اینفینیتی ESQ و تغییر نام جوک

درست است که اینفینیتی بازوی سازنده خودروهای لوکس و رده بالاتر نیسان به شمار می رود اما گاهی تنها نوآوری این شرکت تغییر نامهاست. برای نیسان جوک هم همین اتفاق افتاده و اینفینیتی آن را با نشان ESQ معرفی کرده است.

Infiniti ESQ
Infiniti ESQ

نیسان جوک مورد استفاده برای این برنامه، مدل نیسمو و با موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری با تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر است که 197 اسب بخار نیرو و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ از گیربکس Xtronic CVT استفاده می شود.

Infiniti ESQ
Infiniti ESQ

هنوز معلوم نیست که برای این تغییر برند، و احتمالا تجهیزات لوکس تر و با کیفیت تر، چقدر باید پول بیشتری پرداخت کرد. اما هر چه که باشد با دیدن این خودرو در خیابان خواهید گفت : اوه، جوک.

32 دیدگاه

  1. توله جن
    سوابق: (166 دیدگاه) ,

    جكار اسمش داشتن بابا خدايي قيافشم نشون ميده خيلي جوكه!

    پاسخ
    1. Sadjad97
      سوابق: (254 دیدگاه) ,

      با نیسان ماکسیما هم همین کارو کردن دیگه. واقعاً هدفشون چیه؟

      پاسخ
      1. Sadjad97
        سوابق: (254 دیدگاه) ,

        اسم جدید نیسان ماکسیما وقتی که اینفینیتی شد:Infiniti-I35_2004
        عکسش در سایت ها موجوده

        پاسخ
    2. مصطفی
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      نیان جوک طراحیش عالیه دوست عزیز ، شاید شما ماشین چینی هارو بیشتر بپسندی به هر حال از قدیم گفتن کور کور رو پیدا میکنه آب گندیده گودال رو …..
      شما یکبار ماشین رو از بیرون میبینی و میخری باید با موتورش حال کنی ، مشکل ما اینه که عکسارو نگاه میکنیم …. مطالب رو نمیخونیم
      من یه نیو ماکسیما 2014 دارم طراحیشم عالیه اما بعد از گذشت یک ماه الان با موتورش حال میکنم نه قیافش

      پاسخ
    3. انزو
      سوابق: (370 دیدگاه) ,

      این چ کار مسخره ای بوده دیگه.!!مثلا ک چی حالا؟

      پاسخ
  2. Japan & Germany
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    جوک قدرت موتورش عالیهههههه لامصب ، ولی این تغییر نام ها توی اینفینیتی و خروج جوک از نیسان و پیوستنش به اینفینیتی یکم آدم رو گیج میکنه

    پاسخ
    1. مک میسل
      سوابق: (2636 دیدگاه) ,

      بدک نیست………….ولی قیافش مثل خودش جوکه

      پاسخ
  3. xsajad
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    دوستان دفاعیه زیر را بخونید فکر کنم هیچ کدومشون دو تا درس درست حسابی هم پاس نکردن اخه وقتی ادم هایی مثل این ها نمیفهمند که تولید وخرید فروش بیشتر برابر با قیمت کمتر هست قیمت یک پراید هم همه میدونند اگر یک شرکت خارجی بیاد همین پراید رو تولید کنه قیمتش بیشتر از 5 میلیون نیست در هر صورت از نظر من حرفهای سایپا و ایران خودرو حق هست و امیدوارم این شرکت ها قیمتشون به راحتی هر چقدر میخواهند قیمت ها رو افزایش بدهند فقط گمرک رو ازاد کنند اون وقت ببینم ایا همین پراید رو به کمتر از 10 میلیون نفروختند به خدا عمرمون در این کشور تلف شد !!
    درخبری که خبرگزاری ایرنا مخابره کرده، اظهار نظر عجیبی از سوی سید سعید امامی دبیر انجمن مدیریت کیفیت ایران اعلام شده و ادعا کرده که برآوردهای دقیق کارشناسی نشان می دهد که در صورت مدیریت صحیح و ابتدایی که نیاز به برنامه ریزی حتی میان مدت نیز ندارد در خط تولید؛ ۳ میلیون در هزینه تمام شده خودروی پراید صرفه جویی فوری اتفاق می افتاد که اگر هزینه های ناشی از ریخت و پاش و یا عوارض بی ربط از آن کسر شود هزینه تمام شده پراید نه حدود ۲۰ میلیون تومان که تنها ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.
    به گزارش دنیای خودرو ، وی همچنین به پایین بودن بهره وری و ریخت و پاش ها و کیفیت پایین خودروهای داخلی اشاره کرده است.
    اگر چه موضوع کیفیت و خدمات و بهره وری مشکلی است که در تمام صنایع ایران و مدیریت دولتی و خصوصی وجود دارد و باید به آن توجه شود، اما چنین اظهاراتی که با ادعای بررسی کارشناسی مطرح و توسط یک خبرگزاری با سابقه منتشر می شود، نه تنها کمکی به بهبود شرایط تولید و صنعت نمی کند، بلکه عملا اظهار نظرهای غیر کارشناسی و نادرست را تشدید می کند و مشکلات را افزایش می دهد.
    سایپا 151،وانت پراید
    سایپا ۱۵۱،وانت پراید
    وقتی دبیر انجمن مدیریت کیفیت ایران چنین ادعایی می کند که قاعدتا باید به کیفیت اظهارنظرهای این انجمن توجه داشته باشد، دیگر از بقیه افراد کوچه و بازار چه انتظاری می توان داشت!
    ایشان تاکید کرده که هزینه تولید خودروی پراید، به شرط بهره وری و کاهش ریخت و پاش ها ۳.۷ میلیون تومان است.
    معنای این سخن آن است که پراید با ۱۰۰۰ دلار می تواند ساخته شود!
    برای پاسخ به این ادعا لازم است که ایشان نگاهی به لیست هزینه تمام شده خودروهای خارجی در کشورهای مختلف داشته باشند و بعد اعلام کنندکه کدام خودرو در حد پراید و با این مشخصات می تواند با ۱۰۰۰ دلار تولید شود؟
    حتی اگر قیمت مواد خام از فولاد و ورق، پلاستیک و مس و … را برآورد کنیم بازهم نمی توان چنین ادعایی داشت.
    وقتی هزینه های تامین مواد اولیه، آب و برق وگاز، حمل و نقل، کارگر و ماشین آلات و… را تنها برای تولید قطعات خودرو در نظر بگیریم، بازهم نمی توان به رقم ۱۰۰۰ دلار رسید و معلوم نیست که این اظهار نظر چه فایده ای دارد و انتشار چنین خبری جز بدبینی مصرف کننده و مشتری و احساس اجحاف بیشتری چه کارکرد و اثری خواهد داشت؟
    دبیر محترم انجمن مدیریت کیفیت باید توجه داشته باشند که بعد از خرید مواد اولیه، باید تبدیل به قطعه شود و هزاران قطعه درخط مونتاژ کنار هم جمع شوند.
    در شرایطی که ساختار شرکت های خودروسازی به خاطر دولتی بودن و کمبود سرمایه شرکت ها، نیازمند تامین منابع از بانک هاست و بانک ها نرخ سود بالا از خودروسازان دریافت می کنند و شرایط برای تجهیز منابع لیزینگ و اوراق مشارکت و… آماده نیست و به دلیل تحریم، رشد هزینه های ارزی، کمبود سرمایه درگردش، تورم، خرید نقدی مواد اولیه با ۱۲۰ درصد ارزش مواد وارداتی و…. نیاز به تامین منابع بیش از ۱۰ برابر رشد کرده و سهامداران دولتی، منابع و سود حاصل از عملیات تولید را از شرکت خارج کرده اند و انباشت نقدینگی به حداقل رسید و… چگونه انتظار دارید که پراید ۳.۷ میلیون تومان هزینه داشته باشد.
    این اظهار نظر غیر کارشناسی، حتی بدون توجه به رشد نرخ ارز و سه برابر شدن آن و هزینه های مالی تحمیل شده مطرح شده است.
    اگر در شرایط دلار ۱۰۰۰ تومانی چنین نظری داده می شد حداقل به هزینه های تمام شده در شرایط بهره وری کامل نزدیک می شد اماوقتی نرخ ارز به ۳ هزار تومان رسیده و هزینه های حمل و نقل و خرید مواد اولیه و… چند برابر شده است، براساس کدام شاخص ها و لیست هزینه ای چنین ادعایی مطرح شده است.
    لازم است که به دنبال انتشار چنین گزارش هایی، لیستی از ریز هزینه های مورد نظر انجمن مدیریت کیفیت ارائه شود تا اشکالات و نقاط قابل توجه آن بررسی شود.
    زیرا چنین نظراتی از سوی یک نهاد مدنی و انجمن مدیریت کیفیت، مورد توجه افراد غیر متخصص قرار خواهد گرفت و مصرف کننده و مشتری عادی را نسبت به بازار خودرو بدبین خواهد ساخت.
    اگر بپذیریم که قانون و عرف و احقاق حقوق مردم، تفاوت بین متخصص و مصرف کننده را مطرح ساخته، شایسته است که افراد صاحب نظر و متخصص در اظهار نظرهای خود دقت بیشتری داشته باشند و سخنان غیر مسوولانه مطرح نکنند و حداقل به لیست مورد نظر هزینه های خود اشاره کنند تا پاسخ مناسب از سوی خودروسازان را نیز شاهد باشیم.

    پاسخ
    1. carbonado aventador
      سوابق: (3638 دیدگاه) ,

      باید ببینی مصرف سوختش چقدره و اینکه موتور چقدر تحت فشاره بعد نتیجه گیری کنی!!!!!!!!

      پاسخ
      1. میلاد
        سوابق: (208 دیدگاه) ,

        اتفاقا کربونادو جان توی سرعتای بالا این ماشین سوخت کمی مصرف می کنه 🙂
        تکنولوژی نیسان رو تو موتورسازی و گیربکس سازی خیلی قبول دارم.کارش درسته.

        پاسخ
        1. carbonado aventador
          سوابق: (3638 دیدگاه) ,

          درست مي فرماييد . ولي به نسبت سوخت بيشتري مصرف مي كنه

  4. هادی . مرسدس بنز
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    جوک ماشینه خاصیه !!به حرف هیشکی اهمیت نمیده و استوار به راه خودش ادامه میده

    پاسخ
  5. VAHID JINPACHI
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    موتور 1.6

    197 اسب بخار .. عالیه…

    از برند لوکس نیسان غیر از این هم انتظار نمی رفت…
    زنده باد اینفینیتی ..
    زنده باد ژاپن………………………………………………

    پاسخ
  6. فرهاد
    سوابق: (359 دیدگاه) ,

    پدال نمیخوای از نمایشگاه شیراز یه خبر بذاری؟!؟!
    مثل این که اوپل و پروتون آورده بودن

    پاسخ
  7. ROLLS R R ROYCE
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    کوچولو و جمع و جور ه!!فقط به درد صفا سیتی می خوره!!!!!!!

    پاسخ
  8. مصطفی
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    انگار از این انسان هایی که مشکل ژنتیکی دارن. D:

    پاسخ
  9. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    هر چی موتورش خوبه، طراحیش وحشتناکه!!

    پاسخ
    1. Ehsan
      سوابق: (1252 دیدگاه) ,

      صادق خیلی خوب در 6 کلمه توصیفش کردی

      پاسخ
      1. sadegh
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        داداش، منو دست کم گرفتی؟؟!

        من کارم توصیف چیزای وحشتناکه! 🙂

        میخوای مسئولین کشور رو برات توصیف کنم؟؟!!!! 🙂 😉

        پاسخ
  10. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    فکر کنم طراحای نیسان برای طراحی جوک هرچی طراحی بدردنخور که میندازن تو سطل زباله باهاش جوک رو طراحی میکنن.خیلی هم شبیه لیف هست

    پاسخ
  11. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    به جای تغییر اسم خب بیا طراحیشو تغییر بده

    پاسخ
  12. امین اریامن
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    همونطوری ک تویوتا جی تی 86 با سه تا برند ساخته میشود
    تویوتا و سایون و سوبارو

    پاسخ
  13. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    نیسان کار اشتباهی انجام داده ، چون یک برند لوکس باید طراحیش هم لوکس

    باشه و این نیسان اصلا طراحیش لوکس نیست .

    موتورش هم به وسیله توربو این قدرت رو میده . جای تعجب نداره .

    پاسخ
  14. مرزبان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا جوك ماشين شيكه و پرطرفداريه لطفا نديده قضاوت نكنيد

    پاسخ
  15. mammad
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    خداییششش قیافش خیلی بده ه .نیسان میتونست طراحی بهتری هم داشته باشه

    پاسخ
  16. un4given
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    کسی منکر ارزشهای جوک نیست، فقط بحثی که هست سر اینکه چرا اومد تو برند اینفینیتی ؟!!!

    پاسخ
  17. احسان
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    وقتی اینفینیتی میاد اینکار رو می کنه فکر نمی کنید دلیل خاصی داره ؟ فقط یاد گرفتید بگید شکلش زشته // عزیزم مورد پسند شما نیست چون زیبایی یک مفهوم ثابت نیست . ولی در کل حس متفاوت داشتن رو به ادم القا میکنه///در ضمن تویوتا هم یه مدل جدید داده شبیه جوک که اسمش ch-r

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.