ایستگاه خبر

جهش قریب الوقوع قیمت خودروها

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، شرکتهای خودروسازی داخلی فهرست پیشنهادی قیمت‌های جدید خود را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه داده و منتظر پاسخ نهایی کمیته قیمت گذاری این سازمان هستند. افزایشی که به نظر نمی رسد این سازمان در برابر آن مقاومتی از خود نشان دهد. خودروسازان این بار دست روی نرخ ارز و نوسان شدید آن گذاشته‌اند و می‌گویند چون نرخ ارز افزایش یافته و هنوز هم برخی قطعات از خارج تامین می‌شوند، قیمت خودروها نیز باید افزایشی شدید یابد!

تندر 90 و افزایش شدید قیمت
تندر ۹۰ و افزایش ۴ میلیونی قیمت مورد درخواست

گفته می‌شود خودروسازان خواستار افزایش قیمتی یک تا نزدیک ۱۰ میلیون تومان در محصولاتشان شده‌اند، که البته بیشترین تغییرات حول و حوش چهار میلیون تومان در نظر گرفته شده است. بیشتر محصولاتی که خودروسازان دست روی افزایش قیمت میلیونی آنها گذاشته‌اند، وابسته به قطعات وارداتی هستند و ارزبری بیشتری دارند.
خودروسازان نیز با استناد به این موضوع می‌خواهند قیمت محصولات ارزبر خود را در حد چند میلیون افزایش دهند. البته در بین خودروهایی که پیشنهاد افزایش قیمت آنها به سازمان حمایت ارائه شده، محصولاتی فاقد ارزبری نیز به چشم می‌آیند، که باید از خودروسازان پرسید استدلال‌شان برای گران کردن آنها چیست.

اگرچه برای بسیاری از مشتریان افزایش قیمت خودروهای داخلی به هیچ وجه پذیرفتنی و قابل هضم نیست، اما خودروسازان نیز می‌گویند در شرایط فعلی که هزینه‌های تولید رشد زیادی کرده، چاره‌ای جز گران شدن خودرو نیست. البته این اولین باری نیست که خودروسازان با استناد به رشد هزینه‌های تولید خواستار افزایش قیمت محصولات خود می‌شوند، چه آنکه پیش‌تر نیز سازمان حمایت با توجه به همین موضوع با افزایش قیمت خودروها موافقت کرده است.
هزینه تولیدی که خودروسازان به آن استناد می‌کنند شامل موارد مختلفی می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به نوسان نرخ ارز، اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها، تورم عمومی و محدودیت‌های بین‌المللی اشاره کرد. از دید خودروسازان، هر یک از اینها اثر خاص خود را بر رشد هزینه تولید و در نهایت قیمت خودرو گذاشته و می‌گذارند؛ بنابراین دولت باید در عوض آنها با افزایش قیمت‌ها موافقت کند.

پیش بینی افزایش قیمت خودروها
افزایش مورد تقاضای قیمت خودروها به تومان

خودروسازان البته کلا دخالت دولت در قیمت‌گذاری خودرو را قبول نداشته و می‌گویند: این کار خلاف اصول اقتصادی و قوانین موجود است و باید خودروساز در تعیین قیمت محصولاتش آزاد باشد. به گفته آنها، در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی متناسب با هزینه‌های تولیدشان نیست و توازنی بین این دو وجود ندارد، بنابراین قیمت‌ها باید همان طور که هزینه‌های تولید رشد می‌کند، بالا برود.
این در حالی است که دولت به هیچ وجه زیر بار آزادسازی قیمت خودرو نمی‌رود و تنها به خودروسازان این اجازه را داده که قیمت محصولات‌شان را با هماهنگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزایش بدهند. در حال حاضر نیز روند کار به این گونه است که خودروسازان درخواست افزایش قیمت خود را به کمیته قیمت‌گذاری سازمان حمایت ارائه می‌کنند و اگر مستندات‌شان قانع‌کننده باشد، با درخواست آنها موافقت خواهد شد.
این روش البته سال‌ها پیش نیز به اجرا در می‌آمد و کمیته قیمت‌گذاری فعالیت امروز خود را آن زمان نیز داشت، اما در دوران وزارت علیرضا طهماسبی (اولین وزیر صنایع و معادن دولت نهم) این کمیته عملا منحل و خودروسازان تقریبا امکان دخالت در قیمت‌گذاری محصولات شان را از دست دادند. غیرفعال شدن کمیته قیمت‌گذاری حدود پنج سال طول کشید، تا آنکه غضنفری به وزارت صنایع و معادن آمد و خودروسازان به احیای دوباره کمیته مذکور امیدوار شدند.
وی از همان ابتدا که سرپرست وزارت صنایع و معادن شد، تلویحا از آزادسازی قیمت خودرو دفاع کرد و بعدها که وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی ادغام شدند و او در راس وزارتخانه جدید (وزارت صنعت، معدن و تجارت) قرار گرفت، کمیته قیمت‌گذاری را احیا کرد. احیای کمیته قیمت‌گذاری همان و هجوم خودروسازان به سازمان حمایت برای افزایش قیمت‌ها همان. حالا که بیش از یک سال از احیای کمیته قیمت‌گذاری می‌گذرد، خودروسازان در چند مورد موفق به افزایش قیمت محصولات شان شده اند و حالا این بار به بهانه نرخ ارز می‌خواهند قیمت‌ها را افزایش بدهند.
در حال حاضر یورو و دلار دو واحد پولی اصلی برای تامین قطعات خودروسازی کشور به شمار می‌روند و اتفاقا افزایش قیمتی شدید را نیز طی یکی دو ماه گذشته به خود دیده‌اند. در حال حاضر یورو به عنوان واحد پولی که قطعات خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ و تندر ۹۰ و مگان به واسطه آن تامین می‌شوند، قیمتی حدود سه هزار و ۳۵۰ تومان دارد، حال آنکه تندر-۹۰ قرار بود با یوروی ۷۰۰ تومانی تولید شود.
وضعیت دلار نیز این روزها بسیار آشفته شده و برخی خودروها که به واسطه این واحد پولی قطعات شان تامین می‌شود، با رشد هزینه تولید روبه‌رو شده اند. به گفته خودروسازان، بحث فقط بحث تامین قطعه نیست، بلکه تامین مواد اولیه نیز متاثر از تغییرات ارزی است. برخی کارشناسان عنوان می‌کنند در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از مواد اولیه موردنیاز صنعت خودرو در داخل تامین می‌شود و ۷۰ درصد باقیمانده وارداتی است و طبعا ارزبری دارد.
اما ببینیم خودروسازان چه قیمت هایی را برای محصولات خود در نظر گرفته و به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کرده‌اند. به گفته منابع آگاه، ایران خودرویی‌ها برای محصولاتی مانند پژو ۲۰۶، تندر L90، سمند، پژو ۴۰۵ و پارس درخواست افزایش قیمت داده اند که در این بین، تندر L90 بیشترین رشد را به خود اختصاص داده است.
تندرL90 البته در پارس خودرو هم به تولید می‌رسد و خودروسازان قصد دارند مدل E2 این خودرو را حدود چهار میلیون تومان گران کنند و قیمت نوع E1 آن را نیز همین حول و حوش افزایش دهند. همچنین ایران خودرویی‌ها برای پژو ۲۰۶ نیز افزایشی ۳.۵ میلیون تومانی را در نظر گرفته‌اند و پژو ۲۰۷ نیز همین حدود تغییر قیمت خواهد داشت. آن طور که مدیرفروش ایران خودرو تاکید کرده، قیمت رانا هم به زودی نهایی و دعوت نامه‌های آن برای ثبت‌نام‌کنندگان ارسال خواهد.
منبع: دنیای اقتصاد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱۲ دیدگاه‌ها

  1. شروین

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    هر بلایی سرمون بیارن حقمونه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسی

      ۵ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (269 ديدگاه)

      آخه این چه وضعیه که برامون درست کردن… :-D

      یه بار به دلیل عید نوروز … قیمتها رو افزایش میدن

      یه بار دیگه به دلیل تعطیلات تابستان…قیمتها رو افزایش میدن

      یه بار دیگه به دلیل تحریم ها … قیمتها رو افزایش میدن

      یه بار دیگه به دلیل افزایش نرخ ارز …

      دفعه بعد هم به دلیل فیلتر شدن گوگل …

      عجب مملکتی داریم :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. hojjat.panahzadeh

      ۶ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (34 ديدگاه)

      بچه ها خواهش میکنم راهنماییم کنین.
      یه تندر e2 پیش فروش کردیم 9تومن دادیم بقیه مونده. موعد تحویل هم مهر بوده ولى خودرو رو تحویل نمیدن. حالا چیکار کنیم. ؟
      خدا لعنتشون کنه. من که حلالشون نمیکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Matin

      ۶ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (208 ديدگاه)

      مگه میشه یه پرنده بمونه بدون اب و دونه
      مگه میشه قناری توی بغض اواز بخونه
      .
      ….:::اگه قیمت ها بره بالا من همون قناری میشم:::…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. رضا

      ۶ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (63 ديدگاه)

      هر بلایی سرمون بیارن حقمونه؟؟؟؟؟
      حقتونه!!!!
      چرا که ما انقدر اصرار کردیم و گفتیم بابا برید حداقل یه ایمیل یه ایمیل بدید به این بی لیاقتهای پول دوست و حداقل یه قدم کوچیک کوچیک بردارید واسه خودتون!! و بگید بابا ما از شرایط (ناراضی هستیم)
      همش ایراد میگیرید و میگید دلت خوشه و….
      حالا هم هر بلایی سرتون بیارن حقتونه!!!
      چرا که من ماشین مسخره …خودرویی خودما با یه ماشین ژاپنی عوض کردم حالا خودتون میدونید و بلاهایی که قراره در آینده سرتون بیارن. ناراحتم که این خبرا را میشنوم ولی اینقدر که من واسه شماها حرص خوردم و کلافه شدم و نق نق کردم خسته شدم. شما ها دلتون (((واسه خودتونم))) نمییییییسوزه دیگه آدم چه گلگی داشته باشه؟؟؟ هر طور که خودتون دوس دارید. شاید واقعا از این همه بلا و بدبختی و ساکت بودن لذت هم میبرید. پس دوستان دوستتون دارم و خوش باشید…. فقط ایییییییییییینو میدوووووووونم به خداییییییییی بزرگگگگ و عزیززززززززز ایرانییییییی لایق بهتریناسسسس . خودموننن نمیخوایممم لایق باشییییییییمممممممممم/به خدا خودمون نمیخوایم/ چون همیشه زیر بار زور گردن خم کردیم و هر چی اونا دوس داشتن سوار شدیم و هیچی نگفتیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Alireza

      ۷ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      نخرید … نون شب که نیست واجب باشه …
      2 ماه اگه تحریم شن مجبور میشن بساتشون رو جم کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محسن

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    پس چرا داد اینکه خودرهامون ملی تولید می شه گوش فلک رو کر کرده؟
    چطوره که سازنده خارجی با اون دستمزد کارگر و گمرک و سودی که واردات کننده میخوره( که بعضا اندازه گمرکه) باز از ماشین ایرانی به صرفه تره ( نسبت کیفیت و قیمت)
    گل بگیرن در کارخونه ها رو بهتره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیرمحمد

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    الهی به حق همین امام حسین خدا سزای کارهاشون را بده

    واقعان الهی نخورند الهی به درد و نکبت تو زندگیهاشون بیفتند آخه چرا باید با مردم بیچاره این کارا را بکنند
    مگه مردم آدم نیستند که مثل خوداشون ماشین خوب سوار بشند
    به خدا هیج جیز این مملکت درست نیست اه اه اه

    نمیدونم چرا هیچ کس صداش در نمیاد
    بابا بیایید پشت هم باشیم تا نجات پیدا کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. faghir

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (168 ديدگاه)

    خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا دردمونه به کی بگیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ناصر

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (191 ديدگاه)

    میدونید تا حالا چند تا از دکتر مهندسا و نابغه های این سرزمین توسط همین محصولات بی کیفیت ایرانی (خصوصا پراید) جان به جان آفرین تسلیم کردن؟
    حالا اینا به چه رویی دارن محصولاتشون رو افزایش قیمت میدن؟
    مگه نمیگن موتور اینا شاسی و قطعات اینا کاملا بومیه؟
    پس چه اتفاقی افتاده که یه هو 4 میلیون میکشن روی یه خودرو؟
    باز حالا اگه کیفیت رو افزایش میدادن یه چیزی ولی متاسفانه کیفیت که همونه و هیچ تغییری نکرده
    فقط خدا تقاص این همه خونواده داغدار رو از این کارخونه دارا بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ببخشید این حرفو میزنما!!!
    ولی ما با باید از خودمون شروع کنیم
    وقتی این خرده فروشا که خوده ماهاییم وبه کم راضی نمیشیم از اونا چه انتظاری داریم؟؟؟؟؟؟؟؟
    مردم ما میخوان همه کارو دیگران انجام بدن ولی به خودمون که میرسه…
    این حرفه من تلخه ولی حقیقت داره
    در آخر اینو بگم که حالم داره از این وضعیت فلاکت بار بهم میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محسن

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا شاهده 5 ساله دوست دارم پرایدم رو عوض کنم اما مشکلات زندگی اجازه نداد …
    تو این یکساله از بس اومدم تو این پدال و قیمت ها رو نگاه کردم و خبرها رو خوندم به امیده اینکه حداقل دوباره تولید کنند تا ماشین رو عوض کنم خسته شدم…
    هر روز به خودم گفتم قطعا فردا خبره خوبی میذارن تو سایت و میتونم ماشین رو عوض کنم…
    اما با این خبر …
    اینو داشته باشید شرکت های کمونیستی خودروسازی و سازمان کمونیستی حمایت از دزدهای تولید کننده و صنعت و معادن هر چی چرت و پرت دیگست… :

    باشید تا من برم 46 میلیون بدم مگان 32 میلیونی رو بخرم…
    باشید تا من برم 23 میلیون 206 تیپ 2 با موتور آشغال TU3 صدسال پیش اروپا رو بخرم…
    باشید تا من برم 23 میلیون بدم ال 90 ای رو که تا همین پارسال التماس می کردید مردم 16 تومن بخرن رو بخرم…
    حاضرم جونم رو تو پراید از دست بدم اما جیب یه عده لاشخور،فربه کمونیست رو از پولی که با سختی و بدبختی در آوردم پر نکنم…

    یه روزی یه جایی نوبت ما هم میشه…
    آسیاب به نوبت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۵ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      دمت گرم دادا حرف دل منو گفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. روزبه

      ۲۰ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      داداش ببین، شما داری میگی یه روز نوبت ما هم میشه، ولی بدون اونا هم یک روز همین جمله رو میگفتن!
      تا وقتی که ما خیرو صلاح همو نخوایم درس شدنی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. کورش

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    امیدوارم ال نود بشه 35 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سوشیا

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    مردم عزیز ایران منتظر بشینن که نیروی غیبی از کهکشان آندرومدا به کمک ما خواهد آمد.فقط 3 ماه ازشون ماشین نخرید ببینید به چه التماس کردنی میافتن.آقای […] پارسال یه خونه خریدن به قیمت 10 میلیارد تومان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    البته دوستانی که این خبر رو تهیه کردند این رو اضافه نکردن که خود مسئولان ایران خودرو و سایپا اعلام کردند که میزان فروش خودشون رو از دست دادند و خبرها حاکی از این هست که ایران خودرو حدود1000 نفر از نیروهای خودش رو بی کار کرده ، مطئمن باشید اگر افزایش قیمت داشته باشند باید ککم کم غزل خداحافظی تولید خودشون رو بخوانند چون این ماشینهای ایرانی فقط خوراک داخل داره نه خارج اگر دقت کرده باشین دیگه تو تلویزیون تبلیغات افتخار آفرینی خودروی سمند در اوکراین و سنگال رو نمی بینید اصلا صداش رو هم درنیاوردند که کارخانه هاشون با اون همه سرمایه گذاری در این دو کشور بسته شده و عملا اصلا تولیدی ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. پارسا

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه ما یک مگان ثبت نام کردیم اسفند پارسال تحویل مهر , با سود 6 %, که همون موقع تویه بازار آزاد 39 میلیون بودو یک 206 هم داشتم که همون موقع فروختم, واقعا الان برام خیلی جابه فقط لبخند میزنم, و باید بگم واسه خودمون متاسفم, من نمی دونم اسم این سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان رو از کجاشون درآوردن, هر کی می دونه بگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!1

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. doobs

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اینام دلشون خوشه ها! همینطوری با این قیمتا کسی سراغ ماشین خریدن نمیره اینام هی گرونتر میکنن!
    میخوام فقط آمار فروش 2 3 ماه اخیر 206 رو ببینم! با این قیمت همه دست 2 می خرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. parham 15

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (130 ديدگاه)

    اونایی که میگن تحریم هاهیچ مشکلی رو به همراه نداره کوالان بیان حرف بزنن .کجاتحریم هارودور زدیم ؟فقط ملت رو دور زدین شماها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. SUNMARTIN

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    از سردبیر شریف سایت پدال و تهیه کننده این گزارش که یک انسان آگاه و مسئول هست تشکر و قدردانی میکنم درود بر شرف اهل قلمی که از جنس مردم عادی کوچه و بازار است و درد مردم را با سلول های جسم و روح پاکش حس میکند این مقاله گویای این موضوع است که حامیان این شرکت های به ظاهر خودرو ساز فقط و فقط به فکر استعمار بیشتر محصولات و تاخت و تاز در عرصه فروش و کنار زدن رقبا هستند اکنون که دیگر گستاخی آنها به این اندازه رسیده که خودروی بسیار معمولی و فاقد جذابیتی مانند 206 را خود 23 ملیون و توسط یار غار خود “سازمان حمایت از تولید کنندگان” رقم زدند در بازار قیمت ها چه وضعیتی را پیدا خواهد کرد؟؟ گمان بنده در این وانفسای اقتصادی و بحران اینست که خودرو های بازار تا 3 الی 4 ملیون بیشتر از قیمت پیشنهادی بازیگردانان عرصه اقتصاد به خورد ملت همیشه در صحنه فروخته خواهد شد دلیل اینکار هم حمایت این شرکت ها از برادران دلال خود یعنی کارت چاق کنان بازار سیاه است ولا غیر (باز هم تشکر میکنم که روی کلمه مصرف کننده خط کشیدید و پیشنهاد این بنده حقیر را در جمله سازمان حمایت از تولید کننده پذیرفتید)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. meysam

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام دوستان
    به خدا چرا اینا این جوری می کنن اخه مگه این ماشینا چی داره که انقد پول بدیم هر روز ماشیناشون اشغال تر از دیروزه هی مشته ادم فلان فلان شده این جوری می کنن چرا اخه کسی صداش در نمیاد اخه منم که صدام در بیاد میکشنم فقت میتونم بگم حروم حروم حروم با اجازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی قضایی

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    دیگه در این مورد هیچ نظری ندارم._______________________________________ .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فردین

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    عزیزان حق با خودروسازان داخلی میدونین چرا؟چون به خیلی ها باج میدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فری

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بابا تورو به خدا نخرین این حلبی هارو دستشون بمونه باد بکنه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. فری

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نخرین نخرین نخرین وتحمل کنید قیمتها میاد پایین@@@@

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ارمان

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    واقعا فکر می کنید حال و روز ما برای اقایون مهمه ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محسن ابادان

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من اگه جای این دو خودرو ساز بودم ماشین میفروختم از مردم بیگاری هم میکشیدم هر کی بخره حقشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ali

    ۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حسيني

    ۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اینا دارن فقط سر مردم کلاه گشادی میذارن و سازمان حمایت از مصرف کنندگان هم شده بازیچه. این پولی که برای این ماشینای آشغال میدیم تو هیچ جای دنیا نیست. واقعا که جهان سوم هستیم. بابا کسی یه کاری بکنه این احمدی نژاد پدر مملکت را درآورد. از رهبر بزرگوار میخوام که یه کاری بکنه این گرانی مردم را به انقلاب بدبین کرده . ما نه احمدی نژاد میخوایم نه امثال کروبی و موسوی ها، ما فقط یه ریس جمهور متعهد و دلسوز و احیاگر انقلاب میخوایم. چرا باید ماشین هر هفته گران بشه و کسی جلوی این قیمت گذاری ها را نگیره. چرا باید هرچی حتی تخم مرغ گران بشه و کسی جوابگو نیست. بابا بیاید این 40 تومان یارانه را به مردم ندین و باز به دوران سابق برگردیم. آقای احمدی نژاد اینطور میخواستی فاصله فقیر و غنی را کم کنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    خواهشا ما یارانه نمیخواهیم التماس میکنیم نریزین حساب. یا امام زمان خودت کمک کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سجاد

    ۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    قیمت یک 206که شده 23تومن مجبور که نستیم نمیخریم میریم فرانسویشو وارد میکنیم با کلی امکانات وکیفیت بهتر باپرداخت گمرکی12تومن ما هم اینهارو اینطوری دور میزنیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حسن کچل

    ۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه خودرو سازان محترم میخواهند دولت در قیمت گذاری خودرو ها دخالت نکنه باشه ما هم موافقیم به شرطی که عوارض گمرکی 95 درصد خودروهای خارجی رو بردارن و عوارض واقی دریافت بشه و ورود تمام خودروهای خارجی را به ایران آزاد کنن. خودروسازان داخلی هم هر قیمتی میخواهند رو خودرو هاشون بذارن. ببینیم چند تا از ماشینهاشون فروش میره
    چون دربازار آزاد دنیارقابت برای تمام تولید کننده ها آزاده اما در کشور ما چی؟
    این لگن سازان داخلی از یک طرف میخواهند ورود خودرو ها ممنوع باشه از طرف دیگه می خوان قیمت گذاری هم آزاد باشه.یعنی ظلم مضاعف
    مبارکمون باشه این یعنی دروازه های عدالت نزدیک شدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. رامتین

    ۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    خوش به حال من ! چون تو بهمن 90 ، 206 صندودار v8 با قیمت 17200000 تومان خریدم . الان همین ماشین من با 10000 کارکرد و کاملا” سالم و بدون خط و خش ، پاش مشتری نشسته اونم با قیمت 25200000 تومان!!!!!!خود من نیز هنوز تو شوکم !!! این یعنی اگه بفروشمش در عرض 7 ماه چیزی حدود 8 میلیون تومان سود ناقابل !!!! تو کدوم کشور آدم در عرض این مدت این همه پول به جیب می زنه ؟ شما بودید چی کار می کردید ؟ حساب کردم اگر تو بهمن سال گذشته به خرید ماشین این 17200000 رو تو بانک با سود 20 درصد می زاشتم سودش تو 7 ماه 8 میلیون نمی شد! حالا حساب کن مثل من چند نفر هستن که از این آب گل آلود ماهی می گیرن!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۸ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (63 ديدگاه)

      دوست عزیز درسته 8 تومن سود کردی اما در واقع از افت ارزش پولت جلوگیری کردی. چون ازابتدای امسال تا الان چیزی حدود 60% از ارزش ریال کمتر شده.
      پس اگر بفروشی همونقدر ارزش داره. یعنی در واقع هیچ سودی هم نکردی.
      ((فقط از افت ارزش پولت جلوگیری کردی))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. جوان ایرانی

    ۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (203 ديدگاه)

    در آینده نزدیک قیمت های ماشین های شرکت ایران خودرو به قیمت های ماشین های شرکت فراری و بوگاتی و بنتلی میرسه!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. SUNMARTIN

    ۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    100 درصد …من در تاریخ فروردین 1391 این جمله شما رو عینا گفتم و حتی اینم متذکر شدم که قیمت آهن پاره های “ویران خودرو” و “سایه بان به قیمت آپارتمان های معمولی میرسه و امروز این مملکت رو با سال های 70 تا 76 مقایسه کردم که تقریبا یک خودرو برابر با یک منزل 100 متری قیمت داشت

    بر احوال ما مردمان باید فغان آغاز کرد

    که دیروزمان به ز امروز و فردای ماست..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. mojtaba

    ۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    نمیدونم چی بگم . دل آدم آتیش میگیره برای مردم ایران ولی از طرفی میبینم حقمونه چون خودمون داریم ازشون ماشین میخریم. اگر دولت واردات خودرو رو آزاد میکرد و گمرکی نمیگرفت و اینقدر آب توی آسیاب این دو خودرو ساز دزد نمیریخت الان اینا داشتن سه چرخه پلاستیکی تولید میکردن به جای خودرو. چرا هیچ مسئولی پاسخگو نیست و هیچ کس این کار رو نمیکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. faghir

      ۷ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (168 ديدگاه)

      مجتبی جان اگه کسی ازت سوالی نپرسه شما بهش جواب میدی/چه برسه به این دو شرکت دزد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. میثم

    ۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سلام بر همه دوستان،آقا وقتی اسم تحریم میاد مسولین ما از خوشحالی بال در میارن میگن “آخ جون تحریم” چون واردات میفته دست خودشون و به اسم تحریم مردم رو سرکیسه می کنن،همش کشکه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا