ایران خودروپژو

پژو 405 SLX یا پارس LX، خرید کدام‌یک به‌صرفه‌تر است؟

تولید پژو ۴۰۵ از سال ۱۳۶۹ توسط ایران‌خودرو در کشورمان آغاز شده و سرآغازی بود برای تحولات بعدی صنعت خودروسازی ایران. خودرویی که در آن سال‌ها از خودروهای نسبتاً بروز اروپا بود و همچنان مهمان خطوط تولیدی ایران‌خودرو و جاده‌های کشورمان است. بر اساس ۴۰۵ تاکنون خودروهای زیادی چون پژو RD و بعدها روآ، پژو پارس، سمند و… توسط ایران‌خودرو تولید شد و خود ۴۰۵ نیز در طول این ربع قرن تولیدش در ایران تغییراتی را تجربه کرد. یکی از این تغییرات، معرفی نسخه فیس‌لیفت شده پژو ۴۰۵ با نام SLX و بعداً نصب پیشرانه TU5 پژو ۲۰۶ بر روی آن بود. چراکه این موتور نسبت به موتور قبلی یعنی XU7، مدرن‌تر و کم‌مصرف‌تر بود. در سوی دیگر در سال ۱۳۷۹ نیز پژو پارس به‌عنوان فیس‌لیفتی نسبتاً کلی از ۴۰۵ و خودرویی لوکس‌تر از آن به بازار آمد. همچنین در سال ۱۳۹۰ نیز ایران‌خودرو مانند ۴۰۵، موتور TU5 را روی پارس هم نصب نمود و آن‌را با نام پارس LX و با آپشن‌هایی بیشتر از پارس معمولی به بازار عرضه کرد؛ بنابراین دو خودروی پژو ۴۰۵ SLX و پژو پارس LX در قسمت‌های زیادی چون پلت‌فرم، اتاق، داشبورد، پیشرانه و… باهم اشتراک دارند و پارس تنها در طراحی بیرونی و آپشن‌ها با ۴۰۵ با متفاوت است. به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب مقایسه‌ای میان این دو شیر فرتوت ایرانی داشته باشیم تا بفهمیم آیا پرداخت حدود ۷ میلیون تومان بیشتر برای خرید پارس LX توجیهی دارد یا نه؟

ikco-06

طراحی بیرونی

هر دو خودرو از لحاظ طراحی بیرونی کاملاً کهنه و تکراری شده و سخن زیادی نمی‌توان در مورد آن‌ها گفت. در هر دو ماشین همچنان سپرهای مجزا از بدنه با محافظ‌های مشکی‌رنگ روی آن‌ها و همچنین زه‌های جانبی دیده می‌شوند که سال‌ها است در صنعت خودروسازی جهانی منسوخ شده‌اند. بااین‌حال همان‌طور که اشاره شد، ایران‌خودرو در سال ۱۳۸۷ اقدام به فیس‌لیفتی جزئی بر روی پژو ۴۰۵ نموده و آن‌را با نام SLX به بازار عرضه کرد تا بدون ایجاد تغییری در قالب‌های بدنه، کمی چهره فرتوت ۴۰۵ را بروز کرده باشد. در این فیس‌لیفت گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و عقب تغییر کرده، راهنمای جلو با چراغ‌ها یکپارچه شده‌اند، پروژکتورهایی به سپر جلو اضافه شد، آینه‌های جانبی تغییر کردند و یک اسپویلر کوچک با چراغ ترمز سوم هم به لبه درِ صندوق اضافه شده است. همچنین در این فیس‌لیفت ایران‌خودرو سعی داشته ظاهر ۴۰۵ SLX را تا حدودی به پارس نزدیک کند تا جایی که زه‌های جانبی آن نیز از پارس گرفته شده‌اند.

peugeot-405-slx-1

در سوی دیگر پژو پارس قرار دارد. خودرویی که به‌جز تغییر آینه‌های جانبی و استفاده از رینگ‌های آلومینیومی جدید، بدون هیچ تغییر دیگری از سال ۱۳۷۹ تاکنون در حال تولید است. بااین‌وجود همان‌طور که بارها گفته شده است، فیس‌لیفت ۴۰۵ و تبدیل آن به پارس که با همکاری ایران‌خودرو و پژو صورت گرفت، سعی داشت چهرۀ ۴۰۵ را به نسل جدیدش یعنی ۴۰۶ شبیه سازد که تا حدی در رسیدن به این هدف موفق بوده و قطعاً بهترین فیس‌لیفت تاریخ صنعت خودروسازی ایران محسوب می‌شود. بنابراین هرچند پس از تولید نزدیک به ۲۰ سال، چهره پارس کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته اما هنوز هم هماهنگ و زیبا به نظر می‌رسد و همچنان می‌توان آن‌را برتر از ۴۰۵ SLX دانست.

peugeot-pars-lx-1

طراحی داخلی

پس‌ازاینکه سال‌ها هردوی این خودروها با همان داشبورد اولیه در ایران تولید شدند، ایران‌خودرو در اوایل دهه ۹۰ شمسی تصمیم گرفت برای بروز کردن طراحی داخلی آن‌ها، داشبورد جدیدی را برای خانواده پژو پارس و ۴۰۵ طراحی و ارائه کند. کلیت این داشبورد در خودروهای پژو پارس، پژو ۴۰۵ و وانت آریسان باهم یکسان است و تنها تغییراتی در رنگ و تریم آن‌ها ایجاد شده است. به همین دلیل پارس LX و ۴۰۵ SLX داشبورد کاملاً یکسانی دارند؛ اما پارس با تریم دورنگ و طرح چوب به همراه کنترلرهای دیجیتالی سیستم تهویه کمی خود را از ۴۰۵ متمایز می‌کند. البته تا پیش‌ازاین غربیلک فرمان پارس و ۴۰۵ هم یکسان بود و فقط غربیلک پارس به کلیدهای کنترلی مجهز بود اما چند وقتی است ایران‌خودرو غربیلک فرمان جدیدی را برای پارس ارائه کرده است که با نمونه‌های قبلی متفاوت بوده و در بازار به فرمان اپتیمایی (!) معروف است.

peugeot-pars-lx-3

در سوی دیگر داشبورد ۴۰۵ غیر از کنسول وسط تماماً تریم یکرنگ کرمی داشته و خبری هم از قطعات طرح چوب در آن نیست. بنابراین پارس با غربیلک فرمان جدید و تریم طرح چوب در داخل هم زیباتر از ۴۰۵ است. البته هرچند این داشبوردِ جدید، طراحی بهتر، زیباتر و بروزتری نسبت به نمونۀ قبلی دارد اما نقطه‌ضعف اصلی آن کیفیت ساخت بسیار پایین آن است به‌گونه‌ای که تماماً از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت ساخته شده است که پس از چندی به صدا می‌افتد. علاوه بر این، پژو پارس که نزدیک به ۴۰ میلیون تومان قیمت داشته و به‌اصطلاح یکی از محصولات لوکس ایران‌خودرو محسوب می‌شود داشبوردی یکسان با وانت آریسان ۲۵ میلیونی دارد که این امر را هم می‌توان نقطه‌ضعف دیگری برای پارس تلقی کرد.

peugeot-405-slx-3

تجهیزات

غیر از طراحی بیرونی، مهم‌ترین تفاوت بین پژو پارس و ۴۰۵ در سطح تجهیزات و امکانات آن‌ها است که در این بخش پارس کاملاً برتری دارد. تجهیزات ۴۰۵ تنها محدود به موارد پایه همچون پنجره‌های برقی جلو، دو ایربگ، ترمز ABS، پروژکتورهای عقب و جلو، آینه‌های برقی، تهویه مطبوع و فرمان هیدرولیک می‌شود که با توجه به قیمتش نسبتاً قابل‌قبول است. اما  پارس LX هم در این بازه قیمتی از تجهیزات نسبتاً کاملی شامل پنجره‌های برقی هر چهاردر، تهویه اتوماتیک، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، آینه‌های جانبی برقی راهنما دار و تا شوندۀ اتوماتیک، غربیلک فرمان چرمی، سنسور دنده‌عقب، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، رینگ آلومینیومی، آنتن اکتیو، پشتی صندلی‌های برقی و دماسنج برخوردار است که کاملاً بالاتر از ۴۰۵ قرار می‌گیرد اما همواره باید اختلاف قیمت میان این دو خودرو را هم مدنظر داشت.

پیشرانه

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، هردوی این خودروها از پیشرانه یکسانی برخوردارند که همان موتور ۱۶۰۰ سی‌سی ۱۶ سوپاپ TU5 متعلق به پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است. این موتور در خانواده پارس و ۴۰۵ طبق اعلام ایران‌خودرو ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین پارس LX و ۴۰۵ SLX از لحاظ توانایی‌های رانندگی و سواری کاملاً یکسان هستند. البته این موتور به دلیل گشتاور کمتر نسبت به موتور XU7 و همین‌طور عدم هماهنگی کامل با گیربکس، کمی برای جثه سنگین این دو ماشین ضعیف است اما بااین‌حال با بالا نگه‌داشتن دور موتور می‌توان تا حدی این نقیصه را کاهش داد؛ اما از سوی دیگر مصرف سوخت پایین و عدم وجود مشکلات مربوط به واشر سر سیلندر موتور قدیمی XU7 از مزایای موتور TU5 هستند درحالی‌که این موتور شتاب اولیۀ خوبی را هم برای ۴۰۵ و پارس پدید می‌آورد. البته پژو پارس حدود ۱۰ سانتیمتر کشیده‌تر و ۶۵ کیلوگرم سنگین‌تر از ۴۰۵ SLX است اما این اضافه‌وزن تفاوت چندانی در توانایی‌های حرکتی آن نسبت به برادر ارزان‌ترش ایجاد نمی‌کند.

نتیجه

همان‌طور که گفته شد و بررسی کردیم، پژو پارس LX و پژو ۴۰۵ SLX در بسیاری از قسمت‌ها باهم یکسان هستند درحالی‌که دراین‌بین تنها ظاهر متفاوت و تجهیزات بیشتر، پارس را از ۴۰۵ متمایز می‌کند اما این در حالی است که پارس LX با قیمت حدود ۳۷ میلیون، نزدیک به ۷ میلیون تومان از ۴۰۵ SLX گران‌تر است که این اضافه قیمت تنها بابت همان موارد مذکور یعنی تجهیزات بیشتر و ظاهری متفاوت که البته کاملاً کهنه شده است مطالبه می‌شود. بعلاوه از لحاظ خدمات پس از فروش، فضای داخلی و صندوق بار، کیفیت ساخت (که در هر دو بسیار پایین است) و هزینه‌های نگهداری نیز دو خودرو کاملاً یکسان هستند. در بحث بازار فروش نیز تقریباً دو ماشین وضعیت مشابهی دارند اما پارس LX به دلیل محبوبیت بالا و همین‌طور عدم فروش نقدی توسط ایران‌خودرو، کمی شرایط بهتری نسبت به ۴۰۵ SLX دارد به‌نحوی‌که پارس LX افت قیمت بسیار پایینی در نمونه‌های دست‌دوم داشته و اصطلاحاً کاملاً تو بورس است. بااین‌حال به‌عنوان نتیجه‌گیری نهایی می‌توان گفت اگر تعدادی آپشن بیشتر و تغییراتی جزئی در کابین برایتان اهمیتی بالایی ندارد، ۴۰۵ SLX با ۷ میلیون تومان قیمت کمتر گزینه به‌صرفه‌تری نسبت به پارس LX خواهد بود.

 

مشخصات فنی

پژو ۴۵۰ SLX پژو پارس LX
موتور TU5 TU5
حجم موتور ۱۶۰۰ سی‌سی ۱۶۰۰ سی‌سی
قدرت ۱۰۸ اسب بخار ۱۰۸ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر ۱۴۲ نیوتن متر
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۳.۲ ثانیه ۱۳.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۷.۵ لیتر (ترکیبی) ۷.۵ لیتر (ترکیبی)
طول/عرض/ارتفاع ۴.۴۰/۱.۷۰/۱.۴۱ متر ۴.۵۰/۱.۷۰/۱.۴۱ متر
وزن ۱۱۲۰ کیلوگرم ۱۱۸۵ کیلوگرم
حجم باک ۷۰ لیتر ۷۰ لیتر
حجم صندوق بار ۴۷۰ لیتر ۴۷۰ لیتر
قیمت کارخانه ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان ۳۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۹ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (899 ديدگاه)

    پژو پارس به نحو مسخره ای در ایران محبوب شده است.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. هفت خوان

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظرم پژو پارس قشنگ تره و به قول ما ایرونی ها باکلاس تره قیافه عادی خودش زیاد چنگی به دل نمی زنه و باید یکم اسپرتش کنی می ری رنگ سفیدشو میاری یا هر رنگ دیگه ای که دوست داشتید و یکم ارتفاع ماشین رو کم می کنید و چهارتا رینگ اسپورت قشنگ می ندازی زیرش شیشه ها رو دودی می کنی یه سیستم صوتی خوب می زاری روش یک رکاب قشنگ براش نصب می کنی بعد می شه یه ماشین قشنگ که آدم تا حدودی از داشتنش لذت می بره ولی من خودم به هیچ عنوان همچین ماشین هایی نمی خرم چون امنیت ندارن تو سراشیبی خیلی کم قدرتن زود قطعاتشون خراب می شه و خیلی مشکل دیگه و ترجیح می دم با پول اینا یه کادیلاک سویل بخرم ولی در کل پارس رو بیشتر می پسندم

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. M

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (227 ديدگاه)

        احتمالا با سیستم صوتی خوبش هم عباس قادری گوش میکنی !! …

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      سام
      داداش خیلی چیزها تو ایران به نحو مسخره ای محبوب شده فقط پژو پارس نیست
      از اشغالی مثل پراید بگیر تا بالاتر
      1 ساعت داشتم با یکی سر اشغال بودن پراید صحبت میکردم اخرش گفت همین که کم مصرف هست خوبه
      یعنی 1000 تا عامل مهم رو نمیبینن و فقط گیر دادن رو مصرف کم پراید

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. كوروش

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        شما به این دید ببین که چاره ای ندارن واقعا

        من شخصا دیگه هیچ وقت سر ماشین بحث نمی کنم اگرم کسی با ۴٠۵ حال می کنه خیلی هم عالی در کل سعی نمی کنم طرف رو از ماشینش (…..) زده کنم چون به اندازه کافی مشغله فکری همه دارند دیگه مثلا کروز کنترل رو براشون دغدقه درست نکم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          کوروش جون داداش این که منکر اشغال بودن پراید میشن ادم کفرش در میاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. كوروش

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          دقیقا باهات همفکرم ولی واقعا بی خیال

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mahdi DODGE

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        علی جان از این ادما زیاد هست منم هفته قبل با یکیش بحث داشتم طرف حالیش نمیشد مجبور شدم از همه لحاظ بهش ثابت کنم ولی بازم میگفت پراید خوبه و اینجوره و اونجوره
        این جور ادما همون دسته وام 20 میلیونی هستن که کمپینو از بین بردن
        بحث با اینا فایده نداره کلا بهتره بزاریم تو جاهلیت حودشون بمونن
        تا این جور ادما که تعداشونم زیاده وجود دارن سایپا و ویران خودرو پشتشون گرمه و با اطمینان ادامه میدن

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. مرتضی مقدم

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (163 ديدگاه)

          ب نظرم در این محدوده قیمت رانا بگیرین.ماشین مدرن تریه.موتور و گیربکس خوبی داره.سواری نرم و شاسی خوب و مصرف سوخت خوب و قیافه نسبتا ب روز که کمی از 206 اس دی متوازن تره.اگه سفید بگیرین و شیشه هاشو یکم تیره کنین واقعا خوشگله.خودم بین پارس و 206 اس دی دودل بودم تا اینکه اتفاقی چند روزی ی ماشین رانا دستم بود و بعدش همونو گرفتم.نسبت به اس دی حدود 4-5 تومن ارزونتره و با تجربه خودم از اس دی بهتره جز اینکه اس دی تزیینات داخلی با کیفیت تر و تنظیم اتومات دما داره که رانا نداره.مزیتش به اس دی قیافه بهتر،داشبورد مدرن تر ،صندوق عقب بزرگتر و اینکه صندلی جلوش جوریه که پای نفر عقبی میتونه بره زیر صندلی.شاید خنده دار باشه این آخری ولی تو مسافرت همین نکته خیلی تفاوت ایجاد میکنه.طی ی سال جز بنزین و روغن هزینه ای نداشته.ی نکته هم اینکه علیرغم قوی تر بودن موتور tu5 نسبت به xu7 ولی عملا موتور دومی عملکرد بهتری داره.ماشین های tu5 رو باید یکم دور بالا برونین تا همون کارایی موتور 1800 پژو را داشته باشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ahmad

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (659 ديدگاه)

        پراید مگه مصرفش کمه؟!
        موتور پراید جزو پر مصرف ترین موتور های داخل شناخته میشه که بهر وری بسیار پایینی داره…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. حمید

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        سلام
        دوستان یه سوال :
        ال 90 بهتره یا دنا بجز قیمت میخوام بدونم ال 90 صفر نه ال 90 سال 88 که آخ نمیگه با دنا کدوم بهترن
        اگر اطلاعات دارید حتما بگید اگه تجربه هم دارید بگید موندم تو انتخاب این دوتا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۳ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (20 ديدگاه)

          توی بهتر بودن ال۹۰ شک نکن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. سعید

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (222 ديدگاه)

        کی گفته مصرف پراید کمه؟؟؟؟
        خودروسازهای روز دنیا دارن موتورهای 2000 سی سی به بالا رو محصولاتشون میذارن با مصرفی کمتر از پراید.
        انوقت میگن پراید کم مصرفه!!!!!!!
        نه میخوای با 1300 سی سی حتما صدی 15 بسوزونه!!!
        نسبت به حجم موتورش خیلی هم پرمصرفه با اجازتون.
        یه ذره تفکر هم خوبه والا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ASTON MARTIN

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      بنظرم خرید پارس نا معقوله همونو یه سمند ال ایکس یا حتی شده سورن بگیرن بهتره.. همون آپشن هارو داره با قیمت معقول تر
      هرچند هرکی صفرشو بخره ***

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. ایرانی

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (612 ديدگاه)

      ولی اگر مثل پژو پارس.. از موتور tu5 بر روی پژو glx استفاده میشد… دیگه کسی به slx با جلوپنجره پیکانیش نگاه نمیکرد..

      ولی در هر صورت تعریف اس ال ایکس را بیشتر از پارس شنیدم.. میگن بدنه پارس بعد از مدتی خودش را. ول میکنه…!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (659 ديدگاه)

        جی ال ایکس قبلا چند سالی با تی یو 5 تولید شد. ولی موتور تی یو 5 اصلات با بدنه 405 سازگاری نداره!
        موتور ایکس یو 7 خیلی بهتره نسبتا و رانش و گشتاور بیشتری هم داره…
        _
        هرچند که همشون از دم آشغالن و من حتی حاظر نیستم بهشون نگاه هم بکنم چه برسه به اینکه بخوام پول بی زبونمو واسه خرید این لگن های از مد افتاده خرج کنم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    هردوتاشون اشغالن
    بخدا یه سیلو تمیز 15 تومنی هردوتاشونو تشنه میبره لب چشمه و بر می گردونه
    کاش بجای این اشغالا سیلو یا مزدا 323 مونتاژشون ادامه پیدا میکرد
    مصرف سوخت ترکیبی نوشته 7.5 که بعید میدونم بعد یک سال همون اعداد به دست بیاد
    مشکل گیرباکس و موتورشونم که بیداد میکنه
    ولی تا مردم بخوان ایناهم میفروشن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Bavaria

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      همون سیلو اگه وسط نا کجا آباد خراب بشه، صاحبش باید بره لبه چشمه اکثرا هم تشنه برگرده(کمبود قطعات)
      .
      این وضعیت خودروهای داخلی (فاجعه بی کیفیتی و شتر گاو پلنگی)
      اینم از وضعیت خودروهای قدیمی خارجی( کمبود قطعات)
      .
      واقعا عاقلانه ترین انتخاب برای شخصی که خیلی به ناکجا آباد سفر میکنه کدوم هست؟(من که خیلی دنبالش گشتم به نتیجه نرسیدم)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        والله تو شهر ها این همه سیلو هست همه قطعاتشم هست هیش کدوم.تو ناکجاباد هم نموندند
        از دوستام سیلو دارند همشون راضی اند

        تنها ماشینی که الان از نظر فنی بد نیست تندر 90 هست که اونم 40 تومن براش خیلی گرونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          سواری سیلو فوق العاده اس. دیروز سوار یدونه سیلو مدل 83 با کارکرد 75 هزار تا شدم به حدی راضی کننده بود اصلا نمیشه چیزی درباره اش گفت. نه صدایی تو کابین بود و نه افت کیفیتی دیده می شد. سواری نرم سیلو خیلی نظرمو به خودش جلب کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Carbonado Aventador

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          گفتی ال 90 ….
          من رانندگی رو با ال 90 یاد گرفتم….
          خب میدونید ماشینی که باهاش یه راننده ناوارد کار کنه خرابی هاش بیشتر میشه ولی ال 90 حدود 3 4 ماه اولش که داشتم یاد میگرفتم و نواقص رانندگیمو برطرف میکردم دست من بود و آخ نگفت….
          بزرگترین بلایی که سرش آوردم این بود که با 120 کیلومتر رفتم رو دست انداز ماشین کامل از زمین بلند شد خورد زمین…
          من خودم همش فکر میکردم الان یجای ماشین باید داغون شده باشه ولی هیچیش نشده بود…

          همین یک ماه پیش بود که تسمه تایمش رو روی 100 هزار کیلومتر عوض کردیم…
          تعمیرکار وقتی تسمه تایم فابریکشو باز کرد اورد بهم نشون داد…
          گفت انقدر سالمه که باور کن 100 هزارتا دیگه هم برات کار میکرد!!!!!!

          کیفیت قطعاتش که خیلی بالاست و صدای موتور هم که از 4000 به بالا تو اتاق شنیده میشه که توی رانندگی شهری اصلا دورموتور به 4000 نخواهد رسید که بخواییم صدایی رو بشنویم…

          اینم بگم که دانشگاه من کرجه و هر روزی که میخوام با ماشین برم دانشگاه امکان نداره که ته همت 160 تا باهاش نرم…

          اما بپردازیم به بحث اصلی…
          اگه بین 405 و پرشیا بخوام انتخاب کنم با توجه به اینکه فقط آپشناشون فرق داره…
          ترجیح میدم که 405 بخرم و 5 6 میلیون پول رینگ اسپرت ضبط باند سنسور عقب و چراغ های زنون بکنم…
          اینجوری خیلی هم از پرشیا سرتر میشه…

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. amin

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1126 ديدگاه)

          جناب aventador
          ته همت از جنت آباد تا اونجا که اتوبان تموم میشه و دور برگردونه پر از دوربینه و بالاتر از ١٠٠ تا سریع عکس میگیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ونوم اف ۵

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          کربونادو جان وقتی میدونی ماشین هامون دو ستاره هم نمیگیرن با این سرعت میری خدای نکرده خودت رو گرفتار میکنی ها

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Carbonado Aventador

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          امین عزیز

          تو راه غرب به شرق همت…
          ساعت 3 بعد از ظهر که خلوته…
          از خروجی ورد آورد به همت تخته گاز میرم تا سر پروژه ی هزار و یک شهر…
          اونجا هم دیگه در دست ساخته و حجم ماشین ها بالاس مگرنه بازم تخته گاز میرفتم!!!!
          از مسیر شرق به غرب هم از یکم جلوتر از پل آزادگان تا زیر پل وردآورد(آتی شهر) دوربین نداره….

          اون ته همت هم که استان البرز شروع میشه تا دوربرگردونش دوربین نداره…
          من چک کردم جریمه هامو تا حالا توسط هیچ دوربینی عکسم گرفته نشده!!!!!

          کلا یکی از اخلاق های بدم اینه که ناخواسته جای تمام دوربین هارو دقیقا حفظ میکنم!!!!!

          مثلا توی ازادگان هم از زیر پل شهرک صدرا و المپیک تا زیر پل تهران کرج که دوربین نداره 150 160 تا سرعت میرم!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        دوو سیلو که از امریکاییهای 40 سال پیش لوازمش کمتر نیست که
        همین امریکایی های قدیمی هنوز که هنوزه تو بیشتر شهرهای بزرگ ایران لوازماشون به وفوور پیدا میشه و ادم لنگ نمیمونه
        این حرفهایی که افراد معمولی میزنند رو ماها که میگیم ماشین باز هستیم که نباید بزنیم
        ادم اگه میخواد ماشین خوب خارجی سوار شه باید پول زیاد بده اگه میخواد اشغال تولید داخل سوار شه باید همش تو تعمیرگاه باشه و اگر هم میخواد ماشین خارجی دست دوم قدیمی سوار شه باید یکم بیشتر وقت بزاره و لوازماش رو پیدا کنه که در اکثر مواقع هم پیدا میشه با قیمت مناسب
        من خودم لوازم ماشینم رو که 20 سال از دوو سیلو قدیمی تر هم هست راحت پیدا میکنم چه فنیش چه تزیینیش چه برسه به دوو سیلو که به فوور در ایران تولید شده

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          علی داش
          از دوستام بیوک داره تصادف کرده بود کلا همه چیز ماشین رو گذاشت زمین از اول دوباره جمعش کرده میگفت همه قطعات فابریک و اصلی حتی تسمه های امریکاییش هم موجوده البته ما تو تبریز هستیم بقیه شهر هارو نمیدونم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          میدونم سامان جان
          نه فقط تو تبریز که بقیه شهرهای بزرگ ایران هم همینطور هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Bavaria

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        ممنون از لطف همه دوستان.
        .
        من سالی چند بار از شمال به جنوب کشور سفر میکنم، اگه فقط یک درصد احتمال این باشه که ماشین وسط راه خراب بشه، اگه اون ماشین خارجی و قدیمی باشه ریسک بزرگتری محسوب میشه وقتی بدونی تا کیلومتر ها هیچ آبادی وجود نداره
        .
        و بخاطر همین هرگز به نتیجه نرسیدم، که آیا ماشین خارجی (کیفیت و سواری عالی) یا داخلی (قطعات و تعمیرکار فراوان)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          باواریا جان
          داداش شما ماشین خارجی قدیمی رو یکبار اصولی تعمیر کنید با لوازم اصلی تا چندین سال با خیال راحت میتونید ازش استفاده روزمره داشته باشید

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. فرامرز

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      405 با ۱۰۸ اسب بخار و دنده دستی و وزن 1120 شتاب رو ۱۳.۲ ثانیه میزنه.
      گلف مدل ۲۰۰۹ (موتور پایه ۱۶۰۰ و ۸ سوپاپ) با قدرت ۱۰۲ اسب بخار و دنده دستی و وزن ۱۳۴۰ شتاب رو طبق اعلام شرکت ۱۱.۳ ثانیه میزنه.
      یه جای کار این ۴۰۵ میلنگه و آدم رو یاد ماشین های چینی میندازه که با ۱۷۰ اسب بخار قدرت شتاب ۱۴ ثانیه ای دارن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ب ام و سلطان

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (198 ديدگاه)

        بعید میدونم این عدد صحیح باشه که اعلام شده از طرفه پژو خیلی بالاتر از اینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حسین

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (88 ديدگاه)

        دوست عزیز تو بحث شتاب هماهنگیه گیربکس با موتور گشتاور موتور مقدار اتلاف توان توی گیربکس نوع لاستیک و خیلی چیزای دیگه دخالت داره که سازنده آلمانی با دقت روشون کار کرده نه مثل ویرانخودرو که همینجوری سرهم میکنه بره

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. كوروش

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      داداش من بودم یک فولکس گل تمیز می خریدم حال دنیا رو می کردم الان ٢٠ تا ٢۵ تمیزش رو می شه گرفت
      موتور ١/٨ شتاب و گشتاور عالی بی نهایت محکم فنر بندی و سوارش واقعا عالی ترمز خوب امکانات معمولی کیفیت اتاق خوب و بخصوص صدای موتورش :)

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (14 ديدگاه)

        شوخی می کنی گل شتابش خوبه ما که داشتیم افتضاح بود 206 خیلی بهتر بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    وجدانا هردو از هم بد ترن
    باز توی این بازه قیمت سورن elx از کیفیت کابین نسبتا بهتر و به روز تری برخورداره و ظاهرشم قشنگ تره ( کم تکرار تره )
    ولی دیروز یه کلیپ از سایپا کوییک دیدم خدایش حالا کاری نداریم امکانات و تجهیزاتش خیلی از پارس و سورن و لیفان 620 و …. بالاتره اگه زیر 35 بدنش ارزش خریدی برای امکاناتش داره ………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      خیلی ارزش خرید داره؟
      باموتور 78 اسبی و گیریبکس cvt …!!!!
      تو سربالایی باید پیاده شی با دست حولش بدی!
      :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        نه دیگه موتورش 87 اسبه که از 206 تیپ 2 هم قوی تره نسبت به امکانتش خوبه جون تو ……….
        اگه قیمت خوب بدنش

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد زمانلو

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (129 ديدگاه)

        خداییش اون سایپا کوئیک اصلا راه می ره که می خوان گیربکس CVT روش سوار کنن؟ 82 اسب بخار خیلی زیاده که می خوان ملت باهاش تند نرن و خدای نکرده باهاش تصادف نکن! وای که چه خودروساز دوراندیش و با وجدانی داریم! بیایم قدرشو بدونیم تا از دست نرفته و مثل کمپانی های اون ور آبی سر مون رو کلاه نذاشته!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محراب

          ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (26 ديدگاه)

          من تیبا داشتم به جد شتابش با اختلاف از پارس و 206 بیشتره. فیلم های شتابشم ریخته توی آپارات فقط بی کیفیتی داخلش و نداشتن آپشن و سر و صدای اتاق رو که همه ی اینها رو به گفته ی خودشون حل کردن. یعنی اگه حل نکرده باشن واقعا خریدش درست نیست

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. mohammadrr

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    من پژو ۴٠۵ رو تاحالا نداشتم برا همین در موردش نظر نمیدم! ولی پژو پارس با این داشبوردش در یک کلام فاجعس! جدا اگه سروصدای اتاق براتون اهمیت داره اصلا سمتش نرید!! البته اگه نظر من رو میخواین کلا سمته این دوتا نرید بکم دیگه روی پولتون بزارید و یک ال٩٠ بخرید که به نظر من هرچند امکاناتش در حده زندگی غار نشینیه ولی هم از نظر موتور ، هم استهلاک و هم از نظر ایمنی بهتر از این دوتاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    سلام من خودم slx دارم و خداروشکر راضی هستم امیدوارم بعد از این هم مشکلی پیش نیاد گارانتی زیاد نبردمش فقط برای تنطیم موتور و سرویس اولیه.
    در بحث بازار دست دوم فک نکنم زیاد افت داشته باشه تا جایی تو سایتای مثل باما میبینم قیمت 91 دور بر 23 تا 24 هست یعنی افت قیمت زیادی ندارن مدلهای بالاتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    دوستانی که اطلاع دارن پارس دنده اتومات چطوره ؟
    شنیدم گیربکسشون آلمانی بوده .
    چرا ایرانخودرو دیگه تولید نمی کنه ؟
    یا مثلا” V9 206 چرا تولید نمی شه ؟ فکر کنم از ال90 و ساندرو بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ب ام و سلطان

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (198 ديدگاه)

      کلیه چشم و موی سر منم آلمانیه شک داری؟!
      از این خبرها نیست خودمون پارس داریم
      made in china

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Lancer Evo

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (211 ديدگاه)

      دورود
      در مورد پارس اتوماتیک اطلاعاتی ندارم ولی 206 وی9 یا همون تیپ6 صندوقدار از نظر گیربکس اصلا درحد ساندرو یا ال 90 نیست و تو 206 تو دور های بالاتر از 3000 دنده عوض کردنش همراه با لگده و هماهنگی خیلی خوبیم نداره با موتور

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. datsun

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3478 ديدگاه)

    پارس رو تجربه نکردم ولی ضعف های 405 slx که یکی از برادرام داره ایناست
    افت توان موتور بعد از ده هزار کارکرد
    ضعف نوردهی چراغ های جلو مخصوصاً نور بالا
    شتاب ضعیف در سربالایی ها
    عملکرد ضعیف ترمز abs که برخی مواقع در سطح موج دار جاده خالی میکنه
    جا رفتن خشک دنده ها
    تازه همون موقع که تحویل گرفته شد یه سری مشکلات مثل باز نشدن درب صندوق عقب از داخل رو داشت که نمایندگی طبق روال همیشگی پاسخگو نبود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. ونوم اف ۵

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    من از اول این کد هارو قبول نداشتم چون وقتی همه ی مدلهای تولیدی پراید پیشرانش یکی هست slk یا slr یا slrgt3 معنی نداره ولی دیگه خدایی این چیزایی که تو بازار سر زبون مردم هست ادم رو افسرده میکنه فرمون اپتیمایی یا داشبورد سوناتایی یا چراغ بنزی خدایااااا

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد رضا

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (804 ديدگاه)

      خیلی عالی گفتی?
      منو بردی کجا
      حالا فهمیدم این. داستانا از چراغ بنزی شروع میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. ونوم اف ۵

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    در مورد این دو تا ماشین هم یه اشغال در دو بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ب ام و سلطان

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (198 ديدگاه)

      بهتره بگی دو بدن در یک آشغال!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mahdi DODGE

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        اصلا یه ضرب المثل معروف داریم که میگه:

        (خر همون خره فقط جلدشو عوض کردن)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. حسن

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من هردو تا رو دو سال داشتم و الان تندر نود اتوماتیک دارم. بنظرم slx نسبت به قیمتش بد نبود و با وجود ایرادات ریز و درشت زیاد، موتورش بعد ۵۰ هزارتا همچنان پرنفس و عالی و بدون کوچکترین خرجی فقط موتورش البته کار می کرد، اما lx بی خودی گرونه و اصلا نمی صرفه با این قیمت و جثه گنده مونده اصلا برا رانندگی تو شهر مناسب نیست، بنظرم تو رنج ۳۸ تا ۵۰ میلیون محصولات رنو خیلی خیلی بهتر از سورن و دنا و ۲۰۷ هستن البته با قیمت کارخونه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. ب ام و سلطان

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (198 ديدگاه)

    مطمئنید صفر تا صد هارو و درست زدید خیلی خوبه اگر این طور باشه یعنی بعید میدونم خیلی بالاتر از اینه اعداده به نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Milad

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (60 ديدگاه)

      راهنمایی که توی سایت ایرانخودرو هست، شتاب صفر تا صد ۴۰۵glx رو ۱۱.۵ زده ولی من مدل ۱۳۹۳ رو سوار شدم و ماشین تغییر ویژه ای نکرده بود و کپ هم نبود و با فنر و تایر های کارخانه با ۱۳۰۰۰ کارکرد و ۵ تا ۶ بار آزمایش کردم اونم توی جاده ای که شیب رو به پایین بود و باید رکورد بهتری پیدا میکرد ولی بهترین رکوردم ۱۷ بود! و یکی از دوستان هم که رانندگی و تعویض دنده های سریع داره بهترینش ۱۴.۵ بود.
      البته من و دوستم که با هم سوار بودیم وزنمون ۱۸۰ کیلو بود، شاید ما خیلی سنگین بودیم یا آزمایش و شرایطش رو نادرست انجام دادیم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. طاها

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (71 ديدگاه)

      والله ما که 405 اس ال ایکس داشتیم ‌شتاب صفر تا 100 گرفتم 15 ثانیه شد. تازه اونم با لاستیک های میشلین و بهترین اسفالت. این است خوردرو سازی آشغال ایران

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. خسرو

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اوایل که تو- تلویزیون پرشیا رو تبلیغ میکردن هوش از سر میبرد-نه که ماشین نبود این خیلی شاخ بود/ الانم که خوب تیون میکنن بعضیا هنوز زیباست/ کاش موتوری و فنیش هم بهتر بود ..

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. amin

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      آره یادش بخیر.یه پرشیای بژ بود که اون خانمه با دستکش سفید رانندگی میکرد شوهرش هم خواب بود تو ماشین!!!
      چقدر زمان زود میگذره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. shelby_1969

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اگه قرار باشه مقایسه کنیم پارس فقط همون مدل elx موتور زانتیاش خوب بود
    خودم مدل 86 رو داشتم یه زمانی… ماشین خوبی بود

    اما دیگه این مقایسه برای سال 2017 یکم خنده داره :)))))
    ولی هنوزم اگه بخوام تا 30 تومن ماشین بخرم میرم میگردم همون موتور زانتیا 85-86 رو سالمش رو گیر میارم و به چینی ها ترجیح میدم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. محمد رضا

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (804 ديدگاه)

    تورو خدا از همون اول سرمون کلاه گذاشتن
    پارس از 405 حدودا 10 سانت بلندتره ولی نه صندوق بزرگ شده نه فاصله محوری. نه فضای داخل بیخود یه فیس لیفت توسال 81 دادن 20% رو قیمت ماشین کشیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (20 ديدگاه)

      طول اضافه ماشین بخاطر تفاوت سپرها و جلو پنجره پارس نسبت به ۴۰۵ هستش وگرنه تمام قطعات بیرونی شامل درها گلگیرها و کاپوت و… یک اندازه هستن.
      یادت نره پارس فیس لیفت هستش یعنی شاسی فرقی نکرده و بلندتر نشده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Erfan

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    فقط تندر…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASA

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      دقیقا
      ظاهر همه که بد هست
      این وسط ال نود پادشاهی میکنه
      انصافا هیچکدوم از ماشینای داخلی از نظر فنی به ال نود نمیرسن
      از نظر شتاب
      گیربکس
      شاسی
      بدنه
      تعلیق
      و…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ایمان

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (258 ديدگاه)

    واقعا که صحبت کردن در مورد این خودروها مسخرست.مشینهایی که تو کشورهای دیگهسالهاست به اوراقیها رفتن اینجا سردمدارهای ایرانخودرو و حامیناشون با قیمتهای مسخره به دست مردم میدن واسمشو میذارن حمایت از تولید داخل.تاوان *** رو مردم با جونشون و وقت و آساییششون باید بدن.من یکی حاضرم چینی بخرم ولی محصولات ***رو نخرم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. hamid.hellcat

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      بیشتر قطعات همین محصولات به قول شما خائنین هم چینیه. از طرف دیگه اونایی که این بنجل های چینی رو با چند برابر قیمت واقعی به مردم میفروشن کمتر از اون خائنین، خائن نیستند.
      با این توجیهات خودتون رو گول نزنید. از اونجایی که بیشتر مردم بجای مسائل فنی ماشین، دنبال پز دادن هستند و ظاهر فریبنده این چینیها این نیاز رو رفع میکنه. بنابراین به کمبود قطعات و افت قیمت ماشین فکر نمیکنند. یکی از اقوام برخلاف توصیه من با ۴٧ میلیون یک برلیانس ٢٢٠ خرید. تو حالت اتومات ( که بعدا فهمیدیم گیربکس اتومات نیست و کلاچ برقیه اما به اسم دنده اتومات میفروشن به ملت) زمان تعویض دنده حتی تو سرعتهای پایین سرنشینان جلو میرن تو شیشه جلو و سربالایی هم به سختی بالا میره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. بشیر

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بیست و شش سال!!!! و هر سال بی کیفیت تر از پارسال. این خودش یه رکورد هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. نویدی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    پارس فقط از نظر ظاهری برتره.در بقیه موارد فرقی باهم ندارن.پارس بی دلیل حدود ۶-۷ میلیون تومن گرونتره.اگر فقط بین این دو بخواید انتخاب کنید ،۴۰۵ انتخاب معقول تریه.
    گزینه دیگر(صفر کیلومتر):سمند ال ایکس ef7
    گزینه دیگر(کارکرده):تندر۹۰

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. pooriya

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    تو این محدوده قیمت اول رنو ال نود بعد پژو ۲۰۶
    ال نود که کیفتش عالی هست و تقریبا خرابی نداره
    پژو ۲۰۶ هم درسته که تو این سالها افت کیفیت داشته ولی حداقل با کلاس تر از اکثر ماشین هاست من تا زیر ۸۰ میلیون فقط ۲۰۶ یا ۲۰۷ به هر ماشین دیگه ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      والا از 206 خز تر دیگه نداریم!
      با کلاسش کجا بود!
      این روزا دیگه توی هر کوی و برزنی 206 میبینی و حتی تعدادش از پراید هم بیشتر شده!
      همون الان یه سر برو تو خیابون جلو خونتون ببینم چند تا 206 میتونی بشماری!!! خخخخ
      دیگه واقعا دل آدمو میزنه…

      این فرقوسازا هم مثل اینکه میخوان تا ابد به تولید 206 و 405 ادامه بدن…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  20. Amir.dp

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    قدرت خرید خوب داشته باشی میری سراغ خودروهای بهتر و احتمالا خارجی ،اگر تو این مملکت بخواهی ماشین صفر بخری با رنج قیمت 30 تا 40 میلیون چاره ای نداری جز این اشغال ها و تا سرحد مرگ الکی ازشون دفاع هم میکنی ،والا همه ی ما میدونیم همشون مفت کمی گرونند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. kiyan

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ما لایق هر آنچه که داریم هستیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. shayanT

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اسمشو از پرشیا به پارس تغییر دادن من هروقت میخام اسمشو بگم ناخوداگاه همون پرشیا میگم :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASA

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      پرشیا تلفظ خارجی پارس هست ولی پارس اصیل تر و ایرانیه نه اروپایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ahmad

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      اول اسم رسمیش به عنوان “پرشیا” معرفی شد
      بعد یک دوره میخواستن به کشور های خاورمیانه صادرش کنن و اسمشو به “سفیر” تغییر دادن!
      فکر کرده بودن کشور های دیگه هم مثل مردم ما گروگان اینان که هر چی میسازن بخرن!
      خلاصه صادراتش با شکست کامل مواجه شد و هیچکس نخریدش
      واسه همین دوباره روی تولید داخلش تمرکز شد و اینبار با اسم رسمی “پارس” تولیدش کردن… (برگردان همون پرشیا است)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. میثم

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    جفت خودروهای فوق اول اینکه قدیمی و از دور خارج هستن
    دوم اینکه دستکاری شدن متاسفانه مهندسین ما دست زدن به جای بهتر شدن خرابش کردن رفتن ابرو رو درست کنن چشمش رو کورکردن.
    صفر این دو خودرو را به هیچ شخصی پیشنهاد نمیکنم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  24. حسن

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    عنوان مناسب این مقاله.:
    نبرد زامبی ها!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. امین

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خلایق هر چه لایق
    دلیل اینکه الان هم این آشغالا تولید میشن خودمونیم. در کل اگه چاره ای جز انتخاب اینا نداشته باشم پژو 405 glx با موتور xu7 میگیرم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. Abbas

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (93 ديدگاه)

    چرا ال 90 و ساندرو بدون آپشن و امکانات مدل صفر و دسته دومش تو بورسه و همه با اشتیاق میخرن ولی تولیدات دیگه مثل سمند و 405 و پراید و بقیه اینقدر مشکل دار هستند و مردم ناراضی هستند ….؟؟؟؟؟ فقط و فقط کیفیت بهتر موتور و گیربکس رنو حرف اول رو میزنه نه داشبورد دورنگ جدیدو صندلی برقی و آینه برقی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. پوریا

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فقط پارس. درسته که ۷ میلیون بیشتر می دی ولی امکانات و لظتی که پارس lx ونرمی که داره ۴۰۵ نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهرام

      ۲۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ببخشید این نرمی که گفتید احتمالا باید برای موتور بهتره پارس باشه؟هرچی فکر مینم نمیدونم روچه حسابی حرف زدی؟احتمالا به هیچ وجه هم تعصب نداری و خیلی ادم منطقی هستی؟تو قرن ۲۱ تا زمانیکه این لگنها که یکی فوق العاده اشغال و اون یکی فوق العاده اشغال تراز اون یکیه تعریف کنن مردم هم باید تا هزارسال دیگه با این اشغالا از رانندگی به قول تو لظت(نه لذت)ببرن،البته قراره علم تولید پژو پارس و با موتور(۲۰۶)،و گیربکس مدرن ۴۰۵ و در اختیار کشور المان قرار بدیم تا بلکه اونها هم از دانش ما بهره ببرن و بتونن از این ابر ماشین لظت ببرن،ولی شرط میبندم کف کنن که چطوری این موتور و با همچین گیربکس هماهنگ و match شده و حسابی گیج بشن،و سر تعظیم فرود بیارن به این همه دانش و پیشرفت تکنولوژی مهندسین ایران خودرو و بشینن دعا کنن که خدایا شکر بالاخره ما هم بعد از این همه اشغال درست کردن در این همه سال یه ماشین خوب سوار شدیم الان وقته لظت بردنه*** .فقط پارس اخر لظت،بنز و بی ام و پورش کیلو چند بازم میگم فقط پارس،امنیت ایمنی دوام کیفیت اسودگی خیال ،استاندارد مدرن کلاس اونم با لاستیک های گلدستون نهایت لظظظتتتت رانندگی….

      موافقم 1
      مخالفم 0
  28. نوید جهرمی

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    ترجیح میدم به جای این دوتا تویوتا کرسیدا بگیرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. شاهین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    37تومن بده سورن بخر حداقل 15درصد ایمنی بیشتری داره نسبت به پژو ها
    پژو پارس و 405 از عقب خیلی ضعف دارن به محض ضربه خوردن تا صندلی عقب جمع میشن و تغیر کلاس میدن و هاچبک میشن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. کیارش

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرم هردوعالین

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا