تدوین طرح تحول صنعت خودرو و طراحی پلت فرم مشترک

دو خودروساز بزرگ کشور کمیته‌ای ویژه تشکیل دادند تا استراتژی‌ها و برنامه‌های جدید خود را با هدف ایجاد تحول در صنعت خودرو تدوین و به دولت ارائه کنند.

CAR

در جلسه‌ای که هفته گذشته دو خودروساز بزرگ کشور با انجمن‌های خودروسازان و قطعه سازان برای چاره جویی در جهت خروج از بن بست پیش روی این صنعت تشکیل داده بودند، قرار شد کمیته‌ای ویژه با عضویت ایران خودرو، سایپا و انجمن قطعه سازان و خودروسازان برنامه‌های پیشنهادی برای خروج صنعت خودرو از شرایط بغرنج فعلی را تدوین و به عنوان پیشنهاد به دولت ارائه کند.
در این جلسه مطرح شد با توجه به تمام مشکلات موجود و وضعیت شکننده صنعت خودرو، پتانسیل‌های این صنعت به قدری بالا هست که اگر نگاه کلان مدیریتی و حاکمیتی به این صنعت اصلاح شود، صنعت خودرو کشور می‌تواند با همین امکانات و شرایط تحریمی موجود، تحولی مثبت در جهت رشد این صنعت ایجاد کند. این کمیته آماده همکاری با دولت منتخب است و معتقد است اگر نگاه کلان حاکمیتی نسبت به این صنعت اصلاح شود، خودروسازان می‌توانند در جهت ارتقای کیفیت و استانداردهای خودرویی جلوتر از تکالیف و الزامات دولتی عمل کنند.
در جلسه مذکور مقرر شد برنامه تحول صنعت خودرو توسط کمیته ویژه حول چهار محور اصلی شامل توسعه محصول، صادرات، تعیین تکلیف قیمت و افزایش تولید تدوین شود.

همچنین در شرایطی که صنعت خودرو کشور با مشکلات مالی و کاهش تولید دست و پنجه نرم می‌کنند، خبر می‌رسد قطعه‌سازان می‌خواهند با همکاری خودروسازان داخلی پلت فرمی مشترک بسازند. آن طور که رییس انجمن قطعه‌سازان عنوان می‌کند، مقدمات طراحی و ساخت پلت فرم مشترک با یکی از دو خودروساز بزرگ کشور نهایی شده و در آینده نزدیک خودروهای جدیدی روی آن ساخته خواهد شد.
به گفته گل وردی گلستانی، هدف از طراحی و ساخت این پلت فرم مشترک، تولید خودروهای کم مصرف و استاندارد است، هرچند بناست بحث کاهش هزینه‌های تولید نیز در آن گنجانده شود. وی تاکید می‌کند که شرکت‌های درجه یک ایتالیایی و فرانسوی نیز در طراحی پلت فرم موردنظر مشارکت دارند. رییس انجمن قطعه‌سازان نامی از خودروساز داخلی که در ساخت پلت فرم مشترک مشارکت خواهد کرد نبرد، اما گفت که توافق نهایی در این مورد صورت گرفته است.
قرار است در این ساخت این پلت فرم مشترک از توان طراحی قطعه‌سازان و توان تولید خودروسازان استفاده شود و این در حالی است که به نظر می‌رسد طراحی اصلی بر عهده شرکت‌های ایتالیایی و فرانسوی خواهد بود.

منبع : روزنامه ی دنیای اقتصاد – خبرگزاری مهر

 

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

58 دیدگاه

  1. مسیح
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    آفرین.احسنت.اینم از پلتفرم.روز به روز داریم پیشرفت میکنیم.خدایا ریشه حسادتو از رو کره زمین بکن.

    پاسخ
    1. محمدرضا
      سوابق: (153 دیدگاه) ,

      بد بخت این ملت دو تا فرغون ساز اومدن مشترک کار کنن معلومه که نتیجه بیشتر از یه

      گاری نمیشه . . .

      پاسخ
      1. fleetwood
        سوابق: (278 دیدگاه) ,

        این دو فرغون ساز اگه گاری هم تولید کنند ، حتما میزارن زیر یه پارچه قرمز و گل و ربان بهش میزنن انگار میخان نسخه 2015 بوگاتی ویرون را معرفی کنند.

        پاسخ
      2. مهیار
        سوابق: (130 دیدگاه) ,

        خودمون که نمیسازیم پول میدیم خارجی ها برامون میسازن بعد هر روز تبلیغ میکنیم پلتفرم ملی ساختیم آخرشم چند میلیون میذارن رو قیمت ماشین که پلتفرم جدید داره مثل ایربگ که جزء ملزومات خودرو هست ولی سایپا بابتش پول اضافه میگیره

        پاسخ
      3. احمد
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        یه چیزی بگم ربطی به ماشین نداره ولی گفتنش بد نیست زمان انتخابات از جلوی ستاد رضایی رد میشدم کلی پوستر چسبونده بودن یه تلوزیون بزرگ گذاشته بودن کاشی های کف رو عوض کرده بودن و کلی هزینه های سرسام آور یه کم اون ورتر روی یکی از پوستر ها یه کاغذ دستنویس چسبونده بودن فروش یک عدد کلیه گروه خونی o- پایینش هم شماره تماس نوشته بود خودتون قضاوت کنید

        پاسخ
    2. xsajad
      سوابق: (100 دیدگاه) ,

      گزارش تراز به نقل از ایسنا، براساس جدیدترین آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کیفیت خودروهای سواری تولیدی در تیرماه امسال افت ۴.۴ درصدی را تجربه کرده است.
      براین اساس افت کیفیت خودروی ام‌وی‌ام ۵۳۰ و قطع تولید خودروی با کیفیت نیو مزدا ۳ موجب شده که میانگین نمره منفی خودروهای سواری تولیدی افزایش و میانگین کیفیت آن‌ها کاهش یابد.
      تیر ماه امسال در بخش عیوب فنی و عملکردی، خودروهای ام‌وی‌ام ۵۳۰ و سایپا ۱۳۱ بیشترین نمره منفی را کسب کرده‌اند. در بخش تزیینات و مونتاژ نیز بیشترین نمره منفی مربوط به خودروهای ام‌وی‌ام x۳۳ و پژو ۴۰۵ بوده است.
      در بخش بدنه نیز خودروهای سایپا ۱۳۱ تولیدی سایپا و پارس خودرو دارای بیشترین نمره منفی بوده‌اند. خودروهای ام‌وی‌ام ۵۳۰، لیفان ۶۲۰ و توجوی هاچ بک نیز بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب کرده‌اند.
      به این ترتیب در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای سواری تولیدی در تیر ماه افزایش و کیفیت آنها ۴.۴ درصد کاهش یافته است.
      بیا اینم پلتفرم روز چرت و پرت نگو خودشون دارن اعتراف میکنند بعد تو با چه رویی میای ازشون دفاع میکنی حیا کن پدال رو رها کن

      پاسخ
    3. یه پسل باهوش
      سوابق: (1125 دیدگاه) ,

      همین اثر هنری شون

      چیه اسمش

      میناتور نه ببخشید تیبا

      همینو ما نمی تونیم تو خیابون تحمل کنیم

      حالت تهوع می گیریم

      یه کی نیس بگه خدا روزی تونو یه جای دیگه حواله کنه

      والا

      الکی هم با این هنرستان های آکادمیک ایتالیا فرانسه قرارداد نبندین

      همونی که دسش خورد با فتوشاپ از 206 چل 50 تا ماشین در آورد از همه بهتره واسه شما

      پاسخ
    4. اشكان
      سوابق: (263 دیدگاه) ,

      خدايا ما ملت ايران را از شر وجود ننگين اين دو ارابه سازان مرگ رها كن و نجات بده
      الهي آمين يا رب العالمين

      پاسخ
  2. VAHID JINPACHI
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    تا وقتی که ما تحریم هستیم خدا هم کاری نمی تونه بکنه .
    به نظر من ما پیشرفت که نمی کنیم هیچ پسرفت هم می کنیم !!

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (80 دیدگاه) ,

      خدا همه کار میتونه بکنه ولی کوته نگران درک نمی کنند

      پاسخ
    2. علی دادا
      سوابق: (39 دیدگاه) ,

      تو چقدر بدبختی که تحریم کننده های ما رو از خدا هم قوی تر می دونی!!

      پاسخ
        1. تصویر پروفایل سردبیر
          سردبیر
          سوابق: (354 دیدگاه) ,

          وحید عزیز، ادب ایرانی حکم می کند در انتخاب کلمات و انتساب آن به افراد توجه بیشتری داشته باشیم. ما در پدال سعی می کنیم تا جای ممکن از اعمال نظر در دیدگاهها حتی دیدگاههای متفاوت و ناموزون به علت احترام به سلایق مختلف، پرهیز کنیم. اما گاهی جدل های لفظی و بحث های حاشیه ای و کل کل های نا محترمانه ای را شاهدیم که برای پیرایش آن یا اقدام به حذف کلمات و قرار دادن […] می کنیم و یا در مواردی ناچاریم از اساس آن دیدگاه را حذف نماییم. اگر شما نیز این دیدگاه حذف شده خود را بخاطر آورید، می بینید که در آن القابی نظیر وحشی، گشنه و عقده ای را به مردم ایران منسوب کرده بودید. حفظ شان ایران و ایرانی احترام به شان خود ماست. از شما و سایر دوستان انتظار بیشتری داریم.
          ممنون از درک والای شما

    3. رضا
      سوابق: (224 دیدگاه) ,

      آقا وحید خدا از این چیزها مبرا است…
      اگر مردم کمی از خودشون بخار و غیرت نشون بدن….!
      مرگ بر ایرانخودرو و سایپا

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (224 دیدگاه) ,

        سردبیر عزیز پدال با سلام،می خواستم از حضرتعالی سوالی بپرسم…
        چند وقتیه شایعاتی مبنی بر معرفی بنز E65 AMG شنیدم،در حال حاضر هم در هیچکدام از سایت های معتبر خودرو مانند car and driver اثری از این مورد نیست…
        همچنین در سایت محبوب شما یعنی پدال هم هیچ موردی ذکر نشده…
        می خواستم خواهش کنم اگر اطلاعی در این مورد دارید منت سر بنده گذاشته و به من پاسخ بدبد…
        باتشکر…

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل سردبیر
          سردبیر
          سوابق: (354 دیدگاه) ,

          سلام آقا رضای عزیز، حتما در مورد مدل e63 AMG نسل جدید شنیده اید بنابراین ظاهرا E65 در کار نخواهد بود. E65 AMG پروژه ای بود که با آمدن موتور جدید از سال 2010 به کنار گذاشته شده.
          موفق باشید

    4. دوست
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      واقعا برات متاسفم ……
      از خدا میخوام به راه بیای

      پاسخ
  3. دادگر
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    حقیقت داره تصاویر سمند جدید توسط جاسوسان بنز و ب ام و شکار شده؟ خواهشا اطلاع رسانی کنید…

    پاسخ
  4. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    با دقت بخونین این تیکه رو :خبر می‌رسد قطعه‌سازان می‌خواهند با همکاری خودروسازان داخلی پلت فرمی مشترک بسازند.
    نه پس خودرو سازها جدا و قطعه سازها هم جدا ماشین بسازن ، واقعا مسخرس! یه خورده اتحاد ندارن.

    ببینیم این یکی دیگه چه افتضاهی از آب در میاد (رولز رویز هم که طراحیش کنه وقتی بیاد اینجا می ترکوننش)

    پاسخ
  5. سیروس
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    اقا مسیح من شمارو نمیشناسم ولی بدون من فهمیدم که خودتم میفهمی طرز فکرت قدیمیه .پتانسیل خوبی داری واسه مسئول شدن تو ایران جدی میگم برو دنبالش اونام دنبال ادمایی با همچین طرز فکر میگردن خدارو چه دیدی اخرش توام میشی رییس ایرانخودرو .

    پاسخ
    1. aryamehr
      سوابق: (190 دیدگاه) ,

      منظورت از مسدولیت مسئولیته من که فکر نکنم مسئولین استعدادی حتما داشته باشن همین مثل تو باشن کافیه تو همون مسدولیت بیشتر بهت میخوره تا مسئولیت

      پاسخ
    2. مهیار
      سوابق: (130 دیدگاه) ,

      بگو ببینم عمو جون چقد استعداد داری؟

      پاسخ
  6. ابوالفضل
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    ما سختی هارو تحمل می کنیم تا بیگانگان پاشونو بیشتر از گلیمشون دراز نکنن. ولی نباید بشینیم دست رو دست بزاریم . باید کارشناسان خودرو ساز بشینن رو انواع موتور ها تحقیق کنن و یه موتور خوب با یک اتاق مدرن ارائه بدن . این کار خیلی سخت نیست .
    یا علی

    پاسخ
  7. arash zx
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    به این جمله فکر کنید[[وی تاکید می کند که شرکت های درجه ۱ ایتالیایی و فرانسوی در تهیه پلت فرم به ایران کمک خواهند کرد ]] حتی فکر کردن بهش خنده دار هستش………….مسیح راستی از پراید ۱۳۱ چه خبر؟؟؟؟؟ هنوز هم پر فروش ترین ماشین دنیا هستش؟؟؟؟؟؟ یه سوال دیگه از مسیح [ این همه اعتماد به نفس رو از کجا آوردی؟؟؟؟؟]

    پاسخ
    1. aryamehr
      سوابق: (190 دیدگاه) ,

      اعتماد ب نفس با یکمی ریال تو حساب بانکی ریختن به وجود میاد ذاتی نیست

      پاسخ
    2. fleetwood
      سوابق: (278 دیدگاه) ,

      راست میگه همه میدونیم که:

      سمند که طراحی بدنه انگلیسه
      صندوق عقب 206 SD با همکاری پورشه آلمانه
      تیبا طراحی پنین فارینا هستش
      من در تعجبم ما چطور جت جنگنده ساختیم ؟ راستی اگه جت ساختیم چرا پرواز آزمایشیش را نشون نمیدن ؟؟؟

      پاسخ
      1. MAHDI
        سوابق: (35 دیدگاه) ,

        اخ اخ اخ اون قاهر 313 رو که اصلا صداشو در نیار که گندش همه جا در اومد همه فهمیدن چه شاهکاری بود خودشون بی سر و صدا جمش کردن

        پاسخ
      2. رضا
        سوابق: (224 دیدگاه) ,

        اونم چین برامون ساخته….
        چین چین … چین چین

        پاسخ
      3. رامین
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        علت پیشرفت صنایع نظامی کوتاه بودن دست دلالان و سیاست بازان است وگرنه آنها هم الان مثل خودروسازان بودند.
        پیشرفته بودن در صنایع نظامی دلیل بر خودروساز بودن نمی شود. روسیه را ببینید در عرصه نظامی چقدر پیشرفته است ولی خودروساز خوبی نیست. متولیان این دو مقوله جدای از هم هستند.

        آقای fleetwood میخای بدن شما یه گشتی هم با قاهر 313 بزن!

        درست نیست بخاطر بی وجدانی این خودروسازها و قطعه سازهای بدتر از اونها همه را زیر سوال ببریم.

        البته اگه شمایی که میگی شاید مرکز رویان هم کار انگلیس باشه!

        پاسخ
      4. مهمان
        سوابق: (9 دیدگاه) ,

        جت که نه یه هواپیما واسه دست گرمی ساختن به نام اذرخش در حد اموزشی هست چون ما بهترین هواپیماهای 30سال پیش امریکایی داریم و ساخت هواپیما یه20-30سال طول میکشه و 30-40 میلیارد هم پول بی زبون میخواد برای ما نمیصرفه بسازیم ×!

        پاسخ
  8. arash zx
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    نگفتی مسیح؟؟؟؟؟ راجع به پراید ۱۳۱ میگم………یه خورده درباره ۱۳۱ صحبت کن بذار اطلاعات ما هم درباره پراید زیاد بشه …….. مسیح تو فوق العاده ای پسر……… یعنی …

    پاسخ
    1. fleetwood
      سوابق: (278 دیدگاه) ,

      رامین جان فکر کردی من میخام بکوبم توی سر ایران که اینو داری و اونو نداری ، منظور من از کنار هم قرار دادن صنایع نظامی و خودروسازی مدیریت سردرگم و نحوه سیاست گذاری غیر صحیح و برنامه ریزی های کوتاه مدت (به طور عملی نهایتا 4 سال) ما ایرانی هاست ، فرقی نمی کنه توی چه زمینه ای، وگرنه من از خدامه که اصلا جت عمود پرواز بسازند

      پاسخ
  9. aryamehr
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    آقا اینجا رو ول کن برو به ب مسدولیتت برس اینجا ازت ایراد الکی میگیرن

    پاسخ
  10. میلاد
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    خدا بهمون رحم کنه!
    حتما جلوش 206 هست وپشتش تیبا 2!

    ببینیم اخرش چی در میارن!

    حالا یه سوال مهم که پیش میاد اینه که موتور پراید بزارن روش یا موتور 405(که همون سمند و پارس و… هست)؟؟؟؟

    بنده خدا ها یه چیزایی شنیدن نمیدونن چی بوده
    پلتفرم چیه اصن؟

    پاسخ
  11. ali550
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    تنها راهش اینه که با برنامه ریزی بهشون پنج سال فرصت بدهند و بهشون بگویند که سال اول باید به اینجا برسی سال دوم و سوم تا پنجم به این نقطه دست پیدا کنید. اگر نتونستند ورشکسته اعلام بشند و دیگه همه راحت بشن.

    به نظر من گمرک همین الان هم باید کم بشه آخه حاشیه امنیت قیمتی هم حدی داره!!!

    پاسخ
  12. ناشناس
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    ای واااااااااااای.این همه ماشین درپیت کم بود فردا باید محصول مشترک این شرکت رو هم سوارشیم.فکرشو بکنید پراید سمند.کیفیت فوق العاده سمند و زیبایی وصف نشدنی پراید با هم چه شود.

    پاسخ
  13. علی
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    آقا بیاید وجدانا اگه مسیح کامنت گذاشت نه جواب بدیم نه دیسلایک کنیم
    اصلا انگار نه انگار
    بابا این میاد چرت و پرت میگه که اعصاب من و شما رو خورد کنه
    وقتی هم که جوابشو میدیم کلی حال میکنه

    پاسخ
    1. ابوالفضل
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      دشمن شاد کن ها ، ما باشما می خوایم کشورو رو به رشد ببریم؟؟؟

      پاسخ
      1. fleetwood
        سوابق: (278 دیدگاه) ,

        ابولفضل جون چرا همش ما ؟ چرا اونا نه ؟
        بس نبود سی سال ایرانی ها دندون رو جیگر گذاشتند پیکان سفید و نیسان آبی سوار شدند ؟ هالا از سال 80 به بعد یه خورده تنوع به بازار اومد.
        بس نیست سالی بیست و چهار هزار کشته ؟
        دیگه چه توقعی از مردم دارید ؟؟؟
        مردم ایران تنها کاری که نکردند اینه که، کلیه هاشون را بفروشند و پولش را تقدیم خودرو سازها کنند

        پاسخ
  14. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.دوستان اجازه بدید ماشین تولید بشه بعد قضاوت کنید.من هم مثل شما تو ایران زندگی میکنم و از وضع خودرو ها اگاهم.
    من با نظر علی 550 موافقم.
    V12

    پاسخ
  15. mahsa-faghat alman
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    مسیح خسته نشدی از اینکه هر روز کلی دیس لایک میخوری؟؟؟

    پاسخ
  16. محمد
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    تا زمانيکه قطعه سازي در ايران متحول نشده و قطعات از چين وارد مي شوند بهترين طراحي موتور و بدنه و… شکست خورده محسوب مي شود . کيفيت قطعات در خودروسازي و انجام تست هاي استاندارد براي هر خودرو لازم است . چرا اتاق هاي تمامي خودروهاي داخلي بعد از يک الي دو سال دچار مشکل شده و صداهاي اضافي دارند اما خودروهاي کره اي و ژاپني موجود در بازار با چنين مشکلي روبرو نيستند ؟ چرا صداي موتور کوچک پرايد به وضوح در داخل اتاق مي پيچد ولي صداي موتور بزرگ خودرويي چون پرادو حتي در کنار کاپوت شنيده نمي شود ؟ چرا مصرف خودروي 1800 داخلي از 3300 خارجي بيشتر است ؟ تمام موارد فوق به کيفيت قطعات مربوط است که متاسفانه توجهي به آن نمي شود .

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (743 دیدگاه) ,

      من از مجله ماشین متنفرم چون اجازه اظهار نظر به کسی رو نمیده و خیلی از اطلاعاتش سلیقه ای هست. مثلاْ راجع به خودرو آریا که ۴۰ سال پیش ۶۳۰ اسب بخار قدرت داشت یه مطلب مزخرف نوشته بودن که هر کی میخوند میگفت کاش اون موقع مدل های قدیمی تیبا بود می خریدیم بجای آریا! من حاضرم برگردم به ۶۰ سال پیش و فولکس قورباغه ای سوار شم ولی بهترین ماشین ایران فرغون و سایبان رو سوار نشم!!!

      پاسخ
      1. sorena330
        سوابق: (691 دیدگاه) ,

        موافقم اجازه اظهار نظر نمبده مث خیلی از نشریه های دیگه،اما بعضی از مقاله هاش(به جز اونهایی که خودروساز دعوتشون نمیکنه ومستقلانه آزمایش میکنند-ن ب آزمایش لیفان 620-)خیلی مفید و فنیه میتونید یه نگا به آزمایش تیبا چندسال پیشش بکنید،درضمن آریا(بلندر)620 اسب داشت؟فک کنم اشتباه می کنی دوست خوبم.

        پاسخ
  17. رامین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    اگر انگلیس و امریکا و اسرائیل 1000000 تا شبکه ماهواه ای راه می انداختند به اندازه این خودروسازهای محترم نمی توانستند علیه نظام تبلیغ کنن و خودباوری جوانان این کشور را تضعیف کنند.

    نمیدونم مقامات کشور نظر این جوانها را می خوانند یانه؟ …

    پاسخ
  18. حامد
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    تا وقتی آدم هایی بی…. مثل مسیح هستن این گاری سازان همین طور به خودشون اجازه می دن به ما توهین کنن

    پاسخ
  19. آرش
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    مشكل خودرو تو ايران تحريم نيست مگه اين دو شركت مزخرف قبل از تحريمها چه گلي به سر مصرف كننده مي زدن كه حالا نمي تونن بزنن . غير از اينكه تو بازار آشفته ارز از طريق دلالي خودروهايي كه ارزش دو سه ميليوني داشتن رو به چند برابر قيمت به مصرف كننده قالب كردن . مشكل انحصار توليد خودرو در دست دو گاري سازه كه هيچ بازار رقابتي براشون وجود نداره و هر آشغالي با هر كيفيتي كه بخوان تحويل ملت مي دن . اگه خودروي خارجي بدون عوارض و گمركي و با تسهيلات و اقساطي مثل ديگر كشوارها در اختيار مصرف كننده قرار مي گرفت اونوقت مشخص مي شد تكليف اين گاري سازها و آقايوني كه از قِبَل فروش اونها دُم كلفت كردن چي مي شد . اميدوارم آه تمام كساني كه از توليد اين ارابه هاي مرگ دچار حادثه شدن و آسيب ديدن دامنشون رو بگيره و هرچه زودتر شرشون كم بشه . آميييييييييييييييييييييييين

    پاسخ
  20. YAS
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    استراتژي؟برنامه؟
    أينا اگه استراتژي و برنامه داشتن كه ما به اين روز نميافتاديم. اگه أينا استراتژي (كه فكر نكنم حتي بتونن درست تلفظش كنن) داشتن ما هيچ با هيوندايي و كيا اينقدر فاصله باز نميكرديم.

    پاسخ
  21. y
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    حالا کو تا به سازن من فکر میکنم میخوان همون پلت فرم پراید وتغییر بدند بعد بگن چند میلیاردخرج اش کردیم.

    پاسخ
  22. امید
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    این مسیح کوچولو چت میکنه ببینه کی موضوع های باحالو پدال میزاره که سریع بیاد نظر اولو بزاره بچه های پدال هم که دمشون گرم حالشو حسابی میگیرن
    دمتون گرم

    پاسخ
  23. شیر جوان
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان..

    پاسخ
  24. مسعود
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    مسيح دلبندم!! طرف ميگه طراح اصليش ايتاليايى هستش بعد تو ميگى اين همه پيشرفت

    پاسخ
  25. yasin
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    بابا این حرفا رو ول کنید.خداوکیلی چقدر این بچه های طراح ایرانی زحمت کشیدنو وقت گذاشتن ولی وقتی ارائه کردند ایران خودرو و سایپا نزاشتند این طرحا به نتیجه ای برسن اونم چه طرحای خوبی که اگه به خارجی ها ارائه کرده بودند ازشون می قاپیدند.اونم از طراح ایرانی بوگاتی که این همه پیشنهاد از شرکتای مهم خودرو سازی دنیا داشت اومد یه نامه نوشت به ایران خودرو که اقا من براتون حاظرم طراحی کنم حتی حاظرم یه پولی هم بدم بعد ایران خودرو حتی جواب نامش رو هم نداد و هزار تا مثال دیگه بعد اومدن واسه ما می خوان برن کلی پول بدن به خارجی تا پلتفرم بهشون بدمن.اگه یه روزی یه روزی حتی گمرک رو هم بردارن سایپا و ایران خودرو نمی ذارن هیچ خودرویی که خوبه تو ایران زیر صد میلیون باشه.بابا ول کنید خسته شدیم از بس گفتیم گفتیم و کسی به حرفا ما گوش نکرد بابا اینا فقط دنبال سودن نه اسایش من و شما.دیگه هیچ کس نمی تونه جلوی این دوتا شرکتو بگیره ……..

    پاسخ
  26. sorena330
    سوابق: (691 دیدگاه) ,

    واقعا وضع خودروسازی ما تنفرآور وخسته کننده اس.فقط کافیه ایرانخودرو رو با هیوندای مقایسه کنید.هرمدیری فکر این ه که چجوری بار خودشو ببنده نمونش همین نماینده مجلس آقای م ب.چرا باید کلی هزینه ی یه پلتفرم کاملا جدید بشه تقریبا امروزه همه ی خودرو سازان تو همه ی دنیا از پلاتفرم مشترک استفاده میکنند حالا این مدیران واقعا چی میدونن از صنعت خودرو چرا اینقدر زور میزنن که یه چیز جدید که شبیه ماشین باشه مث تیبا بزنن به خدا اگه یه نظر سنجی انجام بشه مردم مونتاژ محصولات بروز کمپانی های معتبر مثل رنو داچیا (که کمتر تحت تاثیر تحریم بوده اند)ترجیح میدن تا تولید یه چیز مثلا ملی.
    همین خودروسازی چین یه روزی اینقد پیشرفت میکنه که ما آرزمون میشه یه ماشینشو داشته باشیم مثل گریت وال.

    پاسخ
  27. رضا
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    بهتون قول میدم هنگام پرده برداری از پلتفرم ماشینو از پشتش بهمون نشون میدن.. معمولا تغییرات چراغ و صندوق عقب رو پراید همینجوریه :دی

    پاسخ
  28. کیانوش
    سوابق: (286 دیدگاه) ,

    یه چی میگم خودتون تفسیر کنید:
    خسته نشدید انقد حرف زدید؟ ماها اصن من خودمو مثال میزنم یه مشکلی دارم اونم اینه خیلی قشنگ حرف میزنم اما تو عمل هیچی نیستم تو حرف خیلی طرح میدم اما تو عمل ؟؟؟ فقط بلدم حرف بزنم همین من اگه ماشین نمیخریدم تو گرونی دوستامم به من نگاه میکردن نمیخریدن دوستای دوستامم همینطور یهو میدیدم کل صنعت خودرو تحریم شده من آدمیم که از رانا ایراد میرم در حالی که دو رور دیگه قراره تحویلم بدن ، من آدمیم که تا میبینم سیب زمینی گرون شد به جاب اینکه مثل همیشه یه کیلو بخرم یه گونی میخرم ، من آدمیم که میدونم چی برام بده اما انجامش میدم واسه همینه من یه جهان سومی شدم این طرز فکرمه که اینطریم کرده وقتی شکمم سیره خیلی وعده میدم ولی وقتی جیبم خالیه به رفیقمم رحم نمیکنم من یه همچین آدمیم حالا از شما میپرسم من میتونم رشد کنم؟؟؟ یا اول باید از خودم شروع کنم؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.