اینفینیتی

تأیید تولید خودروی اسپورت الکتریکی اینفینیتی در سال 2020

در اکتبر سال گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه نهایتاً اینفینیتی ایده‌ی ساخت خودرویی الکتریکی را در ذهن پرورش می‌دهد. دو کانسپت قبلی اینفینیتی ما را بیشتر به این نتیجه می‌رساند. این دو کانسپت مدل‌های چهار درب LE و کوپه‌ی برجسته‌ی Emerg-e بودند. و حالا به نظر می‌رسد که تاریخ تولید حداقل یکی از خودروهای الکتریکی اینفینیتی به‌طور رسمی اعلام شده است.

2012-infiniti-emerg-e-concept4
طبق خبر اتوکار، اینفینیتی برای عرضه‌ی خودروی الکتریکی پرفورمنس خود در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی می‌کند. این خودرو از پلتفرم کاملاً جدیدی استفاده خواهد کرد اما تکنولوژی باتری آن با نیسان مشترک خواهد بود. مدیرعامل برند رولاند کروگر می‌گوید: “ما می‌خواهیم این خودرو تجربه‌ی رانندگی منحصربه‌فرد اینفینیتی را داشته باشد.” کروگر در رانندگی با نسخه‌ی پروتوتایپ اولیه‌ای که از پلتفرم یاد شده استفاده می‌کند گفته که این خودرو بسیار خوب است.

2012-infiniti-emerg-e-concept9
برخلاف مدل چهار درب LE که از پلتفرم مشترک با نیسان لیف استفاده کرده، خودروی الکتریکی تولیدی اینفینیتی یک مدل اسپورت ناب خواهد بود. انتظار می‌رود کارایی این خودرو مشابه کانسپت Emerg-e باشد. این کانسپت قدرت ۴۰۰ اسب بخاری داشته و از طراحی دیفرانسیل عقب سود می‌برد.

2012-infiniti-emerg-e-concept3

2012-infiniti-emerg-e-concept7
تصمیم تولید خودروی اسپورت الکتریکی توسط اینفینیتی به خاطر تقاضای بازار چین صورت می‌گیرد. در سل ۲۰۱۲ اینفینیتی مقر خود را به هنگ‌کنگ منتقل کرد و در سال ۲۰۱۴ نیز بازار چین پس از پیشی گرفتن از آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی پلاگین شناخته شد.

2012-infiniti-emerg-e-concept8
کروگر در مصاحبه‌ی سال پیش خود گفته بود:

وقتی درباره‌ی خودرویی الکتریکی فکر می‌کنم، قطعاً آن را برای بازار چین طراحی خواهیم کرد. ما بی‌وقفه در حال بحث و بررسی زمان مناسب برای ساخت چنین خودرویی هستیم.” تولید خودروی الکتریکی اسپورت اولین محصول این چنینی اینفینیتی خواهد بود و همین امر جا را برای تولید مدل‌های بعدی در آینده باز می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Viper ACR

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ((وقتی درباره‌ی خودرویی الکتریکی فکر می‌کنم، قطعاً آن را برای بازار چین طراحی خواهیم کرد.))

    خوشم نیومد ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سامی

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    طراحی کلیش خوبه ولی از اینفینیتی انتظار میره برای قسمت جلوش طراحی بهتری به کار بگیره…یه چیزی که ذهنم رو مشغول کرده …چرا طراحا اصرار دارن که ماشین الکتریکی باید طراحی مسخره ای داشته باشه…بجز ماشینای تسلا و چنتا ماشین دیگه خدایی به طراحی مسخره بقیشون نگا کنید انگاری جم شدن گفتن مسخره ترین طرح کدومه همون انتخاب کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. faramarz

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    جای یک خودروی الکتریکی اسپورت در سبد اینفینیتی خالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    امیدوارم برخلاف محصولات فعلی، بتونه از نظر فنی و هندلینگ هم خوب کار کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ظاهرشو خیلی دوست دارم ، خیلی جذاب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا