ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. نوید

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اصلا قابل قبول نیست که سمند چیزی از ال90کم داشته باشه حرفاتون همه تعصب…
    من سمندمو با دوتا ال90عوض نمیکنم با اون پشت زشتش… .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. VOLVO KING ROAD

      ۲۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      نوید خان موتور ال90 به 2تا سمند می ارزه.البته سمند ماشینه خیلی خوبییه ولی موتورش به هرحال ساخت ایرانه.من تا چندماه پیش سمند رو از تمام مماشینا ی هم رده خودش بیشتر قبول داشتم.ولی یه همکار داریم که فقط ماشینای امریکایی سوار میشد از وقتی که وضعیت بنزین خراب شد دیگه از آمریکایی بازی اومد بیرون.فشار پاش هم ظالمانه بالاست، طوری که فقط دنده 1 رو رو دور 4000 میندازه تو 2 از 2 دیگه خدا به فریاد پیشرانه ماشین برسه تمام دنده ها رو رو 6000 عوض میکنه این میدونی یعنی چی؟یعنی اینکه سال. 87 یه 405 صفر خرید به دلیل تعویض دنده ها تو 6000 ماشین تو 3ماه موتور پیاده کرد همونطور فروخت .باز یه 405 2000 عروسک خرید به 4ماه نکشید.بعدش یه 206 فرانسه خرید 7ماه بعد اون هم به سرنوشت 2تای دیگه دچار شد.پرشیا خرید 4ماه و 8 روز موتور سوزوند!!!! یعنی الاغ سواریه برا خودش.نوبت به سمند رسید 6ماه کار کرد براش.سال 90 یه ال 90 E2 پارس خودرویی خرید الان 4سال داره براش کار میکنه ولی ماه پیش که سوار ماشینش شدم دیگه کم کم داره به تر تر می افته از روزی که دیدم 4سال موتر براش کار کرده به ال90 ایمان آوردم.اگه حرفم رو باور نمیکنین شمارم رو میدم هرکی که دوست داره هماهنگ کنه بریم پیشش ماشین روببینه و سوار ماشینش شیم تا ببینه هنوز هم به ماشین رحم نمیکنه میدونید که ال 90 7000 دور موتور داره و ردلاین(همون خط های قرمز که بعد از 6500 تو دور موتور پژو قرار دارن)رو نداره یعنی میتونی تا 7000 دور برسونی دور موتور ال 90 رو.هنوز هم دور موتور رو تا به 6400 تا 6700 6800 نرسونه به ماشین دنده نمیده. البته سمند تو جاده و سواریش از تمام ماشینای هم رده خودش بهتره.ولی موتور ال90 یه چیز دیگه است.این هم شمارم 09384402850 مسعود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسن سهرابی

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام . خدمتتون عرض کنم که من هفت ساله ال نود سوارم و از هر لحاظ ماشین بیستیه . هم از نظر فنی وهم از نظر ظاهر. من هرجور ی خواستم باهاش رانندگی کردم و کلی هم از رانندگی باهاش لذت میبرم. تو رنج قیمتی از همه ماشینهای هم ترازش سرتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا34

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    آقا من هردوشونو درشرایط یکسان روندم.ال 90سبک بال ترراه میره ولی من هندلینگ سمندرومیپسندم .البته این مقایسه که درسایت گذاشتن مال سمند قدیمیه ال ایکسه .به نظرمن ال90دربرابرسمندef7جدید حرفی برای گفتن نداره .2ایربگ باترمزجدید وسیستم مولتی پلکس خیلی سمندروجلوتر میندازه درضمن چندمیلیونی هم ارزونتره .پس انتخابی معقولتر هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    با سلام چند وقت پیش نسخه فرودین ماه 94 مجله ماشین رو مطالعه می کردم در قسمتی از اون نویسندگان مجله ماشین به 10 پرسش مشترک اغلب خوانندگان پاسخ داده بودند که یکی از اون سوالها این بود به نظر شما بهترین و مقرون به صرفه ترین ماشین فعلی ساخت داخل کدوم هست ؟
    باور کنید نزدیک به 90 درصد اونها گفته بودند بدون شک تندر90

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۲۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من لاستیک های l90را به چهار تا سمند صفر نمیدم

      موافقم 0
      مخالفم 1
  5. مهرداد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام.
    راجب سیستم تعلیق سمند و ال 90 که به گفته شما برتری با ال نوده بایستی بگم که من کاملا مخالف این حرفم .
    سیستم تعلیق سمند سیستمی نیم مستقل بوده که با توجه به طراحیش بسیار قابل قبول تر از سیستم تعلیق ال نوده .چون سیستم تعلسق ال نود سیستم تعلیق ثابت به حساب میاد و یکی از علت هایی که سر پیچ ها از تعادل کمی برخورداره همین ضعف سیستم تعلیقشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شکى نىست که موتور و گىربکس ال90 بهترن ولى تسلط سمند تو جاده بهتره که اىن خىلى مهمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ما سمند داریم البته که سمند به علت وزن بالایی که نسبت به ال 90 داره شتاب پایین تری داره اما اگه یکم عاقلانه فکر کنید ال 90 مدل ای 2 داره 45 میلیون پول به جیب میزنه و حتی بازکن صندوق هم نداره سمند بترکونه 29 یا30 بفروشه که باامکانات بالایی نسبت به هم رنج قیمتیش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. hamid

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    کنسول جلو وداشبورد تندر از پراید جدید هم زشتتره.البته رنو ال 90 رو ئاسه زیرتاکسی تولید کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مسعود

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما حدود 4ساله النود داریم خیلی بی ریخته ولی از نظر موتور چیزی کم نداره همچنین امکانات ایمنی نظیر 2ایربکش بسیار خوبه و ماشین خیلی نرمی هست تو چاله چوله بندازیش آخش درنمیاد ولی خداییش سمند بعد از چند سال هم صدای موتورش زیاد میشه هم چند سالی که عمر کنه بدنش یه جوری افتاده میشه اصا انگار صدای بیشتری هم تو کابینش نسبت به تازگیش میاد ولی النود نه صدا موتور تغیر میکنه نه مشکلات بدنه سمند رو داره ولی از نظر شکل و ظاهر سمند خیییلی سرتره ولی امکانات ماشین آدم رو نجات مبده نه شکل و ظاهر ماشین
    ب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    باز هم تندر 90 در صدر رضایت مندی مشتریان از خودرو :
    http://www.donya-e-eqtesad.com/news/904477/
    البته هر ساله این بررسی ها انجام میشه و تندر نه تنها در رضایت مندی بلکه در بحث بررسی کیفی نیز همواره از خودروهای بی کیفیتی چون سمند برتر بوده
    و نیاز به این هم بحث هم اینجا وجود نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. عرفان

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    من کاری به ال نود ندارم ولی سه چهار ساله با سمند lx مدل 89 موتور معمولی رانندگی میکنم. انصافا ماشین مرد و مردانه است. با ابهت، شیک و با کلاس، موتور 1800، تعادل عالی در جاده، بسیار مجهز نسبت به قیمت خودرو، جادار و خیلی چیزای دیگه ولی اگر یه مقدار کم مصرف تر و چابک تر بود خیلی بهتر بود … در کل سمند خیلی بیشتر از قیمتش نسبت به ماشین های دیگه می ارزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Armin

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تندر 90 ماشین بهتری هست ایمنی بیشتر رای بیشتر مصرف سوخت کمتر تجهیزات بیشتر واقعا برتری داره سمند فقط قیمت کمتر و قیافه داره که زیاد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سعید

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تندر زودتر شتاب میگیره ولی از نظر ظاهرو استقامت و زیبایی سمند خیلی بهتره سمند ال ایکس مولتی پلکس هم از همه نظر از تندر سره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. آزاد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام دوستان !

    بالاخره قطار این مقایسه طولانی و پرتنش از حرکت ایستاد و هردو خودرو شناخته شدند !!

    ….خرم باشید و شادکام !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. shahab

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    بین این دوتا سمند خیلی بهتره اگه ef7 باشه که دیگه ال90حرفی برای گفتن نداره
    البته هردوشون در مقایسه با ماشینای خارجی هیچی نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. erfan

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 8ساله ال 90 دارم سمندم داشتم باور کنید 1 بار ایراد فنی پیدا نکرده کم مصرف و کم اصطحلاک به نظر من قابل مقایسه نیستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حمید

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بنظرمن اگه کسی ال90 سوارشه دیگه حاظرنیست هیچ وقت سوارسمند یاخودروهای مشابه بشه.
    کسانیکه میگن سمندبهتره شایدهنوزال90 نداشتن که ببینن رانندگی یعنی چی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خداییش اینو راست میگه.سواری که ال 90 میده عمرا سمند بده.صدایی که موتور ال 90 داره مثل این میمونه که توربو شارژ روشه خداییش ی خورده بهش برسی خیلی قشنگ تر از سمند میشه.من خودم رنگ نوک مدادیشو دارم که این کارارو واسش کردم:شیشه دودی-کمی ارتفاع-لاستیک پهن-اگه خواستید دِف یوزر هم بندازبن روش اگه که نه همینا خیلی قشنگش میکنه.وقتی کمی ارتفاع بزنین هم مشکل دید عقب حل میشه هم خوشگل میشه.لاستیک پهن که بندازین باز هم خوشگل میشه هم سر پیچ ها مشکلش حل میشه و بالا 120تا با خیال راحت میشه رفت.
      شاد باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. majid99

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من هردو ماشین داشتم به سمند کاری ندارم ال 90 دوماه بیشتر نتونستم سوار بشم چون قیافه ماشین برام قابل تحمل نبود برید جلو بندی سازی و در مورد اکسل و سیستم تعلیق ال 90 سوال کنید افتضاح دوبار جاده هراز رفتم و فهمیدم اصلا خوب نیست من آ5 سال رانندگی میکنم بخدا بدون تعصب میگم اتاق صفر اما فنی موتور واقعا عالیه گیربکس عالی پشت چراغ قرمز مهال از ماشین ایرانی جا بمونی ولی برا جاده صفر در کل هرکی مسافرت زیاد میره حتی 405 یا پارس هم نگیره سمند بهترین گزینه هستش کنسول وسط برای راننده خستگی کم میکنه و کانال کولر برای سرنشین عقب هم فابریک داره و سرو صدای بیرون کمتر احساس میشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. hamid

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا مجید مطمئنی ال90 داشتی !!!!
    اتفاقا بنده نزدیک 7 ساله ال90 دارم و حدود 200 هزار تا هم باهاش روندم، ال90 از لحاظ فنی قابل مقایسه با سمند نیست حتی یکبار هم مشکل غیر عادی فنی و جلوبندی و… با اون نداشتم تو این 7 سال غیر از تعویض دو تا کوئل که اون هم مصرفی هستش فقط سرویس های دوره ای اون انجام شده الان هم موتورش مثل ساعت دقیق کار میکنه انصافا پیش هر تعمیرکار اعم از جلوبندی ساز و مکانیک وصافکار و…رفتم از ال90 به عنوان بهترین ماشین تو این رنج تعریف کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مجتبی

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    بنده تا حالا سمند نداشتم ولی الان 7 سال هست ک ال 90 دارم و فقط روغن ، شمع و لنت تعویض کردم دور موتور با روزی که ماشینرو تحویل گرفتم یکیه فک نمیکنم یه سمند اگه 7 سال کار کنه اوراقیها هم مشتری اون یاشن بگذریم که توی این 7 سالمم مهمون دائمی نمایندگیهای …. هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مجید99

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    لطفا بدون تعصب باشید و خوب مطالعه کنید من که گفتم از لحاظ فنی خوبه من تو سال 91 یه مدل 90 ای یک داشتم گفتن زیاد راه رفته 45 تا بده تسمه تایم برا تسمه تایم 4ساعت معطل شدم و 480 هزار هزینه در صورتی که موتور xu7با صدهزار تومن تسمه تایم عوض میشه 20دقیقه رفتم برای ارتفاع زدن فنر لول ریسی گرفتم بردم آقای جلو بندی ساز گفت باید فنر لول به اکسل جوش بدم که در نره آخه نمیشه هم ارتفاع نزنی ماشین سدان هستش اما اگه ارتفاع نزنی انگار تو شاسی بلند نشستی همون موقعه تو برگه کمپانیش زده بود قیمت 9250 که سمند 14700 بود وپارس 16900حالا مردم ما هرچی قیمت رو بالا ببری بیشتر استقبال میکنن به نظر من ال 90 و پژو تیپ 2بیخودی قیمت نجومی گرفتن رفیق منم ماشین نگه داره یه پراید 88 داره تا حالا فقط آب روغن لنت و لاستیک دیگه خرج نداشته پس اونم بگه پراید عالیه این که ال 90 قیافه نداره و فقط از لحاظ فنی کم استحلاک هست و قرار بود جای پیکان رو بگیره همه میدونن الان اگه رانا هم 50 تومن بشه همه ازش تعریف میکنن خوب یه بچه 7 ساله عکس ماشین بکشه قشنگتر میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. همايون علي نژاد

      ۱۰ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      درود همین الان بیا کیت اصل ٢٢٠ هزار بادستمزد مکانیک ۶٠ هزار برات عوض کنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مرتضی

      ۱۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام مجید۹۹ من ال نود ای دو دارم واسه سال نوده از صفر دست خودمه ۱۵ میلیون خریدم باید بگم واقعا عالیه مصرف سوخت عالی٬؛ ٬شتاب عالی ؛جلوبندی فوق العاده برای این جلوبندی هم همین رو بگم که من چون در معدن سنگ میکنم و تقریبا هر روز از کوه بالا و پایین میروم جدی میگم من از کوه صدا شنیدم از این زبون بسته نه در ضمن این که ال نود را با پراید مقایسه کنید نشانه تخصص شما نیست و وقتی هم که از ال نود که محدودیت دور موتور ندارد جلو زدی نشانه کیفیت خودرو تو یا دست فرمونت نیس شاید طرف پاک کرده باشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. مجید99

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    منم 80 دستمزد دادم اما تسمه تایم اصلی 400 بود متفرقه 160 هزار تومنی هم هستش بهتر k4m باtu5مقایسه بشه نبا xu7که سال 1378تولید شده من روز اول متوجه نشدم ماشین روشن هستش انقدر موتور ماشین بی صدا هستش ال 90 رو میگم ولی اینکه از لحاظ اتاق ضعیف هستش غیر قابل انکاره وحتی جنس داشپورد مثل پرایده و اساسا خودرویی هستش که درصد سود تولید کننده با بهانه تحریم واقعا بالاست من خودم الان یه هیوندا ورنا دارم اون روز رفیقم یه پژو پارس 1.6اورده بود خدااییش اسم ماشینم ورنا ولی داخل کابین اصلا قابل مقایسه نبود جلو کنسول ماشین خودمو دیدم نسبت به ماشین اون خداییش تصمیم گرفتم پارس 1.6 بگیرم چرخ عقبشم دیسکی بود واقعا سواریش و سیسش بهتر بود جهنم ایرانی باشه بهتر هرکسی به دور از برند ببینه چی دوست داره و راهتره اونو سوار بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. آريا

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    یکی از معایبی که همه ال90 یهای عزیز قبول دارن کنترل بسیار بد و عدم فرمان پذیری مناسب در پیچ ها . و عدم اطاعت عقب خودرو از جلو هست. یعنی بعضی وقته عقب خودرو از فرمان تبعییت نکرده و از نیمه راه خودش بر می گرده خونه . و همراه راننده تا مقصد نمی ره. میدونم. مییییییدونم براتون اتفاق افتاده ولی کتمان می کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. صمد

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    والله من 8 سال سمند داشتم ، ماشین پرقدرتی برای مسافرت جاده ای است ، اما دوام نداره ،ترمز خوبی نداره، بعد از 3 سال میافته رو خرج از کولر و فن گرفته نا تزیینات ضعیفش که مرتبا کنده میشن و بعد از 8سال سر سیلندر ش سوراخ میشه ، بعد ال 90 گرفتم ، ماشین زیبایی نیست اما انصافا موتور خوبی داره وبخصوص ترمزش خیلی از سمند بهتره، قدرتش از سمند کمتره ، مبلمان سمند و راحتی صندلی سمند بهتره ،صندوق عقب سمند جادارتره، اما دوام ال 90 در مورد قطعات و خرج خیلی بهتره ، در کل به نظر من سمند برای 5 سال و ال 90 برای 10 سال خوبه .سیلندر سمند مثل پژو آلمونیومی است و در برابر آب ضعیفه و زود سوراخ میشه ، اما سیلندر ال90 چدنی ست و خیلی با دوام تره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. کامیار

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان عزیز.

    خارج از هر تعصبی من هم تندر داشتم هم سمند.درمورد سمند باید گفت حرف یه سری از دوستان صحیحه که سمند تو موتورش از تند ضعیف تره از نظر مکانیک.ولی قابل ذکر هستش که این مقایسه روی سمند با موتور معمولی انجام شده.این روزا سمند با موتور Ef7 بسیار عملکرد خوبی داره.چرا که این موتور توسط شرکت معتبری تولید میشه.و جز موتو ر های شناخته شده هستش.در ضمن .موتور ef7 با شونزده سوپاپ هم گشتاور بالاتری و هم قدرت بالاتری به خودرو داده.این از مشکل موتور سمند.
    مورد دیگه در مورد مشکلات امنیتی مث ایربک و ترمز هستش که گفتن ضعیف تر از تندره.اینم روی سمند مدل قدیمی درسته.اما از اردیبهشت نود و دو به بعد با اصلاح شکل موتور ef7 سیستم ترمز هم تغییر کرده چون هم صفحه دیسک ترمزا رو بزرگ تر کردن هم بوسترای قوی تری رو براش نصب کردن که این مشکل چ حل کرده.ایربک هم که مشکلش حل شده و ازین جهت هم مشکلی با سمندنخواهید داشت.
    به دوستان توصیه میکنم اگر اهل مسافرتید سمند رو (ترجیها ef7 ) و اگر ماشین درون شهری میخواید تند رو انتخاب کنید.
    سمند از اردیبهشت نود و به بعد کلا اصلاح شده و عملکرد خوبی داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. abolfazl

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام
    خودرو سازی ما سه مشکل عمده دارد:
    1.محصول متنوع ندارد اقای خودرو ساز تنوع ، نه تغییر مدل چراغ ها ،نه خط انداختن رو در و اینا،طراحی با جوانان خلاق نه سمند جدید ماشین جدید و بهتر نه کیفیت 30 سال پیش و مشابه مدل های بروز دنیا
    2.کیفیت مناسب در مقابل قیمت پرداختی و با قیمت مشابه ماشین خا رجی ندارد اقای خودرو ساز میگی تحریم نمیشه رقابت کرد درست باید برای 20 تلاش کنی تا 15 بگیری نه بخوای قبول بشی با 10 که اوضاع بشه این
    من خودم به شخصه حاضرم 10 تا 15 میلیون برای حمایت تولید داخلی و اقتصاد کمک کنم نه ماشین هیوندای i40در منطقه ازاد خودمون با پلاک منطقه 88میلیون که مسلما قیمت کارخانه ایش پایین تره ولی با پلاک ایران160میلیون تازه کارخانه ای و تحویل 30 روزه
    اگه میخواید مردم ماشیناتونو بخرند باید رقابت کنید ماشین در حد النترا بزنید با قیمت 60 تا 70 که منطقه ازادش 57 فول ابشنه
    ماشینی طراحی کنید مثل مدل های 2000تا 2006 با قیمت های 30تا 40 تومن
    بخدا مردم وام میگیرند بجای پرایدو پژو بخرند حداقل میدونند ماشین سوارند
    **3.عدم توجه به سلیقه مردم
    اگر به این موضوع توجه نشود باید بجای خودروی داخلی از کشور چین حمایت کنیم
    مثل جک و جیلی که ماشین های با کیفیتی هستند و قیمت پایین دارند که اگر نمونه بی امکانات وارد بازار کنند و قیمت پایین مسلما قیمتی تا 30میلیون می توند داشته باشد
    ***در آخر باید بگویم دیگر شعار بست است ما ضد انقلاب نیستیم فقط دیگر تا شما قدمی برای سربلندی کشور بر ندارید تا خودرویی در حد ماشین های دنیا نسازید توقع خرید و حمایت نداشته باشید و ما مردم دیگر ماشین نمی خریم با این شرایط فکر کنم چین به حفظ جون ما بیشتر اهمیت می دهد***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. hossein

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من میخوام بخرم .
    ولی نمیدونم کدوم .سمند تغریبا مشخصاته تندرو داره قیمتشم مناسبه .ولی باز گیجم . راهنماییم کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۶ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      داداش یه واقعیت ایرانی هست که میگه در ایران هرکی هرچی داره رو میگه بهترینه!
      ال90 یه زمانی به عنوان جایگزین پیکان وارد بازار ایران شدو با قیمت پایه 8.5 میلیون پیش فروش شد اما یهو با استقبال ما ایرانی ها قیمت این خودروی فوق اقتصادی(ارزان سازی شده) رسید به 45 میلیون تومان!
      ال 90 به جز موتور خوش ساخت، کم استهلاک و کم خرجش هیچ چیز دیگه ای نداره! وسلام!
      در این بین با توجه به تمام شاستگی های سمند در مقابل ال90 توصیه من سمند هم نیست چون کلا کیفیت محصولات ایرانخودرو به شدت افت داشته(در اثر تحریم) و در حال حاضر خرید یک خودروی صفر یعنی اول مصیبت، اگر واقعا بین خرید این دو خودرو موندید بهتره ال90 بگیرید( به دلیل عدم تبعیت رنو از تحریم ها کیفیت ال90 افت نکرد) اما بدونید پولی که بابت این خودرو میدید به هیچ عنوان ارزش اون رو نداره…خودرویی که حتی قابلیت ساده تنظیم ارتفاع فرمان رو هم نداره چیزیکه روی پژو 405 دهه 80 میلادی وجود داره. در کل ال 90 پیکانی است پر شتاب با ایمنی بالاتر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. یک نفر

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام
    من کارآموزی لیسانسمو مدیریت مونتاژ تندر90 پارس‌خودرو بودم و اونجا شاهد بودم برای مونتاژ تک تک ماشین‌ها به دلیل نظارتی که فرانسوی‌ها داشتن چه دقتی صورت میگرفت. این ماشین از نظر نمره منفی‌ای که به تولید و مونتاژ ماشین‌ها میدن کمترین نمره رو داشت و از این نظر با کیفیت‌ترین خودرو تولید داخله. در مجموع باید بگم این ماشین مثل ماشین‌های دیگر تولید داخل هنوز بساز و بنداز نشده.

    این موضوع که کیفیت L90 استاندارد را در این رنج قیمت بالا می بره بسیار صحیح هست.

    نمونۀ اون هم توی ذوق خوردن من هنگام رانندگی کردن با یک V8 بود.

    شاید 206 یکی از بهترین خودروهای تولید داخل قبل از ورود L90 به بازار بود ولی با وجود L90 من هیچ تمایلی به خرید ماشین دیگه ای زیر 50 میلیون ندارم.

    چون این احساس را چند روز قبل هنگام 60 کیلومتر رانندگی با یک 206 صندوقدار مدل V8 پیدا کردم و وقتی روی L90 خودم برگشتم تازه فهمیدم تا وقتی بیشتر از 50 میلیون پول ماشین ندادم همین L90 رو نگه میدارم.
    یکی از ویژگیهای این ماشین جلوبندی محکم این ماشین در خیابانهای پر چال و چوله ایران است !!

    شما اگر دقت کنید سایر ماشینهای هم رده نظیر سمند – ١پژو ٢٠۶- ریو و پژو ۴٠۵ خیلی راحت بعد از ۶ ماه به صدا و تق و تق میافتند اما این ماشین یک ماشین به عقیده من مردونه ومحکمیه یعنی طاقت و دوام خوبی دارد .

    دیروز رفته بودم برای تعویض روغن و فیلتر هوا دوتا پژو ٢٠۶ صفر از ماشین پیاده کرده بودند موتورشان صدا میداد و معلوم نبود مشکلشان چیه .؟

    مکانیک که مشغول کار روی آنها بود میگفت ماشین فقط ال ٩٠ !!

    مرگ نداره ! چون خیلی کم پیش میاد برای تعمیر بیاورنش اینجا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امید

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام تندر نود یک ماشین عالی است که تا سوار اون نشی نمی فهمی چیه او نایی هم که میگن تندر نود خرابه از ماشین هیچی نمی دونن اگه می خوان میتونیم کورس بزاریم یاشاسین تندر ال نود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. arash

    ۱۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خودروی L90 قراربود جایگزین پیکان بشه ، یعنی خودرویی از لحاظ امکانات و سواری و ظاهر بدنه ، در رده پیکان قرار میگیره ، ولی به لطف موتور خوبی که داره ، خودروی معقولی از آب درآمد ، ولی سواری و هندلینگ مناسبی نداره ،
    فراموش نکنید بر روی برخی مدل های مگان هم موتور ۱۶۰۰ ال ۹۰ ، نصب شده ،
    ولی در مجموع ال ۹۰ خودروی مناسبی برای رانندگی جاده نیست ،

    سمند بواسطه بدنه محکم و سیستم تعلیق خوبی که داره ، نه تنها هندلینگ خوبی داره که رانندگی هم خسته کننده نیست
    ایراد سمند بواسطه گدا بازی ایران خودرو که میخواست برای موتور هزینه طراحی نده و موتور پژو رو سوار کنه بوجود آمد ،
    خودروی های پلت فرم ۴۰۵ ، قابلیت نصب موتورهای X7 ، Tu5 و موتور XUM رو دارند
    شما روی سمند LX موتور گیربکس زانتیا بنداز ،
    اونوقت ببین چی داری سوار میشی
    هندلینگ عالی
    ترمز گیری مناسب
    قدرت مانور فراوان در پیچ ها
    موتور پرقدرت ،
    موتور EF7 هم که بعدها توسط آلمان طراحی شد ، موتور پر قدرت و عالیی هستش ولی هزینه های نگهداری بالایی داره
    برای مثال جهت تعمیر دینام و استارت خودروی ال ۹۰ و یا سمند EF7 به تعمیرگاه مراجعه کنید تا متوجه شوید
    ولی ال ۹۰ اصلا سواری خوبی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام ، کاملا اشتباه میکنی دوست عزیز قرار بود خودروی با کیفیت و ایمن جایگزین پیکان قدیمی بشه و با یک نگاه کاملا خوشبینانه و رویایی انتظار بود این خودروی جدید و باکیفیت با قیمتی مناسب که قشر متوسط به پایین جامعه توانایی خرید اون رو داشته باشند عرضه بشه. لذا مقرر شد خودروی رنو لوگان که محصول روز اون زمان بود (سال 2005) اون هم مدل پایه آن با موتور 1.4 نه 1.6 و حداقل امکانات (بدون ایر بگ و ABS ) عرضه کنند که متاسفانه به دلیل ارزبری بالای این خودرو و افزایش قیمت دلار امکان عرضه این خودرو با قیمت مورد انتظار فراهم نشد و پس از مدتی با بارز شدن کیفیت بالای این خودرو در قیاس با محصولات بی کیفیت و قدیمی ایران خودرو نظیر 405 و سمند و … یواش یواش درخواست بازار و تمایل مردم برای خرید این خودروی با کیفیت باعث افزایش قیمت اون در قیاس با سایر محصولات بی کیفیت شد
      این جایگزینی برای حدود قیمتی پیش بینی شده بود نه سطح و امکانات ماشین!!
      پیشنهاد میکنم برای اینکه نظرات و سلایق شخصی معیار مقایسه نباشه به آمار کیفی خودروها که توسط موسسه استاندارد توی این چند سال ارائه کرده و سایر آمارها که در جاهای دیگه برای بررسی و مقایسه های کیفی اونها انجام شده رجوع کنید همچنین با یک نظر به نظر سنجی میزان رضایت مشتریان از خودروها توی این چند سال خیلی چیزها رو به خوبی متوجه میشین
      خوشبختانه ال90 در مقایسه با سایر محصولات ساخت داخل کمترین میزان افت کیفی رو داشته و همیشه در صدر خودروهای با کیفیت ساخت داخل در رنج خودش بوده و تقریبا تمامی دارندگان این خودرو از رضایت بالای خود از این محصول صحبت کردند

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا