ایستگاه خبر

آمار تولید اتوبوس در سال 1390 ؛ رکود مطلق بازار داخلی

به گزارش «دنیای اقتصاد» شرکت عقاب افشان در سال ۱۳۸۹ بیش از ۱۲۴۹ دستگاه انواع اتوبوس تولید کرده بود که این رقم در سال ۱۳۹۰ با کاهش ۸/۱۶ درصدی به ۱۰۳۹ دستگاه رسید. با وجود این کاهش تولید، عقاب افشان همچنان بالاتر از سایر شرکت‌های دیگر جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین اتوبوس ساز ایرانی حفظ کرد . . .

شرکت ایران خودرو دیزل طی سال قبل با افت ۸/۷۷ درصدی تنها ۱۷۶ دستگاه اتوبوس تولید کرد. این شرکت در سال ۱۳۸۹ دومین اتوبوس ساز بزرگ کشور بود که این رده در سال ۱۳۹۰ به پنجم رسید.

در سال گذشته شرکت‌های رانیران، پیشرو دیزل آسیا و آکیا دویچ بعد از عقاب افشان رده‌های دوم تا چهارم بزرگ‌ترین اتوبوس‌سازان کشور را به خود اختصاص دادند.

تولید اتوبوس در شرکت‌های زامیاد، شهاب خودرو، زرین خودرو، ارگ دیزل و ستاره نیک آریا نیز از سوی انجمن خودروسازان صفر اعلام شده است. هوراند خودرو دیزل، سیر و سفر رخش، یاوران خودرو شرق و سپهر دیزل کاوه نیز شرکت‌هایی بودند که در سال گذشته تولید بسیار اندکی داشتند. همچنین مجموع تولید اتوبوس در کشور در سال گذشته با افت ۱۹/۸ درصدی به رقم ۲۴۷۱ دستگاه رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. امیر محمد

    ۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    خخخخخخ یه نظر هم نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا