اینفینیتی

بررسی اینفینیتی QX80 مدل 2015

سگمنت و کلاس‌های بسیاری برای دسته‌بندی خودروها وجود دارند اما هیچ کدام از این سگمنت‌ها قادر به توصیف سایز بزرگ، توانایی و میل شدید به مصرف سوخت بعضی از SUVها مثل کادیلاک اسکالید، لینکلن ناویگیتور و اینفینیتی QX80 نیستند. ما پیشنهاد می‌دهیم این خودروهای عظیم را در سگمنت MUV دسته‌بندی کنیم. در این صورت حرف M می‌تواند مخفف لغت‌هایی مثل Monstrous به معنی هیولا و Massive به معنی بزرگ و یا حتی لغت مورد علاقه نویسنده (و نه مترجم) Mammoth به معنی ماموت باشد.

Infiniti QX80 2015
Infiniti QX80 2015

بزرگ‌ترین در میان بزرگ‌ها

بلندقدتر از رقیبان، فاصله کف QX80 از زمین ۲۳ سانتی‌متر است که در کنار سیستم ۴WD راننده را به رانندگی آفرود ترغیب می‌کند، اما خب بیشتر خریداران چنین خودروهایی با اتومبیل خود، رانندگی آفرود انجام نمی‌دهند.

Infiniti QX80 2015
Infiniti QX80 2015
با طول ۵.۳ متری، اینفینیتی QX80 از تمامیان رقیبانش به‌جز مدل‌های ویژه ناویگیتور L و اسکالید ESV، طویل‌تر است. طول و عرض زیاد و هم‌چنین فضای صندلی‌های فراخ، رانندگی لذت بخشی را به ارمغان می‌آورند.

Infiniti QX80 2015
Infiniti QX80 2015

مجلل یا رنگ و رو رفته؟

داخل کابین این SUV از ترکیبی از تریم چرم و چوب استفاده شده است. هر آنچه که برای لوکس به نظر رسیدن لازم است را می‌توان در داخل کابین اینفینیتی یافت. بر روی داشبورد مرکزی پر است از دکمه‌های کارآمد که باعث شد ما از بابت آن از کمپانی اینفینیتی قدردانی کنیم. صندلی‌ها از روکش چرمی بهره می‌برند. هم‌چنین صندلی راننده مجهز به سیستم‌های سردکننده و گرم‌کننده می‌باشد و در ۱۰ جهت و وضعیت قابلیت تنظیم دارد. صندلی سرنشین را هم در ۸ جهت مختلف می‌توان تنظیم کرد. بعضی از دکمه‌ها مثل نمونه‌ای که برای گرم کردن فرمان، به کار رفته مثل دکمه‌هایی است که یک دهه قبل در ماشین‌ها استفاده می‌شد. راحتی دو ردیف اول فوق‌العاده است سرنشینان دو ردیف اول می‌توانند از فضای پای گسترده‌ای که برایشان تدارک دیده شده، استفاده کنند. بدون در نظر گرفتن فاصله میان دو محور، فضای پای سرنشینان در اینفینیتی در میان رقیبان بهترین است. فضای پای سرنشینان ردیف سوم فقط کمی کوچک‌تر از ۷۳ سانتی‌متر است که نسبت به کادیلاک اسکالید بزرگ‌تر و به‌مراتب راحت‌تر است.

Infiniti QX80 2015
Infiniti QX80 2015

فناوری:

با توجه به ابعاد، برای هیچ کس شگفت‌انگیز نیست که حس رانندگی اینفینیتی مثل یک SUV بزرگ باشد. فرمان کمی شل احساس می‌شود و در قیاس با فرمان دیگر رقیبان، عملکرد فرمان اینفینیتی با تأخیر و گیجی همراه است. اما سیستم DCT، که مخفف Distance Control Technology است، اینفینیتی را از یک ماشین عصر حجری دور می‌کند. در هنگامی که سیستم DCT روشن باشد سیستم ترمز خودکار می‌تواند اتومبیل را در ترافیک‌های سنگین، وقتی که به یک اتومبیل ساکن رسید، متوقف سازد. تکنولوژی دیگری که به مدد سیستم DCT کار می‌کند ALK یا سیستم کنترل خط فعال است که به‌مانند سیستم ترمز گیری خودکار کارش را به نحو احسن انجام می‌دهد هنگامی که با QX به صورت بی‌مهابا بخواهید لاین حرکتی خود را تغییر دهید سیستم کنترل خط فعال وارد عمل شده و با هشدار و یا ترمزگیری مختصر، اتومبیل را به لاین قبلی‌اش باز می‌گرداند.

Infiniti QX80 2015
Infiniti QX80 2015

موتور قدرتمند V8

تأمین قدرت لازم برای حرکت اینفینیتی QX80 را یک موتور هشت سیلندر وی شکل، ۵.۶ لیتری ۳۲ سوپاپه بر عهده دارد که قادر به ارائه توان ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۴۲ نیوتن متر می‌باشد و قدرت موتور به‌واسطه یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود. لازم به ذکر است که گیربکس اینفینیتی در مقابل گیربکس ۸ سرعته رقیبش یعنی کادیلاک اسکالید کمی قدیمی‌تر به نظر می‌رسد.

Infiniti QX80 2015 V8 engine
Infiniti QX80 2015 V8 engine
یکی از بخش‌هایی که اینفینیتی در مقابل رقیبان از پیش بازنده محسوب می‌شود، بحث مصرف سوخت است. مصرف سوخت اینفینیتی در هر صد کیلومتر پیمایش شهری و بزرگراهی به ترتیب برابر با ۱۶.۹ و ۱۱.۹ لیتر می‌باشد که در هنگام تست به ۱۸.۵ لیتر در صد کیلومتر رسید. در حالی که در شرایط رانندگی کاملاً برابر، لینکلن ناویگیتور و کادیلاک اسکالید برای طی مسافت صد کیلومتر به ترتیب ۱۵.۶ و ۱۵.۳ لیتر سوخت مصرف کردند و از این نظر هر دو از اینفینیتی برترند. نکته دیگری که باعث ناراحتی بیشتر راننده می‌شود، این است که بنزین استفاده شده در اینفینیتی باید از نوع با کیفیت بالا باشد.

Infiniti QX80 2015 Interior
Infiniti QX80 2015 Interior

نتیجه‌گیری:

قیمت پایه مدل ۴WD QX80 اینفینیتی ۶۷,۳۴۵ دلار است که هزینه تحویل در مقصد را هم شامل می‌شود. با این شرایط از نظر قیمتی با لینکلن ناویگیتور ۴WD مساوی است و به طور قابل توجهی ارزان‌تر از اسکالید و لکسس LX570 می‌باشد. قیمت اینفینیتی حاضر در تست ۷۹,۸۴۵ دلار بود و با این قیمت، اینفینیتی تکنولوژی‌های بیشتری را نسبت به سه گزینه دیگر به راننده تقدیم می‌کند. طراحی متمایز و کابین جادار به همراه رانندگی راحت همگی از صفات اینفینیتی هستند.

Infiniti QX80 2015 Interior
Infiniti QX80 2015 Interior
نقاط قوت: کابین جادار، تکنولوژی تعیین فاصله، رانندگی راحت، دوربین دید اطراف.

نقاط ضعف: سایز بزرگ، مصرف سوخت زیاد، قیافه ظاهری ممکن است برای هر کسی خوشایند نباشد.

Infiniti QX80 2015 Interior
Infiniti QX80 2015 Interior

مشخصات:

  • موتور: هشت سیلندر، ۳۲ سوپاپ با ۵.۶ لیتر حجم
  • قدرت: ۴۰۰ اسب بخار
  • گشتاور: ۵۴۲ نیوتن متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک
  • مصرف سوخت: ۱۶.۹ لیتر در شهر، ۱۱.۹ لیتر در بزرگراه، ۱۸.۵ لیتر در هنگام تست
  • قیمت پایه: ۶۷,۳۴۵ دلار
  • قیمت مدل تست: ۷۹,۸۴۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۹۴ دیدگاه‌ها

  1. حامد MASERATI GT

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (308 ديدگاه)

    قیافش شبیه خر نارس شده

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. CBR400

      ۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقا حامد باید از زدن این حرف خجالت بکشی . میدونی چرا این حرف را میزنم ؟ چون یک ماشین را با یک حیوان مقایسه میکنی . چون طراحی این ماشین را به یک حیوان نسبت میدی . چون … . نمیدونم واقعا چرا این حرف رو زدی .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. ALIUnited

    ۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    به نظر می آد خواستن مثله لندکروز درستش کنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      من اینو از نزدیک دیدم(تو عمان). یک لندکروز توش جا میشه، تو عکس اصلا نمیشه فهمید.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. ford

      ۱۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (68 ديدگاه)

      خوب تویوتا یه برند برتر هست و جایگاه خیلی بالایی تو قدرت استقامت افرود داره اما ظاهر ماشین به دو چیز بستگی داره یکی این که ظاهر یه چیزیه که کاملا سلیقه ادماست هیچ کاری با قدرت ایمنی ندارم درباره ظاهر حرف میزنم فقط و یه چیز سلیقه هست نمیشه هیچ طوره برتری بهش نسبت داد یا میگید خواسته شبیه لندکروز درست کنه فلان نه اصلا اینطور نیست دیگه ژاپن هم یکی از بهترین خودرو ساز هست و یکی از بهترین طراح ها شرکت نو پای ایرانی نیست از یه خودروی دیگه کپی کنه که اما مورد دوم در ظاهر همیشه بر میگرد به برند سازنده یه عده طرفدار نیسان هستن یه عده تویوتا یه عده هوندا که هر کدوم از این برند ها هر طور طراحی ظاهری داشته باشن به طور مثال اگه بخوای نمره بدی از صد نمره تویوتا یه خودرو با طراحی 100 بسازه یه خودرو هم با طراحی 1 ولی کسی که طرفدارش باشه یک درصد هم براش مهم نیست و با دیدن ارم وسط جلوپنجره ناخودگاه هر ظاهری هم باشه به طور غیر عادی براش دلنشین میشه کسایی هم میگن ظاهرش بده طرفدارش نیستن یا هم سلیقشون چیز دیگست به طور مثال شما از یه خودرو با برند فورد که هنوز هم ندیدید نه میشناسید یکی بهتون بگه اینجور خودرو میخواد تولید شه بدون دیدن شما خوشتون میاد اما یه برند ضعیف باشه هر چقدر هم تعریف تمجید کنن شما باز تو ذهنتون اون خودروهای بدش میاد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. Saeid

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سوارش شدم تو نمایشگاه اتومبیل تو دزفول خىلى خفنه از نزدیک عاشقش مىشى

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و تشکر فراوان از آقا فرید
    به تازگی یک نسخه از این ماشین رو در یکی از نمایشگاه های فروش منطقه آزاد اروند( شهر آبادان) دیدم.برچسب قیمت 340 میلیونی قیمت بسیار مناسبی بنظر میرسید در این آشفته بازار قیمت گذاری خودرو در کشور.
    لوکس…باکیفیت…دنیای امکانات…سه آیتمی که همیشه از سه برند برتر ژاپن( لکسوس اینیفینیتی و آکیورا ) میتوان انتظار داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ببخشیداین ماشینه ۴ردیف صندلی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه دونش تو شوش دانیال .ماشین نیست هیولاست .رانندگیش خیلی لذت بخشه .دوست نداری پیاده شی .من که باهاش حال میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سهیل

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ی ملت ماشین ندیده ای ک اینو بالندکروز مقایسه میکنن باید بهتون بگم جز ۵تا شاسی بلند برتر دنیاست qx80فوق العادست لذت رانندگیش و مرغوبیت اجناسی که داخلش بکاررفته وموتور وحشیش واقعا تکه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. bmw x6

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سوار. شدم
    انزلی با پلاک منطقه
    خیلی پر قدرته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا