ایستگاه خبر

قیمتهایی که از کلاه شورای رقابت در می آید!

شورای رقابت بلاخره پس از کشمکش های فراوان، توانست اختیار تعیین قیمت خودروها را از سازمان به اصطلاح حمایت خارج کرده و در دست خود بگیرد. اما این رویارویی قدرت، مشکلات زیادی را در پیش خواهد داشت.

خودرو در رکود
خودرو در رکود
شورای رقابت با تاخیری چند ساله، اکنون بجای ورود با دستی پر و قدرتمند، با یک فرمول مجهول و با نام موقتی و پر اشکال به عرصه آمده که نشان از آن دارد که در نهایت مصرف کننده نهایی نمی تواند از این بازی قدرت بزرگان، منتفع شده و یا لااقل زیان نبیند. می توان تنها فایده این بازی را کاهش موقت قیمتهای بازار ناشی از رکود و تحریم خریداران دانست. حتی اگر به فرض محال قیمت های خودرو در ایران به قیمت دو سال پیش نیز بر گردد، هنوز این سوال باقی خواهد بود که چرا قیمت این کالا در ایران اینقدر گران است؟ این شما و این نتیجه آن همه انتظار از این شورا (استخراج قیمتها توسط روزنامه دنیای اقتصاد):

  • قیمت محاسباتی سایپا ۱۳۱ SX
  • قیمت شهریور

    قیمت با دلار مبادله ای

    قیمت با دلار آزاد

  • ۱۰,۵۰۰,۰۰۰

    ۱۲,۸۰۰,۰۰۰

    ۱۴,۵۰۰,۰۰۰

  • تیبا SX
  • قیمت شهریور

    قیمت با دلار مبادله ای

    قیمت با دلار آزاد

  • ۱۲,۸۰۰,۰۰۰

    ۱۵,۵۰۰,۰۰۰

    ۱۷,۷۰۰,۰۰۰

  • پژو ۴۰۵ SLX
  • قیمت شهریور

    قیمت با دلار مبادله ای

    قیمت با دلار آزاد

  • ۱۶,۶۰۰,۰۰۰

    ۱۹,۷۰۰,۰۰۰

    ۲۳,۷۰۰,۰۰۰

  • سمند LX EF7 بنزینی
  • قیمت شهریور

    قیمت با دلار مبادله ای

    قیمت با دلار آزاد

  • ۱۷,۲۰۰,۰۰۰

    ۲۰,۸۰۰,۰۰۰

    ۲۴,۰۰۰,۰۰۰

  • رانا TU5
  • قیمت شهریور

    قیمت با دلار مبادله ای

    قیمت با دلار آزاد

  • ۱۵,۰۰۰,۰۰۰

    ۱۸,۵۰۰,۰۰۰

    ۲۰,۰۰۰,۰۰۰

جالب اینجاست که شورای رقابت قیمت پیشنهادی پراید ۱۳۱ و تیبا را با ارز مبادله ای به یک میزان نسبتا مشابه پیش بینی کرده و با دلار آزاد نیز بسیاری از قیمتها بیش از قیمت فعلی همین خودروها خواهد بود. قرار است قیمت باقی خودروها نیز تا امشب اعلام شود. این قیمت ها موقت بوده و فرمول کلی قیمت گذاری تا ۲۵ روز آینده اعلام می شود و خودروسازان نیز باید از آن تبعیت کنند.

pajuyan
در آنسوی کشمکش، دبیر انجمن خودروسازان، اصلاح قیمت خودرو بر مبنای فرمول شورای رقابت را غیر ممکن می داند و پیش از این هم اعلام کرده که خودروسازان زیر بار حرف زور شورای رقابت نخواهند رفت و از مصوبه این شورا تمکین نخواهند نمود!
احمد نعمت بخش اظهار داشت: با وجود مکاتباتی که با شورای رقابت داشتیم و به آنها هشدار دادیم که تعیین قیمت خودرو بر مبنای تورم نیمه دوم سال به ضرر صنعت خودروسازی است، مسئولان این شورا، قیمت شهریور ۹۱ را به عنوان مبنای قیمت‌گذاری خودرو تعیین کردند که در آن زمان، قیمت خودرو دقیقاً برابر با اسفند ۹۰ بود.

وی ادامه داد: قیمت خودرو در اسفند ۹۰ بر مبنای دلار ۱۲۲۶ تومانی تعیین شده بود در حالی که برای تعیین قیمت جدید خودرو باید تورم بخشی صنعت خودرو در طول یک سال در نظر گرفته شود و علاوه بر آن، افزایش ۳ برابری قیمت دلار نیز مد نظر قرار گیرد.

نمودار قیمت خودروها
نمودار قیمت خودروها
وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با انتقاد شدید از اعلام تورم بخشی فقط پنج مدل خودرو توسط شورای رقابت، گفت: ۱۰ شرکت عمده خودروساز ایران از جمله ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، مدیران خودرو و کرمان موتور بیش از ۲۲۰ نوع محصول دارند در حالی که در جداول اعلامی شورای رقابت تنها ۵ مدل خودرو اعلام شده است که مشخص نیست قیمت در انواع تیپ‌های آنها و با توجه به آپشن‌های موجود چه تکلیفی پیدا خواهند کرد.

خودروسازان نیز ساز ورشکستگی خود را در صورت اجرایی شدن این طرح سر داده اند. حال باید دید، رقابت شورای رقابت با خودروسازان آیا نتیجه ای هم برای مصرف کنندگان در پی خواهد داشت؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۶۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد رضا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کار شورای رقابت علمی بود و اثرش هم کاهش منطقی قیمتهاست. البته اگه خودروسازها بهش عمل کنن.
    نمیفهمم چرا در این مقاله اقدام شورای رقابت رو تضعیف کردین! چون توی این هاگیرواگیر قیمتهای پرت خودرو و بی مسئولیتی مسئولین دولتی و بی کفایتی خودروسازان، شورای رقابت اولین مرجع قانونیه که داره به نفع مصرف کننده رفتار میکنه. تا الانم که خوب اومده. به نظرم شبهه سازی در مورد این مصوبه شورای رقابت درست نیست. باید توجه کنیم این مصوبه یه امید برای ماهاست که قیمت خودرو به یه قیمت منطقی برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صبا

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شورای رقابت کارش را باید تقدیر وتشکر کرد به زودی مچ مفت خوران خودرو سازان که آنرا انحصاری کرده اند فاش خواهد شد.اگر خودرو سازان رقابت خارجی داشته باشند آنگاه حرفی برای گفتن قطعا نخواهند داشت.محصول آنها ارزش تجاری نخواهد داشت. دیر یا زود مردم متوجه خودرو های غیر استاندارد خواهند شد.آنگاه باگل کارخانه ها را خواهند بست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میعاد

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        آره حتما این ملت امل این کارو می کنن هه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. JINPACHI

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (251 ديدگاه)

      تعداد کشته های پراید از جنگ جهانی دوم بیشتره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امید

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (87 ديدگاه)

        نسل ما که تا عمر داره باید کشته بده
        من الان 19 سالمه ، یه پراید هم دارم
        تا چندروز دیگه اگهی مرگم
        پشت پراید رفیقام میچسبه ، مثل الان که اگهی رفیق عزیزم (روحش شاد) پشت شیشه عقب پرایدم چسبیده. این تاسف نداره؟؟؟؟؟ چطور دلشون میاد جوونا و… رو به همین راحتی میکشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس کو عدالت؟؟؟؟ کو ؟؟؟؟؟ اخه چقدر از دردادی دلمون بگیم ولی کسی نیست توجهی به درد و حرفای ملتمون کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کو؟؟؟؟؟؟
        اینو نگفتم که بدونید پراید لعنتی رو دارم ، فقط اینو گفتم که بدونید نخرید این اشغالارو…. (من تا حالا توو عمر کمی که کردم از کسی خواهش نکردم) ولی ازتو خواهش میکن کسایی که این کامنتو میخونن خواهشن نخرید (و حرفمو به کسای دیگه هم برسونید).

        ببینید بعد یه مدت چیکار میکنن !!!!! مطمئن باشید به منت کشی میافتن.

        نمیدونم چرا مردم ما یه چیز گرون میشه بیشتر میرن بخرنش!!!!!!!!!!چرا؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. feri

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (218 ديدگاه)

      دوستان من تازه معنی این جمله رو فهمیدم:
      “” از ماست که بر ماست “”

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد رضا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    شما رفتار خودروسازان و به خصوص رفتار و حرفهای نعمت بخش مدیر انجمن خودروسازان رو در برخورد با شورای رقابت ببینید! اصلا انگار یه خان داره با نوکرهاش حرف میزنه اونطوری با پژویان و مردم حرف میزنن. البته من به شورای رقابت و رئیسش دکتر پژویان منتقدم که چرا تا حالا هیچ کاری نکردن که امروز به این وضعیت برسیم ولی خب همین الانم که دارن یه کارایی میکنن خوردوسازها همش با ادبیات توهین و خان مابانه باهاشون حرف میزنن.
    من نمیدونم این خودروسازها پشتشون به چی گرمه که اینجوری برای همه شاخ و شونه میکشن!!
    به نظر من مردم همونطور که تا الان خوردو رو تحریم کردند و نخریدند بعد از اینم تا رسیدن قیمتها به یه ثبات منطقی از خرید خودداری کنن. وقتی مسئولین نمیخوان یا نمیتونن بازار رو مدیریت کنن، مردم خودشون مدیریت میکنن. والّا :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرزاد

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من هم معتقدم نظر شورای رقابت منصفانه است خودروسازان حق ندارند به هر قیمتی که دلشون میخواد خودرو بفروشن، این مقاله هم فک کنم از طرف خودرو سازان نوشته شده!! به هر ترتیب بهتره دلت تعرفه ورود خودرو رو کاهش بده و خودرو خارجی وارد شه تا قیمتها متعادل بشه! من خودم قصد خرید خودرو داشتم اما اگر قیمتها همینجوری بمونه عمرا خودرو بخرم مگر ما چیمون از بقیه کشورها کمتره که خودرو ناایمن با استهلاک زیاد بخریم اونهم با این قیمتهای نجومی ، نداشته باشیم بهتره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مونا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مشکل شورای رقابت نیست که قیمت تیبا وپراید رو نزدیک محاسبه کرده.مشکل شماست که قیمت پایه پراید روتو شهریوراشتباه نوشین.پرایداون موقع9900000بودنه12تومن.بالاترین مدل پرایدکه 111ای ایکسه توافزایش قیمت مهرماه تازه شد12770000بعد131توشهریور12تومن بود؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پدرام

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    من نفهمیدم قیمت که فرقی نکرد!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پدرام

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    پولشو دارم حتی زیاد دارم ولی 17 تومن به این نمیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سايه سفيد

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (66 ديدگاه)

      آفرین بچه ها نظر همتون رو خوندم خیلی خوب بود
      منم میخواستم یک سال پیش ماشین بخرم ولی وقتی دیدم قیمت این اشغال هاشون داره روز به روز بیشتر میشه منم نخریدم
      میبینید که بدون مشکل هم دارم زندگی میکنم
      پول کرایه تاکسی که دارم میدم مجموعش از پول یک سال بیمه ماشین هم کمتر میشه چه برسه به قطعات و بنزین و صد خرج دیگه برای این فرقون ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. sunmartin

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    بازنده اصلی در این …. رقابت و قیمت گذاری همانا ملت همیشه در صحنه می باشند و لا غیر

    دوباره ها تکرار میشن یک روز قیمت دلار یک عمر تحریم 30 سال شعار خودکفایی و بازنده اصلی این سفره و خوان گسترده شده مشتری نگون بخت که در این بازار مکاره که تنوعی جز محصولات دست چندم و قدیمی در اون یافت نمیشه بدنبال خرید خودروی رویایی خودشه که در سایر کشورها اصلا جزو آمال و آرزو ها نیست قیمت ها همونطور که پیش تر اعلام کردم تغیر محسوسی نمیکنه و برنده اصلی این رقابت آهن پاره سرهم کنان دولتی هستند که با نام خودرو ساز شناخته میشن سازمان حمایت از آهن پاره سازان یک عمر ازین گروه و وارد کنندگان قطعات چینی کع با نام قطعه سازان شناخته میشن حمایت کرد و ادر این مقطع زمانی تنها سود بیشتر خودروسازان مطرح است گویی مسایل مهمی جون حقوق مشتری برای داشتن خودروی روز و کار آمد با قیمت مناسب ، ایمنی خودرو ها و رقابت برای ایجاد تسهیلات بیشتر به مشتریان مهم نیست و به این مسایل پرداخته نمیشه مسئله سوده سود بیشتر برای آقایان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهران

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم با نظر فرزاد و مونا موافقم…. این مقاله به سفارش خودروسازای …..سر گرنه نوشته شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ارمین

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نمیدوم این خودرو ساز ها چی دارن تولید می کنند که انقدر ادعا میکنند. اصلا خودشون سوار این مثلا ماشیناشون میشن!!!!! کاش حرفای سال قبلشون یادشون بی اوفته که ظاهرا همش ذروغ بوده ماشینایی که تا دیروز هیچ ارز بری نداشته امروز شده ارز بر ترین ماشین!!!!!
    تو رو خدا یکم خجالت بکشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فرزاد

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    یعنی مثلا برای 1 ماه دیگه رانا را می شه با قیمت 20 تومن خرید؟
    این که خیلی خوبه! الان قیمتش 30 هست آخه.
    لطفا دوستان جواب بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پدرام

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (25 ديدگاه)

      یعنی رانا با پراید 3 تومن فرق داره؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پدرام

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (25 ديدگاه)

        تیبا از رانا بهتر شد؟؟؟؟؟؟!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. مهدي

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    مملکت مارو ببین.من موندم اگه این خبرهایی که از پیشرفت مملکت در عرصه های مختلف هر روز از اخبار 20:30 پخش میشه از جنس پیشرفت صنعت خودرو سازی باشه که فاتحه این کشور خونده اس. واقعا آقایون مسئول مملکت تا کی میخواین اینقدر دروغ تحویل ملت بدین ؟ این بود خودکفایی صنعت خودرو؟ شما که نمیتونید یه پراید بسازید اونوقت انتظار دارید باور کنیم موشک و ماهواره و هواپیمای اف 313 و تانک و ناوشکن و پهپاد میسازید؟ مطمئنا هیچکدوم اینا رو نمیتونید بسازید. وگرنه وضع مملکت این نبود که یه کارمند ماهی 700 هزار تومن حقوق بگیره و اگه هیچی نخوره و هیچ خرجی هم نداشته باشه اونوقت بعد از دوسال شایدبتونه یه پراید با قیمت امروز بخره حالا اگه افزایش سالیانه رو هم محاسبه کنیم میشه بعداز سه سال.خاک بر سر مسئولین بی لیاقت. بهتر بود به جای کالا ، یه سری مدیر از چین وارد میکردین.دروغگوهای خائن دزدای کثیف بی غیرتهای حرام خور علی الخصوص وزارت صنعت و سازمان حمایت که واقعا نجس هستید خجالت بکشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رضا

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      آقا مهدی به عنوان یه مهندس هوافضا میگم که من از شما با این نظرتون ناراحت نیستم!
      با این نظرتون هم که کل تلاشهای جوونهای هم سن و سال خودتون توی مجموعه صنعت هوافضا رو زیر سوال بردید هیچ مشکلی ندارم.
      من با اون مدیران بی کفایت و بی لیاقت صنعت خودرو کار دارم که با دورغهاشون مردم رو به مجموعه نیروهای فنی کشور بدبین میکنن که مردم به این نقطه برسن که بگن اگه همه خبرهای حوزه فناوری کشورمون مثل خودروسازیه پس همش رو هواس!!
      یه عده مدیر بی لیاقت دزد نشستن در راس صنعت خودروسازی و دارن اسم جامعه مهندسی و نیروهای فنی کشور رو بد میکنن. ننگ بر اونا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ت

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        عالی بود داداش

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مهدی

        ۳۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (14 ديدگاه)

        آقا محمد. بنده کار جوونهای خودمونو زیر سوال نبردم. بخدا قسم خیلی خیلی به جوونهای این مملکت ایمان دارم. بحث من اینه که مطمئنم از این جوونها استفاده نمیشه. عرصه برای این بچه ها باز نیست. چون منافع خیلی ها به خطر می افته. مهندس جان اغراق و بزرگ نمایی فقط تو صنعت خودرو نیست. در زمینه موشک و ماهواره اطلاع دقیقی ندارم ولی در زمینه صنعت هواپیما سازی با کدوم عقل و منطقی باور کنم که از آذرخش که همون اف 5 با کمی تغییرات بوده و موتور میگ .رسیدیم به اف 313 ؟ بهترین هواپیمای شکاری ما اف 14 بود. فکر میکنم میگ 29 هم داریم. کدومشون کار ماست؟ اف 14 که ما داریم از نوع سری a هستش. بعد از او سری بی و سی و دی هم ساخته شد که پیشرفته تر از سری a بودن. و اگه اشتباه نکنم اف 14 (تام کت) سال 84-85 از ارتش آمریکا بازنشسته شد و دیگه ازش استفاده نمیشه. من میگم وقتی چیزی رو نداریم چرا الکی میگیم داریم؟ چه اشکالی داره بگیم ما بهترین مونتاژ کار دنیا هستیم؟ چه اشکال داره از شرکتهای خودرو ساز دعوت کنیم بیان داخل ایران خط تولید راه بندازن. الان نیروی کار ایران با حقوقی معادل 150 تا 200 دلار یکی از ارزون ترین نیروی کار جهانه. سونی یه شرکت ژاپنیه ولی تلوزیونشو مالزی مونتاژ میکنه. چه اشکالی داره؟ بازم میگم یه مشت دزد جمع شدن دارن ملت رو غارت میکنن و متأسفانه استعداد ناب ایرانی مثل همیشه بیرون گود مونده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امیر

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      ای ول
      واقعا کیف میکنم همچین آدمایی مثل تو پیدا میشه که با حرفاش دل مردم رو بلرزونه… بخدا مگه چقدر مردم یه ملت میتونن از دروغ و دزدی و کلاه برداری چشم پوشی کنن و بی تفاوت باشن؟!! مطمئنن آخرش مردم هستن که پیروز میدان میشن. اگر تا الان صبر کردیم و چیزی بهتون نگفتیم بخاطر (نون حرومیه) که خوردید!!! آخه حرمت تا کی میشه نگه داشت حرومخورای فاسد؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. عليرضا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دسشون درد نکنه زحمت زیادی کشیدن عیدی خوبی گرفتم
    تصمیم داشتم سه سال و نه ماه دیگه 206 تیپ 5 بخرم
    جزئیات تصمیم
    با حقوق ماهی 800 هزار تومان
    هیچی نخورم هیچی نپوشم هیچ جا نرم
    سر کار به خونه اونهم پیاده
    به دوستام هم گفتم بیخیال من شین میخوام پس انداز کنم
    و…
    ولی الان میشه سه سال و 6 ماه دیگه هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    دو ماه زودتر میخرمش
    از امروز رو دیوار اتاقم خط میکشم
    به امید اون روز
    سال 1396 و عشقه
    از همین الان دارم تصورش میکنم
    اینهم داستان زندگی یه مهندس شاغل مملکت در حال توسعه!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    د د د ناسزا نگو. ارزش دارن که شما ناسزا میگین!
    دوست عزیز موشک و ماهواره و هواپیمای اف 313 و تانک و ناوشکن و پهپاد مثل پراید و سمند کاملا خودکفا هستن البته باید محاسبه بر اساس دلار صورت بگیره! آخ چی بگم کشوری که نون شبش رو باید با دلار محاسبه کنه معلومه که پراید کیلویش 100% خودکفا هستش اونم به لطف برادر های چینی.
    خدارو شکر که اگه چین نبود خودکفایی برای ایران معنی نداشت!
    حالا هر موقع کفتن خودکفا شدیم یادتون باشه منظورشون اینه که به لطف کشور چین و با دلار نفتی سرهم بندی اون وسیله خودکفا شدیم

    *****راستی اگه مدیر از چین بیارن چی میشه؟؟؟*****

    لطفا درست نظر بدین در مورد این سئوال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مصطفی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آقا بیاین واردات خودرو را آزاد کنین ، اونوقت بزارین خودشون قیمت گذاری کنن.بهتون قول میدم اگه واردات آزاد بود خود سایپا پرایداشو 3 میلیون اونم از دم قسط میداد.یا ایران خودرو سمنداشو 5 میلیون از دم قسط میداد.تا واردات آزاد نشه همین آشه و همین کاسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیر

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه نکته جالب اینه که این آقا یا هرکسی که اینو نوشته توجه نکرده که قیمت پراید 131SX توی شهریور ماه 9940000تومان و قیمت تیبا حدودا12800000بوده کافیه یه سری به سایت سایپا بزنی پس اطلاع نداری بیخود چیزی رو ننویس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مسی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    خدایا ما را از دست این ظالم ( دبیر انجمن فرغون سازان ) نجات بده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مسی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    چرا هرچی نظر میدم پاک میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسين

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    1ماه ماشین نخریدید این شد اگر تا خرداد ماشین نخرید همه چی درست میشه!فقط تو اشناوفامیل و دوست هر کی رو دید که میخواست ماشین بخره یا نخره یا تازه ماشین خریده بود(یعنی به همه)بگیدماشین نو نخرن!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مجيد

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (124 ديدگاه)

    کاش همه یک بار هم شده همبستگی داشتن و خودرو صفر نمیخریدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امین

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند ساعت پس از اعلام اولیه فرمول های شورای رقابت خودروسازان با همکاری دلالان و دیگر کسانی که از گرانی خودرو منتفع هستند هجمه ای بی سابقه را بر علیه این سازمان آغاز نموده اند. از کسانی که در ظاهر خود را حامی حقوق مصرف کننده و نهاد های مردمی می دانند انتظار می رود در این مجادله طرف شورای رقابت را بگیرند که با مدیریت هوشمندانه دکتر پژویان ( که از معدود مدیران اقتصاد دان این روز هاست ) سفت و سخت بر سر مواضع خود ایستاده است تا بخشی از حقوق از دست رفته ی مصرف کننده را از خودروسازان باز پس گیرند. با یک جستجوی ساده در سایت های فارسی می توان به جو سازی بیهوده ی خودروسازان و دلالان را بر علیه شورای رقابت پی برد. اعلام اخبار بی اساس و انتقاد های غیر علمی از مصوبه ی مقدماتی شورای رقابت ، مصاحبه با فردی نامعلوم در وزارت صنایع و معادن و انتشار خبری با تیتر “انتقاد وزارت صنایع از مصوبه شورای رقابت” و … تنها گوشه ای از تلاش های مذبوحانه ی کسانی است که در چند ماه اخیر با سو استفاده از جو کاذب افزایش قیمت, سود های میلیونی به جیب زدند و هنوز در پی ادامه ی روند ناجوانمردانه ی اخیر خود هستند. صنعت خودروسازی ایرانی که در سالیان اخیر با انحصار طلبی و زیاده خواهی، خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری را به شهروندان شریف و مظلوم ایرانی تحمیل کرده است، حالا دیگر حتی به افزایش سی درصدی قیمت ها نیز راضی نیست و با فرمول هایی مبهم و نامعلوم قیمت تمام شده ی پراید را ۱۶ میلیون تومان اعلام می کند! پرایدی که بی تردید بدترین و بی کیفیت ترین خودرویی است که در حال حاضر در جهان تولید می شود. خودرویی که تعطیلی خط تولید آن برای ایران و ایرانی بزرگترین منفعت است. شما نیز که از طرفداران پر و پا قرص تولید ملی خودرو هستید و رونمایی سه محصول سایپا را جوابیه ای به نمایشگاه خودرو ژنو می دانید بهتر است سر سوزنی منصف تر باشید و دست از این تظاهر ریاکارانه بردارید. ما مصرف کنندگان ایرانی بسیار مشتاقیم بدانیم با کدام آمار و عدد و فرمول محصولات تولیدی خودروسازان ایرانی به قیمتی که آنها اکنون روی ثابت ماندنش اصرار دارند می تواند همپای تولیدات روز خودروسازان معتبر دنیا باشد. خودروساز ایرانی و حامیانش در برابر تمام خون هایی که در سالیان اخیر در جاده های ایران ریخته شده است مسئولند و بار گران این مسئولیت دیر یا زود گریبان گردن کلفتان و دلالان و سودجویان را خواهد گرفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. دکتر

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود بر پژوهایان این مقاله هم فکر کنم به سفارش و خرج حلب سازان ملی نوشته شده
    پدال وجهه خودت بین مردم با این مقالات کذایی خدشه دار نکن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. وفا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از راه های رسیدن سریع به خدا خرید پراید ورانندگی در جاده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. داود

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه یه همه پرسی بزارن برای آینده صنعت خودرو مطمئن هستم 99 درصد مردم ایران راضین که صنعت خوردرو جم بشه و ماشین ایمن و به روز وارد بشه….همه مسئولینم اینو می دونن!!!!…ولی نمی دونم تو راس صنعت خودرو کیه که بعد 30 سال هیشکی زورش بهش نمی رسه!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سید

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان گلم
    زنده باد اقا جمشید پژویان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهدی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (108 ديدگاه)

    اقای دبیر گاری سازان فکر کنم مدرک تحصیلیشو پیش دکتر کردان وزیر سابق که استیضاح شد گرفته چون اصلا حرف زدن بلد نیست نمیدونم چرا دولت عزلش نمیکنه وبه جاش یه استاد اقتصادی مثل اقای پژوان را بگذارنند مگه پراید کاملا بومی نبود پس ارزو میخواد واسه چی فهمیدم میخواد تو بازار ازاد بفروشه وبعد بره تو کار ملک ودلالی و……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. رضا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    متاسفانه بین ما ایرانی ها رسم شده هرچی گرون بشه حجوم می بریم برا خریدنش .
    واسه یه بارم که شده همت کنیم نخریم تا اقایون حساب دستشون بیاد که هر اهن پاره ای رو نمی تونن با هر قیمتی به مردم بندازن . به هرکی می شناسین بگید نخره . تا اینا واقعا ورشکست بشن وکار ختم به خیر بشه و چندین سال پول زوری که از مردم گرفتن پس بدن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Rasha

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    من از شهریور میخواستم ماشین بخرم…خوب دیر جنبیدم قیمتا فضایی شد…اما نخریدم…الان بدون ماشینم ….ولی میبینید که زنده ام دارم نظر میدم….بابا به خدا چیزی نمیشه….ماشین از نون شب واجب تر نیس….نخرید….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مهدی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (108 ديدگاه)

    فکر کنم دشمنای کشور تو مونتژکاران نفوذ کردن ومیخوان همه چیزو از بین ببرنند چون با این قیمتها هیچ کس نمیخره وخود به خود خودشان خودشانرا حذف میکنند امیوارم همین جوری ادامه بدن تا برای همیشه نابود بشن به امید نابودی مونتاژکاران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. arash

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    کار همیشگیشونه دیگه!

    مرغ 3تومانی رو تا 8تومان میبرن بالا بعد از یه مدتی که گذشت 1تومان میارنش پایین میگن ارزون شده!!!

    همین داستان رو میخان رو ماشین پیاده کنن بعد اعلام کنن که آره ببین ما چقدر به فکر ملت هستیم!ماشین رو هم ارزون کردیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمود

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    به نظر من داستان تولید خودرو در ایران به بن بست رسیده و ساختن خودرو هیچ توجیه اقتصادی نداره با توجه به افزایش قیمت ها .
    کم کم باید منتظر کاهش تعرفه و واردات خودرو های ارزان ایمن و لوکس خارجی باشیم. انشالله..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۵ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      مطمئنا این آرزوی همه ایرانی هاست .ولی من که اصلا خوشبین نیستم و میدونم این اتفاق نمیوفته

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا