اینفینیتی QX60 هیبریدی 2014

نمایشگاه نیویورک 2013: اول از همه اجازه دهید تکلیف نام QX60 را مشخص کنیم! سال گذشته میلادی نخستین کراس اور سه ردیفه اینفینیتی با نام JX35 معرفی شد؛ اما JX35 نامی است که تنها برای مدلهای تولیدی در سالهای 2012 و 2013 بکار می رود چراکه قرارست مدل های 2014 این خودرو از این به بعد با نام QX60 وارد بازار شوند . . .

2014 Infiniti QX60 Hybrid
2014 Infiniti QX60 Hybrid

در زیر کاپوت QX60 هیبریدی، همان پیشرانه نیسان پث فایندر هیبریدی قرار گرفته؛ یعنی یک موتور 2.5 لیتری سوپرشارژ برای چرخ های جلو بعلاوه یک موتور الکتریکی 20 اسبی که با باطری های لیتیوم/یونی کار کرده و وظیفه به حرکت انداختن چرخ های عقب را دارد.

مجموع قدرت و گشتاور تولیدی QX60 هیبریدی به حدود 260 اسب بخار و 330 نیوتن متر می رسد  که توسط گیربکس CVT به همه چرخ ها منتقل می شود. مصرف ترکیبی این خودرو نیز 9.1 لیتر اعلام شده که کاهش 24 درصدی را نشان می دهد؛ پس با این اوصاف این خودرو را باید کم مصرف ترین کراس اور لوکس هفت نفره جهان تا به امروز محسوب نمود.

از آنجاییکه پکیج باطری های QX60 در زیر ردیف سوم صندلی ها جاسازی شده خوشبختانه گنجایش محفظ بار عقب آن هیچ تفاوتی با مدل های استاندارد ندارد. این خودرو که سومین مدل هیبریدی اینفینیتی است، از تابستان 2013 با قیمتی حدود 3,000 دلار گرانتر از نسخه های استاندارد QX60 راهی بازار می شود؛ یعنی باید منتظر خودرویی در حدود 46,000 دلار بود. بخشی از مهم ترین مشخصات QX60 هیبریدی به قرار زیر است:

  • ضریب درگ 0.34
  • درب برقی عقب، آینه های برقی، تایمر برف پاک کن، سنسور باران.
  • شیشه های سولار، شیشه های دودی عقب.
  • نمایشگر هفت اینچی کنسول.
  • صفحات کرومی در کابین.
  • صندلی هشت حالته راننده، صندلی شش حالته سرنشین جلو.
  • تهویه دوگانه جلو و ردیف دوم، سیستم گرمایشی فرمان بصورت سفارشی.
  • Intelligent Key یا سیستم ذخیره آخرین تنظیمات مربوط به سیستم پخش، صندلی راننده، آینه های جانبی، تهویه و سیستم راهیابی.
  • Tri-Zone Automatic Temperature یا سیستم کنترل دمای هر سه ردیف صندلی ها.
  • تلفن هندزفری، بلوتوث، دوربین عقب.
  • سیستم پخش AM/FM/CD با شش اسپیکر، SiriusXM یا رادیوی ماهواره ای.
  • Personal Assistant یا پشتیبانی 24 ساعته به مدت چهار سال.
  • TPMS یا نمایشگر فشار باد تایرها.
  • Drive Mode Selector یا انتخاب چهار حالت استاندارد، اسپرت، اکو (Eco) و Snow برای رانندگی.
  • VDC یا کنترل پایداری، EBD یا توزیع کننده نیروی ترمز، ترمز کمکی، سیستم بازیابی انرژی ترمز.
  • رینگ های 18 اینچی (20 اینچی سفارشی) آلومینیومی با تایرهای چهار فصل 235/65 (تایرهای 235/55 سفارشی).

1 دیدگاه

  1. a-x1
    سوابق: (189 دیدگاه) ,

    niCe car

    میدونین چی تغییر کرده؟ مطالب داغ , از سمت راست به سمت چپ رفته اما هنوز 7 تا ماشین چینی توشه!!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.