ایران خودروپژوتجربه و آزمایش

پژو 206SD مدل V8

ﭘﺮﻭژﻩ ﺗﻮﻟﻴﺪ ۲۰۶ ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﺭﺍ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺣﺮﻛﺖﻫﺎﻯ ﻣﺜﺒﺖ ﺩﺭ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯﻯ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﻧﺴﺖ. ﭘﺮﻭژﻩ ﺍﻯ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺸـﺘﺮﻙ ﺑﻴﻦ ﺷـﺮﻛﺖ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻭ ﭘﮋﻭ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷـﺪ ﻭ ﻣﺎﺣﺼﻞ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﺳﺮﻯ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ۲۰۶ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎﻯ ﺟﻬﺎﻧﻰ ﺷـﺪ.

Peugeot 206SD

۲۰۶ ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﺑـﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻇﺎﻫﺮ ﻋﺠﻴـﺐ ﺑﺨﺶ ﻋﻘﺒﺶ ﻛﻪ ﻣﺪﺗـﻰ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮﺩ ﺗﺎ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﻳﺮﺍﻧﻰ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻋﺎﺩﺕ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺑﻬﻴﻨﻪﺳـﺎﺯﻯﻫﺎﻯ ﻣﺘﻌﺪﺩ، ﺍﺭﺗﻘﺎﻯ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺳـﺎﺧﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤـﻪ ﻣﻬﻢﺗﺮ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﺻﻨﺪﻭﻗﻰ ﺟﺎﺩﺍﺭﺗﺮ ﺍﺯ ﻣﺪﻝ ﻫﺎچﺑﻚ ﺁﻥ، ﺗﻮﺍﻧﺴـﺖ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻣﻨﺎﺳﺒﻰ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺑﻴﺎﺑﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ۲۰۶ ﻫﺎچﺑﻚ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻓﺮﻭﺵﺗﺮﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺷﻮﺩ. ﺑﺪﻭﻥ ﺷـﻚ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻓﺮﻭﺵﺗﺮﻳﻦ ﺗﻴـﭗﻫﺎﻯ ۲۰۶SD، ﺗﻴﭗ V8 ﺁﻥ ﺍﺳـﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﺳـﺖ ﺑـﻪ ﺑﺮﺭﺳـﻰ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﺯﺩه‌اﻳﻢ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﻪ ﺁﻥ خـﻮﺍﻫﻴﻢ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ.

Peugeot 206SD

ﭘــﮋﻭ ۲۰۶SD ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻓﻀﺎﻯ ﺣﻤﻞ ﺑــﺎﺭ (ﺣﺠﻢ ﺻﻨﺪﻭﻕ) ﺑﻴﺶﺗﺮ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻣﺪﻝ ﻫﺎچﺑﻚ ﺧﻮﺩ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺗﺎ ﺣﻜﻢ ﻳﻚ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺎ ﺧﺼﻮﺻﻴﺎﺕ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻰ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﺑﺪ ﻭ ﻧﻴﺎﺯ ﺁﻥ ﺩﺳــﺘﻪ ﺍﺯ ﻛﺴــﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻰ ﺑﺎ ﺳــﻮﺍﺭﻯ ﺭﺍﺣﺖ ﻭ ﻫﻨﺪﻟﻴﻨﮓ ﻣﻨﺎﺳﺐ ۲۰۶ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺧــﻮﺩﺭﻭﻯ ﺭﻭﺯﻣــﺮﻩ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻰ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻃﺮﻑ ﺳــﺎﺯﺩ. ﺍﺻﻠﻰﺗﺮﻳــﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ۲۰۶ ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﺩﺭ ﺳــﺎﻝﻫﺎﻯ ﺍﻭﻟﻴﻪ ﺑــﻪ ﻃﺮﺡ ﻋﻘــﺐ ﺁﻥ ﺑﺮ ﻣﻰﮔﺸــﺖ ﻛﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣــﺪﺕ ﺍﻧﺪﻛﻰ ﺍﻳﻦ ﻇﺎﻫــﺮ ﻧﺎﻣﺘﻌﺎﺭﻑ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﻰ ﺳــﭙﺮﺩﻩ ﺷــﺪ.

Peugeot 206SD

ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ۲۰۶ ﺻﻨــﺪﻭﻕﺩﺍﺭ، ﺗﻴﭗ V8 ﻛﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﺗﻴﭗ ﺁﻥ (ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺣﺘﺴــﺎﺏ ﺗﻴﭗ V9 ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧــﺪﻩ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ﺑﻬــﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ) ﺑﻪ ﺣﺴــﺎﺏ ﻣﻰﺁﻳــﺪ، ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﭘﺮﻓﺮﻭﺵﺗﺮﻳﻦ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ SD ﻧﻴﺰ ﻣﺤﺴــﻮﺏ ﻣﻰﺷﻮﺩ. ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﭘﻴﺸــﺮﺍﻧﻪ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ TU5 ﻭ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻛﺎﻣﻠﻰ ﺍﺯ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﻧﻈﺮ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﻴﺶﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺧﻮﺩ ﺟﻠﺐ ﻛﻨﺪ.

Peugeot 206SD V8

ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻫﻰ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫــﺎﻯ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺗﺮﺩﺩ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﺑــﻪ ﺭﺍﺣﺘﻰ ﻣﻰﺗــﻮﺍﻥ ﭘﻰﺑــﺮﺩ ﻛﻪ ۲۰۶SD ﺑﺨﺶ ﻋﻤﺪﻩﺍﻯ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳــﺖ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻳﻦﺑﺎﺭ ﺗﻨﻬﺎ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻧﻴﺴــﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﺧﻮﺵ ﻧﺎﻡ ﻓﺮﺍﻧﺴﻮﻯ ﺁﻭﺭﺩﻩﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺳــﺎﺧﺘﺎﺭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔــﻰ ﻣﺪﻝ ﺻﻨــﺪﻭﻕﺩﺍﺭ، ﺑﻴﺶﺗﺮ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩﻫﺎﻯ ﻛــﻢ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻧﻴﺰ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺍ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺍﻧﺘﺨــﺎﺏ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﻮﺩ ﺩﻳﺪﻩﺍﻧﺪ.

Peugeot 206SD

ﻣﺪﻝ V8 ﭘــﮋﻭ ۲۰۶ ﺻﻨﺪﻭﻕﺩﺍﺭ ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩﻥ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ TU5 ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﺗﻴﭗ V1 ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﺎﻻﻳــﻰ ﺍﺯ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﻭ ﺍﻳﻤﻨــﻰ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺍﻯ ﺻﺎﺣﺐ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﻣﻰﺁﻭﺭﺩ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺁﻥﻫﺎ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻬﻮﻳﻪ ﻣﻄﺒﻮﻉ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ﻭ ﻛﻴﺴﻪ ﻫﻮﺍ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ. ﻣﺪﻝ V8 ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺑﺎ ﺗﻴﭗ ﭘﻨﺞ، ﻛﺎﺑﻴﻨﻰ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺣﺠﻢ ﻭ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺒﻰ ﺑﻪ ﻇﺮﻓﻴﺖ ۴۰۰ ﻟﻴﺘﺮ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺷــﻬﺮ ﺯﻳــﺎﺩ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﻧﻤﻰﺁﻳﺪ ﺷــﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺍﺧﺘــﻼﻑ ﻗﻴﻤﺘﻰ ﻛﻪ ﻧﺴــﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺪﻝ ﻫﺎچﺑــﻚ ﺩﺍﺭﺩ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺑﺮﺍﻯ ﻛﺎﺭﺑﺮﺩ ﺷﻬﺮﻯ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻧﻴﺎﻳﺪ ﺍﻣﺎ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻣﻮﻧﺘﺎژ ﺑﺎﻻﺗﺮ، ﺳﻮﺍﺭﻯ ﻧﺮﻡﺗﺮ ﻭ ﺩﻳﻨﺎﻣﻴﻚ ﺑﻬﺘﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻛﺮﺩ!

Peugeot 206SD V8

ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ ﭘﻨﺞ ﺳﺮﻋﺘﻪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻫﺮ ۲۰۶ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺍﺯ ﺗﻌﻮﻳﺾﻫﺎﻯ ﻧﺮﻡ ﻭ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻟﻰ ﺳﻮﺩ ﻣﻰﺑﺮﺩ ﻛﻪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺁﻥ ﺑﺎ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ۱۱۰ ﺍﺳﺐﺑﺨﺎﺭﻯ ﻋﻤﻼ ﺗﻌﻮﻳﺾﻫﺎﻯ ﻣﻌﻜﻮﺱ ﻛﻢﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﺣﺘﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﻋﺒﻮﺭ ﺍﺯ ﺳــﺮ ﺑﺎﻻﻳﻰﻫﺎﻯ ﺑﺎ ﺷــﻴﺐ ﺯﻳﺎﺩ ﻣﻰﻃﻠﺒﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻮﺿﻮﻋﻰ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺧﻰ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﻴﭗﻫﺎﻯ SD ﻛﻪ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ TU3 ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻧﺞ ﻣﻰﺑﺮﻧﺪ. ﺗﻔﺎﻭﺕﺁﻥ ﺑــﺎ ﺗﻴــﭗ V1 ﺩﺭ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﺭﻓﺎﻫﻰ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰﻫﺎﻯ ﻓﻨﻰ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﻣﻰﺗﻮﺍﻧﻴــﺪ ﺑﺎ ﺍﻧﺘﺨــﺎﺏ V1 ﭼﻨﺪ ﻣﻴﻠﻴﻮﻧﻰ ﭘﺲ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻛﻨﻴﺪ.

Peugeot 206SD

ﻭﻳﮋﮔــﻰﻫﺎﻯ ﺑــﺎﺭﺯ ﻭ ﺑﺮﺟﺴــﺘﻪ V8 ﺩﺭ ﺑــﺰﺭگﺭﺍﻩ ﻫﺎ ﻭ ﺟﺎﺩﻩﻫﺎﻯ ﺑﻴﻦ ﺷــﻬﺮﻯ ﻣﺸﺨﺺ ﻣﻰﺷــﻮﺩ، ﺟﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ TU5 ﺁﻥ ﺑــﺎ ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﻗﺪﺭﺕ ۱۱۰ ﺍﺳــﺐﺑﺨﺎﺭﻯ ﺩﺭ ۵۸۰۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﻭ ﮔﺸــﺘﺎﻭﺭ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ۱۴۲ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮﻯ ﻛﻪﺩﺭ ﭼﻬﺎﺭ ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻰ ﺷــﻮﺩ، شـﺘﺎﺏﮔﻴﺮﻯ ﺳﺮﻳﻊ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰﻫﺎﻯ ﺣﺮﻛﺘﻰ ﺑــﺎﻻﻯ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻛﺸــﻮﺭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻗﻴﻤﺘﻰ ﺗﻀﻤﻴﻦ ﻣﻰﻛﻨﺪ.

Peugeot 206SD

ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦﻣﺰﻳــﺖ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﭘﮋﻭ ۲۰۶SD ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺪﻝﻫﺎﻯ ﻫﺎچ ﺑﻚ، ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻯ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻭ ﭼﺴــﺒﻨﺪﮔﻰ ﺑﻴﺶﺗﺮ ﺑﻪ ﺳــﻄﺢ ﻣﺴﻴﺮ ﺑﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﺩﺭ ﺳــﺮ ﺩﻭﺭﻫﺎﺳﺖ، ﻣﺴﺎﻟﻪﺍﻯ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺷﺪﻥ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺷﺎﺳﻰ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﻌﻠﻴﻖ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﺍﻛﺴــﻞ ﻋﻘﺐ ﻣﻬﻴﺎ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ ﺍﮔــﺮ ﺯﻳﺎﺩ ﺩﺭ ﺟﺎﺩﻩﻫﺎﻯ ﭘﺮ ﭘﻴﭻ ﻭ ﺧﻢ ﺳــﻔﺮ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﻛﺸﺶ ﻣﻨﺎﺳــﺐ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺩﺭ ﺳﺒﻘﺖ ﻫﺎ ﻭ ﻋﺒﻮﺭﺍﺯ ﭘﻴﭻ ﻫــﺎ ﻫﺴــﺘﻴﺪ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺭﻓﺎﻫــﻰ ﻭ ﺍﻳﻤﻨﻰ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺍﻳﺘــﺎﻥ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺩﺍﺭﺩ، V8 ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻧﺤﻮ ﻣﻤﻜﻦ ﻧﻴﺎﺯ ﺷــﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ.

Peugeot 206SD

ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﻣﻰﺩﺍﻧﻴﺪ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ ﺑﻪ ﭘﺎﺭﺍﻣﺘﺮﻫﺎﻯ ﻣﺨﺘﻠﻔﻰ ﺑﺴﺘﮕﻰ ﺩﺍﺭﺩ، ﺍﺯ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﻣﺴﻴﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ، ﻧﺤــﻮﻩ ﺭﺍﻧــﺪﻥ ﻭ … ﻭﻟــﻰ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ V8 ﻛﻢﺗــﺮ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺑﺰﺭگﺗﺮﻯ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺳــﻤﻨﺪ ﺷــﻤﺎ ﺭﺍ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺑﻪ ﺳﻮﺧﺖ ﮔﻴﺮﻯ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﻣﺴــﻴﺮ ﻣﻰﻛﻨﺪ (ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺑﺎﻙ ۵۰ ﻟﻴﺘــﺮﻯ ﻛﻢ ﺣﺠﻢﺗﺮ) ﻭ ﻃﺒﻖ ﺍﻋﻼﻡ ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺣﺎﻟﺖ ۶,۶ ﻟﻴﺘﺮ ﺩﺭ ﻫﺮ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺍﺳﺖ.

Peugeot 206SD

ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻓﻨﻰ ﭘﮋﻭ ۲۰۶SD مدل V8

ﻧﻮﻉ ﻣﻮﺗﻮﺭ: (N6A (TU5
ﺣﺠﻢ ﻣﻮﺗﻮﺭ: ۱۵۸۷ﺳﻰ ﺳﻰ
ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ: ﭼﻬﺎﺭ ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ
ﻧﺴﺒﺖ ﺗﺮﺍﻛﻢ: ۱۰,۵
ﻗﺪﺭﺕ ﻣﻮﺗﻮﺭ: ۱۱۰ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺩﺭ rpm 5800
ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ: ۱۴۲ ﻧﻴﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﺩﺭ rpm 4000
ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﻧﮋﻛﺘﻮﺭﻯ: ﭼﻨﺪ ﻧﻘﻄﻪ ﺍﻯ ﺑﺎ ﭘﺎﺷﺶ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻜﻰ
ﻧﻮﻉ ﺳﻮﺧﺖ: ﺑﻨﺰﻳﻦ
ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﻮﭘﺎپ: ۱۶ ﺳﻮﭘﺎپ
ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ: ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ ﺩﺍﺧﻠﻰ (ﺟﺮﻗﻪ ﺍﻯ)
ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺣﺪ ﺁﻻﻳﻨﺪﮔﻰ: Euro IV
ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺳﻮﺧﺖ: ﺍﻧﮋﻛﺘﻮﺭﻯ

ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﺳﺮﻋﺖ: ۱۹۳ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ
ﺷﺘﺎﺏ ﺻﻔﺮﺗﺎ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ: ۱۱,۴ ﺛﺎﻧﻴﻪ
ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ (ﺩﺭ ۱۰۰ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ):
۵,۴ ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﻬﺮ
۸,۸ ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺩﺍﺧﻞ ﺷﻬﺮ
۶,۶ ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ

ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ: ﺩﺳﺘﻰ ﻣﺪﻝ MA5N
ﻛﻼچ: ﺗﻚ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻯ ﺧﺸﻚ – ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻰ
ﺩﻳﻔﺮﺍﻧﺴﻴﻞ ﺟﻠﻮ

ﺑﺎﻙ ﺑﻨﺰﻳﻦ ﭘﻼﺳﺘﻴﻜﻰ(ﭘﻠﻰ ﺍﺗﻴﻠﻦ): ۵۰ ﻟﻴﺘﺮ
ﺣﺠﻢ ﻓﻀﺎﻯ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺐ: ۴۰۰ ﻟﻴﺘﺮ
ﺭﻭﻏﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ (ﺑﺎ ﻓﻴﻠﺘﺮ): ۳,۲ ﻟﻴﺘﺮ
ﺭﻭﻏﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺪﻭﻥ ﻓﻴﻠﺘﺮ: ﺳﻪ ﻟﻴﺘﺮ
ﺭﻭﻏﻦ ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ﻭ ﺩﻳﻔﺮﺍﻧﺴﻴﻞ: ﺩﻭ ﻟﻴﺘﺮ
ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺁﺏ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺧﻨﻚ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺧﻮﺩﺭﻭ: ﺷﺶ ﻟﻴﺘﺮ
ﺭﻭﻏﻦ ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻚ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ۱ ﻟﻴﺘﺮ
ﻭﺯﻥ ﺧﺎﻟﺺ ﺧﻮﺩﺭﻭ: ۱۱۰۴ ﻛﻴﻠﻮﮔﺮﻡ

ﻧﻮﻉ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻜﻰ
ﺟﻌﺒﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻴﻠﻪ ﺩﻧﺪﻩ
ﻧﻮﻉ ﺩﻧﺪﻩ: ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻴﻠﻪ ﺩﻧﺪﻩ
ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺩﻭﺭ ﭼﺮﺧﺶ ﻗﻔﻞ ﺑﻪ ﻗﻔﻞ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ۳,۸ ﺩﻭﺭ

ﻧﻮﻉ ﺗﺮﻣﺰ: ﺗﺮﻣﺰ ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻜﻰ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺑﻮﺳﺘﺮ
ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﺗﺮﻣﺰ: ﺟﻠﻮ ﺩﻳﺴــﻜﻰ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﺧﻨﻚ ﺷــﻮﻧﺪﻩ – ﻋﻘﺐ
ﺩﻳﺴﻜﻰ ﺗﻮﭘﺮ
ﺗﺮﻣﺰ ﺿﺪ ﻗﻔﻞ: ﭼﻬﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺍﻯ ﺑﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﻨﺴﻮﺭ with MK70
EBD & EBA

………………………………………………………………………………………….

# برای اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو به سایت گروه صنعتی ایران‌خودرو مراجعه نمایید.

# این مقاله قطعا ایرادات و نقاط ضعف‌هایی نیز با خود دارد؛ لذا « گروه پدال » صمیمانه منتظر شنیدن نظرات خوانندگان محترم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۹۸۷ دیدگاه‌ها

  1. سهيل

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام یک وی هشت مدل نود دارم.ازش راضی ام اما درمونتاژش گند زدن.الان داخل درها صدا میده و دشبورد در قسمت ساعت به صدا افتاده البته کف جاده های لعنتی ایران خیلی خرابه و از دست اندازهاست. موتور هم الان مدتی است که تق تق صدا میده .ولی خدائیش از چیزهای دیگش مثل ترمزهاش خیلی راضی ام. قدرتش هم در سربالایی ها حرف نداره. کسی میدونه برای حل صدای موتورش چکار میشه کرد ؟ ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. اکبر

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام من یک وی هشت مدل نود دارم.ازش راضی ام ترمزهاش خیلی راضی ام. قدرتش هم در سربالایی ها حرف نداره. کنترل ماشین تو دستد امکانات عالی نرم وراحته مصرف بنزین کم کولر و بخاری محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان .من همv8مدل 90 ازشرکت صفر خریدم وبه کسانی که ندارند بشارت میدم که شانس آوردید که ندارید.  چون تو سربالایی دنده 2 با وجود نصب برنامه ژیان هم ازش سبقت می گیره. ازبریدن ذسته موتور وروغن ریزی وریپ زدن پشت موانع وسروصدای موتورونداشتن دید عقب و……برخلاف تبلیغات بیمورد فقط به یک کلاهبرد اری شبیه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرامرز

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    من آزمایش فنی 206 صندوق دار مجله ماشین رو چند سال پیش خوندم. یکی از بزرگترین ایراداتی که به این گرفته بود عملکرد نامناسب سیستم تعلیق مخصوصاً سر پیچ ها بود. یعنی کاملاً بر عکس اینجا! پدال داره تبدیل میشه به سایت تبلیغاتی خودروهای تولید داخل! هر کی ندونه فرداش میره هرچی داره میده پراید و سمند و … میخره! گزارش های پدال بیشتر از این که شبیه یه واقعیت آزموده باشه شبیه تفسیر کاتالوگ تولید کنندس! ماشاله همه چی هم که داره روز به روز خوب میشه، مخصوصاً کیفیت ساخت و مونتاژ. تو تکنولوژی هم که فعلاً خیلی از دنیا جلو هستیم نیازی به پیشرفت نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سعید

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اقا علی سلام ماشین شما مورد داره که دنده 2 تویه سینه کشی ژیان سبقت میگیره !!!!!!!!1یا ماشینو بد میرونی ماشین نفسش باز نشده یا دنده هارو بد میدی وبه موقه عوض نمیکنی؟؟؟؟؟؟ tu5 با توجه به پدال برقیش وتاخیر وحشتناک اون به گاز خوردن باید از قبل از سینه کشی دنده هارو کامل تا دور 6000 پر کنی تا ماشینت تویه سینه کشی کم نیاره برنامه ecu رو عوض کردی ؟؟؟چکارش کردی ؟؟؟؟؟بگو تا راهنمایت کنم چکار کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منم خودم اس دی وی یک 90 دارم برنامشو عوض کردم((سوپر چیپ کردم)))ویه اگزوز مادیفای انداختم همه اینا با هزینه 200 تومن تویه سینه کشی ابشار مارگون شیراز سوناتا ویتارا مزدا رو گرفتم تا اخر سینه کشی هم نتونستن از من رد شن تویه سینه کشی هیچ ماشین 4 سیلندری حریف tu5 نیست فقط باید قلق اونو بدونی موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خدا وکیلی قبول دارین v8 یکم سوسوله :)))))))))))))) من 1 سال دارمش ولی سمند خرکارتر بود سوسول نبود :)))) سمند عینه nokia6600 که بکوبی دیوار هیچیش نمیشه ولی v8 مثه آیفون 5 :| :)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سامان

    ۱۶ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مدل 91 دارم ازش رازیم تو سر بالایی کم نمی یاره خیلی پر شتاب و خوب میره وتا حالا مشکلی نداشتم باهاش در کل تو محصولات ایران خودرو جزو بهترینها هستش من قبلا برای خرید این ماشین خیلی تحقیق کردم این ماشین با این رنج قیمت بهترین انتخاب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۱۸ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    ماشینی ناهمگون تراز206sdندیدم.206ای که دمش دراومده بالنگای آویزون..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mojtaba

    ۲۶ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    206 معرکه است
    من یه تیپ 2 فرانسوی شو دارم اصلا تو کورس کم نمیاره!
    بعضی وقتا 120 تو شهر پر میکنم خودم نمیفهمم…
    تو ایران 206 بهترینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. sahand

    ۲۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    بنده بعد از چند سال کار و تلاش و جمع کردن حقوق کارمندیم و کلى تحقیق به این نتیجه رسیدم که یه SDV8 مدل 92 بخرم.
    از روز اول چراغ روغن پشت آمپر روشن میشد. به هر نمایندگى که نشون دادم هر کسى یه چیزى میگفت خلاصه علما به این نتیجه رسیدن که مال پمپ روغنه . نکته جالب اینجاست که هر نمایندگى که ماشین رو میدید از صداى زیاد سوپاپ موتور ماشین تعجب میکرد و در نهایت بهم گفتند که ایراد اساسى تر از این حرفاست و باید موتور رو عوض کنیم کلا ضمن اینکه کلاچ ماشین و دیسک و صفحه هم ایراد داشت که نمایندگى زیر بارش نمیره . کلاچ خیلى بالا ول میکنه و کلا ماشین خیلى کم جونه و میگن کلاچش اتوماته و قابل رگلاژ کردن نیست.
    حالا بحث من اینجاست ، وقتى میگن نمایندگیها واحد PDS دارن که ماشین رو قبل تحویل به مشترى کنترل میکنن و مهندسین فنى که روزانه چندین خودرو رو کنترل میکنن چطور ایراد ماشین و صداى نا هنجار اونو نشنیدن و ماشین رو معیوب به یه مشترى مثل من که واقعا نمیدونستم این صدا طبیعیه یا نه دادن؟
    جالب تر از همه اینکه ماشینم براى تعویض موتور باید 15 تا 20 روز در نماینگى بخوابه. واقعا کسى که با شوق و ذوق ماشین صفر رو میخره به قیمت 41 میلیون تومان این حقشه ؟ تازه کلى هم بهش بى احترامى کنن تو نماینگى .
    از شما خواهش میکنم ترجیحا ماشین تواید داخل نخرید من که کلى تحقیق کردم قبل از خرید و الان خیلى پشیمونم
    فقط ماشین خارجى بخرید ولو کارکرده چون واقعا تولیدات داخلى خیلى بى کیفیت هستن و تازه بعد از خرید باید کلى خرجشون کنى تا بشه سوارشون شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیر

    ۲۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    ضمن خسته نباشید و ممنون از سایت خوبتان و تشکر از مهمانان سایت و سوال و جواب های آنان
    یک سوال در خصوص پژو 206 اس دی وی 9 دارم و ممنون می شم در این زمینه مرا رهنمایی فرمایید
    مدت 3 سال است که ابن خودرو را دارم و واقعا کلافه شدم من در استان گرم خیز بوشهر زندگی می کنم و سوال؟ ریپ زدن شدید موتوردر حرکت اولیه بخصوص هنگام روشن بودن کولر و سوپاپها بصدا در میان البته هر وقت بنزین سوپر می زنم بهتر عمل می کنه راه حلی اگه داره در این ضمینه ممنون می شم راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمود

      ۷ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      من یک 206 اس دی مدل نود دارم.و خیلی هم مسافرت می رم. خداییش می رونمش . و جز چند بار همیشه هم بنزین معمولی می زنم. برنامه هم نصب نکردم اما ماشین نه ریپ می زنه نه تاخیر و از اینجور صحبتا مسافت 550 کیلومتر(غیر اتوبان) با سرعت 110-100 تا رو با مصرف 30 لیتر و با کولر 35 لیتر می اره. تا حالا با هیچ ماشینی کورس نذاشتم اما تو سربالاییها هر ماشینو رو که اراده کردم گرفته. اما یک عیب بزرگ داره و اونم دنده 2 اشه یک کم کنده.همچنین کیفیت قطعاتی مثل صندلی و داشپورت و کنسول و ظبط پایینه ترمزاشم بدکی نیست. باید پشت یک ماشینی مثل تویوتا بشینی تا معنی ترمزو بدونی اما در کل ازش راضییم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. محمد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مطمئنا جهانیان در آینده خواهند گفت که چند تا از شاهکارای طراحی خودرو توی ایران صورت گرفته P: عمرا برتونه و پنین فارینا هم نتون چنین طراحی کنن .

    یه لیست کوچیک این جا دارم :

    206 SD
    رانا
    405 SLX (خب مگه 405 GLX چه گناهی کرده بود که این ریختیش کردید ؟)
    پراید 141 ، 132 ، 111
    تیبا
    پراید واااااااااااااااااااااااااااااااااااانت !!!
    گل سر سبدشون هم زانتیا 2 هست P: (یعنی واقعا کسی هست زانتیا 2 بخره یا خریده باشه اصلا مگه داریم همچین آدم … )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. behi

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    206تو قیمت پائینا عالیه همه دارن اونو با قیمت بالاها مقایسه میکنن چرا با پرایدو تیباواین چیزا مقایسه نمیکنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. behi

    ۲ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام دوستان جان من راهنمائی کنید رانا یا 206 v8 ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سهيل

    ۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام رانا و 206 وی هشت قابل مقایسه نیستند از نظر امکانات و کیفیت .میگن رانا خوب درنیومده .206 وی هشت خیلی بهتره اگه بحث مالی اش مطرح نیست وی هشت بگیر من مدل نود دارم راضی ام الان صفرش حدود 38 میلبونه رانا هنوز جواب نداده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. میثم

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    یک 206 وی 8 مدل مرداد 92 خریدم بعد از 3 روز متوجه شدم در هنگام دنده عقب رفتن ماشین مشکوک میلرزه.کمی که به سرعتم اضافه کردم هر چهار چرخ قفل کرد.به 2 تا نمایندگی نشون دادم گفتن گیربوکس کامل تعطیله باید ببری نمایندگی مرکزی شماره 6.ما رفتیم جناب مهندساشون که ماشین رو دیدن گفتن ماشین مهاله قفل کنه.بعد از نشون دادن و مشورت با یکی از مهندسین سالن های ساخت و تعمیر ایشان اظهار داشتن که گیر بوکس مدل های اخیر اصلا گیربوکس 206 نیست و ماشین تا اطلاع ثانوی باید بخوابه.ما هم 3 روز بعد از گرفتن ماشین , ماشین رو خوابوندیم و بعد از تماس های بسیار هنوز به نتیجه نرسیدم.
    ای کاش این همه هزینه برای ماشین های بنجول این عزیزان خودرو ساز نکرده بودم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. behi

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ممنون سهیل جان از جوابت
    رفتم نمایندگی رانارو دیدم بابا توش آشغاله از داشبورد بی کیفیت بگیر تا رو دریای بدتراز داشبور حال صندلی عقب که جا تداره هیچ صدرحمت به 405 ک خودم داشتم ولی 206 v8 سالار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. یاشار

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا راهنمایی کنید .206 v8 بهتره یا خودرو رانا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      سلام مطمعن باش 206وی8 بهترهم ازنظرازامکانات وشکل ظاهریش رانا داخلش اینهوپرایدمیمونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. محسن

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان 206وی8 مدلهای جدیدسال 92چطورن؟
    آیابهتراز405وپارس وسمندنییستش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد جواد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان بنده یک سوالی دارم که صمیمانه درخواست میکنم با کنار گذاشتن غرور بیجا نسبت به یک مسئله به سوال بنده پاسخ دهید بنده بین سه خودروی پژو پارس lx و سمند elx و پژو 206 sd v8 گیر کرده ام و بین این سه خودرو جهت خرید مرددم خواهش میکن به من کمک کنید تا از بین اینها بهترین را انتخاب کنم (لطفا در مورد هرکدام مضرات مذیت هارا بیان کنید و در پایان یک جمعبندی نیز صورت گیرد ))
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. behi

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز
    سمند که حرفشو نزن!!!چرا؟چون وقتیبری توش همچیش انگار زورکی چپونده شده توش مثلا صندلی برقیش که چند ماهه خراب میشه صندلیش موقع رانندگی احساس راحتی نداری

    پرشیا بد نیست اما اگه زیاد تو امکانات و مدل داشبردش ریز بشی تو ذوق میزنه چون وقتی توش نشستی انگار تو رووا یا 405 نشستی ولی سواریش خوبه اما چیزه متفاوتی توش نمیبینی

    206 بنظر من ماشین خوبیه سواریش خوبه امکاناتش نصبت به بقیه بیشتره طراحی داخلش بصبت به بقیه میشه گفت جدید تره

    من هم پیکان هم 405 هم پرشیا داشتم و سمند دوستامو سوار شدم الان 206 وی8 دارم و ازش راضیم

    این فقط نظر شخصیه منه (206sd-v8 ) نسبت به ماشینای تو رنج 30تا40 تومن عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. behi

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    نسبت به بقیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد جواد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با تشکر از دوست خوبم behi یک سوال دیگه من یکسری مسائل در مورد 206 شنیدم که نمیدونم درسته یا نه و چون شما خودت 206 داری خواستم تا مطلع بشم
    1.مشکل کپ 206 که من دقیقا نمیدونم ولی میگن اگر یهو بهش گاز بدی یه مشکلی براش پیش میاد
    2.راحتی صندلیهاش در حد قابل قبول نیست
    3.طراحی بدنه اش که در سرعت بالای تقریبا 80-90 به تغییر فرمان حساس میشه و درصد چپ شدنش بالا میره
    خیلی ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۱ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      با سلام
      1.اون کپ نیست گپ هستش(تاخیر در گاز خوردن ماشین هنگام فشار دادن پدال گاز) که به خاطر دریچه گاز برقیه و توی بعضی از وی هشت ها یه مقدار محسوسه مثلا خودم وی هشت مدل 91 دارم اما یه همچین مشکلی به هیچ عنوان ندارم ولی برای یکی از دوستامو مدل 89 که سوار شدم محسوس بود اما در کل چیز خاصی نیست
      2. صندلی عقبش برای افراد قد بلند واقعا آزار دهنده هست اما ردیف جلو بسیار راحته
      3.در 206 های هاچبک ممکنه صادق باشه اما در صندوقدار اینطور نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. behi

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    جواب سوال اول:من که چیزیندیدم
    ج سوال دوم: اره قبول دارم زیاد جالب نیست البته صندلی عقبش اما جلو بدک نیست خوبه
    ج س سوم:من که همچین چیزی احساس نمیکنم و اگر توجه کرده باشید در قسمت عقب و پائین sd دومیله که به میله تعادل معروفن برای کنترل تعادل خودرو در پیچها تعبیه شدن اگر میله تعادل درست باشه پس میشه گفت حرف درستی نیست که میگن چپ میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محسن

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من که یدونه 206 SD V8 مدل 89 دارم تا حالا ازش راضی بودم، عالیه عالی، تنها مشکلی که واقعا منو شرمنده کرده فضای کم صندلی های عقبش هست ، واقعا کلافه شدم(قابل توجه کسایی که برای خانواده وسفر میخوان). اما از لحاظ موتور و گیربکس درجه یک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مجتبي

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام در کل ٢٠۶ ماشینه خوبیه ولی ٢ تا ایراد کلی داره
    ١-صندلی های عقب واقعا اذیت اوره
    ٢-دنده ٢ که هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. vahid

    ۲۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    سلام دوستان من به تازگی 206 وی 8 مدل شهریور 92 خریدم حدود 70 کیلومتر کارکرده بعضی موقعها البته با دفعات بالا خودبخود گاز میخوره مثلا موقع تعویض دنده 1 به 2 هنگام خلاص گاز می خوره بعد از چند ثانیه میاد پایین ماشینو نگه داشتم
    چند لحظه وایسادم یهو دیدم دوباره گاز خورد بدون اینکه روپدال گاز فشاربیارم
    به نظر شما ایرادش چیه؟ از بنزین معمولی نیست؟ باید سوپر بزنیم یا نه؟ آیا کسی میدونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سعید

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام دوستان اون مشکل گپ کردن بن نصب یه برنامه سوپر چیپ حل میشه راحت همه جا هم گیر میاد ماشینت همچیزش با هم درست میشه گپ شتاب وسرعت گشتاور تاخیرو همه چیزش درس میشه

    2- دوستان اینو شاید باور نکنید اون میله تعادل 206 اس دی من خودم تو مقاله از ایران خودرو منتشر کرده بود خوندم که طراحی همین میلرو دو سال توی کارخانه پورشه انجام شده که بعد اونو رو اس دی گذاشتن و مهندسای پورشه اونو طراحی کردن وازمایشش کردن بعد دادننش به ایران خودرو واس اس دی ها بستنش پس خیالتون راحت که به این سادگیها مثله هاچبک چپ نمیکنه اون میله خیلی موثر کار میکنه توی اس دی و هم تو سرعتای بالا که میری عالی عمل میکنه وتفاوت اونو میتونی با هاچبک تست کنی که چقدر بهتر ونرمتر وعالیتر عمل میکنه موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مرجان

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میخوام یه v8 بخرم. مدل 89 با 75000 کیلومتر کارکرد. به نظر دوستان صلاح هست؟
    1- آیا مدل 89 هنوز مطمئن هست برای سفر با خانواده؟
    شنیدم از مدل 90به بالا بعضی قطعات چینی شدن و کیفیتشون اومده پایین.
    2-آیا صفر92 بخرم یا 89 یا مدل دیگه اگه بهتره .
    ممنون از راهنماییاتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حمید

    ۲۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه 206 v8 تحویل دی ماه 92 ثبت نام کردم ایا به موقع تحویل میدن و دوم اینکه قیمت تمام شدش چقدره تا الان 20 میلیون واریز کردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا