دور جدید نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده

ایران‌خودرو به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی خودروهای طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری، جایگزینی 90 هزار تاکسی فرسوده را آغاز کرد. طرح نوسازی ناوگان و جایگزینی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با حضور محمد باقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور رونمایی شد و به امضای هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایر نهادها و متصدیان اجرای این طرح رسید.

taxi
اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری از ابتدای بهمن‌ماه کلید خورد و ثبت‌نام تاکسی‌های فرسوده از 12 بهمن‌ماه هم‌زمان با ایام مبارک دهه فجر آغاز می‌شود. در این طرح 90 هزار دستگاه خودروی سمند و پژو 405 دوگانه‌سوز، جایگزین تاکسی‌های فرسوده ناوگان حمل‌ونقل شهری خواهد شد. سقف تسهیلات بانکی برای هر یک از این خودروها 200 میلیون ریال با نرخ سود 16 درصد و دوره بازپرداخت آن 48 ماه در نظر گرفته شده است. همچنین مبلغ 50 میلیون ریال نیز برای اسقاط خودروهای فرسوده و یارانه دولتی در اجرای این طرح در نظر گرفته شده است و مابه‌التفاوت 250 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده از قیمت خودرو از متقاضیان طرح دریافت می‌شود.
تحویل خودروهای جایگزین شده از اسفندماه آغاز خواهد شد و تا پایان شهریور سال 95 ادامه خواهد یافت. تمام خودروهای این طرح دوگانه‌سوز بوده و مخزن سیان جی نصب شده روی آن‌ها با هر بار سوخت‌گیری قابلیت پیمایش 300 کیلومتر را خواهد داشت.
امیدواریم محصولات جایگزین، فرسوده‌تر از خودروهای قبلی نباشند و به عنوان یک خودروی مطلوب و با استهلاک اندک، آلایندگی و مصرف سوخت پایین و رفاه مناسب برای سرنشینان، هزینه نگهداری پایین و عمر طولانی بتوانند در شبکه حمل و نقل کشور خدمت کنند. اما شما این ویژگی‌ها را در این خودروها سراغ دارید؟

2014 Nissan NV200 Taxi
نمونه ای از تاکسی‌های روز جهان، محصول نیسان

22 دیدگاه

  1. رضا
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    متاسفانه باید بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنیم.والا دولت و شهرداری میتونن از یک شرکت موفق خارجکی مثل تویوتا یا نیسان تقاضای همکاری کنن.واسه تاکسی دیگه عوارض واردات نگیرن. هیبریدی خیلی بهتر از این دوگانه های وطنیه.
    همین کمری هیبرید رو بدون آپشن وارد کنن خیلی کمتر قیمتش درمیاد

    پاسخ
    1. علیرضا سی بی
      سوابق: (51 دیدگاه) ,

      داداش به جان خودم من امروز سوار تاکسی پیکان شدم،راننده شروع کرد به درد و دل کردن با من…..آقا بنده خدا فقط یه گریه نکرد 😐
      میگفت تاکسیرانی روش فشار اورده ماشینو سمند کنه،از اونور قسط سمند ماهی 600 تومن میخوان ازش بگیرن…خب آخه این بنده خدا ها خانواده دارن خیلیاشون مستجرن پولی نمیمونه آخه نامردا…
      بعد تازشم ماشین نمیدین دست بنده خدا ها که،،سه پشته باید برن تعمیرگاه ها با اون گاری های وطنی…مصرف سوخت صدی سیزده و قطعات به مراتب سه چهار برابر گرون تر از اون پیکان بماند…به خدا بد بلایی دارین سر این رانننده ها میارین

      پاسخ
  2. امین
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    این مطلب رو هر کی نوشته دستش درد نکنه ولی کو گوش شنوا. پیکان می رود و جایش پژو و سمند آشغال می آید. خیر سرمون داریم دورالن پساتحریم رو می گذرونیم ولی هیچ اقدام مثبتی در روند تولید خودرو صورت نگرفته و این طور که معلومه صورت نمی گیره.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل moein
      moein
      سوابق: (775 دیدگاه) ,

      داش یه هفته نشده مثلا تحریممون رو ورداشتن به حول قوه الهی در چشم انداز سال 1404 همش درست میشه !!! همه چیز درست مشه اگه …

      پاسخ
  3. نیما
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    بله میشود از کمپانی های دیگر برای خرید تاکسی اقدام کرد .اما تاکسی یعنی خرج کم و کاربد بالا برای کسب درامد .این خودروها به علت قطعات یدکی زیاد در کشور و اسان بودن تعمیرات فعلا از طرفداران زیادی برخوردار میباشند .تویوتا خودری بسیار کم استهلاک میباشد اما توجه نکردید که زمانی که موردی پیدا کند خرج بسیار زیادی بهمرا دارد.جز این که در داخل کشور قطعاتش تولید شود .با تشکر

    پاسخ
    1. رافال M
      سوابق: (103 دیدگاه) ,

      یه بار با یه تاکسی داشتم می رفتم قم مسافر کناریم ظاهرن تاکسی دار خط فرودگاه امام بود می گفت همکارش تاکسی تویوتا کرولا خریده عین سگ پشیمونه می گفت اصن نمی صرفه ماشین خارجی…مخارجش بالاست

      پاسخ
      1. بنده خدا
        سوابق: (233 دیدگاه) ,

        رافال جان شما هم مثل آقا نیما حرف میزنین…شما وقتی این لگن ها رو میگیرین دم به ساعت تو نمایندگی ها هستین.نه اینکه تویوتا بعد 10 سال تازه بخوایین تعمیر اساسی بشه.شما یا تا حالا تو این ماشین ها سوار نشدین یا اصلا از مصاعب این لگن ها خبر نداری…..

        پاسخ
    2. بنده خدا
      سوابق: (233 دیدگاه) ,

      سلام داش نیما.ماشین تویوتا 10 سال گارانتی موتور داره.در ضمن برخلاف این لگنا اصلا خراب نمیشه تا مدت طولانی.نمیدونم شما انگار یه کاره ای واسه خودروسازا هستی که اینجور صحبت میکنی….

      پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4311 دیدگاه) ,

    خب منظور دوستمون هم این نبود که ماشینهای تویوتا رو وارد کنن، بدون قطعات یدکی. مثل اینکه اینجاهر کسی مطلب میذاره باید کلی توضیح هم بده تا شخص دیگه متوجه بشه، منظور دوستمون رضا این است که شرایط این امر رو فراهم کنن، نه اینکه فقط وارد کنن و خداحافظ.

    پاسخ
    1. نیما
      سوابق: (29 دیدگاه) ,

      برای مثال یک سری به فرودگاه امام بزنید و در مورد تاکسیهای غیره سوال کنید اکثرا گویای عالی بودن خودرو اما خرج قطعات و سرویس دهی بسیار گران شکایت دارن .مانند همین فولکس واگن کدی که علاوه بر گاز سوز بودن و خرج کم استهلاکی باز هم مشکل سرویس و قطعات دارد .بنده هم اشاره دارم به بودن تاکسیهای عالی تر در ناوگان اما با ضرر رانندگان موافق نیستم.این توضیح بنده

      پاسخ
  5. فرامرز
    سوابق: (743 دیدگاه) ,

    خب مثل این که انبارهاشون دوباره پر شده و اون همه فرغون که به ملت همیشه در صحنه انداختن کافی نبوده!

    پاسخ
  6. hamed ferrari
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    سمنده از پیکانه فرسوده تره

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (149 دیدگاه) ,

      خخخخخ
      دقیقا
      خطوط بدنه پیکان 57 بهتر از سمند خودشو حفظ کرده!

      پاسخ
  7. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1443 دیدگاه) ,

    دلم ب حال راننده تاکسیا میسوزه. هر چی در میارن باید خرج ماشینشون کنن. این سمند و 405 هایی ک تاکسی هستن رو ببینید. 5 سال هم نشده فرسوده هستن.
    بهتره خودروهای پاک و کم استهلاک جایگزین بشه. باز بهتره که ون و مینی ون رو تاکسی کنن تا مسافرا هم دغدغه ی کم بود جا و توهم چپیدن رو نداشته باشن.
    غول های خودروسازی هم مدل های گازسوز خوب دارن که دولت ب راحتی میتونه برای جایگزینی استفاده کنه.
    اما اگر این کار رو کنه هم نون خودروسازا آجر میشه هم مکانیکای زیادی باید ب تعویض روغن بسنده کنن.
    همچنین خرج محصولات کم استهلاکی مثل تویوتا حتی در صورت تصادف یا خرابی زیاد بیشتر از لگن هایی که میدن ب تاکسی دارا نیست.
    کاش یکم مسؤولین به فکر این قشر زحمت کش جامعه باشن .

    پاسخ
  8. erfan
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    عقلانی ترین کار اینه که: خود دولت تاکسیه خارجی وارد کنه. مثلاً یاریس… بعد نفروشه به کسی. راننده هارو استخدام کنه و با ماشین دولت کار کنند راننده ها
    یه سری چک و امضا هم از راننده بگیره که در قبال خودروی دولتی مسئولیت پذیر باشه. این کارو ١٠٠٠٠ سال دیگه هم دولت *** انجام نمیده خخخخ

    پاسخ
  9. پژمان
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    مثل اینکه قراره زوتی اس 300 مونتاژ سایپا بندازن به تاکسی دارا!

    پاسخ
  10. امیر.عارف
    سوابق: (369 دیدگاه) ,

    این هم راهی دیگر برای حمایت از آشغالهای انبار شده. رانندگی تاگسی خودش به اندازه کافی سخت هست اینا چون راحتی برای مردم را حرام میدانند برای این قشر سختی کار را 2برابر کردن که ….

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل HoSeIn
    HoSeIn
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    اصولا داخل کشورهائی که حقوق شهروندان برای دولت اهمیت داره کم مصرف ترین ، ایمن ترین و سریع ترین خودروها در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی قرار می گیره اینطوری هم ملت پاک و سریع و ایمن به مقصد می رسن و هم شهر جلوه زیباتری به خودش میگیره و هم اینکه دارندگان خودرو شخصی هم رغبت می کنن با وسائل عمومی تردد کنن و از ترافیک خودروهای شخصی کاسته می شه ولی خب صد افسوس که تو مملکت ما نه جون آدما اهمیتی داره و نه هوای پاک و … این جیب بعضی از آقایان هست که از هر چیزی مهمتره . من تو شهر آبادان زندگی می کنم بعد از اینکه اینجا منطقه آزاد شد بیلبوردهائی تو شهر به اسم واگذاری تاکسی تویوتا کمری بالا رفت بعد از گذشت مدتی حتی یه دونه تاکسی تویوتا تو شهر که هیچ حتی تو فرودگاه به اصطلاح بین المللیش هم دیده نشد . از یکی از رانندگان تاکسی جریان را پرسیدم گفت اولا ماشینت را به قیمت نازل برمیدارن بعد یه تویوتا بهت میدن با 40 میلیون وام بانکی آنچنانی و اقساط سنگین ، بدون هیچگونه خدماتی از سوی تاکسیرانی در قبال تعمیر و نگهداری این ماشینها که حتی هزینه های استهلاکی و مصرفیش خداتومنه تازه اونوقت باید تو جاده های داغون و پر از چاله چوله آبادان که آسفالتش مال 30 سال پیشه مسافر صد تا یه غاز کرایه بزنی . دیدم انصافا حق دارن استقبال نمی کنن

    پاسخ
  12. ماهان گاز
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    اوه اوه سمند مال مسافر کشی نیست سریع لش میشه!!!!!!!!!
    405 که قیافش تو مخه!!!!!!!!
    پیکان وانت بهترین گزینه بود هم مسافر باهاش میزدن هم بار /هم خرجش پایین بودهم……………!@!!!!!!!
    حیف باشه دیگه!!!!!!!!!!!!!!دولت گوش نکرئ

    پاسخ
  13. بنده خدا
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    این چه باندیه ؟؟؟قرار بود آریو با موتور میتسوبیشی بدن…چی شد بچه بزرگه نذاشتش کوچیکتره بییاد.لگن خودش رو آورد

    پاسخ
  14. محمد کاظم نیمه فروش
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان بنده دو دستگاه تاکسی پژو 405 دارم که از صفری دست خودم بوده که دو برادرم باهاشون کار میکنن یکی تولید خرداد 91 ودیگری تولید شهریور 91 است باور کنید بس که ایراد میکنند وخرج برامون میتراشند پدرمونو درآوردند واقعا هم پژو405 وهم سمند مخصوصا EF7 اصلا به درد تاکسی نمیخورن وهرکس هم بگیره بعد از مدت کوتاهی هزینه هاشون به حدی کمرشکن میشه که حتی قسطشون رو هم نمیتونن بدن گارانتی هم دروغه وحرف مفته یکی از این تاکسی ها سه ماه نشده بود نشیمنگاه صندلی عقبش فرو رفت طوری که مسافر نمیتونست بشینه بردم گارانتی گفتن صندلی گارانتی نداره!! حالا بماند که هر کجاشون خراب میشد میبردم نمایندگی کارشناس *** ایران خودرو میگفت نمیشه ونداریم وگارانتی نداره!! خودم هرچی لباس کهنه توی خونه بود چپوندم توی تشک وهنوز که هنوزه با همین وضع کار میکنم! حاا ببینید پیکان فرسوده است یا این آشغالهای مثلا صفر!

    پاسخ
  15. Hadi
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    شرمنده اینو میگم ولی حقمونه.پای درد و دل یه راننده تاکسی تو تهران با کلی مسافری که طی روز دارند،بشینید میفهمید حرفشون چیه.بیخیال.
    حقمونه،چون هیچ وقت نخواستیم از این وضع در بیایم،هیچ وقت نخواستیم جلوی این خودرو سازها قد علم کنیم،هر چی گفتن و هر طرحی دادن و هر قیمتی فرو ختن نه نیاوردیم.
    بزرگترین دلیلم هم همین««« کمپین شکست خورده »»»مون…
    حقمونه…
    بازهم عذر میخام.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.