اولین نشانه‌های تأثیر کمپین تحریم خودروهای بی‌کیفیت

کاهش شماره‌گذاری خودروهای صفرکیلومتر، نشان از تأثیر جریان تحریم خودروهای صفرکیلومتر و بی‌کیفیت ساخت داخل دارد.

samand lx
سردار تقی مهری در جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی که در مقر مرکزی ستاد پلیس راهور برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره نتایج کمپین خرید خودرو صفر ممنوع و تأثیر آن بر شماره‌گذاری خودروهای داخلی، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهایی که پلیس دارد در پنج‌ماهه امسال شماره‌گذاری خودروی نو، کاهشی 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و در حوزه نقل و انتقالات نیز کاهشی 9.7 درصدی نسبت به پارسال داشتیم.

تندر 90 در برابر رانا
وی اضافه کرد: در مورد خودروهای وارداتی نیز شاهد کاهش 17 درصدی در شماره‌گذاری بوده‌ایم و شماره‌گذاری موتورسیکلت نیز 20 درصد نسبت به مدت مشابه قبل کاهش داشته است.

نسل دوم کیا سراتو
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درعین‌حال افزود: در حوزه اسقاط خودرو در این مدت نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته‌ایم.

37 دیدگاه

  1. سارا
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    دوستان یکی از روزنامه ها نوشته بود که مدل 2014 خودرو لوگان یا همون ال90 در اصفهان با اسم رنو سیمبل؟؟؟؟ و با قیمت 77 میلیون !!!!!!! رونمایی شده

    پاسخ
    1. ZIPPO
      سوابق: (239 دیدگاه) ,

      داداش 3 هفته پیش پیش فروشش هم تموم شد
      همه مدله اوارداتیه
      دسیش هم 68 تومنه (حدودا)

      پاسخ
    2. ارش
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      یه چیزی میخوام بگم شاید زیاد به خودرو ربط نداره ولی بزارید بگم ته دلم نمونه!!مسوولان دولتی به ملت میگن فک نکنید با برداشتن تحریم ها ما به کشور مصرف کننده تبدیل میشیم!!اخه من موندم از خلال دندان بگیر و گوش پاک و مداد پاک و مغز مداد و دفتر و خودکار و جانماز و قران و تسبیح وسایل الکتریکی و لوازم صنعتی و غیره داره از چین وارد میشه چطور مصرف کننده نیستیم؟؟حتی کارخانه های داخلی که محصولات مشابه تولید میکنن به خاطر واردات همون کالا با قیمت ارزان از چین دارن ورشکست میشن!چطور ما مصرف کننده نیستیم؟!اینا به کنار تازگیا معاون وزیر صنعت و معدن زبان باز کرده تحریم کننده های خودرو رو انگل و موش و مورچه خطاب کرده!!من موندم چرا این اقایون واسه کارخانه های خصوصی که یکی یکی ورشکست میشن اینقد حرص و جوش نمیخورم ولی واسه خودروسازان تمام قد دفاع میکنن؟؟قضاوت با خوددتون

      پاسخ
    3. مک میسل
      سوابق: (2635 دیدگاه) ,

      درود
      رنو سیمبل رو تو ارس دیدم،تعریفی نداره،13000دلار!

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل Lord Cezar
    Lord Cezar
    سوابق: (305 دیدگاه) ,

    به امید تغییر اساسی در خودروسازی کشور و خصوصی شدن خودرو ساز ها تحریم و کمپین ادامه خواهد داشت .

    پاسخ
  3. اث میلان
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    سلام دوستان عزیزم،امیدوارم بحث تحریم خرید خودرو شامل تمام انواع داخلی و چینی و وارداتی های دیگه را هم شامل بشه،بهتون نوید 2 تا شوک دیگه را خواهم داد،اواخر مهر و سپس اوایل دی ماه،الان شرکت‌هایی مثل آسان موتور و اطلس خودرو و رامک خودرو،داره کم کم حساب کار دستشان میاد،باید دست از سودهای میلیاردی بردارن،شرکت ایرتویا به شکل داوطلبانه قیمت هایش را 12 تومان کاهش داده،امیدوارم با این 2 شوک دیگه بازار قیمت شاسی بلندها به حدود 100 تومان برسه الان توسان 2015 رسیده به زیر 140 میلیون درحالیکه داشتن به 162 میفروختن، شوک بعدی 10%و شوک بعدی هم حدود 8%که ماشین 162 تومانی را به حدود 110 تومان میرسونه،با این حساب کم کم این شرکت‌ها حساب کار دستشان میاد،به امید سربلندی هم وطن های عزیزم

    پاسخ
  4. walid
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    ای خدا این دو لگن سازهارو یا به راه راست هدایت کن یا نابودشون کن

    پاسخ
  5. محمد علي
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    فکر کنم پدال از صحبت های دیشب تو پایش خیلی عصبانی شده داره اینجوری خبر میزنه و میترکونه ایووووول
    البته من هم همین حس رو دارم

    پاسخ
  6. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    درود بر خودروسازان داخلی که اینقدر مردمو دوست دارن درود به شرفشون وجدانی که اینا دارن ایران خودرو و سایپا دو ابر خودروی داخلی و غول خودروسازی آسیا و دنیا//چین چین تا پیروزی چین چین تا پیروزی چین…

    پاسخ
    1. مروت
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      شایان عزیز متن شما خیلی ایهام داره، به نظر میرسه دوستان مطلب شما را نگرفتن، یا من نگرفتم!!!

      پاسخ
      1. شایان
        سوابق: (1312 دیدگاه) ,

        مروت جان شما مطلب و گرفتی دوستان میدونن من از افعال معکوس استفاده میکنم در مورد تولیدات داخلی و ابر سازنده های اتومبیل دینا یعنی ایران خودروی کبیر و سایپای بزرگ

        پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    آخرش معلوم نیست چه شود و دوباره چه طرفندهایی روی کار بیاد.

    پاسخ
  8. یه توهم زده
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    درود
    دوستان اگه ملت باهم همدل باشن می تونن جلوی زیاده خواهی های خودروسازان بایستن و اونا رو مجبور به عقب نشینی کنن.تجربه نشون داده چه خودروسازها چه وارد کننده ها زبان خوش و احترام و مشتری مداری حالیشون نمی شه بنابراین ملت باید خودشون دست بکار بشن نشانه های تاثیرشو داریم روز به روز بیشتر می بینیم. حالا هی برنامه پایش بیاد بگه تاثیر خودرو های ایران در تصادفات 6 درصده!

    پاسخ
  9. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    امروز نجفی منش انجمن قطعه مونتاژ کتران چینی و نعمت بخش حرفهایی زدن که بجز تهدید اسمش چیزی نمیشه گذاشت نجفی منش گفته مگه میشه وقتی گندم داخلی بی کسییت4 و قیمتی دوبرایر داره از خارج گندم با کیفیت بالا د قیمت نصف وارد کرد مردم باید همین گندم بی کیفیت با قیمت دوبل بخرن ! نمیدونم استدلالش چیه درجایی دیگه عرضیدن: قیمت خودرو کن نمیشه و این کمپین باید منحل بشه
    نعمت بخش عرضیده: که قیمت خودرو در حال حاضر پایینه د یکی از خودروسازها 6 هزارررر ملیون تومان ضدرر داده پس قیمت خودرو باید تا 15 الی 20 درصد افزایش پیدا کنه و سیاست جلوگیری از افرایش آهن پارهای ماقبل تمدن اشتباهه..و خودرهای داخل قابلیت رقابت با محصولات خارجی دارن..فک کنم ملت سرکار گذاشتن جفتشون

    پاسخ
    1. مروت
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      با همدلی ما به زودی جفتشون باید برن ور دست ننشون.

      پاسخ
  10. اث میلان
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    دوستان میدونستین الان بهترین زمان تحریم شدن خرید خودرو است؟چون مدل های 2016 داره میاد،تحریم ها دارن برداشته میشن،خرید هم توسط هم وطن ها تحریم شده،برخی تحریم ها بعد 35 سال داره لغو میشه،واقعا از نظر زمان تحریم هوشمندانه ترین زمان ممکن است،ضمنا پاییز هم داره میاد تمام این 4 مولفه باعث شده حضرات وارد کننده و فروشنده های داخلی به شکر خوردن بیافتن،هم وطن بخاطر خودت هم که شده به تحریم ادامه بده تا شوک هایی که قبلا اشاره کردم شدیدتر اثر کنه،بعد ببینم کی جرات داره پراید را بالای 8تا 10 تومان بده،کی جرات داره توسان را بالای 80 بده و کی جرات داره رافور4 را بالای 100 بده،برای همگی آرزوی توفیق دارم،ما متحد میمونیم تا قیمت ها کاهش منطقی بازهم داشته باشه،

    پاسخ
  11. اث میلان
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    به نظرم الان بهترین وقت تحریم خرید خودرو است بخاطر اینکه اولا پاییز داره میاد،که حجم سفرها کم میشه،ثانیا تحریم ها داره کم کم برداشته میشه بعضی از تحریم ها بعد 35 سال داره برداشته میشه،ثالثا ماشین های مدل 2016 داره میاد معمولا تا آخر مهر،به تمام این مولفه ها تحریم خرید خودرو را هم اضافه کنین هم وطن ها،به همین خاطر است که وارد کننده ها و فروشندگان داخلی به شدت عصبی هستن بد زمانی رکب خوردن،اگه هم وطن ها همینجور ادامه بدن حتی اگه دلار بازهم کاهش منطقی نداشته باشه مجبور هستن قیمت ها را کاهش بدن،شک نکنید اگه داخلی ها بخواهد 30%کم بشه، وارداتی ها باید حداقل 36%کاهش پیدا کنه،اونوقت ببینم کی جرات داره توسان را بالای 100 بده دست ملت،یا رافور4 بالای 120، با اتحاد به همشون میفهمیونیم نمیتونن ماشین چینی مثل x33 را بالای 35 بدن،به امید اون روز، فعلا فقط تحریم تحریم تحریم همه خودروها

    پاسخ
  12. pouyan
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    درود
    دوست عزیز آث میلان:
    محبت میکنید منابع خبرتونو ذکر کنید که این شوک قیمتی چطوری حاصل خواهد شد؟
    مچگرم

    پاسخ
  13. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خواهشا خودرو صفر نخرید چه داخلی چه خارجی

    پاسخ
  14. solat
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    قد علم کردن جلوی این دو شرکت لگن ساز کار سختی نیس و نیازی به زور و بازو نداره فقط کافیه خودرو صفر خریده نشه تا مدتی که لازم باشه ادامه پیدا کنه / این عمل نیاز به همبستگی و همدلی داره

    پاسخ
  15. اث میلان
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    منابع حرف من،بر اساس حدس و گمان نیست،بر اساس وضعیت بازار و ارزیابی کارشناس اقتصادی است، اخرین خبر اینکه شما خودتون میتونین به نمایندگی ها تل کنین،من با 2 تا از این موارد سروکار دارم،به یکیشون تل کردم،حدود 4 ماه قبل و مجدد 2 ماه قبل،ماشین تیوولی رامک خودرو داره به 89 میده،اون زمان به من گفتن زیر 108 تومان نیست، سانتافه 2016 را قیمت داده بودن 210 تومان اما الان دارن به 198 ثبت نام میکنن، حساب بازار هم که روشن است شما کافیه بری به چشم خودت ببینی مثلا توسان 2015 حداکثر 143 است، درحالیکه تا تیر ماه 162 بود،الان چند وقته کمپین راه افتاده وشکل جدی گرفته؟مردم تو اوج تابستان خرید نکردن با اومدن پاییز و محرم و صفر که شرایط خیلی وخیم تر میشه برای شرکت‌ها،ببین ما داریم راجع به وارداتی ها صحبت میکنیم،ماشین ها داخلی که تکلیفشان مشخص است،اعداد ذکر شده با توجه به بحث کارشناسی شده ذکر گردیده است،وگرنه چرا گفته نشد یکدفعه مثلا 40%،انتظار مردم از کاهش قیمت باید منطقی باشه،بهرحال تمام مولفه ها را کنار هم بگذارید با توجه به ادامه نخریدن ماشین صفر و حتی دست دوم توسط هم وطن ها،خواهید دید کاهش قیمت ها کمتر از این نخواهد بود،شاید برای ماشینی که 162 فروش داشته رسیدن به رقم 110 تا 115 میلیون ایده آل نباشه ولی بازهم باعث میشه ماشین هایی که از نظر کیفی سطح پایین تری دارن دچار افت قیمتی بیشتری بشن،این یعنی تا حدودی تحریم خرید جواب داده است،

    پاسخ
  16. فرشاد
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    به نظرم حالا که کمپین تحریم خرید خودرو داره نتیجه خودش رو نشون میده نباید اجازه داد هرز بره.حالا وقت اینه که کارشناسان دلسوز واقعی به کمک این کمپین بیان و با تعیین اهداف قابل دسترس برای کمپین مشخص کنن دقیقا هدف باید چی باشه.
    چون خارج از رفتار احساسی همه میدونیم کشور ما از نظر درآمدهای ارزی کم توان هست و تامین همه نیاز با واردات یکجا ممکن نیست پس باید داخل کشور تولید بشه و تولید هم اینجوری نیست که 3 ماهه بشه خط تولید راه انداخت و از طرفی هم میدونیم خودرو سازها اگر ورشکسته هم بشن دیگه ممکن نیست پراید رو مثلا 7 میلیون بفروشن چون به هر حال ما چندین سال تورم چند ده درصدی داشتیم.

    ینی در کل منظورم اینه مشخص کنن خواست مردم اینه که خودروهای فعلی افزایش کیفیت داشته باشن و قیمتشون تا فلان قیمت باید کاهش پیدا کنه و از طرفی مثلا در مدت 1 سال باید با خودروهای جدید و استاندارد دیگری جایگزین بشن.

    پاسخ
  17. تصویر پروفایل محمد زمانلو
    محمد زمانلو
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    امیدوارم فرغون سازان داخلی با وضع موجود به زودی زود ورشکست بشن، انشاالله!
    هرکی موافقه یه لایک بزنه !

    پاسخ
  18. اث میلان
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    دوستان سلام،امیدوارم با قدرت کمپین را همگی باهم پیش ببریم،لطفا هرکدام از ما اگه آشنایی یا دوستی یا فامیلی در شهرستان ها داره اطلاع رسانی کنه،الان وقتش رسیده که هم وطن های شهرستانی هم به این شرایط بپیوندن تا موج دوم تحریم از سمت شهرستان ها راه بیافته،این زالو صفت های وارد کننده و خودرو سازان داخلی بی غیرت نسبت به جان هم وطن ها باید به زمین گرم بخورند،یا حق

    پاسخ
  19. محمد
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    دوستان علاوه بر ماشین های داخلی و خارجی ، لطفا موتورسیکلت هم نخرید .
    الان موتورسیکلت ها کیفیت ساختشون خیلی اومده پایین و علاوه بر مشکلاتی که قبلا داشتن ، مشکلات جدیدی هم پیدا کرده اند . مثل برین میلنگ و سوپاپ ، پاره شدن زنجیر تایم و ….
    این مشکلات شامل موتورسیکلت های ارزان قیمت و گران قیمت می شود.
    الان کویر موتور موتورسیکلت هایی که قیمتشان زیر 101 میلیون هست را خودش مونتاژ می کند که متاسفانه مشکلات ذکر شده را پیدا می کند و به علت تکنوژی بالای موتور سنگین ها ، نه خوده شرکت زیر باره تعمیرش میره و نه تعمیرکاره خوب داریم که تعمیرش کنه و این وسط سره مشتری کلاه میره.

    پاسخ
  20. مسعود جعفری
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    دوستان عزیز یه نشونه بارز از عدم استقبال مردم از خودرو صفرو من با تمام وجود تو این 6 ماه امسال احساس کردم.بگو چطور؟ بنده ساکن جاده مخصوص سمت خیابان دارو پخشم.پارسال تعداد کامیونهای که خودرو به شهرستانها میبردن در طول روز خیلی خیلی زیاد بود اما حالا شاید باورتون نشه فقط به تعداد انگشتان دست هستند.و تعداد زیادی از این کامیونها خالی از خودرو روزهاست که در گوشه خیابانها پارکند.(کاسبیشون خوابیده)

    پاسخ
  21. پارسا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من چیز زیادی از سیاست و از اینجور حرف ها نمیدونم ولی این قضیه رو به طور کامل میدونم که مافیای خودرو در ایران همین دولت مردهای به اصطلاح دل سوز هستند نمونش وزیر صنعت که زود جوش میاره تا هرچی میشه وصلش میکنه به خدا و پیغمبر و ولایت و از اینجور حرفا آخه بنده ی خدا حق داره چون یکی از سهام داران عمده وبزرگ ایران خودرو هستش پس به خاطر منافع شخصی باید نگران هم باشه با کمی تحقیق به صحت حرف های من خواهید رسید……………..

    پاسخ
  22. پیمان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به همه عزیزان و طرفداران حمایت از ایران و ایرانی.بسیار خوشحالم که مردم متوجه قدرت همدلی شدند و در تصمیم خود جدی.مسیولان هم باید به این نکاه توجه کنند که هیچ ایرانی میهن پرستی هرگز خواهان بیکاری هیچ ایرانی در این کشور نیست.ارتقا کیفیت به معنی باز کردن در های کشور بر روی واردات نیست.حال که تحریم ها در حال برداشته شدن است میتوان از این فرصت طلایی نهایت استفاده را کرد و با بستن قراردادهای روشن با خودرو سازان برتر دنیا از تکنولوژی انان استفاده کرد و جانی تازه به کالبد این صنعت دمید. حتی میتوان به عنوان پایگاه منطقه ای جهت صادرات محصولات تولیدی عمل کرد.در این صورت نه تنها ارز از کشور خارج نخواهد شد بلکه میتوان امیدوار بود کشور ما از حالت تک محصولی واتکا به نفت نیز خارج شود.در پایان متذکر میشوم این کمپین تنها در مورد خودرو داخلی نیست بلکه در مورد تمام خودروها ( وارداتی چینی وکره ای و حتی اروپایی )صادق است پس کمی صبر سحر نزدیک است…..

    پاسخ
  23. محمد سلام به هموطن گرامی
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    بالاخره مردم همدیگر را پیدا کردن و راهی یرای اتحاد علیه تمام زیاده خواهان پیدا کردند.(چای مرخ گوشت برنج خودرو) ما خاهان تعرفه پایین واردات یا اجازه دولت به سرمایه گذاری مستقیم شرکت های معتبر خودروسازی دنیا که مانند رزیم سابق سرمایگذاران غربی خود در ایران کارخانه داشتند و از مواد اولیه داخل ایران با کارگر ایرانی با حق قیمت گذاری توسط خودشان تولید مینمودند هستیم به این شکل و در صورت بروز این اتفاق و اجازه دولت هم اشتغال ایجاد خواهد شد و هم بازار انحصاری خودرو به سمت تولید کیفی تر حرکت خواهد کرد و مجبور به بروز شدن خواهد بود.در غیر این صورت به تدریج با خسته شدن مردم و عدم همایت دولت که البته همیشه دولت ها منافع مردم را به فرغون سازها فروخته اند به ناچار این کمپین در نهایت شکست خواهد خورد.لذا بنظر این جنبش باید قویتر اهدافش را دنبال کند بخصوص ناامید نشیم حتی اگه سال ها طول بکشه

    1-باید دولت را مجبور به پذیرش کاهش تعرفه واردات کرد

    2-یا پذیرفتن امکان سرمایگذاری خودروساز خارجی با ایجاد کارخانه/اشتغال کارگر ایرانی/قیمت گذاری توسط خود سرمایه گذار

    3-چرا هر خودروساز مطرح جهانی مجبور به فعالیت با یکی از این دو خودروساز میشود؟ تا در نهایت هر قیمتی که خودتون دوست داشتید میگذارید؟ این انحصار تا کی؟ تفاوت قیمت خودروی رنو گپچر ایران خودرو رو با قیمت جهانی این خودرو مقایسه کنید ایران خودرو 105 میلیون تومان معادل 30000 دلار There are 8 Renault Captur versions available
    Crossover 0.9 TCe Expression+ 5dr £14,295
    Crossover 1.5 dCi 90 Dynamique Media Nav 5dr £16,995
    Crossover 1.2 TCe 120 Dynamique Media N 5dr £17,695
    Crossover 1.5 dCi 90 Dynamique S Media N 5dr £18,495
    Crossover 1.2 TCe 120 Dynamique S MediaN 5dr £19,195

    4-نتیجه این انحصار 35 سال تولید خودروی از رده خارج/بازی با جان مال و غیرت ایرانی( چرا حتی عراقی افغانی سوار خودرو روز جهان بشوند اونم با قیمتی که دیگه همه میدونن بعد ما چی!!!!!)

    5-اشتغال گارگر ایرانی یک بهانه است چرا که هر روز قطعات چینی بیشتری در خودروها استفاده شده است

    امیدوارم مردم باوقار و متین ایران زمین با صبر این جنبش اجتماعی را به نتیجه برسانند و پیش بینی این طرفداران به اصطلاح تولید ملی(ارابه های مرگ) خودروسازها محقق نشود
    در این صورت مدلی مدنی خواهیم داشت برای اصلاح امور دیگر و در غیر این صورت وشکست سرخوردگی های اجتماعی ما بیشتر خواهد شد باید یاد بگیریم برای تغییر خودمون باید آنرا ایجاد کنیم مردم با شرف ایران ما باید خودمون تغییرات را ایجاد کنیم

    پاسخ
  24. محمد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    مهندسین شرکت بوگاتی واسه ساخت اگزوز بوگاتی ویرون چند سال وقت میزارن بعد توایران نفر رفته خودرو ازنمایندگی گرفته نو.بیرون تو مسیر ازپشت پهش اشاره کردن که اگزوزت داره میوفته بنده خدا برده نمایندگی تو چاله سرویس میبینه باسیم مفتول بستن اگزوزو .از تلوزیون هم پخش شده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.