موتور W12 برای بنتلی شاسی بلند

SUV آینده بنتلی به آرامی در حال شکل گیری است. مدیر بازاریابی بنتلی، کوین رز (Kevin Rose) اعلام کرده که این خودرو که تا سال 2016 و با قیمتی در حدود 180 هزار یورو روانه بازار می‌شود، از یک پیشرانه 12 سیلندر W شکل بهره خواهد برد که نیرویی بین 575 تا 650 اسب بخار تولید می‌کند.

Bentley SUV  EXP 9 F concept
Bentley SUV EXP 9 F concept

پیشرانه معروف 6.0 لیتری گروه فولکس واگن با کمک دو توربو شارژر می‌تواند ایفای نقشی جدی در این کلاس داشته باشد. بعلاوه این پیشرانه امکان استفاده از یک سیستم پلاگین هیبریدی با استفاده از موتور V8 دو توربوی 4 لیتری در کنار موتورهای الکتریکی نیز محتمل است. حتی یک گزینه دیزل نیز برای این خودرو مطرح شده که می‌تواند V8 یا V10 توربو دیزل باشد و البته تا کنون تایید نشده است.


بعلاوه پیکره بندی 7 نفره نیز برای این خودرو در حال بررسی است. گرچه شاید یک شاسی بلند سوپر دولوکس نیازی به این همه جمعیت مسافر نداشته باشد! فعلا بنتلی در حال صحبت و نظر سنجی بین مشتریان بلقوه این خودرو است تا ببیند آیا لزومی به استفاده از ردیف سوم صندلی‌ها برای این ماشین وجود دارد یا خیر.


بنتلی برندیست که نمایانگر اوج توان فولکس واگن در ارائه خصوصیات لوکس منحصر به فرد است و بنابراین برای این خودرو سنگ تمام خواهد گذاشت.

30 دیدگاه

  1. سینا
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    راستی کسی میدونه مزایای چینش سیلندر به شکل W نسبت به V چیه ؟

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (500 دیدگاه) ,

      یکی از مزایاش فضا و طول کمتریه که نسبت به v اشغال میکنه

      پاسخ
      1. aventador twin turbo
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        حرف شما درسته ولی به همون نسبت عرض ماشین رو زیاد می کنه!!!!!!!!!!!

        پاسخ
      2. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود.
        من یکی از معایبش رو میدونم اینکه چون از 2 تا میل لنگ استفاده میکنه به مقدار خیلی کم لرزش بیشتری نسبت به موتور های V شکل دارد.
        موتور های V روان تر و نرم تر کار میکنند.
        البته سینا جان این به سلیقه ی خودرو ساز هم بر میگرده.
        برای مثال فکر کنم که 3 سال پیش بود که بی ام و و مرسدس بنز تصمیم گرفتند که برای کاهش هزینه های خود یک موتور 6 سیلندر طراحی کنند تا هردو از این موتور استفاده کنند.
        چون بی ام و مقید بود که موتور های 6 سیلندر باید خطی باشند.
        ولی بنز مقید بود که موتور های 6 سیلندر باید V شکل باشند.
        در نتیجه ادامه ی همکاری و کلا پروژه منتفی شد.
        الان هم اگر توجه کنبد بی ام و های 6سیلندر از یک اگزوز دو لول در یک طرف استفاده میکند.
        ولی بنز برای موتور های 6 سیلندر در هر طرف از یک اگزوز بیضی شکل استفاده میکند.

        البته باید بگم که ان نشریه نوشته بود که در کل موتور های V شکل نرمتر.روانتر نسبت به بقیه ی موتور ها هستند.

        ایران و المان.

        پاسخ
    2. HASSANBMW
      سوابق: (401 دیدگاه) ,

      علاوه بر مزیت هایی که علی جان فرمودند:
      استحکام موتور در برابر لرزش،کم شدن وزن موتور و افزایش کاراییش!!!

      پاسخ
      1. aventador twin turbo
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        اگر همچین مزیت هایی داره چرا لامبورگینی و فراری استفاده نمی کنند؟؟؟؟؟

        پاسخ
      2. جلال
        سوابق: (585 دیدگاه) ,

        aventador twin turboجان سلام
        پیشرانه wشکل تولیدش خیلی سخته وفقط (به صورت انحصاری) توسط گروه فلکس واگن تولید میشه
        اما در مورد لامبورگینی باید عرض کنم که ازجایی که این شرکت قبلا مستقل بود
        و همین طور به شدت به سنت هاش وفاداره از پیشرانه های vشکل استفاده میکنه
        موفق باشی………….

        پاسخ
    3. alireza
      سوابق: (96 دیدگاه) ,

      طراحی داخلیش آدمو یاد یات ها میندازه (قایق های تفریحی ) !!!!

      پاسخ
    4. محمد حسین
      سوابق: (184 دیدگاه) ,

      جلوش که چنگی به دل نمیزنه ولی عقبشو نگو بلا بگو . خیلی باحاله

      پاسخ
    5. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود.
      واقعا عالیه.المان ها اگه تویک کاری وارد بشوند تا تهش میرند.
      مثل این که تا اخر لوکس و سلطنتی بودن رفته.
      میز بار.
      سرویس غذا خوری.
      صفحه کیلومترش منو کشته.
      خلاصه از هرچیش بگیم کم کاری و کم حرفی کردیم.

      ایران و المان.

      پاسخ
    6. سينا
      سوابق: (213 دیدگاه) ,

      ميلاد جان عزيز ممنون از راهنمايي خوبت، ولي دقت كردي بعضي از C200 هاي kompressor از يه اگزوز دوقلو در يك طرف استفاده مي كنن؟!

      پاسخ
      1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود سینا جان.
        من نه ندیدم.
        مدل چند؟
        چون پارسال با یکی از همکارامون یک C200 KOMPRESOOR مدل 2012 رفتیم گرفت لوله اگزوزش یک دونه و به شکل بیضی بود.ازون موتور بلو افیسنسی ها.
        ولی سپرش مثل قدیمی ها کوتاه نبود.سپر بلند بود.
        من احتمال میدم که اونها خودشون رفتن لوله اگزور دو قلو بستند.
        مثل بعضی از جنسیس کوپه ها.
        چون هم زیبا تره.هم اسپورت تره.هم یک کمکی صدای خشن تری نسبت به سادش داره.ولی باز تحقیق میکنم.

        ایران و المان.

        پاسخ
    7. محمد
      سوابق: (101 دیدگاه) ,

      در چينش w طول ميلنگ نسبت به چينش V كمتره . اين كاهش طول سبب كاهش تنش هاي وارد بر ميلنگ در شتاب هاي مثبت و منفي ميشه . همچنين تا حدودي از بندينگ ميلنگ بر اثر تنش هاي مكانيكي كم مي كنه . و همين طور كه دوستان نيز اشاره كردند ويبريشن كمتر و از لحاظ طولي هم فضاي كمتري اشغال ميكنه ولي از نظر پايداري چون يك جرم سنگين و نقطه اي هست اين موتور ها معمولا بايد در وسط شاسي قرار بگيرند تا هندلينگ و تعادل كل حفظ بشه . البته مزايا و معايب ديگه اي هم داره كه من اطلاعات دقيقي ازشون ندارم .

      پاسخ
    8. aventador twin turbo
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      من دو به شک ام . اگر موتور 12 سیلندر با توربو 650 اسب قدرت می دهد که خیلی کم است و اگر بدون توربو 650 اسب قدرت می دهد باز نسبت به آونتادور و لافراری به ترتیب با 700 و 800 اسب بخار باز کم است!!!!!!!

      پاسخ
  2. احسان
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    بنتلی نوکرتمممممممممممممممممممممممممممممم الان میدی یه دور بهت بزنم .نه.یه بوق.نه.لمست کنم.نه.اخه چرا .چون شما تحریمین

    پاسخ
  3. Pmhh
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    ميشه تمام زير مجموعه هاي فولكس رو بگين؟

    پاسخ
  4. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    very very very very very very very very very very very very gooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooddddd .برا خودش ی کاخه

    پاسخ
  5. ASHKAN
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    آمريكا فورد فستیوا (Ford Festiva) را به ژاپن (Japan (Mazda ميفروشد و بعد مزدا ژاپن آن را به ( South Korea (Kia Motors كره جنوبي و حتي كره جنوبي هم به خاطر نداشتن ايمني واستاندارد هاي لازم در 23 سال پيش خط توليد را متوقف و آن را ميفروشد و ………………… دست چهارم به ايران ميرسد { فورد فستیوا = پرايد } پرايد يا همان فورد فستیوا در سال 1986 توليد شد و ما امروز در سال 2013 هستيم يعني پرايد خودرو 27 سال پيش است. خودتان قضاوت كنيد

    پاسخ
  6. عرفان
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    erfan-s

    موتور w12 واسه تیبا 2.

    تیبا 2 = رویای جوانی. D-:

    پاسخ
  7. Ali.N
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    .فقط میتونم بگم
    ای خداااااااااااااااااااااااااااااااا

    پاسخ
  8. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    با این حال تا 1 سال آینده باید منتظر مدل نهاییش باشیم.

    ضمنا ، دوستان عکس ها مربوط به مدل کنسپت این ماشینه و با مدل نهاییفرق های بسیاری داره

    پاسخ
  9. نخود آش
    سوابق: (274 دیدگاه) ,

    به نظر من تو ماشینهای بنتلی فقط کانتیننتال قشنگه که اون هم یه ایراد دیگه داره {اسمش سخته}.
    مولسان که انگار رولز رویسه با چراغهای گرد که زشته. اینم از suvش. ولی ابهت دارن و از نظر تکنولوژی هم شاید به بنز و فراری و پورشه و … نرسه ولی در رده های بالا قرار داره.

    پاسخ
  10. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام
    چه خبره بابا!!!!!
    آخه180000 یورو به خاطر یه اس یو وی؟؟؟؟؟
    قبول دارم بنتلی خیلی باحاله
    ولی به نظر شما کی میاد این همه پول بده که یه ماشین برای بیابون بخره؟
    اگر سوپر لوکس بود یه چیزی………
    طراحی جلوش هم خیلی زیبا نیست از بنتلی بعیده
    من که بعید میدونم کسی با این قیمت بره سراغش………..
    حتما فلکس واگن اینو میدونه
    به هر حال از قدیم گفتن:
    صلاح مملکت خویش خسروان دانند…..

    پاسخ
    1. عیرضا الف
      سوابق: (104 دیدگاه) ,

      عربا پول میدن خوبشم میدن.

      پاسخ
  11. حسین(جاسم)
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    شبیه ماشینای 100 سال پیشه.

    پاسخ
  12. مسود
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    وقتي ميبينمش از خود بي خود ميشم
    اين انگليسيا سنت و مدرنيته رو درهم کردن شده اين
    خدايا اين ديگه چيه چقدر زيبا طراحي کردند مثل اين ميمونه پيکان با همون فندانسيون قديمي طرح جديد زيبايي بزننن واي واي من دست و پام ميلرزه
    طرف نميدونه بنتلي ساخت چه کشوريه مياد نظر ميده به درد نميخوره زشته حداقل يه سرچ کن تو اينترنت کار خيلي شاقي نيست

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      اولا این برند ماله آلمانه البته صاحبش آلمانه اگه همین آلمان نبود الان این برند انگلیسی شما الان وجود نداشت برشکست میشد میرفت پی کارش بعدم فولکس داره واسش خرج میکنه که البته سودشم میره تویه جیبه خودش این آلمانه که این برند و رولزرویو مینی و و در یکی دوسال بعد استونو ماله خودش میکنه تا به قهقرا نرن گوش کن آلمان

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.