الزامات جدید تعمیرگاه‌های رسمی در هنگام پذیرش خودرو

شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو از این پس باید در زمان پذیرش خودرو در تعمیرگاه‌ها، هزینه و مدت زمان موردنیاز برای تعمیر خودرو را به‌صورت کتبی به مالک آن خودرو اعلام نمایند.

cartoon-33
بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از یک میلیون و 200 هزار نفر از مراجعین به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال 1393، «کمبود یا نبود قطعات یدکی»، «کیفیت پایین خدمات و تعمیرات» و «دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات» از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است. این موضوعات در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو موردتوجه قرار گرفته است؛ به‌گونه‌ای که در ماده 43 قانون مذکور در این زمینه قید شده است:

نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش خودرو موظف است در زمان پذیرش خودرو، به‌صورت کتبی زمان تقریبی تحویل خودرو و هزینه تقریبی تعمیرات را به مشتری اعلام کند.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیراً در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

9 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل amir
    amir
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    این قانون هم راه گریز داره .نمایندگی هزینه رو نصف اعلام میکنه بعد دو برابرشو میگیره بعد هم میگه قیمت تقریبی بود.

    پاسخ
    1. Hitler
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      هزینه تعمیر صد هزار تومان با تقریب هزار درصد
      هزینه نهایی:یک میلیون و صد +مالیات بر ارزش افزوده
      زمان تحویل:یک ماه با تقریب هزار درصد
      سال بعد همین موقع ماشینت آمادس
      باید میگفتن تقریب چند درصدی
      البته همین حرکت کوچک و نسبتا خوب،بازم از این بی شرفا بعیده

      پاسخ
  2. امیر.عارف
    سوابق: (369 دیدگاه) ,

    این قوانین برای کشوری مشکل گشا میشه که هم خودروساز و نمایندگیهایش از صداقت و شفافیت بهره مند باشند و هم دستگاهای اجرایی به درستی به وظیفه خود عمل کنند. اینجا ایران است . اگر گیربکس ماشینت ایراد داشت در صورت تعویض کل ماشین بنا به قانون خودشون از گارانتی خارج میشود . اگر دیسک و صفه ماشین صفر وسط جاده قفل کرد باید هزینه را خودت پرداخت کنی چون مصرفی است . (خیلی مسخره است قانون خودروسازها و نظارت ناظران اونها)

    پاسخ
  3. احسان(احسان)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    یه روزصبح ماشین رو بردم تعمیرگاه گفت 150 هزار تومن هزینه میشه و بعد از ظهر بیا ببر.نه تنها تحویل ماشین 3 ساعت تاخیر داشت که 80 تومن هم ازم اضافه گرفت و فاکتور داد که مجبور شده قطعه اضافی عوض کنه.حالا بهم راست گفته یا دروغ؟اصلا اگر واقعا عوض کرده نیازی به تعویض بوده یا نبوده؟
    مشکل اینه که تقریبا تمام تعمیرکار ها فروشنده لوازم یدکی هم هستن.تو چند سال گذشته هم ثابت شده بعضی از نوادگان کوروش چندان خلف نیستن(با عرض معذرت خدمت هموطن های گلم).این قضیه واقعی و ناراحت کنندس.برای رشد کردن به جای اینکه با هم صعود کنیم با خرد کردن همدیگه فقط سعی میکنیم سقوط نکنیم.

    پاسخ
    1. نخود آش
      سوابق: (275 دیدگاه) ,

      به شدت با حرفت موافقم. مخصوصا دو جمله آخرت.

      پاسخ
  4. احمد باقری
    سوابق: (4304 دیدگاه) ,

    از بیخ و بن، اشتباه است.

    پاسخ
  5. محمود
    سوابق: (212 دیدگاه) ,

    هر چه بگندد نمکش میزنند ——- وای به روزی که بگندد نمک

    پاسخ
  6. siavash
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    اگه اینا اینقدر به فکر وقت و جیب مردمم پس چرا این طرح واسه نمایندگی های داخلی یعنی ایران خودرو و سایپا و… نمیزارن

    پاسخ
  7. سعید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    توی ایران خدمات پس از فروش یعنی صفر
    بهترین نمایندگی آسان موتور در اصفهان خدماتش افتضاحه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.