دیدار با اینفینیتی Q70 مدل 2016

اینفینیتی Q70 هم‌اکنون در سال 2016 شش‌ساله است درحالی‌که در نیمی از این مدت بانام M شناخته می‌شد و در سال 2013 به Q70 تغییر نام دارد. شش سال خصوصاً در بازار به‌شدت رقابتی امروزه زمان زیادی محسوب می‌شود چراکه خودروهای لوکس عمدتاً موتورهای بزرگ خود را با نمونه‌های کوچک‌تر توربوشارژ جایگزین کرده و در تکنولوژی‌های داخلی و نرم‌افزارها بروز شده‌اند. حال در اینجا یک دستگاه Q70 در اختیاردارم که هرچند مدل 2016 است اما کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته است. بعلاوه به نظر من این خودرو در بازار رقابتی کنونیِ کلاس سدان‌های بزرگ لوکس، توانایی رقابت با رقبای سرسخت این کلاس را ندارد.

2016-infiniti-q70-review

محاسن

موتور این خودرو مطلوب است. من این موتور 5.6 لیتری را در SUV بزرگ QX80 کاملاً می‌پسندم (که حتی در آنجا قدرت کمتری هم دارد) بنابراین وقتی این موتور در خودرویی سدان با 725 کیلوگرم وزن کمتر بکار گرفته می‌شود، اسپرت احساس می‌شود و این تعجبی ندارد. هنگامی‌که دور موتور را بالاتر از 3 هزار rpm می‌برم واقعاً عملکرد مناسبی داشته و کاملاً از پس کشیدن وزن نزدیک به 2 تنی خودرو برمی‌آید. خروجی این موتور 420 اسب بخار قدرت و 565 نیوتن متر گشتاور است که هرچند اعدادی درخور توجه در این کلاس بشمار می‌روند اما بازهم در حد اندازهٔ ب‌ام‌و M5 با موتور 4.4 لیتری V8 بای‌توربو به قدرت 560 اسب بخار و لکسوس GS F با موتور 5 لیتری V8 تنفس طبیعی به قدرت 470 اسب بخار نیست.

صندلی‌های Q70 کاملاً مناسب یک خودروی لوکس هستند. این صندلی‌ها بااینکه بزرگ و جادارند اما درعین‌حال حمایت مناسبی از بدن به عمل می‌آورند و من هیچ احساس بدی هنگام نشستن روی آن‌ها نداشتم. بعلاوه اینفینیتی داخل این خودرو را بسیار جالب و با توجه فراوان به جزئیات طراحی کرده است به‌گونه‌ای که من کاملاً عاشق‌ تریم فلزی دورتادور و روی کنسول وسط و طراحی توری مانند و بسیار ظریف پشت صفحه آمپر آن شدم.

2016-infiniti-q70-review13

معایب

زمانی که به این سدان بزرگ فشار وارد می‌کنم هندلینگ آن به‌طورکلی بد نیست اما مطمئناً به‌خوبی هندلینگ جادویی ب‌ام‌و M5 نیست. Q70 به‌صورت دیفرانسیل عقب هم ارائه می‌شود اما نمونهٔ مورد آزمایش ما مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک بود که رانندگی با آن‌را بی‌احساس کرده بود و هدایت آن بیش‌ازحد نرم احساس می‌شد. هرچند که این خصلت بیشتر سدان‌های پریمیوم در این کلاس است. در کل شما می‌توانید رانندگی سرگرم‌کننده‌ای را با این ماشین تجربه کنید اما نباید انتظار هندلینگ بالایی از آن داشته باشید.

2016-infiniti-q70-review7

میدانید چه چیز توربوشارژرها جالب است؟ آن‌ها به دیوانگان اسب بخاری مثل من و شما کمک می‌کنند که قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری داشته باشیم. ب‌ام‌و 550i مجهز به یک موتور 4.4 لیتری V8 توربو است که 25 اسب بخار قدرت و 85 نیوتن متر گشتاور بیشتری از Q70 داشته و درعین‌حال مصرف سوخت کمتری هم در جاده و هم در سیکل ترکیبی دارد. یا موتور 3 لیتری سوپرشارژ آئودی A6 هرچند قدرتی کمتر از Q70 دارد اما گشتاور آن در دورهای بسیار پایین‌تری در دسترس است و همچنین سریع‌تر و کارآمدتر احساس می‌شود. چنین موتوری بسیار کارآمد بوده و من آن‌را دوست دارم. به همین دلیل باید موتورهای V8 بزرگ کنار گذاشته شوند. (مترجم: من با نظر نویسنده کاملاً مخالفم!).

بااینکه اتاق اینفینیتی Q70 تا حد زیادی لوکس و ظریف است اما جدای از این‌ها کاملاً سن بالای خود را نشان می‌دهد. همه‌چیز کابین Q70 از دکمه‌های روی فرمان و کنترل رنج‌آور صفحه‌نمایش گرفته تا کنترل مشقت‌بار ناوبری و سیستم صوتی، کاملاً منسوخ‌شده‌اند به‌گونه‌ای که مرسدس بنز E کلاس بسیار مدرن‌تر از آن احساس می‌شود.

 

مشخصات فنی

Infiniti Q70 5.6 AWD 2016
پیشرانه 5.6 لیتری V8
قدرت 420 اسب بخار
گشتاور 565 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت 13 لیتر
وزن 1927 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 5 نفر
حجم صندوق بار 422 لیتر
قیمت پایه 65,350 دلار
قیمت مورد آزمایش 69,555 دلار

2016-infiniti-q70-review2

رقبا

ب‌ام‌و 550i، آئودی S6، مرسدس بنز E43 AMG، لکسوس GS F، کادیلاک CTS V-Sport، کرایسلر 300

 

منبع: Motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

9 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    عاشق اسم و آرم و خود اینفینیتی هستم ولی همیشه یه جای ماشیناش می لنگه و کم نقض نیستن.

    پاسخ
  2. sunmartin
    سوابق: (1424 دیدگاه) ,

    اصلا قابل قیاس با سلطان شتاب BMW سری m نیست

    پاسخ
  3. Gold
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    با نظر مترجم موافقم.
    پیشرانه های تنفس طبیعی هنوز هم ساخته های ارزنده ای هستند.
    احساس دریافت قدرت طبیعی و پیوسته این دست هنوز بر اعمال قدرت ناگهانی و پرتاب های توربو می چربد. با وجود پیشرفت همه جانبه ی توربو در جهان، برای ایران اتومبیل اتمسفریک کاراتر احساس می شود.

    پاسخ
  4. Efk
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    چراغ پشتش معلوم نیست باخودش چندچنده

    پاسخ
  5. ماسل
    سوابق: (171 دیدگاه) ,

    یاد مزراتی افتادم .کواترو پورته .اگه اشتباه نکنم یه همچین قیافه ای داشت

    پاسخ
  6. رامتین
    سوابق: (733 دیدگاه) ,

    Q70 رقیبی برای بی ام و یا دیگر محصولات تاپ اصلا نخواهد بود. اما Q80 انقلابی از نظر طراحی میتونه باشه و همچنین از نظر قوای پیشرانه، شاید براحتی از پس M5 بر بیاد. البته هنوز این مدل به تولید نهایی نرسیده و بیان من در مورد اینکه از نظر پیشرانه بهتر از M5 است تنها به این دلیله که شنیدم موتور نیسان GTR روش میخواد نصب بشه و خب وقتی حرف گودزیلا به میون بیاد معمولا کسی جرات صحبت کردن نداره.

    پاسخ
  7. عیسی
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    قیمتش برا یه برند نه چندان با اصالت یکم بالاست…برا یه ماشین لوکس یا حتی هر کالای لوکسی برند و اصالت برند خیلی مهمه…

    پاسخ
  8. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    چه پیشرانه و قدرت موتور خفنی داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.