ایران خودروپژو

پژو 207 صندوقدار در زمستان امسال به بازار می‌آید

پژو ۲۰۶ که در سال ۱۳۸۰ در ایران عرضه شد بسیار موفق عمل نموده و محبوبیت بالایی کسب کرد؛ اما این خودروی هاچبک به دلیل کوچک بودن صندوق بار با سلایق ایرانیان چندان سازگار نبود و برای خانواده‌های ایرانی خودروی چندان مناسبی بشمار نمی‌رفت. به همین دلیل ایران‌خودرو تصمیم گرفت با همکاری پژو نسخهٔ صندوقدار ۲۰۶ را طراحی و تولید نماید؛ بنابراین در سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۴) طراحی و توسعۀ ۲۰۶ صندوقدار با سرمایهٔ ایران‌خودرو همکاری مشترک با پژو انجام‌گرفته و بانام ۲۰۶ SD به بازار عرضه شد.

Peugeot-206_Sedan-2006

با توجه به محبوبیت پژو ۲۰۶ هاچبک در بازار ایران به نظر می‌رسید نسخهٔ صندوقدار آن ‌که فضای بار مناسبی را فراهم کرده بود نیز با استقبال بالایی مواجه گردد؛ اما به دلیل طراحی نه‌چندان زیبای عقب و عدم هماهنگی صندوق با بدنه، در ابتدا پژو ۲۰۶ SD با استقبال سرد بازار روبرو شد. ولی ایران‌خودرو با زیرکی تمام تولید تیپ‌های مختلف ۲۰۶ را کم و یا حتی متوقف کرد و در عوض ۲۰۶ صندوقدار را در تیپ‌های گوناگونی روانهٔ بازار نمود؛ بنابراین مصرف‌کنندهٔ ایرانی به‌نوعی مجبور به خرید ۲۰۶ SD شده و کم‌کم این خودرو در بازار جا افتاد!

پس‌ازاین پژو تصمیم گرفت نسخهٔ صندوقدار ۲۰۶ را در دیگر کشورها نیز عرضه کند به‌طوری‌که صادرات آن توسط ایران‌خودرو به کشورهایی چون روسیه، ترکیه و الجزایر صورت گرفت. از سوی دیگر، پژو در سال ۲۰۰۹ نسخهٔ هاچبک ۲۰۶ را مورد فیس‌لیفت قرار داد و سعی نمود داخل و خارج آن‌را به پژو ۲۰۷ شبیه سازد. این خودرو ۲۰۶+ نام‌گرفته و در کشورهای آمریکای جنوبی و اروپا نیز عرضه شد. ۲۰۶+ در ایران نیز توسط ایران‌خودرو عرضه گردید که البته در ایران و آمریکای جنوبی بانام ۲۰۷ ارائه شد. سپس پژو تصمیم گرفت نسخهٔ صندوقدار ۲۰۶+ را نیز بر اساس ۲۰۶ صندوقدار تولید نماید. این خودرو در سال ۲۰۰۸ در چین و آمریکای جنوبی بانام ۲۰۷ سدان عرضه شد. ۲۰۷ سدان درواقع نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ۲۰۶ SD است که تغییراتی در دماغهٔ جلویی، چراغ‌های جلو و تغییراتی جزئی در عقب آن اعمال‌شده است.

پژو 207 سدان
پژو ۲۰۷ سدان

پس‌ازاینکه تولید پژو ۲۰۷ در سال ۱۳۹۱ در ایران به دلیل تحریم‌ها متوقف شد، با برقراری ارتباط دوباره میان ایران‌خودرو پژو، تولید این خودرو مجدداً با تغییراتی در داخل و خارج در ایران آغازشده است. حال در روز چهارشنبه ۳۰/۴/۹۵، مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرده است که در راستای تنوع‌بخشی به محصولات و عرضهٔ مدل‌های جدید، نسخهٔ صندوقدار ۲۰۷ نیز از زمستان امسال در ایران عرضه خواهد شد. این در حالی است که ۲۰۷ سدان ‌که درواقع فیس‌لیفت ۲۰۶ است در سال ۲۰۰۸ در برزیل عرضه‌شده و تولید آن در سال ۲۰۱۱ متوقف‌شده است و حال پس از چندین سال قرار است در ایران به‌عنوان محصولی جدید عرضه گردد.

پژو 207 جدید
پژو ۲۰۷ جدید

البته به‌احتمال فراوان تغییرات ایجادشده در ۲۰۷ هاچبک جدید در نسخهٔ صندوقدار آن‌هم اعمال خواهد شد. علاوه بر این مدیرعامل ایران‌خودرو خبر از عرضهٔ نمونهٔ اتوماتیک ۲۰۷ نیز در زمستان امسال داده است. بنا بر اظهارات وی، این دو مدل با تکیه‌بر توان داخلی ساخته‌شده و در بهمن امسال روانهٔ بازار می‌شوند. بااین‌حال به نظر می‌رسد با توجه به امکانات نسبتاً مناسب، طراحی نسبتاً بروز و بازار تشنه و محدود داخلی، خودروهای ۲۰۷، ۲۰۷ اتوماتیک و ۲۰۷ صندوقدار با استقبال خوبی مواجه گردند که البته بحث کیفیت در این امر نقش پررنگی دارد چراکه ۲۰۶های فعلی کیفیت بسیار پایینی داشته و خریداران به‌هیچ‌وجه از آن‌ها راضی نیستند.

Peugeot-207-Sedan-4
پژو ۲۰۷ سدان

علاوه بر این، نسخه‌های دیگری از ۲۰۷ یا همان ۲۰۶+ همچون استیشن و وانت نیز در برزیل عرضه شدند که نسخهٔ وانت آن بانام هوگار (Hoggar) در بازار برزیل ارائه گردید. البته تولید تمامی نسخه‌های این خودرو در سال ۲۰۱۴ در برزیل پایان یافت بااین‌حال شاید عرضهٔ نسخهٔ وانت آن در کشور به‌عنوان محصول کاملاً جدید و لوکس در آیندهٔ نزدیک چندان دور از ذهن نباشد!

پژو هوگار که درواقع نسخۀ وانت 207 محسوب می‌شود
پژو هوگار که درواقع نسخۀ وانت ۲۰۷ محسوب می‌شود

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. راف

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بابا برید عراق ببینید چی سوار میشن همه ماشینهای امریکایی اینا اشغالن ماشین نیستن دوج چلنجر.بلیزر.فورد اف150.فورد ماستانگ.جی ام سی.کادیلاک.سوارش میشی اینه کشتیه.اثلا صدا توشون نمیاد.دستندازو حس نمیکنی.براحتی 180تا میرن.اخه عراق هرکی به هرکیه 200تا هم میرن.این ماشینهای ایرانی که هیچ بنز اخرین مدل هم پیش ماشینهای امریکایی به چشم نمیومد

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا