ایستگاه خبر

افزایش قیمت خودروها و نعل وارونه

در حالی که پیش از این مهم‌ترین دلیل گرانی شدید چند سال اخیر بازار خودرو، تبعات ناشی از تحریم و افزایش نرخ ارز اعلام می‌شد، با گشایش چشم‌اندازی جدید در مذاکرات ایران و کشورهای غربی و افزایش احتمال رفع حصر، انتظار می‌رفت تا خبرهای خوش ارزانی در بازار خودرو نیز کم‌کم به گوش برسد.

افزایش قیمت خودروها و نعل وارونه
اما امان از بازاری که بر مبنای کاسبی بنا شده زیرا اینک همان افرادی که از تأثیر تحریم‌ها می‌نالیدند و آن را بهانه و دستاویزی برای توجیه گرانی‌ها می‌دانستند، دیگر قیمت خودرو را متأثر از شرایطی دیگر می‌دانند که با لغو تحریم و کاهش نرخ ارز نیز نباید به ارزانی آن امید داشت. به همین دلیل و برای گرفتن زهر چشم و رفع حالت انتظار در بازار برای ارزان شدن خودروها، خودروسازان و مرتبطان با آنها به‌سرعت دست به کار شده و با ایجاد جو گرانی و خبرهای مربوط به آن، قصد دارند تا تیشه بر ریشه آرزوهای به‌حق مشتریان خودرو بزنند.

در اولین قدم و درست پس از انتشار اخبار مثبت از مذاکرات هسته ای، نعل وارونه خودروسازان با افزایش قیمت به بهانه افزایش مالیات کوبیده شد.

البته رئیس شورای رقابت سقف این افزایش را ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرده که در برخی خودروها با ارقامی بیشتر مواجه می‌شویم که باعث می‌شود دوباره بازی بی‌ثمر بده بستان این شورا و خودروسازان مدتی به جریان بیافتد. اکنون قیمت کارخانه تندر E2 به ۳۷.۲ میلیون و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۳۶.۷ میلیون رسیده است. تندر ۹۰ اتوماتیک ایران خودرو قیمتی ۴۷.۲ میلیونی دارد که ۱۰ میلیون افزایش قیمت بابت یک گیربکس اتوماتیک برای آن قابل توجیه نیست. قیمت دنا هم ۴۲.۴ میلیون تومان اعلام شده است.

افزایش قیمت خودروها و نعل وارونه
از سویی خودروسازان هم در همین زمان، تقاضای افزایش قیمت داده‌اند. دلایل این شرکت‌ها، افزایش ۱۰ درصدی قیمت ارز مبادله ای، افزایش ۱۷ درصدی حقوق کارگران، افزایش ۶ درصدی قیمت مواد اولیه و افزایش مالیات نسبت به سال گذشته است. دبیر انجمن خودروسازان برآورد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت خودرو در سال جاری را کرده است.

صنعت خودروسازی ایران، بیمارتر از آن است که بتوان به درمان آن در کوتاه‌مدت اندیشید و لااقل نمی‌توان با آرزو و رؤیا به بهبود شرایط آن و نزدیکی با استانداردهای روز دنیا دل بست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. صدا

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    راستش من نظرات تمام دوستان رو خوندم خیلی عالی بود حدود 90 درصد دوستان با تحریم شرکت های داخلی موافق هستند اما :اولاً شما به یه لیدر احتیاج دارید ، ثانیا اینجا هند نیست که به کمک گاندی تونستن کلی شرکت های خارجی رو تحریم کنند اینجا. … نه. پس اگه بخوایید راه های دیگه ای هم است. بدرود، همش به مختون فشار ندید سر درد می گیرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AHMADREZA

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    حتی یه گیر بکس اتوماتیک هم ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا