بنتلی

بنتلی فلایینگ اسپور زیر نقاب پورشه!

بنتلی فلایینگ اسپور از سال ۲۰۰۶ بر روی یک پلتفرم عرضه می‌شود و به همین دلیل بیش‌ازحد در بازار حضور دارد و البته بهینه‌سازی‌های کوچک سال ۲۰۱۴ را نمی‌توان یک به‌روزرسانی محسوب کرد؛ اما پیش از اینکه بنتلی بزرگ و جدید در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شود نیاز است که آزمایش‌هایی روی آن صورت پذیرد.

bentley-flying-spur-mule
این فلایینگ اسپور mule در حال تست در جاده‌های انگلستان شکار عکاسان شده است اما جالب آنکه پوشش‌هایی از جنس پورشه پانامرا را بر تن دارد. از آنجایی که هر دو خودرو روی پلتفرم یکسان MSB-F سوار هستند پس دیدن پوشش بنتلی چندان شوکه کننده نیست.

bentley-flying-spur3
این خودرو بطور رسمی به عنوان یک مدل از بنتلی در انگلستان ثبت شده و گلگیرهای اندکی متورم‌تر و پیشرانه‌ای جدید را به لطف ثبت‌های جدید نشان می‌دهد.

bentley-flying-spur-mule2
درحالی‌که پانامرا و فلایینگ اسپور پلتفرمی یکسان دارند انتظار می‌رود که طیف مشابهی از پیشرانه‌ها نیز را به اشتراک بگذارند. زیر کاپوت این نمونه‌ی ویژه همان پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی موجود در پانامرای جدید یافت می‌شود که قدرت ۵۵۰ اسب بخاری دارد؛ اما انتظار نداشته باشید که بنتلی پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر را کنار بگذارد. هنوز هم انتظار می‌رود که نسخه‌های سطح بالای فلایینگ اسپور از همان پیشرانه‌ی ۶ لیتری موجود در شاسی‌بلند بنتایگا استفاده کنند.

Bentley Flying Spur W12 S
Bentley Flying Spur W12 S
پروتوتایپ نهایی بنتلی شاید در سال ۲۰۱۷ از راه برسد و موعد عرضه‌ی نهایی آن اواخر سال ۲۰۱۸ خواهد بود. حرفی درباره‌ی بهای این خودرو به میان نیامده اما انتظار داریم که برچسب قیمتی بالای ۲۰۰ هزار دلار را شاهد باشیم.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. كوروش

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    چقدر جالب مثلا پورشه است اما نیست !!!
    البته امکان داره کلا پورشه باشه و مارو …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Rouzbeh

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    سلام . تو چندتا مقاله پیشتر داشتم نظرات رو میخوندم که دیدم یکی از دوستان که دقیق اسمش یادم نیست ولی حدس میزنم مجید باشه،از تعصب یکی از کاربران به انگلیس و خودروهاش حرف میزد . مهمترین نکتش این بود که میگفت نه تنها تعصب دوستمون باعث خوب به نظر اومدن خودروهای انگلیسی میشه بلکه ادم یه حس تنفری نسبت بهشون پیدا میکنه . منم میخوام بگم که شما هم با تعصب (در خیلی از موارد بیجا) نه تنها باعث نمیشید که کاربران پدال رو پورش دید مثبت داشته باشند بلکه باعث میشید امثال من با نظرات شما از پورش متنفرشن . چرا بعضی موقع ها نظرات بعضیا واقعا مفیده مثل مهران 911 و تعصب درش نیست . ولی بعضیا هم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ELEMENTO

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      انتقادت بجا و مفید.
      ممنونم.
      من ذاتا متعصب نیستم.
      من تعصب رو با تعصب جواب دادم. این اشتباه بود. کاملا قبول دارم.
      .
      بعضی جاها کامنت های تند گذاشتم.
      حق دارین.
      دیگه ازون دست کامنت ها از من نخواهید دید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خب هیچ اشکالی نداره که از یه پلتفرم باشن
    اما نکته بد در مورد بنتلی اینه که میخواد از موتور 12 سیلندر استفاده کنه که کاملا بی فایده س

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Daniel

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (951 ديدگاه)

      موافقم… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Nima

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      به این جور موارد مثل چراغ عمودى مثل موتور ١٢ سیلندر یا جلوپنجره دوتایى (بى ام و) به اینا میگن اصالت. حتى اگر خیلى خوب هم نباشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

        ۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        نیما جان اصالت هم حدی داره پورشه هم موتور 6 سیلندر تختش رو از روی اصالت حفظ کرده ولی این موتور 6 سیلندر روی خیلی از 8 سیلندر و 10 سیلند ها و 12 سیلندر ها رو کم کرده که شده اصالت و افتخار لپ کلام اینکه فایده داره خیری رسونده که هنوز جز پورشه ست یا جلو پنجره دوتایی نمایی به بی ام و میده که تا الان عوضش نکردن و…
        ولی این موتور 12 سیلندر بنتلی یا استون مارتین هیچ سودی که از ابتدا تا الان براشون نداشته هیچ هم ضرر بوده و فقط از این ماشین ها هیولا هایی سنگین و تنبل درست کرده که تنها کاربردش اینه رو صندوق عقبش نوشته شه v12 ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. یاس ی

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    واقعا، خیلی باحاله، !!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. جمشید

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    دادا موتور 12 سیلندر واسه این نیس که قوی تر باشه عزیز.واسه اینه که ماشینای لوکسی مثل بنتلی و رولز رویس کمتر از این کلاسشو میاره پایین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      درسته کلاسشون پایین میاد اما …
      به همون اندازه شتابشون افت پیدا میکنه …
      وزن ماشین بیشتر میشه …
      مصرف سوختش بیشتر میشه …
      اصلا نیازی به این موتور بزرگ نیست دیگه کارخونه ها باید به فکر تعداد سیلندر کمتر و استفاده از توربو باشن تا عملکرد بهتری ارائه بدن نه این موتور های بی بخار که فقط باعث تنبل شدن ماشین میشه ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Saied

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    این شد همون RD خودمون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mojtabaaston

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    پورشه خیلی بیش از حد و یهویی مدل پانامرا رو تغییر داد
    پانامرا از سال 2009 تا الان اصالت پانامرا رو حفظ کرده بود و تغییرات زیتدی نداده بود
    اما الان توی یک سال به کلی دگرگونش کرده
    به نظرم اگر قصد تغییرات رو داشت بهتر بود کم کم و در طی سالیان پشت سر هم تغییرات رو روی ماشین انجام بده تا مدل یک سال با سال های قبل تفاوت زیادی نکنه
    ضرر این کار بر پورشه هم خواهد بود
    شاید در ایران قیمت پورشه همیشه نجومی باشه و حتی با گذشت 10 سال از مدل ماشین باز هم کاهش قیمت نداشته باشع
    اما مطمئنا در دیگر کشور ها مدل های قدیمی تر حتی مدل 2016 هم که بسیار جدید است با افت قیمت شدیدی مواجه خواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    حیف اون قیافه پر از شکوه بنتلی نبود که به قیافه قورباغه ای تبدیل بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا