ایستگاه خبر

سرنوشت بازار خودرو پس از لغو تحریم‌ها

در حالی که صنعت خودرو یکی از اولویتهای اعلامی برای لغو تحریم در مرحله اول است، انتظارها از تأثیر این عامل در بازار ایران به شدت متفاوت است. روزهایی که قیمت خودرو روی ابرها پرواز می‌کرد، یکی از بزرگ‌ترین توجیهات خودروسازان در افزایش شدید قیمت‌ها، تحریم و عدم دستیابی به قطعات وارداتی و مراودات مالی بین‌المللی بود. اما اکنون که زمزمه لغو تحریم‌ها شنیده می‌شود، مقاومت‌ها در برابر کاهش قیمت از همین حالا آغاز شده و علل افزایش قیمت را نه تحریم بلکه بیشتر عوامل داخلی نظیر افزایش قیمت مواد اولیه و عدم پرداخت تسهیلات توسط دولت بر می شمارند.

دهن کجی قیمت خودرو به مصرف کنندگان
دهن کجی قیمت خودرو به مصرف کنندگان
اتحادیه اروپا قرار است از ابتدای دسامبر، تحریمهای خود را بر ضد ایران لغو نماید. اولین آثار این تصمیم، بازگشت شرکت‌هایی چون رنو و پژو به ایران خواهد بود. امکان تأمین مستقیم قطعات باعث تولید دوباره و رونق محصولاتی چون تندر، مگان و انواع پژو خواهد شد که افزایش قیمتی بی رویه یافته‌اند. مخصوصاً تأمین گیربکس‌های اتوماتیک، می‌تواند منجر به کنترل تقاضای بازار برای این خودروها و کاهش فاصله قیمتی این مدل‌ها با نمونه های گیربکس دستی شود. با این وجود، در تعامل دوباره با این خودروسازان، بهتر است تجارب پیشین بیشتر مد نظر قرار گیرد تا شرکایی منفعت طلب و بدون فایده چون پژو را دوباره این چنین پر و بال ندهیم. امکان حضور شرکتهای آمریکایی و ژاپنی نیز می‌تواند تأثیر مستقیمی در بهبود روند انتقال تکنولوژی و دانش فنی تولید خودرو به شرکتهای ایرانی باشد و مصرف کنندگان نیز تمایل بیشتری به چنین برندهایی ابراز می‌کنند.
در سوی دیگر، خودروسازان که به علت افزایش قیمت و سایر مشکلات، تیراژ تولید خود را از دست دادند و بدین علت زیانهایی نیز متوجه آن‌ها شد، همچنان تمایل به حفظ و حتی افزایش قیمت‌ها دارند. با این وجود، بازار خودرو ایران نشان داده که کشش چنین قیمتهایی را ندارد و خودروسازان نیز باید با یک دیدگاه منطقی با کاهش مناسبی در قیمت‌ها و افزایش کیفیت در کنار کمیت، زیان خود را جبران نمایند.

رنو مگان، یکی از منتفعین رفع تحریم
رنو مگان، یکی از منتفعین رفع تحریم
با رفع کامل تحریم‌ها، آزاد سازی ذخایر ارزی ایران باعث خواهد شد که قیمت دلار به طرز قابل توجهی سقوط کند. گرچه منافع بخشهایی از بازار و حتی صادرکنندگان، حکم می‌کند که این افت قیمت زیاد نباشد، اما رونق دوباره صنعت و اقتصاد، بدون شک باعث افزایش ارزش پول ملی خواهد شد و این به مفهوم کاهش هزینه مواد اولیه و تولید است. اگر قطعات این پازل به درستی در کنار هم قرار بگیرند، قیمتهای نهایی نیز کاهش چشمگیری را تجربه می‌کنند. خودروهای وارداتی نیز از این امر مستثنی نیستند و با افزایش ارزش ریال، قیمت آن‌ها نیز کاهش خواهد یافت. انتظار برای کاهش قیمت می‌تواند بازار خودروی ایران را تا شش ماه دیگر و مرحله دوم کاهش تحریم‌ها به اغما ببرد. همچنان سال گذشته که اظهارات رئیس شورای رقابت برای کاهش قیمت خودرو (هر چند غیر واقعی) اما با تأثیر بالایی باعث توقف خرید خودرو شده بود، این بار نیز می‌توان چنین روندی را به انتظار نشست. این در حالیست که خودروسازان از مردم خواسته‌اند تا همانند لغو تحریم‌های خارجی، دست از تحریم داخلی خرید خودرو هم بردارند تا بازار خودرو دوباره رونق یابد غافل از آنکه برای رونق این بازار باید خود خودروسازان آستین را بالا بزنند و قیمت‌ها را کاهش دهند.

خودروهای خارجی و کاهش قیمت در صورت رفع تحریم ها
خودروهای خارجی و کاهش قیمت در صورت رفع تحریم ها
انتظار و پیش بینی خود از بازار خودروی ایران را در ماه‌های پیش رو با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۴۹ دیدگاه‌ها

  1. km

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    تازه میگن قراره 10 آذر یه همچین روزایی شرکت های مطرح خودروسازی دنیا به ایران بیان و شاید نمایندگی رسمی خودشون رو اینجا افتتاح کنن که این باعث میشه قیمت خودروهای لوکس وارداتی و کلا قیمت خودرو به شدت پایین بیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود.

      خداکنه ارزون بشه.میدونم که نمیشه.ولی چیکار کنیم.این

      خداکنه پژو نیاد ایران.اشغال ساز منفعت طلبه بی همه چیز.

      امیدوارم اگر دودوزه بازی دارن در میارن صنعت خودرومون نابود بشه.

      سودجویای تنبل.

      یکی از بزرگترین خیانت ها و اجهاف های اینها تو این 30 سالبه مردم تو

      صنعت خودرو بود.

      خوب اشغال هایی کردن تو پاچمون.

      بویی از انصاف نبردند.

      ((( ایران و المان )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام*

        ۵ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (218 ديدگاه)

        من نمیدونم این اشغال سازای داخلی چرا اعلام ورشکستگی نمیکنن.با این بازار خراب اینا چجوری دارن هنوز کار میکنن.ولی فکر کنم نفسهای اخرشونو میکشن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. احسان 16v

        ۵ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (133 ديدگاه)

        میلاد بنز و آلمان چقدر نظر میدی تو پسر خوشم میاد رمان مینویسی هر بارم هر مطلبی رو تو پدال باز کردم دو سه تا نظر تو بود ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. slr722

      ۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      […]

      تا الان تخم مرغ هم ارزون نشده…

      موج منفی نمیدم اما اگه هم بیاد پایین خیلی کم میاد…

      مگان از 88 میلیون میشه 80 تومان همه میگن 8 میلیون کاهش قیمت…

      اما هیشکی نمیگه 30 تومان بود این ماشین…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. km

        ۵ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (679 ديدگاه)

        اینو که همه میدونن الآن آرزوی مردم اینه که قیمتها برگرده به روال سه چهار سال پیش. هیچ کسی انتظار پیشرفت نداشت. تو این چندین سال همه چیز نابود شد که جبران کردنش شاید بیش از نیم قرن طول بکشه.
        از ماست که بر ماست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

        ۵ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود اس ال ار.

        کجایی تو پسر؟؟؟

        نبودی کسی اینجا نمیگفت انگلیس.انگلیس.

        ((( ایران و المان )))

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. فقط سری۳

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (129 ديدگاه)

    من فکر نکنم خودرو سازها قیمت رو کاهش بدن اگر هم بدن جزعی چون این قیمت بهشون مزده داده .خوششون اومده. من که تا پولم به ماشین وارداتی نرسه ماشین نو نمیخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. توبی

      ۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      احسنت ، اگه همه دست به دست هم بدیم و خودروی داخلی نخریم یا حداقل بریم کار کردشو بخریم بلاخره این خودرو سازهای داخلی ورشکست میشند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. فقیر

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    دوستان محاله این امر اتفاق بیفتهچون اینا تو این سی سال سودهای هنگفت وکلانی به […]رسوندن و دولت محاله همچین گاو شیرافشانی رو رها کنه یا بخواد به فکر مردم ومشتریهاش باشه اینجا ایرانه همه دنبال جیب خودشونند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محسن . ک

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    باید خیلی ساده باشیم که به امید داشته یاشیم این بچه های لوس دولت (خودرو سازان) قیمت ها را با این حمایت های بی شاعبه کاهش دهند.
    قیمت تک فروشی بی ام و سری 3 در اروپا 300 هزار دلار است، یعنی با دلار 3000 تومانی و مالیات 100% باید 180 تومان در ایران قیمت داشته باشد که الان بالای 250 تومان است. چرا؟
    چون انتظار از نسبت کیفیت به قیمت در بازار ایران به شدت پایین آمده است و برای خودرو با کیفیت حاشیه قیمتی بالاتر از قیمت اصلی ایجاد شده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (94 ديدگاه)

      البته منظورتون 30 هزار داره دیگه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن . ک

        ۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (42 ديدگاه)

        بله. دقیقا همان 30 هزار دلار

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. امیرحسین

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    تو یکی از مناظره های تلوزیونی یکی از مسئولان راهنمایی رانندگی کشور به یکی از مدیران خودرو سازی کشور گفت شما نمیدونین ماشینای تولیدی شما با راننده ها تو جاده چیکار میکنه .شاید ساده ترین سیستمی که بیشتر کمپانی ها تو ماشیناشون استفاده میکنن سیستم کنترل پایداری باشه( در کشور دوست داشتی و عزیز ما فقط یک موتور با یک بدنه )
    این که هیچی ولی چرا باید هنوز ماشینی مثل پژو 405 با این موتور که با حد اقل بازده و حداکثر مصرف سوخت هنوز تولید بشه.
    کمپانی های دیگه با حجم موتور مشابه چه قدرت هایی که از ماشیناشون دریافت میکنن که هیچ با چه مصرف سوختهای پایینی . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (173 ديدگاه)

      بله واقعا پزو ماشین زده از موتور 1.6 لیتر 197 اسب بخار قدرت کسب میشه ولی پزو پارس 1.8 لیتری 110 اسب بخار میده اونم با چه مصرفی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. mahsa

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    من فک کنم با شکستن تحریم قیمت محصولات کارخانه های خصوصی تازه بالاترم میره از اونجای که حقوق کارمندا 2یا شاید 3 برابر میشه و حتی ممکنه 4 برابر بشه در نتیجه تورم میشه و اصناف وتولیدی های محترم قیمتارو بالا میبرن مگه این که دولت نذاره اما با پایین اومدن قیمت دلار حتما قیمت خودرو های وارداتی پایین میاد البته خداکنه اخر این شاهنامه خوش باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سید علی

      ۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      عزیزم،برادرم!آخر شاهنامه به هیچ وجه برای ایرانیها خوش نبوده!لطفا این ضرب المثل غلط رو که اعراب با نفوذ کشور وارد فرهنگمون کردن استفاده نکنید
      با پوزش
      نکته ای ساده اما بسیار مهم بوده
      واسه سرنوشت قیمت خودرو هم فقط باید از خرید دست نگه داشت و صبر کرد تا ببینیم چه میشود
      اگه با این جمعیت زیادمون یه کمپینی حداقل تو صفحه های اجتماعی تشکیل بدیم میتونه مؤثر تر باشه
      در پناه یزدان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. اسی 2160

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    خداکنه ماشین ارزون شه ولی ارزون نمیشه چون تو ایران هرچی گرون شده دیگه دیگه پایین نیومده مثال تو 29 سالته میتونی 20 ساله شی ماشین هم همین طوره پایین نمیاد اگه بیاد خیلی جزیی خوش بحال سرمایه دار ها گرونی براشون مهم نیست این با هستیم که تو گل افتادیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. زیگما

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    پدال پاک کردیااا ناقلا ;)
    بنظر من دولت به اصطلاح تدبیر(…)باید دست دولت در خودروسازی رو قطع کنه.حالا هم که با دنیا دوست شدید بهترین کار اینه بعد از خصوصی سازی خودروساز هارو بفروشین به یه کمپانی بین المللی.مثلا من شنیدن چنرال متورز برای خرید ایران خودرو اعلام آمادگی کرده.کرایسلر هم برای یکی دیگه.تعرفه واردات هم بر دارن.خواهید دید بازار چجوری رقابتی میشه.و طبق یه اصل ساده بازار رقابتی=کمترین قیمت ممکن.مثلا سه تا میوه فروشی تو محله شما هست.اگه یکی با قیمت پایین تر میوه بهتری رو بفروشه خب بقیه میوه فروشا هم برای بقای خودشون مجبور میشن کیفیت و قیمتشون رو بهتر کنن.به همین سادگی!!ولی کیه که گوش کنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      درسته. یه علت مقاومت این شرکتها در مورد قیمت بالا و کیفیت پایین اینه که عمده سهامشون دولتی هست. اگر خصوصی واقعی بود این اوضاع نبود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد ر

      ۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (61 ديدگاه)

      نظر شما کاملا درسته اما باید در ایران فرهنگ سازی بشه الان این حرف را به هر کسی بزنی میگه باید خودرو ملی رشد کنه ما هم سال دوم دبیرستان یه معلم دفاعی داشتیم به نام هدایت طرز فکرش اینجوری بود مثلا می گفت سمند در دمای سیبری دوام میاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۵ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        بله با ایشون آشنایی کامل دارم.اگه بتونم ایشون رو پیدا کنم حتما از حرفاشون براتوت فیلم میگیرم تا کمی بخندین. میگفت تنها3 خودرو در سرمای سیبری دووم میاره.یه بنز یه تویوتا و سمند.من هاج و واج نگاش میکردم.بنظرتون در پاسخ به این افراد باید چی گفت؟این جور آدما خون آدمو به جوش میارن.یه چیز دیگه که برای ثال در زمینه خودرو میگه اینه.میگه چون ما باید صنعت خودرو داشته باشیم و استقلال داشته باشیم و همه هم باید خودرو داشته باشیم پس مردم باید خودروی بی کیفیت بخرن و حمایت کنن.چه پاسخی برای چنین آدمی مناسبه؟من که فکر نمیکنم با وجود این آدما پیشرفت کنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. رضا44

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    چرا باید به ماشین های اهد بوق سایپا و ایران خودرو فلان قدر پول بدیم که نه خوشگلی دارن نه سواری خوبی دارن نه ایمنی نه آسایش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رضا44

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    خدا کنه قیمت ماشین بیاد پایین ولی نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. milad

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    فعلا که اکثر نمایشگاه های ماشین میگن ماشین های خارجی نخرید که خیلی پایین میاد.این چیزی هست که دیگه خودشون که تو بازارن میگن.خودروهای داخلی بی کیفیت هم که با این نرخ ها کسی نمیخره حالا هرچی میخواد بره بالا.اونقدر گرون بکنن که..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امید

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (87 ديدگاه)

    اینا هیچوقت قیمتهارو سر جای اول نمیااااااااااااااااارن—هیچوقت حاضر به کاهش قیمت نیستند—میگید نه! نگاه کنید……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. cts

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اقا اینقدر نگید قیمتا نمیاد پایین اگه کسی نخره( که با این شرایط نمی تونن بخرن) یه اتفاقی میفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. صفا

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    حالا زمان اون هست که این خودروسازان داخلی اون روی وقیح خودشون رو نشون بدن- اونها فقط دنبال بهانه بود برای بالابردن قیمتها و سرکیسه کردن بیشتر مردم – حالا که فقط زمزمه کاهش هست دارن از همین الان مقاومت میکنن
    واقعا وجودشون کثیفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. reza

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    رییس یکی از همین فرغون سازا گفت تاثیر تحریم ها کمتر از 30 درصد بوده. پس انتظار کاهش قیمت نداریم ازشون.
    باید همچنان مردم از اینا نخرن تا ورشکست بشن. خیلی پر رو هستن به خدا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. yedoost

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بابا یعنی یک بار دیگه میشه پراید 7 میلیونی بخریم؟؟؟؟
    عمرا اگه همچین اتفاقی بیفته …. کاهش قیمت 500 ت تا 2 میلیون کاهش میدن…
    میگی نه حالا ببین ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. اشكان

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    فتاحی روز جمعه، ۲۴ آبان در گفتگو با سایت خبرآنلاین “آزادسازی واردات خودرو” و استفاده “از فناوری و دستگاه‌های جدید معاینه فنی” را راهکارهای دیگر حل این مشکل خواند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. اشكان

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    عضو کمیسیون بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا استانداردسازی باعث افزایش بیشتر بهای خودروهای داخلی نمی‌شود گفت: «موضوع و حرف دقیقا همین جاست. چرا باید مصرف‌کننده برای خودروهای ناامن و آلاینده این میزان هزینه کند؟» “””حرف ملت ما این است دگر مسوولین بشنوند”””

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. اشكان

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    sorena330 کاملا موافقیم با شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (623 ديدگاه)

    دورود به همه دوستان
    نظراتتون رو خوندم
    با اونایی که میگن قیمت پایین نمیاد مخالفم
    با اونایی که بر اساس عرضه تقاضا (بازار منطقی و سالم ) نظر میدن مخالفم چون بازار خودرو ما فاسد هست کلا تمام سیستم اقتصاد مملکت ما فاسد هست همینطور گردانندگان صنایع
    اما با اونایی که میگن بهتر مردم علیه خودرو سازان کمپین ایجاد کنند و به بیان ساده تر خودروسازان (ببخشید دلالان) رو تحریم کنیم و به تحریم ادامه بدیم موافقم
    چند نکته هست که دوستان باید بدونند
    1 در صورت ورود خودرو سازان خارجی باز هم از نظر قیمت تفاوتی به حال مصرف کنندگان نمیکنه چرا که مافیای خودروساز (ببخشید دلالان) داخلی مانع از این میشوند که شرکتهای خارجی با قیمت و شرایط رقابتی وارد بازار بشوند
    2 در صورتی میتوان گفت که ما یک بازار رقابتی داریم که دست فاسد دولت و یک عده جنایتکار از بازار خودرو کوتاه بشه
    3 زمانی بازار رقابتی واقعی میشه که نرخ ارز متعادل بشه یعنی قیمتی معادل هزار تومان یا پایین تر قیمت فعلی واقعی نیست و خود دولت قیمت دلار رو برده بالا تا دلار رو به مردم بفروشه و از این طریق با وارد کردن فشار به مردم تامین مالی بشه پس قیمت 2 الی 3 هزار تومان فریب محض مردم هست دوستان لطفا فریب رسانه ها و بازار و دولت رو نخورید (البته دولت قبل که میراثش به دولت فعلی انتقال پیدا کرده و دولت فعلی هم زیاد بدش نمیاد از این قیمت دلار)
    4 رفتار مصرف کننده از نظر تولید کننده (ببخشید منظور این دلالان داخلی ایران خودرو و سایپا و….) تعیین کننده نوع بازار هست دوستان 4 الی 5 سال قبل میگفتیم قیمت پژو یا سمند بیشتر 4 میلیون نیست اونقدر خوار و ذلیل شدیم که دوست داریم مثل پژو ، بیاد نزدیک 15 میلیون و کلاهمون رو بالا بندازیم و قربون صدقه خودرو ساز و دولت بریم. یادم هست 4 سال قبل میگفتیم یک نیسان یا یک ماشین خوب هیوندای رو میتونیم با 18 الی 20 میلیون بخریم خوب چه بلایی سرمون اوردند که الان میگیم مثلا هیوندا 200 میلیون هست نمایشگاه داران میگن نخرید میاد پایین یک سوال ببینم پیمونه پرش رو در نظر میگیریم میاد تا قیمت 30 الی 40 میلیون؟
    بهتر یه خورده کمتر به شعور خودمون توهین کنیم و یک فکر اساسی کنیم
    دوستان ورود خودرو سازان خارجی دردی از ما دوا نمیکنه،وقتی خودمون کاری نمیکنیم و منتظریم دیگران برامون کاری بکنند خوب قطعا هیچ تغییری در وضیعت فعلی ایجاد نمیشه و وضع روز به روز بدتر میشه
    دوستان من قبلا هم گفتم ما تو ایران چیزی به عنوان صنعت خودرو سازی یا خودرو ساز نداریم اینها یک مشت دلال حیون صفت هستند که فقط ادای خودرو سازها رو درمیارند و خون مردم رو گرفتند تو شیشه و مثل زالو خون مردم رو دارند میمکند
    تنها راه اینه که این به اصطلاح خودرو سازها رو تحریم کنیم تا از این صنعت برند
    باهم متحد باشیم
    سپاسگذارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۵ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      درود بر تو مهدی عزیز ، کاملا درسته و موافقم . از همه خواهش میکنم اگر واقعا شان و لیاقت خودشون رو بالاتر از این ماشینای آشغال میدونن و اگر واقعا معتقدند شعورشون بیشتر از اینه که یه گاری مثل محصولات خانواده 405 یا پراید رو به قیمت گزافی بخرند ، به جای حساب کردن لحظه به لحظه دلار و به امید سیاست های دولت نشستن ، فقط و فقط روی خودتون حساب کنید و به نخریدن ادامه بدین ، نمیدونم تعداد کسانی که مثل ما فکر میکنن چند نفره و چقدر طول میکشه از این کار جواب بگیریم ولی این تنها راهه هرچقدر که میخواد طولانی باشه ولی این تنها راهه . همه ما مقصریم ، اگر همون موقع که پراید 3 تومن تموم میشد و ما 7 تومن میخریدیم تحریم میکردیم ، هیچ وقت پراید به 10 تومن هم نمیرسید چه برسه به 20-15تومن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (623 ديدگاه)

        دورود حمیدجان
        با شما موافقم
        سپاسگذارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. حمید

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (645 ديدگاه)

    خودرو سازها اصلا بدشون نمیاد از تحریم و گرون شدن دلار و مواد اولیه ، هر اتفاقی که تو ایران میفته مردم ضرر میکنن . پژو رفت چی شد ؟ هیچی ، ایران خودرو سهمی که به پژو میداد رو زد بر بدن ، بجای فرانسه از چینی ها قطعه خرید ارزون تر ، بقیه پول قطعه رو بازم زد بر بدن ، دلار گرون شد ، یه مدت با ارز مرجع وارد کرد با قیمت آزاد فروخت ، بقیش رو زد بر بدن ، بعدش گفت ارز نمیدن اختلاف هزار تومنی ارز رو به اندازه 1500 تومن کشید رو ماشین این وسط 500 زد بر بدن ، تورم 40 درصد بود ماشین رو 80 درصد گرون کرد ، 40 درصد باز زد بر بدن ، و کلا زد بر بدن!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حمید

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (645 ديدگاه)

    مدیر عامل سابق تویوتا یه مصاحبه ای کرده بود ، تو مصاحبش ازش پرسیدن آرزوی شما چیه ؟ گفت میخوام مدیر عامل ایران خودرو باشم !!!!! میخوام بدونم چطور ممکنه ماشینی که تولید میکنم رو به 3 برابر قیمت بفروشم ، تازه پول رو بگیرم بگم ماشین رو 6 ماه دیگه تحویل میدم ، بجای 6 ماه یکسال بعد تحویل بدم و منت بذارم که مدلش رفت بالاتر باید ممنون باشید ، تازه اون رنگ رو نداریم این رو ببر ، اون آپشنش هم نداریم این یکی رو ببر ، بعدش چپ و راست خراب شه و قطعه یدکی بفروشم ، یکسال بعد رنگش پوست پوست شه دوباره رنگ کنم یا اتاق عوض کنم و ….
    چطور ممکنه ورشکست شم؟؟؟ آرزوم اینه که مدیرعامل ایرانخودرو باشم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Alpacino

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    قیمتا که 100% پایین میاد ولی 6ماه تا 1سال دیگه
    ولی فکر نکنم مثل قدیما بشه دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      ای خدااااااااااا چقدر ملت ما ساده هستن.بشین تا بیاد پایین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. یه پسل باهوش

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    الان کسی ماشین ایرانی نمی خره

    همه با رنچ قیمتی پایین رو اوردن به ماشینای چینی

    من فقط امیدوارم قیمت دلار بیاد پایین تا خودرو ارزون بشه

    حالا ایرانخودرو اصلا سمند رو هر قیمتی که دوس داره بفروشه

    در ضمن با افتـــــــــــــــــــخار

    متشکریم دکتر روحانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امین از البرز

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    واسه یه یده مهم نیست که قیمت خودرو بیاد پایین یا بره بالا همسایمون بنز سی 200 2012 خریده من بدبخت 206 صندقدارخز دارم بسوزه پدر بی پولی رو که از دنیا عقبم با سر افتادم تو گل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. میلاد

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    ب نظر من سیاست اون کله گنده های به اصطلاح خودرو ساز نمیزاره به این سادگی قیمتا بیان پایین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محسن.د

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    نمیخوام بدبین باشم ولی مطمئنم شرکتهای خودروسازی ما به این راحتی کنار برو نیستن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. sepi

    ۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قصه ی ارزونی مثل ترمیم زخم میمونه !!!!
    خیلی راحت وسریع زخمه ایجاد میشه ولی خوب شدنش خیلی طول میکشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. احمد.ف

    ۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (447 ديدگاه)

    کار از ریشه خرابه، بحث تحریم و دلار و … نیست. الان نهابت هدف اکثر مسئولین اینه که فقط قیمت یک کم بیاد پایین، همین! گاهی هم میگن کیفیت ولی منظورشون از کیفیت اینه که ماشین دیر خراب بشه، همین! هیچ چیز اضافه‌تری در کار نیست، به قول معروف خوبه فقط وقتشو بیشتر کنین.
    اون چیزی که از ماشین و برندهای مختلف دنیا و طراحی و لذت سواری و … در ذهن امثال بنده هست با آنچه در ذهن سیاست مداران و سیاست گذاران مرتبط هست مثل فرق نظر گالیله است با دادگاه تفتیش عقاید! پس ذهنیات ما در حد ذهنیات خواهد ماند، فعلا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. vahid

    ۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    اون موقع که تازه خودروسازی تحریم شده بود خودروسازان می گفتند تحریم ها باعث یه سری مشکلات شده وباعث ضرر کردنشون شده وما مجبوریم قیمتو ببریم
    بالا حالا که حرف از رفع تحریم هاست (البته رفع تحریمها هنوز درحد حرفه ومعلوم نسیت صحت داشته باشه وانجام بشه)میگن 20 درصد مشکلاتشون
    از تحریمها بوده یعنی دارن میگن قیمت ماشین پایین نمیاد…!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا