ایستگاه خبر

خودروهای بالای 2500 سی سی با ارز آزاد

سازمان توسعه تجارت برای اولین بار فهرست کالاهای اولویت دهم را اعلام کرد و با شرط «حمایت از تولید داخل» و با هدف «جلوگیری از تجارت غیررسمی»، خواستار رفع ممنوعیت واردات این کالاها شد.

import cars

کیومرث کرمانشاهی، معاون کل سازمان توسعه تجارت در این باره با اشاره به اسامی کالاهای قرار گرفته شده در اولویت ۱۰ کالایی، گفت: در این فهرست کالاهای غیرضرور و لوکس قرار می‌گیرند.
وی با تاکید بر اینکه کالاهای اولویت دهم باید با رعایت «شرایط» از «ممنوعیت» خارج و «تعرفه‌بندی» جایگزین آن شود، گفت: ممنوعیت باعث می‌شود تا تجارت غیررسمی شکل گیرد و بنابراین بهترین راه، اعمال تعرفه برای کالاهای اولویت دهم است؛ مشروط بر آنکه حمایت از تولید داخلی در دستور کار باشد و ارز مورد نیاز کالاها نیز ارز منشاء خارجی یا ارز حاصل از صادرات باشد. وی تصریح کرد: نباید ممنوعیت واردات بر سر راه کالاها قرار گیرد، چرا که اگر این کالاها مورد نیاز کشور باشد، به هر طریقی از کانال‌های غیررسمی، وارد خواهد شد. برنامه سازمان توسعه تجارت این است که کالاهای اولویت دهم به جای «ممنوعیت»، «تعرفه‌گذاری» شوند تا ضمن اینکه از صنایع داخلی حمایت می‌شود، «رقابت‌پذیری کالاهای کیفی در بازار» نیز افزایش یابد.
1980e71e28b0f86f2a44adf5b7e9544b

 

از سوی دیگر، معاون اول رییس‌جمهور نیز در بخشنامه‌ای، شرایط ترخیص کالاهای اولویت ۱۰ دپو شده در گمرک را ابلاغ کرد که بر اساس آن، واردکنندگان این کالاها باید با استفاده از ارز آزاد، اقدام به واردات و همچنین سود بازرگانی دو برابری برای کالاهای وارداتی خود پرداخت کنند.

در متن این بخشنامه آمده است: به منظور تامین منابع طرح‌های زیربنایی و یارانه بخش‌های تولیدی و حمایت از تولید ملی، ترخیص کالاهای مشمول اولویت دهم که تا زمان ابلاغ این مصوبه به اماکن گمرکی و مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی وارد و برای آنها قبض انبار صادر شده باشد، پس از اخذ مجوز ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت (با ارز متقاضی و بدون تخصیص مجدد ارز) و اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و رعایت سایر قوانین و مقررات بلامانع است. سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی مکلف است برای این گروه از کالاها که به استناد ماده (۲۴) قانون امور گمرکی مشمول مقررات متروکه شده و در اجرای ماده (۳۳) قانون یادشده به آن سازمان، ارسال و تا تاریخ ابلاغ این مصوبه به فروش نرفته باشد، براساس این مصوبه اقدام کند.
بر این اساس، ترخیص کالاهای اولویت دهم دپو (انبار) شده در گمرک و مناطق آزاد به پنج شرط «داشتن قبض انبار»، «اخذ مجوز ثبت سفارش»، «اخذ حقوق گمرکی»، «دو برابر شدن سود بازرگانی» و «استفاده از ارز آزاد» بلامانع است.
منبع : روزنامه ی دنیای اقتصاد

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.
    خدشون هم نمیدونند که دارن چیکار میکنند یا میخوان چه کار کنند!!!

    ولی هر کاری بکنند اینقدر میدونند که اخرش مردم ضرر میکنند و خودشون هم سود.

    خدایا ریشه ی ظلم و نا عدالتی را بکن.

    ایران و المان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. slr722

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      هر روز یه قانون…هر روز یه قانون…

      بس کنید دیگه… خجالت بکشید…

      این مدیریت ضعیفه که هر روز حرفشون عوض میشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرش ایرانی

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (33 ديدگاه)

        گوشت حیوانات حرام گوشت!!!!!
        لیست رو خوندین؟؟
        آب گوجه فرنگی!!!
        کیسه!!!
        تیغ سلمانی!!!
        قاشق!!!
        الاغ!!!
        چرخ و فلک!!!!!!
        آبگرمکن!!!!
        اینا رو قراره وارد کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
        یعنی مسئولین عرضه تلقیح کردن دو تا خر رو ندارن که میخوان وارد کنن؟؟؟

        خدایا ببین با کیا شدیم 70 میلیون نفر…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. amir

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (66 ديدگاه)

        آرش ایرانی دوست عزیز تولید داخلی زمانی پیشرفت میکنه و از حقوق مصرف کننده زمانی حمایت و حفاظت میشه که رقابت و وارداتی با شرایط منطقی و محصولات با کیفیت و … وجود داشته باشه اگر برای تولید کننده داخلی با تعرفه بالای واردات و افزایش قیمت ارز و … بازار انحصاری ایجاد بشه تولید کننده داخلی هم که رقیبی برای خودش نمی بینی و بازار رو در انحصار خودش میبینه قیمت محصولاتش رو افزایش میده و کیفیت محصولاتش رو کاهش میده و احتکار و گرانفروشی و … میکنند مثل همین بلایی که خودروساز دولتی با بازار انحصاری سر مردم ایران اورده. خیلی از موارد لیست فوق جزو کالاهای مصرفی و مواد اولیه صنایع هستند مثل مواد نساجی و کشباف و قلاب باف و پوشاک و مواد خوراکی مثل ماهی و زیتون و کدو و نخود فرنگی و لوازم خانگی و جاروبرقی و لباسشویی و آبگرمکن و …. ممکن هست تمام کالاهای انی لیست در ایران تولید بشند و یا قابلیت تولید داشته باشند اما ایجاد بازار انحصاری و جلوگیری از واردات محصولات به نفع مصرف کنند و تولید کننده نیست و کشورهایی مثل کره جنوبی و ژاپن و …. هم با رقابتی کردن بازار داخلی کشورشون و واردات کالاهای درجه یک جهانی تولید کننده های داخل کشورشون رو وادار به تولید محصولات با کیفیت و به روز و جهانی کردند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. آرش ایرانی

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (33 ديدگاه)

        آخه “الاغ” که بحث رقابتی نداره که بخواد با واردات از خارج، تولید کننده داخلی رو مجبور کنه الاغ با کیفیت یورو4 تولید کنه.
        مثال از این دست زیاده
        ولی وقتی هنوز موتور ملی سمندمون آلمانی هست پس باید قبول کرد که واقعا خیلی چیزای پیش پا افتاده رو باید حالا حالاها وارد کنیم نه بخاطر رقابتی کردن بازار بلکه بخاطر اینکه توان تولیدشون رو نداریم ، یا بهتر بگم، یه عده مثل مسئولین ایران خودرو و سایپا بخاطر منافع شخصی مانع از شکوفا شدن استعدادهای این کشور شدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. amir

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (66 ديدگاه)

        فرض کنید من یک پرورش دهنده الاغ در ایران هستم و دولت برای من یک بازار انحصاری برای فروش الاغ ایجاد کرده و الاغ از خارج از ایران وارد ایران نمیشه و یا اگر وارد هم بشه هم قیمت فراری برای مردم تمام میشه در این شرایط من مسلما قیمت محصول خودم رو به دلیل انحصاری بودن بازار و نبود رقیب میتونم افزایش بدم و افزایش هم میدم و هر چی الاغ چفت و شل و معلول و…… دارم به مردم ایران و شما به 100 برابر قیمت واقعیش بفروشم و حتی با وجود بازار انحصاری الاغ های خوب وسالم خودم رو به کشورهای همسایه به یک سوم یا یک چندم قیمت صادر هم بکنم مثل همین کاری که الان خودروسازها و مابقی صنایع و …. که بازار انحصاری براشون ایجاد شده انجام میدند و با پول چند برابری که از فروش الاغ و بازار انحصاری الاغ در ایران نصیبم شده ثروتمند بشم.هر کالا و محصولی که شما تصور کنید بحث رقابت سر قیمت و کیفیت وجود دارد حتی الاغ هم نژاد ها و گونه های مختلفی دارد که با هم تفاوت های زیادی دارند چه از نظر قیمت و چه از نظر نوع کاربرد و کارایی و … در مورد ما بقی جانوران هم این بحث هست مثل سگ و اسب و شتر و گاو و …. که نژاد و… حرف اول رو در این پرورش جانوران مختلف میزنه و تفاوت گربه و سگ و … که داخل خیابان میبینیم با سگ و گربه و مابقی جانورانی که به فروش میرسند در همین نژاد و … هست که قیمت و اصالت و نوع کاربرد و … رو تعریف میکند.حتی در محصولات کشاورزی هم بحث رقابت و واردات باید وجود داشته باشه زمانی که تولید کننده داخلی رقیب برای محصولاتش نداشته باشه و قیمت سیب زمینی و سیب و برنج و هر محصولی که شما تصور کنید رو افزایش میده و کیفیت محصولات کشاورزیش رو کاهش.حتی در مورد محصولات کشاورزی و باغداری هم اگر بازار انحصاری برای تولید کننده محصولات کشاورزی توسط دولت ایجاد بشه و قیمت هر یک عدد میوه وارداتی هم قیمت 3 ماه حقوق من و شما بشه تولید کننده محصولات کشاورزی داخلی هم بنجل ترین و کرم خورده ترین و بی کیفیت ترین محصولات کشاورزیش رو به من و شما به 100 برابر قیمت تمام شده و واقعیش میفروشه و میوه های درجه یک خودش رو به کشورهای عربی و … صادر میکنه.هر محصول و کالایی که تولید میشه و خریدار و مصرف کننده دارد و تصور کنید در صورت ایجاد یک بازار انحصاری توسط دولت برای تولید کننده داخلی قیمتش افزایش و کیفیتش کاهش پیدا میکنه و در واقع در تمام دنیا واردات و ایجاد بازار رقابتی توسط دولت ها به عنوان یک ابزار به منظور حمایت از حقوق مصرف کننده و مردم و تشویق تولید کننده به رقابت و افزایش کیفیت و …. استفاده میشه و تواوتی وجود ندارد بین اینکه یک محصول در یک کشور تولید میشه و یا وارد میشه در هر صورت بازار باید برای وارد کنند و تولید کننده داخلی رقابتی باشه حتی اگر وارد کننده یک محصول هم انحصاری باشه و فقط یک برند از یک کشور در بازار وجود داشته باشه هم باز هم باعث افزایش قیمت محصول و کالای وارداتی و کاهش کیفیت و … میشه.مشکل بازار ایران و تولید در ایران این هست که بازار داخلی برای تولید کننده داخلی با وجود تعرفه های بالای واردات انحصاری شده و واردات هم در ایران انحصاری هست و تمام مشکل ما در ایران از همین انحصار دولتی موجود در واردات و تولیدات هست و اگر این انحصار در تولید و واردات برداشته بشه هم تولید کننده پیشرفت میکنه و هم از حقوق مصرف کننده و مردم دفاع شده و مردم به خواسته ها و ارزوهاشون و حقوق و حقوقشون میرسند همینوطور که کشورهای مختلف در سایه بازار آزاد و رقابتی در داخل کشورشون تونستند پیشرفت کنند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهیار

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (129 ديدگاه)

      داریم برمیگردیم به دوران تیرکمون فرض کنید طرف باید کلی پول به گمرک بده الاغ درجه 3 از چین وارد کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. HASSANBMW

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (396 ديدگاه)

      دلیلی دلره که براساس حجم موتور فیلتر میذارن؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. اسکالید

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ببینید چقدر فکر پشت این تصمیم گیری هاست :
      آب گوجه فرنگی ، گوجه فرنگی توی ایران تولید میشه بعد آبشو میخان وارد کنند ؟؟؟؟
      خب همین جا آبشو مردم درمیارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. احسان 16v

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (133 ديدگاه)

      با ارز مرجع وارد میکنن با ارز آزاد + 300 درصد گمرک+200 درصدم حق دلالی میفروشن به مردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۲ مهر ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اخه کدوم ادم خالی بندی گفته که گمرک 300 درصده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    دوست داشتم اگر پول دار شدم یه پرادو دو در 8سیلندر سفارش بدم ولی وقتی دیدم لکسوس با مارک خودش پرادو 8سیلندر ساخته ولی نمیشه واردش کرد ناراحت شدم!!دوس داشتم ببینمش!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سهیل

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودمو زدم به بی خیالی تنها راه همینه. در غیر این صورت فقط باید حرس بخوری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. pentagon usa

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    یه جایی از لیست بالا نوشته الاغ شتر خرگوش اخه مگه الاغ رو هم وارد می کنن؟! یعنی اینا رو هم نمی تونن داخل کشور درست کنن!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مارال

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (94 ديدگاه)

      چون تولید الاغ در داخل کشور جوابگوی مصرف داخلی نیست بنابراین الاغ را از قبرس وارد میکنند ، ضمن اینکه الاغ زیر 2500 سی سی است و از لحاظ آلایندگی از خودروهای هیبرید هم پاک تر است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (25 ديدگاه)

        بابا اطلاعات شما دست اوله ، دست مریزاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Esgh Mashin

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام

    آیا کسی اطلاع داره که در حال حاضر آیا ارز مبادله ای برای خودروهای زیر ۲۵۰۰ تعلق می گیره یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تا جایی که می دونم هیچکدوم از بازرگانایی که در حال حاضر تو این زمینه کار می کنن نتونستن ارز مبادله ای تهیه کنن و اکثرا از ارز آزاد استفاده می کنن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. aryamehr

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    دیگی که واسه ما نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه بزن ب بی خیالی بهترین راه همینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      عزیز دل انقدر زدیم به بیخیالی وضعمون این شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. عرفان

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    فک کنید اگه گمرکی رو بردارن و گمرکی نگیرن کی میاد این اشغالای ایران خودرو و سایپا رو بخره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. کرمانشاه

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    ما خودمونو گول میزنیم اگه بگیم کمرکی خیلی بیاد پایین یا حذف بشه اونوقت منبع درامد بعضی دوستان چی میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. km

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (679 ديدگاه)

      خب دوستان می تونن ماشینای با کیفیت تولید کنن که درامد داشته باشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. e_m

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    و باز هم خاک بر سر کتکله شمپت چلمنگ نکبت این مسوولان بکنن… .
    ..
    ..
    ..
    ..
    هم چنین بچه های بالا و دو گاری ساز عطیم کشور!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. عرفان

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    بچه ها یه سوال.هیوندای کوپه دیگه وارد نمیشه؟اگه وارد میشه قیمت 2013 چنده؟قیافه ی 2013 فرق کرده؟ اگه فرق کرده یه لینک بذارید برم ببینم. مرسی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کمیل

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (94 ديدگاه)

      دوست عزیز تولید هیوندا کوپه/تیبرون سال ۲۰۰۸ متوقف شده و با سیاست تولید یک خودروی کامل‌تر و بهتر جنسیس کوپه از ۲۰۰۸ تا به امروز تولید می‌شه.

      البته اینم بگم که هیوندا از سال ۲۰۱۱ خودروی ولاستر و با هدف پر کردن خلاء هیوندا کوپه داره تولید میکنه که یک اسپرت هاچ بک هست و من اطلاعی از ورودش به ایران ندارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. WWW.APARAT.COM/SPORTAGEMAN

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (86 ديدگاه)

        فقط منطقه آزادش هست که تقریبا در مناطق آزاد بعد از اسپورتیج،اپتیما،ریو صندوقدار و هاچ بک،فورد اج ..بیشترین فروشو داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. عرفان

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    یکی از بهانه ی مسئولان برای کم تر وارد کردن خودرو های بالای 2500 سی سی این است که هوا رو خیلی الودله میکنن. اخه یه نفر نیست بگه اخه لند کروز 4500 از پراید 1400 شما کم تر الودگی داره. امریکا پر از این ماشین خرکی هاست پس چرا هواش لا اقل از این تهران ما که پر از پرایده بهتره؟ ها؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (195 ديدگاه)

      یکی نیست به مسئولین محترم بگه که به جای بهانه آلودگی ماشین های حجم بالا، فکری به حال بنزین مصرفی تو کشور کنن که به درد چراغ نفتی میخوره.

      10 سال دیگه هممون به یه رقم سرطان مبتلا میشیم…
      میشیم محل کارآموزی دانشجوهای پزشکی دنیا که رو درمان سرطان آزمایش رومون انجام بدن… به خدا…!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علیرضا

      ۲ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مشکل از بنزینه.
      به ماشین چه ربطی داره اخه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. جلال

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    به امید روزی که در کشور ما هم شاهد پیشرفت باشیم……
    به امید روزی که هیچ وقت پسرفتی نداشته باشیم………
    خدایا کی میشه ما هم مثل خیلی از کشور ها بتونیم با دیگران رقابت کنیم……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ما هم همین آرزو را داریم ولی کو گوش شنوا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. reza

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    عجب!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد.ف

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (447 ديدگاه)

    آقا این بحث ماشین رو ولش کن لیست کالاها رو بخون، خیلی باحاله!
    ردیف شصت و نهم: ««اشیاء»»!!! جااااااااااان؟؟

    راستی یخچال و لباسشویی و .. هم وارداتش ممنوعه. یعنی باید یک یخچال ساخت ایران بخری که تا دو سال دیگه که مهمونته ۱۰ دفعه بدی تعمیر اساسی. (تجربه شده است)
    این قانون ۲۵۰۰ سی سی هم عجب چیز مزخرفی است؟ حالا هیچ ملاکی نبود همین حجم موتور؟؟ یعنی الان مثلا آلفارومئو 4C بیارند به قیمت خدا تومن، چون موتورش ۱.۷ هست (البته توربو) مجازه؟ اگر واقعا بحث لوکس بودن و خروج ارز هست که قیمت اینها کاملا مشخصه و قابل بررسی خوب به مثلا ماشین بالای ۴۰۰۰۰ دلار مجوز ندن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسن

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    اگه گمرک خودرو ورداشته شه دلار همون فرداش تا 5 تومن میره. راه حل عملی و کوتاه مدت برای افزایش کیفیت خودروها گسترش مناطق آزاد هست. انصافا باید تبریز رو ببینید کم کم داره می شه لاس وگاس چشم می چرخونی ماشین آمریکایی….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. WWW.APARAT.COM/SPORTAGEMAN

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (86 ديدگاه)

      و همچنین منطقه آزاد انزلی………دیروز در فصله 200 متر دوتا کامارو و موستانگ دیدم یا در روز حدود 20 تا اج میبینی یا کلی اسپورتیج،اپتیما و یا شورولت کروز……….هیچ تودوزی،تودوزی شورولت نمیشه {امتحان شده میگم}

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ahmad

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    ادم کفری میشه از دست این مسئولا .کاشکی تو افریقا به دنیا میومدیم تو ایران نه.کشوری با این همه معادن و منابع افتاده دستشون یه عده بی لیاقت نه میتونن یه ماشین خوب تولید کنن نه اجازه ورود ماشینای خوب با قیمت واقعی رو میدن .اخه ما اگه خواسته باشیم مسئول چینی داشته باشیم باید کیو ببینیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. عادل

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (171 ديدگاه)

    حمایت از تولید ملی..!!!!!!!!! ؟؟؟؟

    با این ماشین های درپیتی که میزنید.برید خجالت بکشید… به خدا توی این مملکت اونقدر جوونه با استعداد در طراحی ماشین وجود داره که اگه بخوان براحتی میتونن توی 5 سال صنعت خودروسازی ایران متحول کنن…ولی حیف که آقایان به فکر جیب خودشون هستن و اصلا به فکر مردم نیستن وبه علاقه ی اونها توجه نمیکنن.
    اگه صنعت خودروسازی شونو خوب کنن صد برابر ارز آوری برای خودشون داره …و کلی منفعت دیگه…. حیف …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. WWW.APARAT.COM/SPORTAGEMAN

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (86 ديدگاه)

      یکی شم خودم، 6 ماه پیش یه طراحی کردم به عنوان فورد موستانگ 2014 و دادم ایمیل کردن به شرکت فورد و امسال که خودروی مفهومی موستانگ ساخته شده کاملا طراحی من درش معلومه نزدیک 20 نفر شاهدم دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. فقیر

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    دوستان این مملکت رو باند بازیو رابطه و مافیا میچرخه و فکر نمیکنم مسئولین نوک سوزنی فکر مردم باشن والا وضع کشور غنی که تو دنیا جزو اولینها هست از هر نظر الا ….این نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. youzarsif

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    این اقلام توی نامه، گوشتو …. ،خیلی خنده داره.،اما داره اینو به ما می فهمونه که هنوز هستن کسایی که میخوان مردم راحت تر زندگی کنن حتئ با وارد کردن الاغ ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. احمد.ف

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (447 ديدگاه)

    گرچه اون موقع ما نبودیم ولی یادش بخیر!! :)
    http://www.khabarkhodro.com/detail.asp?id=229378

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. دایرزه

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنده در کار واردات خودرو هستم
    اخیرا سانتافه با موتور 2400 سی سی هم ممنوع شد . استاندارد ایراد موتوری گرفت و حتی خودرهای موجود در گمرک هم نگذاشتن ترخیص بشه در حالی که تا هفته گذشته ترخیص میشد
    در مورد اختصاص ارز هم که سالهاست با ارز آزاد خرید میکنیم اگر کسی از دوستان اطلاعات در مورد ورود با ارز دولتی دارد ما را در جریان بگذارید
    تشکر
    09173627865

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش ایرانی

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      مگه سانتافه 2400 سی سی وجود داره؟
      2700 سی سی کمترین حجمش بود که اوایل وارد میشد.
      یکم راهنمایی کنید.
      شاید تازه وارده
      مدل اروپاییشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saeid

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بله وجود داره در سایت bama.ir اگه بری 95 درصدشون 2400 سی سی است که به نظر من اصلا بدرد نمی خوره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. WWW.APARAT.COM/SPORTAGEMAN

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (86 ديدگاه)

        عزیزم فیس لیفتش اومده که دارای موتور 2.4 و 3.3 هست در دو شکل متفاوت شما می توانید در کانال من در آپارات فیلم های مربوط به آن را مشاهده کنیدsportageman

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. jalal

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (246 ديدگاه)

    حمایت از تولید داخل برای این که یه مشت آدم پول بیشتری گیرشون بیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سينا

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (217 ديدگاه)

    به به گل همیشه بهار، نبودی چن وقت. واردات که آزاد شد، مسیح هم که اومد، ذولفقاریم بیاد دیگه باید جشن گرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. skazi 68

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    پدال چی شده دیگه مطلب نداری خخخخخخخ

    موتور بزار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سینا

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    راستی پدال منبع این خبرت چیه؟ هرچی تو نت سرچ کردم مطلب مشابهی پیدا نشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سینا

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دیدم دنیای اقتصاد ولی اصن نپیچیده جایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ali

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    حراجش کردیم
    بیایید بخرید
    الاغ درجه 3 چین
    اصل واردات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امین

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    دیگه حالمو بهم زدن
    هر چند وقت یه بار یه حرفی میزنن که بگن ما هم هستیم و یه جلسه ای میگیرن و یه پولی به جیب میزنن

    واقعا نامردن
    واقعا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. فرید

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آقا واقعا دیگه شورشو دراوردین آخه بازار داخلی چی داره که مردم به اون دل خوش کنن غیر ماشین اشغال پراید که با قیمت بالا به مردم عرضه میشه و بقیه ماشین های سایپا هم حول موتور پراید میچرخند آقا مردم دلشون تو این کشور به چی خوش باشه مگه ما چی از کشورای دیگه کمتر داریم که نباید ماشین قوی سوار شیم تازه با اون همه گمرک الکی که رو ماشین کشیده شده بازم مردم بدبخت میخرن حالا دارین همونم بر میدارین؟ واقعا متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا