بررسی اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۱۴

اگر تاکنون نام شاسی‌بلند اینفینیتی با عنوان QX80 به گوشتان نخورده، اصلاً نگران نباشید؛ زیرا این خودروساز ژاپنی تقریباً نام تمام خودروهای سری سال قبل را تغییر داده و QX80 در واقع، همان مدل QX56 سال قبل است. خودروی مورد بررسی، مدل ۲۰۱۴ از اینفینینی QX80 با سیستم AWD است که همراه با یک سری از تکنولوژی‌های اضافی، ارزیابی شده است.

Infiniti QX80 2014
Infiniti QX80 2014

به جز تغییر نام به QX80، مدل ۲۰۱۴ یک تغییر دیگر نیز داشته است و آن، اضافه شدن سیستم جدید پشتیبانی مداخله برخورد (‌BCI) به بسته تکنولوژی مورد استفاده در خودروی تست است. QX80 شاسی‌بلند را در سه کلمه می‌توان تعریف کرد: بزرگ، لوکس و قدرتمند. البته در کلاسی که رقبایی چون کادیلاک اسکالاد، لینکولن نویگیتور، لکسس LX 570، مرسدس‌بنز کلاس GL، آئودی Q7، فولکس‌واگن تورگ و رنج روور قرار دارند، رقابت تا حدودی سخت است.

Infiniti QX80 2014
Infiniti QX80 2014

«بزرگ» اولین کلمه‌ای است که با ورود به داخل کابین اینفینیتی QX80 به ذهن می‌آید. فضای داخل کابین و ارتفاع سقف به گونه‌ای است که حتی اشخاص قد بلند نیز در آن احساس راحتی می‌کنند. در واقع، QX80 یک شاسی‌بلند ایده‌آل برای اشخاص با قد بالای ۲ متر است که می‌خواهند فضای مناسب برای پاها و سر خود داشته باشند؛ یک خودروی رؤیایی برای بازیکنان بسکتبال. درون کابین، همچنان که فضای زیادی وجود دارد، محیطی بسیار لوکس نیز هست.

Infiniti QX80 Interior
Infiniti QX80 Interior

اینفینیتی QX80 با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک قیمتی برابر با ۶۴ هزار و ۴۵۰ دلار دارد. این خودرو از موتور قدرتمند ۵/۶ لیتری V8 با ۳۲ سوپاپ و انژکتور سوخت مستقیم استفاده می‌کند. این موتور برای QX80 قدرتی برابر ۴۰۰ اسب‌بخار ایجاد می‌کند و گشتاور خروجی آن نیز ۵۴۲/۳ نیوتن‌متر است. این خودروی شاسی‌بلند بزرگ برای حرکت سریع در جاده به ذره ذره این پیشرانه نیاز خواهد داشت.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد QX80 سیستم گیربکس ۷ دنده اتوماتیک با شیفت انطباق‌پذیر با سبک رانندگی است که یک تغییر به حالت دستی نیز دارد. این خودروی بزرگ خانوادگی، تنها یک خودروی بزرگ و لوکس نیست، بلکه رانندگی هیجان‌انگیزی نیز دارد؛ چیزی در هر شاسی‌بلند بزرگی نمی‌توان یافت. با توجه قدرت تولیدی موتور، امکان سرعت و تفریح در جاده‌های کوهستانی فراهم است و استفاده از حالت گیربکس دستی نیز بر لذت رانندگی می‌افزاید.

QX80 به نسبت وزن ۲۵۴۰ کیلوگرمی خود، شتاب بسیار خوبی دارد و با استفاده از سه ردیف صندلی، می‌تواند ۷ تا ۸ نفر سرنشین را در خود داشته باشد. در خودروی مورد بررسی، پنج حالت برای سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک درنظر گرفته شده است؛ حالت‌های اتوماتیک، دیفرانسیل چهارچرخ زیاد، دیفرانسیل چهارچرخ کم، قفل ضعیف، یدک‌کشی و پوشش برف. بسیاری از صاحبان این خودرو، شاسی‌بلند خود را به خارج از جاده نخواهند برد، با این حال، QX80 یک خودروی ایده‌آل برای شرایط بد آب‌وهوایی و جاده‌ای است.

درون کابین، همه چیز برای آسایش و راحتی راننده و سرنشینان تدارک دیده شده است. استفاده‌ی زیادی از چرم شده و چرخ فرمان به همراه صندلی‌های چرمی با خنک‌کننده و گرم‌کننده، وضعیت راحتی فراهم کرده‌اند. صندلی راننده در ۱۰ جهت و صندلی سرنشینان دیگر در ۸ جهت قابل تنظیم هستند. همچنین صندلی‌های ردیف سوم می‌توانند کاملاً جمع شده و فضای لازم برای بارهای اضافی را در عقب به‌وجود آورند.

آپشن‌ها
خودروی QX80 تست شده از چهار پکیج اضافی استفاده می‌کرد که قیمت آن را به ۷۹۰۹۵ دلار رساند؛ از جمله این پکیج‌ها می‌توان به پکیج دولوکس تورینگ ۴۵۶۰ دلاری اشاره کرد که امکاناتی مانند سیستم صوتی فراگیر با ۱۵ اسپیکر، سیستم کنترل هیدرولیکی بدنه، سیستم کنترل دمایی صندلی‌هایی جلو و تمیزکننده چراغ‌ها به خودرو اضافه می‌کرد. پکیج تئاتر به ارزش ۳۱۰۰ دلار از دیگر آپشن‌های مورد استفاده در خودروی تست بود که شامل دو مونیتور ۷ اینچی، دو جفت هدفون بی‌سیم، کنترل بی‌سیم، خروجی برق ۱۲۰ ولت، گرم‌کن صندلی عقب و کنترل از راه دور صندلی‌های ردیف سوم برای دسترسی بهتر است. پکیج‌های تکنولوژی و چرخ و تایر، دیگر آپشن‌های مورد استفاده در خودروی مورد بررسی بودند. در پکیج تکنولوژی، سیستم‌هایی مانند دستیار هوشمند ترمز، کنترل هوشمند فاصله، هشدار عبور از خط و جلوگیری از گذشتن از آن و هشدار نقطه کور راننده در اختیار قرار می‌گیرد. با استفاده از سیستم کنترل هیدرولیک حرکت بدنه، QX80 مورد بررسی، با حالتی فوق‌العاده از مسیر بزرگراه عبور می‌کرد. این سیستم باعث می‌شود که کنترل خودرو در پیچ‌ها نسبت به سایر شاسی‌بلندهای سنگین، بسیار راحت‌تر شود.


اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۱۴ با داشتن پیشرانه قوی، فضای گسترده در کابین و کنترل مناسب برای یک شاسی‌بلند بزرگ، می‌تواند یک خودروی هیجان‌انگیز باشد. البته استفاده از آپشن‌ها، قیمت آن را تا حدودی بالا می‌برند، ولی درعین‌حال، می‌توانند ارزش خود را داشته باشند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

30 دیدگاه

  1. علیرضا
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    خودروی رویایی افراد 2 متری ! خودروی رویایی من 🙁

    پاسخ
    1. HASSANBMW
      سوابق: (401 دیدگاه) ,

      طراحی افتضاح!!!
      از اینف بعید بود اصلا اصالت ژاپنی توش نیست!!!

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        حسن کجاییییییییییی تو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        پاسخ
  2. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    من به این ماشین و به نیسان حق میدم که این ماشینش در عمل فروش افتضاحی داشته باشه.
    چرا?
    چون این ماشین بر اساس پاتروله و پاترول هیچ وقت در بازار هایی مثل آمریکا و کانادا و اروپا حضوری نداشته و عملا نیسان تجربه ای در این زمینه نداشته. ولی با توجه به سرمایه ای که نیسان روی این ماشین گذاشته اطمینان دارم که در طول زمان به مرور موفق میشه که خودش رو در بازار جا بندازه
    در ضمن نویسنده عزیز اون فولکس در کلاس اس یو وی فول سایز لوکس قرار نمی گیره.
    الان اصل بازار دست کابیلا اسکالا و بنز جیک ال هست.رقابت این دو خودرو خیلی سنگینه

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      وای چقدر غلط داشتم
      منظورم کادیلاک اسکالاد و بنز جی ال کلاس بود.

      پاسخ
    2. sina
      سوابق: (74 دیدگاه) ,

      مطمئنی هیچ وقت خودرو های بر پایه پاترول در آمریکا حضور نداشته؟ زیگما؟
      اصلا مدل های ranger و rancher چی هستن پس؟؟ اصن یکی از این 2 مدل سالهای زیادی رو به عنوان خودروی پلیس فدرال انتخاب کرده بودند!
      هم از شرکت نیسان بودند هم مشابه های آمریکایی خوشون.

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        این ماشینی که گفتی نمی دونم چیه ولی اون اس یو وی فول سایزی که نیسان در امریکا میفروشه به نام آرمادا بر اساس پیکاپ سنگینشه که خیلی باید خوش بین باشی که بتونی به پاترول ربطش بدی…..

        پاسخ
  3. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    من اینفنایتی را دوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسست دارم
    مخصوص این مدل خوشششگلشو…

    پاسخ
  4. meysam
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    طراحی داخلش خیلی خوبه ولی با بیرونش زیاد نمیتونم ارتباط بر قرار کنم.

    پاسخ
  5. kia
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    از اینفینیتی انتظار بیشتری میرفت.. بنظرم میتونستن بهتر طراحی کنن با توجه به طراحی خیلی قشنگfx35

    پاسخ
  6. محمدرضا
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    یکی از اینا تو تبریز پلاک ارس هست
    خیلیییی خوشگله و صدا موتورش هم خوبه
    طراحی داخلیش هم بیسته

    پاسخ
  7. محمدرضا
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    یکی از این اینفینیتی ها ی ارس پلاک تو تبریز هست انصافا

    اگه از نزدیک بـبینید واقـعاً می پسندید
    مخصوصا طراحی داخلیش از هم قیمتاش به نظر من خیلی بهتره هم چنین
    خودشم واسه قد من خیلی عالیه ایشالا دلار میاد پایین تا منم کنکورمو بدم :))

    پاسخ
  8. mory
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    سلام
    عید همگی مبارک
    اصلا قشنگ نیس ولی با این حال عاشقشم

    پاسخ
  9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    من هم خیلی اینفینیتی رو دوست دارم . ولی حرف زیگمارو قبول دارم .

    فولکس اصلا ماشین لوکس با برند فولکس نداره .

    اگر از نظر اتاق هم هم اندازه باشند ، ولی در امکانات و تجهیزات مساوی

    نیستند .

    ولی ازین کار نیسان خیلی خوشم میاد که برند اینفینیتی رو از نیسان دور

    نگه داشته . در طراحی .

    ولی لکسس نه .

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      فولکس یه مدل لوکس 12 سیلندر داره کدش یادم نیست برای مثال دکمه یا پنلی هست که به شما میگه ماشین روشنه برای اینکه دوباره استارت نزنین!! یعنی سکوت!!! اصولا باید لوکس باشه با آرم فولکس هم هست
      در مورد اینفینیتی باز مثل همیشه و بر اصول همیشگی ماشین های ژاپنی و کلا آسیایی داشبورد بسیار زشت و بی کلاسی داره!!

      پاسخ
  10. mohsen610
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    باسلام دوستان قیمتش ببینید65000دلار با400اسپ مثل ماهستند چهار سال دنا150معرفی مینیم بعدش صفر میاد وسط میشه105 ظاهرش زیاد بروز نیست ولی بدم نیست شتاب وقدرتش عالی……

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.
      کرگدن اینفینیتی
      قلدره
      فقط نیاز به کمی زمان داره

      پاسخ
  11. Un4given
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    بنظر من هیولای خوبی باید باشه. کلا برند اینفینیتی تجربه کار SUV رو داره و یکم بد کار کردن تو این کلاس باید سخت باشه براش !
    فقط من از هدلایتهای جلوش خوشم نیومد ولی در کل قبولش دارم .

    پاسخ
  12. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
    سوابق: (1683 دیدگاه) ,

    سلام سال نو مبارگ
    طراحیش یک جوریه ، من LX570 رو بیشتر از این قبول دارم ، کلا بنظر من لکسوس از اینفینیتی بهتر کار میکنه . ولی نمی دونم چرا تو این کلاس هنوز هم که هنوزه لندکروز رو بیشتر از همشون قبول دارم

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      چون تعصب داری .

      🙂

      🙂

      پاسخ
  13. یاروو
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    به نظر میرسه که طراح سانگ یانگ رفته واسه اینفینیتی طراحی کرده

    پاسخ
    1. FUNNY
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      یاروو کجای کاری اونوقت که اینفینیتی بود سانگ یانگ شیر مصنوعی میخورد

      پاسخ
  14. احسان
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    در پاسخ به یکی از دوستان عزیز
    این مدل اینفینیتی در واقع همون نیسان آرمادا است با چاشنی لوکس اینفینیتی
    و البته هیولایی هست برا خودش
    خیلی با عظمته باید از نزدیک ببینین
    کلا تو این کلاس سنگین وزن ها رقابت خیلی
    جذابه
    Qx .LX.Q7.اسکالاد.نویگیتور و بالاخره GL

    پاسخ
  15. نیما
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لکسوس lx570 سوپرشارژ هم خیلی زیباتره هم سرعت و شتابش خ وبتره وهم با امکاناتتره موافقید؟

    پاسخ
  16. بابک
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    قیمت QX80 تو ایران چقدره؟ مدل ۲۰۱۴ منظورمه.
    قیمت QX70 هم میخوام
    قیمت کادیلاک اسکالید هم میخوام

    من QX80 رو خیلی میپسندم داخلش به نظر از لکسوس ۵۷۰ شیک تره. البته یکم سلیقه ایه این موضوع. کاراییشم با مشخصاتی که داره به نظر خیلی خوبه. ظاهر خارجیش هم که حس امنیت و وی آی پی رو کاملا منتقل میکنه.
    کلا از بین شاسی بلندای فول سایز اینفینیتی QX80 و کادیلاک اسکالید رو خیلی دوست میدارم D-: . فقط یه موضوع در مورد کادیلاک هست که اصلا خوشم نمیاد اونم جای دندشه وگر نه داخلش خیلی لوکسه مخصوصا با چرم تیره.

    نمیدونم اینا ایران میاد مدل ۲۰۱۵ یا نه و چطور میشه خرید؟ لطفا در این مورد راهنمایی کنید (قیمتشونم بگید لطفا)

    راستی ظاهر رنج رور رو اصلا نمیپسندم با وجود اینکه میگن خیلی عالیه اما به نظر من شاسی بلندای دیگه حداقل در طراحی بیرونی و داخلی از رنج رور بهتر کار کردن. همین مورد باعث میشه از لیستم خط بخوره.

    پاسخ
  17. mohammad
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    QX مثل یک شکلات تلخه که واقعا به دل میشینه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.