوبه تا میشه ۱۲۰ با پیکان برابری میکنه اینو بگم من تمام سنسوراشو چند بار عوض کردم یه راهنمای که می تونم به شما بدم اینکه سنسورهای اکسیژنشو هر دو تاشو پرایدی بندازید چون من تا الان از مدت ۳ سالی که این ماشینو داشتم ۶ بار سنسور اکسیژن عوض کردم که هر بار می رفتم نمایندگی خودشون اتومات سنسورو برام میاوردن ناگفته نماند اوایل به بدبختی قطعاتش پیدا می شد الان خیلی بهتر شده بعدش براتون بگم که سر پیچ با کمی احتیاط حتما برید چون تعادل خوبی نداره که با لاستیک پهن بهتر میشه جعبه عقبش انگار واسه خوش کار می کرد هر بار دوست داشت بار می شد دیگه تو مسافرت با فامیلمان که می رفتیم دیگه شده بود باعث خنده اونا البته چند تا قفل ساز کلید ساز ببری یکی شون حتما موفق میشه واستون درست کنه خوبی که داره زیاد در بند روغن اب نمیشید از این لحاظ بد نیست تو تابستون زیاد ناراحت نباشید درجه نشانه آب از نصفه بالاتر میره اما جای نگرانی نیست با ریختن ۲تا ضد یخ و ضد جوش خوب میشه از دربهشت بگم که هر کی از کنارش رد میشه فکر میکنه باز اما قسم می خوردم بسته هست ~? سر پیچ انگار دور کم بیار باید با دو سه فرمون دور بزنید از مکانیکا َُش بگم که همه انگار هیچی حالیشون نیست شده این ماشین من تستر در کل من زیاد راضی نبودم حالا خود دانید

    موافقم 0
    مخالفم 1
  23. منفرد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان ساینا سوار در رابطه با مصرف درون شهری، مثل تهران راهنمایی کنند لطفا… که مصرفشون چقدره..
    بنده با رانندگی بسیار عادی در100کیلومتر بهترین رکوردم 9/8نه ممیز هشت هست…البته هنوز گارانتی اولیه نرفتم.. روغنم توو 800تا عوض کردم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تو شهرشلوغ مصرفش 9.1-9 هست ولی تو شهرهای کوچک حدود 8.5 است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ایمان

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سلام دوستان
      بنده دو ماهه که ساینا خریدم و حدود 5600 کیلومتر استفاده کردم. در هفته های اول مصرف درون شهری تبریز 7.5 ( هفت و نیم ) لیتر بود اما الان به 6.7 ( شش ممیز هفت ) کاهش یافته.
      مصرف جاده ای 6 لیتر در سرعت 110 بعد از 4000 کیلومتر کارکرد اندازه گیری شد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  24. مهران

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام معلومه پژو بهتره اینو بچه هم میدونه چون امنیتش بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. مجید

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ***برای اقشار کم درآمد جامعه که نمیتونن هزینه سرسام آور این لگن رو تامین کنن ، پراید ، تیبا یا ساینا بهترین ماشینه . علاوه براینکه هزینه استهلاک کمتری دارن ، از لحاظ موتوری سگ جونتر از خانواده پژو هستن ….همه میدونن که برای پژو ، واشر سرسیلندر و حتی خود سرسیلندر جزو قطعات مصرفی محسوب میشه و سالانه باید دست به جیب بشن تا بلکه این زپرتی براشون کار کنه .

      موافقم 2
      مخالفم 0
  25. مصطفی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بنده اولین سفرمو امروز با ساینا رفتم ۱۲ ساعت یکسره گازوندمش همشم باسرعت بالای ۱۲۰ تا .شتاب و هندلینگ توی جاده عالیه از پژو هیچی کم نداره از نظر شتابم که خیلی خوبه توی سبقتا کندش خوب بود مصرف سوختشم تو جاده صدی ۵.۵ که جزو خودروهای کم مصرف دسته بندی میشه هرچی درمورد ساینا بدگویی میکنن دوستان جدی نگیرید ماشین خیلی خوبیه هرکسی خواست ماشین بگیره من بهش ساینارو پیشنهاد میکنم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  26. Alpe

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام متاسفانه برخی نظرات رو که آدم میخونه میمونه چی بگه … وقتی برخی از دوستان ماشین کیا اپتیما ۲۰۱۶ از نظرشون نسبت به پژو ۴۰ سال پیش آشغاله چون موقع تیک آف صدای جیغ لاستیکش به پژو نمیرسه و ملاکش واسه مقایسه اینه دیگه آدم چی باید بگه یا از موتور tu5 تعریف میکنن این موتور برای ۲۰۶ طراحی شده نه برای اتاق ۴۰۵ و اصلا بدرد اتاق سنگین پژو ۴۰۵ نمیخوره اگه قرار بود ی موتور رو برای همه ی محصولات استفاده کرد چرا شرکت تویوتا برای هر محصول ی موتور میزنه موتور مثلا یاریس رو مینداخت رو همه دیگه….
    خیلی از دوستان میان نظر میدن بدون حتی از نزدیک اون خودرو رو دیده باشن پس خواهشا از دادن نظرات جانب دارانه خودداری کنید و بزارید کسایی که از اون استفاده کردن بیان نظر بدن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام بنده 20 روزی ساینا خریدم مصرف سوختش درون شهر 13 لیتره صدای موتور بالاتره از پژو ه بعدش کرکر گیربکس گیر داشتن دنده شو نگویید

    موافقم 0
    مخالفم 2
  28. صدر

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام بنده 20 روزی ساینا خریدم مصرف سوختش درون شهر 13 لیتره صدای موتور بالاتره از پژو ه بعدش کرکر گیربکس گیر داشتن دنده شو نگویید

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. مصطفی

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (14 ديدگاه)

      دوست عزیز ماشین صفر کیلومتره چند وقتی که کار کنه هم مصرف سوختش درست میشه هم مشکل گیربکس (بدجارفتن دنده ها) و یه مقدار از سروصداهای اضافی موتورم مال اینه که روغن موتور غلظتش پایینه با تعویض روغن موتور این سروصداها کم میشه تمام این مشکلاتی که شما گفتید رو داشتم الان خداروشکر مصرف سوختش تو جاده صدی ۵.۵ شده بود تو شهرم صدی ۸ کمکاشم خیلی خشک بود طوری که کوچکترین ضربه رو به اتاق انتقال میداد. باهاش مسافرت رفتمو اومدم هم اون مشکلات حل شد هم ماشین خیلی نرم تر شد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  29. مسعود

    ۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من همه ی نظرات رو خوندم. بعضیا یه جوری این ماشین رو کوبیدن که انگار از روزی که بخری باید هر دقیقه بگی غلط کردم در حالی که من از چند نفر که داشتن پرسیدم همه راضی بودن و میگفتن ماشین خوبیه. به نظرم ماشین صفر یه کم رسیدگی اولیه مثل تعویض روغن مرغوب و واسکازین گیربکس مرغوب و البته کمی مدارا میخواد تا ماشین سرپا بشه. قیافش هم صدبرابر بهتر از ماشینای قدیمی و تکراری هست که ۲۰ساله داریم تو خیابون میبینیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. نعیم

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.دوستان همراه ماشین ساینا چه چیزهایی باید گرفته بشه؟ مثلا کارت ستاره و بیمه بدنه یا کارت طلایی و بقیه چیزها؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام زمان تحویل فقط لوازم جانبی مثل آنتن،آچار چرخ،جک،مثلثی شبرنگ تحویل میشه..بیمه بدنه همراه سند حدود دوهفته پس از تحویل خودرو از طریق نمایندگی تحویل مشتری میشه….بیمه شخص ثالث و کارت سوخت و کارت خودرو از طریق پست ارسال میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا