ایستگاه خبر

نظرسنجی درباره تسهیلات خودرو

دولت تصمیم گرفته تا برای حمایت از صنعت بیمار خودروسازی، پول و سرمایه بیشتری را به صورت وام، یارانه و تسهیلات خرید خودرو پرداخت نماید. با توجه به رقم چندهزار میلیاردتومانی درنظرگرفته شده، این نکته بسیار مهم است که موافقت مردم با صرف این بودجه از بیت‌المال نیز مشخص گردد.

ikco

صرف نظر از راهکارهایی که برای کنترل مصرف این کمک‌ها درنظر گرفته خواهد شد و یا تعیین معیار برای رشد صنعت و محصولات آن و بهبود کیفیت خودروها، اگر روندی که تاکنون در حمایت از خودروسازی ایران را نیز مبنا قرار دهیم و بودجه‌هایی که در این مسیر صرف شده را درنظر بگیریم، با توجه به برآیند جایگاه فعلی و دستاوردها، می‌توان چشم‌اندازی از آینده این برنامه را نیز به دست آورد.

در هر صورت، فارغ از این تحلیل‌ها، می‌خواهیم دیدگاه شما را به‌عنوان مصرف‌کنندگان این بازار در مورد تصمیم به پرداخت تسهیلات به خودروسازان بدانیم.

پرداخت تسهیلات و یارانه مستقیم به خودروسازان برای خروج از رکود و پرداخت تسهیلات و وام به خریداران برای خرید محصولات داخلی موافق یا مخالفید؟

[polldaddy poll=9133785]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودرو داخلی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    با سلام
    چهل سال فرصت سوزی شده حالا میخاد با وام دوباره ادامه بده ؟ من که شک دارم بتونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آخه کی موافقه :|
    پول به خودرو سازا بدن که چی بشه حالا که جیبشون داره خالی میشه میخان جیبشونو پر کنن عمرا از اون پول 20 درصدش استفاده مفید بشه میریزن تو جیبشونو عشق و حال خریدار و مشتری کیلو چند !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    بزن دست قشنگه رو به افتخار ((پدال))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. om!d

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نمیدونم چرا خودرو سازی اینقدر در مقابل تغیر ممانعت میکنه ، اینا راهکاراش نیس، دولت یک ارگان بزرگی بهمین خاطر نمیتونه انعطاف داشته باشه در مقابل پیشرفت های دنیا چابک باشه ، باید خودرو سازی از بدنه دولت جدا شه همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نادر

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرمن تا وقتی سهامدارای دونه درشت خودرو سازیا خودشون پست و موقعیت دولتی دارن مسلما تمایل شدید به گرونتر فروختن دارن فروش هر چه بیشتر با قیمت بالا سود کلانی داره و همه سعیشون بالا نگه داشتن تعرفه گمرکیه . بانک مرکزیم دراصل با وام خرید خودرو از اینا حمایت میکنه روهم رفته با اجبار میخوان این ماشینارو به خورد مردم بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درصورتی که سود وام واقعا 16درصد باشد خوب است اما بشرطی که حداقل آپشن های روز دنیا مثل دنده اتومات بودن را هم به خودروها اضافه کنند هرچندکه الان دیگه دنده اتومات آپشن هم محسوب نمیشه وماشین های خارجی همگی دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان(احسان)

      ۲۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      اونوقت پراید 21 میلیونی واست 42 میلیون درمیاد اگر واقعا فکر می کنی خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاشار

        ۲۹ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (31 ديدگاه)

        شما دوست عزیز مخالف وام هستی نظرت مورد احترام هستش اما نباید آمار غلط به مردم بدی 42 میلیون رو از کجا آوردی ؟
        من الان با نرم افزار حساب کردم 80 درصد پراید که میشه 16 میلیون در هفت سال به صورت ماهانه 298500 باید پرداخت بشه یعنی ضربدر 84 میشه 25 میلیون و هفتاد و چهار هزار تومن با احتساب 4 میلیون پیش پرداخت سر جمع میشه 29 میلیون و خورده ای، لطفا آمار غلط نده.
        در مورد صنعت خودرو با دوستان موافقم . در مورد وام 7 ساله 16 درصد فقط از نظر اقتصادی خیلی خوبه در مورد خودرو نمیگم اما خود وام در شرایط حال حاضر خیلی خوبه حداقل روی من تاثیر گذاشته شاید ماشین بخرم.
        نظرم شخصی و سعی کردم بدون جانب داری و با توجه به واقعیات موجود باشه ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یاکان

          ۲۹ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (43 ديدگاه)

          دوست عزیز هرچند حساب وکتاب شما هم اشکال داره، اما فرض بر درست بودن ادعای شما باید خدمتتون عرض کنم ک هدف این …ها هم همینه که با وسوسه کردن منو شما جنسای آشغال خودشونو به مردم قالب کنن. حرف مردم اینه که این ماشینا ارزش این پولی که براشون داده میشه رو ندارن. حالا شما دوست داری بخری اختیار با خودته!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. وحید

          ۳۰ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (18 ديدگاه)

          دوست عزیز اول از حرف خود مطمئن بشین بعد بیان اینجا بگین و دوما……چی بگم که کسی نمیشنوه یا شایدم نمیفهمه با خرید از اینها شما هم به دسته خائنین مال و خانواده خود و مردم کشور اضافه میشین درباره محاسبه هم بگم معنی وام 16 درصد اینه که یعنی نسبت به مبلغ وام شما سالانه 16 درصد بهره تعلق میگیره به عنوان مثال یه پراید 20 میلیونی رو باید 4 تومنشو نقد بدین و 16 تومن وام که 16 میلیون ضربدر 16 درصد ضربدر 7سال میشه 18 میلیون که این فقط سوده پرداختی شماست
          16000000*16%=2560000
          ضربدر 7 برابر با 17920000
          یعنی تقریبا 18 میلیون فقط سود میدین 4 میلیون هم داده بودید و 16 میلیون هم که اصل وام هست 18+4+16=38

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. یاشار

          ۲ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (31 ديدگاه)

          ,وحید دوست عزیز
          بهره وام اگه سالانه پرداخت بشه حرف شما درسته اما اقساط ماهانه پرداخت میشه یعنی بهره قسط اول برابر 16 درصد 16 میلیون تقسیم بر دوازده حساب میشه، بهره قسط دوم: 16 درصد ضربدر( 16 میلیون منهای اصل قسط اول) تقسیم بر 12 ضربدر 2 حساب میشه و به همین صورت ادامه پیدا میکنه .
          بنابراین بهره وام خیلی کمتر از پرداخت به صورت سالانه میشه . بهره وام 9 میلیون و خورده ای میشه با احتساب اصل پول میشه 25 میلیون خورده ای که باید 7 ساله به صورت ماهانه 298 هزار تومان باز پرداخت بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. یاشار

          ۲ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (31 ديدگاه)

          من نمیدونم این روزا چرا خیلی راحت از لفظ خائن استفاده میشه والا به نظر من لفظ خیلی سنگینیه واسه هر چیزی و جایی نباید استفاده بشه و اینروزا چرا نمیشه بدون جانبداری نظر داد، هر کسی نظری داره حتما نباید هم راستا با نظر شما باشه .. نباید صرفا به این دلیل که نظر فردی با نظر شما متفاوته بهش توهین کرد نظر همه قابل احترامه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. من

          ۳ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (6 ديدگاه)

          بیست و نه ملیون واسه پراید ب نظرت خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. یاشار

          ۴ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (31 ديدگاه)

          ببین دوست عزیز من از منظر خرید خودرو بهش نگاه نمیکنم بلکه از نظر یک وام بلند مدت که در کشور تورمی مثل ایران هیچ موقع به مردم عادی مثل من داده نمیشه نگاه میکنم شما باید ارزش زمانی پول رو در نظر بگیرید مثلا شما امسال با 200 هزار تومن میتونین یک بخاری گازی بخرین آیا 4 سال دیگه با 200 هزارتومن میتونی بخاری گازی بخری؟ مسلما خیر. این مثال رو گفتم که بگم ارزش پول در ایران ثابت نیست اقساط وامی که امسال پرداخت میشه با اقساط وامی که سال بعد یا سال های بعد پرداخت میشه ارزش یکسانی نداره مثلا 300 هزار تومن با توجه به تورم 12 درصدی (در خوشبینانه ترین حالت) سال بعد 264 هزار تومن و در 2 سال بعد 233 هزار تومن و در 3 سال بعد 205 هزار تومن پول امروز ارزش داره ، یعنی عملا 25 میلیونی که به صورت اقساط طی 7 سال پرداخت میشه به ارزش پول امروز خیلی کمتر از 25 میلون میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. امین آریامن

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (146 ديدگاه)

    این خودرو سارا همیشه دنبال توجیه عقب موندگی ها و سو مدیریت هاشون و برنامه ریزی برای دریافت کمک مالی هزاران ملیاردی از دولت هستن اونم با ادعاهای پوچی مثل اینکه اغا ما یک ملیون کارمند و کارگر داریم!
    این انرژی که صرف دروغ پردازی و جذب کمک از دولت میکنن اگه نصفشو صرف اصلاح ساختار و توسعه محصول می کردن الان این همه مشکل نداشتن و انقد مورد تنفر مردم نبودن.
    انگار این براشون یه اصله که ما باید 405 و سمند تولید کنیم و حالا دولت ها بیاین کمک کنین که ما اینارو بفروشیم که سود بدست بیاریم!
    یکی نمیاد بگه بابا خودتونو اصلاح کنید محصولتونو اصلاح کنید کیفیت تولیدتون رو اصلاح کنید قیمتتون رو اصلاح کنید تا نیازی به کمک نداشته باشید.
    همون کاری کمه بقیه دنیا میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمدجواد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    قبلا هم گفته شده که مشکل اصلی صنعت خودرو سازی ما نبودن رقابت در این بازار است . اگر ما خواهان کیفیت بیشتر و پویایی صنعت خودرو هستیم باید از این فضای انحصاری خارج بشویم . این راه حلی که ارائه شده شاید در کوتاه مدت مشکلات عدیده خودروساز ها را رفع کند ولی راه حل اصولی و بلند مدت نیست . آنها می خواهند با این کار فقط خودرو ساز ها را از این بحرانی که در آن گرفتار شده اند نجات دهند . ضمنا این نکته را هم نباید فراموش کرد که تا همین مقدار انعطاف هم که دولت و خودروسازها نشان داده اند نتیجه “کمپین نخرید خودروی بی کیفیت و گران” بوده است و نشان می دهد که مردم راه را درست رفته اند و اگر همچنان ادامه بدهند نتایج بهتری هم خواهند گرفت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد حسین

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    واقعا جای تاسف داره که جناب آقای روحانی و تیم اقتصادی شان چنین بسته ای را برای خروج از رکود ارائه دادند. با این کار دیگه همه مردم از آقای روحانی ناامید شدند. این چه تئوریه که باید تسهیلات برای مصرف بدید؟؟؟ خوب بجای اینکه دولت دخالت کند کافی بود بر اساس اصل عرضه و تقاضا کمی شرکتهای تولیدی که بخش عمده ای شان وابسته به دولت هستند قیمتهای خود را تعدیل می کردند نه اینکه دولت به خودش از جیب مردم تسهیلات بدهد واقعا خنده دار است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مرتضی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    جزئیات وام :
    مبلغ وام : ٢۵ میلیون تومان
    باز پرداخت : ٧ ساله ( ٨۴ ماه )
    مبلغ سود پرداختی در ٧ سال : ١۶،٧٠٠،٠٠٠ تومان
    مبلغ قسط : ماهیانه ۴٩۶،۵٠٠ تومان تا ٨۴ ماه !!!

    حالا تصور کنید قصد خرید “تیبا” را دارید که همین الآن با قیمت گزاف ٢۵،٠٠٠،٠٠٠ تومان مورد اعتراض می باشد ، بعد از ٧ سال که تمام خودروهای دنیا پیشرفت فوق العاده ای کرده اند شما “تیبا” سوار میشوید که ۴١،٧٠٠،٠٠٠ تومان برای شما تمام شده است !!!

    به نظر شما ٧ سال دیگر خودروی تیبا در بین خودروهای جهانی با قیمت ۴١،٧٠٠،٠٠٠ تومان چه جایگاهی دارد !؟
    اصلأ جایگاهی دارد !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. gotham

      ۲۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      با سلام-عاقل ها مخالف وام گرفتن هستن-مردم اگه به کمپین پشت نکنن و متحد بمونن انشالا بعد از عید قیمتا نصف میشه
      ولی دوست عزیز لطفا محاسبات دقیق رو میذارید؟چون میخوام بدونم چطوری بهره وام رو حساب کردید-مرسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۲۸ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        روش محاسبه نرخ سود:
        میزان سود=A
        مبلغ وام*(تعداد اقساط + 1)*نرخ سود=B
        A=B/2400
        با این حساب، میزان سود برای وام 25 میلیون تومانی با نرخ سود 16 درصد و تعداد اقساط 84 ماه برابر: حدود 14 میلیون تومان می شود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۴ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (752 ديدگاه)

          خیر شما احتمالا تا بحال وام نگرفته اید که البته خداروشکر که نیازی پیدا نکردید ویا نخواستید پول نزول کنید ولی باز پرداخت همان 42 میلیون است به بانک مراجعه و از کارمندان کسب اطلاع کنید

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Richard

      ۲۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      واقعا خیلی فاجعه عمیقی رو بیان کردی
      این همه سال قسط بدی برا تیبا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. یاشار

      ۲۹ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      ماشین رو بعد از هفت سال نمیدن دوست عزیز ، به صورت تحویل فوری( البته تحویل فوری ایرانی که همه میدونن چجوریه دیگه من لازم نیست بگم) میدن . لطفا واقع بینانه نظر بدید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. میثم

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اصلا تیبا ماشین به حساب میاد ؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آریا

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من به طور کلی با پرداخت وام بلند مدت و با سود کم برای خرید خودرو موافقم . اقدامی است که در کشورهای پیشرفته دنیا انجام می شه .
    ولی خودرو ساز داخلی باید رقابت کنه ، کیفیت رو ببره بالا و قیمت هاش با بقیه خودرو ها رقابتی بشه .
    برای شروع اگر این وام رو به خرید خودرو (چه ساخت داخل و چه وارداتی) تخصیص بدن ، مردم می تونن انتخاب کنن . ( البته بعد از پایان کمپین خرید خودرو صفر ممنوع)
    همچنین در مورد فرمول پرداخت و … هم که بعضی از دوستان حساب می کنن ، این نحوه محاسبه اشتباه است و باید ارزش زمانی پول در نظر گرفته شود. در محاسبات اقتصاد این فرمول وجود دارد و حتی اکسل هم آن را دارد (PV) .
    در مورد این وام ، ارزش امروز کل پرداختی شما معادل 20 میلیون تومان می باشد و به این معنی است که به ارزش پول امروز ، شما در واقع به جای 25 میلیون ، 20 میلیون تومان دریافت کرده اید ، یعنی 5 میلیون تومان اختلاف به ارزش امروز . این محاسبه که شما 42 میلیون می پردازید ، با توجه به عدم در نظر گرفتن زمان و اختلاف 17 میلیون تومانی اشتباه است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Richard

      ۲۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      چرا ارزش پول باید بیاد پایین؟ اومدیم و ارزش پول رفت بالا اونوقت یعنی تیبا 60 میلیون میشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. farzali

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخ جوون دمشون گرم قسمت شد ماشین جدید بخرم:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Ali.Q

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (124 ديدگاه)

    11% موافق از کجا اومده :/
    :/
    :/
    بهتون پول میدن که بزنید موافق ؟؟!! :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. پیکان

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    صورت مسله رو پاک کردن ودوباره از این جیب به اون جیب شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. اث میلان

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام هم وطن، کمپین تحریم خرید خودرو داخلی و چینی و وارداتی ها همچنان با قدرت به راه خودش ادامه میده،از هم وطن های عزیزم خواهش میکنم الان که محرم است و صفر هم که در راه است تحریم ها هم که به خط فینال رسیدن،لطفا کمپین را هم چنان با قدرت ادامه بدیم و تحت تاثیر هیچ پیشنهادی نباید قرار بگیریم، تا منطقی شدن قیمتها، چینی ها و داخلی ها باید قیمتش به 1/2 برسه و وارداتی ها باید 2/5 از قیمتشان کاسته بشه، یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. راد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    این وام یعنی فرمت جدیدی از بهره کشی از قشر ضیعف وتپل کردن قشر همیشه محق مفتخور وماها هم عاشق همچین حرکتهایی هستیم.از فردا جلوی نمایندگی زنبیلها توصف هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. رعیت

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینا حاضرن تمام کارگرانشون بیکار بشن ، تمام قطعه سازان و شرکت های زیر مجموعه شون تعطیل بشن ولی یک تومن قیمتشون رو کم نکنن و نمی کنن؛ چرا؟! چون دولت پشتشون و همه جوره حمایتشون میکن. بعد میگن کسایی هم که نخرن خائنن!!!
    حالا با این طرح متفکرانه بازم مردم دارا باید همون پراید رو 23 تومن سوار شن 7سال قسط بدن و خوشحال باشن…
    واگذاری به بخش خصوصی یا خودروسازان معتبر خارجی تنها راه حل این مشکل هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. وحید

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام-از روز اعلام خبر تا حالا 5 بار اومدم مثه همیشه پدالو چک کردم ببینم چه حرفی میزنه من منتظر اعلام شدید انزجار مردم از تصمیم این خائنین هستم واقعا نظرم نسبت به آقای رییس جمهور کلا عوض شد قبلا به کارها و برنامه هاشون امید داشتم فک میکردم حساب شده کار میکنن و این دولت از قبلیا خیلی بهتره ولی اشتباه میکردم از الان رای من برای دور بعدی کم-این مقاله آخری رو هر کی نخونده پیشنهاد میکنم یه نگاهی بکنید اینکه با پول پراید تو کشورای دیگه چی میدن و ممنون از نویسنده که رفت دقیقا یه کشور مشابه ایران رو انتخاب کرد-واقعا نمیدونم چجوری باید این عقب موندگی رو هضم کنم یه لحظه فکر کنید ما کجاییم و مردم بقیه دنیا کجا-جای دوریه هم نرید همین کشورای به ظاهر بدبخت و توسعه نیافته همین اطراف رو ببینید همین عراق و افغانستانو و… آقای رییس جمهور چه توجیهی دارین؟؟؟؟؟؟؟؟500 نفر از مردم ما تو فاجعه منا از بین رفتن دولت زمین و زمان رو به هم بسته بود که آی فلانو فلان……خوب که چی……سالی چند هزار از همین مردم تو این آشغالایی که تولید میکنین به دردآور ترین شکل میمیرن؟کی چی میخواد کیه که نمیذاره کیه که ….!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟کاش مردم پای عهدشون بمونن بخدا درست میشه…. قرآن میگه….سوره مبارکه الرعد آیه ۱۱
    خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان خود خواهان تغییر باشند…….واقعا چرا؟؟؟؟پراید بی کیفیت از رده خارج,,,,,,, 40 میلیون برای مردم با پول بی ارزش……..یاد مقاله درباره استهلاک تدریجی انسان به خاطر زندگی تو ایران افتادم….خدا عاقبت ما مردم مظلوم رو به خیر کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رعیت

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینا حاضرن تمام کارگرانشون بیکار بشن ، تمام قطعه سازان و شرکت های زیر مجموعه شون تعطیل بشن ولی یک تومن قیمتشون رو کم نکنن و نمی کنن؛ چرا؟! چون دولت پشتشون و همه جوره حمایتشون میکن. بعد میگن کسایی هم که نخرن خائنن!!!
    حالا با این طرح متفکرانه بازم مردم دارا باید همون پراید رو 23 تومن سوار شن 7سال قسط بدن و خوشحال باشن…
    واگذاری به بخش خصوصی یا خودروسازان معتبر خارجی تنها راه حل این مشکل هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علیرضا

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (132 ديدگاه)

    ما از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ehsan

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینکار با نزول فرقی نمیکنه که… با این اتفاق بسیار تلخ خودرو سازی از بنیاد نابود میشه،خودروسازی که همچو صنعت الکترونیک یا موبایل بسیار در حال پیشرفته، خودرو ساز داخلی هیچ جرفی برای گفتن ندارن،این چه اقتصاد مقاومتیه؟ این چه اصلاحیه؟اثرات این بسته بعد ها مشخص میشه؟مردم بیشتر بدهکار بانک میشن و مفت خوران خودرو ساز ثروت مند تر
    انشاءالله نابود خواهید شد این وعده خداست هیچگاه پایدار نخواهید بود…
    و اینو بدونید خدا به حتم با صابران است…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حسین

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (259 ديدگاه)

    به این میگن دزدی از بیت المال تو روز روشن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. fara2001

    ۲۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    هرچی دوس داری بَزَک,ش کن .
    تا کیفیت بالا نره و قیمت مناسب نباشه نمیخریم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. man

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (71 ديدگاه)

    من اول از مجله پدال تشکر میکنم که این نظر سنجی رو گذاشته
    مردم عزیز لطفا باز هم نخرید ما مردم ایران با این کارمون ۷۰ درصد راه رو رفتیم واقعا اخر اخراشه انشاالله به حول و قوه الهی دست این این رانت خواران عزیز رو از این مملکت اسلامی کوتاه میکنیم
    یا حق هوالحق…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امين

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فکر میکنم این خواسته ی مردم در بهبود کیفیت خودروها و منطقی شدن قیمت ها عمیق تر از این حرفاست که با قسطی کردن خودرو که عملا از قیمت خودرو که نکاسته تازه آن را تقریبا دوبرابر کرده و کیفیت هم که اگر در رابطه آن صحبت نکنیم بهتر است!
    صبر داشته باش هموطن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. سعید

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    مردم خرید خودرویشان را برا ی مشخص شدن شرایط بعد از تحریمها متوقف نکرده اند ، به نظر من از یک سو قدرت خرید مردم کم شده است ، دیگر بسیاری از مردم خودرو کم درد سر دارند و دیگر خیلی ها هم داشتن این خودرو های تکراری برایشان کم اهمیت شده و اگر هم خودرو سازها بخواهند با تغییر چراغ و سپر تنوع ایجاد کنند ، برای بسیاری ایجاد تنوع که هیچ ایجاد … می نماید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. m.reza

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    ما میگیم خر نمی خوایم پالونشو عوض می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد حسین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    واقعا خوشحالم که هموطنان من تا این اندازه آگاه و زیرک شده اند و پیامد تصمیم های رانتی آقایان را درک می کنند. عزیزان در علم اقتصاد یک اصل ساده داریم به نام عرضه و تقاضا و مکانیزمی به نام بازار که این اصل در آنجا اجرا می شود. اگر شما بحرانهای اقتصادی امریکا را ملاحظه کنید در می یابید که در دورانهای رکود و بحران دولت بابت مصرف تسهیلات نداده بلکه در اولین روز بعد از رکود و بحران، قیمتها شکسته شده است. در ایران بخاطر اینکه عمده اقتصاد در دست دولت و آدمهای سیاسی و بانفوذ می باشد هیچ وقت طی این 37 سال اجازه نداده اند که اصل عرضه و تقاضا و مکانیزم بازار به درستی عمل کند. فکر کنم الان برای اکثر مردم سواله که چرا آقای رئیس جمهور روحانی چنین سیاستی را اتخاذ کرده اند؟؟ مردم نیز احساس می کنند آقای روحانی پشتیبان این شرکتهای فاقد ارزش افزوده و ناکارامد هستند که جنسهای بنجلشان را به دو برابر قیمت جهانی به مردم می اندازند. تیم اقتصادی دولت در تلویزیون اعتراف کرد که 9000 میلیارد تومان کالای مصرفی با دوام درانبارها دپو شده است (در واقع اهتکار کرده اند) . خوب در مکانیزم بازار و بر اساس اصل عرضه و تقاضا که بسیار ساده و اقبل فهم است چنانچه کالایی که پیش از این مثلا قیمت 1000 تومان داشته و الان در حال حاضر تقاضای بازار کاهش یافته و یا کمپینی علیه آن تشکیل شده کافی است که قیمت آن تعدیل شود تا بتواند سهمی از بازار بدست آورد.
    در پایان از مسئول سایت پدال درخواست داریم با جمع بندی مطالب و نظرات خوانندگان محترم سایت نامه ای خطاب به مسئولان ارشد اقتصادی کشور و شخص رئیس جمهور در خصوص اتخاذ این سیاست غلط و از دست دادن سرمایه اجتماعی خود بنویسند.
    هموطنان چنانچه خوانندگان بزرگوار قبلی اشاره فرمودند تا زمانیکه همدلی و اتحاد نباشد هیچ گونه تغییر مثبتی روی نخواهد داد. اجازه ندهید با سیاستهای عوامفریبانه اتحاد شما شکسته شود.
    پایدار باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Abbas

    ۲۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (93 ديدگاه)

    پدال دمت گرم با این نظرسنجی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا