ایستگاه خبر

اصلاح جریمه‌های رانندگی بعلاوه جدول تخلفات

هیات‌وزیران در جلسه شانزدهم اسفندماه سال‌جاری به پیشنهاد وزارتخانه‌های دادگستری، کشور، راه و شهرسازی و نیروی انتظامی و به استناد مواد ۲۱ و ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بخشی از کدهای جرائم رانندگی را اصلاح کرد.

police
براساس این مصوبه نرخ ۴۱ عنوان جریمه اصلاح شده و سقف جرائم رانندگی به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته که هیات‌دولت مصوبه مورد نظر را از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال‌جاری لازم‌الاجرا کرده است.

بر این اساس نرخ جرائمی همچون عبور از چراغ قرمز، سبقت غیرمجاز در راه‌های دوطرفه و تجاوز از سرعت مجاز (بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت) در کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها و جاده‌های بین‌شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

همچنین نرخ ارتکاب تخلفاتی همچون انجام حرکات نمایشی مانند دور زدن در جا و یا حرکت موتورسیکلت روی تک‌چرخ، حرکات مارپیچ، حرکت با دنده‌عقب در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها به ۱۵۰ هزار تومان، استفاده از تلفن همراه و یا وسایل ارتباطی مشابه در حین رانندگی و عدم رعایت مقررات حمل بار به ۱۰۰ هزار تومان، عبور از محل ممنوع به ۹۰ هزار تومان و عبور وسایل نقلیه غیرمجاز از خطوط ویژه به ۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.

بر اساس مصوبه دولت، رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روان‌گردان و افیونی ۴۰۰ هزار تومان جریمه دارد و کنار این امر، مواردی همچون تجاوز به چپ از محور راست، دور زدن در محل ممنوع، نقص فنی مؤثر و یا نقص در سامانه روشنایی در شب، حمل تیرآهن، ورق‌های فلزی و امثال آن بدون رعایت شرایط ایمنی و مقررات مربوط، نداشتن مجوز فعالیت راننده وسیله نقلیه عمومی و سبقت از سمت راست وسیله نقلیه دیگر در راه‌هایی که هر طرف رفت‌وبرگشت فقط یک خط عبوری وجود دارد و یا با استفاده از شانه راه به ۷۵ هزار تومان افزایش یافته است.

از سوی دیگر بر اساس مصوبه یاد شده جریمه عدم بارگیری صحیح و مهار ایمن محمولات ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان و عبور وسایل‌ نقلیه از پیاده‌رو نیز مبلغ ۶۵ هزار تومان جریمه به همراه دارد.

police2
در خصوص ارتکاب تخلفاتی مانند رانندگی وسایل ‌نقلیه عمومی بیش از زمان مجاز، عدم رعایت محدودیت‌های زمانی یا مکانی و یا شرایط مندرج در گواهینامه از قبیل استفاده از عینک، سمعک و یا تجهیزات خاص، عدم توجه به فرمان ایست و یا پرچم مراقبین عبور و مرور؛ محصلین و یا پلیس مدرسه، عدم رعایت فاصله طولی و عرضی با وسیله نقلیه جلویی و جانبی و تصادف ناشی از عدم توجه به جلو، توقف در ابتدا و انتهای پیچ‌ها، روی پل، داخل تونل، داخل یا حریم تقاطع‌های راه‌آهن، نداشتن پلاک جلو یا عقب و یا ناخوانا بودن آن، تجاوز از سرعت مجاز تا (۳۰ کیلومتر در ساعت)، عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راننده و سرنشین موتورسیکلت در حین رانندگی و عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط راننده یا سرنشینان وسیله نقلیه در حال حرکت در آزادراه‌ها، بزرگ‌راه‌ها و جاده‌ها به ۶۰ هزار تومان رسید.

بر اساس مصوبه جدید دولت، ارتکاب تخلفاتی همچون عدم رعایت حق تقدم عبور، حرکت نکردن وسائل‌ نقلیه بین دو خط یا تغییر خط حرکت بدون رعایت مقررات مربوطه در معابر خط‌کشی شده و نداشتن گواهی معتبر معاینه فنی وسیله نقلیه مبلغ ۵۰ هزار تومان جریمه به همراه دارد.

همچنین جریمه قصور در به کار بردن علائم ایمنی هشداردهنده حسب مورد در جلو، کنار و عقب وسیله نقلیه متوقف در سطح راه‌ها برابر ضوابط مربوطه، توقف وسائل ‌نقلیه در حاشیه راه‌ها برای فروش کالا، نداشتن عاج مناسب در سطح اتکای لاستیک یا استفاده از لاستیک‌های فرسوده، رانندگی با وسیله نقلیه دودزا، نداشتن بارنامه یا صورت‌وضعیت مسافری در وسائل‌ نقلیه عمومی و مغایرت مشخصات مسافر یا محموله با صورت وضعیت یا بارنامه صادر شده یا استفاده مکرر از یک بارنامه یا صورت وضعیت مبلغ ۴۵ هزار تومان و عدم پرداخت عوارض مقرر در آزادراه‌ها ۳۰ هزار تومان جریمه دارد.

جدول جدید نرخ جریمه‌های رانندگی به این شرح است:

4246084_502

4246083_446

4246086_559

4246085_809

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. HoSeIn

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    یه کارمند و کارگر فلک زده که با هزار قسط و وام یه لگن می خره که باهاش امرار معاش هم بکنه دو تا جریمه بشه باید حقوق کل ماهشو دو دستی تقدیم دولت کنه . دردش اینجاس که همیشه آقایون طرف مردم غش می کنن نه خودشون یکی نیس بگه آخه خودروهاتون ایمنه و مطابق استاندارد جهانیه یا جاده هاتون که انتظار دارین قوانین رانندگیتون جهانی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. edris

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (108 ديدگاه)

      خب حالا که خودرو ها ایمن نیست ما باید بیشتر از خارجیا قوانین رو رعایت کنیم چون جونمون بیشتر در خطره، من با این کار پلیس موافقم دمشونم گرم ایرانی جماعت تا زور بالا سرش نباشه اصلاح نمیشه نمونش همین کمر بند ایمنی که چند سال پیش جریمه هارو بالا بردن و حساس شدن حالا همه ازش استفاده میکنن
      اون کارمند هم اگه ١٠٠ تومن جریمه شه ولی یاد بگیره تخلف نکنه خیلی بهتره تا اینکه تصادف کنه و بعدش بفهمه تخلف نکنه. دست پلیس درد نکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        آقا ما نمیگیم جریمه نکنند اما یک مثل هست که میگن یک سوزن به خودت بزن ویک جوال دوزبه دیگران حالا أین اقایون قانون گزار خجالت نمیکشن هی جریمه های رانندگی رو بالا می برن اما روز به روز نه تنها کیفیت خودروها و جاده هامون بالا نمیره بلکه پایین هم میاد، نه عزیز من اینها به خاطر فرهنگ سأزی نیست بلکه بخاطر پر کردن جیب خودشونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سانی

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        دوست عزیز، اگرچه گاهی برای فرهنگ سازی باید از زور استفاده کرد ولی در ایران اولین راهکار استفاده از زور شده و البته کاسبی از این اهرم فشار.
        در دنیا ابتدا فرهنگ استفاده را آموزش میدن بعد اهرم فشار عدم اجرا را قرار میدن. درضمن مبالغ بالای جریمه ها با هزینه های زندگی و درآمد افراد جامعه باید همخوانی داشته باشه. آقایون موقع تعیین مبالغ، نگاهشون به جیبهای پر عده ای محدود بوده و البته گوشه چشمی به جیبهای خالی خودشون که باید پربشه. بدبخت کارگری که یکبار یه سبقت غیرمجاز بگیره اونم از یه لگن که جون میکنه راه بره….
        مردمی که صبح تاشب دنبال یک لقمه نان میدون دیگه حال یادگرفتن قوانین و اجرای اونو ندارن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      در بلاد کفر و سرزمین های غربی جریمه ی افراد بنا به وضعیت اجتماعیشون تغییر میکنه. ی مبلغ ثابت برای جریمه دارن و بعد از اون مبلغی رو بنا به وضع مالی طرف تعیین میکنن. به جز جریمه ی مالی جریمه و تنبیه های اجتماعی هم دارن که بیشتر از پول گرفتن براشون مهمه و اجرا میشه. مثلا جارو زدن بزرگراه یا در دست گرفتن تابلویی که خطای فرد رو به همه نمایش میده و….
      راه های زیادی دارن و اولویتشون جلوگیری از انجام جرمه نه ک ب دنبال پول کندن باشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza90

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        نوید جهرمی همه سایت ها هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. مهیار

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (39 ديدگاه)

      ما تو جاده با سرعت 80 تا میرفتیم پلیس ما رو زد کنار گفت 130 تا داشتی میرفتی مدارکت رو تحویل بده ماشینت هم منتقل میشه پارکینگ اگر هم بخوای میتونی نقدی حساب کنی میشه 100 هزار تومان خلاصه پول رو از ما گرفت و گذاشت بریم مشکل اینجاست که اگه ندی بیچارت میکنن بدی هم پول زور دادی پلیس دقیقا داره مثل راهزن رفتار میکنه. تو چند دقیقه ای که ما اونجا بودیم هرچی ماشین مدل بالا و گرون قیمت رد میشد همه رو داشت میزد کنار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    البته جریمه رانندگی همیشه لازمه و در همه جا اجرا میشه، حالا بماند که چقدر باید باشد، ولی فرهنگ رانندگی درست مهمه که به این زودیها عملی نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (70 ديدگاه)

      خیلی ها هستند که وقتی تو جاده رانندگی میکنن انگار جاده ارث پدرشونه میان جفت جدول بایه سرعت خیلی کم تو اتوبان یا جاده های بیرون شهر یا حتی داخل شهر حرکت میکنن حلا هر چقدر هم که چراغ میدی یا بوق میزنی اصلا کنار نمیرن او وقت مجبور میشیم سبقت از راست بگیریم یعنی کاری میکنن ما مجبور بشیم خلاف کنیم ادم وقتی از کنار این پدر نیامرزیده ها رد میشه دلش میخواد بوق فحش دار واسشون بزنه سبقت غیر مجاز با بخصوص سبقت از راست یکی از مهم ترین عوامل تصادفه که ریشه اون بر میگرده به بی فرهنگی یک عده من به خودم نگاه میکنم هر چه قدر سعی میکنم که قانون رو رعایت کنم ولی باز میبنم که یک عده کاری میکنن ما خلاف کنیم سر چهار راه ها یا توی میدون ها به هم رحم نمیکنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رهگذر

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (64 ديدگاه)

        آقا دمت گرم دقیقآ حرف منو زدی.
        موقع رفتن به دانشگاه تو شهر دیگه اینقدر این موارد برام پیش که وقتی میرسیدم دانشگاه دیگه هیچ روحیه ای برام نمیموند از بس آدم رو کفری می کردند.
        طرف تو خط 110 تایی داره با 80-70 تا سرعت رانندگی میکنه به هیچکی هم راه نمیده که دو حالت پیش میاد یا باید از سمت راست سبقت بگیری یا باید اینقدر پشت سرش حرکت کنی تا شاید طرف از رو بره که فکر نکنم اینطور بشه از همه بدتر هم یکی میاد پشت سر تو به تو هی چراغ میده بیشتر کفریت میکنه اون لحظه آدم تو دلش میگه آخه ن ف ه م من خودم پشت سر این گ ا و گیر افتادم تو دیگه چرا میری رو مخ آدم، حالت از همه بدتر هم اینه که سمت راستت ماشینه، ماشین جلویی نه راه میره و نه راه میده یکی هم پشت سرت هی بوق میزنه و چراغ میده نکته اینه که تو اون وسط متضرر اصلی هستی ولی از همه بیشتر اعصایت خورد میشه و ادامه رانندگی برات زهر مار میشه. تازه از همه بدتر برای جبران این معطلی اگر یک کار ضروری یا عجله ای داشته باشی باید ادامه مسیر رو با سرعت بیشتر رانندگی کنی تا این معطلی رو جبران کنی و به موقع برسی. در مجموع اینکه اول و آخر اون کسی که همه ی این بلاها سرش آمده به عنوان شخص متخلف و بی فرهنگ شناخته میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    دیروز داشتم تو خیابون یک طرفه که حق با من بود رانندگی میکردم.چند متری رفته بودم که دیدم ماشین جلوییم که رانندش یه دختر 18-19 ساله بود دنده عقب گرفته.زدم سر ترمز ودیدم ماشین جلوییش داره از روبه رو میاد تو مسیر ما!.خدا این ملت بی فرهنگ رو چطور افریده که نه تنها تو خیابونی که پارک ممنوعه پارک کردن تازه از جهت مخالف وارد خیابون میشن و و برای ماشین هایی که مسیر خودشون رو میان بوق و نور بالا میزنن و این خانم تازه کار فکر کرده باید حق رو به اونها بده.بالاخره بعد از سر و صدای ترافیک پشت سر ما طرف مجبور شد مسیرش رو عوض کنه که 10 دقیقه ای وقتمون تلف شد.
    نمی دونم چرا ایرانی ها درزمینه رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به این اندازه داغونن.تو خیابون که 2 باند حرکت داره و یک باند پارک 6 ردیف ماشین باهم حرکت میکنیم و کسی هم چیزی بهمون بگه قمه و قفل فرمون در میاریم و خون میریزیم و دماغ و دندون میشکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Erfan

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    کنتور که نداره!!!هر چقدر دلشون بخواد میبرن و میدوزن، درست تخلف مستلزم جریمه اس ولی احترام به شخصیت و فرهنگ یک ملت هم خوب چیزیه والا،
    با چه چرتکه ای یهو انقدر مبلغ ها افزایش پیدا میکنه؟با همون چرتکه تعرفه های گمرک؟یا پراید 20 میلیونی؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان(احسان سابق)

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      اون چیه که هر روز میبینیم و هیچوقت بهش اهمیت نمیدیم؟
      جواب:چراغ راهنمایی عابر پیاده
      مقررات راهنمایی رانندگی تنها قانونی هست که به نفع سواره و پیاده هست.راهنمایی رانندگی سود زیادی از جریمه ها بدسیت میاره اما رعایت قوانین رانندگی هیچ ضرری به ما نمیرسونه و و البته هیچ پولی هم به کسی نمیرسونه!
      ایران پر از قوانین فاسده اما بیشترین میزان قانون شکنی پشت فرمون صورت میگیره در حالی که رعایت این قوانین برای حفظ جون خودشون و به دردسر نیفتادن خودشون هست.
      حالا چه فرقی داره پراید باشه یا پورشه یا سمند.وقتی راننده ای انقدر درک و شعور نداره که هر کجا و ناکجا ابادی پارک می کنه و سبقت میگیره و دستش رو بوق گیر کرده و هر کی واسش چراغ بزنه میوفته دنبالش تا مثلا ادمش کنه واقعا باید با این شخص چکاری انجام داد؟
      نه برادر من.این ملت به همراه دولت(یا دولت به همراه ملت) انچنان از نظر شخصیتی و فرهنگی افت کردن که درست کردنش کار هر کسی نیست.فکر کنم بهتره موقع رانندگی تو لاین خودمون حرکت کنیم و با ماشین های اشغالمون ارومتر برونیم و اگر پیاده هستیم وقتی چراغ سبزه چند ثانیه صبر کنیم و وقتی قرمز شد بگذریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. HoSeIn

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    البته ناگفته نماند که نرخ جرائم با توجه به جیب رانندگانی که خودروهای لوکس 200 میلیونی به بالا سوار میشن تعیین میشه که این ارقام پول تو جیبی بچه هاشونه . حالا اون فلک زده که لگن ده بیست میلیونی ساخت داخل رو سوار میشه و وسیله امرار معاششم هست و ممکنه برای برای دو ریال کرایه بیشتر دو تا تخلف کوچیکم بکنه بذار حقوق یکماهشم بده جریمه ، والا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (74 ديدگاه)

      هی میگین امرار معاش.این خیلی بهونه الکی هست.
      اونی که داره امرار معاش میکنه با حالت مستی رانندگی نمیکنه. حرکات مارپیچ انجام نمیده.تجاوز از سرعت مجاز و سبقت و غیر مجاز رو به راحتی میتونه انجام نده. میتونه خیلی راحت کمربندش رو ببنده و به مسافرش هم بگه لطفا کمربندتون رو ببندین. میتنه خیلی راحت با موبایلش حرف نزنه. میتونه وقتی دید 3 ثانیه مونده تا چراغ قرمز بشه پاشو نزاره رو گاز که احیانا نتونه رد شه و دوربین پلاکش بگیره.
      به خدا رعایت اینا خیلی راحته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهیار

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (39 ديدگاه)

      حالا نفری دوتا تخلف کوچک هم که اشکالی نداره سه چهارتاش هم زیاد مهم نیست. شما تخلف رو امری عادی میدونی بعد چسبیدی به اون ماشین گرونقیمت؟اونم اگه زیاد خلاف کنه نمره منفی میگیره ماشینش رو میخوابونن گواهینامشو میگیرن شما چه مشکلی با اونی ماشین گرنقیمت سوار میشه دارین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. یاسین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام به همه.آغا فرهنگ رانندگی پیشکش سروران گرامی.ما جنوبی ها به قاچاقچی هامون میگم شوتی!قشنگ هر وقت سبقت میگیرن تو ترافیک موج مکزیکی ایجاد می کنند!واقعا صحنه زیبایی اگه نزنن تو پوزت.همه هم سمند ای اف سون یا زانتیا یا پارس ای ال ایکس هر از گاهی هم پژو چهارصدو پنج سوارن!البته همش از سر بیکاریه! خلاصه جاتون خالیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد۲۰

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    بنظر بنده شاید عادلانه تر بود اگه جریمه ها براساس قیمت خودرو تعیین میشد مثلا:

    سرعت غیر مجاز – جریمه: ۱٪ قیمت خودرو
    مشروبات الکی: – جریمه: ۲٪ قیمت خودرو
    و…
    نظرتون چیه دوستان؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. edris

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (108 ديدگاه)

      اون وقت کسی که ماشین ١٠٠ تومنی سوار میشد باید ١ میلیون پول جریمه میداد :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرشاد

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (74 ديدگاه)

      ببخشید مستیه راننده پراید 20 تومنی با مستی راننده بنز 2 میلیاردی فرقی داره؟ این که جریمه به صورت نسبی از قیمت خودرو باشه به دور از انصافه.
      اینکه کسی که پولداره به خاطر تخلف مشابه بیشتر جریمه بشه اصلا منطقی نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Camaro SS

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو خیلی کشورها جریمه رانندگی رو بر اساس میزان درآمد و حقوق طرف تعیین میکنند
    البته اون کشورها قانونمند هستند و همه معلومه چه کاره اند و چقدر درآمد داردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. aa

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینا برای پول در آوردنه
    راست میگن پول یکماه این جریمه هارو صرف بهبود ایمنی جاده ها کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. moein

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    انقدر که از هزارتا جا کارامون می لنگه که جرعت نمی کنم اصلا وارد بحث فوق العاده پیچیده بشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (115 ديدگاه)

    افزایش جریمه ها خیلی خوبه. ولی در کنار اون باید نظرات کامل و درست پلیس باشه که این پاشنه آشیل مقررات راهنمایی و رانندگی ماست. هر جا مشکل ترافیکی هست، پلیس متاسفانه وجود نداره و به موقع حاضر نیست. اگر هم حاضر باشه، متاسفانه به جای جریمه با ضابطه رشوه میگیره.( البته در غالب موارد) افزایش جریمه ها اگر با نظرات دستگاههای ذی ربط انجام نشه، فقط سبب فساد و افزایش پرداخت رشوه همراهه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمدرضا

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    وقتی فرهنگ رانندگی ضعیف و راننده به قوانین بی اعتنا باشه افزایش مبلغ جریمه از نون شب واجب تره .

    امیدوارم سامانه تردد بین خطوط که شرکت زیرساخت بنیاد تعاون ناجا پیگیرش هست زودتر وارد کشور بشه تا حرکت بین خطوط هم کنترل بشه و بتدریج فرهنگ سازی (توسط دوربین خودرویی که ما بین خطوط حرکت میکنه اتوماتیک شناسایی و جریمه میشه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. گهرخاني

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این جریمه ها که با اصلاح نشده هاش زیاد فرقی ندارن . تازه موقع جریمه کردن کسی رو که به فرض 10 کیلومتر سرعتش غیر مجاز بوده با کسی که 50 تا 60 کیلومتر تخطی کرده تو یه ترازو قرار میدن – پلیس اول از همه خودش رو اصلاح کنه و به هر کس به همین سادگی با سفارش و تلفن گواهینامه نده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خانم محترم، آقای عزیز، دوستان و عزیزان اونایی که میگن قیمت جریمه ها خیلی رفته بالا و با جیب ما و دخل و خرج ما جور در نمیاد، تنها و بهترین راهکار حل مشکلشون اینه که خلاف نکنن و درست رانندگی کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رافال M

    ۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    چرا هیچکس به این جریمه های فضایی اعتراض نمی کنه؟؟؟؟
    توی طرح ترافیک تهران پارسال جریمه شدم…غیر حضوری و فقط با استعلام از سامانه پیامکی مطلع شدم در حالیکه هیچ قبض جریمه ای دریافت نکردم و از اون تاریخ تا حالا 80 هزار تومن شده….چه خبره…بی قانونی هم حدی داره. اومدم زنگ بزنم اعتراض کنم شماره پلیس راهور شرق تهران عوض شده بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. من

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (249 ديدگاه)

    چند روز پیش داشتم با ماشین توی یک میدون بزرگ(صادقیه) میرفتم که دیدم یهو میدون خلوت شد ! من موندم و یکی دیگه… یه نگاه به اطراف کردم ببینم قضیه چیه ،که نگاهم به بالا افتاد و دیدم بعله! یک چراغ قرمز اون بالا بالا ها بود و ما دوتا عملا از چراغ قرمز رد شدیم و کار از کار گذشته !…
    فقط میخواستم بگم ما که ماشین شاسی بلند یا کامیون نداریم چطور قرار بوده چراغ رو در ارتفاع بالای 4 متری دقیقا بالای سرمون ببینیم؟! حتما باید مثل اون بنده خدا دفعه اول از چراغ رد بشیم و 200 جریمه بدیم تا بفهمیم اونجا چراغه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. جمال

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اقا حرف شما درست . هر کی خلاف کرد باید جریمه شه. اصن فرض رو بر این میگیریم که جریمه هایی که الان تصویب کردند هم کار درستیه.خو اینو جورشو مردم میکشن و تموم. ولی یک نکته؟ شمای راه سازی و وزارت راه و پلیس واسه مردم چیکا کردی؟ جز اینکه از هر دوتا پلیش راه یکیشون باج بگیرن(بارها واسه خودم اتفاق افتاده).جز اینکه راه های کشور یکی از دیگری خربتره. جز اینکه هرجا رسیدن بدون منطق و هردمبیل سرعت گیر زدید؟ جز اینکه تو رادیو تلوزیون درباره یک حادثه بلوف زدید و همشو گذاشتید پای راننده بدبخت ؟ یه نمونه واستون میگم. توی اون اتفاقی که واسه اون دوتا اتوبوس تو جاده قم به اصفهان رخ داد و اتش گرفتن پس از عبور یکی از اتوبوسا از گاردریل به اونور جاده و مسیر مخالف همه تقصیرارو گذاشتن پای راننده اما کسی اومد بگه چرا گاردریل جاده بجای تیراهن 18 از تیراهن 12 استفاده شده؟ اینارو مردم میفهمند. ازین نمونه ها بسیار داریم … دیگه از خودروهای داخلی نمیگم چون همه اوضاع اونو میدونن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. جمال

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یک مورد دیگه که فراموش کردم بگم تقض روزمره قانون ترافیکی کشوره . میان طرح ترافیک میزارن که مثلا جلو الودگی و ازدحام و …. گرفته شه بعد میان همین طرح ترافیکو میفروشن. بفکر جیب خودتونید یا سلامتی ملت ؟؟؟ ای کاش ما انسان ها یخورده فکر کنیم. حتی برای چند ثانیه ….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا