ایران خودروخودروهای چینی

هایما S7، تحفه بلندقامت چینی ایران‌خودرو

نباید یک‌طرفه به قاضی رفت و تمامی تقصیرها را هم نمی‌توان یکسره معطوف به ترفندهای خودروسازان داخلی و یا ناآگاهی مشتریان آنان نمود، چون درواقع، خیلی از خریدهای مرتبط با خودرو از سر نیاز و یا ناچاری نیست و در این میان، حس ناشی از رقابت، چشم‌وهم‌چشمی و نیز زرنگی‌های خانمان‌برانداز  هم نقش ویرانگری را ایفاء می‌نماید و به نظر می‌رسد که درجه غلظت ناشی از این قسم احساسات در معدودی از هم‌وطنانمان آن‌چنان زیاد است که حاضرند که به هر نوع شرایط وسوسه‌انگیز اما باطناً غیر عقلایی تن در دهند تا درنهایت، یک بدنه فلزی و چهار عدد لاستیک ظاهراً نو! را تحویل گیرند.

Haima S7
Haima S7

در این میان، ما شاهد ورود برخی از محصولات ناشناخته‌تر چینی به کشورمان هستیم که در موطن خود نیز نام‌های مشهوری به شمار نمی‌آیند چه رسد به عرصه بین‌المللی! و صدالبته خریدار ایرانی هم حق دارد که از خرید چنین مدل‌هایی به جد پرهیز نماید زیرا نه اطلاع‌رسانی درستی به او انجام می‌شود و نه از آینده تولیدی‌شان هم مطمئن است و مهم‌تر از همه، پای ده‌ها میلیون تومان پول در میان است، مبلغی که در بیشتر مواقع، عصاره سال‌ها تلاش و کوشش یک شخص متوسط‌ این جامعه است. از طرف دیگر، این مطلب را هم از یاد نبریم که برندهای معروف‌تری همچون جیلی، جک و چری و… هم، تازه پس از سال‌ها ماندگاری، توسعه و گسترش شبکه خدمات پس از فروش، ارائه طرح‌های جدید و عامه‌پسند و نیز سماجت بی‌حدشان! توانسته‌اند جایگاه هرچند لرزانی را در میان مشتریان وطنی برای خود مهیا کنند، تازه‌واردان که جای خود دارند!

Haima S7
Haima S7

چند صباحی است که بزرگ‌ترین خودروساز کشورمان از کراس‌اوور جدیدی به نام هایما S7 پرده‌برداری نموده است. از همین رو، سعی نمودیم که در حد بضاعت خود شما را با این محصول نوین آشنا نماییم. محصولی که از زمره جدی‌ترین رقبای جک S5 و جیلی X7 و چری تیگو ۵ به شمار می‌آید.

Haima S7
Haima S7

گروه خودروسازی فاو هایما (FAW HAIMA) که نام تجاری آن هایما (HAIMA) می‌باشد، در ماه ژانویه سال ۱۹۹۲ میلادی پا به عرصه وجود نهاد. در آغاز، این مجموعه با مشارکت مسئولان ایالت هاینان (HAINAN) چین و کمپانی مزدا ژاپن تأسیس و نام هایما هم برای آن انتخاب شد که مخفف “HAINAN MAZDA ” می‌باشد. این شرکت، زمان نه‌چندان درازی به تولید خودروهای مزدا و عرضه آن‌ها به بازار داخلی چینی می‌پرداخت ولی پس از مدتی چند، یعنی در سال ۲۰۰۶ میلادی، تمامی سهام مزدا در این مجموعه توسط شرکت فاو (FAW) خریداری و در پی آن، هایما نیز به یکی از شرکای فاو تبدیل شد. البته وقوع این رویداد به معنای قطع کامل روابط کاری بین شرکت‌های هایما و مزدا نبود بلکه هنوز هم انتقال تکنولوژی از ناحیه مزدا به‌سوی هایما ادامه دارد. ناگفته نماند که خود کمپانی فاو هم با مزدا ارتباط تنگاتنگی داشته و در برخی از محصولات تولیدی خود از پلت فرم‌های قدیمی مزدا بهره می‌جوید که یکی از معروف‌ترین از این نوع، خودروی بستورن B50F می‌باشد که دیرزمانی نیست که در کشورمان ارائه می‌شود. در حال حاضر، از مجموع کل سهام شرکت هایما،۴۹ درصد آن در اختیار گروه خودروسازی هاینان (HAINAN) و ۴۹ درصد هم متعلق به خودروسازی فاو (FAW) است و ۲ درصد باقی‌مانده هم از آن دولت ایالتی هاینان می‌باشد.

Haima S7
Haima S7

شرکت هایما از سازندگان کوچک چینی به شمار می‌آید و میزان تولید آن حتی از برخی خودروسازان ایرانی نیز کمتر است. مثلاً در سال ۲۰۱۳ میلادی، درمجموع، تعداد ۱۵۷,۲۴۴ دستگاه خودروی سواری توسط هایما به فروش رسیده است که از این لحاظ، جایگاه بیست و هشتم را برایش مهیا نموده است (در بازار چین). در حال حاضر، عمده تولیدات این خودروساز را مدل‌های سواری همچون هایما ۱،۲،۳ و FAMILY،M5 و M8 و کراس‌اوورهایی همانند ۷،S7 و S5 و مینی ونی به نام FREEMA دربر می‌گیرند. در خارج از مرزهای چین هم یکی از مهم‌ترین مقاصد صادراتی این شرکت، بازار روسیه است. جایی که در آن نخستین خط مونتاژ آن در سال ۲۰۱۰ میلادی برپا شد، محصول تولیدی این مجموعه هم هایما ۳ نام دارد که از شباهت‌های بسیاری با مزدا ۳ دو نسل پیش برخوردار است. با ذکر این مقدمات، اکنون وقت آن رسیده است که به قهرمان اصلی ماجرا یعنی کراس‌اوور S7 بپردازیم.

Haima S7
Haima S7

هایما S7 که اساساً همان مدل فیس‌لیفت هایما ۷ محسوب می‌شود در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی روانه بازار شد. خود هایما ۷ هم در اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی رونمایی و کمی بعد، یعنی در سال ۲۰۱۲ میلادی روانه بازار شد. از لحاظ ظاهری هم تغییرات صورت گرفته در هایما S7 نسبت به هایما ۷ در مواردی همچون چراغ‌های جدید جلو و عقب، سپرهای جدید و یک کابین به‌روزرسانی شده، خلاصه می‌گردد. جالب اینجاست که خود S7 نیز اخیراً دستخوش فیس‌لیفت جزئی شده و جلوپنجره، سپرها و چراغ‌های جلوی آن کاملاً تغییر یافته است و چهره آن نیز نسبت به نسخه مونتاژی در ایران لوکس‌تر و به‌روزتر شده است. این نمونه از S7 هم قرار است که به‌زودی روانه بازار چین شود.

Haima S7
Haima S7

درمجموع، هایما S7 را می‌توان از معدود کراس‌اوورهای ساخت چین دانست که از مایه‌های اسپرتی در ظاهر خود بهره می‌برد و بیش از همه، این گلگیرهای برآمده در جلوی آن است که نظرها را به خود جلب می‌نماید. مضاف بر آن، سپرها هم در ترکیب با جلوپنجره، نمایی موزون را برایش به ارمغان آورده‌اند و این امر ازجمله نکاتی است که وب‌سایت‌های چینی هم به آن اقرار دارند و فیس‌لیفت اعمال‌شده بر روی این خودرو را بسیار خوب ارزیابی می‌کنند، فیس‌لیفتی که نمایی مهیج را برای آن تدارک دیده است. در نیمرخ کناری آن نیز خطوط نرمی به‌کار رفته است و چراغ‌های عقب این خودرو هم از طلق‌های پلاستیکی قرمز پر رنگی بهره می‌برند که جلوه‌ای زیبا و درخوری را برایش مهیا نموده‌اند و تنها نکته منفی در این میان، لوله‌های اگزوز نصب شده در بخش تحتانی سپر عقب آن است که از اندازه‌های کوچکی برخوردارند.

Haima S7
Haima S7

در داخل، داشبورد این خودرو کاملاً به‌روزرسانی شده و یک صفحه مدرج اسپرتی هم در پشت فرمان آن جای گرفته که نور پس‌زمینه آبی رنگی از آن ساطع می‌شود. همچنین، صفحه نمایشگر لمسی بزرگی هم در میانه کنسول آن خودنمایی می‌کند. صندلی‌ها و فرمان آن نیز از پوشش چرمی بهره برده و برآمدگی موجود در کناره صندلی‌ها هم کاملاً سرنشینان را دربر می‌گیرند. کیفیت مواد پلاستیکی به کار رفته در داخل کابین نیز کاملاً قابل قبول است و شاید تنها نکته منفی در این بین، رنگ بسیار تیره آن است. بنا مندرجات وب‌سایت این شرکت، هایما S7 توانسته است گواهی‌نامه موسسه SGS را هم کسب نماید. این گواهی‌نامه بر غیر سمی بودن (NON-TOXIC CERTIFICATION) تمامی پلاستیک‌های به کار رفته در کابین این خودرو، مهر تأیید می‌زند. همچنین، جهت پیاده‌سازی ایزولاسیون مناسب‌تر و نیز مهار صدای ناشی از باد و پیشرانه در درون کابین، در ۱۶ حفره موجود در سطوح داخلی بدنه این خودرو از عایق‌های صوتی مخصوص استفاده شده است، مهم‌ترین محل کاربری این عایق‌ها هم در شاسی و دیواره بین پیشرانه و کابین آن می‌باشد.

Haima S7
Haima S7

در حال حاضر، هایما S7 تنها با یک پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری عرضه می‌شود که از توانی معادل ۱۴۸ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۸۰ نیوتن متر برخوردار است و نسخه تولیدی در ایران هم از همین سنخ از پیشرانه بهره می‌برد. اما همان‌طور که در سطور بالا هم گفته‌ایم به‌زودی قرار است مدل فیس‌لیفت S7 به بازار ارائه گردد و در این نسخه، از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو هم استفاده خواهد شد که از توانی معادل ۱۸۸ اسب بخار برخوردار است. ناگفته نماند که هم‌اکنون نیز، این تیپ از پیشرانه در نسخه‌های صادراتی هایما S7 به بازار روسیه ارائه می‌شود (در کنار نسخه دو لیتری). از لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با دو جعبه‌دنده متفاوت ۵ سرعته دستی و نیز ۵ سرعته خودکار در ایران عرضه خواهد شد.

Haima S7
Haima S7

به لحاظ ایمنی، تمامی تیپ‌های این خودرو به‌طور استاندارد از دو کیسه هوا بهره می‌برند که این تعداد در تیپ‌های فول این خودرو به چهار عدد افزایش می‌یابد. علاوه بر آن، مجموعه متنابهی از سامانه‌های ایمنی در این خودرو قابل مشاهده است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: سیستم ABS،EBD،EBA و TCS،ESP و نیز دوربین دید عقب و… که با توجه با بهای این خودرو درخور توجه است و از این لحاظ آن را در کنار کراس‌اوورهای ساده‌تر کره‌ای جای می‌دهد.

گرچه محصولات تولیدی ساخت هایما بر طبق آخرین بررسی موسسه JDPOWER آمریکا، از لحاظ کیفیت اولیه (INTIAL QUALITY) در مکانی بالاتر از متوسط (۱۰۴ ایراد در هر یک‌صد خودرو) جای می‌گیرند، ولی از نظر بازار فروش، این‌طور می‌توان گفت که این مدل (هایما S7) در موطن خود هم وضعیت چندان جالبی ندارد. مثلاً نام این خودرو در لیست ۶۰ شاسی‌بلند پرفروش بازار چین در سال ۲۰۱۴ میلادی، مشاهده نمی‌شود و یا حتی در واپسین آمار ماهانه هم (سپتامبر ۲۰۱۵) نامی از آن نیست و در تمامی این فهرست‌ها، تنها نام برادر جدیدترش یعنی هایما S5 است که می‌درخشد، این در حالی است که نام بیشتر کراس‌اوورهای چینی که پیش از این به کشورمان وارد شده‌اند در فهرست‌های مربوطه وجود دارد. هدف از ذکر این موضوع، به معنای زیر سؤال بردن ماهیت و یا کیفیت هایما S7 نیست، بلکه این قضیه به‌نوعی جایگاه متزلزل این مدل را در بازار چین به ما یادآوری می‌کند. همین امر هم به‌نوبه خود جای یک علامت سؤال بزرگ را در ذهن مصرف‌کننده ایرانی حک می‌کند؛ مصرف‌کننده‌ای که باید بیش از هفتاد میلیون تومان پول را برای خرید آن هزینه نماید و از پیش هم با برندش آشنا نیست. نکته دیگر، به سازنده ایرانی هایما S7 مربوط می‌شود، سازنده‌ای که برخلاف دیگر همتایان داخلی خود تنها بر ساخت یک و یا حداکثر دو برند متمرکز نیست و هر آن هم ممکن است بنا به تصمیمات خلق‌الساعه و یک‌شبه! به تولید این محصول ناشناخته چینی خاتمه دهد. مضاف بر آن، وضعیت خدمات پس از فروش و پشتیبانی لوازم یدکی این خودرو نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، چون مونتاژگر ایرانی آن کارنامه درخشانی را در موارد مشابه ندارد؛ نمونه عینی‌اش را هم ما در خودروی سوزوکی گراند ویتارا (مونتاژی) شاهدیم که خریداران آن با خدمات و سرویس‌دهی چندان مناسبی مواجه نیستند. درمجموع، تمامی این عوامل در کنار یکدیگر ریسک خرید این خودرو را بسیار بالا می‌برد، خیلی بالاتر از دیگر هم‌قطاران چینی‌اش که سالهاست در ایران تولید شده و در این بازه به فروش می‌رسند.

Haima S7
Haima S7

از مهم‌ترین رقبای این خودرو در بازار ایران، می‌توان به خودروی جک S5 اشاره داشت که از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژ به توان ۱۷۴ اسب بخار برخوردار است در حالی که هایما S7 از یک پیشرانه ۲ لیتری با توان ۱۴۸ اسب بخار بهره می‌برد. بهای رسمی جک S5 در حدود ۷۵/۴ میلیون تومان است که کمابیش مشابه بهای هایما S7 می‌باشد. در حال حاضر، مهم‌ترین بازارهای صادراتی هایما S7 ممالکی همچون روسیه، فیلیپین و ویتنام و… هستند.

در این مطلب نگاهی به اولین نسخه‌ی وارداتی از هایما S7 مونتاژ ایران خودرو با پیشرانه‌ی تنفس طبیعی داشته‌ایم. برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید مقاله‌ی جامع هایما S۷ و اس ۷ پلاس ایران خودرو؛ مشخصات فنی، قیمت و هرچه لازم است بدانید را مطالعه کنید.

Haima S7
Haima S7

مشخصات فنی هایما اس ۷
کد پیشرانه: HM484Q (گیربکس دستی) – HM484QA (گیربکس اتوماتیک)
حجم موتور: ۱۹۹۵ سی‌سی
توان: ۱۴۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۸۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت
میانگین مصرف سوخت: ۸.۱ لیتر (گیربکس دستی) – ۸.۸ لیتر (گیربکس اتوماتیک)
سیستم فنربندی جلو: مستقل، مکفرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: مستقل، اتصال چندگانه (MULTI LINK)
نوع کالیپرهای ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده
استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۹۸/۱۸۳۰/۱۷۳۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۶۱۹ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۵۱۰ کیلوگرم (گیربکس دستی) – ۱۵۴۵ کیلوگرم (گیربکس اتوماتیک)
گنجایش صندوق بار: ۴۰۰ لیتر
حجم مخزن سوخت: ۶۱ لیتر

ایمنی (نسخه سفارش ایران)
۴ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو و جانبی)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم ترمز اضطراری BAS
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کنترل کشش TCS
کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای
کمربند ایمنی پیش کشنده جلو
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

Haima S7
Haima S7

تجهیزات رفاهی
امکانات و آپشن‌های هایما S7  در ایران شامل تجهیزات ذیل خواهد بود.

سانروف برقی
تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت
نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ
کروز کنترل
صندلی‌ها با پوشش چرمی
نمایشگر کنترل فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)
سیستم ورود بدون کلید هوشمند + استارت (فقط در نسخه با گیربکس اتوماتیک)
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + رادیو و پورت USB،AUX و SD و اتصالات بلوتوث و هندزفری
آینه‌های جانبی جمع شونده اتوماتیک
سیستم START/STOP (فقط در نسخه‌های با گیربکس دستی)
سیستم رهیاب GPS
آینه وسط الکتروکرومیک (ضد تشعشع)
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
فرمان با پوشش چرمی
چراغ نقشه‌خوان
آینه جانبی برقی به همراه راهنما
سیستم دزدگیر IMMOBLIZER
رینگ آلومینیمی
جعبه عینک
و…

قیمت هایما S7 در سال ۱۳۹۴ معادل ۷۱.۹ میلیون تومان با گیربکس دستی و ۷۸.۹ میلیون تومان همراه گیربکس اتوماتیک بود اما در سال ۱۴۰۱، قیمت نسخه‌ی توربو اتوماتیک به نام هایما S7 پلاس در بازار آزاد، ۹۰۰ میلیون تومان است.
قیمت در چین: ۱۰۶,۸۰۰ الی ۱۳۱,۸۰۰ یوآن (گیربکس دستی) و ۱۱۸,۸۰۰ الی ۱۴۶,۸۰۰ یوآن (گیربکس اتوماتیک)

منابع:
WIKIPEDIA.ORG
EN.HAIMA.COM
CARNEWSCHINA.COM
CHINAAUTOWEB.COM
و…


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۱۱ دیدگاه‌ها

  1. mehdi

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ماشینیه خوبیه اما حیف که چینیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehdi

      ۱۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      جلوش هونداس.عقبش بی ام و.داخلشم هیوندای.واقعیتشم آشغال.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مایکو باکتریوم توبر کلوسیز

      ۱۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      ؟؟؟؟؟
      به حجم موتور و مصرفش نگاه کن ببین چه خبره؟
      ماشین خوبیه عایااااا؟
      واقعا که… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. aston martin

      ۲۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      نمیخریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نخود آش

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (294 ديدگاه)

    خدایی اگه ما ایرانیها این آشغالای چین رو نخریم کلا چین ورشکست میشه. البته نخریدن آشغال توسط ایرانیها یه امر محاله. یادمون نره ما پراید چهل میلیونی رو توی صف می ایستیم و میخریم. میخریم و ازش تعریف و حمایت هم میکنیم. یه تعریفایی از این مردم درمورد کالاهای چین میشنوم که اگه خود چینیها هم بشنون تعجب میکنن.
    پناه بر خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. میثم

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    آی ملت همیشه در صحنه برید صف بگیرید تا تموم نشده!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امير علي

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (399 ديدگاه)

    ایشالا نابود میشن تمام خودروسازای داخلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امید

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چقدر داخلش شبیه دنا ست !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    ایران شده آزمایشگاه تست خودروهای چینی !
    4 دهه پیش از کادیلاک و بیمر و بنز رسیدم به این چینیای بی نام و نشان و بی هویت وااااااقعا حیففففففف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. جواد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    تنها شرکت چینی که تو ایران سرمایه گذاری مستقیم کرد شرکت چری بود با توجه به تغییر نسل ویا فیس لیفت محصولات در امسال معلومه قصد موندن داره وگرنه بقیه زیاد معلوم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. hm

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    جالب حدود 12 میلیون از خود چین گرون تر بلاخره حق دلالی ایران خودرو هم در نظر می گیره بعد ما پراید 15 میلیون ارزون تر میدیم به عراق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Kamran.k

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    شخصا به هیچ کدوم از خودروهای چینی نمیتونم اعتماد کنم.آدم واقعا میترسه با این ماشینها بزنه به جاده و یه مسافرت با خیال راحت بره ..حالا چه برسه به این هایما که حتی تو چین با اون بازار بزرگش اصن نتونسته جایی پیدا کنه..ولی متاسفانه یه عده هموطن هستن که فقط عشق شاسی هستند و چشمشون به دهن مردمه که در موردش بگن وااای فلانی شاسی بلند خریده.ولی افسوس و صد افسوس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مک میسل

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    من به عینه دیدم همین خودرو تو ازمایش فنی تهران توسط ایران خودرو پلوس در کرده بود و 2نفر رو راهی بیمارستان کرده بود.سندش هم تو پیج ماشین صفر نخرید اینستا موجوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    موتور اوش ضعیفه!
    دف جلو هس!
    بقیش خوبه اگه چینی نبود!
    هر چند پول همینش رو هم خیلی‌ها ندارن!
    از آلمان، فرانسه، کره به چین رسیدیم!
    همین هم آرزو میشه!
    ولی ما هدف مهمتری داریم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رضا

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    نمیفروشه تولید جمع میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shayan

      ۱۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      ایشالا که همش رو دستشون باد کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مهرداد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    تاسف ،،تاسف ،،تاسف ،،به حال هموطنان و مملکتی که همچین بنجل هایی باید واردش بشه ..حیف پول و سرمایه این کشور و این مردم …خود اون چینی ها آخرین مدل ماشینهای آمریکایی و اروپایی سوار میشن …اونوقت ما که چهل سال پیش با فورد و بنز شروع کردیم حالا کارمون به جایی رسیده که باید مشخصات همچین آشغالیو بررسی کنیم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. آبادان

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (308 ديدگاه)

    حیف 70 تومن پول بی زبون بدی جای این زباله . سراتو 1600 بگیری خیلی بهتر اینه با اینکه سواریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دم از‌این باغ بری میرسد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رامتین

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    بدیهی است که کیفیت این اتومبیل خوب نیست اما بیشک کیفیت نزدیک به متوسط داره. معمولا همه کسایی که در مورد ماشینهای چینی حرف میزنند و میگن آشغاله و یا ارزش نداره (گرچه از نظر من هم این ماشینها هیچ ارزش خرید نداره، اما دلیل نداره اظهار کنم) بالای 95% خودشون یا پدرشون اتومبیل ایرانی داره که کیفیتش بیشک بسیار نازلتر از این اتومبیله. واین بی فرهنگی ما ایرانیها را میرسونه. به شخصه مطمئن باشید صنعت خودروی ایران تا پایان عمر من و شما تغییری نخواهد کرد. تبریک میگم به افرادی مثه متخصصان و فوق تخصصان پزشکی در کشور که معمولا هم خوب درس خوندند (نه مثه خیلیها مدرک بی ارزش از دانشگاه آزاد یا غیرانتفاعی) و هم بطور میانگین ماهانه 30میلیون درآمد دارند و خرید یه اتومبیل عالی (نه خوب بلکه عالی) براشون تفریحه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۱۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      جناب رامتین مثلا اونایی که دولتی خوندن کیان یا چه گلی به سر خودشونو و مردمشون زدن اونقدر سطح دانشگاهها اومد پائین که دیگه دولتی و آزاد و غیره نداره گرچه سابق بر اینم همین طور بود ولی الان دیگه افتضاح شد دانشگاه تخصصیه اتومبیل که بهترین دانشجویان مکانیک ایران اونجا درس خوندن تموم علمشون و تلاششون در طی چندین سال ساخت آرم سمند بوده!!!! خواهشا بقیه و به خاطر دانشگاه یا آموزشگاهی که درس خوندن چوب نزنید سطح علمی در ایران پائینه استعدایم اگه باشه همشونو کشورهای دیگه میگیرن یا خودشون میرن با تموم وجود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. محمد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    پژو و رنو و سوزوکی که توی کشور خودشون برند های خوبی هستن رو ایرانخودرو گند زد بهش .
    حالا خدا به داد این برسه که تو چین که اشغال حسابش نمیکنن حالا حسابش کنید ایرانخودرو هم بیاد چنتا چیز از روش کش بره دیگه نور الا نور میشه???
    وقتی ملت پراید هفت تومنی رو بیست و هفت میخرن قیمت این خیلی هم معقوله. خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. احمد باقری

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فقط تند و تند برند چینی داره میاد، هیچ حساب و کتابی نداره، تعدادشون که هزار آفرین، تمومی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. sky watcher

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    من نمیدونم اینا چرا حد اقل با برند های حسابی چین مثل byd کار نمیکنن ؟
    ایران خودرو میگرده این برند ها رو از کجا پیدا میکنه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ارمان

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    این که اصلا چینیه لکسوس بیاری بدی اینا مونتاژ کنن یه جوری گند میزنن بهش که تاریخ تویوتا افسردگی میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ARAZ

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بازم یه آشغال بی کیفیت چینی در ایران
    معلوم نیست از کدوم خراب شده ای اینو پیدا کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. man

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (71 ديدگاه)

    ان شا الله ورشکست میشن .
    ولی فکر نکنم بشن چون افراد بسیار بزرگی از این طفل خودرو ساز حمایت می کنند که به بلوغ برسه ولی حیف که این طفل ، نارس هستش و هر چه قدر بزرگتر میشه معلول تر میشه و به کمک بیشتری احتیاج داره و هیچ علمی نمیتونه کمکش بکنه بجز معجزه معجزه…
    عزیزان برای شفای این طفل خودرو ساز فقط دعا کنید دعا
    التماس دعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. روزبه

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بیشتر نظرات سطحی و کلیشه ای! حیف که چینیه …. آشغاله ….
    شما به عنوان کارشناس بررسی کردید که به این شکل نظر می دید؟!
    موضوع اینه که با توجه به قیمت این خودرو ها در چین و کشورها ی دیگه میشه نتیجه گرفت قیمت گذاری عادلانه تر از خودرو های کره ای و ژاپنی هست مثلا اگر برای خودرو ها ی وارداتی 100% تعرفه پرداخت میکنید برای خودرو های چینی مثل هایما و جک و بسترن و … شاید حدود 15% باشه درسته که این خودرو ها در مقایسه با کره و ژاپن حرفی برای گفتن ندارن و در بازار آزاد جایگاهی ندارن ولی با توجه به قیمت گذاری ظالمانه در بازار انحصاری ایران این خودرو ها ارزش خرید پیدا میکنن !
    به جای انتقاد بگید که با این قیمت چه خودرویی میشه خرید که صفر باشه و نسبت به این برتری داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۱۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      روزبه عزیز دقیقا همینجاست که انحصار خودش رو نشون میده وقتی ماشین هزار سال پیشو مثل پرشیا 40 ملیون بهت میدن توقع داری تویوتا راو فور 55 تومن باشه .
      چرا همین 4سال پیش که سمند 14 تومن بود و کیا اسپورتیج 41 ملیون کسی ناراحت نبود چرا هیچ خبری از این برندها نبود اصلا کسی نمیدونست چین هم ماشین داره این انحصار باید بشکنه چون این دست مایه ایرانخودرو و سایپاست جلو صورتمونو نبینیم یکم به دورتر نگاه کنیم عاقبت این ماجرا چی میشه؟ روزی ملت ما اونقدر ذلیل میشیه که برای ماشین 12 هزار دلاری باید 80 ملیون پول بده بله این اتفاق به دلیل تعطیل بودن صنایع و تولید همین الان افتاده و چقدر باید تاسف خورد
      پس.کلیشه یعنی نظر شما که فقط به فکر جای گزین هستین و 4سال قبلتون رو یادتون نمیاد و به 4 سال دیگه فکر نمیکنین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. امیر حسین

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    دوستان ایرانخودرو چه اشتهای خوبی دارن؟؟؟رو هر ماشین بین 10 تا 15 میلیون نوش جان میفرمایند!!!!
    وقتی هزینه های غیرتولیدی کمپانی های مشهور و موفق 3 درصد و سایر کمپانی ها حداکثر 5 درصد میباشد ولی کمپانی های وطنی طبق آمار خودشون 15 درصد هزینه های غیرتولیدی دارند باید از یکجا کسب درآمد کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. javad

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    میرن میگردن هرچی آشغال تر باشه میان همون و تولید میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Hamid

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    شاید در آینده صنعت خودروسازی چین به خیلی جاها برسه اما در حال حاضر به عقیده من محاله که یک نفر ماشین باز یا علاقه مند به دنیای ماشین سوار ماشین چینی بشه. 99 درصد اونایی که ماشین چینی سوار میشن هیچی از ماشین نمیدونن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شمایی که بقیه رو متهم میکنی به ندونستن راجع به ماشین،خودت هنوز اونقدر نمیدونی که ماشین چینی داریم تا ماشین چینی!! ام وی ام چینیه! جیلی و ام جی هم چینین!
      تاحالا سوار ام جی و جیلی شدی مقایسه کنی کیفیتشون رو با بقیه چینیاو با ماشینای ایرانخودرو؟؟
      بدترین نادونی اینه که آدم فکر کنه خیلی داناس و بقیه رو نادون بدونه!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid

        ۱۹ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        من ادعای دانایی ندارم اما میدونم اگه اشخاصی *** که هر از هر آشغالی مثل همینایی که گفتی استقبال کنن الان بجای جیلی میلی و …، فورد و نیسان با همین قیمتها سوار میشدیم. ضمنا ام جی چینی نیست انگلیسیه. شما که اطلاعات اینقدر پایینه لطفا بقیه رو به نادانی متهم نکن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammadreza

          ۱۹ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (223 ديدگاه)

          آقایی که اطلاعات بالایی دارید ام جی انگلیسی بووود دیگه نیست.
          البته این دلیل نمیشه که مالک حال حاضر اون چینیه یعنی دیگه بدرد نمیخوره. ولی شما بدون که فعلا ام جی چینیه چون در چین تولید میشه.
          اکه مثل رولزرویس همچنان در انگلیس (وودلند) تولید میشد و فقط تحت مالکیت بود اوقت میشد بگی که انگلیسیه.
          حرف شما مصداق اینه که پژو پارس فرانسوی باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  27. Hamid

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    با خواندن کامنت دوست عزیزمان جناب رامتین بسی شاد و خندان شدم. دیپلم افتخار تقدیم به شما به دلیل توانایی در ربط دادن فرهنگ، فوق تخصص پزشکی و ماشین چینی به یکدیگر. آخه عزیز من اگه رفتی ماشین چینی خریدی چرا صغری و کبری میکنی که به این نتیجه برسی ماشین چینی خوبه؟ من الان توانایی خرید ماشین گرون قیمت ندارم اما همین 206 مدل 89 رو که دارم با این آشغالای چینی عوض نمیکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. نوید جهرمی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    اتفاقاً این بار میگم دست ایران خررو درد نکنه. بزار کسایی ک برای این جور ماشینا سر و دس میشکونن رو حسابی نقره داغ کنه تا بشن عبرت سایرین.

    هی روزگار.آه از نهاد انسان بلند میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. sunmartin

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    کامنت ها نشان میده افراد مطلعی در این سایت هستند برعکس سایر سایت ها بابا چرا آقایون و حضرات متوجه نمیشید ملت خودروی چینی اجناس چینی پیاز و سیر و گلابی و فرش و موکت قلم کاری و گلیم و سجاده و ظروف سفالی و کلوچه لاهیجان و گز اصفهان و کاک و خرمایی و برنجی کرمانشاه چینی نمیخوان ؛چین به دنیا گند زده حتی تو آمریکا ملت زیر بار اجناس چینی نمیرن اونم درجه یک چه برسه به این زیاله های جدید با نام های جدید ایران محلی برای آزمون و خطای چین شده البته این آزمایشگاه بزرگ درآمد چین هم تامین میکنه ،
    چند تا توریست اونده بودن بازار و اجناس میدیدن مترجم گفت میدونی چی میگن؟گفتم چی؟!
    میگن این آت و آشغال های چینی ما او خود چینم ریر بارش نمیریم اینارو از کجا گیر آوردین چرا اینجا همه چی بی کیفیته و fake هست؟
    اینه که اجناس چینی مثل قارچ از همه جا سردرآورده مقصر ملت هستن نباید بخرن بذار وارد کننده بیاره اینها تاجرن و نون بنرخ روز خور شما نخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. amir

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    متاسفم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا