ایران خودرو

مقایسه کابین دنا، آنچه بود و آنچه که شد!

۲ سال از زمانی که قرار بود ۳۵ هزار دستگاه دنا وارد بازار بشود، می‌گذرد. سال ۱۳۹۲ هم بر طبق برنامه‌های دقیق ایران‌خودرو، می‌بایست ۸۰ هزار دستگاه از دنا روانه بازار می‌شد. امروز در سال ۱۳۹۳، دنا حتی در نمایشگاه‌های خودرو مهم کشور هم حاضر نمی‌شود!

IKCO DENA
تمامی وعده‌های نافرجام درباره‌ زمان عرضه دنا را کنار بگذاریم. ببینیم خودرویی که قرار است با سه سال تأخیر وارد بازار بشود، چه تفاوتی با آنچه ایران‌خودرو قولش را داده بود، دارد؟

IKCO DENA
تا همین چند ماه پیش، در سایت گروه ایران‌خودرو صحبت از یک موتور توربو شارژر بود، موتوری که بی سر و صدا برای دنا کنار گذاشته شد و به جای آن موتور بسیار پیشرفته و بروز ۲ لیتری XUM با ۸ سوپاپ و قدرت تنها ۱۰۵ اسب بخار جایگزین آن شد!

چند روزی هم هست که تصاویری رسمی از فضای داخلی دنا در سایت ایران‌خودرو منتشر شده، تصاویری که شباهت چندانی با تصاویر قبلی ندارند.

IKCO DENA Dashboard Prototype
IKCO DENA Dashboard Prototype
از طرح روی درهای خودرو شروع می‌کنیم، در تصاویر قبلی یک خط موج مانند در بالای در خودرو دیده می‌شود که در عکس‌های کنونی غیب شده است. همچنین سه خط در قسمت میانی در وجود دارد که آن سه خط هم از بین رفته‌اند. دستگیره نیز به صورت زاویه‌دار در گوشه‌ای قرار دارد که اکنون در تصاویر جدید وجود ندارد. طرح محل قرارگیری بلندگوهای جلو و فضای خالی برای قرار دادن برخی اشیا، در عکس‌های قبلی با عکس‌های کنونی کاملاً متفاوت است.

IKCO DENA Dashboard
IKCO DENA Dashboard
بر روی داشبورد، تغییرات فاحش‌ترند. طرح فرمانی که در نگاره‌های قبلی دیده می‌شود، حتی مقداری هم به فرمان کنونی شباهت ندارد. (البته لوگوی ایران‌خودرو بدون تغییر باقی مانده که جای بسی تعجب دارد!)

IKCO DENA Dashboard Prototype
IKCO DENA Dashboard Prototype
دریچه‌های مرکزی و کناری قبلی نیز با کنونی کمی متفاوت‌اند. دریچه‌های کناری که در عکس‌های جدید دیده می‌شود، شباهت جالبی با دریچه‌های برخی از محصولات تویوتا دارند.

IKCO DENA Dashboard
IKCO DENA Dashboard
طرح چوبی که روبروی صندلی شاگرد قرار داشته حذف شده. مانیتوری که در تصاویر قبلی دیده بودیم با مانیتور کنونی متفاوت است و البته قدیمی‌تر. در عکس‌های قبلی در کنسول اصلی خودرو پلاستیک‌های شفاف را می‌بینیم که در تصاویر جدید جای خود را به پلاستیک‌های بی‌کیفیت و کدر داده‌اند. مکان تمامی دکمه‌ها تغییر کرده و ارزان‌سازی به راحتی قابل مشاهده است. کنسول کنونی هم با آن طرح‌های فضایی قبلی به کلی فرق دارند. حتی در دوخت صندلی‌ها هم تفاوت‌هایی دیده می‌شود!

IKCO DENA Dashboard Prototype
IKCO DENA Dashboard Prototype
سرعت سنجی که در تصاویر قبلی می‌دیدیم، مشابه سرعت‌سنج نسل قبلی سوناتا بود. در نگاره‌های جدید طراحی قسمت سرعت‌سنج عوض شده. طرح کنونی بسیار شبیه سرعت‌سنج نسل کنونی شورلت کروز است. جالب آن است که طراحان ایران‌خودرو حتی زحمت تغییر رنگ دور دوایر سرعت‌سنج و دور موتور را که در کروز به رنگ آبی است هم به خود نداده‌اند و سرعت‌سنج دنا را با همان دوایر با حاشیه‌های آبی رنگ طراحی کرده‌اند (یا کپی کرده‌اند!)

IKCO DENA Dashboard
IKCO DENA Dashboard
حال طرح چند سؤال

آیا ایران‌خودرو از توانایی خود در ساخت داشبورد با خبر است یا خیر؟ اگر با خیر هستند، پس آیا مجبورند داشبورد قبلی این خودرو را با داشبوردی بسیار ساده‌تر جایگزین کنند؟

IKCO DENA Dashboard
IKCO DENA Dashboard
و سؤال دیگر ما از افرادی که دم از خودروی ملی می‌زنند، مگر نه این است که پلتفرم و گیربکس و انجین هر خودرو، اصلی‌ترین، مهم و پیچیده‌ترین بخش در طراحی هر خودرو است؟ در حالی که در این خودرو به اصطلاح ملی، از گیربکس و انجین و پلتفرم پژو استفاده شده است؟ و جالب‌تر اینکه هر روز خبر می‌رسد که قطعات فضای داخلی و چراغ‌ها (که همواره تغییر آن‌ها از هنرهای برجسته خودروسازان داخلی می‌باشد) نیز، ساخت کشوری خوش‌نام در تولیدات صنعتی در شرق آسیاست که کیفیت تولیداتش زبانزد خاص و عام است!(چین را میگوییم نه ژاپن!)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

رامین شهیدی

رامین شهیدی، لیسانس صنایع و نویسنده مجله پدال، علاقه مند به دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۲۷۰ دیدگاه‌ها

  1. x6

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان راحتتون کنم من خریدم شدیدا هم پشیمونم نخرین که کلاه رفته سرتون……..

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. هادی

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام
      ما میخواستیم بخریم ولی با حرف شما مردد شدم…
      میشه توضیح بدین چرا نخریم?!ایراداتش چیه?!

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. محمد

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برلیانس h230 اتوماتیک ارزشش خیلی بیشتر از دنا هست.

      موافقم 0
      مخالفم 2
  2. rasoul

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقا خیالتونو راحت کنم ماشین تو رنج قیمت 30 تا 70 میلیون فقط و فقط ال90 حتی مدل پایین. من یه 87 دارم فوق العاده ازش راضیم. این آتاشغالا ( دنا و رانا و پراید همه مدل و … ) نخرید. …ایرانخودرو و سایپا و کرمان موتورو و ام وی ام ………..فقط ال90 عشق هست

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. ARASH

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      رسول جان تو نرم بودن ماشین و طراحی داخلی و خارجی فکر نکنم ال 90 بتونه در مقابل سمند سورن حرف بزنه یا حتی در مقابل جک و جیلی.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. hoseinabdollahzade.20@gmail.com

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام دوستان .من تصاویر کابین و داشبورد دنارپلاس رو نگاه کردم اصلا تغییر نکرده این عکس هایی ک تو این سایت گذاشته شده چیه.

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. علییی

      ۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خوشم میاد هر کی یک چیزی واسه خودش میگه همه مهندس افریده شدن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. فرشید

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا ما هرچی کامنت خوندیم در مورد اینکه این ماشین رو کسی تجربه کرده و نظری داره یا نه چیزی ندیدیم . همه کامنت ها فقط بیشتر 30یا30 بود . همش اعتراض به اینکه چرا طرح تغییرکرده ، چرا رنگش این رنگی شده و خلاصه از این حرفا .
    سوال این هست که یعنی مردم ایران رو انقدر احمق فرض کردید که فکر می کنید مردم ایران انتظار داشتند که یک اتومبیل کاملا نوین و یک طرح فوق العاده و بی نظیر که تاحالا هیچ کجای دنیا دیده نشده از ایران خودرو بیاد بیرون ؟ ؟ ؟
    همه می دونستیم که این دنا همون سمند تغییر شکل یافته خواهد بود . پس این همه سر و صدا برای چیه ؟ بله من هم متاسفم که پیشرفت ایران خودرو در این 12 سال اخیر فقط همین بوده و تصور می کنم هر دانشجوی تازه فارق التحصیل شده ای رو میذاشتن در مقام رییس ایران خودرو بهتر از این خودرو رو میساخت ظرف 12 سال .
    ولی اینجا بحث باید فنی باشه ، این مقاله رو اصلا فنی ندیدم . این بابا همش از دنا بد گفته چون طرح اولی رو که دیده بوده بیشتر پسندیده از این طرح فعلی ، خب که چی ؟ کسی هم هست که بر عکس ایشون طرح جدید رو بیشتر از طرح قبلی می پسنده . در این شرایط فقط می تونه ایشون بگه به نظر ایشون پسرفت داشته ولی دلیل نداره که سلیقه ایشون مصداق سلیقه عمومی باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      تابلو کارمند ایران خودرویی!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ایرانی

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      انتقاد و انتظارات درست میتواند کمک کند کیفیت خودروها بالا برود.
      اگر همه قبول کنند که کیفیت همین است که هست. هرگز پیشرفت نخواهیم کرد.
      من دیدگاه های نویسنده را که کاملا با عنوان نوشتار هماهنگی داشت پسندیدم.
      اگر خودرو ساز هنگام «طراحی» کم فروشی کند سپس هنگام «ساخت » هم بیشتر کم فروشی کند، پس انتظاری هم در خدمات پس از فروش نمیتوان داشت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من الان سه ماه که دنا دارم
    واقعا ازش راضیم
    تا سرعت ۱۹۵ باهاش رفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش با چه جراتی با ماشین ملی 195 تا سرعت رفتی؟
      دیگه تکرار نکن عزیزجون، ممکنه یه دفعه توی همون سرعت موتور ماشین بیافته پایین یا گریپاژ کنه یا ….
      با جون خودت بازی نکن دادا!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. majid

        ۱۸ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام به همه دوستان .
        والا من یه سمند SEمدل اسفند سال 1390 دارم موتور این ماشین از موتورهای 1800 لیتری ایران خودرو هستش . ماشین از نظر نگهداری خیلی تمیز و خیلی هم سرحاله . یه چیزی که باورش برای همه سخته اینه که این ماشین هروز زیر پای منه و همه اموراتم رو باهاش انجام میدم . چه در شهر ، چه در جاده . نکته مد نظرم اینه که این ماشین سرعت 180 الی 190 رو به راحتی میره و هنوز ماشین جای گاز دادن داره هیچ لرزشی در سرعت بالا نداره و از همه مهمتر مصرف بنزین شه . به خدا قسم بدون هیچ اغراق و دروغگویی و سیاه نمایی به جرأت بهتون میگم که مصرف 7 در جاده و 9 در شرایط پرترافیک شهری داره . علیرغم اینکه ماشین 1800 لیتری یه .هرچند همه کسانیکه که در شناخت خوب و بد ماشین متبحر هستن بهم گفتن که این موتور های کره ای و آلمانی نسل اول ایرانخودرویی هستش و با EF7 امروزی تفاوت زیادی داره . البته راست میگن . متور سورن نسل اول رو امتحان کردم نسبت به ماشین خودم هم صدای خیلی زیادتری داره و صدا خیلی به داخل اتاق میاد . مصرفشون نسبت به ماشین علیرغم اینکه 1700 هستن اما بیشتره . ولی دیگه هرچی که باشه به این افتضاحی که برخی دوستان عزیز میگن نیس . من تو خراسان شمالی هستم و همچنان با داشتن دنا ، اما سمند قدیمی مدل 90 رو دارم و خیلی ازش راضی ام . امیدوارم تونسته باشم به شما کمک کرده باشم . ماشین SE الان دسته خودمه هرکی هم باور نمی کنه اگه بخواد فیلم ، کلیپ ،عکس و یا هرجور دیگه میتونم براش بفرستم . از دنا نه بابت موتور ولی نسبت به امکانات بسیار بیشترش در برابر SE خیلی راضی ام . سربلند باشید . آیدی تلگرامم رو برای دوستانی که لازم بدونند میزارم اگه سوالی باشه پاسخ خواهم داد . MAJIDE49@

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. شیرین

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام . من الان 4 ماه دنا دارم و واقعا” ازش راضیم.
    از خدماتی هم که ایران خودرو داده راضیم با این ماشین تصادف داشتم نسبتا” شدید بود کسی آسیب ندید و تو 2 هفته ماشین کاملا” سالم تحویلم دادن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من این ماشین رو خریدم(دنا) ماهک ماشین خراب بود بردم دادم درست کردن بعد صفحه کلاج ماشین ضعیف شد الان 2 هفته میشه منتظرم که تحویل بدن!!!!!!!!!!!! اینم از خدمات

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ناصر

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما خدا بهت رحم کرده و گرنه از ایمنی ماشین نیست حالا برو نماز بخون و دعا کن گلم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. شیرین

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    البته به یک چیزی هم باید اشاره کرد کسایی که میگن دنا همون سمنده به این نکته دقت کنند که هر در دنا 1200 نقطه جوش بیشتر داره به همچنین بدنه ی دنا محکم تر از سمنده . و 100% امنیت سرنشین ها خیلی بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این حرف درست نیست
      یک خودرو به طور میاینگین 6000 نقطه جوش داره
      چطور ممکنه که هر در دنا 1200 نقطه جوش بیشتر از سمند داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. فرهاد

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام
    ز حق نگذریم قیافش بدک نیست (به جز دراش که انگار طراحش به سمند ارادت داشته )اما انصافا بیشتر از هشت ملیون نمی ارزه .همین اشغالا رم با قیمت واقعیش و کیفیت درست بدن مردم کارشون راه میفته . تا اونجایی که من از حرفای مردم شنیدم مردم از قیمتو کیفیت ماشینا شاکین نه سرعت ماشینا اخه مگه توی جاده ها ی ایران بیشتر از 90 تا هم میشه رفت؟!!!!!!!!!!!!!!!!! به اون دوست عزیزم که 190 تا با این گاریا میره بگم داداش گل به خودت رحم نمیکنی به دیگران رحم کن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مجید

    ۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان . من حدود 10 ماهه که این ماشینو خریدم هنوز 14 هزارتا کار نکرده داشبرد و اتاقش به صدا افتاده به اضافه کلی ایراد دیگه تا حالا بیشتر از 10 دفه نمایندگی رفتم هر روز یه ایراد ولی تا حالا ایرادی نداشته که بزاره ، کیفیته داخلش اصلا خوب نیست حتی دستگیره هاش گاهی گیر میکنه. خوبی هایی هم داره هندلینگش خوبه ماشینه محکمیه قدرت موتورش بد نیست صندلیاش خوبه کامل برقیه کروزش خوبه تا حالا خدا رو شکر مشکل موتوری نداشته ولی در کل معایبش تو ذوق میزنه من راضی نیستم کلا ماشینای ایرانی خیلی بی کیفیته. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. esi

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دادا به صدا افتادن اتاق ماشینت فقط بعلت کمک فنرهای بیخوده فابریکشه، و لاستیکای کویر تایر که خدا از مالک این کمپانی چرت با این لاستیکای خیلی بیخودش نگذره، وگرنه اتاق دنا نسبت به سمند خیلی فیت کاریاش بهتره و محکمتر و به این زودی به صدا نمیوفته، این صدا بخاطر وارد شدن مستقیم ضربه به اتاق بخاطر چیزیه که اول گفتمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. اپادانا

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز راستش خودم یه دنا ثبت نام کردم که موعد تحویلش سال آینده ست الان میشه گفت که پشیمانم از این انتخابم چون از هر کی که دنا داده پرسیدم ازش راضی نبود با نمایندگی تماس گرفتم که میخوام ماشینمو با پارس تی یو فائو جایگزین کنم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aref

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش من پارس tu5 ثبت نام کرده بودم که پشیمون شدم و انصراف دادم الان هم دنبال دنا هستم، برعکس شما،

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. esi

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دادا از پارس tu5 منصرف شو که تموم tu5 های جدید مشکل دار شدن و گیربکس شونم خیلی خیلی خیلی مشکل دارن، من داداشم از مهندس های تراز اول ایران خودروه ، میگه در حال حاضر دنا بهترین ماشینیه که داره تولید میشه، بعدشم سورن، الانم اصلا نگران نباش داداش گلم، چون بهترین ماشین و توو محصولات ایران خودرو انتخاب کردی، این عزیزاییم که دارن بد میگن ازش عمدتا ندارنش، و به این بعدش نگاه نمیکنن که دنا تنها محصول ایران خودرو ه که فقط توو تهران تولید میشه که نظارت روش بیشتره و نسبت به بقیه محصولات ایران خودرو کیفیتش بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. bnyaminne

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        منم موافقم پارس tu5 مشکل داره بدجور هم مشکل داره دایی من خرید برگشت گفت گیربکس مشکل داره یه هفته یا دوهفته بعد گیربکس رو عوض کردن درست نشد بهتر شد ولی درست نشد بعد فروختش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. amir

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من میخوام دنا بخرم بولشو هم به هزار زحمت جور کردم من قبلا رانا داشتم اضلا راضی نبودم همش به علت خرابی قطعات و بی کیفیت بودن انها مجبور به عوض کردن و ضرر کردن شدم میخوام دنا بخرم به نظر شما این ماشین میتونه رضایت من جلب کنه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (22 ديدگاه)

      الان اصلا ماشین صفر نخر. همون قبلی رو داشته باش اگه نفروختی تا سال بعد ببینیم بازار چی میشه.شاید ماشینای جدید وارد شد نه الزاما ارزان

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. esi

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام داداش گلم، حتما دنا بخر، من خودم دنا دارم ، ازش راضیم، البته باید بگم که 2تا مشکل رو که همه دنا ها دارن و منم ماشینم داشت، ولی چون خودم دستم توو کاره ردیفش کردم، اولیش خشک بودن و کوبیدن دنا ست که البته مختص دنا نیست و تقریبا توو تمام محصولات ایران خودرو هست، که اگه واقعا دوست داری از سواریش لذت ببری، میتونی مثه من کمک هاشو عوض کنی و کمک گازی بندازی روش و لاستیکاشم خارجی بندازی، دومین مشکل دنا دیسک و لنتای عقبشه که اونم میتونی مثه من خودت از بیرون نوع خوبش و بخری و عوض کنی، چون نمایندگی بری و عوض کنی بدتر میشه، همین دوتا مشکلش و حل کنی، ردیف ردیف میشه و دیگه از اینکه خریدیش لذت میبری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. abolfazl.h

        ۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اسی جان میشه اسم یا مدل دیسک وکمک هات رو بگی منم ماشینم همین عیبارو داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Amirhossein

        ۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        با هات موافقم معمولا نصف وسایل فابریک ایرانخودرو بدرد نموخورنو اگه عوضش کنی خیلی ماشین کم صدا ترو راحت تر میشه که اینا مشکلای جزئیا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. محمد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ح یک سال پژو پارس داشتم از همان روزهای اول در تعمیرگاه های ایران خودرو بودم خسته شدم دلم از داشتن ماشین سیاه کرد خداوند انتقام ما ملت بیچاره‌را بگیره‌ به کی بگیم؟؟؟ …
    دو بار واشر سرسلندر عوض کردم غایده نداشت
    تنظیم در ها به هم خورد .جعبه فرمان صدامیداد
    نمایندگی گفت ایران خودرو جعبه نو نداره کلا تعمیدتعمیر شده میفرستند. همان روز های اول لامپ ها سوختند عوض کردم
    فنر ها خوابیده. شتاب ماشین از بین رفت
    و خدا لعنتشان کند پژو پارس را فروختم و الان دو ماهه ماشین ندارم و چقدر از دست کارخانه های خیانت کار ایران راحت شدم . خدایا بدادمان برس
    خدا صبرتان دهد.۲۶ بهمن ۹۴

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      آقا هرکی پرشیا صفر خریده پشیمون شده بهترین پرشیا ها مال سال 90 91 هستش من 91 تو کرم دارم فوق العاده است لطفا شما هم اگه می خواهید پرشیا صفر بخرید فکرشو از کلتون بندازید بیرون وگرنه مثل این آقا ازش شکایت میکنید دنا شاید خوب باشه البته اگه اونو میخواین بخرین وایستید دنا elx هم بیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. بهزاد

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به دوستان
    من زانتیای 84 با 159000 کارکرد دارم و واقعا هم که ماشین سر حالیه ولی الان 5-6 ساله که دستمه و یه جورایی می خوام یه تنوعی به خوردوم بدم خصوصا در آپشنهای جدید . خواستم راهنماییئ بفرمایید آیا بنظر شما زانتیام رو با دنا ی صفر عوض بکنم یا نه ؟ آیا ارزششو داره؟
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام بهزاد جان حتما این کارو بکن و به حرف مردم گوش نکن چون حسودیشون میشه من خودم هم زانتیا دارم هم دنا و دنا خیلی بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. شهاب

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایران خودرو دست از تقلید ماشینا بر نمی داره دنا حل هم شیبه مستوبیشی لنسیر ex تقلید کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امین

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام ، به نظر شما دنا بهتره یا محصول جدید ایرانخودرو به نام h30؟؟
    برای من امنیت و موتور خیلی مهمه تا چیزای دیگه ودر کل میخوام ماشین بی ازاری باشه
    اگه ماشین بهتری سراغ دارید تو رنج 40 تا 50 پیشنهاد بدید . با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رضا

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بر همگی کسی میدونه این خودروی h30 چیه فکرکنم چینیه اگر می دونین لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سعید

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا ما که خودرو دنا داریم ماشین خوبیه ،،،یادمون رفته بیست سال چی سوار میشدیم ،،کره ایها گارگرای ایرانخودرو بودن الان ما براشون کار میکنیم ،،علتش اینه که هر کسی باید برای پیشرفت مملکتش از خودش شروع کنه. خواستن. توانستن ،،ما تو برهه ای از زمان که دنیا در حال پیشرفت بود ما سر در گم دنباله چیزهای پوچو واهی بودیم ،،،البته از نظر قیمت با شما موافقم اما چه میشه کرد دلاره هزار ی شده 3500فکر نمیکنید این تغیرات و کی باعثش بود ،،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. صدای بیرون به داخل کابین میاد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امین

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا زمانی که داشبورد های ایران خودرو ضعیف وساده بودن ملت از داشبورد ماشین ایراد می گرفتن حالا هم از موتور ایراد میگیرند به نظر من که موتورش خوبه مگه شما از موتور چه انتظاری داری نکنه می خوای 200تارو راحت تو جاده های ایران بری و اونایی که میگن L90 یا پارس از دنا بهتره اینو جواب بدن که آیا امکانات و آپشن های این ماشین ها نصف دنا هم میشه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پارسا

      ۳۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نه نمیشه ولی شما کیفیت قطعات L90 رو در نظر نمیگیری؟ شما نمیگی دنا مصرفش دوبرابر ال نوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. محمد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این حرف ها همش دروغه نمای داخلی دنا دارای سه رنگه که رنگ سفیدش
    برای قشنگی بیشتر از طرح چوب استفاده نمیشه ولی برای سیاه و کرمش استفاده میشه و در کل داشبورد رنگ سفید دستیگره هاشم فرق داره
    دوستان بهتره خودشون برن تو فروشگاه های خودرو و این رنگ بندی و تفاوتی که بین رنگ سفید با کرمی و سیاه رو از نزدیک ببینند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امیرعلی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که بعد از کلی بررسی با برلیانس و جک رفتم دنا گرفتم ، راضیم ، اینقدر هم که میگن بد نیست ، اتفاقا” از ماشین های هم رده خودش از لحاظ قیمت ( جک برلیانس ) خیلی خیلی بهتره ، همون روز اول لاستیک 205 کومهو انداختم با نیتروژن که نرمی که برای ماشین دنا به ارمغان میاره ضعف کمی خشک بودنش رو میپوشونه ، داخلش هم خیلی خوشگله و خوراک جاده هست ، فقط ایرادش از نظر من صندلی های جلو هست که با اینکه برقی هست ولی حالت کم کردن ارتفاع صندلی رو نداره که وقتی میشینی روش اگه قدت بلند باشه سرت به سقف نزدیکه و اگر هم قد متوسطی داشته باشی حداقل ناف راننده از بیرون پیداست که با ترفندی باید ارتفاع صندلی رو پایین آورد . کولر و ترمز و … عالی
    انتقاد باید سازنده باشه نه در جهت تخریب . ایران خودرو رو نباید با کمپانی های بزرگ دنیا مقایسه کرد چراکه تا دیروز بزرگترین افتخارش پیکان 50 سال پیش بود ، تازه تازه داره شروع میکنه و باید کمی فرصت داد .
    فقط منم مثل همه از قیمت های کذاییشون متنفرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محسن

    ۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ال 90دارم 3سال کار کرده بهیچ مشکل فنی برنخوردم یکی دیگه هم ثبت نام کردم اگر یکروز بخوام دنا بخرم خودمو گول نمیزنم و میرم سمند میخرم 12میلیون هم صرفه جویی میکنم وهیچ موقع شرکت رنو رو با ایران خودرو مقایسه نمیکنم دنا را در هیچ جای دنیا نمیشنساند ولی ال 90الان زالهاست در اروپا هم تولید ومصرف میشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. شریفی

    ۲۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بنظرم برای خریدماشینهای ایرانی به دلیل اینکه یک روده راست تو شکمشون نیست .از تعریف های زیاد دنا برای خریدش مردد میشه . از بس که دروغ گفتند نمیشه خرید . همون چینی ها که میگن خوبه حتما خوبه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سجاد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان یه چیزی دنا بهترین ماشینه ال 90 هم پیشش ولی دنا بهتره نرم تره سبک تره راحت تره پرسرعت هستش شتاب بالایی داره من خودمم دارم خیلی هم ازش راضیم این اینا همش چرت و پرته که میگن دنا بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. 09128443172

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه قانونی در ماشین های ایرانی وجود داره
    یا ماشین خوشگله و یا فنی خوبه( L90 و دنا)
    دنا خوشگل و ال 90 فنیش خوب
    خودم حواله دنا زدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. جواد

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب با این نوع توضیحات کارشناسی که اصلا از نگاه فنی نیست نمیشه نظری داد بیشتر مقایسه گرده با نوع قبلی
    به هر حال همه میدونیم با این روند صنایع خودرو سازی می رفتیم به دنبال صنعت فرش الان تو دنیا اول بودیم
    ولی اگه در مورد خودرو کارشناسی میگنید کاملا نقاط خوب و بد و فنی رو در نظر بگیرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مهدی

    ۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در یک نگاه میشه گفت عزیزان نظردهنده هیچ یک فنی بحث نکردن.یه منتقد باید باشه و واقعا بشینه قست به قسمت حلاجی کنه.یکی از دوستان گفته بود نباید انتظار بیشتری از ایران خودرو داشت.من موافقم .دنا محصولیه که داره در ایران تولید میشه .ایرانی که فقط با سابقه دو شرکت خودرو ساز و تجربه کم و با فشار صد در صد خارجی.و قابل توجه این که در آلمان زندگی نمیکنیم که توقع بیش از این داشته باشیم آلمانی که صنعت خودرو سازیش حرف اول رو تو دنیا میزنه.رسیدن ایران خودرو به همین حد هم خیلی کاره.من از منتقدان همیشگی ایران خودرو و سایپا هستم خودم ماشن پارس داشتم تا 50 هزار کیلومتر 28 قطعش عوض شد رانا داشتم صفر 100 کیلومتر کارنکرده صفحه کلاج و گیربکسش اساسی داغون شد ولی چاره ای نیست باید این دوره گذار رو پشت سر بذاریم .به امید روزی که خودرویی با احساس مسولیت تولید کننده و دیدن حقوق مصرف کننده تولید بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رامتین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من سال 90 داشتم سمند میخریدم همه میگفتن نخر خوب نیست. l90 بگیر یا 206. منم گوش نکردم یه سمند موتور پژو خریدم. بعد 5 سال کارکرد تاحالا هیچ خرابی نداشته خداروشکر. اگر دروغ نباشه یک بار فشنگی دنده عقبشو عوض کردم که از همون اول خراب بود. و الآن بلبرینگ چرخ عقب که زوزه میکشید و تعویض کاتالیست که عمرش به پایان رسیده بود. و همچنین شمع و وایرها که البته مصرفی هستن. همین…
    سال 89 فامیلمون خریده بود. 1 بار واشر سوزوند. نشتی واسگازین داشت که گیربکسو باز کرد درست کرد که در حین تعمیر مکانیک گفت کلاچت هم یکی از فنراش خرابه یه کلاچ نو بگیر. اونم عوض کرد. یک بار هم مشکل انزکتور پیدا کرد. و جلوبندی هم کامل تعویض.

    تمام این مشکلات برمیگشت به نحوه رانندگی. که مهمترین عامل تو خرابی ماشینه.
    الآن هم منتظر دنا اتومات هستم بیاد بخرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سهيل

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط دنا.. من هم ال نود داشتم هم دنا ال نود اشغال تصادف میکنى عین دستمال کاغذى غر میشه و قدرت بدنش ىک پنجم دنا هم نیست من با دنا 190تا رفتم با تویتا مو نمیزنه نرم بى سر صدا.. اصلا با ال نود قابل مقایسه نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همه متنارو خوندم..حالا حرف من ایرانخودرویی رو بشنوید..
    از لحاظ کیفیت..اول تندر90…دوم دنا…سوم سورن..البته با موتور ef7…وسلام..بیشتر میتونی هزینه کنی برو دنبال کره ای..چه بسا کارکرده..موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حمید

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ایا داشبورد دنا رو میشه به پژو پارس نصب کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا