ایستگاه خبر

پژو ایران را تحریم کرد

روز چهارشنبه، شرکت جنرال موتورز، شریک پژوی فرانسه از تعلیق ارسال قطعات و همکاری پژو با شریک ایرانی آن خبر داد. طبق بیانیه جنرال موتورز، پژو حتی قبل از شراکت با جنرال موتورز هم تحریم ها بر ضد ایران را با تعلیق ارسال محموله قطعات آغاز کرده بود.

ikco produce 206
دولت ایالات متحده مالک ۳۲ درصد سهام جنرال موتورز است و این شرکت هم هفت درصد از سهام پژو را در اختیار دارد. پژو هم اعلام کرده که تنها ۱.۵ درصد از درآمد جهانی این شرکت از معامله با ایران خودرو حاصل می شود و سرمایه ای در ایران ندارد. این درحالیست که پیش از این نقش ایران خودرو در بازار و درآمد پژو بیش از این عنوان می شد. پژو همچنین سال گذشته با زیان  روبرو بود.

تا این لحظه ایران خودرو به این خبر شبکه  “فرانس ۲۴” واکنشی نشان  نداده است. اما امیدواریم استعمار پژو بر ایران بلاخره به پایان رسیده باشد. پژو بر خلاف رنو تا کنون سرمایه گذاری و ورود سرمایه به ایران نداشته و حتی در پروژه پژو ۲۰۶SD هم سر شریک ایرانی خود کلاه گشادی گذاشت و خودرویی که پول طراحی کلان آن توسط ایران پرداخت شده بود اینک در ترکیه و مالزی هم ساخته می شود. بعلاوه قولهای فراوان مبنی بر ساخت خودروهای جدید و مخصوص بازار ایران  نیز هیچ گاه رنگ حقیقت به خود نگرفتند.
ممکن است از این پس خودروهای پژو با گیربکس اتوماتیک با مشکل تولید و خدمات پس از فروش مواجه شوند اما بعید است ایران خودرو از این تحریم ضربه ای ببینید. مخصوصا الان که سمند و رانا و دنا را می تواند بجای معادل پژویی آنها جایگزین نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    خاک تو سر ایران بکند که پژو ورشکسته ایران رو تحریم میکنه با محصولات آشغالش مثل 407 207

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. داریوش

    ۴ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (93 ديدگاه)

    100 رحمت به مرام جاپنی ها.زنده باد هیتلر که به فرانسه تجاوز کرد.خخخخخخخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    بهتر بجاش از شر محصولات مزخرفش خلاص میشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ASTON MARTin

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    الان میبینیم ک چطوری باز مهتاج قطعات همون پژو هستیم
    واقعا این دولت ناتوان هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا