اینفینیتی

بررسی اینفینیتی Q50 هیبریدی

وجه تسمیه:

مدل Q50 در نمایشگاه آمریکای شمالی سال ۲۰۱۳ و به‌عنوان جانشین مدل G37 رونمایی شده است دلیل استفاده از پیشوند Q هم در این اتومبیل این بوده است که کمپانی مادر تصمیم گرفته تا برای تمام مدل‌های سدان از پیشوند Q و برای تمام مدل‌های شاسی بلند و کراس اوور از پیشوند QX استفاده بکند.

2014 Infiniti Q50 Hybrid
۲۰۱۴ Infiniti Q50 Hybrid
این مدل پس از عرضه با عنوان مدل ۲۰۱۴ فروخته شد و برای سال ۲۰۱۵ نسبت به سال قبل تغییرات ظاهری و فنی بسیار کمی داشته است.

2014 Infiniti Q50 Hybrid
۲۰۱۴ Infiniti Q50 Hybrid
اتومبیل اینفینیتی Q50 نه تنها یک مدعی در میان هیبریدی‌ها است بلکه یک سدان اسپرت ، فرز و چابک هم هست و می‌توان آن را از بین چهار نوع تریم هیبرید و ۶ نوع تریم غیر هیبریدی و با حق انتخاب از میان انواع دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک سفارش داد.

طراحی خارجی / داخلی و امکانات:

طراحی خارجی این مدل برگرفته از کانسپت essence می‌باشد و اندک شباهت‌هایی هم به مدل G37 دارد ولی نسبت به G37 کمی طویل، عریض و کم ارتفاع‌تر است. چراغ‌های LED جلو هنگام روشن بودن چشم‌های یک انسان را به یاد شما می‌اندازند. نمای جلوی این اتومبیل هم نسبت به مدل‌های گذشته اینفینیتی، چهره به‌مراتب اسپرت تری دارد.

کیفیت مواد استفاده شده در داخل هم عالی است و به جزئیات خیلی خوب توجه شده است. این اتومبیل در هر دو ردیف جلو و عقب جادار و راحت است و فضای دل‌نشینی برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. روی کنسول میانی هم دو نمایشگر به صورت ترتیبی قرار گرفته‌اند که به ترتیب اندازه‌های ۸ و ۷ اینچی دارند. بسیاری از اطلاعات ضروری و مورد نیاز راننده روی نمایشگر پائینی به نمایش در می‌آیند . هم چنین بخش‌هایی از اتومبیل هم با استفاده از همین نمایشگر تنظیم می‌شوند. از نمایشگرها هم می‌توان به‌صورت لمسی و یا از طریق اهرم گردی که روی کنسول وسط تعبیه شده است استفاده کرد. استفاده از آلومینیوم و تریم چوب در داخل این اتومبیل باعث شده احساس لوکس و اسپرت بودن ماشین به صورت هم زمان به شما دست بدهد.

2014 Infiniti Q50 Hybrid
۲۰۱۴ Infiniti Q50 Hybrid
وزن کلی و موتور الکتریکی:

مدل غیر هیبرید این اتومبیل حدود ۱۷۶۰ کیلوگرم وزن دارد و استفاده از موتور الکتریکی به‌عنوان نیروی قدرت بخش جانبی در مدل هیبریدی، افزایش وزنی در حدود ۱۵۳ کیلوگرم را نسبت به مدل‌های غیرهیبرید در پی داشته است. بهینه شدن مصرف سوخت در مدل هیبریدی باعث شده تا کمپانی بتواند باک سوختی کوچک‌تر در این اتومبیل کار بگذارد باکی که ظرفیت ۶۷ لیتر سوخت را دارد و ظرفیتش ۹ لیتر کمتر از باک سوخت مدل غیر هیبریدی است.

2014 Infiniti Q50 Hybrid
۲۰۱۴ Infiniti Q50 Hybrid
تکنولوژی:

در این اتومبیل تکنولوژی های فراوانی به کار برده شده که برای توضیح همگی آن‌ها نیاز به نوشتن یک کتاب جداگانه است. در اینجا فقط به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

2014 Infiniti Q50 Hybrid
۲۰۱۴ Infiniti Q50 Hybrid
اولین تکنولوژی که در این اتومبیل توجه ما را به خودش جلب کرد سیستم هوشمند i–key بود که قادر است تنظیمات مربوط به دو راننده مختلف را در خودش ثبت کند و هنگام سوارشدن راننده مورد نظر تنظیمات دلخواه وی را روی اتومبیل اعمال سازد. از جمله این موارد می‌توان به تنظیم موقعیت صندلی‌ها، تنظیم حالت رانندگی، تنظیم موقعیت فرمان، رادیو و بسیاری چیزهای دیگر اشاره کرد

2014 Infiniti Q50 Hybrid Interior
۲۰۱۴ Infiniti Q50 Hybrid Interior
تکنولوژی بعدی که توجه ما را جلب کرد Direct Adaptive Steering بود. سیستمی که اینفینیتی ۱۰ سال زمان برای تکمیل آن صرف کرده است در واقع با سفارش این آپشن چندین رشته نازک سیم فرامینی که راننده به فرمان می‌دهند را به چرخ‌ها می‌رسانند درواقع ارتباط مکانیکی (میل فرمان) میان فرمان و چرخ‌ها در کار نیست.

از جمله تکنولوژی‌های دیگر می‌توان این موارد را نام برد. کروز کنترل پیشرفته ی راداری، سیستم پیشگیری از تصادفات، سیستم کنترل حرکت بین خطوط، دوربین‌هایی در اطراف ماشین برای کنترل ۳۶۰ درجه ای و از بین بردن نقطه کور

2014 Infiniti Q50 Hybrid Interior
۲۰۱۴ Infiniti Q50 Hybrid Interior
عملکرد فنی:

مدل هیبریدی اینفینیتی Q50 از یک موتور ۶ سیلندر وی شکل، ۳.۵ لیتری و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که میانگین مصرف سوختی برابر ۶.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر را برای آن به ارمغان می‌آورد. در مقابل مدل‌های غیر هیبریدی از موتور ۶ سیلندر، ۳.۷ لیتری بهره می‌گیرند که با مصرف ۱۰.۳ لیتر سوخت قادر است اتومبیل را در حالت ترکیبی ۱۰۰ کیلومتر حرکت دهد. پس مدل هیبریدی این اتومبیل مصرف سوختی بهتر از مدل‌های غیر هیبریدی دارد ولیکن باید در نظر داشته باشیم که این اختلاف در مصرف سوخت مستلزم پرداخت ۴.۴۰۰ دلار پول بیشتر است . دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست که مدل‌های هیبریدی در ازای پرداخت بهای بیشتر علاوه بر مصرف بهینه‌تر سوخت، قدرت بیشتر و عملکرد بالاتر را هم به شما تقدیم می‌کنند.

2014 Infiniti Q50 Hybrid
۲۰۱۴ Infiniti Q50 Hybrid
همان‌طور که ذکر شد مدل هیبریدی اینفینیتی Q50 از یک موتور V6 با حجم ۳.۵ لیتر بهره می‌گیرد. پیشرانه فوق مدل توسعه یافته همان انجینی است که در مدل‌های M35h مربوط به سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ استفاده شده بود. در این اتومبیل شما این حق انتخاب را دارید که از میان موتور الکتریکی یا موتور درون‌سوز یکی را به‌عنوان محرک ماشین انتخاب بکنید اگر هم به حداکثر قدرت تولیدی ماشین احتیاج داشتید می‌توانید هر دو را به کار بیندازید و از تمام ۳۶۰ اسب بخار قدرت ماشین نهایت استفاده را ببرید. لازم به ذکر است که موتور درون سوز این اتومبیل قادر به تولید ۳۰۲ اسب بخار می‌باشد و موتور الکتریکی ۳۴۶ ولتی هم ۶۷ اسب بخار به این قدرت می‌افزاید. این در حالی است که مدل غیرهیبریدی اینفینیتی Q50 با استفاده از موتور V6 ، ۳.۷ لیتری می‌تواند تنها ۳۲۸ قوه اسب تولید بکند

گیربکس:

اینفینیتی Q50 h، همانند مدل غیر هیبریدی و برخلاف رقیبانی از جمله لکسوس سری GS که از گیربکس CVT استفاده می‌کنند، از گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک بهره می‌گیرد و می‌توان دنده‌ها را با استفاده از پدل شیفتر های منیزیمی از پشت فرمان هم عوض کرد.

2014 Infiniti Q50 Hybrid
۲۰۱۴ Infiniti Q50 Hybrid
حالت‌های مختلف تنظیم:
نوع عملکرد و حالت بعضی از قسمت‌های این اتومبیل را می‌توان به دلخواه از میان چندین نوع تنظیم پیش فرض که در آن تعبیه شده انتخاب کرد. برای مثال می‌توان حالت رانندگی این اتومبیل را از میان وضعیت‌های snow و eco و normal و sport برگزید. با انتخاب هر یک از وضعیت‌های مشخص شده رفتار سیستم تعلیق و فرمان پذیری تغییر می‌کند.

رانندگی:

اینفینیتی Q50 با موتور ۶ سیلندر، به ازای یک گالن سوخت (۳.۸ لیتر) حدود ۵ کیلومتر مسافت بیشتر نسبت به تویوتا کمری ۴ سیلندر طی می‌کند. که برای یک اتومبیل ۳۶۰ اسب بخاری بسیار خوب است. در طول مدت رانندگی با این اتومبیل ما در نهایت توانستیم به عددی حدود ۸ لیتر برای مصرف سوخت برسیم. البته باید در نظر داشت که رانندگی ما با این اتومبیل همراه با گاز دادن‌های بسیار بود و مسلم است که رسیدن به عدد اعلام شده توسط کارخانه در چنین شرایطی غیر ممکن است. نکته منفی که در رانندگی با این اتومبیل متوجه می‌شوید همانا واکنش همراه با تأخیر پدال گاز به فرامین راننده است که از این نظر در پس رقبایی از قبیل لکسوس GS 450 h قرار می‌گیرد. قسمتی از این تأخیر اولیه را می‌توان به زمان از دست رفته برای ارتباط موتورهای درون‌سوز و الکتریکی ربط داد ولی بعد از این مکث کوتاه اولیه اتومبیل به سرعت شتاب می‌گیرد. جعبه‌دنده‌ی این اتومبیل چه در تعویض به صورت خودکار چه در تعویض از پشت فرمان عکس العمل بسیار سریعی دارد نکته ای که رانندگی با این اتومبیل را لذت‌بخش تر از رانندگی با یک اتومبیل مجهز به جعبه‌دنده CVT می‌کند.

Infiniti Q50 and sebastian vettel
Infiniti Q50 and sebastian vettel
با اینکه اینفینیتی Q50 با وزن ۱۷۶۰ کیلوگرم اتومبیلی نسبتاً سنگین‌وزن حساب می‌شود ولی به‌کارگیری سیستم کنترل کشش و هم‌چنین کمک فنرهای اسپرت، این اعتماد به نفس را به راننده می‌دهند تا سر پیچ‌ها با سرعت بپیچد. ترمزها هم بسیار قوی هستند و قدرتی در سطح بهترین اتومبیل های کلاس خود دارند. در هنگام رانندگی در بزرگراه این اتومبیل بسیار بی صداتر از آن است که فکر می‌کنید به طوری که حین رانندگی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر هم هیچ صدای اضافی داخل کابین نمی‌شنوید در رانندگی داخل شهری هم عملکرد سیستم استارت – استاپ بسیار عالی است

نتیجه‌گیری:

اینفینیتی Q50 به خاطر عملکرد فنی خوبش همواره هنگام مقایسه با دیگر رقیبانش در رتبه ای خوب قرار می‌گیرد. تکنولوژی‌های زیادی هم در این اتومبیل استفاده شده است ، هم‌چنین این ماشین مصرف سوخت خوبی دارد فاکتوری که امروزه عاملی تعیین کننده در خرید اتومبیل به شمار می‌رود.

  • نوع موتور: v6 درون‌سوز ، ۳.۵ لیتری + موتور الکتریکی
  • قدرت موتور در حالت ترکیبی: ۳۶۰ اسب بخار
  • گشتاور: ۲۹۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا صد: ۴.۹ ثانیه
  • مصرف سوخت: ۶.۵ لیتر در صد کیلومتر ترکیبی
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک به همراه پدل شیفتر های پشت فرمان
  • محور انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب / چهار چرخ متحرک
  • قیمت پایه تریم پریمیوم: ۴۴.۴۰۰ دلار
توضیحات مترجم:

مطلبی که شرح آن را در بالا خواندید ترجمه ای از سایت هیبرید کارز می‌باشد و از آنجا که حوزه ی اصلی فعالیت سایت فوق در مورد اتومبیل‌های هیبریدی، الکتریکی و هایپرمایلینگ است. لذا کارشناسان سایت فوق هم هنگام تست اتومبیل بیشتر روی مقوله مصرف سوخت تأکید می‌کنند تا قابلیت‌های فنی، به همین دلیل اعداد مربوط به شتاب صفر تا صد و گشتاور توسط مترجم از سایت اینفینیتی استخراج شده‌اند. برای کسب آگاهی‌های بیشتر در مورد این اتومبیل می‌توانید به این مقالات مراجعه کنید

نگاهی اجمالی به اینفینیتی Q50s و اینفینیتی Q50 مدل ۲۰۱۴ و قیمت‌گذاری اینفینیتی Q50 برای انگلستان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. نیما

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    چه طراحی داخلی مزخرفی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "Amir"

      ۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      از بغل و پشت خیلی شبیه مازاراتیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۷ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        شبیه سمند و پراید نباشه شبیه هر چی باشه عیب نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ali g35

        ۷ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        شبیه کدوم مدل مزراتیه ؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. shahin

        ۸ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (266 ديدگاه)

        چراغ هاش شبیه سوناتا YF شده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. ali g35

        ۱۱ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا امیر نگفتی شبیه کدوم مدل مزراتیه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. MAFIA

      ۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      من نسخه روژ رو که موتور GTR روش سواره می پسندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. جی تی ار

      ۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (459 ديدگاه)

      بی ام و که سلطانه.اما این نیسان رو هم خیلی می پسندم.چه از نظر طراحی,چه ازنظر فنی وچه از نظر کیفیت.
      شاهکار هایش هم که نه تنها توایران بلکه توکل جهان معروفند هم کم نیستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ali g35

      ۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقا نیما چرا میگی طراحی داخلی مزخرفی داره ؟؟ منظورت از این حرف چیه ؟؟ اتفاقا طراحی داخلیش خوبه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. دکتر داریوش

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    ماشین زیبا و خوش ساختیه.تکنولوژی نیسان هم که دیگه گفتن نداره..نکته مهم در مورد خودروهای برند اینفینیتی دوام بسیار بالاشون هست که شخصا” به چشم دیدم.بهد از سالها هنوز کیفیتشون رو حفظ میکنن!خیلی بالاتر از ماشینای خود نیسان! همیشه لوکسیشون رو دارن.واقعا” برند با ارزشیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد حسین

      ۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (184 ديدگاه)

      داشبورد و چراغ های پشتش تا حدی شبیه به سونوتا yf شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sirus

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    خط های روی بدنش خیلی جالبه و ماشین رو زیبا تر کرده و قدرت موتور ترکیبیش هم خیلی خوبه و طراحی داخلیش هم نسبت به قیمتش خیلی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Just germany...

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    ابهت جلوش معرکس.
    کلا ماشین خوبیه اما قیمتش بالاست….واقعا بالاست
    یعنی الان سری c جدید با آپشن خیلی خوبش 45 هزارتاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مصطفی

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه طراحی داخلیش خوبه…نمی تونم ازش ایراد بگیرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آرمین

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    این پلتفرم رو به میتسوبیشی فروختن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali g35

      ۱۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقا آرمین میتسوبیشی روی این پلتفرم چه خودرو یا خودروهایی رو تولید میکنه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. سعید

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام
    خداوکیلی این همه ایراد می گیرید از سمند ایران بهتر نیست
    ثانیا اگه هر کدام از ما بخواد یکیشو وارد کنه نباید به اندازه خون بابا مون باج بدیم
    البته جام نمیگیره میام پدال می دونم یه روزی بر اثر همین دیدن ونرسیدن سکته میکنم و پای همین کامپیوتر می میرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر محمد

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    داخلش واقا شبیه دنا هستش :))))))))))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد حسین

      ۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (184 ديدگاه)

      دنا شبیه این شده :(((((((((

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. parseh net30

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    داخلیش مثل هیوندای سوناتا نسل قبله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    عالی و زیبا از هر لحاظ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سام سامی

    ۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    تویوتا؛ لکسوی— هوندا؛ آکورا—-نیسان؛ اینفینیتی…..
    این ژاپنیا واقعا شاهکارن…
    از فلسفه سخت کوشیشون لذت میبرم… میل به پیشرفت تو تمامی صنایعشون (صوتی و تصویری، خودرو و…) موج میزنه!!!ببخشید یکم بی ربط بود ولی واقعا قابل ستایش هست که تو 50 سال همچنان خودرو ژاپنی با وجود ورود این همه خودرو ساز در دنیا به عنوان ماشین های قابل قبول و با کبفبت شناخته میشن…
    درورد بر عاشقان خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمدMOHAMMAD

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    هر چهار چرخی توانست به ایران راه پیدا کنه الا این اینفینیتی که یک خودرو زیبا و با کیفیت و رقیبی برای لکسس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمدMOHAMMAD

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    اینفینیتی اصلا توی عکس نشون نمیده که چقدر زیباست فقط وقتی از نزدیک می بینی متوجه میشی که چه ابهتی دارد خصوصا جلوی اکثر مدلهاش که دارای دماغه بزرگ و زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا