اینفینیتی

لحظاتی چند با فرزند دلبند اینفینیتی؛ بررسی QX30

ببینید، این کراس اوور جمع‌وجور شاخه‌ی لوکس نیسان با استفاده از کمک‌های رقیب آلمانی خود یعنی دایملر توسعه یافته است. در حقیقت پلتفرم و قوای محرکه‌ی این خودرو از مرسدس بنز مشتق شده و شما می‌توانید شباهت‌های بسیاری را بین QX30 و مرسدس GLA250 بیابید.

2017 Infiniti QX30
۲۰۱۷ Infiniti QX30
اما این خودرو چیزی بیش از یک مرسدس پوست انداخته است. QX30 از کابینی خوش ساخت، دینامیک رانندگی لطیف و مناسب بهره برده و برخی نسخه‌های متفاوتی را پیشنهاد می‌دهد که بی‌شک برای خریداران خودروهای لوکس جذاب خواهد بود.

2017 Infiniti QX30
۲۰۱۷ Infiniti QX30
اینفینیتی می‌خواهد تا مصرف‌کنندگان درباره‌ی این خودرو به عنوان خانواده‌ی کامل وسایل نقلیه فکر کنند زیرا سه نسخه‌ی متفاوت از QX30 ارائه می‌کند: QX30 پایه، QX30 اسپورت و QX30 AWD که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را برای تمایز از یکدیگر دارند. هر مدل از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۰۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری استفاده می‌کند. گیربکس ۷ سرعته ی اتوماتیک دو کلاچه با شیفترهای روی فرمان نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند. مدل‌های پایه‌ی QX30 از ارتفاع سواری ۶.۷ اینچی برخوردارند و رینگ‌های ۱۸ اینچی و LED های روز روشن را به همراه دارند. رینگ‌های بزرگ‌تر با پرداخت هزینه‌ی بیشتر قابل نصب هستند.

2017 Infiniti QX30
نسخه‌های پایه و اسپورت این خودرو به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند و اگر خواهان نسخه‌ی دو دیفرانسیل هستید باید QX30 AWD را انتخاب کنید. این مدل از سیستم تعلیق سفت‌تر و مرتفع‌تر نسبت به مدل پایه سود برده و از دیگر موارد تمایز آن می‌توان به گلگیرهای گسترش یافته، ریل‌های سقف و سپرهای متفاوت جلو و عقب اشاره کرد. از طرف دیگر مدل QX30 اسپورت کم ارتفاع‌تر و سفت‌تر از نسخه‌ی پایه بوده و از ترمزهای متفاوت، رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های تابستانی سود برده و از سپرهایی با نمای گیراتر استفاده می‌کند.

2017 Infiniti QX30
یکی از بزرگ‌ترین انتقادهای ما نسبت به مرسدس بنز GLA میزان فضای سرنشینان صندلی عقب است. متأسفانه QX30 حتی فضایی کمتر از GLA دارد اما فضای بار بیشتری را در دسترس قرار می‌دهد که این مقدار به ۵۴۴ لیتر می‌رسد. این مقدار بیشتر از لکسوس NX، ب‌ام‌و X1 و آئودی Q3 است. علیرغم اینکه این خودرو کراس اوور نامیده می‌شود اما باید گفت مدل‌های پایه و AWD اینفینیتی در واقع ارتفاع کمتری نسبت به رقبای ذکر شده دارند. تنها مرسدس GLA250 اندکی کم ارتفاع‌تر از QX30 AWD است.

2017 Infiniti QX30
اینفینیتی همچنین قول داده تا در ایالات‌متحده مدل پایه‌ی این خودرو را با احتساب هزینه‌ی تحویل در مقصد حول‌وحوش ۳۰ هزار دلار به فروش برساند. هنوز بهای رسمی خودرو اعلام نشده اما با حضور خودرو در نمایندگی در اواخر تابستان می‌توان دراین‌باره قضاوت کاملی داشت. به علاوه مدل AWD بهایی کمی بالاتر از ۳۵ هزار دلار خواهد داشت درحالی‌که نسخه‌ی اسپورت که دارای مونوروف و سیستم ناوبری است انتظار می‌رود بهایی زیر ۴۰ هزار دلار داشته باشد.

2017 Infiniti QX30
رقابت با خودروهایی چون ب‌ام‌و X1، آئودی Q3، لکسوس NX و مرسدس GLA آسان نیست اما برچسب قیمت پایین‌تر، چندین مدل در دسترس و استایلی جذاب به بهبود جایگاه اینفینیتی کمک خواهند کرد؛ و یک‌بار که با این خودرو رانندگی کنید حتی چیزهای احساس‌برانگیز بیشتری را پیدا خواهید کرد.

2017 Infiniti QX30
برخلاف GLA که نسبتا عادی است، QX30 لطیف‌تر بوده مخصوصاً این موضوع در قوای محرکه نمود بیشتری دارد. درحالی‌که گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه در GLA تنبل و ناهنجار بود اما در QX30 احساس نرمالی دارد. همانند GLA سه حالت مختلف برای گیربکس وجود دارد که عبارت‌اند از اسپورت، اقتصادی و دستی. حالت اقتصادی به‌صورت پیش‌فرض انتخاب شده و مطابق انتظار عمل می‌کند درحالی‌که حالت اسپورت دنده‌ها را بیشتر نگاه داشته و معکوس‌های گیرایی دارد. حالت دستی کاملاً پاسخگوست اما سرعت آن به خوبی دیگر گیربکس‌های دوکلاچه ی مطرح بازار نیست.

2017 Infiniti QX30
نسخه‌های چهارچرخ محرک اینفینیتی بر اساس سیستم دیفرانسیل جلویی کار می‌کند که در مواقع نیاز می‌تواند ۵۰ درصد قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل کند. این سیستم دقیقاً راضی‌کننده‌ترین نسخه‌ی بازار نیست اما برای خریداران این‌گونه خودروها چیزی بیش‌ازحد کفایت ارائه می‌کند.

2017 Infiniti QX30
QX30 همچنین متفاوت‌تر از بنز است زیرا از شیفتر واقع در کنسول استفاده می‌کند (در مرسدس این شیفتر در ستون فرمان قرار دارد). درحالی‌که این موضوع فضای بیشتری را در کابین ایجاد می‌کند و همچنین احساس طبیعی‌تر بیشتری دارد.

2017 Infiniti QX30
پیشرانه به حد کافی سریع است و دنبال قدرت بیشتری نخواهید بود اگرچه که دست‌یابی به سرعت‌های بالاتر کمی برنامه‌ریزی بیشتری می‌خواهد. فشار سیستم توربو کاملاً خوب است اگرچه که QX30 AWD کمی احساس سرزندگی کمتری دارد. به نظر من این مورد به خاطر وزن بیشتر این مدل حادث‌شده است. نسخه‌ی چهارچرخ محرک اینفینیتی با استفاده از پکیج پریمیوم وزنی زیر ۱۵۸۷ کیلوگرم دارد بنابراین پیشرانه باید کاملاً کارا باشد. در بزرگراه‌ها و مسیرهای عادی مشاهده کردیم که کامپیوتر سفری خودرو مصرف حدود ۷.۸ لیتری را نشان می‌دهد.

2017 Infiniti QX30
کیفیت سواری خودرو درجه‌یک است. سواری خودرو نرم، با اعتمادبه‌نفس و بی حاشیه است. سواری اینفینیتی دقیقاً در نقطه‌ی مقابل سواری ناخوشایند بنز قرار دارد. به‌طور خاص فرمان و هندلینگ QX30 خوب است. بدون اینکه کار زیادی بطلبد باید گفت که سواری درگیر کننده‌ای دارد. یکی از موارد ناامیدی کوچک خودرو نویز و صدای مزاحم است.

2017 Infiniti QX30
کابین خودرو نامتقارن و زیباست و با استفاده از طرح‌های رنگی متفاوت می‌توان شخصی‌سازی زیادی را در آن انجام داد. مدل‌های پایه از صندلی‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنند درحالی‌که نسخه‌های اسپورت از صندلی‌هایی با پوشش چرمی سود می‌برند. مدل‌های فول تر از چرم ناپا بهره برده و این پوشش را می‌توان در دیگر بخش‌ها نظیر داشبورد، کنسول، سقف و ستون‌ها نیز مشاهده نمود. تنها در بخش عقبی کمبود فضا وجود دارد اما صندلی‌ها در کل راحت و حمایت‌کننده هستند.

2017 Infiniti QX30
همه‌ی مدل‌های اسپورت QX30 از فرمان D شکل، پدال‌های آلومینیومی و صندلی‌هایی با پشت‌سری‌هایی یکپارچه سود می‌برند.

2017 Infiniti QX30
لیست تجهیزات این خودرو بلندبالا بوده و دربردارنده‌ی تهویه هوای اتوماتیک دو ناحیه‌ای، دوربین‌های پشتی و آینه‌های برقی تاشو می‌باشد. دو سطح تریم و چندین پکیج اضافی در دسترس هستند اما جالب‌ترین پکیج مربوط به پکیج تکنولوژی است که برخی سیستم‌های کمکی راننده از جمله کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور و هشدار خروج از خط را به خودرو اضافه می‌کند.

QX30 کاملاً جدید به لطف همکاری با دایملر ساخته شده اما نسبت به پسرعموی آلمانی خود حرف های بیشتری برای گفتن دارد. نه تنها اینفینیتی بهایی مناسب برای این خودرو در نظر گرفته بلکه QX30 لطیف‌تر و شیک‌تر از دوست آلمانی خود است. برای اولین حضور در این کلاس، خودروساز ژاپنی خوب عمل کرده است.

مشخصات اینفینیتی QX30 2017

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۲۰۸ اسب بخار/۳۵۰ نیوتون متر
گیربکس: ۷ سرعته ی اتوماتیک دوکلاچه
مصرف سوخت: ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت: حدود ۳۰ هزار دلار (تخمینی)

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. uss zumwalt DDG-1000

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت 30000 دلار: 105000000 تومن
    مصرف سوختش خوبه.البته بستگی به وزنش هم داره
    قدرت 208 اسب بخار هم خوبه به نظرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      واقعاً فکر کردی وارد کنندگان هم به همین راحتی چرتکه ای حساب میکنند و به همین قیمت دست مردم میدند. خدا نگذره از گرون فروشا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۵ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        رضا عزیز حق باشماست.درست میگی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      شاهین عزیز ماکزیمم سرعتش چقدر؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        داداش حداکثر سرعتش 209 کیلومتر در ساعت هستش.
        ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ferrari

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    همه جوره عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    بسیار زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (71 ديدگاه)

      نمیدونم چرا نا خوداگاه یاد نسل جدید مزدا 3 هاچبک افتادم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. shahryar

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    دوستان ی سری از ماشینای نیسان که میخواد بیاد،این ماشینم که شرایطش با گمرک میخونه،اگه وارد بشه حتما اینده خوبی داره،و حتما از پس رقیباش بر میاد.اینفینیتی و نیسان محبوبیت خاصی پیش ایرانیا داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3045 ديدگاه)

      اینفینیتی که بعیده بیاد ایران اما نیسان بواسطه رنو حتما میاد. بنظرتون این بهتره یا بی ام و X1؟ لکسوس NX یجوریه قیافش و خیلی سامورایی شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Hadiii

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    واااای که چقدر طراحی این ماشین چشم نوازه
    آدم سیر نمیشه از نگاه کردن بهش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Alpha

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    شیفتر فرمون از شیفتر کنسول خیلی بهتره. حداقل من که بیشتر حال میکنم باهاش. واسه من راحت تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Danial

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (466 ديدگاه)

    چقدر خوبه این ایول خوشم اومد. میتونستن داخلش رو یه مقدار مدرن تر کنن مثلاً با گذاشتن یه مانیتور بزرگتر مثل تسلا با این حال من خیلی خوشم اومد قیمتش هم که خیلی عالیه موتورش هم عالیه 2 لیتر 208 اسب خیلی خوبه خدایشش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Archi KHAN

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    اینفینیتی و هوندا بهترین های ژاپن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ژاپن خودروساز بد نداره
      فقط میتسوپیشی گاف داده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. امیر

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    یعنی از این زیباتر هست چقد جذابه دم اینفینیتی گرم چه جیگری ساخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در سبک خودش، از همه نظر عالیه. ساختار خیلی خوبی پیدا کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سعید

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    اگه وارد بشه بدلیل ناشناخته بودن برند اینفینیتی توی ایران احتمالا با همون نام و لوگوی نیسان بیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ashkan

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (376 ديدگاه)

      الان تبلیغات حرف اول و میزنه به واسطه همین تلیغاته که کل محصولات چینی وارد شده به ایران بزرگ نوشته فلان قسمت ماشین ساخت میتسوبشیه
      مصلا پیشرانه میتسوبیشی
      همین تبلیغات باعث شده که خریدار بدونه اصلیت برند MG چینی نبود
      همین تبلیغاته که ماشین کره ی بیشتر از ژاپنی تو ایران فروش میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. shahin

      ۵ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      نه داداش مطمعن باش خیلیا فقط به اسم اینکه شاخه لوکس برند نیسان هست میخرنش.نیازی هم به تحقیق نداره.فقط خدمات پس از فروش بده تو ایران خوب میفروشه چون ظاهرش شرقی پسنده.خوراکه ما ایرانیاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. علی

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ماشین های 30000 دلاری تو ایران: چنگان، چنگال، چینچنگان، چینچانگ فنگ دانگ x33, …….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. bee

    ۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    خیلی زیبا و کاربردی،خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا