موتور توربوی جدید اینفینیتی با فناوری کمپرس متغیر

اینفینیتی در نمایشگاه پاریس با موتور توربوی جدید از سری VC خود، تکنولوژی و توانایی فنی بالای خود را به رخ کشیده است. این پیشرانه، نخستین موتور تولید انبوه جهان با فناوری ضریب کمپرس متغیر است.

infiniti-vc-turbo-tech-paris-3

infiniti-vc-turbo-tech-paris-2
تکنولوژی فشرده‌سازی یا کمپرس متغیر موتور، چیز تازه‌ای نیست اما عملی کردن آن در مقیاس انبوه و تجاری تاکنون میسر نشده بود. موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوی بنزینی اینفینیتی، می‌تواند به اندازه یک موتور V6 قدرت تولید کند و در عین حال سبک‌تر و کوچکتر از آن نیز هست. بعلاوه راندمان این پیشرانه مشابه یک موتور دیزلی مدرن امروزی است.

infiniti-vc-turbo-engine-benefits-large

infiniti-vc-turbo-high-power-original
عملکرد سیستم کمپرس متغیر در پیشرانه VC توربو با کمک چند بازو و اتصالات اضافی در قسمت شاتون و میل‌لنگ صورت می‌گیرد. بدین ترتیب مجموعه پیستون می‌تواند در ارتفاع بالاتر یا پایین‌تری حرکت کند. این موضوع باعث می‌شود تا ضرایب متغیری برای تراکم حاصل گردد. در بالاترین کارایی مورد نیاز این نسبت تراکم به 8 به یک می‌رسد و در زمانی که نیاز به راندمان بالاتری باشد این نسبت به 14 به یک افزایش خواهد یافت. نحوه عملکرد این سیستم را در ویدئوی زیر می‌توانید مشاهده نمایید. [دانلود ویدئو]

خروجی مورد انتظار این پیشرانه 2.0 لیتری به 268 اسب بخار و گشتاور آن به 390 نیوتن‌متر می‌رسد. این در حالی است که میزان تولید سروصدا و ارتعاش نیز در مقایسه با سایر موتورهای مشابه و به ویژه موتورهای دیزلی به مراتب کمتر است.

15 دیدگاه

  1. فقط آمریکایی
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    این موتور از نظر اسب بخار از موتور لند کروز 6سیلندر قوی تره!!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3663 دیدگاه) ,

      برای لند کروز کسی که به قدرت اهمیت چندانی نمیده. لندکروزر تو زمینه های دیگه ای فرمانروایی میکنه.

      پاسخ
      1. Shahryar
        سوابق: (180 دیدگاه) ,

        میشه بگین دقیقا به چی اهمییت میده،؟
        اصلش قدرت و گشتاوره که این موتور از نظر قدرت و گشتاور بالاتره.

        پاسخ
    2. کامیاب
      سوابق: (458 دیدگاه) ,

      بیشتر از اسب بخار و گشتاور،پیک گشتاور مهم هست،و خب لندکروز نمودار پیک گشتاوری جالبی نداره،ولی یه فاکتور داره به نام تداوم تولید نیرو،به زبان ساده تر یعنی اینکه موتور چقدر میتونه حداکثر گشتاورو در شرایط متفاوت حفظ کنه.
      برای مثال یه موتور هس تمامی گشتاورشو از دورموتور 3000هزار ارائه میده،ولی وقتی به سربالایی میرسه،دورموتور میاد پایین(بااینکه پا تا ته رو پدال گازه)و اینجا عامل تداوم تولید نیرو دخیله.
      این عامل مقیاس یا تعریفی تو سیستم متریک نداره،چیزیه که کاربران یه موتور در یه دوره به اون پی میبرن و در سالهای اینده هم از اون تعریف میکنند.
      مثل موتور 350شورلت که امروزه هم تولید میشه و اکثر موتورهای شورلت هم سنگ بنای همون 350رو دارن.

      پاسخ
      1. Shahryar
        سوابق: (180 دیدگاه) ,

        حرف شما درست،ولی اون موتور ذاتا باس گشتاورو داشته باشه،بعدش مسایل دگ مطرح بشه

        پاسخ
      2. آرش
        سوابق: (126 دیدگاه) ,

        یعنی شما می‌فرمایین عامل مهمی (تداوم تولید نیرو به زعم شما) وجود داره که قابل اندازه‌گیری نیست و خودروسازها هم تو تبلیغات و معرفی محصول خودشون بهش توجه نمی‌کنن در حالی‌که این عامل از ابتدای تولید موتورهای درون‌سوز وجود داشته. خب منطق من اینو قبول نمی‌کنه.

        پاسخ
  2. مجید
    سوابق: (460 دیدگاه) ,

    ای ول به مهندسین و طراحانش!!تو همین سایت تو یه مقاله ذکر شد که چه زحمتی براش کشیدند واقعا آفرین!!!!!!

    پاسخ
  3. كوروش
    سوابق: (320 دیدگاه) ,

    بعد از مدتها ابروی موتور های درون سوز رو خرید با این فناوری باید دید مثلا مصرف ماشین چگونه می شود

    پاسخ
  4. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    اوووف محشر شده
    فقط قدرتش باید بیشتر بود

    پاسخ
  5. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    اینفینیتی چه سریع خودشو کشید بالا
    خداییش دمش گرم پیشرفتش خیلی خوبه

    پاسخ
  6. فرزاد
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    جلوش شبیه پیتون
    اینو که میبینم یاد پیتون میوفتم…

    پاسخ
  7. علیرضا.م
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    این فکر ها و تکنولوژی ها از کجا میاد ؟ به ذهن آدم هم نمیرسه

    پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    خیلی قشنگه قدرتش هم حرف نداره

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4276 دیدگاه) ,

    محشره، خیلی عالی کار کرده.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.