اینفینیتی

اینفینیتی Q60 مدل 2014، یک خودروی تکراری با نام تازه

کوپه‌ی اینفینیتی G37 را به یاد دارید؟ دلیل تغییر نام این اتومبیل به کوپه‌ی Q60 تصمیم اینفینیتی به جهت ایجاد تغییر در تمامی نام‌های تولیدات خود است. دلیل این موضوع که چرا اینفینیتی باعث سردرگمی همگی شده است را نمی‌دانیم اما طی این هفته تست و آزمایش رانندگی بر روی خودروی کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ را همانند آزمایش انجام شده بر روی کوپه اینفینیتی جی ۳۷ انجام دادیم و حالا می‌توانیم بگوییم اتومبیل کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ در واقع هیچ تفاوتی با نوع اینفینیتی جی ۳۷ نداشته و در واقع اینفینیتی تنها قصد ایجاد یک هیجان و شور و اشتیاق کاذب در خودروی کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ را داشته است.

2014 Infiniti Q60 Coupe
۲۰۱۴ Infiniti Q60 Coupe

چه چیز جدیدی در مدل ۲۰۱۴ وجود دارد؟

در واقع تغییر عمده و اصلی ایجاد شده در کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ مربوط به نام این اتومبیل است و در غیر این صورت تغییر دیگری در نوع ۲۰۱۴ مشاهده نمی‌گردد. در واقع می‌توان این موضوع را حرکتی زیرکانه از سوی اینفینیتی در نظر گرفت چرا که به واقع بدون ایجاد هیچ تغییری اتومبیلی جدید و نو با نامی متفاوت ارائه نموده است. خودروی کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ ویژگیهایی نظیر صندلی‌ها و طراحی داخلی چرمی, هشت مجرای گرمایشی و سرمایشی در بخش جلویی, مانیتور صندلی عقب, سیستم صدا و تصویر بسیار عالی و قابلیت خاموش و روشن اتوماتیک چراغ‌های HID را دارا می‌باشد. سیستم مانیتورینگ و هدایت در شرایط ترافیکی به صورت اختیاری و آپشنال با مبلغی معادل با ۱۸۵۰ دلار قابل اختیار و نصب بوده و می‌تواند سیستم مشاوره‌ای رستوران و هارد درایو ۹.۳ گیگابایتی به همراه قابلیت اتصال مموری کارد را برای سرنشینان فراهم آورد.

2014 Infiniti Q60 Coupe
۲۰۱۴ Infiniti Q60 Coupe
کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ دو در اسپرت‌تر و پر شورتر از سدان به نظر می‌رسد. این اتومبیل همچنین دارای حالت آپشن و اختیاری اسپرت می‌باشد که با مبلغ ۱۹۵۰ دلار ظاهری کاملاً اسپرت تر و شکیل‌تر با چرخ‌های آلومینیومی ۱۹ میلی‌متری و یک داشبورد تمام اسپرت بسیار زیبا برای مشتری به همراه خواهد داشت. ازنظر داخلی این اتومبیل دارای فرمان و دسته‌دنده‌ی تمام اسپرت, صندلی‌های اسپرت و بسیار راحت و پدال‌های آلومینیومی به همراه پدال استراحت می‌باشد.

2014 Infiniti Q60 Interior
۲۰۱۴ Infiniti Q60 Interior

آیا پکیج و آپشن مربوط به وضعیت اسپرت ارزش هزینه‌ی آن را دارد؟

صندلی‌های چرمی این اتومبیل در حالت استاندارد بسیار راحت و زیبا و دارای کمری قابل تنظیم می‌باشند. اما پکیج آپشنال و اختیاری اسپرت این اتومبیل دارای قابلیت تنظیمات پیشرفته‌تر و متنوع‌تر بوده و همچنین دارای بالشتک‌های نرم بزرگ‌تر و راحت‌تر در قسمت پشت و ناحیه‌ی پایین صندلی هستند. پدال شیفتر یا دسته دنده‌ی این اتومبیل برای حالت‌های اتوماتیک متصل به ستون بوده و مستقیماً در ارتباط به چرخ‌ها قرار نمی‌گیرد و از این‌رو موقعیت و وضعیت آن‌ها هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد و در حالت استفاده از سیستم دنده‌ی دستی میزان عکس‌العمل را سریع‌تر و آسان‌تر کرده منجر می‌گردد که رانندگی در شرایط جاده‌ای باریک و کوهستانی بسیار آسان شود. طراحی دنده‌ی این اتومبیل به گونه‌ای است که با عقب کشیدن دسته‌دنده, دنده کاهش یافته و با جلو کشیدن آن دنده افزایش می‌باشد.

کوپه اینفینیتی Q60 یک اتومبیل تمام اسپرت واقعی بوده و برای شرایط کاملاً اسپرت با ظرفیت یک سرنشین در کنار راننده طراحی شده است. فضای عقب این اتومبیل بسیار محدود بوده و برای سفر کردن چندان مناسب نمی‌باشد. اما بخش تاشوی مربوط به عقب این اتومبیل اجازه‌ی دسترسی کامل به ابزارها و لوازم مورد نیاز سرنشینان در صندوق عقب را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

عملکرد در شرایط جاده‌ای

کوپه اینفینیتی Q60 مجهز به موتور V شکل ۶ سیلندر با ظرفیت ۳.۷ لیتر می‌باشد که قدرتی معادل با ۳۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۳۶ نیوتن متر را تولید می‌نماید. پکیج آپشنال و اختیاری اسپرت این اتومبیل شامل یک سیستم تعلیق تمام اسپرت و تنظیم شده, یک دیفرانسیل لغزشی محدود و ترمزهای اسپرت بزرگ‌تر و بهتر می‌گردد. در بخش جاده‌ای کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ قابلیت هدایت و کنترل پذیری بسیار بالایی را داشته و سیستم موتوری V6 قدرتمند این خودرو قابلیت سواری آن را بسیار بالا و دل‌چسب برای راننده و سرنشینان کرده است.

2014 Infiniti Q60 Coupe
۲۰۱۴ Infiniti Q60 Coupe
پکیج آپشنال و اختیاری اسپرت اتومبیل کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ بسیار کامل و جامع می‌باشد و قدرت ۳۳۰ اسب بخاری تولید شده توسط موتور این خودرو باعث ایجاد شتابی بسیار بالا در آن شده است و رانندگی در تمامی شرایط و موقعیت‌های گوناگون را آسان نموده است. اینفینیتی در این اتومبیل از سیستم ۷ مرحله‌ای انتقال قدرت شامل دو مرحله‌ی انتقال قدرت اوردرایو استفاده نموده است که شتاب منحصر به فردی را به این اتومبیل می‌دهد. این اتومبیل قابلیت اداره‌ی بی نقض در شرایط رانندگی در بزرگراه‌ها را داشته و جوابگوی سرعت و شتاب مورد نیاز شما در شرایطی که عجله دارید خواهد بود. با جابه‌جا کردن چرم پیچیده شده بر روی دسته دنده به سمت چپ وارد حالت اسپرت این خودروی زیبا خواهید شد. تعویض دنده رو به بلا (افزایش سرعت) در این حالت در شرایط دور موتور بالاتر و با سرعت عمل بیشتری صورت گرفته و تعویض دنده به حالت پایین‌تر (کم کردن سرعت) به صورت اتوماتیک با ترمز گیری معمولی یا سنگین همراه خواهد بود.

2014 Infiniti Q60 Coupe
۲۰۱۴ Infiniti Q60 Coupe
کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ دارای قابلیت چهار چرخ متحرک یا همان اصطلاح AWD بوده که کشش و قدرت اتومبیل را در شرایط جاده‌ای برفی و یخبندان افزایش می‌دهد. این موضوع تنها در شرایط برفی و یخبندان به هدایت اتومبیل کمک نکرده بلکه تحت شرایط جاده‌ای خیش و بارانی می‌تواند تا حد بسیار زیادی در نحوه‌ی عملکرد و هدایت اتومبیل توسط راننده تأثیرگذار باشد.

نتیجه‌گیری

کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ ۲۰۱۴ برای استفاده در تمامی شرایط و هر روز هفته بسیار مناسب می‌باشد و تاحدی می‌توان آن را مشابه با ورژن چهار سرنشینه ی اتومبیل اسپرت نیسان Z370 دانست. پکیج آپشنال و اختیاری اسپرت کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ کاملاً مجهز بوده و در روند دینامیکی رانندگی و هدایت این خودرو بسیار مؤثر می‌باشد و از سوی دیگر این اتومبیل دارای قیمتی معادل با ۴۲,۰۵۰ دلار بوده در مقایسه با اغلب رقبای اروپایی ارزان‌تر می‌باشد. به صورت کلی کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ ۲۰۱۴ می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای رانندگان عمل‌گرا و دوستدار سرعت و شتاب زیاد در کنار قابلیت هدایت و کنترل بالا باشد.

ترجمه: امین رضائیان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    در اینکه ماشین خوب باکیفیت و قدرتمندیه هیچ شکی نیست ولی با توجه به مبلغ پرداختی و اینکه ظاهر این اتومبیل تا حدی قدیمی شده میشه نگاهی هم به سایر کوپه های بازار داشت. حتی برادر 370z

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی ف

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (173 ديدگاه)

      قیمتش بسیار مناسبه ظاهرشم خیلی خوبه موتور قدرتمند خوبی هم داره و از همه مهمتر از شرکت نیسان و اینفینیتی اصیل و باابهت از کشور افتاب تابان

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Metalhead

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        نیسان کارش درسته ، نیسان بهترین شرکت ژاپنیه از نظر من

        توی لوکس ساز های ژاپنی هم لکسوس پرچمش بالاست

        Only Japan

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مارال

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (274 ديدگاه)

      نمای عقب ساده است و چراغهای عقب غیر قابل تحمل،
      مرسدس بنز CLS نسل قبل واقعا چراغهای عقبش قشنگه من که از روزی که معرفی شد تا الان هنوزم عاشق چراغهاشم مخصوصا چراغهای عقب،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. زیگما

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    یعنی چی؟ این چه تیتریه؟
    مگه قرار بوده ماشین جدیدی باشه؟ از اول هم گفتن:” به دلیل اینکه نام گذاری جذاب تری داشته باشیم میخواهیم اسم ماشین هامونو معقول تر کنیم.”
    در ضمن awd میشه تمام چرخ متحرک نه چهار چرخ متحرک. :)
    نویسنده متعصب
    خجالت خجالت :D
    راستی پدال سحر خیز شدی…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      حالا وقتی ایرانخودرو و سایپا اسم ماشیناشونو واسه جذابیت بیشتر عوض میکنن دزد و دروغگو و رسوای عالم هستن ولی اینفینیتی این کارو کرده کار جذابی بوده
      کلا این کار کار چیپ و ضایعی هستش و اصالت یک برند رو زیر سوال میبره چه ایرانی چه خارجی
      نام یک ماشین بعد از گذشت یک نسل از تولیدش برای صاحبانش تبدیل به خاطره میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Metalhead

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    چه خوشگله … عقبش منو یاد کمری سولارا میندازه ، عاشقتم اینفینیتی

    Only Japan

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      کمری سولارا زیاد موفق نبود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Metalhead

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        آره ، تولیدش متوقف شد ، ولی عالی بود ، کیفیت تویوتا + مونتاژ در امریکا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. فواد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (291 ديدگاه)

    بلد نیستن دیگه بلد نیستن آقا سر مردم کلاه بذارن میگه یا تغییر نمیدم یا تغییر بدم کن فیکنش میکنم. نه مثل بهضی کارخونه ها که یه چراغ عوض میکنه میگه این ماشین جدیده 131 111 121 101 100 99
    GL,GLX,GLI,SLX, EF7,

    بابا جمع کنین بساط رو خون مردم رو کردین تو شیشه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sadegh

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه، چون موتورش توربو نداره، میشه گفت موتور نسبتا خوبی هم داره، طراحیش هم که زیباس، در کل برای خیلیا میتونه گزینه ی مناسبی باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر مسعود

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    g37خشگل تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان(احسان سابق)

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اینفینیتی با اینکه ماشینای با کیفیتی میسازه اما نمیشه مثل لکسوز یا کادیلاک باهاش ارتباط برقرار کرد.با این وجود بیرونش خوشکله و داخلش خیلی خوب طراحی شده.بهش میاد داخلش خیلی نرم و راحت باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amirreza

      ۱۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      آخه کادیلاک خیلی آدمه دوست عزیز اینفینیتی فاصلش کلا با لکسوزم زیر 1 ماهه چون بچه تویوتا س و تازه روز به روز پابه پاش میر و حتی تو بعضی از بخش ها هم ازش جلو افتاده دیگه کادیلاک چی میگه آین وسط من خودم به شخصه تجربه کادیلاک 2013 رو داشتم و میگم به آمریکایی بودنش الکی نناز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. parham

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    سطح شهر دوباره منگو دیدی
    اما تو پیاده ما سواره اینفینیتی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. h.s.7

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      عشقه حصین ♡♥

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Un4given

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    هیچی باعث نمیشه که گوشه ای از ارزشهای اینفینیتی کم بشه. حتی اگه Q90 میداد بیرون !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امید

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    اینفینیتی خودرو خیلی خوبیه اما فک کنم مشاور شرکت سایپا رو استخدام کردن که اسم فقط عوض میشه با یه فرمون هیدرولیک یا کیسه هوا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان(احسان سابق)

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      مگه سایپا مشاور هم داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Metalhead

        ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        سایپا چیزی داره اصلا ؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امید

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1323 ديدگاه)

        اره مشاور در انداختن گاری به ملت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. reza

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    طراحی خیلی ساده ای داره
    در حین سادگی نمای جلوش خوبه بد نیس ولی عقبش دیگه خیلی سادس(چراغاش زشته)
    تغییرات ظاهری میتونس خیلی تاثیر گزار باشه

    به نظرم ظاهرش به جنسیس نمیرسه ولی عملکرد فنیش جنسیس رو میخوره
    به هر حال ژاپنیه دیگه هر چی باشه حداقل پوز کره ای هارو میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. NASSY

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    اینیفینیتی ماششششین خوبیه(دوستم همین ماشین و داره)

    امکانات داخل(لوکس) و رانندکی باهاش راحت(سواریش عالیه)

    تنها مششششکلش اینه ک طراحی شوووو عوض نکرده !!!!
    چند ساله یه طرح استفاده میکنه در صورتی که طراحیش یکم قدیمی میزنه!!!
    (طراحی کامل نه اما میشه یه دستی به پشتش کشید)

    امااااااااااا در کل ماشینه خوبیه!
    میتونست با یه طراحی جذاب تر بهتر تر تر هم باشه

    تغییر دهندگان اثر گذار در جهان کسانی هستند که بر خلاف جریان شنا می‌کنند. (والترنیس):)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    کلا با ژاپنیا مشکل دارم ….!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Metalhead

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    ماشین فقط ژاپنی

    Only Japan

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    اینفینیتی ماشیناش خوبه . اما خیلی ایراد به مدل جی 37 وارد بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. خاوری مزراتی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    اینفنیت جزو برندهایی هست که دوسش دارم..این مدلم که فوق لعااده س

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا