ایستگاه خبر

ماجراهای آزاد سازی واردات خودروهای دست دوم

به گزارش خبر آنلاین و بر اساس گفته رئیس مجمع عالی واردات، محدودیت واردات خودروهای سواری دست دوم از اسفند ماه سال گذشته لغو شده و خودروهایی با عمر تا سه سال را از این پس می توان به کشور وارد کرد.
بعلاوه، به گفته محمد حسین برخوردار، به ازای هر سال از عمر خودرو تا سه درصد از تعرفه ورود آن کاسته می شود. وی افزود، این دستورالعمل برای اجرا به گمرکات کشور ابلاغ شده است. پیش از این نیز واردات خودروهای سنگین دست دوم با مصوبه دولت آزاد شده بود.

Used-cars
اما همشهری آنلاین به نقل از ساسان خدایی، مدیر کل دفتر مقررات واردات و صادرات، این موضوع را رد کرده و اعلام کرد که این مصوبه شامل خودروهای خارجی کارکرده نمی شود و تنها خودروهای نو را شامل می گردد. البته این مصوبه احتیاج به استعلام دوباره از دولت دارد تا مشخص شود که آیا خودروهای مستعمل را نیز شامل می شود یا خیر.

در صورت اجرای این مصوبه، یک خودرو با سه سال عمر را می توان با تعرفه ۹ درصد پایینتر به کشور وارد کرد. این درحالیست که قیمت یک خودرو با عمر سه سال به مراتب نسبت به مدل سال آن کمتر می باشد. در صورتی که خودروی دست دوم نیز شامل این مقررات شود، کاهش بسیار بیشتری در قیمت را شاهد خواهیم بود. بنابراین همانند مورد واردات کامیونهای دست دوم، این مصوبه با مقاومت شدید خودروسازان داخلی نیز مواجه خواهد شد. با توجه به این موضوع می توان همان قسمت دوم گزارش و تنها واردات خودروهای نو با عمر سه سال را انتظار داشت.

بروزرسانی: بخشنامه شماره ۴۰۵۸/۲۵۲۱۷۹/۱۰۳/۲۵۳۷/۷۳/۶ مورخ  ۱۳۹۰/۱/۱۶ گمرک ایران، ماده هفت:
ورود انواع خودروهای سواری که از تاریخ تولید آنها بیش از سه سال گذشته باشد، ممنوع می باشد. بر این اساس مقرر گردید خودروهای سواری که دارای ضوابط فنی بوده و از طرف این دفتر ضوابط فنی آنها به گمرکات اختصاصی ترخیص خودرو ابلاغ گردیده پس از ارائه ثبت سفارش معتبر توسط متقاضی و دقت در مهلت قانونی آن و انطباق مشخصات خودروهای وارداتی با مشخصات مندرج در ثبت سفارش های مربوطه و رعایت سایر مقررات اقدام لازم معمول نمایند. بدیهی است صرفا سال ساخت خودرو ملاک قدمت آنها بوده و مدل خودرو به عنوان ملاک تلقی نمی گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۳ دیدگاه‌ها

  1. احسان

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    تو خبر ها اومده که علی دایی شکایت شرکت تویوتا رو کرده که غرامت بگیره برا باز نشدن کیسه هوای ماشینش اگه ماشینش وطنی بود همین کارو میکردخدا میدونه که چند هزار نفر بخاطر محصولات بی کیفیت در جادهای ایران فوت شدن
    حالا دم از اقتصاد مستقیم یا غیر مستقیم بزنیم..
    با تشکر از همه دوستان..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. tatepito

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      تولید کننده های وطنی برای اینکه از چنین مشکلاتی جلوگیری کنند ماشیناشونو طوری میسازند که بعد از تصادف کسی زنده نمونه یا هیچ اثری هم از نقص فنی بجا نمونه تا خدای ناکرده کسی بیاد یقه شونو بگیره!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ashkan

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    این مورد رو که تکذیب کردن ماشینو پلاک نمیکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. صادق

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام :
    بنده به نوبه خود بسیار از نظرات روشن فکرانه دوستان خوشحالم وقطعاپیشرفت صنعت خودرو رادرگروواردات خودرو می دانم وامیدوارم هرچه زودتر عملی گردد درضمن چراورشکستگی خودروسازان داخلی؟باپشتوانه دولت واستفاده درست از سرمایه های ملی البته با برنامه ریزی شاید در دراز مدت اما قطعاخودروسازان نه تنها ورشکست نخواهند شد بلکه مردم اگر شاهد کیفیت باشند قطعا میل بیشتری به خرید خودرو ایرانی خواهند داشت .
    بازهم می گویم:واردات خودرو باعث پیشرفت صنعت خودرو می شودورضایت مردم.
    قطعا کسانی که صادقانه در این زمینه تلاش کنند نیز سود می برند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      صادقانه رو خوب اومدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. hamed

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینای دسته دوم که سهله.دسته دهم اروپا و آمریکا و ژاپن از سمند و بهترین ماشینای ما از همه نظر(کیفیت و امنیت)خیــــــــــــــــــــــــــــــــــــی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. tatepito

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تولید کننده های داخلی به هیچ وجه توان ساخت خودروهای لوکس و اسپورت رو ندارن
    تنها کاری رو که شاید بتونند(اونهم نصفه و نیمه) همانا کپی کاری و مهمتر از اون مونتاژ هست و باید
    خودشون رو روی همین کارها که میتونند متمرکز کنند…
    فوقش بتونند خودروهای کم مصرف برای مصارف شهری بسازند و دولت هم باید اجازه بده که انواع خودروهای دیگر برای مصرف کنندگان داخلی با تعرفه های منطقی وارد بشه بنظر من نباید تعرفه ها بالاتر از 50% باشه
    تا فضا کمی رقابتی تر بشه وگرنه این صنعت هیچ وقت رشد نخاهد کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمید

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یه پراید مدل 90 یه ماه دستم بود. حالم ازش به هم خورد. از جلوبندی و صدای موتور بگیر تا بسته نشدن درها و آب رفتن توی چراغا و… طوری که بعداز یه ماه با کلی نذر و نیاز فروختمش. ولی یه مزدا 929 دارم مدل 1988 خداییش هنوزم لاستیکای دور درهاش با حدود 20 سال کار کاملا آب بندیه. موتورش هنوز باز نشده. 9 ساله که دست منه. تازگیا بعد از اینهمه کارکرد، هر 800 کیلومتر 250سی سی روغن کم میکنه. آخه چطور میشه ماشینای داخل رو حتی با جسد ماشینای خارجی مقایسه کرد؟ آقایون خودروساز داخلی، حداقل به عنوان احترام به اسم انسان و انسانیت، یا لطف کنن در کارخونه ها رو تخته کنن یا حداقل یه ماشین در شان این مردم مظلوم بی زبون مونتاژ کنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سعید

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واردات خودروهای «دست دوم» آزاد شد؟
    دنیای اقتصاد- در روزهایی که تولید داخل به محاق رفته و فعالان صنعت خودرو کشور پی در پی خبر از محدودیت‌های بین‌المللی و کاهش تولید و حتی احتمال زمین خوردن این صنعت می‌دهند، اخباری ضد و نقیض از تسهیل واردات خودروهای خارجی به گوش می‌رسد، آن هم در سالی که سال «حمایت از تولید ملی» نامگذاری شده است.

    از جمله این اخبار، باید به دو نمونه اخیر آن اشاره کرد، اولی آزاد شدن واردات خودروهای دست دوم و دومی تمدید اختصاص ارز دولتی به واردکنندگان خودرو.
    خبر اول، اواخر هفته گذشته منتشر شد و طی آن، رییس مجمع عالی واردات خبر از آزاد شدن واردات خودروهای دست دوم به کشور داد.

    آن طور که وی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرده بود، دولت مصوب کرده خودروهای «دست دوم» که تا 3 سال از تاریخ تولید و مصرف آنها گذشته باشد، می‌توانند وارد کشور شوند.
    او همچنین در واکنش به این پرسش که تعرفه‌‌های خودروهای دست دوم به چه صورتی است اظهار کرد: به ازای هر یک سال سه درصد از تعرفه آنها کاهش می‌یابد.

    به گفته رییس مجمع عالی واردات، پیش از این نیز خودروهای «دست دوم» به کشور وارد می‌شدند، اما این موضوع فقط به گروه خودروهای سنگین اختصاص داشته و هیچگاه مجوزی برای خودروهای سواری «دست دوم» داده نشده بود. با این حال، مصوبه اخیر دولت برای هر دو گروه سواری و سنگین است.

    هرچند وی تاکید کرده که دستورالعمل اجرایی مصوبه موردنظر دولت به گمرکات کشور ابلاغ شده است، اما به فاصله کوتاهی پس از این اظهارنظر، رییس کل گمرک کشور اعلام کرد هیچ بخشنامه ای در مورد واردات خودروی «دست دوم»، به دست گمرک نرسیده است.
    عباس معمارنژاد همچنین در واکنش به اینکه تعرفه واردات خودرو به ازای هر یک سال ساخت، سه درصد کم شده است، گفته بود تعرفه همچنان همان 90 درصد قبلی بوده و خودروهای خارجی با این تعرفه وارد کشور می‌شوند.

    از آن سو اما دبیر انجمن خودروسازان نیز طی گفت‌وگویی با ایسنا و در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر آزاد شدن واردات خودروهای «دست دوم»، از مخالفت انجمن با مصوبه جدید هیات دولت خبر داد و اعلام کرد که طبق مصوبه قبلی دولت، واردات خودروهای سواری صفر کیلومتر در صورتی آزاد بود که تنها یک سال از زمان تولید آن گذشته باشد.

    به گفته احمد نعمت بخش، در مصوبه جدید اعلام شده که اصلاح آیین‌نامه واردات خودرو با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است، حال آنکه این وزارتخانه اعلام کرده پیشنهادی در خصوص آزاد شدن واردات خودروهای صفر کیلومتر تا سه سال ساخت نداشته‌ است.
    وی تاکید کرد که انجمن خودروسازان سال گذشته در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت مخالفت خود را با واردات خودروهای صفر کیلومتر تا سه سال ساخت اعلام و خواستار تلاش وزیر برای اصلاح این مصوبه شد.

    تا اینجای ماجرا به نظر می‌رسید هیات دولت تصمیم گرفته راه را برای واردات هرچه بیشتر خودروهای خارجی باز کند، اما دیروز اخباری جدید منتشر شد که نشان می‌دهد ظاهرا داستان چیز دیگری‌است و مجوزی برای واردات خودروهای «دست دوم» یا «کارکرده» صادر نشده است.
    در این بین، معاون دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران نیز در گفت و گو با مهر تاکید کرد، مصوبه ای که به تازگی هیات وزیران در رابطه با بالارفتن سن خودروهای وارداتی به کشور تعیین کرده به این دلیل بوده که تعدادی از خودروهای وارد شده به گمرک، در زمان ورود شرط یک سال ساخت را رعایت کرده بودند، اما به دلیل طولانی شدن پروسه اخذ ضوابط فنی و زیست محیطی، در گمرکات معطل شده و نمی‌توانستند ترخیص شوند.

    ساسان خدایی تاکید کرده که چون سرمایه ایرانی در گمرکات رسوب کرده بود، هیات دولت تصمیم گرفت برای حمایت از «سرمایه ایرانی» اجازه ترخیص این خودروها تا 3 سال ساخت را هم بدهد، اما این موضوع به معنای واردات خودروهای مستعمل نیست.
    وی ادامه داده که به دلیل برداشت دوگانه از مصوبه دولت، استفساریه ای در این مورد از دولت انجام شد و تا زمانی که نظر دایره حقوقی نهاد ریاست جمهوری در این زمینه به سازمان توسعه تجارت ایران برنگردد، مصوبه موردنظر اجرایی نخواهد شد.

    به گفته وی، تا پیش از این طبق تصویب‌نامه هیات وزیران در سال 1382 خودروهای سواری تا یک سال ساخت می‌توانستند وارد کشور شوند که در اواخر سال گذشته هیات وزیران به این قانون چند تبصره اضافه کرد؛ از جمله این که خودروهای صفر کیلومتر تا سه سال ساخت هم می‌توانند وارد کشور شوند.
    اما به نظر می‌رسد حرف آخر و اصلی در مورد مصوبه اخیر دولت را معاون وزیر «صنعت، معدن و تجارت» زده است.

    محسن صالحی نیا دیروز در گفت و گو با فارس عنوان کرده که مصوبه اخیر دولت مبنی بر آزاد بودن واردات خودروهای با سه مدل قبل، مشمول خودروهای دست دوم نمی‌شود.
    او همچنین تاکید کرده، مصوبه اخیر دولت در مورد واردات خودروهای خارجی به صورت CBU، در واقع اصلاحیه آیین‌نامه قبلی واردات است که در آن گفته شده بود واردات خودروهای نو با یک مدل پایین‌تر به کشور آزاد است.

    به گفته معاون وزیر «صنعت، معدن وتجارت» مصوبه اخیر دولت در واقع اصلاحیه آیین‌نامه قبلی است و طبق آن، واردات خودروهای با سه مدل پایین‌تر آزاد است و با توجه به اینکه در آیین‌نامه قبلی خودروهای نو مد نظر بوده، در نتیجه در اصلاحیه این آیین‌نامه نیز خودروهای نو مدنظر دولت است.
    صالحی‌نیا در ادامه گفته که ممکن است برخی از محصولات وارداتی از اروپا با تاریخ تولید 2009، دارای استاندارد یورو 4 باشند که واردات آنها از نظر ضوابط سازمان محیط زیست امکان‌پذیر نیست، زیرا خودروهای وارداتی طی سال‌جاری باید استاندارد یورو5 را پاس کنند.
    با توجه به اظهارنظرهایی که از چهارشنبه هفته گذشته تا دیروز از قول مسوولان منتشر شده، می‌توان نتیجه گرفت انتشار خبر آزاد شدن واردات خودروهای «دست دوم» یک «سوءتفاهم» بوده و واقعیت ندارد.
    به عبارت بهتر، قرار نیست خودروهای «دست‌دوم» اجازه ورود به کشور را بیابند و مانند گذشته هر خودرویی که بخواهد به ایران بیاید، باید قوانین مربوطه مانند مسائل زیست‌محیطی، مصرف سوخت و استانداردهای فنی را رعایت کند.

    با این حساب، قطعا خودروهایی که «دست‌دوم» و «مستعمل» به حساب می‌آیند و مثلا مصرف سوختشان بالا است یا آلایندگی بیش از حد مجاز دارند، اجازه ورود به کشور را همچنان نخواهند داشت.
    البته با تمام اینها وقتی قرار به آزادی واردات خودروهای تا سه سال ساخت باشد، یک معنی مهم آن خروج ارز از کشور است، آن هم در شرایط فعلی که کارشناسان معتقدند باید تا حد امکان جلوی خروج ارز را گرفت.
    اما نکته دیگر در مورد مصوبه دولت مبنی بر آزاد شدن واردات خودروهای تا سه سال ساخت، به پیشینه این مصوبه برمی‌گردد.

    اگر به عقب برگردیم، متوجه می‌شویم منشا این مصوبه به سال گذشته و به قانون برنامه پنجم توسعه مربوط است، جایی که دولت تصمیم گرفت برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل تجاری، ورود کامیون های «دست دوم» را به کشور آزاد اعلام کند.
    این مصوبه هرچند در قالب برنامه پنجم توسعه به تصویب مجلسی‌ها نیز رسید، اما در حال حاضر هنوز آیین نامه مربوطه ابلاغ نشده و هیچ کامیون دست دومی به ایران نیامده است.
    حال باید منتظر ماند و دید با توجه به مصوبه اخیر دولت، چه اتفاقی در بازار خودروهای تجاری و همچنین خودروهای سواری وارداتی خواهد افتاد.
    چراغی که به خانه رواست…
    اما در حالی که خودروسازان و قطعه‌سازان مانند بسیاری از تولیدکنندگان داخلی کشور از نبود ارز دولتی (1226 تومانی) انتقاد داشته و عنوان می‌کنند دولت ارز لازم را در اختیار آنها قرار نمی دهد، قرار است واردکنندگان باز هم از ارز دولتی برای واردات خودرو استفاده کنند.

    آن طور که معاون دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده، قرار است خودروهای وارداتی نیز ارز 1226 تومانی بگیرند، اما سازمان حمایت به عنوان متولی نظارت بر قیمت گذاری کالاهایی که ارز دولتی می‌گیرند، بر قیمت خودروهای وارداتی نیز نظارت خواهد کرد تا وارد کنندگان خودرو آن را بالاتر از نرخ متعارف به فروش نرسانند.

    به گفته خدایی، نمایندگی‌هایی که به صورت عمده واردات خودرو انجام می‌دهند اغلب ارز دولتی می‌گیرند، اما سازمان حمایت بر قیمت‌گذاری آنها احاطه کافی دارد و آنها باید شرایط ارائه خدمات پس از فروش و ضوابطی که هیات وزیران برای واردات خودرو تعیین کرده را نیز رعایت کنند.
    از نظر وی، ورود خودروهای خارجی کشور در شرایط تحریم، نوعی تحریم‌شکنی به شمار می‌رود و از سوی دیگر می‌تواند بازار رقابتی را در کشور فراهم سازد.

    گفته‌های معاون دفتر مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت ایران در شرایطی است که هم اکنون بازار خودروهای وارداتی به دلیل کمبود عرضه و همچنین افزایش نرخ ارز، آشفته است و قیمت هایی کاذب در آن به چشم می‌آید.

    در این بین البته برخی نیز معتقدند واردکنندگان، خود یکی از عوامل اصلی در به هم ریختن بازار خودرو هستند، زیرا خودروهای خارجی را با ارز دولتی وارد می‌کنند و به قیمت روز ارز می‌فروشند.
    حتی برخی این اتهام را نیز به واردکنندگان زده اند که آنها از عرضه خودروها خودداری کرده و سبب آتش زدن به آشفتگی قیمت‌ها در بازار شده اند.

    این اتهام را البته هیچ منبع رسمی تا به امروز تایید نکرده و خود واردکنندگان نیز واکنشی نسبت به آن نشان نداده اند. با این حال، هم اکنون بازار خودروهای وارداتی حبابی بزرگ را به خود می‌بیند و قیمت‌ها در آن کاذبند و احتمالا دولت می‌خواهد با تزریق ارز 1226 تومانی، واردات را تسهیل، عرضه را زیاد و در نتیجه قیمت‌ها را بشکند.

    اگرچه این هدف دولت را باید درست و منطقی دانست، اما به نظر می‌رسد در اوضاع فعلی که پیچ تحریم‌ها سفت‌تر شده و خودروسازان مانند سایر تولیدکنندگان داخلی با مشکلات تامین و تولید روبه‌رو هستند، درست‌تر آن است که ارز دولتی در اختیار آنها قرار بگیرد.
    مخصوصا اینکه امسال، سال «حمایت از تولید ملی» نامگذاری شده و طبعا برای دریافت تسهیلات، تولیدکنندگان ارجح‌تر از واردکنندگان به حساب می‌آیند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    به نظر من به فکر یه کاره پر سود باشین که بتونین ماشین خوب بخرین البته منظورم ماشین خارجی نه مونتاژی تولید داخل در کشور ما هیچ وقت رقابت به وجود نمیاد خیالتون راحت…بدلیل انحصار بعضی از دوستان نامرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رییس پلیس راهنمایی اعلام کرد خودرو دست دوم خارجی اگه وارد کنند ما پلاک نمیکنیم و همچنین گفت این خودرو های خارجی در شان مردم ما نیست . از این حرفش خنده ام گرفت به نظرم نظر ایشان شان مردم ما همون پراید و پزو های زوار در رفته ایرانیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۴ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      واقعآ جای تعجبه آخه یعنی چی درشان ما نیست.مگه تو ایران ماشین دست دوم معامله نمیشه.مسآله چسز دیگریست دوستان ک همه میدانیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. علی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    9 درصد تعرفه کمتر زیاد نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. tatepito

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    از ماست که خاک برسر ماست….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. [صدرا

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درمرداد ماه سال 90 یک پارس سال سفید از ایران خودرو خریداری نمودم.که اشکالات بسیار داشت .1-نداشت استر رنگ که موجب بی کیفیتی رنگ و زنگزدگی سطح فلز شده است. 2-اشکال غیره رفع شونده ترمز در سرعت30km وکمتر 3-کار نکردن کولر دردمای بالای38 4-خارج شدن میل ماحک وازکار افتادن دنده-وچند اشکال دیگر.از مسیولین ایران خودرو وصنایع خواهشمندیم جهت کسب روزی حلال این شغل را رها کرده و کار را بدست نمایندگان شرکتهای خارجی بسپارند.ازمون و خطا کافی است.26/5/91

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فردین

    ۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    خدمت دوستان
    من برای کسانی که ماشینهای امریکایی خود را به طرح تعویض سپردنند واقعا متاسفم.فرق مردم ما با امریکایی ها اینه که مردم امریکا دنبال جیزهای راهت برای زندگی میگردن ، مادنبال جیزهایی ناراحت.این همه ماشین امرییکایی سالم رو دادن رفت به جاش جی گیرشون امد.البته تو دهه 70 کشور نیاز شدید به خودرو داشت،درست ،ولی دولت هم نباید این بلارو سر مردم میوورد(سواستفاده).خلاصه سرتونو درد نیارم من الان یه دوج دارت اسپرت دارم که به دو تا کارخونه(اشغال سازی)سایپاوایران خودرو نمیدمش .یا علی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. هادی

    ۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام. به نظرم باید تولید کنندگان داخلی رو اجبار به رقابت سالم در مقابل کشورهای مدعی ساخت خودرو کرد.و در نظر داشته باشیم که افرادی رو در کشور خودمون داریم که در تولید و طراحی خودرو نظیر ندارند لذا باید در سدد جذب همچین اشخصی بود.به هر حال مسولان باید به خودشون بیان و یه تصمیم اساسی و قطعی بگیرن.و باید پرسید:آیا مسولان خودشونو در مرگ و میر تصادفات جاده ای بی تقصیر میدونن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رضا

    ۲۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان : آیا کسی هست همین ماشینای ایران خودرو و سایپا رو با قیمت معقول تر و مدت زمان کمتر بهمون بده؟ اگه هست مردم منتظرن بخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احمد

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه اجازه واردات بدن دیگه خودرو ساز داخلی اینقدر اسب خودش را جولان نمیده و با جون مردم بازی نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ابوالفضل

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ( میگن ایرانی لایق بهترین هاست) یعنی ایرانی نباید جنس دست دوم خارجی ها رو سوار شه ایرانی باید 110درصد گمرک به علاوه ی 35درصد عوارض و …… بده و خودروی نو سوار بشه.
    البته تا به حال دولت شعاری مبنی بر این که چه جوری یک ایرانی پول خودروی نو رو به دست بیاره نداده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Mohsen

    ۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دولت اگر به مدت 10 روز تعرفه واردات را بردارد کلیه شرکت های خودروسازی داخلی و صنایع وابسته ورشکت خواهند شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. farshad

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستانی که از گاری های ایران خودرو و سایپا ناراضی هستند. من یک سمند دارم 8 ماه کار کرده تا حالا 3 با تسمه دینام پاره کرده 2 بار دسته راهنما عوض کردم هر 5 هزار کیلومتر 3 لیتر روغن کم میکنه لامپای جلو هم ماهی 1 بار عوض میکنم. کدوم ماشین خارجی میتونه اینجوری باشه? هیچ خودرو سازه خارجی تاوانی ساخت همچین ماشینی رو نداره. دست بزنید برای ایران خودرو سایپا که اینقدر توانا هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ملا

    ۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    تو این وضعیت وخیم اقتصادی و این شرایط مریض کشور انتظار نداشته باشید ایرانخورو و سایپا براتون لکسوس تولید کنند… همین آشغالها رو هم بتونن تولید کنند شانس آوردیم. در نهایت مثل بقیه صنعت های کشور (خوراک-پوشاک-الکترونیک-مکانیک و …) خودرو نیز چینی خواهد شد. اون زمانه که از پیکان و پراید هم خاطره نقل خواهیم کرد..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. kaveh

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مگه بده الان ادم می تونه با 50 میلیونی که صرف خرید ماشین های ایرانی و چینی های بی کیفیت بده یه بلیزری که دست دومش مثل صفر ماشین های ایرانی کار می کنه رو بخره یا یه ماشین دیگه ه ه ه ه ه ه ه ه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. hasan

    ۱۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه اونهایی که قصد خرید خودرو را دارند ، من سال90 یک پژو پارس دوگانه سوز از ایران خودرو خریدم که بسیار نا امن بود چرا که دارای ترمز abs بود و این ترمزها در خیابان های نا هموار قفل میشد و دیگر از ترمز خبری نبود ، ضمنا گیربکس دارای زوزه شدید بود که چون کارت طلایی داشت 3 با گیربکس خودرو صفر کیلومتر را تعویض کردند ولی باز هم اصلاح نشد. حالا یک opel کورسای95 که تولید19 سال پیش آلمانه دارم ، حالا تازه معنای واقعی کیفیت و سواری را درک میکنم : 1- کم مصرف 2- ایمنی بسیار بالا ( با سرعت 130و پایداری سر پیچ ها ) 3- قیمت مناسب 4- اسهلاک بسیار پایین

    من که دیگر از این گاری های تولید داخل سوار نخواهم شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. افندي زاده

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    به نظر من ، دولت و مجلس باید در ایران خودرو و سایپا رو ببنده. ما اصلاً استعداد تولید خودرو نداریم. به جاش بهتره در جاهای دیگه سرمایه گذاری و اشتغال کنیم : کشاورزی ، دامداری و صنایع وابسته به آن ، معدن و توریسم .
    ما اصلاً غذاهای خوشمزه ای توی رستورانانهامون نداریم و نحوه سرو غذا برای مشتری اصلاً قابل قبول نیست. ولی خیلی راحت می تونیم یاد بگیریم . از طراحی اتومبیل و انتخاب نام مناسب و بازار یابی اون که راحت تره.
    در مورد اتومبیل و صنایع دیگه می تونیم نماینده برندهای معتبر باشیم. این خودش سود بیشتری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مصطفی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من همه نظرات رو خوندم یک نفر هم راضی به سوار بر خودروی داخلی شدن نبود مگر از سر ناچاری اما کو گوش شنوا.از مسیولین در خواست دارم ک یک مقدار نظر مردم را جدی بگیرند.پراید شوخی شوخی داره نقش ارابه مرگ رو بازی میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا تعرفه را صفر کنید و خلاص

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا