بنتلی

تجربهٔ رانندگی با بنتلی مولسان اسپید 2017، قصری روی چهارچرخ

بنتلی می‌گوید نسخهٔ بروز شدهٔ مولسان اسپید لذت‌بخش‌ترین خودرو از لحاظ رانندگی و فضای جلو در بین دیگر سدان‌های مجلل است، اما لیموزین لاکچری و پرچم‌دار بنتلی هنوز هم نمی‌تواند ابعاد بزرگ خود را پنهان کند

مولسان سدان پرچم‌دار بنتلی است که در بالای فلاینگ اسپار قرار می‌گیرد. مولسان خودرویی است که اغلب قسمت عقب آن لوکس‌تر و لذت‌بخش‌تر بوده و عمدتاً مالکین در صندلی‌های عقب می‌نشینند. این سدان مجلل بریتانیایی سال گذشته فیس‌لیفتی را تجربه کرد که شامل تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی در داخل و خارج می‌شود. این در حالی است که یک نسخهٔ فاصله محوری کشیده و حتی مجلل‌تر نیز به مدل‌های مولسان اضافه شده است. این مدل ۵.۵ سانتیمتر طول بیشتری دارد اما بااین‌حال مولسان استاندارد نیز در عقب برای مالکین ثروتمند حتی فضایی بیش‌ازاندازه ارائه می‌کند. در سوی دیگر، بنتلی نسخهٔ اسپید مولسان را هم عرضه کرده است. هرچند این مدل در ظاهر با دیگر نسخه‌های مولسان یکسان است اما خودرویی کاملاً متفاوت بوده و به گفتهٔ بنتلی، در بین سدان‌های سوپرلوکس لذت‌بخش‌ترین فضای جلو را دارد.

Bentley Mulsanne Speed 2017

حال ما برای اولین بار با بنتلی مولسان اسپید مدل ۲۰۱۷ در جاده‌های بریتانیا به رانندگی پرداخته‌ایم. نسخهٔ اسپید در تمامی قسمت‌های بیرونی با نسخهٔ استاندارد یکسان است به‌گونه‌ای که در فیس‌لیفت اخیر قسمت جلویی آن مورد تجدیدنظر قرار گرفته و به چراغ‌های LED، جلوپنجرهٔ عریض‌تر و سپر جدید مجهز شده است. در عقب نیز شاهد مجموعهٔ بهینه‌سازی شده‌ای از چراغ‌های عقب هستیم که حرف B به‌عنوان امضای بنتلی درون آن‌ها دیده می‌شود. این در حالی است که در هر چهارگوشهٔ خودرو نیز رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی جدیدی قرار گرفته‌اند که خاص نسخهٔ اسپید هستند.

Bentley Mulsanne Speed 2017

در داخل، صندلی‌های چرمی مجللی ارائه شده‌اند که در دو سبک و ۲۴ رنگ مختلف قابل سفارش هستند. نمونهٔ مورد آزمایش ما مجهز به تریم داخلی قرمزرنگ است و تا جایی که چشم می‌بیند در تمامی قسمت‌ها و در همهٔ قطعات از پوشش و تریم قرمزرنگ استفاده شده است. همچنان صفحه آمپر با سبک هوانوردی در مولسان حفظ شده است اما بنتلی یک صفحه‌نمایش کوچک رنگی دیگر را هم بین سرعت‌سنج و دورسنج نصب کرده است که نقشهٔ ناوبری، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و اطلاعات مربوط به خودرو و سفر را به نمایش درمی‌آورد. این نمایشگر نیز روشن و واضح است.

Bentley Mulsanne Speed 2017

البته با مراجعه به بخش Mulliner بنتلی، خریداران با لیست به‌ظاهر بی‌پایانی از گزینه‌ها مواجه می‌شوند و می‌توانند مولسان خود را دقیقاً به همان صورتی که دوست دارند سفارشی کنند. خودروی مورد آزمایش ما نیز مجهز به پکیج سرگرمی ۱۴,۸۹۰ پوندی است که شامل تجهیزاتی چون صفحه‌نمایش صندلی‌های عقب، سیستم استریو Naim و اینترنت وای فای می‌شود. یخچال خنک‌کنندهٔ بطری به همراه جام‌های سفارشی نیز به قیمت ۸,۲۲۵ پوند ارائه می‌شوند درحالی‌که ترمزهای کربن سرامیکی نیز با قیمت ۱۳ هزار پوند قابل سفارش هستند.

در این سدان فوق لوکس همه‌چیز با بیشترین توجه به جزئیات ساخته شده است به‌گونه‌ای که مولسان جدید یک گام بالاتر از هر خودروی دیگری است که تاکنون برندهای بریتانیایی ساخته‌اند ازجمله بنتایگا. دکمه‌ها و سوئیچ‌های فلزی احساس مطلوبی به کنترلرهای خودرو بخشیده‌اند و پوشش تماماً چرمی داشبورد و رو دری‌ها نیز حس اعتبار بیشتری را ارائه می‌کند. همچنین یک صفحه‌نمایش لمسی هشت اینچی جدید نیز در کنسول وسط قرار گرفته که در حال حاضر به‌صورت استاندارد از کارپلی اپل هم پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر سریع و پاسخگو است اما منوهای فرعی گستردهٔ آن خصوصاً در هنگام رانندگی می‌تواند گیج‌کننده باشند.

Bentley Mulsanne Speed 2017

مولسان اسپید در جاده‌ها مانند یک کشتی موشکی احساس می‌شود و با وجود ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور در زیر کاپوت، سرنشینان را به صندلی خود می‌چسباند. این سوپرسدان بریتانیایی با وزنی نزدیک به سه تن فقط در ۴.۹ ثانیه از صفر به‌ سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که نهایتاً توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت را دارا است. بااین‌حال هرچند مولسان اسپید برخلاف دیگر سدان‌های مجلل بیشتر با توجه به راننده ساخته شده است اما اسپید هنوز هم نمی‌تواند ابعاد بزرگ خود و یا وزن ۲۶۸۵ کیلوگرمی‌اش را پنهان کند.

Bentley Mulsanne Speed 2017

بنابراین به‌ندرت احساس می‌شود که مولسان مناسب جاده‌های انگلستان طراحی شده باشد تا جایی که تنها در بزرگراه‌های خلوت می‌توان با آن به سهولت رانندگی کرد. بااین‌حال در هنگام حرکت با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت تنها زمزمهٔ آرامی از صدای باد به گوش می‌رسد که نشان از پالایش واقعاً عالی مولسان دارد به‌گونه‌ای که تنها رولزرویس گوست عملکردی مشابه آن دارد؛ اما همه‌چیز هنگامی‌که خودرو را در حالت اسپرت قرار دهیم تغییر می‌کند. در این حالت تعلیق سفت شده و هرچند هنوز هم بادی رول وجود دارد اما گیربکس دنده‌ها را در دورهای بالاتری تعویض می‌کند و اگر مسابقه‌ای‌ترین حالت را انتخاب کنید، دنده‌ها از این هم در دور بالاتری تعویض می‌شوند تا پاسخ فوری دریچهٔ گاز حفظ شود.

Bentley Mulsanne Speed 2017

بااین‌وجود مهم نیست که کدام حالت رانندگی را انتخاب کنید چراکه مولسان همواره تعادلی عالی بین آرامش و راحتی برقرار می‌کند؛ اما مصرف سوخت این سدان عظیم‌الجثه نیز به میزان وحشتناکی بالا است. البته کسانی که ۲۵۰ هزار پوند برای خرید مولسان اسپید هزینه می‌کنند مطمئناً در مورد هزینه‌های نگهداری مانند مصرف سوخت نگرانی ندارند. بااین‌حال هنگام حرکت با سرعت‌های بالا در درازمدت ما توانستیم به مصرف سوخت ۱۳.۱ لیتر در هر صد کیلومتر دست پیدا کنیم که ۱۵ درصد بهتر از رقم اعلامی بنتلی است.

Bentley Mulsanne Speed 2017

نتیجه

بنتلی مولسان نهایت تجمل و لاکچری است و خودرویی است که از این لحاظ رقبای بسیار کمی در دنیا دارد؛ اما با وجودی که نمونهٔ مورد آزمایش ما از نوع اسپید بود که بیشتر به راننده توجه دارد اما هنوز هم در جاده‌های بریتانیا بسیار بزرگ احساس می‌شود؛ بنابراین برای کسب تجربهٔ رانندگی لذت‌بخش از صندلی جلو، خودروهای به‌مراتب ارزان‌تری چون پورشه پانامرا انتخاب بهتری خواهند بود؛ بنابراین در مولسان اسپید هم مثل تمامی مولسان‌ها بهتر است که از قسمت عقبی آن لذت ببرید.

 

مشخصات فنی

Bentley Mulsanne Speed 2017
قیمت ۲۵۲ هزار پوند
پیشرانه ۶.۷۵ لیتری V8 توربو
قدرت ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۱۱۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۴.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۵ لیتر

 

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. NOBLE

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    مولسان و نسل قبلش Arnage غولن ،غول…
    این عکس هایی که ازش تو مانیتور میبینیم یک صدم ابهت و زیبایی واقعی این ماشین رو نشون نمیده

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      یکی از نشانه های برتری یک چیز هماهنگی قسمت های سازندش هستش یعنی هرچی هماهنگی بین اجزای یک جسم یا موجود بیشتر باشد درجه برتری آن جسم بیشتر هستش برای مثال به قناری نگاه کنید که زیبایی رو در درجه بسیار خوبی داره صداش هم خیلی زیباست جثش هم خیلی خوبه و در کل همه اجزای ساختاریش عالی و با هم هماهنگ هستن حالا تصور کنید که به جای خوندن آوازهای سنتی بیاد رپ بخونه به نظرتون هماهنگیش از بین نمی ره یا مثلا به عنکبوت نگاه کنید که پاهای بلندی داره که زندگی تو اون همه تار رو براش راحت می کنه یا تارهایی داره که باهاش می تونه از ارتفاع خیلی راحت بیاد پایین و همه اجزای دیگش هم در نهایت خوب بودن با هم کاملا هماهنگ هستن حالا تصور کنید که به جای قالیبافی مثل عقاب تو صنعت هوافضا مشغول می بود به نظرتون هماهنگیش از بین نمی رفت و در بقیه موجودات دنیا هم روال به همین صورت هستش
      در خودروسازی هم همینجوریه مثلا شرکتی مثل بنتلی یا لامبورگینی و … همه خودروهاشون در نهایت خوب بودن کاملا با هم هماهنگ هستن و خودرویی بد یا نا مربوط تو تولیداتشون وجود نداره که این هماهنگی رو از بین ببره ولی شرکت هایی مثل بنز یا آئودی یا … هماهنگی کاملی بین مدل هاشون وجود نداره و مدل های بد و ارزان قیمت هماهنگی رو از بین برده عملکردشون مثل صورت یک نفره که مثلا دهن و ابروی قشنگی داره ولی بینیش اندازه یک گلابی باشه که این یعنی هماهنگی بی هماهنگی
      در این مثال هم می بینید که خیلی از شرکت های خودروساز انگلیسی مدل هاشون با هم خیلی هماهنگ هستش یعنی همه مدل هاشون در نهایت خوب بودن برای کنار هم بودن ساخته شدن
      بازم با یه مثال تنفس طبیعی و بدون استهلاک دیگه برتری خودروسازی انگلیس رو ثابت کردم

      خرس هماهنگ با قطب شَمال است
      آستون مارتین اتومبیل کَمال است

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ونوم اف ۵

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        داداش حرفت قبول ولی مثالات خیلی باحال بوددد خخخخ

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. عطا

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (186 ديدگاه)

      ترجیح میدم اگه داشتمش میروندم تا اینکه پشتش بشینم و راننده برونه ???

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. shirko

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    هر چند طرف دار مهندسی المانم ، ولی اصالت و لوکس بودن بریتانیا یه چیز دیگست .

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. فرید

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    تو این رده خودرو پرستیژو اصالت مهمتره از سرعت و صفر تا صد…برا همین من تو رده خودروهای اشرافی رولز رویس فانتومو خیلی بیشتر از بنتلی مولسان دوست دارم…تو رده سدانهای لوکس ارزونتر هم پورشه پانامرا ۲۰۱۷ رو به مولسان ترجیح میدم…استون مارتین db11 رو هم به مدلای کوپه بنتلی ترجیح میدم… مدلای رنجروورو هم به بنتایگا ترجیح میدم…

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. just bentley continental

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (185 ديدگاه)

      دادش پورشه پانامرا اصلا در حد مولسان نیست دو برابر قیمتش بیشتره از پانامراست بنتایگا هم که بهترین شاسی بلند دنیاست و کاملا مشهوده ( به نظرات مردم کاری ندارم) و تو اکثر مقایسه ها هم رنج رور اتوبیگرافی رو مغلوب کرده بنظرم بنتلی کانتیننتال واقعا سرتر از استون مارتینه تو سرعتم حتی سریع تر از استونه و لوکس ترم هست. ولی درمورد رولز رویس چیزی نمی تونم بگم چون واقعا هر دو شون سوپر لوکس ترین ماشینای دنیا هستن و به نظرم هر دو شون عالین

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. توحید ملائی

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (57 ديدگاه)

      جدیدا تو انگلیس خیلی از صاحبان رنجرور ماشیناشون رو پس میدن به جاش بنتلی بنتایگا میگیرن فکر کنم جاهایی دیگه هم همینجوری باشه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. توحید ملائی

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (57 ديدگاه)

      طبق اعلام فروشندگان خودرو انگلستان جدیدا خیلی از صاحبان رنجرور ماشیناشونو میارن پس میدن و بنتلی بنتایگا میگیرن،فکر کنم بقیه جاهای دنیا هم تا حدودی اینجوری باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. s.m

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    خیلیی ابهت داره شتابش هم عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ASA

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    بیشتر بنتایگا رو دوست دارم
    یه نگاهی به گشتاور بندازین! واقعا مناسب وزنشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. سهيل

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    مایباخ با مجیک بادی کنترل سرتره. چهارشنبه سوریتون مبارک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سعید(تهران)

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    آپشن ترمز کربن سرامیک ۱۳۰۰۰ پوند؟! ینی قیمت یه تویوتا کرولا؟! منطقی بنظر نمیاد، لوکس و با ابهت ولی از نمای جلو یه کم خنگ بنظر میرسه…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. حمیدرضا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من فیلم بررسی مولسان رو میدیدم به شدت توجهم رو جلب کرد فوق العاده بودن تازه این بررسی در جایگاه راننده بود در صورتی که این خودرو برای سرنشین ساخته شده کلا برندای انگلیسی خیلی به راحتی لرد هاشون اهمیت میدن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. حسین وی

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    از تو عکس نظر ندین حداقل ویدیوشو ببینید
    هنوزم یه سری هستن که میگن فلان ماشین آلمانی پرفورمنسش بالاتره :|
    دوست عزیز کسی که پول این ماشین و میده دنبال اسمشه دنباله برندشه نه پرفورمنس
    مثه این میمونه شما به کسی که نوکیا گلد دستشه بگی فلان گوشی دوربینش 20
    مسلما انتخابا فرق داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ب ام و سلطان

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (198 ديدگاه)

      اتفاقا طراحی بیرونی این افتضاحه برعکس آلمانی ها که اصولی کار میکنن مگه ماشین فقط به دکوراسیون گرونه داخلیه اتومبیل در اصل باید از لحاظ مهندسی سرتر باشه بعد راحتی

      موافقم 0
      مخالفم 1
  10. shahin

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خدایی اگه واردات آزاد بود الان طرف یه میلیارد هزینه میکرد یدونه ازینا میخرید.میشه گفت تمام کسایی که الان پول خرید اس۵٠٠ یا سری۶ گرن کوپه و مازراتی و ماشینای بالای یه میلیارد رو دارن اونموقع اینو سوار میشدن و خیابونای ایران از خیابونای شیخ نشینای عربی هم خفن تر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Shahin us cars

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    عالی و تحسین برانگیز??????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sevlan

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (186 ديدگاه)

    عالیه ‌، تجمل از سر و روش میباره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا