ایستگاه خبر

آیا پژو و سیتروئن به اردوگاه جنرال موتورز می پیوندند؟

تعدادی از رسانه های اروپایی گزارشی مبنی بر مذاکره گروه PSA (پژو-سیتروئن) با جنرال موتورز آمریکا برای اتحاد بین این خودروسازان را منتشر کردند. خاویر برتراند، وزیر کار فرانسه در یک برنامه رادیویی این مطلب را اعلام کرده بود. البته گفته می شود که این اتحاد برخلاف فیات-کرایسلر یا رنو-نیسان عمیق و همراه با انتقال مالکیت نخواهد بود. و ممکن است به طراحی پلت فرم های مشترک مخصوصا برای خودروهای کوچک و همکاری در ساخت قطعات و موتور و  سیستم انتقال نیرو محدود گردد. این راهکار باعث کاهش هزینه هر دو طرف خواهد شد. شاید هم بازگشت پژو به بازارهای آمریکا با این قرارداد، کلید بخورد.

Insignia and peugeot 508
می توان اوپل-واکسهال را بعنوان بخش اروپایی GM از این اتحاد، بیشتر منتفع دانست. قبلا قراردادهایی مشابه بین PSA و  BMW برای استفاده از موتورهای مشترک به امضا رسیده بود. پژو-سیتروئن الان حدود ۴.۵ میلیارد دلار بدهی دارد و شرایط رکود و زیان بر GM نیز حکم فرماست. بگونه ای که جنرال موتورز دربدر بدنبال مشتری برای واحدهای اروپایی خود نظیر اوپل، ساب، و واکسهال است. در عین حال کنسرسیومهای بزرگی نظیر فولکس واگن و رقبای تازه ای نظیر هیوندای-کیا هم فشار را بر تولیدکنندگان فرانسوی دوچندان کرده اند. پژو نیز پس از مشارکت بیفایده با میتسوبیشی در سال ۲۰۱۰ باید با احتیاط بیشتری قدم بردارد.
البته مشارکت PSA و GM چندان برای صنعت خودروی ایران و مونتاژ محصولات پژو در ایران خطرآفرین نخواهد بود و سرنوشت دوو در ایران تکرار نخواهد شد.

Dan Akerson and Philippe Varin
Dan Akerson and Philippe Varin

آخرین خبر: توافقنامه فروش ۷ درصد از سهام پژو-سیتروئن به جنرال موتورز به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار بین مدیران دو گروه امضا شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. زیگما

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    اخ اخ اخ کی فکرشو میکرن جی ام، پژو سیتروئن رو به اونجاشم نگیره و بذاره واسه خودش به طرف سیاست های انقباضی پیش بره؟ هه هه این دنیای اقتصاد هم واقعا جالبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا