ایستگاه خبر

نظرسنجی درباره تسهیلات خودرو

دولت تصمیم گرفته تا برای حمایت از صنعت بیمار خودروسازی، پول و سرمایه بیشتری را به صورت وام، یارانه و تسهیلات خرید خودرو پرداخت نماید. با توجه به رقم چندهزار میلیاردتومانی درنظرگرفته شده، این نکته بسیار مهم است که موافقت مردم با صرف این بودجه از بیت‌المال نیز مشخص گردد.

ikco

صرف نظر از راهکارهایی که برای کنترل مصرف این کمک‌ها درنظر گرفته خواهد شد و یا تعیین معیار برای رشد صنعت و محصولات آن و بهبود کیفیت خودروها، اگر روندی که تاکنون در حمایت از خودروسازی ایران را نیز مبنا قرار دهیم و بودجه‌هایی که در این مسیر صرف شده را درنظر بگیریم، با توجه به برآیند جایگاه فعلی و دستاوردها، می‌توان چشم‌اندازی از آینده این برنامه را نیز به دست آورد.

در هر صورت، فارغ از این تحلیل‌ها، می‌خواهیم دیدگاه شما را به‌عنوان مصرف‌کنندگان این بازار در مورد تصمیم به پرداخت تسهیلات به خودروسازان بدانیم.

پرداخت تسهیلات و یارانه مستقیم به خودروسازان برای خروج از رکود و پرداخت تسهیلات و وام به خریداران برای خرید محصولات داخلی موافق یا مخالفید؟

[polldaddy poll=9133785]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. Farhad

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم مثل خیلی از دوستانم مخالف این هستم که این پول از بیت المال برای ادامه حیات صنعت خودروسازی این کشور خرج بشه چرا که این صنعت به کررات ثابت کرده که لیاقت محبت رو نداره . ی مقابسه کوچیک بکنیم بین ایران خودرو و صنایع خودروسازی هیوندای این دو شرکت تقریبا با هم شروع به کار کردن اما شما ی نگاه به تفاوت موجود در تکنولوژی ساخت این دو کارخونه بکن از زمین تا آسمون . اگر واقعا آقایون به فکر ملت هستن بهتره بجای اینکه اون وام کلان رو حیف این صنعت بکنن با اجازه دادن به ورود خودروسازهای معتبر دنیا به ایران و سرمایه گذاری در کشور عزیزمون هم اشتغال برای جوانان تحصیل کرده کشورمون بوجود بیارن و هم اینکه شاید در رقابت با تولید کنندگان خارجی تولید کنندگان داخلی ی تکونی به خودشون بدن و بجای اینکه ته پراید و پژو و تندر رو قیچی کنن و ی ماشین آشغال دیگه بدن بدیت مردم برن سراغ تکنولوژیهای جدید . ملت ما بعد از تمام سختیها و عذابی که کشیدن این حداق حق رو دارن که ماشین خوب سوار بشن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده مخالف وام نیستم.امااینکه مردم رااحمق فرض میکنن مخالفم.اصلأمنطقی نیست *** ماشینهای بدردنخورمارواونم بااکراه ۱/۳قیمت مابخره ومسخرمون کنه ایرانی زحمت کش خودروبراش بشه جزٕ سرمایه ی زندگیش.آقابایدقیمتابرگرده وقتی تحریم روبرداشتن.خودشون سالهای قبل میگفتن تحریم هستیم مجبوریم قیمت روببریم بالا.مخالفمممم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ali

    ۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط از خدا میخوام که در این دو شرکت ایران خودرو و سایپا زود زود بسته بشه تا بلکه ملت ایران بتونن از بهترین هاى خارجى استفاده کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. چلنجر

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    دولت وظیفه اصلیش رو فراموش کرده که باید حمایت از حقوق مصرف کننده و هدایت صنعت خودرو باشه به سمت کاهش آلودگی و کاهش مصرف بنزین و افزایش ایمنی. الان برعکسه و خودروسازها دارند دولت رو هدایت می کنند که منابع بیشتری از بودجه عمومی کشور جداکنند.
    من با این وام به این شکل مخالفم. اینکار فقط عمق بحران خودروسازی را بیشتر می کند و چندسال دیگر دوباره همین آش و همین کاسه. دولت باید تسهیلات را به خودروهای کم مصرف (زیر 5-6 لیتر) و با آلایندگی پایین و استاندارد ایمنی بالا اختصاص بدهد. شرایط حاضر بهترین فرصت برای چرخش سیاستهای دولت به سمت خودروهای هیبریدی و برقی است. اگر تعرفه واردات این خودروها برداشته شود و وام به این دسته از خودروها اختصاص یابد بسرعت شاهد کاهش مصرف و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود. به این صورت حتی همین خودروسازان تنبل داخلی هم مجبور می شوند برای رقابت و حفظ بازار دست به تولید خودروهای بهتری بزنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (115 ديدگاه)

    متاسفانه خودروسازی ایران مثل بقیه بخش ها دارای ترکیب و ساختار ***دولتی است و به اون باید انحصار رو هم بیفزاییم. دادن وام های کم بهره خرید خودروهای آشغال و گرون داخلی مجددا دزدی از جیب مردم بدبخته که ماشین رو دولا و پهنا بدن و بخشی اش رو هم وام بدن و مردم رو به تعهد بندازن.
    خودروسازها هم وام رو بگیرن به جای هزینه کردن تو صنعت خودرو برن بانک و شرکت های اعتباری بزنن و یا ساختمان بخرند و دوباره وام با بهره های سنگین بدن .
    این کار نتیجه ای جز تورم نداره. اونها اگه سودی رو که تو این 20 سال کسب کرده بودن سرمایه گذاری در حرفه خودشون می کردن، الان اوضاع این طور نبود.
    دولت اگه می خاد خدمتگذاری خودشو به مردم ثابت کنه و اشتغال هم براش مهمه، بیاد سایپا و ایران خودرو رو بفروشه به تویوتا و فولکس واگن که هم دانش فنی بیارن، هم مردم کالای خوب سوار شن و هم اشتغال ایجاد شه. چون ایجاد سایت تولید در ایران برای 750 میلیون جمعیت خاورمیانه، شمال آفریقا و کشورهای cis جذابیت این سرمایه گذاری رو دو چندان میکنه. دو لیتم مثل آدم مالیاتشو بگیره و خدمات بده.
    بابا از دولت تولید کننده در نمی آد. به خدا در نمی آد. غالب دولتیها به *** عادت کردن. بخصوص هر جا که انحصار بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (115 ديدگاه)

    حرف دل من تموم نشده، دولت اگه اینقدر تدبیر هم داشته باشه که مثل ترکیه د صنعت قطعه سازی رو حمایت کنه والا دیگه هیچی نمی خاد. الان بقیه صنایع رو دولت چه حمایتی می کنه که خودرو باید اینقدر حمایت بشه؟؟؟
    اگه آقایون دو سال 30 درصد جیبهای گشادشون رو بدوزن، سال 4 ام بیشتر از آلان نفع می برن.
    من می دونم این مدیران بی هنر دولتی آنقدر به بی خیالی می گذرونن که این صنعت هم به نابودی کامل کشیده می شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. lio

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به نظر من باید وام های کلان به خودروسازان داده بشه
    اصلن نیازی نیست این وام ها برگردونده بشه
    اتفاقن خیلی خوب هم میشه که این پول ها بالا کشیده بشه
    به مردم نباید وام داده بشه ، باید به سختی خودرو تهیه کنند
    نگران خودرو تو مملکت ما نباشید ، خر واسه سوار شدن فراوونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. amir

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه حمایت از تولید داخلی به ازای مرگ هم وطنامون که در اثر کیفیت بسیار پایین خودروهای این دو شرکت جون خودشونو از دست میدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا