ایستگاه خبر

تعیین نرخ پلکانی برای بنزین

به گزارش ایسنا،‌ بر اساس تصمیم جدید مجلس به مصرف‌کنندگان اجازه داده شده تا سقف ۱۸۰ لیتر در ماه از بنزین تک‌نرخی هزار تومانی استفاده کنند و نرخ بنزین برای مصرف ماهانه از ۱۸۰ تا ۲۲۰ لیتر ۱۵۰۰ تومان، تا ۲۶۰ لیتر ۱۷۵۰ تومان و تا ۳۰۰ لیتر و بیشتر ۲۰۰۰ تومان خواهد بود.

cartoon-04

میزان مصرف ماهانه قیمت هر لیتر
تا ۱۸۰ لیتر ۱۰۰۰ تومان
از ۱۸۰ تا ۲۲۰ لیتر ۱۵۰۰ تومان
از ۲۲۰ تا ۲۶۰ لیتر ۱۷۵۰ تومان
از ۲۶۰ لیتر به بالا ۲۰۰۰ تومان

قیمت بنزین و گران شدن آن طی امسال مجادلات زیادی را پشت سر گذاشته و وزارت نفت با انتشار مطلبی اخبار مبنی بر افزایش نرخ بنزین را تکذیب کرد، اما مجلس با تصویب لایحه‌ای پرمصرف‌ها را استثنا کرده و نرخ را برای آن‌ها افزایش داد.

مجلس در لایحه‌ای که امروز به تصویب رساند مقرر کرد، مصرف‌کنندگان بنزین بابت مصرف بیش از ۱۸۰ لیتر بنزین در ماه به‌صورت پلکانی جریمه‌ای را با عنوان عوارض پرداخت کنند.

cartoon-06
در این لایحه تأکید شده است که این به معنای چند نرخی شدن بنزین، موضوعی که دولت با آن مخالفت دارد نیست،‌ اما در عمل کسانی که در ماه بیش از ۱۸۰ لیتر بنزین مصرف می‌کنند آن را با قیمتی متفاوت از نرخ ۱۰۰۰ تومانی خواهند خرید.

یعنی به ازای مصرف ماهانه تا ۱۸۰ لیتر، صرف کننده نرخ عادی بنزین یعنی لیتری ۱۰۰۰ تومان را می‌پردازد، اما برای مصرف بیش از آن از ۱۸۱ لیتر تا ۲۲۰ لیتر هر لیتر بنزین با قیمت ۱۵۰۰ تومان، از ۲۲۰ لیتر تا ۲۶۰ لیتر ۱۷۵۰ تومان و از ۲۶۰ لیتر تا ۳۰۰ لیتر و بیشتر ۲۰۰۰ تومان باید پرداخت کرد که مبلغ مازاد بر نرخ بنزین عوارض پرمصرف بودن به‌حساب می‌آید.

این لایحه قرار است با استفاده از سامانه هوشمند سوخت، که از زمان تک‌نرخی شدن بنزین در آبان ماه سال گذشته عملاً کارایی خود را از دست داده بود، عملی شود. به این ترتیب بر اساس این لایحه دولت مکلف است حداکثر چهار ماه پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، گازوئیلی و دوگانه‌سوز را که کارت هوشمند سوخت ندارند به این کارت مجهز کند.

همچنین از تاریخ الزامی شدن استفاده از کارت هوشمند سوخت موضوع صدر این تبصره، دولت مکلف است از مصرف‌کنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده به‌صورت پلکانی عوارض انتشار آلایندگی، عوارض استفاده از زیرساخت‌های کشور اعم از جاده‌ها و خیابان‌ها و تأسیسات مربوط و عوارض ایجاد ترافیک به روش مذکور در بند ۵ دریافت کند.

cartoon
بر این اساس دولت مکلف است حداکثر چهار ماه پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، گازوئیلی و دوگانه‌سوز را که کارت هوشمند سوخت ندارند، به این کارت مجهز نماید و از آن تاریخ، عرضه هرگونه سوخت به کلیه وسایل نقلیه صرفاً با استفاده از کارت مذکور و بر اساس احکام زیر مجاز است.

۱- وسایل نقلیه‌ای مشمول دریافت کارت هوشمند سوخت خواهند شد که دارای برگ معاینه فنی و بیمه‌نامه شخص ثالث بوده و عوارض سالانه خودرو را نیز پرداخت نموده باشند.

۲- هزینه واگذاری کارت هوشمند سوخت از مالک خودرو دریافت خواهد شد.

۳- قیمت انواع سوخت برابر قیمت آن‌ها در پایان سال ۱۳۹۴ خواهد بود. همه انواع سوخت تک‌نرخی خواهد بود.

۴- درصورتی‌که وسیله نقلیه‌ای با استفاده از کارت سوخت جایگاه، سوخت‌گیری نماید، علاوه بر پرداخت بهای سوخت، به میزان قیمت تمام‌شده سوخت به‌عنوان عوارض استفاده کارت سوخت جایگاه از صاحب وسیله نقلیه دریافت خواهد شد.

۵- از تاریخ الزامی شدن استفاده از کارت هوشمند سوخت موضوع صدر این تبصره، دولت مکلف است از مصرف‌کنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده و به‌صورت پلکانی، عوارض انتشار آلایندگی، عوارض استفاده از زیرساخت‌های کشور اعم از جاده‌ها و خیابان‌ها و تأسیسات مربوط و عوارض ایجاد ترافیک، به روش مذکور در بند ۵ دریافت نماید.

۶- متوسط مقدار مصرف ماهانه بنزین برای یک بار و بر اساس هر یک از انواع وسایل نقلیه با تعداد سیلندرهای مشابه (یک تا شش سیلندر) به‌عنوان پله اول تعیین می‌گردد و پلکان‌های بعدی به مقدار ۴۰ لیتر به پله ماقبل اضافه می‌گردد.

برای هر لیتر مصرف مازاد در پله اول نسبت به مقدار مصرف پایه ۵۰۰۰ ریال و در پلکان‌های دوم و سوم به ترتیب ۷۵۰۰ و ۱۰۰۰۰ ریال و مازاد بر مصرف ۱۸۰ لیتر در ماه، قیمت تمام شده بنزین از مصرف کننده به‌عنوان عوارض موضوع بند ۴ فوق دریافت خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. خسته شده

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    تاسف برای مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      ف0کر کنم اشتباهی شده ، من تو هر منبعی خوندم نوشته سهمیه ی هزار تومنی برای ماهی ۶۰ لیتر یا به عبارتی فصلی ۱۸۰ لیتره ، فکر گنم منبع خبرتون اشتباه کرده ، چون ماهی ۱۸۰ لیتر که خیلی.زیاده معلومه کسی ماهی بیشتر از ۱۸۰ لیتر.مصرف نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. qiasi206

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (58 ديدگاه)

        من با 206 ماهی بیشتر از 300 لیتر مصرف دارم . خیلی هارو میشناسم بیشتر مصرف میکنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. edris

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (108 ديدگاه)

          به خدا اگه ساکت بشینیم و بذاریم تصویب شه بی غیرت ترین آدمهای دنیاییم
          والسلام

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سعيد

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (10 ديدگاه)

          من ماشینم صدی ١١.۵ مصرف میکنه، هر روز باهاش میرم به محل کارم و برمیگردم که جمعا ۴٠ کیلومتر مسافت طی میکنم، هر ماه دو باک و نیم بنزین میزنم که میشه ١٧٠ لیتر، موندم شما با ٢٠۶ کجا میری که اینقدر مصرف داری؟!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امیر.عارف

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (876 ديدگاه)

        همین الان دارن بنزین را گرانتر از چیزی که میخرند به ما میفروشند . اخه چرا ما اینقدر خاک بر سر هستیم که هر تصمیمی میگیرند صدامون در نمیاد. مثل قبل که بنزین را سهمیه بندی کردند. اول سهمیه زیاد دادند بعد بجایی رسید که دیگه سهمیه ای وجود ندارد. میخوان آن تجربه را دوباره اجرا کنند چون ما ملت شریف و بزرگوار و همیه در صحنه و همیشه توسری خوری هستیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهمان

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (54 ديدگاه)

          اقای سعید توجه کنید که شاید الان شما به این اندازه مصرف نداشته باشید اما این فقط شروع دور جدید افزایش قیمت بنزین هست
          در ضمن این هزینه رو میخوان به عنوان مالیات از شما بگیرن نه قیمت بنزین. و بعد از یکسال شروع به اضافه کردن این مالیات و در کنار اون افزایش قیمت بنزین به بهانه افزایش قیمت نفت میکنن و 5 سال نشده بنزین رو به قیمت 3000-4000 به مردم میفروشن (با فرض اضافه نشدن قیمت دلار ). در ضمن توجه داشته باشید که در حال حاضر قیمت بنزین از فوب خلیج فارس بالاتر رفته و طبق قانون باید کاهش قیمت به 90 درصد فوب داشته باشیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      مچکریم……

      ای خدا تا کی باید مردم ما جور اختلاس های اقا زاده و بالا دستی ها رو به دوش بکشند ؟؟؟
      ها؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا سی بی

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (90 ديدگاه)

        ادریس جان
        بیا با هم دعا کنیم الان ملت تشیف نبرن پمپ بنزین تا تو انباریای خونشون ذخیره نکنن…میدونی که ما ایرونی ها خیلی باحال و زرنگیم :|

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر.عارف

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (876 ديدگاه)

          دوست عزیز همه جا دعا جواب نمیده. خدا گفته از تو حرکت…. و تا ما مردم نخواهیم و حرکتی نکنیم هیچ اتفاق مثبتی برای ما نمی افتد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. edris

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (108 ديدگاه)

          حق باشماست آقا ی علیرضا. یادمه اون روزی که قرار بود بنزین سهمیه بندی شه یه کیلومتر صف بود پشت پمپ بنزین…

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. پوریا

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (10 ديدگاه)

      خوبه دیگه , همه جا کیفیت میره بالا تو ایران قیمت
      من فقط یه سوال دارم , الان به چه دلیل باید قیمت بره بالا ؟ دلار خیلی رفته بالا ؟ طلا خیلی رفته بالا ؟ روابط قطع شده ؟ قحطی اومده ؟
      پول زوره به قرآن . یعنی حروم خوری تو روز روشن
      تو مملکت ما همه چی سر مردم خالی میشه
      مثلا خیلی به مردم تاکیید می کنند که آب زیاد مصرف نکنید و قیمتو میبرن بالا ولی طبق آمار 70 درصد هدر رفت آب مربوط به کشاورزی میشه نه مردم
      امید وارم یک روزی از شرافت بو ببرند
      البته تقصیر ما هم هست , کمپین تحریم خودرو خیلی خوب جلو بود ولی بعضی از مردم با یک وام 25 میلیونی نتیجه اعتصاب چندین ماهه بقیه رو هدر دادند , البته مطلع هستم که یک سری نیاز داشتند ولی واقعاً اشخاصی که فقط برای سود این کار رو کردن به نظر من کار درستی انجام ندادند
      تا وقتی مردم بخرن و جیب اونا پر پول باشه آش همین آشه و کاسه همین کاسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. قاقالی

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (150 ديدگاه)

      داشتم از نداشتن ماشین رنج میبردم حالا می بینم داشتنش رنج بیشتری داره هم قیمت ماشین نجومیه هم قیمت بنزین …
      چندسال پیش یکی از دوستام بهم گفت “بیا با هم بریم استرالیا *** اینجا روز به روز بدتر میشه” از وقتیکه رفته همش به خودم لعنت میفرستم که چرا باهاش نرفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Ali

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      شما لطف کنید به گازوئیل که به ماشین های پلمپ شده ترکیه زده میشود رسیدگی کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. حامد

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (37 ديدگاه)

      عزیزم تاسف برای دولتمردا و نماینده هایی که به این قانون جامه عمل می پوشونن
      مردم چیکاره اند جز اینکه هر روز از قبل بدبختر میشن.
      دم تدبیر گرم . امید رو نا امید میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ارش

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اون ور دنیا با کاهش قیمت نفت بنزین هم قیمتش کاهش پیدا میکنه اینجا هم…. البته بدبختیمون اینه که اقتصادمون بسته هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فقیر

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (168 ديدگاه)

    تاسف بر حال این مملکت…کجای دنیا نم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کیانوش38

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (98 ديدگاه)

    احتمالا دو ماه هم بعد از اجرای قانون به فکرشون میزنه که دوباره بنزین رو تک نرخی کنن‌ و برسون به لیتری دو هزار تومن. خوبه حالا توی این چند ماه گذشته هم قیمت نفت سقوط کرده ها ولی قیمت بنزین میخواد بره بالاتر. خواهشا یکی برای من منطق این روندو توضیح بده. ظاهرا از قرار معلوم سیاست گزارای کشور هم خودرو سازاشون رو الگو قرار دادن که تحریم میشه قیمتو میبرن بالا تحریمو ور میدارن دوباره قیمتو میبرن بالا نون گرون میشه قیمتو میبرن بالا با زنشون دعوا میکنن قیمتو میبرن بالا حوصلشون سر میره قیمتو میبرن بالا….
    حالا معضل قیمت بنزین به کنار. خب من الان کارت بنزینم رو بعد از یه سال استفاده نکردن از کجا باید پیدا کنم؟ خب حداقل همون موقع تکلیف ما رو با این کارت بنزین مشخص میکردید که من الان دوباره نخوام هی پول الکی بدم و خودم رو بندازم وسط کاغذ بازیای اداریتون. من خودم ناسلامتی کار و زندگی دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نوید جهرمی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    این که پرمصرف ها پول بیشتری بپردازن ب کنار
    آیا ماشین های کم صرف تر هم ارزان تر در اختیار مردم قرار میگیره؟ آیا سرانه ی درامد مردم متناسب با این قیمت بنزینه؟
    اون بنده خدایی که وانت نیسان داره و داره از اون امرار معاش میکنه آیا انصافه لیتری 2000 تومن پول بنزین بده؟
    خدا یکم عقل و وجدان و شرافت بهتون بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ناصر مهجوری

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من که میرم BMW i8 میخرم !!!!!!!!
    ماشالله قدرت انتخاب زیاد داریم که ماشین هیبریدی و برقی سوار بشیم!!!!!!!!
    ماشین برقی هم بیاد اینا یکجور دیگه میگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. -Ali-

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    فوب خلیج فارس لیتری 890 تومان با دلار 3400 که نصفش حبابه .
    اون زمان که بنزین 100 تومن بود میگفتن فوب خلیج فوب خلیج.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (233 ديدگاه)

    اون کلیده رو شلوار اون بنده خدا خیلی مفهوم داره.اخه تا کی سره خودتونو کلاه میزارین.اصلاح.اصول.برجام.معتدل .رای .مجلس .وووووو
    خدا شفا بده این ملتو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      امیر شاید باورت نشه ولی عینه اینو منم نوشتم و خب شاید پدال برای جلوگیری از کپی رایت جفتشو باهم چاپ نکرد!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. کامران

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (83 ديدگاه)

    بازم برید خندوانه تماشا کنید
    واقعیت از این مزحک تر و خندا دار تر
    از یک دست حمایت از صنعت ملی و ساخت خودرو های های ده 80 و 90
    از یک دست دلسوزی برای طبیعت و محیط زیست و نفت 30 دلاری
    اقای نابغه هزینه های سرطانی و راه های نرفته تولید نرم افزار و سخت افزار برای این طرح رو جهت واردات خودرو های هایبیردی و برقی و خودرو های برروز استفاده کنید
    آلایندگی و مصرف سوخت به بیش از نصف کاهش پیدا میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mohsen

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اخه شماها اقایون کی میخواهید یه سر سوزن هم به فکر مردم باشید؟؟؟؟
    جیب خودشون که میاد وسط میگن ببینیدهمه جای دنیاقیمت بنزین چقدر از کشور مابالاتره.
    مثلا همین ترکیه کشور همسایه را ببینید که بنزین چه قیمتی داره؟؟
    بعضی مردم ساده هم میگن اره این بنده خداها که راست میگن.
    اربابان ما اگه شماها میگید توی فلان کشور اروپایی قیمت بنزین به نرخ جهانی هستش
    پس از خدا بی خبرا چرا نمیگید توی همون کشور خودرو هم با اخرین تکنولوژی روز دنیا با قیمت حهانی هم هست؟؟؟؟؟؟؟
    اخه بی انصافی دیگه چقدر؟؟؟؟؟
    که شما ماشینهای اشغال با مصرف بالا و تکنولوژِ 60 سال پیش را و بدون امکانات را با این قیمتای بالا قالب میکنید به مردم و خودروهای وارداتی را هم با چند برابر قیمت جهانی میدید.
    لااقل یه کم وجدان داشته باشید که بنزین و خودرو هر دوتا را با نرخ جهانی بدید.
    یعنی از خدا بی خبرا ما باید ماشین اشغال پر مصرف شما را بخریم 40-50 تومن و بنزینم لیتری 2-3 هزار تومن بزنیم .
    امروزه توی دنیا خودروهای معمولی با مصرف صدی 3 تا 4 لیتر را مابین 12 تا 20 هزار دلار میفروشن با کلی امکانات.
    مثال که زیاد هست مثلا تویوتا پریوس مصرفش حدود 4.5 لیتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. afish

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با عرض ادب و احترام دوستانه گرامی این نطراتی که ما اینجا میدیم رو دولت خیلی بهتر از ما میدونه اینم خوب میدونه که چه بشه 1500 چه بشه 5000 من و شما و همه بازهم تو صف وایمیستیم و میزنیم پس دولت به هیچ منطقی احتیاج نداره همونطور که بدونه هیچ منطقی پرایدو 20 ملیون میخریم فقط اینو میدونم دولت مردم رو خوب شناخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. (*مهرداد*)

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    واقعا متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (115 ديدگاه)

    همیشه در ایران قوانین به گونه ای تنظیم میشه که باعث فساد بیشتر و سوء استفاده افراد سود جو می شه و همینطور عزت نفس آدم ها رو زیر سوال ببره! فکر کنین دوباره آدم هایی که زیاد مصرف می کنن با یه گردن کج کردن پیش آدم هایی که ماشین دارن و فرهنگ مصرف درستی دارن از بنزین اونها استفاده می کنن….
    به جای این قانون های مسخره و احمقانه قیمت بنزین را بین المللی کنین و با کم کردن تعرفه خودروهای کم مصرف نسبت به پرمصرف ها مردم را به استفاده کمتر تشویق کنین! آخه ما که سیستم نظارتیمون اینقدر داغونه که نباید چنین قانون هایی رو تصویب کنیم…
    دوباره منتظر اخبار احمقانه ای چون دزدی کارتها، پیشنهادات بی شرمانه فروش بنزین در پمپ های بنزین و …. باید بود.
    ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. وحید

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (325 ديدگاه)

    فقط خاک
    چیزی برای توضیح نمونده همه چیز عیان و اشکاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سينا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام به دوستان ….
    ما تو کشوری زندگی میکنیم که سومین ذخیره نفت رو تو جهان داریم ….
    متاسفم برای خودم و بقیه ملت که ***
    بیایید فقط 3 روز بعد از اعلام نرخ جدید بنزین نزنیم تا ببینید که چگونه خودشان پا پس میکشند.
    نمونه بارزش نخریدن خودرو که مجبور به دادن وام شدند که اگه افراد ساده لوح هم وجود نداشتند اون وام هم روی دستشون میموند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیانوش

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (289 ديدگاه)

      من همین الان حمایتمو اعلام میکنم سه روز چیه یه روز نزنیم حله…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. سينا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سایت پدال چرا نظر من رو قسمتیش رو حذف کردی ؟!
    مگه دروغ میگم ؟!
    ملت از خواب بیدار شید تا کی میخاین خودتونو گول بزنید؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. HoSeIn

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (113 ديدگاه)

    فکر کردین بنزین 100 تومنی چه شکلی شده 1000تومن . با همین ترفندای مردم فریب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمدرضا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    بنزین سوپر چی میشه ؟؟
    ***
    حداقل تعرفه خودروهای هیبریدی و الکتریکی را بردارن .
    کلی از حرفامو خوردم که نظرم تایید بشه .. :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهمان

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (54 ديدگاه)

      الان هم تعرفه خودروهای هیبریدی تقریبا صفره
      اما چه ماشین هایی وارد میشه؟؟ به نظرتون نفعی به مردم میرسه؟؟
      یا برای اقازاده ها i8 وارد میکنن یا تویوتا کمری هیبرید بدون عوارص وارد میکنن و به دو برابر قیمت میفروشن تا نمایندگی و اقایون سودشو ببرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. دانیال

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    دولت تدبیر و امید هههه
    ممنون که دهن مردمو… ای خدا
    ممنون که زندگیو .واسه ما سیاه کردید
    به خدا بمیریم بهتره تا مسه سگ زندگی کنیم
    خدا لعنت کنه کسایی که بانی شدن زندگی منو ادمهایی مثه من اینحجور بشهl

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سینا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بنزین با قیمت جهانی خودرو باقیمت فضایی کیفیت بنزین فاجعه اینجا ایران است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احمد باقری

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    تا بود همین بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سپنتا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    نظرات همه دوستان سینا .محسن گ.آرش. کامران .نوبد عریر.همه رو خوندم .همه جانا سخن ا زبان ماگفتید .تا مکتب جهل و فریبه همینه رفقا. نگاه کنید ببینید تک هر 1ماه یگ را کلاهگذاشتن و فریب مردم پیدا میکنند .اونوقت میلیاردها دلار خرج کشورای که همه میدونیم میکنن .مردمی هستیم کور .کر. ریا کار و …جنگجو نیستیم . خلاصه از ما ست که برماست. مزدای پاک نگاهبان ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. رضا68

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خیلی جالبه قیمت نفت در سطح جهانی به یک سومِ حدِ سابق رسیده ولی توی مملکت ما همه چیز فقط گرون ترمیشه!!! برای جبرانِ کسریِ بودجه ی جیبِ مختلسین مخلص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. آرش

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کاهش مصرف بنزین با افزایش مالیات پر مصرف ها کاملا منطقی هست اما تولید کننده خودرو پر مصرف بایدملزم به تولید خودرو کم مصرف و با کیفیت شود و مردم با تحریم خودروهای پر مصرف و بی کیفیت داخلی به اقتصاد کشور کمک کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. کیانوش

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (289 ديدگاه)

    *** ماشینو میفروشم بنزین نمیزنم من بین تهران و شمال ماهی بیشتر از 380 لیتر با 206 مصرف دارم گاز سوزم که حرفشو نزن اعتراض من به این امر فروش ماشینمه میزارم بانک با سودش با اژانس میچرخم دیگه هم ماشین نمیخرم برن ببینم به کی میخوان فرقون بفروشن 405 با 90 خر بخار اندازه یه ماشین 200 اسبی بنزین میخوره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علي

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    کمپین تحریم خرید خودرو رو باید دوباره شروع کنیم دوستان.بسم الله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد جواد

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دقیقا ایران با چی بنزین درست می کنه؟
    اخه قیمت نفت خام یک چهارم یا یک پنجم شده به جای اینکه قیمت بنزینو بیارن پایین تر روز به روز گرون ترش می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (37 ديدگاه)

      توی آمریکا که دولت مردا اینقدر دوسش دارن در یک سال گذشته نرخ بنزین نزولی بوده یعنی اومده پایییییییییییییین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. محمد جواد

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دولتی که توقع کم مصرف کردن داره باید ماشیناشم استاندارد باشن نه اینکه توقع داشته باشه که با تکنولوژی پنجاه سال پیشه اروپا اندازه الان اروپا مصرف کنیم این چه منطقی پشتشه
    ماشین جدید می زنن با موتور قدیمی چه فرقشه
    خر همون خره فقط جلش عوض شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حامد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    خطاب به پرزیدنت محبوب و دوست داشتنی
    این ملت ………………… همونایی هستند که با هم قرار گذاشتن ماشین نخرن بعدش شما یه حرکت زدی و وام انداختی بهشون با سود فلان قدر.!!! و در کمال تعجب ملتی بود که درصحنه خرید حاضر شده بودند. این مردم همونان، هیچ فرقی هم نکردن
    نوش جونت، هرچی میخوای بکش روش ، هرچی کسری بودجه داری از قشر زحمت کش بی زبون جبران کن.
    اولش ممکنه سر و صدا کنن ولی آخرش با آخ و اوف بعدش به به و چه چه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه کسی کارت سوختشو گم کنه اونوقت باید چی کنه حتما باید سه ماه منتظر بمونه کارت سوخت بیاد یا بنزین 2600بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      هیچی بنزین گرون میزنه تا یادبگیره اینجا نباید هرچیزیو دور بندازه یه اینجا عکس های یادگاری!دمپایی قدیمی کفش کهنه و لباس مندرس هم نباید بندازی دور چون یه وقت دیدی گفتن وام میدن به همینا مردمم که همه با اراده حمله به صف وام بالاخره تدبیری گفتن کلیدی گفتن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا