ایستگاه خبر

نتایج نظرسنجی در ارتباط با قیمت خودرو در دولت جدید

نظرسنجی پدال درباره تأثیر روی کار آمدن دولت جدید آقای روحانی و نتایج برنامه های تیم ایشان بر روی قیمت خودروها نشان می‌دهد که در مجموع امید به کاهش قیمت‌ها در مخاطبان بالا رفته است.

نظر سنجی تغییرات قیمت خودرو در دولت دکتر روحانی
با وجودی که وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز نقشه راه و برنامه طولانی مدت خود را برای صنعت خودرو ارائه نکرده و حتی کشاکش قیمت گذاری خودرو نیز بین شورای رقابت و انجمن خودروسازان و مجلس و … ادامه دارد، سایر عوامل نظیر امکان لغو تحریمهای صنعت خودرو و امکان مبادلات ارزی دوباره از طریق سیستم بانکی سوئیفت و تغییرات بنیادین در مدیریت شرکتهای خودروسازی، این دیدگاه را که ممکن است قیمت‌های خودرو در سراشیبی قرار بگیرند، تقویت کرده است. حدود ۴۱ درصد مخاطبان این نظرسنجی به گزینه کاهش قیمت خودروها اعتقاد دارند.

مهار گرانی خودرو
از سوی دیگر، هنوز بسیاری عقیده دارند که مقاومت شرکت‌ها در برابر کاهش، نهایتاً قیمت‌ها را تثبیت خواهد کرد. این تعداد که حدود ۳۱ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی را شامل می‌گردد، تغیر خاصی در بهای خودروها را پیش بینی نمی‌کنند. گروه سوم پاسخ دهندگان این جامعه آماری ناامیدانه به افزایش قیمت خودروها نگاه می‌کنند. شاید گروهی از این افزایش‌ها نیز سود ببرند اما در مجموع، فراتر رفتن قیمت خودرو نسبت به درآمد جامعه، هشدار دهنده است. تقریباً ۲۸ درصد آمار را کسانی تشکیل می‌دهند که اعتقادی به تأثیر فعالیتهای دولت جدید در مهار قیمتهای خودرو ندارند یا به دلایلی نظیر مشکلات سیاسی، افزایش بهای ارز، مدیریت ضعیف در این صنعت و تفوق سودجویی بر سلامت سیستمی و یا دلایل دیگر، افزایش قیمت خودروها را پیش بینی نمودند.
حال که این نظر سنجی به انتها رسیده می‌توانید دلایل خود را در ذیل این صفحه ذکر نمایید.

[polldaddy poll=7249280]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در سال 1392 من و برادرم هر کدام یک پراید به مبلغ 7میلیون تومان ثبت نام کردیم
    اما در سال جدید موقع دعوتنامه از هرکدام ما 12میلیون+500هزارتومان می خواهند

    19500000 برای یک پراید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    انصراف انصراف انصراف
    هیچکی نخره هیچکی نخره
    بزارید بادکنن سر دستاشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mustang

      ۲۸ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      بهترین راه برای جلوگیری از افزایش قیمت نخریدنه.مگه ما چیمون از کشورهای دیگه و عربی کمتره که بهترین ماشینارو سوار نشیم.*

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سمیرا

    ۲۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چندساله قصدخریدیک پژو206رو دارم که مدام قیمتها رو به افزایش است،در خانواده ما به خودروی داخلی اعتقادندارند.وسعی میکنن از مدلهای وارداتی خودرو استفاده کنندبمن هم میگن دست نگهدار به پولت اضافه کن یک خودرو خارجی بخر حیف نیست پولتو بدی سمندوپژو سوار بشی،که اصلا نسبت به قیمتش هیچ کیفیتی نداره،در عوض خودرو خارجی شایدقیمتش کمی بیشتره اما خیلی از پژو وسمندوسایر خودروهای تولیدداخل سرتره،باپژو وپرایدو.مندو غیره تصادف کنسی تو جاده مرگت حتمی است،اما خودروهای خارجی محکم واستحکامشون عالیست وایبکاش کار میکنه وخلاصه جانت درامانه،بنظر من خودرو گران وبی کیفیت ایران خودرو وسایپا رو تابهبودکیفیت و کاهش قیمت نباید خرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر دولت نمی‌تواند قیمت خودرو را کاهش دهد لااقل تعرفه‌ها را آزاد و فضا را برای ورود خودروهای خارجی به کشورها محیا سازد،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضابنده ای

    ۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بسم الله الرحمن الرحیم
    با عرض ادب، احترام و سلام با توجه به اینکه مهمان خدا هستید سوالی از حضورتان دارم
    دوستان پیرامون قیمت پراید تحقیقاتی انجام داده اند که به عرض عالی میرسانم
    قیمت مواد +هزینه تولید (ساخت قطعات برش و فرم دهی+ مونتاژ اولیه+ رنگ آمیزی+ مونتاژوکنترل نهایی) کنترل کیفیت درساخت اتومبیل ایرانی نقشی ندارد+هزینه اجاره محل کارخانه+ دستمزدپرسنل(کارگاهی واداری)+ هزینه(آب، برق، گازوتلفن)+هزینه جاری(آبدارخانه، آشپزخانه و خدمات)+ مالیات معقول و رایج (شهرداری، محیط زیست، آموزش پرورش و …)
    سی درصد سود خالص برای هر یک دستگاه اتومبیل پراید
    آنچه توضیح داده شد برابر است با مجموع هزینه تولیدیک پراید که میشود سه میلون وهفصد هزارتومان تا چهار میلیون تومان و با توجه به اینکه در ایران هیچ گونه رقابتی در صنایع اتومبیل سازی وجود ندارد و اجازه واردات اتومبیل مشابه با حداکثر چهل درصد گمرک داده نمی‌شود. کارخانه با فراغ بال محصولی که چهارمیلیون تومان تمام شده می فروشد بیست ودو میلیون تومان. از نظر شرع مقدس اسلام این معامله چه حکمی دارد؟
    (با جمعی از همکاران برای بازدید به کارخانه ساخت رام اتومبیل رفیتم طی بازدید مسئول کارخانه درتوضیحاتی گفت این دستگاه کنترل کیفیت را از ایتالیا وارد کردیم و در48 ساعت تست یه قطعه هرعیبی که قطعه داشته باشد نمایان می‌شود تولید این کارخانه روزانه 1500 قطعه است.آقای مسئول قطعه معیوبی را نشان داد که دستگاه تست کرده وعیب آن را مشخص کرده بود، سرپرست تیم ما پرسید تکلیف 3000 قطعه معیوب که هنگام تست این قطعه معیوب تولید شده چه می‌شود؟ آقا مسئول کارخانه گفت هیچی راهی خط تولید شده!)
    —————————————-
    بسمه تعالی
    چنانچه تحقیق مذکور واقعیت داشته باشد و کارخانه این مقدار سود دریافت کند ظلم به مردم و حرام است ولی معامله باطل نیست.
    آیت الله (علوی گرگانی) مرجع تقلید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ولی

    ۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقای وزیر میفرمایند پس از رفع تحریم قیمت خودرو داخلی کاهش نمی یابد شاید قیمت خودروهای خارجی ان هم اگه ارز کاهش یابد لطفا بفرمایند در سال 90 ارز یه شبه سه برابر شد خودروهای ملی و ساخت داخل چرا سه برابر شد پس اگه به ارز ربط نداره پس چرا 4ساله گرون فروشی میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد زمانلو

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (134 ديدگاه)

      واقعا شورش دیگه در اومد . توافق حاصل شد، وزیر صنعت معدن و تجارت عوض این که سنگ ما رو به سینه بزنه ، خیلی راحت و ریلکس می گه : قیمت کالا های اساسی باید 6% بره بالا ! بابا قیمتا خیلی پایین بود که شما هم داری به گرانی چراغ سبز نشون می دی؟ یه ماشینی که اگه بره زیر چرخ های 24 اینچی مایلر مثه یه دفتر 200 برگ از اون چرخ ها میاد بیرون ، ایربگ هم موقع تصادف با ید با ده جور نذز و نیاز باز می شه ، بری نمایندگی بگی
      گیربکس صدا می ده میگن آقا خب پرایده دیگه طبیعیه! چرا باید برچسب 20 میلیونی
      داشته باشه ؟! اون هم با این وضع حساسی که کشور توش قرار داره؟ خداییش غیر از اینه که تو این چند دهد که پا به عرصه ی خودرو سازی گذاشتیم فقط دور در جا زدیم ؟! بعضی وتا خوبه آدم به فکر کسایی باشه که صبح تا شب تو گرما وسرما یک دو میزنن واسه لقمه
      نون حلال بیارن سر سفرشون ، وسط ماه هم فشار روشون هست که مبادا یارنه ها رو قطع کنن و بدبخت بشن .
      واقعا خوبه که همیشه به فکر همه باشیم و قبل از حرف زدن یه کم فکر کنیم ، بعد حرف بزنیم .
      با تشکر از تمامی دوستانی که حوصله کردند و این کامنت طولانی منو خوندند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ارمین

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    . شتر مرغ را گفتند بپر گفت شترم.گفتند بار ببر گفت مرغم.

    اتحادیه خودروسازان را در زمان تحریم گفتند چرا قیمت را گران کردید ؟
    گفتند چون قطعات خودرو اکثرا خارجی هستند بخاطر تحریم گران شده.
    بعد از توافق گفتند ارزان کنید ،گفتند به دلیل اینکه قطعات اکثرا داخلی هستند قیمت انها ربطی به تحریم ندارد.????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا