ایستگاه خبر

نگاهی به دنیای خودرو در هفته ای که گذشت

طبق معمول این هفته با بحث های مربوط به قیمت خودرو آغاز شد. از یک سو پافشاری تولیدکنندگان و اصرار روی افزایش قیمت خودرو به بهانه زیان ده بودن تولیدات و از سویی مقاومت صوری سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده برای آماده کردن جو روانی بازار برای افزایش قیمت ها. نهایتا این بازی با اعلام افزایش قیمت تعدادی خودرو از ۲ تا چهار درصد به نیمه رسیده و بقیه خودروها نیز بزودی قیمتهای جدید را بر خود خواهند دید.
این درحالیست که قرار بود با آزادسازی یارانه ها، و حمایت از تولید داخلی شاهد کاهش قیمت هم باشیم!
اصلا هم کسی به روی خود نمی آورد که زیان ده بودن فرضی خودروسازان (به فرض محال) از سوء مدیریت ناشی می شود نه از نرخ ارز و آزادسازی یارانه ها .  و در این حال باید مدیران را ارتقا داد نه قیمت ها را.
206
در همین ایام که ذهن ما درگیر چند میلیون افزایش ناقابل قیمت ها بود، اعلام شد که سفارت ترکیه دو عدد مرسدس بنز G500 ضد گلوله به قیمت ناقابل ۳۴۳ هزار دلار را وارد کشور کرده و رکورد قیمت وارداتی ها را جابجا کرده است.
در همین راستا آقای مختلس ۳۰۰۰ میلیاردتومانی قصد وارد کردن بوگاتی ۳ میلیون دلاری را داشت که فعلا ناکام مانده است!
Mercedes G500

ایران خودرو هنوز از تولید روآ ناامید نشده و از یک طرف تولید آن را بصرفه نمی داند و در عین حال دلش برای قشر ضعیف هم که قادر به خرید محصولات با کیفیت این شرکت نیستند، می سوزد. حالا ایران خودرو و نیروی انتظامی هر کدام درحال زور زدن در این قضیه هستند!

در این هفته بحث بازنگری بر واردات خودرو هم گرم بود و سرانجام تصمیم بر این شد که قوانین این بخش بازنگری شود. اما اگر شما تغییری در این قوانین دیدید، ما را هم مطلع کنید.
سازمان خنده دار حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان (باور کنید همچین سازمانی وجود دارد) تصمیم دارد برای رونق بخشی به واردات شرایطی مثل الزام گارانتی ۵ ساله یا واردات مستقیم از مبدا تولید و پاس کردن استانداردهای اروپایی را بی خیال شود. اما خیالتان راحت که عوارض سرجمع حدود ۱۲۰ درصدی تکان نخواهد خورد. پس آسوده بخوابید و خواب خودروهای ملی ببینید.

آخر هفته هم با افزایش قیمت ادامه دار خودروها مخصوصا ۲۰۶ و تندر ویتارا و اسپورتیج و مگان و تینا و موهاوی و سوناتا و قشقایی و لکسوس  و ماشین مشتی ممدلی و … به خوبی و خوشی پایان یافت.
بزرگترین نمایشگاه خودرو جهان نیز در فرانکفورت گشایش یافته و اخبار ویژه آن را نیز می توانید در همین سایت مشاهده بفرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از پدال انتظار داریم علی رغم بی‌احترامی که مسئولان با بزرگنمایی‌ها و دروغهایشون به مردم می‌کنند، ادبیات فاخر خودش رو حفظ کنه و از به کار بردن برخی واژه‌ها خودداری کنه. با سپاس از همه بچه‌های پدال.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رفیق

    ۱۲ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    بسیار جالب بود فیض بردیم !

    ولی من که خیلی خوش باورم هرکار میکنم باورم نمیشود سازمان حمایت ازنمیدونم چی چی هم وجود داشته باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. میلاد

    ۳۰ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    مرسی پدال قشنگ بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اميد

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ممنون پدال جون خیلی هم ادبیات رو بجا بیان کردی..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نصرت

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حرف حساب که نباید معترض داشته باشه تشکر از سایتتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ahmad..F12

    ۲۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    پدال وارد سیاست نشو خطر داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا