ایستگاه خبر

خیز دوباره قیمت های خودرو

هنوز یک هفته از مرحله اول (!!!) افزایش رسمی قیمتهای خودرو نگذشته که بازار پر تلاطم و تشنه خودرو خیز خود را برای موج دوم آغاز نموده است. در این میان گفته های خودرو سازان مبنی بر افزایش قریب الوقوع و دوباره قیمتها و این نکته که این افزایش بیشتر از مرحله اول خواهد بود، به نوسان اخیر کمک کرده است.

پژو 207i
پژو ۲۰۷i که همانند انواع ۲۰۶ ماههاست تولید نمی شود
با توجه به نرخ فعلی ارز و همچنین کاهش شدید یا توقف تولید بسیاری از خودروهای پر تقاضای بازار، پیش بینی بهبود سریع در این آشفته بازار نمی شود. مخصوصاً اینکه خود خودروسازان و عرضه کنندگان خودرو، منتفع بزرگ و عامل این گرانی ها نیز می باشند. هفته گذشته از جریمه ۱۱۱ میلیاردی یک وارد کننده بزرگ خودرو بواسطه واردات با ارز دولتی و فروش با قیمت آزاد در کنار سه وارد کننده بزرگ دیگر نیز اخباری منتشر شد. اما خبر افزایش شدید در قیمت خودروهای وارداتی بر اساس نرخ بازار آزاد ارز و تلاش برای افزایش تعرفه واردات به میزان ۳۰۰ درصد هم ذهن فعالان صنعت خودرو را درگیر خود کرده بود.
اگر انتشار قیمت خودرو نیز همانند قیمت ارز ممنوع نشود باید قیمتهای این هفته را بدین ترتیب به اطلاع شما برسانیم:
در بین خودروهای وارداتی این هفته هیوندایی سوناتا ۹ میلیون تومان گران شد و هم‌اکنون ۱۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رود. آزرا هم ۱۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و برای خرید هیوندایی IX55 نیز باید ۱۷۰ میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع از جهش ۱۰ میلیونی این خودرو حکایت دارد. هم اکنون کیا اسپورتیج نیز ۱۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و این موضوع نشان می‌دهد اسپورتیج ۵ میلیون تومان گران شده است. سراتو هم به قیمت ۸۰ میلیون تومان رسیده و سوزوکی کیزاشی نیز ۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این دو خودرو به ترتیب هشت و ۲۰ میلیون تومان رشد قیمت در هفته جاری داشته‌اند. همچنین تویوتا اوریون نیز ۱۱۵ میلیون تومان قیمت دارد و کرولا هم ۹۰ میلیونی شده است.
در بین خودروهای داخلی نیز برخی اعضای خانواده پژو باز هم این هفته گران شدند. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر ۲۰۶ تیپ ۲ با توجه به افزایش قیمت پنج میلیون تومانی خود، ۳۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد!
در بین دیگر مدل‌های ۲۰۶، تیپ ۶ نیز رشد قیمتی چهار میلیونی داشت، به نحوی که هم‌اکنون ۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین از بازار مدل‌های صندوق دار پژو ۲۰۶ نیز خبر می‌رسد که آنها هم با افزایش قیمت در هفته جاری روبه‌رو بوده‌اند. در حال حاضر ۲۰۶ مدل V8 قیمتی برابر با ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد که این موضوع از رشد قیمت چهار میلیونی آن حکایت می‌کند.
همچنین مدل V9 نیز که اتومات به حساب می‌آید و گران‌ترین مدل ۲۰۶ است، هم‌اکنون ۴۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد V9 سه میلیون تومان رشد قیمت داشته است. در کنار افزایش قیمت برخی مدل‌های ۲۰۶، پژو ۲۰۷i هم افزایش قیمت را تجربه کرد و چهار میلیون تومان گران شد. به گفته فعالان بازار، هم‌اکنون ۲۰۷i اتوماتیک قیمتی برابر با ۴۴ میلیون تومان دارد، حال آنکه هفته گذشته چهار میلیون تومان ارزان شده بود. در بین دیگر محصولات ایران خودرو، در حال حاضر پژو ۴۰۵ دوگانه سوز قیمتی برابر با ۲۱ میلیون تومان دارد و این موضوع نشان می‌دهد ۴۰۵ نتوانسته ثباتی نسبی در قیمت داشته باشد. این خودرو همچنین در مدل TU5 قیمتی برابر با ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. از بازار پارس نیز خبر می‌رسد قیمت مدل سال آن به ۳۰ میلیون تومان رسیده و مدل دوگانه سوز آن نیز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پارس نیز افزایش قیمتی چند میلیونی طی هفته جاری داشته است.
در بین مدل‌های سمند نیز در حال حاضر سمند SE با قیمتی معادل ۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رود و مدل EF7 هم ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این دو مدل از سمند به ترتیب چهار و دو میلیون تومان رشد قیمت داشته‌اند.
اما به سراغ تک شاسی بلند ایران خودرو یعنی سوزوکی گراند ویتارا برویم، خودرویی که ۹۵ میلیون تومان در مدل فول خود قیمت دارد و کلاس ۵ آن نیز ۸۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما در بین دیگر خودروهای داخلی، این هفته مگان باز هم گران شد. این خودرو هم‌اکنون ۵۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این موضوع از رشد قیمت یک میلیون تومانی مگان طی هفته جاری حکایت دارد.
ماکسیما هم در این هفته افزایش قیمت را تجربه کرد و هفت میلیون تومان گران شد. این خودرو در حال حاضر ۸۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به گفته فعالان بازار، پراید ۱۱۱ نیز هم‌اکنون ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و مدل ۱۳۲ آن نیز ۱۲ میلیون تومان به فروش می‌رود. تندر-۹۰ نیز ظاهراً به مرز ۲۶ میلیون تومان رسیده است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

قیمت خودروها در بازار آزاد (تومان)
تندر E2 فول
۲۶,۲۰۰,۰۰۰
مگان اتومات فول آپشن
۵۹,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱
۱۳,۵۰۰,۰۰۰
سوزوکی گرند ویتارا کلاس ۸
۹۵,۰۰۰,۰۰۰
نیسان ماکسیما اتومات
۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سوزوکی کیزاشی
۹۵,۹۰۰,۰۰۰
نیسان تیانا فول
۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس اتومات
۳۲,۵۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتومات
۴۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۶
۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲
۳۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ V8
۳۴,۵۰۰,۰۰۰
جیلی EC7
۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33
۴۷,۰۰۰,۰۰۰
هیوندای سوناتا ۲۰۱۳
۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۰۳ دیدگاه‌ها

  1. امین عقرب

    ۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود به همه
    تنها حرفه من اینه که اش کشک خالست بخوری پاته نخوری پاته.وقتی یکی مثل من میره 24 تا بابت پارس سال میده آخرش میشه همین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی تورانی از گنبد

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آخه اینم شد وضع به خدا ما چند سالی هست میخوایم ماشین بخریم به هزار بدبختی تونستیم کار کنیم پول جور کنیم حالا قیمت ماشین ثانیه به ثانیه میره بالا حالا ما موندیم بدون ماشین به خدا این انصافه…
    تاکی این روند ادامه داره بابا ماشین های ایرانی به این بی کیفیتی که میدن قیمتش مناسب نیست به خدا اگه ماشین دارای کیفیت بکد خب میشد قبول کرد
    ولی خودتون که میدونید کیفیت خودرو ایرانی مناسب نیست…
    بابا این مسءولین کجان به داد این مردم اسلام دوست برسن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد تقی میردار از مینودشت روستای محمد زمانخان

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بابا […] از ایران خودرو وسایپا نخرید
    بس که محصولات بی کیفیت دارن
    جای تاسف داره به خدا که ما داریم از خودرو های از رده خارج شده اروپایی ها استفاده میکنیم واقعا جای خجالت داره…..
    بابا جلوی تولید این پرایدو بگیرد نخواستیم به خدا بیشتر فامیل هامون با این قوطی پپسی از دست دادیم
    این قوطی پپسی چند خانواده رو بی سرپرست کرده بچه های رو یتیم کرده،،،
    واقعا که،،،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجهولم

    ۱۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    یادش بخیر یک زمانی به پراید می خندیدم آخر یک جوری بشه که پراید بشه ماشین پولدارها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sunmartin

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    بهتر بود این تاپیک “خیز دوباره قیمت ها” در لابه لای تاپیک های دیگه نرباشه و همیشه در رتبه اول باقی بمونه چون با دستوری که رئیس دولت و چراغ سبزی که اخیرا به خودرو سازان مبنی بر قیمت گذلری بر اساس “ار زمبادلاتی” به مفت خوران “ویران خودرو” و دغل بازان “سایه بان ” دادند قیمت ها با سرعت وصف ناپذیری جهش پیدا میکنه و دیگه باید به ماراتن قیمت ها تغیر نام بدهف جالب اینجاس که جناب نعمت بخش ازین مسئله اظهار خوشحالی کرده و در جایی یکی دیگه از سرمایه داران عزیز فرقونی کشور تاکید کردند مردم به قیمت 206 به مبلغ 30 تا 35 تومان عادت میکنند و همونطور که سایر کالا ها 6 برابر رشد داشته هنوز خودرو اینقدر رشد نکرده و جا باری گرونتر شدن داره ، خودش نفسش از تو سشوار میاد فکر میکنه ملت بی چاره و بی پناه مثل خودش ملیاردر تشریف دارن واقعا که متاسف و ناراحتی برای این مسئله بر همگان واجب شرعیه هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. saman

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه می خواین بر اساس ارز مبادله ای ماشینها را بفروشین. پول ثبت نامی ما را هم به دلار امروز، حساب کنین. اگه دلار و طلا خریده بودیم پولمون دو برابر شده بود. اما حالا ما که پولمونو واسه ثبت نام دادیم، هر روز باید منتظر یه بهانه جدید برای افزایش قیمت و بی ارزش شدن پولمون باشیم.
    کلاه برداری از این واضح تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sunmartin

    ۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    “پس از کش و قوس های فراوان بالاخره امروز قیمت خودرو ها براسا ارز مبادلاتی تصویب شد (4 بهمن 1391) ” و سهام داران ویران خودرو و سایه بان و مدیر عاملان فربه و ریئس انجمن قطعه سازان بهمراه یار دلاورشان سازمان حمایت از تولید کنند گان آهن پاره سر از پا نمی شناسند و امروز رو جشن گرفتند چون خودرو را به هر قیمتی دیگه بخوان میتونن بفروشن البته پیش ازین هم وضع به همین منوال بوود اما دست آقازادگان و دوستان زبل بازتر شد.قیمت هارو تا هفته آینده ببینید که به حد انفجار میرسد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. hQ

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تورو خدا ماشین نخرید وای ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی از ماست که بر ماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. hesam

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آهای مردم کجای دنیا اینطوریه این وضع که از قبل […] هم بد تر شد.یه سری دارن سود میکنن از این کارشون قیمت یه گاری یه نام پراید 17 میلیون اگه همه جاشو هم با طلا درست میکردن انقدر نمی ارزه. همین الان تو سایت جیپ هستم قیمت یکی از ماشین هاش که تمامی آپشانهای روز رو داره فقط 19هزار دلاره اونوقت برای خریدش کلی مزایای از جمله وام با کمترین بهررو داره اون وقت دو تا شرکت وابسته به این […] دارن کلاه برداری میکنن از واژه تحریمات دارن سوء استفاده میکنن تمامی قطعات از چین وارد میکنن همه ماشین ها چینیه به جاش نفت میدن نفت من و تو رو اون وقت سودش تو جیب آقایون.ولی اینو فهمیدم که مردم ما […] مردم دنیا هستن.آستانه دردشون خیلی بالاست. پس نوش جون خودمون.[…]

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سعيد

    ۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    داش حسام خوشم اومد نظرمنو داری خدا حفظت کنه گل پسر. پراید 17 میلیون همون که گفتی درستی !!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mohammad

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اخه این چه مملکتی که ما داریم چرا دولت داره قیمت ماشین هارو گرون میششه ! چر ا دولت اینقدر نادون شده به حرف بقیه گوش میده ! هرکسی قیمت ماشین رو گرون میکنه ها خدا ازش نگذره اون دنیا باید تاوان پس بده؟؟ خاک تو سر هر ادمی که قیمت ماشین رو با ارز مبادله ای گرون کنه؟؟ بمیره ایاشالله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sunmartin

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    با نزدیک شدن دلار در تاریخ امروز11 بهمن 1391 به مرز 3800 تومان فاصله کمی تا افزایش مجدد قیمته ا داریم این پیروزی بزرگ رو به مولین عزیز تبریک میگم باید فکر خرید خودرو رو از ذهنتون پاک کنید مگه میشه با این قیمت ها خودرو خرید توی روزنامه تیتر اول امروز نوشته بودن : “قیمت خودرو ترمز برید”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حامد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا من بدبختو بگو با کلی بدبختی ۹میلیون جور کردم یه قوطی۱۱۱ بگیرم فرداش شد ۱۴ الان باز از روی ناچاری چون میدنستم گرونتر میشه رفتم پولمو کردم ۱۳ یه تومنم خواستم جور کنم شد ۱۷ اصا غلط کردیم نخواستم فک کنم تقصیر منه هی میره بالا چون هی اون بدو من بدو به این نتیجه رسیدم اگه من نخوام بخرم قیمت ثابت میمونه…راستی دوستان پراید اونه که ادمای میلیاردر سوار میشن؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. یه آدم الکی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ای ول حسام خیلی خوب مسائل رو درک کردی..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. کارشناس

    ۲۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با نخریدن ماشین مشکلی حل نمیشه باید ماشین های دست دوم رو خرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا