ایستگاه خبر

خطرناکترین راههای جهان

راهها و جاده هایی در دنیا وجود دارند که رانندگی در آنها احتیاج به دل شیر دارد. حتما تعدادی از این گونه جاده ها را در کشور خودمان هم تجربه کرده اید. بعضی از این گذرگاهها بدلیل شکل طبیعی زمین و وجود دره و پرتگاه، هراسناک بنظر می رسند. اما بسیاری دیگر از راههای بسیار خطرناک، ممکن است بظاهر هیچ نشانه ای برای ترساندن ما نداشته باشند و البته همین نکته یعنی خطر نهفته در آنهاست که اغلب جان رانندگان را می گیرد. یک راه بعلت شیب نامناسب، عرض ناکافی، نبود گارد ریل و حفاظ، نداشتن علائم راهنمایی، عبور و مرور حیوانات، امکان ریزش کوه، عبور از مسر سیلاب و غیره نا امن می گردد. با این وجود می توان دلایل دیگری نیز نظیر فرهنگ رانندگان آن منطقه را هم به این فهرست افزود.

the mos dangerous roads
the mos dangerous roads

در ادامه فهرست ۱۰ تایی از خطرناکترین گذرگاههای جهان را مشاهده می فرمایید. این مطلب از روزنامه همشهری برداشت گردیده است.

جاده قدیم Yungas (بولیوی)
این جاده در کشور بولیوی قرار دارد و لقب آن جاده مرگ است. این جاده طولی حدود ۴۰مایل دارد که به‌صورت مارپیچ در منطقه جنگلی قرار دارد. این جاده در سال ۱۹۳۰ توسط زندانی‌های پاراگوئه‌ای ساخته شده و چند سالی است که از آن به‌عنوان جاده درجه۲ استفاده می‌شود. پس از خطرات ناشی از جاده و ترابری، خطرات ناشی از حیوانات وحشی نیز بزرگ‌ترین عامل مرگ و میر در این جاده است.

Bolivia Yunga Road
Bolivia Yunga Road

مه و باران‌های شدید باعث بروز حوادثی بسیار دلخراش در آن شده که نبود حفاظ‌های کنار جاده نیز عامل بسیاری از این حوادث شده است. قبل از ساختن جاده جدید در سال ۲۰۰۶، هرساله بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر در این جاده جان خود را از دست می‌دادند و به همین دلیل محلی‌ها نام این جاده را جاده مرگ گذاشته‌اند.

۲- بزرگراه Eldoret (نایروبی)
در این جاده هرساله با توجه به آب و هوای متغیر در کشور نایروبی، تعداد بسیاری به‌دلیل رانندگی ناشیانه از بین می‌روند. این جاده به‌دلیل گل‌آلود بودن، هرساله جان بسیاری را می‌گیرد. شمار کشته‌شدگان در این جاده بیشتر از ۳۰۰نفر است که دلیل اصلی این حوادث استفاده از الکل هنگام رانندگی و عدم‌توانایی در کنترل ماشین به‌دلیل سرعت بیش از حد است.

Eldoret Highway
Eldoret Highway

۳- جاده پری مرغزار (پاکستان)

کوهنوردان و عکاسانی که قصد لذت بردن از مناظر طبیعت این ناحیه  را دارند از راهی باریک و پر شیب بطول تنها شش مایل که حداقل یک ساعت زمان خواهد برد، و در دامنه کوههای Nanga Parbat قرار گرفته، می گذرند. مسیری که از سنگریزه های ناپایدار تشکیل شده و سنگهایی که در انتظار غلت خوردن و افتادن از روی دامنه کوه به روی جاده هستند.  این جاده تنها و تنها برای ماجراجویان و کوهنوردان توصیه می شود.

fairy meadows road
fairy meadows road

۴- راه غردقه (مصر)
این جاده مواصلاتی در مصر در منطقه‌ای باستانی به‌نام تبس قرار دارد. یکی از مواردی که باعث عبور و مرور زیاد ماشین در این جاده می‌شود وجود دریا و تفریحگاه‌های بسیار در کنار آن است که هرساله بسیاری را به سمت خود می‌کشد. در گذشته یکی از مشکلات اصلی توریست‌ها راهزنی بود، به‌طوری که عبور از این جاده به یک کابوس تبدیل شده بود.

Luxor al Hurghada Road
Luxor al Hurghada Road

۵- جاده Perdikaki (یونان)
جاده‌ای کوهستانی در منطقه Agrafa در یونان با نام پردیکاکی وجود دارد که این جاده کوهستانی و تقریبا خشک ۲ منطقه Patiopoulo و Perdikaki را به هم متصل می‌کند. موقعیت جغرافیایی این جاده باعث می‌شود تا هنگام روز رانندگان با نور شدید خورشید مواجه شوند و حتی قادر به تشخیص مسیر جاده نباشند و کنترل خودروی خود را از دست بدهند.

Perdikaki Road
Perdikaki Road

۶- بزرگراهHalsema (فیلیپین)
این جاده واقع در جزیره‌ای در فیلیپین به نام Luzon است. با توجه به شرایط اقلیمی این منطقه یعنی کشور فیلیپین، انتظار پوشش بسیار متراکم گیاهی در این منطقه اصلا دور از ذهن نخواهد بود. با توجه به لغزنده بودن و پیچ‌های بسیار خطرناک، این جاده در فهرست جاده‌های خطرناک جهان قرار گرفته است.

halsema road
halsema road

۷- جاده Skippres (نیوزلند)
این مسیر در سال ۱۸۶۲ توسط یک زن و شوهر که به‌دنبال دست یافتن به طلا در منطقه‌ای نزدیک به رودخانه مورد اکتشاف آنها به نام Shotover Queenstown در نیوزلند تردد می‌کردند، کشف شد. این مسیر رفت‌وآمد، پایه‌ای برای ساخت مسیر اسکیپر در این کوهستان شد. نام این جاده از کلمه‌ای که روی یکی از سنگ‌های این کوهستان حک شده برگرفته شده است.

skippers road
skippers road

یکی از ویژگی‌های این جاده باریکی بسیار آن است؛ به‌طوری که جای هیچ‌گونه خطایی برای راننده در نظر نمی‌گیرد و باید راننده کاملا هوشیار و آشنا به مسیر باشد. بعد از مدتی که حادثه‌های بسیار دلخراشی در این جاده به وقوع پیوست این جاده توسط دولت وقت به‌عنوان یک اثر ملی اعلام شد و فقط برای جذب گردشگر از آن استفاده می‌شود؛ به این ترتیب که هیچ کس اجازه رانندگی شخصی در آن را ندارد.

۸- بزرگراه تبت (سیچوان چین)
این جاده یکی از مرتفع‌ترین جاده‌های جهان است که در ارتفاعات سیچوان چین تا تبت کشیده شده و طول آن ۱۵۰۰کیلومتر بین منطقه چنگدو در شرق و لهاسا (تبت) در غرب کشیده شده است. هنگام عبور از این جاده شما قادر خواهید بود بسیاری از مناظر تاریخی و طبیعی را ببینید؛ یعنی با عبور از این جاده می‌توانید در دل تاریخ گذر کنید.

tibet highway
tibet highway

۹- دسان (کاستاریکا)
یکی از بزرگراه‌های خطرناک در منطقه کوهستانی کاستاریکا، بزرگراهی به نام پان آمریکاست که هرساله حوادث بسیار دلخراشی در آن رخ می‌دهد. البته این جاده به‌عنوان جاده ترانزیتی نیز شناخته می‌شود که بعد از عبور از کوهستان به منطقه‌ای به نام لینگ سان وارد می‌شود که با توجه به پستی و بلندی این جاده بسیار خطرناک است. مناطق کوهستانی این جاده به‌عنوان جاده مرگ شناخته شده است. این نام از زمانی بر آن نهاده شد که حوادثی بسیار دلخراش در آن اتفاق افتاد البته این حوادث نه به‌دلیل غیراستاندارد بودن آن که به خاطر عوامل طبیعی در این جاده رخ می‌دهد. شاید این جاده بهترین گزینه برای امتحان محصولات کمپانی‌های اتومبیل‌سازی‌ باشد چون در طول این مسیر موانعی مانند برف، باران، ابر، مه و پیچ‌های تند وجود دارد.

San Isidro De General Cartago
San Isidro De General Cartago

یکی از عوامل دیگر که در این جاده باعث بروز حادثه‌های دلخراش می‌شود ارتفاع جاده در نقطه بالایی بسیار بالاست و کمبود اکسیژن در آن مشهود است. سیستم عصبی بدن راننده نیز عکس‌العمل‌های مناسب را نشان نمی‌دهد بنابراین شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز حادثه در این منطقه است.

۱۰- جاده بزرگ تنه (هند)
این جاده که توسط امپراتور رشادشاه در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده از بنگلادش شروع شده و به سمت پاکستان می‌رود. طول این جاده بیش از ۱۵۰۰کیلومتر است که به‌صورت شرق به غرب امتداد دارد. البته اصلی‌ترین موضوعی که باعث بالا رفتن تلفات در این جاده می‌شود، تردد بسیار بالای آن است.

grand truck road
grand truck road

شما فکر می کنید جای چند تا از گذرگاهها و راههای ایران در این فهرست خالیست؟

منابع: روزنامه همشهری – traveltowork

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. سلهدگ

    ۴ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جاده برهان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حامد

    ۱۰ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (57 ديدگاه)

    فکر کنم تمام جاده های ایران از قلم افتاده اند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. هادی صمدی

    ۵ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جاده گیلوان,که از رودبار شروع میشه به سمت زنجان

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. جواد

    ۳ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جاده گیلوان از خیلی از این جاده های بالا هم خطرناک تره و هم وحشت آفرین تر

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Matin

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (208 ديدگاه)

      سلام …
      شمارو به جاده برقان کرج دعوت میکنم خیلی وحشتناک مخصوصا شب …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      جاده هراز وقتی میرسی به امل یه پیچ خطرناک داره خیلی شلوغ میشه……اون پیچه گارد ریل هم نداره….ما با سالارمون یه بار داشتیم رد میشدیم چرخمون گیر کرد لایه یک سنگ……..با لطف موتور2000تونستیم در بیایم اهان5کیلومتر به رینه مونده بود اونجا پیچ خطرناکه..یکی دیگه از خطرناک ترین جاده ها به نظرم جاده همدان به بانه مخصوصا3 نصفه شب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فرشید

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    شما جاده چالوس را دست کم گرفته اید….
    ادامه اش را توی جهنم ببینید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رهام

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    اینا جاده هاشون اینجوریه ما شهرامون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. hero

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سلام دوستان برخلاف عقیده خیلی ها جاده های ایران ایمن و مهندسی سازه
    منتها دست اندازاش زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. من

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (249 ديدگاه)

      فکر میکنم فقط ازاد راه ها مهندسی ساز باشن بخصوص اونایی که بخش خصوصی ساخته! تازه اوناهم گاهی مشکل ایمنی دارن مثل ازادراه پردیس که ظاهرا یه پیچ خطرناک توشه و تابلو هم اولش نداشته! پلیس یه مدت گیر داد ولی الان نمیدونم با وجود اون پیچ خطرناک چطور هنوز اسم ازادراه روشه شاید تعریف ازادراه رو عوض کردن یا جاده رو؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. فرهان

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    hero جان شوخی کردی دیگه نه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. parham

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    آره جاده طارم-منجیل خیلی خوف ناکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ROHAM

    ۱۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (727 ديدگاه)

    یه نگاه هم به گذرگاه های لرستان (حیف اسم جاده) بندازید خالی از لطف نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. shahab

    ۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    پس جاده های ایران چی.؟؟؟
    اونااون دنیا ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. اروین

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جاده طارم بنظرم خطرناکترین جاده دنیاست با نظر دوستان موافقم جاده چالوس تردد زیاد داره خطرناکه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا