بنتلیپورشه

سود بردن بنتلی از تکنولوژی الکتریکی پورشه

کمپانی‌های بنتلی و پورشه که هر دو تحت تملک گروه فولکس‌واگن قرار دارند همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر خواهند داشت و در همین راستا کمپانی بریتانیایی از تکنولوژی الکتریکی برند پورشه استفاده خواهد کرد.

bentley-exp_12_speed_6e_concept-2017-1024-07
اتوموتیونیوز اروپا خبر داده که بنتلی به احتمال بسیار زیاد از تکنولوژی الکتریکی پورشه که در حال توسعه برای سدان میشن E است سود خواهد برد. تا این مرحله بنتلی اشاره‌ای به تولید خودروی تمام الکتریکی نداشته اما با رونمایی از کانسپت EXP 12 Speed 6e در نمایشگاه خودروی ژنو ماه پیش احتمال تولید چنین خودرویی افزایش یافته است.

 Bentley EXP 10 Speed 6 concept
در آینده‌ای نزدیک، تکنولوژی پلاگین هیبرید کنونی استفاده شده در پورشه کاین و پانامرا به بنتلی نیز انتقال خواهد یافت تا این کمپانی بتواند نسخه‌های پلاگین هیبریدی تمامی مدل‌های آینده‌ی خود را عرضه کند. اولین خودرو از این دسته مدل هیبریدی بنتایگا خواهد بود و اندکی پس از آن نیز نسخه‌ی هیبریدی نسل بعدی کانتیننتال GT 2018 تولید خواهد شد.

Porsche Mission E concept
Porsche Mission E concept
علاوه بر این همکاری‌های تکنولوژیکی، پورشه در ساخت نسل جدید کانتیننتال نیز دخالت خواهد داشت. در حقیقت نسل بعدی این خودرو زندگی خود را در تأسیسات فولکس‌واگن در آلمان و اسلواکی آغاز خواهد کرد و پورشه نیز نمونه‌هایی از آن را خواهد ساخت. سپس مونتاژ نسل جدید کانتیننتال به تأسیسات بنتلی در انگلستان منتقل خواهد شد.

طبق گفته‌های رئیس پورشه، همکاری نزدیک بین این دو کمپانی صرفه‌جویی حدود ۱۰۰ میلیون یورویی را در هر سال برای گروه فولکس‌واگن به همراه خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    درود بر گروه فولکس و زیر دستاش از جمله ((( بنتلی جون ))) . و همچنین شرکت محبوب پورشه که کیفیت خودروهاش مثال زدنیه .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. SRT VIPER

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    سلام بچه ها و مجله عزیز پدال
    یه همکاری خوب و عالی واسه هرر دو شرکته بنتلی با این کار بدون هیچ دردسری از یه تکنو لوژی سود میبره که توسط پورشه گشترش پیدا کرده،پورشه بازویه همه کاره وولکس واگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ace

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    فولکس واگن بدون پورشه میخواست چی کار کنه ؟؟؟
    اصلا دنیای ماشین بدون پورشه می خواست چی کار کنه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. KING 918 (محمدرضا)

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    پورشه برای همیشه ………………………………………
    بابا این جوانمردیش منو کشته گفته یه سفره ایی پهن کردیم حالا بنتلی هم بیاد بخوره ……… :-)
    الان پهلوان و بنتلی میان برام شوخی کردم ها :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Daniel

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (952 ديدگاه)

      فقط میتونم بگم دمشون دمادم. :) :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918 (محمدرضا)

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Mercede kaviani

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با درود به دوست عزیز شاهین احمد زاده
    سپاس از مطلب عالی شما ایا این دو مدل پورش وبنتلی چون جنراتور که وقتی باطری تمام میشود برق الکتروموتور را تامین کنند هایبرید سری مثل شرولت ولت اتوموبیل درون شهری هستند وبرای مسافرت مناسب نیستند ؟
    راستی پورش در گروه فولکس است ولی مالکیت ان در اختیار خانواده پورش است
    با سپاس از پاسخ وراهنمایی شما
    دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (4526 ديدگاه)

      سلام
      ممنون اما متاسفانه سوالتون رو متوجه نشدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mercede kaviani

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (551 ديدگاه)

        با درود به دوست عزیز شاهین احمد زاده
        سپاس از مطلب عالی وپاسخ شما منظورم این است که اتوموبیل های تمام الکتریکی فقط برای رفت امد در شهر هستند وقادر به طی ماسفت بیشتر از 150 کیلومتر نیستند چون در ایران بخاطر گرمای هوا همیشه سیستم ایرکاندیشن در حال کار است
        با سپاس دوباره از پاسخ وراهنمایی شما
        دوستدار شما مرسده کاویانی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mehran911

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      راستش منم مثل شاهین عزیز درست متوجه سوال نشدم
      اما اگر منظورتون از دو مدل پورشه و بنتلی همین دوتا خودروی بالاست باید بگم که اینها هیبریدی نیستند و کاملا الکتریکی هستند پس نیازی به ژنراتور برای تامین انرژی ندارند و انرژی خودشون رو از باتری ها تامین میکنند
      ژنراتور ها در خودرو های هیبریدی استفاده میشن که البته خودرو های هیبریدی هم برحسب کارکرد به نواع مختلفی تقسیم میشن
      .
      در مورد این که گفتین
      (((راستی پورش در گروه فولکس است ولی مالکیت ان در اختیار خانواده پورش است)))
      حرفتون هم درسته و هم اشتباه بیشتر تحقیق کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. mehran911

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    اگر دوستان در مورد تاریخ بنتلی بخونن خواهند فهمید که بنتلی بیشتر از اون چیزی که فکر میکنید تحت تملک فولکس واگن هستش
    فولکس علاوه بر تملک دارایی های بنتلی حتی حق استفاده از لوگوی بنتلی و حق انتخاب نام مدل ها رو هم تصاحب کرد تا مالک همه چیز بنتلی باشد
    .
    در همین راستا فولکس تصمیم گرفت تا برند های بنتلی و بوگاتی رو برای استفاده از تکنولوژی های بهتر به پورشه نزدیک کنه
    پورشه برای اولین قدم یکی از بهترین هاش یعنی آقای ولفگانگ دوهایمر رو که به مدت بیش از 12 سال در بخش توسعه تحقیقات پورشه کار میکرد رو به عنوان مدیرعامل بنتلی و بوگاتی در نظر گرفت
    نبوغ دوهایمر به عنوان نابغه ی المانی موجب پیشرفت بی سابقه ی بنتلی در سالهای اخیر شد
    دوهایمر با استفاده از پتانسیل های آئودی و پورشه خودروهایی مثل کنتیننتال و بنتایگا رو تولید کرد
    به عنوان مثال مدل بنتایگا از پلتفرم آئودی و پیشرانه 12 سیلندر TFSI فولکس- آئودی و گیربکس ZF آلمان و طراحی یکی از طراحان پورشه به نام سنگ یاپ لی که از طراحان پنین فارینا هم بودند استفاده کرده
    و نسل قدیدم وجدید بنتلی کنتیننتال هم به همین شکل از پلتفرم فولگس و پورشه استفاده خواهد کرد
    و حتی در مدل فلایینگ اسپور هم از پلتفرم پورشه پانامرا و موتور V8 پورشه استفاده خواهد شد
    از اینها که بگذریم بنتلی کارخونه ی خوبی در کرو انگلستان داره که با هزینه ی 500 میلیون پوندی فردیناند پیچ (نوه ی دختری فردیناند پورشه ) مدیرعامل فولکس در سال 1998کارخونه کرو انگلستان رو زنده کرد کلا بنتلی خیلی بیشتر از اونیکه فکر کنید مدیون پورشه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Daniel

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (952 ديدگاه)

      آقا مهران
      مثل همیشه فوقالعاده بود.
      غیر از اینکه فهمیده بودم بنتلی مال VW هست دیگه هیچ اطلاعی ازش نداشتم… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (2028 ديدگاه)

        قربونت رفیق ?
        .
        دقیقا همه چیز بنتلی برای فولکسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. فرید

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    پورشه، آئودی،لامبورگینی ،بنتلی و …همه از زیرمجموعه های گروه فولکس واگن هستن…من مثل خیلی از اعضای سایت اهل کلکل نیستم…ولی بعضی از دوستان حواسشون باشه اگه قراره این زیر مجموعه بودن و به طبع وابستگی رو نشون از عدم استقلال کمپانی مربوطه بنامیم،اون وقت با همین تیر همه این کمپانیها رو نشونه گرفتین نه فقط یکی رو…یعنی پورشه و آئودی و لامبو هم مثل بنتلی هستن و غیر مستقل.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      فرید عزیز
      قطعا همه زیر مجموعه هستند
      اما اهمیت برندی مثل پورشه و آئودی برای فولکس و درآمد جایگاهشون در فولکس واگن با بنتلی قابل مقایسه نیست
      دقت کن که میزان سودآوری و پتانسیل های پورشه و آئودی با بنتلی قابل مقایسه نیست
      تکنولوژی هایی که این دو به کل گروه تزریق میکنن با کار بنتلی قابل مقایسه نیست
      در مورد وضعیتی که بنتلی قبل از خریداری شدن توسط فولکس داشت توجه کن و همینطور وضعیت پورشه و آئودی قبل از خریداری شدن
      .
      همینطور که گفتم پورشه و آئودی قبل از پیوستن به فولکس خودروسازانی توانا در عرصه تکنولوژی بودن و زیرساختها و پتانسیل های زیادی داشتن
      سوال اینجاست که آیا چیزی مثل وایزاخ ( مرکز تحقیقات و توسعه پورشه ) رو در بنتلی میبینی ؟؟؟
      .
      راستی porsche SE ( شرکت هولدینگ و سرمایه گذرای پورشه ) یکی از بزرگترین سهام داران (۵۰/۷ درصد ) فولکس واگنه بطوری که بیشترین تاثیر گذاری رو در تصمیمات گروه داره
      .
      درسته که همه زیر مجموعه هستند اما خیلی با هم تفاوت دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Mercede kaviani

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با درود دوستان عزیز شاهین احمد زاده و مهران 911
    سپاس از پاسخ و راهنمای شما منظورم این بود که ایا باترهای قابل اطمینان هستند برای حرکت اتوموبیل که انجین حذف شود ؟
    چون باترهای بعد از چهار یا پنج سال باید تعویص شوند وهزینه ان برای تسلا مدل اس 10.000 دلار است .
    سوپر خازن ها فکر کنم گزینه بهتری باشند چون سوپر خازن ایکس ال ار کمپانی ایتون 54 کیلوات ساعت قدرت دارد درست به اندازه باتری تسلا ولی قیمت ان 1,296.75000 دلار است
    با سپاس از پاسخ وراهنمایی شما
    دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آریا

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      باتری ها قابل اطمینان هستن و با استفاده ی معمولی و روزمره 300 تا 400 هزار کیلومتر عمر مفید دارن یعنی بیشتر از موتور های احتراقی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      قبالیت اطمینان باتری ها بالاست و عمر مفیدشون به بیشتر از 10 سال رسیده. برای استفاده شهری کاملا جوابگو هستن.مشکلی که هنوز هست برد مفیدشون و مدت زمان شارژشونه که روز ب روز داره بهتر میشه.به علاوه قابل بازیافت نیستن.
      سوپرخازن ها برای استفاده آنی مناسبن نه استفاده تدریجی.یعنی انرژی ذخیره شده رو سریع میتونن در اختیارمون قرار بدن ولی دفعتا خالی میشن(تا اونجایی ک خونده بودم. دقیقش رو اطلاع ندارم و بچه های برق باید بیان توضیح بدن)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. آریا

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    فولکس واگن یعنی:
    فولکس
    اشکودا
    سیات
    آئودی
    بنتلی
    پورشه
    بوگاتی
    دوکاتی
    لامبورگینی
    مان
    اسکانیا
    لامصب تو هر رده ای نماینده داره و هر نمایندش یا بهترینه یا یکی از بهترینا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا