ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال ۹۰ های زیر سال نود همشون عالین و بی نقص . من از این ماشین خیلی راضیم.به خواست زنم رفتم تا یه ال۹۰ نو براش بخرم . سر سال نشده فروختیمش. الان خودم النترا سوار می شم و زنم هم او ال۹۰ رو . برای مسافرت واقعا ماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یاسین

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال 90 واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مجتبی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان فکر نمیکنید اگر صندوق عقب ال 90 را دوتا دسته می گذاشتن بهتر میشد ازش کار گرفت جای فرغون تیپ ال 90 به فرغون بیشتر میاد تا ماشین سمند ال ایکس چیز دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسین

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مجتبی جان ال نود هر چی هست از یک ماشین بی کیفیت ایرانی با نمره منفی بالا بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مانی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در حال حاضر تو این رنج قیمت ها ال نود با تمامی معایبش کیفیت قطعاتش نسبت به رقباش خیلی بهتره . میان کور ها یه چش پادشاس.اونم بخاطر نظارتی هست روش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. 09396888028

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تندر90سال87و88 اگر دارین تا عمر دارین نفروشینش چون هیچ تندری مثله اونا دیگه در نمیاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. میلاد

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جفتشون لگنی بیش نیستند. ال نود زشت ترین خودرو تاریخ، به قول جرمی کلارکسون مجری برنامه تخت گاز طراح های رنو معلوم نیس فازشون چیه، داخل ال ۹۰ از پراید زشت تره داخلش حس نمیکنی سوار یه ماشین چهل ملیونی هستی، سمند هم بعد از ۲۰.۰۰۰ کارکرد یجوری لش میشه که نمیتونی جمعش کنی، من ۲۰۶ تیپ پنج رو به جفت اینا ترجیح میدم، از هر لحاظ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آرش

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    رنو لوگان یا همون تندر90 تقریبا در تمام فاکتورهای مد نظر یک مصرف کننده واقعی و منطقی نسبت به سمند و سایر محصولات خانواده پژو که هم بی کیفیت هستند و هم قدیمی برتری داره . 206 یک ماشین بسیار خشک و غیر خانواده هست که ایرانیا مثل پراید شیره اونو در اوردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند ال ایکس بنزینی (موتور یی اف سون ) واقعا برای تو جاده عالیه …فوق العاده کم مصرف و پرشتاب و سوار روی جاده …. من که خیلی ازش راضیم …. نسبت به قیمتش خیلی می ارزه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      صادق باشیم. من نمایشگاه دارم همه این ماشینا را زیر پام بوده و هست.

      نقاط ضعف سمند نسبت به تندر :
      شتاب کمتر ؛ مصرف بیشتر در شهر ، موتور قدیمی xu7 ، زود به خرج افتادن زیربند در صورتی که 4 نفری باشید ماشبنم گازی باشه ، ستون جلو هم یکی دیگه تز صعف هاش هست که زود عادت میکنید.

      محاسن سمند نسبت به تندر :
      زیبایی بیشتر ، امکانات بیشتر در نوع ال ایکس ، ایمنی بالا ،سرعت و تعادل بهتر ، قیمت لوازم ا رزان تر ، تعمیر اسان تر ، قیمت 10 میلیونی کمتر ، …

      نقاط ضعف تندر
      طراحی قدیمی ظاهر ، تعادل ضعیف ، لوازم گران خودرو ، تعمیر سخت خودرو ، نبود امکانات و اپشن ها ، ایمنی پایین تر ، امار بالای چپ ، صندلی های خشک جلو ، قیمت بالای خودرو نسبت به سمند. اینه های کوچک و نقطه دید کور فراوان

      محاسن تندر 90
      کم مصرف بودن ، دیر خراب شدن قطعات خودرو ، جادار بودن در اتاق خودرو ،شتاب بهتر ، موتور جدید تر و در نتیجه پر خرج تر ، اناق بی سر و صدا تر ، بهتر کم صدا تر ….

      اما دوستان من الان جک سوار هستم. ببینید همیشه مقایسه باید دو خودرو یکسان و پا به صفر باشند. من در کل سمند بیشتر ترجیح میدم. تندر هم البته ماشین خوبی هست اما بیشتر برای تو شهر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سلمان

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سلام.نظر شما جامع و کامل بود.ممنونم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حسام

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (6 ديدگاه)

        ایمنی ال نود بالاتره.و موتور ال 90 که به سختی خراب میشه چه خرجی داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. انتظام گرجی

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده یک سمند ال ایکس در سال 88 از کارخانه ایران خودرو خریداری کرده ام بسیار از آن راضی هستم چون یک خودرو خانوادگی است .مزایای آن ایمنی بالا راحتی سرنشینان بزرگ بودن صندوق عقب ،ورانندگی راحت با آن است ،مصرفش هم نسبت به باز دهی اش خیلی بالا نیست تا کنون به تعمیرگاه نبردمش ( بعضیها انتظار دارن سمند مثل خودروهای بالای صد میلیونی باش که سخت در اشتباه هستند ) ال نود جوان پسند تر است ولی صندلی عقبش خیلی خوب نیست بعد 4-5 ساعت سرنشینان آن دچار گردن درد می شوند ولی شتابش خیلی خوب است ومصرفش هم پائین است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. « مجید . فقط ماشین آلمانی . فقط پورش »

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    سمند بهتر از تندره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بهتر بودن یعنی چی ؟
      معیارهای بهتر بودن چی هست ؟
      اصلا کیفیت یعنی چی ؟
      ملاک های ارزیابی چی هست ؟

      ولی یه چیز کاملا مشخصه منطق همیشه بهتر از تعصبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیرEF7

        ۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (6 ديدگاه)

        ملاک های ارزیابی شما برای برتری ال 90 چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ال 90 فقط نسبت سمند LX( موتورXU7 ) موتورش بهتره…. بدون تعصب میگم….

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مجید / خودروسازی = آلمان + ایتالیا + ژاپن

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        دوست عزیز سمند EF7 منظورم بود.
        دوست من داره. مصرفش تو شهر صدی 8 . تو جاده 6.
        موتور قوی. شتاب نسبتا خوب.
        بعد از 2 سال تا الان هیچ مشکلی نداشته.
        من نظرم رو گفتم. وقت نداشتم توضیح بدم.
        حق نظر دادن هم ندارم ؟؟؟!؟؟!؟ خوبه والا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. آرمین

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت عزیزان.
    خودرو تندر۹۰ بسیار خودروی عالی هست و خیلی کار کرد خوبی دارد و در جاده خیلی خوب عمل میکند.تنها مشکل قیافه ماشین هست که بسیار بد طراحی شده و اصلا به دل نمیچسبه.سمند هم که خودرویی هست که از مدت هاست در ایران تولید میشه و از نظر من که هیچ عیب خاصی ندارد فقط مشکل شتاب داره که اونم به نظرم از وزنش هست.در کل هردو ماشین های عالی هستند و ساخته شده واس مسافرت…از پژو های بی کیفیتی که ایران میزنه سمند که اصل خود ایرانه خیلی خیلی بهتره…
    با تشکر از همه دوستان گل.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهیار

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ضعف شدید این مقاله به خاطر اطلاعات ناکافیه نویسنده بوده .
    سمند چون ورق بدنه کلفتری داره دلیلی بر محکم بودنش نیست . عمل جذب ضربه توسط شاسی صورت میگیره .
    دلیل پایداری سمند توی جاده به خاطر وزنش نیست . به دلیل سیستم تعلیق عقبشه که نیمه مستقله . که مال L90 مستقله یعنی اگه ی چرخ توی موج جاده بیفته زاویه چرخ مخالف رو هم بهم میریزه به همین دلیل پایداری کم میشه . در صورتی که توی سیستم نمیه مستقل و بهتر از اون مستقله زاوایایه چرخ های محور عقب با تغییر درونشون روی هم دیگه اثر ندارن .
    سمند تا به حال تست ایمنی توی یورو ان کپ هم نداشته .
    پلتفرم و یا شاسی سمند همون 405 هست و ضعف های طراحی نقاط شکست سقف 405 رو هم داره .
    طراحی سمند از bmw و آئودی بر گرفته نشده . بلکه مستقیما” یک کپی پیستی از یکی از محصولات ولکس واگن بوده هم نمای خارجه و هم داخلی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام
      تست سمند بطور کامل موجود هست تو اپارات ببینید ضمنا بدنه ضخیم تر تو تصادفات سبک آسیب کمتر میبینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیرEF7

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اگه مشکل از هردو هست شما فقط چرا سمند رو میکوبی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! خخخخخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. خسرو پرویز

    ۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (102 ديدگاه)

    با درود
    لطفا” اگه امکانش هست تندر ال 90 را با پژو 206 هاچ بک تیپ پنج مقایسه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. خسرو پرویز

    ۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (102 ديدگاه)

    کاش دانش تولید خودرو داشتیم
    اونوقت با طراحی یا خودرو جدیدی میساختیم یا خودروهایی که کارنامه موفقی داشتند ایرادهاو اشکالهایشان را بر طرف کرده و در کل یک خودرو خوبی میشد
    همین پیکان اگه دانش تولیدش را داشتیم و خودمان میتوانستیم ابعادش را تغییر دهیم و یا مثلا” آیرودینامیکتر میکردیم و یا موتور و غیره
    چقدر خوب و خوبتر میشد
    مثلا قیافه تندر ال نود از جلو واقعا قشنگ نیست ولی از بغل یا از پشت خوشگله منتها چراغهای عقبش بازم باید دستکاری بشه و سایر ایرادات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. amira

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خداوکیلی من سال٨٧یه ال٩٠ صفر خریدم جز اونهای که بودم که ندید ماشینو ثبت نام کردم یادمه همه بهم می گفتن اشتباه بزرگی کردی اون زمان دو تا ثبت نام کردم به خاطر حرف مردم یکیشو فروختم اونیکو با١١ میلیون تحویل گرفتم وقتی از نمایندگی تحویل گرفتم زدم رو سر گفتم چه اشتباهی کردم خریدمش ولی تو راه خونه که اوردمش به فکر اینکه صبح بفروشمش بودم ولی تو راه متوجه نرمی ماشین وهندلینگ بسیار خوب ان شدم اصلا منو محو خودش کرد بسیار کم مصرف بسیار جادار و پرقدرت ماشین بد قیافه س قبول ولی تو اون۶ سالی که داشتمش خدا ازش راضی باشه منو اذیت نکرد و به زور از دستم درش اوردن یک نفر گیر داده بود که می خواش اخرش خریدش و حالا که چند سال از اون ماجرا می گذره ومن سراتو دارم ولی امروز فردا دوباره یکی صفرشو(ال٩٠) می خرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حسین

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا دوستان امنیت ماشینو به قطور بودن ورقه های ماشین میبینن امنیت ماشین نیاز به تست داره که سمند یک ستاره ال نود سه ستاره دریافت کردن فقط ی چیزیو بدون تعصب میگم ال نود از نظر فنی فوق الاده اس و به این راحتی موتورش تو خرج نمیافته بنده خودم سمند فول سفارشی lx داشتم که واقعا موتور پرصدا و پرخرج و پرمصرف و پراستهلاک و قدیمی داره که سالی یکبار واشرسرسیلندر ردکردن تو شاخشه ولی تو جاده بسیار راحته ،هیچوقت ال نودو با سمند lx وحتی سورن مقایسه نکنید لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرEF7

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      والا تا جایی که ما میدونیم سمند 3 ستاره گرفته (بدون کیسه هوا) ال 90 هم سه ستاره داره حالا شما تعصبی حرف بزن بگو بدون تعصب….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهمان

      ۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (54 ديدگاه)

      من هم سمند داشتم هم تندر پس تعصبی رو هیچ کدوم ندارم.
      بهترین ماشین های جهان هم بدون ایربگ بیشتر از 1 ستاره نگرفتن
      مدرکش داخل سایت لاتین انکپ هست که ماشین ها بدون ایربگ هم تست میشن (چون ایربگ اجباری نیست)
      تست تصادف سمند هم هیچ کجا ثبت نشده و فقط به یه فیلم روسی با سرعت آهسته اکتفا شده. اما تندر رسما 3 ستاره از یوروانکپ گرفته. پس از این نظر تندر برتری داره اگرچه ایمنی سمند هم بد نیست و تقریبا قابل قبوله.
      به نظرم از نظر فنی تندر کاملا برتری داره و همونطور که ثابت شده کم خرابی و قابل اطمینان هست اما سمند تا حد زیادی شانسی هست و ممکنه خیلی پرخرج یا کم خرج باشه. (تجربه ای اف 7 رو نداشتم)
      در جاده شاید خیلی ها سمند رو ترجیح بدن، اگرچه تندر هم عملکرد بدی در جاده نداره اما در شهر تندر کاملا برتری داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. Ali

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا این دو ماشین قابل مقایسه نیستن.درسته ک ال ۹۰ طراحی خوبی نداره و زیبا نیست ولی کیفیت ساخت و قطعاتش به مراتب بهتر از سمند هستش.دلیل زیبا نبودن داشبورد و امکانات کمتر ال ۹۰ ب خاطر گرونتر نشدن این خودروست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. جمال

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام منو دامادمون سال ۹۱ به ترتیب یه تندر و یه سمند گرفتیم ،تندر ۲سال کار بود و سمند صفر کیلومتر ، الان بعد چهار سال تندر بدون یه ریال خرج بوده ولی سمنده حدود یکو نیم خرجش کرده ، تو اون؛اوایل سمند تیز تر از تندره بود ولی الان شتاب سمنده به اندازه یه پرایده ، تا باهاشون راه نرید نمی دونید چی میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. uvthk

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    درسته که سمندطراحی بهتری نسبت به ال90داره ولی کیفیتش به پای ال90 نمیرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. میثم

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام. من هر چند وقت یکبار یه اتومبیل سوار میشم. ابتدا L90 داشتم. تقریبا راضی بودم ولی یه مسافرت که رفتم ازش زده شدم چون هم جادار نیس و هم توی جاده به جاده نمیچسبه بخصوص سر پیچها نمیشه با سرعت بالا پیچید. و موتورشم اون غرش را در رانندگی نداره. ولی مصرفش کمه و همینطور قطعاتش خیلی گرونه. بعد فروختم و یه سمند سورن خریدم با موتور معمولی. مصرفش یکم بالاتره ولی ارزشش را داره چون هم جاداره هم خوشتیپ و توی جاده میچسبه به زمین و رانندگی باش لذت بخشه بخصوص اینکه سورن فول آپشن هستش . و قیمتشم پایین تره تازه لوازم یدکیش همه جا هست و لوازمش ارزونتره. ال نود نصفه قیمتش زیاده آخه قرار بود بجای پراید بیاد ولی چون تحریم شدیم و دلار بالا رفت این قیمت رو پیدا کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. میثم

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بچه ها دعوا نکنید بابای من یکی از مهندسین خط تولید ال نود هستش میگه ال نود نصفه قیمتش زیاده چون قرار بود بجای پراید بیاد چون تحریم شدیم و دلار بلا رفت این قیمتا داره. ما خودمون نون خوره ایران خودروییم. فعلا سمند سورن بهترین ماشینه ایران خودرو هستش بخصوص توربو شارژ مخصوص آدمهای کله خرابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. كيانوش

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام دوستان لطفا احساسی و بر اساس سلایق شخصی نظر ندهیم و مردم را گمراه نکنیم واقعیت چیز دیگری هست هر کسی ال90 داشته ازش راضی بوده و حاضر نیست این ماشین رو با خودروهای بی کیفیت هم رده قیمتی خودش عوض کنه
    بر اساس آخرین ارزیابی های کیفی انجام شده محصولات رنوی تولید داخل ( ساندرو و انواع تندر 90 ) در جایگاه نخست کیفیت در رنج خودروهای 25 تا 50 میلیون قرار دارند با 4 و سه ستاره و محصولات قدیمی و بی کیفیتی چون انواع پژو و سمند در ته لیست با تک ستاره ارفاقی (البته یک پله بالاتر از انواع پراید و ام وی ام)
    لطفا یه سرچ کوچولو تو اینترنت در خصوص جدول رده بندی کیفی خودروهای داخلی بزنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. قائمی

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان یکم واقع بین باشین
    درسته سمند تیپش بهتره یا هر کدوم از خودروهای ایران خودرو ولی همه چیز که تیپ نیس شما میخواین سوار ماشین بشین ن سوار تیپش شما ماشینو برا خودتون سوار میشین یا مردم که به تیپش اهمیت میدین
    من نیشابور نمایشگاه دارم هر ماشینی که بگینم داشتمو سوار شدم ولی از سال 90 که این تندرو تحویل گرفتم واقعا فهمیدم ماشین تو این رنج قیمت یعنی چی اگه پول دارین ماشین خوب بخرین وگرنه تو این 30 یا 40 تومن این بهترین ماشینه
    اگه ازش درس استفاده کنین من 10سال ضمانتش میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. قلمراد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باید صادقانه بگم هرکدوم یه مزیتهایی دارن …ولی بایداین واقعیت رو هم قبول کنیم که درکلL90 از سمند بهتره…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    سلام . من قبلا سمند داشتم
    اون دوستی که موتور قدیمی سمند را یکی از ایرادات سمند میدونه . مثل اینکه خبر نداره چندین ساله موتور ef7 روی سمنده.
    موتوری عالی واقعا عالی 4 سال داشتم راضی بودم
    الانم ماشین بهتری خریدم ولی بخدا قسم دلم جای سمنده . بین خودروهای داخلی واقعا سمند سالار جاده هست
    ضمنا اگه موتور ملی ایراداتی داشته برطرف شده
    و برعکس ال نود روز به روز بی کیفیت شده

    البته بخدا قسم از روز اول ال نود برای من دقیقا مثل پراید بوده . الان که کیفیت هم نداره .

    قبلا هیچی نداشت فقط کیفییت داشت
    الان دیگه هیچی نداره
    الان آمار کم تولید و تقاضای بسیار کم ال نود خودش بهترین دلیل بر عدم محبوبییت این خودروست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. جمال

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    بنده برادرم از ٨٨ تندر داشته خودم از ٨۹ و بابا یه مدل ۹۵ داره ،متاسفانه من تو مسابقه با سرعت ۱٨۵ تا چپش کردم ،این ماشین مثل لاکپشت محکمه خداییش ،شمایی که دارید مواظب ماشینه تون باشید خواشا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. vahid

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا ما خودمون سمند داریم توی کورس با پژو پارس در شتاب اول کمی عقب افتاد ولی میانه راه خیلی تمیز و نرم پارس رو گرفت و جلو افتاد
    این در خصوص سرعت و شتابش
    ظاهرش که یکی از زیبا ترین و استاندارد ترین طراحی توی بقیه ماشین های ایرانیه
    و همچنین در مقایسه با ال 90:
    آدم وقتی توی ماشین میشینه میخواد لذت ببره از داخل اطاقش
    ال90که اصلا طراحی داخلی نداره
    آدم توی ال90 احساس میکنه تو ماشین هیتلر در زمان جنگ جهانی دوم نشسته???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. داريوش

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    میدونید واقعیت چیه و چرا اینقدر استقبال از ال90 روز به روز بیشتر میشه:

    مزایای رنو لوگان یا به قول معروف ال90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
    گیربکس و دنده فوق العاده نرم – بدون شک بهترین گیربکس و دنده تو این رنجه و هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت
    همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر که باعث لذت بیشتر رانندگی میشه
    نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
    ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره. (به طوریکه وقتی از پشت سمند میای و ال90 میرونی دفعه اول که ترمز میگری باید مواظب باشی نری تو شیشه اینقدر قدرت ترمز ال90 نسبت به سمند محسوسه)
    یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
    وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
    شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه ولی دنده 3 و 4 ال90 تو سر بالای کولاک میکنه
    سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
    کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
    اطاق کم صدا تر
    فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
    فنر بندی بهتر
    فرمان نرم تر
    در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
    مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
    استهلاک کمتر
    سرو صدا اتاق کمتر
    میدان دید و تسلط بیشتر
    تو سمند انگار تو چاله نشستی
    لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
    موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه

    .دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .
    طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …

    به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست ../

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. علي

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من سه ساله یه ال نود مدل 87 دارم از لحاظ قدرت موتور نرمی و بی سر وصدا بودن کابین از یه سمند صفر سرتره….یه چرخ ال نو د ارزش 10تا سمند رو داره…جاهایی باهاش رفتم که تراکتور به سختی میره ولی زیربندیش آخ نگفته…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امیر

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا خیرتون بده بابا چه خبره؟!؟!؟ بی فرهنگیمونو بیشتر از این ب رخ هم نکشیم. ختم کلام تندر معقول تره دیگه. اما هردو نمره قبولیو میگیرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا